Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

1702 Prokop Gábor 2007-02-11 14:12:08  Előzmény:: 40545

Az ábrán hányas tételre gondolsz ?

1701 (Törölt felhasználó) 2007-02-11 14:06:50  Előzmény:Prokop Gábor: 40543

szia megint én vagyok felül a torz fejü csavar az hanyas mert nem tutam senkitöl kérni mert nem tudom mily vagyis hanyas ha tutsz segitcs

köszi feri

1700   2007-02-11 09:44:03

Próbáljatok már meg értelmesen fogalmazni, tagolni a mondandótokat, megfelelő írásjeleket használva! Főleg akkor ha kérdeztek! Ha nem értjük mi a gond, segíteni sem tudunk! Ezt nem rosszindulatból írtam!

1699 Prokop Gábor 2007-02-11 09:37:15  Előzmény:Prokop Gábor: 40542

Segítségnek egy kis rajz:

[imgw]http://www.traktoralkatresz.hu/rabrak/img0004.jpg[/imgw]

1698 Prokop Gábor 2007-02-11 09:32:41  Előzmény:: 40540

A hengerfejtömítés a hengerfej és a blokk között van. A 8. lépésben veszed le a hengerfejet. Mi a kérdés ?

1697 (Törölt felhasználó) 2007-02-11 09:14:58  Előzmény:Rell Miklós: 40530

köszi, megprobálom megszerelni aztán ha minden kötél szakad irány a méh

Trabee Streetracing

1696 (Törölt felhasználó) 2007-02-11 09:08:12  Előzmény:Prokop Gábor: 40536

szia lehet hogy rosszul irtam valamit a hengerfej tömitést kel kicserélni azt is igy kel kicseélni!


1695 Prokop Gábor 2007-02-11 08:56:45  Előzmény: : 40538

A válasz egyszerű: igen, simán.

1694   2007-02-11 06:18:24

Üdv Urak!

Valaki szedett már le 4T ülés háttámlát? Egyáltalán le lehet venni külön csak a támlát, és átrakni a hegesztett sínes 2T ülésre?

1693 Marton Tamás 2007-02-10 23:44:51  Előzmény:Hordós Márton: 40520

Szia!

Egyes probléma:
Kinyomócságy nyekereg szinte tuti. Kb 3500Ft az olasz, 10000Ft körül a Sachs. Döntsd el melyik kell Esetleg még lehet gond a kuplungszerkezettel is, de erre kisebb az esély.
Kettes probléma:
Kezd besz*rni a féklámpakapcsoló gomba, ez csak egyre rosszabb lesz, cseréld ki. Gondolom már ez is a magyar kisipari változat kb. 1000Ft egy új.





A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

1692 Prokop Gábor 2007-02-10 21:07:59  Előzmény:Prokop Gábor: 40535

Huh, kimaradt, hogy a 4-5 között engedd le az olajat !

1691 Prokop Gábor 2007-02-10 21:06:10  Előzmény:: 40533

1. A sprennert lazítsd le
2. Kösd ki a féder-csavarokat, tetszőleges sorrendben
3-4. Ékeld ki a jelölés szerinti pozícióban az összekötő- és az áthidaló kerekeket, illetve forgasd át ellentétes oldalra a fedeleket (itt mindegy a sorrend)
5. Spannold le a blokkszimmeringet (ne felejtsd el mindkettőt, de ne egyforma irányban!)
6. Ha könnyen mozog a tolórúd, jöhet ki a nyelestengely, ha nehezen mozog, tölgyfa (vagy más keményfa) ékkel támaszd meg, és lehúzóval ütheted.
7. A tárcsákat kiszerelés előtt jelöld meg, melyik hová megy vissza, és emeld ki egyben, nehogy valami a tartályba peregjen
8. Ha minden OK, jöhet le a hengerfej.

1690 Varga Tibor 2007-02-10 19:16:36  Előzmény:: 40533

vagy én nem értek valamit, vagy te írtad rosszul. milyen dekni a gondod? hengerfejezéshez kb nem is kell imbuszkulcs....

Tibke

1689 (Törölt felhasználó) 2007-02-10 19:10:32

Sziasztok hengerfejes a trabim 4T a dekni alat van inbusz csavar az a kérdésem hogy az hányas (inbusz) és mijen sorendben szegyem szét
köszi elöreis

fero80

1688 Prokop Gábor 2007-02-10 18:06:48  Előzmény: : 40531

- a tárcsát cseréld, a rugós sokkal kultúráltabban, rángatás nélkül kuplungol még falábú sofőrnél is.
- tűgörgős csapágy: ha nem lóg, hagyd benne.
- kinyomó[s]csapágy[/s]szén: ha a házig kopott a betét, vagy már csak 1-2 milliméter van, cseréld ki !

1687   2007-02-10 17:16:36

Ma volt "szerencsém" kiszedni egy 2T motort, mert fogaskoszorút kellett cserélnem. Ha már így szétszedtem, gondoltam rendberakom kicsit.
Kérdéseim:
- a kuplungtárcsa benne a régi fajta (nem rugós), vastagsága 6,5 mm
Van értelme kicserélni rugósra? Mennyi az eredeti vastagsága? Milyen vastagságnál kell már cserélni?
- A dugattyúcsapszeg tűgörgős csapágyát érdemes kicserélni, vagy hagyjam bent a régit?
- A kinyomócsapágyat érdemes kicserélni? Honnan látom, ha már nem bírja sokáig?

1686 Rell Miklós 2007-02-10 16:04:04  Előzmény:: 40528

Méhtelepről szerezz egy "új" ... hmmm... nem tudom a hivatalos nevét... Én eddig csak "(moderálva)"-nek hallottam... Azt a biliforma pléhdarabot, amiben a nálad hiányzó alkatrész van rögzítve, ami a lámpát tartja... Nem nagy dolog a cseréje, és lehet, hogy ha a telepen meglátják, csak legyintenek, és fizetned se kell... Ha meg mégis, akkor sem lesz drága...
Szerintem...

retro

1685 Hordós Márton 2007-02-10 16:03:29

Köszönöm a segítséget!

Maroko

1684 (Törölt felhasználó) 2007-02-10 14:24:38

Szevasztok mindenki!
derég voltam itt
Olyan kérdésem lenne hogy hogy tudnám megoldani azta kis problémát hogy az első fényszórót beállítsam hogy ne a földet világítsa...
jah hozzáteszem hogy letört a pöcök ami állitja...akármi éket vagy valamit beteszek oda kiesik mihelyt belemegyek egy tankcsapdába...vagy annyi is elég neki ha 100 fölötti tempóba belemeek egy kisebb úthibába...

Trabee Streetracing
Köszi!

1682 Kacsándi Szabolcs 2007-02-10 13:01:26  Előzmény:Hordós Márton: 40520

A nyekergés lehet a haldokló szerkezet első jelei is,bár inkább szárazak a mozgó részek.WD-40 lehet hogy segít rajta.A másik meg a fékgomba,lehet hogy koszos a fékolaj és nem érintkezik rendesen.

szabi

1681 Kacsándi Szabolcs 2007-02-10 12:54:32  Előzmény: : 40523

3.3cm a teljes hossz,és 2.5cm a menetrésze(gyári alapján)

szabi

1680 Grõb Gyula 2007-02-10 12:49:04  Előzmény:Hordós Márton: 40521

Vegyük úgy,hogy mint rendőr ismerős azt mondom,hogy megteheted, de nem szabályos,ui. mivel nem rendelkezik műbizonylattal, engedély nélküli átalakítás,azt meg nem szeretik az egyenruhások.

06-70/331-2273

1679   2007-02-10 12:06:46

Valaki írja meg légyszi, hogy milyen hosszú csavar kell a 2T Hall-jeladójához. (ami a főtengelyre megy)


1678 Barkó Zsolt 2007-02-10 11:24:36

Szasztok!

Köszönöm Jenes Lórántnak ("traumatologia") a segítséget.
A km órám zörgött. Tanácsolta, hogy zsírozzam meg a km óra spirálját.
Megtettem. Szuper, a zörgés teljesen megszünt. Én is javaslom mindenkinek erre a problémára. Üdv. mindenkinek

Bike 06-30-430-4447

1677 Hordós Márton 2007-02-10 10:58:39

Lenne még egy kérdésem. Lehet-e sőtétiteni a hátsó lámpákat lámpa sprével mely erre van gyártva. A magyar jogszabáynak megfelel-e? Mert nem tudták megmondani még a redőr ismerősők sem.
Üdv Maroko

Maroko

1676 Hordós Márton 2007-02-10 10:55:58

Üdv mindenkinek. Lenne két próblémám. Egy járó motornál ha benyomom a kuplungot és vissza engedem akkor nyekergő hang hallatszódik.
A kettes próblémám az hogy ha fékezek csak finoman és nem nyomom meg nagyon fék pedált de már fékezik a kocsi, akkor nem gyúllad ki a féklámpa. Csak erő teljeseb fékezésnél. Mit tegyek?
A kocsi egy négyütemű trabant kombi.
Segítséget előre is köszönöm.
Üdv:Maroko

Maroko

1675 Prokop Gábor 2007-02-09 19:40:34

Én meg annyit tennék hozzá, hogy praktikusabb lett volna előre beszerezni az infót, amikor még nem voltál csurom olaj

1674 Rell Miklós 2007-02-09 19:33:34

Még annyi hadd tegyek hozzá bunkó módon, hogy ha ennyire sürgős, és senki sem válaszol, talán érdemes lenne megnézni a letöltések közt a Wartburg motor szerlési útmutatóját, és ott biztos benne lezs. Ha esetleg mégsem lenne benne (de úgy emlékszem benne van, a nyomatékkal együtt), még mindig van rá esély, hogy a Trabant szerelési útmutatóban benne legyen...

retro

1673   2007-02-08 23:15:43  Előzmény:Grõb Gyula: 40516

Viszont én válaszoltam. Sikerült megoldani?

1672 Grõb Gyula 2007-02-08 23:13:18

Nem kell leírni 3*,ha valaki látta,ért hozzá,hidd el,válaszolna,ha net közelbe lenne. Én ott vagyok,viszont nem értek hozzá.

06-70/331-2273

1671 (Törölt felhasználó) 2007-02-08 20:35:28

SZEVASZTOK IRJÁTOK MEG NEKEM MIJEN SORRENDBE KELL MEGHUZNI A 4T VARESZ HENGER FEJ CSAVARJAIT FONTOS MERT EGY MERÖ OLAJ VAGYOK

Ecsedi Attila<BR>

1670   2007-02-08 19:21:25  Előzmény:: 40513

Szem. üz. ment!

1669 (Törölt felhasználó) 2007-02-08 19:08:36

Sziasztok!!!

Remélem tud nekem valaki segíteni!!
Szétszedtem a karbit egy kis tisztitásra,gondoltam az sem árt néha....
Összeraktam (moderálva)án(elvileg) de folyik orrba-szájba a benzin.Azóta már kétszer szétszedtem de még mindig.

Ha valaki tud segítsen légyszi!!!

Köszi




1668  Zombie 2007-02-08 09:57:56  Előzmény:Molnár András: 40511

kösssz a tippet megjegyzem!

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1667 Molnár András 2007-02-08 09:53:01  Előzmény: Zombie: 40508

Sajna mindegy! Trabant, Wartburg, VW, Audi, Alfa 33-hoz ugyanazon a cikkszámon kapsz tőkét. Ha már audi akkor 80-as 1.9 TáDé pölö.

Igen! 8-at illik cserélni. LUK, INA, Ajusa márkák jók.

ACL-400

1666  Zombie 2007-02-07 22:24:41  Előzmény: : 40509

nem
ez full gyári
ezzel kell még mókolni ha igaz
de egyszer megpróbálom egyszer a trabimba, ha addig nem kerül el!
nem feltétlen kell érte pénz, ha van valami jó cuccod trabihoz, elcseréljük
jah és amiérdekel


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1665   2007-02-07 19:51:37  Előzmény: Zombie: 40482

Üdv Zombie!

Bocsi a kései reakcióért!
A waresz műszer érdekelne, de jelenleg az ösztöndijjamra várok, így még jó ideig függőben lesz biztosan a dolog!
Amúgy ez végülis akkor egy 4T trabiba átalakított waresz műszer?
és kb milyen árért válnál meg tőle?
Csak érdekelne!
Nem hitegetni akarlak, hogy tuti megveszem mert keresgélek még a környéken olyat amit én alakíthatok át, ezért ha el tudod passzolni, akkor nem gáz!
De az ára azért érdekelne!

Üdv!

heccer

1664  Zombie 2007-02-07 17:21:01  Előzmény:: 40505

milyen audiba való?
mikori évjárat megy ilynek érdekelnek
, ésugye 8 db kel belőle


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1663 Szabó Szilárd 2007-02-07 17:09:17  Előzmény:Pénzes Péter: 40488

Bocs elfelejtettem mondani,hogy szlalomra lessz!

1662 Molnár György 2007-02-07 15:42:50

Valóban Tsaby ere én is gondoltam, de miután hulladékot nem találtam a lendkeréknél alul a kis nyíláson.. Penzi igazad van már azóta meg lett forgatva a moci, mert közbe mást is felhívtam, hogy mi lehet. Ma reggel kicsit sűrgősre vettem a beutat, és nem tapasztaltam semmit. Hazafele megintcsak minden ok volt. Remélem az is lesz.....
Köszi a tippeket.

gyuszi

1661 (Törölt felhasználó) 2007-02-07 13:51:08

Hááát az úgy kezdődött hogy a trabim elengedte az összes hűtővizet egy hibás fagydugón keresztül...elég hamar kifolyott menet közben én meg nem vettem észre, merugye a hőfokmérő levegőt nem mér...kicsit megsütöttem a motort..elvittem egy szerelőhöz (Rontok-Bontok Autószervíz > Sárpilis) és az ott tevékenykedő ügyes szerelők (Medveczki Család) akik mellesleg rallyznak is hidalták át a problémát azzal, hogy az én trabantomban lévő 1.3-as waresz motor eredeti megégett hidrotőkéi helyett bontott audi hidrotőkéket raktak be. A srácok nagyon korrektül dolgoznak, a munkadíjjal, a fagydugó leheggesztésével és a tőkékkel együtt 10-es körül fizettem > persze boldogan, hisz megmentették az Albatrosz(ABR472-a kis kocseem) lelkét...

1.3 DevilTurbo Edition

1660 Szabados Zoltán 2007-02-07 13:13:29  Előzmény:: 40502

Üdv.

mennyibe kerültek??
1.3as warbiba is berakható lenne?
Ja..és merre vetted?

köszi

Schumi,világbajnoki címek: 7

1659 Pénzes Péter 2007-02-07 13:02:35  Előzmény:: 40502

Ha kifizeted, abban a pillanatban bele fogom tenni

1658 (Törölt felhasználó) 2007-02-07 11:52:55

Az én trabimban mostmár Audi hidrotőkék vannak!!! Bibibííí!!! rakassatok ti is olyat bele, sokkal csendesebb és finomabb lett tőle a motorom járása!

1.3 DevilTurbo Edition

1657 Pénzes Péter 2007-02-07 08:59:56  Előzmény:Molnár György: 40497

Hi giorgio80!

Találgatások helyett kimész a Trabidhoz, felnyitod a motorháztetőt és egy villáskulcsal átforgatod a motort. Érezni fogod ha szorulna a vízpumpa.
Esetleg meg is rángathatod a vízpumpa bordáskerekét, de ha meg van jól szorulva úgysincs lógása

Pénzi

1656 Támba Csaba 2007-02-06 20:45:06

De jól belemelegedtetek

Nekem elsőre egy döglődő kinyomócsapágy ugrott be, vagy egy szétesni készülő kuplungszerkezet aminek az első kiszakadt szegecse karistolt míg le nem hullott alulra


Tsaby 601S

1655 Varga Tibor 2007-02-06 20:32:50  Előzmény:Molnár György: 40497

17 km-en be se melegszik rendesen a motor, pláne nem 70el. sztem ott tuti nem forrna meg. me azé menetszelet valamennyit kap a motor. meg lehet valamennyire hajtotta a pumpát. de legyen más baja, az csak jobb neked. de a féktárcsás elméleted sztem hüleség

Tibke

1654 Rell Miklós 2007-02-06 20:16:03  Előzmény:Molnár György: 40497

Tibke is ugyanazt a verziót mondta sztem, amit én...

Még nem volt részem vízpumpa-megállásban, de... ha az én logikám szerint:
Ha nem megy a vízpumpa, felforr a víz. Mondjuk a hengerfejnél.
De mivel nem megy a vízpumpa, így még lehet, hogy a gombáknál normál a hőmérséklet, tehát a műszer jót jelez...
Szerintem... meg kéne nézni, hogy "pisál"-e... Persze, gondolom, most "pisál"... Azt viszont nem tudom, hogy érdemes-e megvárni, míg újra sivítani kezd, és akkor is ránézni, hogy vajon olyankor is "pisál"-e... (úgy értem, a víztartályba az a kis cső...)
Szerintem ennél a rendszernél nemigazán működik az autoszifon hűtés, mert ahhoz a hűtőnek kéne legmagasabban lennie a rendszerben (lásd p70), itt viszont ez nem éppen így van, így pumpa nélkül simán megállhat szerintem a forró víz, és legfeljebb a buborékok árulkodnak a felforrásról...

Apám golfjában volt egyszer egy felforrás, de az nem ilyen lassan történt... Ott egyszer csak lenyomta a tartály sapkáját, majd gondolom a hirtelen nyomáscsökkenéstől méginkább forrni kezdett, mert nagyon rövid idő alatt szinte az összes vizet kilőtte. Előjele semmi nem volt, a hőfok kicsivel a normális felett volt, nem járt a ventillátor, majd egyszer csak a mutató megindult vadul felfelé, ledurrant a sapka, és néhány másodperc alatt kijött szinte minden víz... Azóta sem tudni, azt miért csinálta. Mivel azóta is minden jó (1-2 éve). És nem is lett akkor meghajtva se (normál városi menet nyáron)... no mindegy... ezt nemtom miért írtam... Mondjuk írhattok rá tippeket, hogy vajon mi történhetett, és mitől javult meg...

retro

1653 Molnár György 2007-02-06 17:41:06

Na most ha a Grisa kollega által említett verziót veszem. Abban az esetben ugye megáll a hűtés. Jobban mondva a szivattyú, mert a fizika elvén forog a víz. Eredményezve a tökéletlen hűtést, amitől pedig fel kéne forrni a víznek? Jól gondolom? Namost a hazáig vezető köbö 17km en úgy 70-es tempót diktáltam. (egy kamion mögött mentem hazáig, meg közbe ettem a lángosom) Nem mertem jobban nyomni neki, (moderálva)tam na. És a műszer szerint nem forrt fel a víz ( alsó zöld) tehát a vízszivattyú is jó. A generátort megnéztem, minden rendbe, a fékkekel kezdtem, ott is minden ok. A féltengelyeknél is...
Annál a verziónál maradtunk, a megerősített szaktudásal, hogy "remélhetőleg" a fékpofa kapott be vmi apró kavicsot, és annak volt ilyen hangja.... Aztán ha nem akkor....
Köszi az ötleteket, tanácsokat!

gyuszi