Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

1902 Kacsándi Szabolcs 2007-02-23 19:09:35  Előzmény:Gyapjas Gergely: 40741

Talán még van az eredeti színéről is kép,csak elő kell túrjam

[img]http://kep.kepfeltolto.hu/730/1172257651.jpg[/img]

Két kép az assman motorról

[img]http://kep.kepfeltolto.hu/564/1172257737.jpg[/img]

szabi
(Módosította Grisa 2007.02.23. 20:23-kor)

1901 Gyapjas Gergely 2007-02-23 19:04:03  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 40743

Nem ezeket Kőváry baráti köréből töltötte fel valaki egy weblapra, de azt azóta már törölték és én még onnan mentettem le anno.

1900 Szegedi Árpád 2007-02-23 19:01:39  Előzmény:Gyapjas Gergely: 40742

Köszi,remek képek!

Árpi jómunkásember! gyári 601S,1.3!

1899 Kacsándi Szabolcs 2007-02-23 19:01:19  Előzmény:Gyapjas Gergely: 40739

Ezt a trabit láttad személyesen is?Az utolsó információim szerint pesten van a kocsi.Nekem is van pár képem róla.Valamikor Várhegyi Sándor versenygépe volt,és a hódgép színeiben versenyzett.

szabi

1898 Gyapjas Gergely 2007-02-23 18:59:07



1897 Gyapjas Gergely 2007-02-23 18:58:12  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 40740

Küldj képeket.Térden állva könyörgök mester!!


(Módosította strabi 2007.02.23. 20:00-kor)

1896 Kacsándi Szabolcs 2007-02-23 18:57:16  Előzmény:Gyapjas Gergely: 40736

A pályatrabis képek engem is érdekelnek.Gyűjtök minden infót a hegyitrabikról.Nekem egy 600-as kétkarbisom van,anno a pannon volán műhelyébe készült és onnan került hozzám.Assman hegyimotorról viszont van képem.

szabi

1895 Gyapjas Gergely 2007-02-23 18:55:09  Előzmény:Gyapjas Gergely: 40738



1894 Gyapjas Gergely 2007-02-23 18:18:40  Előzmény:Szegedi Árpád: 40737

Szia!

Van.Segíts feltölteni!

1893 Szegedi Árpád 2007-02-23 18:14:19  Előzmény:Gyapjas Gergely: 40736

Strabi!Van róla képed?Mármint a pályaatrabikról?!

Árpi jómunkásember! gyári 601S,1.3!

1892 Gyapjas Gergely 2007-02-23 18:11:26  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 40727

Kösz szépen megkaptam a mailt. Láttál már 800-askét dupla karbis pályatrabi motort?

1891  Zombie 2007-02-23 17:31:06  Előzmény:Marton Tamás: 40732

és az egész ventit szedted le vagy csak a a radiátort operáltad ki?
mert akkor sztem én is mecsinálom a közeljövőbe!


sósavhoz mit szóln a a radiátor?


elektromos tekercseket mivel tisztaítsam le?
mives se a ventim, sea törlöm nem kapkodja el a dolgokat....


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1890  hks 2007-02-23 15:37:58  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 40733

kösz szépen. megérkezett a rajzot nézve már nekem meg van.de vazért kösz!

tschabi p 50

1889 Kacsándi Szabolcs 2007-02-23 15:00:27  Előzmény: hks: 40731

Elvileg jó címre küldtem vagy mégsem,jelezd és elküldöm megint.

szabi

1888 Marton Tamás 2007-02-23 00:25:31  Előzmény: Zombie: 40728

Na csak összejött a dolog
Egy kis vízkőoldó az üveg aljáról + 10%-os ecet megtette a hatását ... szépen jött ki belőle, a barna lé, meg azok a fekete kis dzsuvák amik nem tom mik voltak
Most már király a fűtés de szerintem még mindig lehetne rajta javítani, pl. normálisan tömíteni a műanyag házban hogy tuti ne keveredjen a meleg levegő mellé hideg, mert azok a szivacsok amik a radiátorra voltak körbe ragasztva, eléggé lefesledtek már. Na mind1 ... de ha még lesz nagyon hideg (remélem nem akkor tudok biztosat mondani a fűtésről, mert ez a mínusz egy két fok nem igazán jó tesztelni


A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

1887  hks 2007-02-22 18:58:00  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 40730

még nem érkezett meg

tschabi p 50

1886 Kacsándi Szabolcs 2007-02-22 18:54:42  Előzmény: hks: 40729

Elvileg már meg is kaptad.

szabi

1885  hks 2007-02-22 18:49:49  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 40727

nekem is elküldhetnéd a rajzot hátha van benne valami okosság.hegedus.krisztian@vipmail.hu kösz!!!

tschabi p 50

1884  Zombie 2007-02-22 18:05:22  Előzmény:Varga Tibor: 40722

és mi a véleményed a vízkőtlenítésről? mivel ajánlod
mert nekem még nem rossz a fűtésem, de már nem is tökéletes
ha Bbalázs autóját veszem alapul
,nem rég tettük bele és nagyon fűt lehet azért mert FBS-el körbekentük...

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1883 Kacsándi Szabolcs 2007-02-22 17:49:28

Elküldtem e-mailben a rajzot,talán úgy olvashatóbb nagyobb felbontásban,mert nem a legjobb a minősége.Sajnos az autó-motor lapszámát nem tudom,de kb.86-87-es év számaiba lehetett.

szabi
(Módosította szabi 2007.02.22. 19:27-kor)

1882  hks 2007-02-22 14:45:18  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 40721

szerintem egy pár embert érdekelne az a rajz.

tschabi p 50

1881 Gyapjas Gergely 2007-02-22 14:02:19  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 40721

Nem isemerem, pedig átlapoztam pár autó-motor de nem találkoztam vele. Át küldenéd emailbe? Előre is köszönöm.


1880 Marton Tamás 2007-02-21 22:48:50  Előzmény:Varga Tibor: 40722

De mi szeretünk trükközni
Sajnos a német technika bizonyította már egy párszor hogy feleslegesen bonyolult, vagy/és alakítani kell rajta
De a lényeg hogy kipucolom holnap, visszateszem úgy ahogy volt, és ha nem javul akkor csövek megfordít Veszteni nem vesztek vele, ennél rosszabb már nem lesz a fűtésem mert szinte nincs is


A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

1879 Grõb Gyula 2007-02-21 22:14:03

Hali! Hol lehetne kapni mindenféle duroplaszt elemet, van speckó bolt, vagy bontóba kellene inkább utánajárni?

06-70/331-2273

1878 Varga Tibor 2007-02-21 19:26:27  Előzmény:Szabados Zoltán: 40719

Nálam meg minden gyári helyén van, és úgy is fűt. ha tiszt a radiátor nem kell trükközni.

Tibke

1877 Kacsándi Szabolcs 2007-02-21 19:19:31  Előzmény:Gyapjas Gergely: 40709

Nem tudom ismered-e Szabó Zoltán által fejlesztett 4-felömlős motor rajzát,A forgós motorok alapja.Ha kell elküldhetem a rajzot .Egy régi autó-motorba volt benne.Én ez alapján csináltam a motorokat,és hát elég jó eredménnyel.

szabi

1876 Kacsándi Szabolcs 2007-02-21 19:11:00  Előzmény:Gyapjas Gergely: 40709

A kipufogónyílás felhúzásával,javítható a dolog,de nem csak ettől függ.Feleslegesen nem szabad nagyot nyitni,mert ha elveszed vissza már nehéz ragasztani.Én 45mm-re szoktam nyitni,de valaki 43-mmre nyitja a nyílás tetejét.Hát igen jól mondtad,itt kezdődik a tuti.Nagy fordulatszám és nagy kompresszió,igen pontos odafigyelést igényel.Egy apró hiba és a dugattyúkból semmi sem marad,vagy szétkenődik,vagy átlukad a teteje.

szabi

1875 Szabados Zoltán 2007-02-21 18:46:35  Előzmény:Rell Miklós: 40718

passzolom,a kérdést...talán fentről hamarabb melegszik a radi...és hamarabb fujja a meleget...de komolyan...nálam tényleg meleg van,ha befűtök..

Schumi,világbajnoki címek: 7
(Módosította sumakker 2007.02.21. 19:48-kor)

1874 Rell Miklós 2007-02-21 18:20:56  Előzmény:Szabados Zoltán: 40717

Jó, én elhiszem, de mitől? Én szeretem érteni a dolgokat, és ezt nem értem.

retro

1873 Szabados Zoltán 2007-02-21 18:07:42  Előzmény:Rell Miklós: 40716

Üdv..

Amikor + vettem a warnyúmat,akkor télen majd megfagytam benne...akkor kaptam a tippet,és bevált..a rendszer tiszta,és dugulásmentes volt,és az is...én +próbálok vigyázni a paripámra....szal nálam tökéletesen műxik.

Schumi,világbajnoki címek: 7
(Módosította sumakker 2007.02.21. 19:09-kor)

1872 Rell Miklós 2007-02-21 17:40:22

Csak egy halvány kérdés: Nem lehet, hogy a felcserélés csak azért segít, mert az elakadt dzsuva visszafelé tök könnyen kijön, és onnantól már van is fűtés? Mert amúgy logikát nemigen látnék benne, hogy mitől jobb ha egyik irányba folyik a víz, mintha a másikba...

retro

1871 Marton Tamás 2007-02-21 12:03:23  Előzmény:Szabados Zoltán: 40711

Tehát neked, szimplán a csövek felcserélésével sokat javult?
B*sszus ma akartam megcsinálni a dolgot, de hát megint 13:00 óra és most keltem fel 5 perc oszt indulhatok dolgozni. Majd holnap megcsinálom, de most már tényleg!


A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

1870  Zombie 2007-02-21 11:44:54  Előzmény:Marton Tamás: 40707

ez a vízkőoldás nemhülyeség nekem is szét kéne borítani

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1869 Kovács Péter 2007-02-21 11:44:50

Hali!

7végén megkuplungoztam a trabim. Szenvedtem is vele: pénteken 2x vettem ki a motort. Volt otthon régifajta (nem rugós) tárcsám. Beleraktam, egyetlen sebességet sem vett járó motornál, akárhogy is állítottam. Újabb fajta a szerkezet és abba nem passzol. Túl nagy a tárcsa kinyúló bigyójának az átmérője, és felül a szerkezetre a kinyomónál.
Erre figyeljetek oda!

U.i.: szombaton bejártam a város összes autósboltját rugós tárcsáért. Ahol esetleg lett volna, az zárva volt. Ami meg nyitva volt, ott meg: "Csak rendelésre, majd hétfőn!" És én addig mit csinájak, vazze? Irány a bontó, uccsó helyen szerencsére találtam egy normálisat. Kicsit cumi volt az egész.
Mikor lesz már vége a rossz szériámnak?!?

A Pajtimmal szeretjük a kommunista szekereket...

1868  hks 2007-02-21 11:18:33

ez egy kicsit érdekes téma ha a hengerfej sima nincs semmi nyomaték ha nagyon le van szedve akkor meg nem forog akkorát csak az a kérdés ki mire akarja használni a motort.egyébként nekem van 3 felömlős motorom simán mart henger is meg hegesztett felömlős is van némi külömbség a kettő között.

tschabi p 50

1867 Szabados Zoltán 2007-02-21 10:47:53  Előzmény:Marton Tamás: 40707

Üdv. Nyugodtan + cserélheted,a vizcsöveket...nekem is úgy van.rövidgatyában utazom akármillen hideg is volt eddig.

Schumi,világbajnoki címek: 7

1866 Gyapjas Gergely 2007-02-21 10:34:20  Előzmény:Varga Tibor: 40699

Ja azért van az hogy félévenként főtengelyt cseréltem. Pedig hidd el nem is szedtem le sokat a hengerfejből , csak annyit csináltam hogy odafigyeltem az illesztésekre és polítozgattam egy kicsit.

1865 Gyapjas Gergely 2007-02-21 10:31:05  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 40701

Na nekünk eddig még nem sikerült elérni, hogy nagy kompressziónál is kiforogja magát a motor. Szeritem itt kezdődik a tuti dolog.

1864 Gyapjas Gergely 2007-02-21 10:27:53  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 40702

Ja azt láttam és nem is árulták drágán.

1863 Marton Tamás 2007-02-20 23:20:30

Hi márkatársak!

Nemrég volt szó 4T-nél a gyári fűtésről, hogy hogy lehetne javítani rajta. A radiátor kipucolása alap, ezt megteszem mindenképp, de már itt jön a kérdés, hogy mivel érdemes. Jó hozzá az "ipari" vízkőoldó?, vagy mossam ki ecettel, mert haver az utóbbit ajánlotta.
Illetve mintha valaki írta volna nemrég, hogy úgy csinált még egy kicsit melegebbet, hogy a radiátorra menő két csövet "felcserélte" Vagyis a csap felőli oldalra kötötte a vízpumpáról jövő csövet, a másik oldalra meg a termosztátházról jövőt. Mondjuk a logika mit diktál? hol melegebb a víz normális esetben? Megéri ezt a csereberét megcsinálni? (Hosszabb csöveket már vettem )



A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

1862 Rell Miklós 2007-02-20 20:59:02  Előzmény:Varga Tibor: 40704

Úgy értem, a gyárin van eleve úgy öntve, ezért nem értettem, hogy lehet még plusz járatokat csinálni...

De akkor ez így... még egyszerűbb, mint a gyári...

retro

1861 Kacsándi Szabolcs 2007-02-20 20:13:19  Előzmény:Rell Miklós: 40703

A brutális változat a külön felömlők felhegesztése,de ez egy kicsit másabb dimenzió.Az egyszerű valami ilyesmi:

[img]http://kep.kepfeltolto.hu/880/1172002370.jpg[/img]

szabi
(Módosította Grisa 2007.02.20. 21:59-kor)

1860 Varga Tibor 2007-02-20 20:00:17  Előzmény:Rell Miklós: 40703

Nincs öntve semmi. a henger falába van marva egy csatorna, és a dugattyún egy ablak. Ezen keresztül jut be a csatornán át a benzin a dugó fölé az égéstérbe

Tibke

1859 Rell Miklós 2007-02-20 19:51:29

Hmmm... Valaki elmondhatná, hogy hogyan lehet egyáltalán újabb felömlőket csinálni a két gyári mellé! Hát ott a hengerek eleve úgy vannak öntve... Hol van ott még hely felömlőnek? Vagy rá lesz még hegesztve anyag, és úgy? Elképzelni sem tudom...
Nem mintha ilyen kéne, csak úgy érdekel...

retro

1858 Kacsándi Szabolcs 2007-02-20 19:43:04

Egyébként egy pár hete hírdettek 800-as hengert a duenen.Gyári minta alapján készült.Ilyennel ment a Szabó Laci is a rally ob. H-csoportjában,talán ismeritek is

szabi

1857 Kacsándi Szabolcs 2007-02-20 19:38:21  Előzmény:Gyapjas Gergely: 40698

Én láttam igazi bajnok motort 4felömlős,valamikor Mecsek rallyt nyertek vele.A vezérlése azóta is titok,nem lehet hozzáférni.A hengereket láttam viszont:gyári kétgyűrűs dugók,pehelykönyű kivitel,eltolt égésterű hengerfej/gyári/,13,5-ös kompresszió,És forgott mint egy stihlfürész.7200f/perc,Álló kipufogóval.Kép a motorról,sajnos csak kívülről:

[imgw]http://kep.kepfeltolto.hu/227/1172000081.jpg[/imgw]

Amúgy a mostani motorok kis kompressióval is jól mennek,de nyomatékosak a blokk vezérlése miatt.Persze jó kipufogó szükséges hozzá

szabi


(Módosította Grisa 2007.02.20. 20:49-kor)

1856 Kacsándi Szabolcs 2007-02-20 19:22:14  Előzmény:Gyapjas Gergely: 40696

Az 5 felömlő kimarása,nagyjából annyi anyagot von ki a hengerből mint egy négyfelömlős,vagy egy mélyenmart 3. felömlő.Keskeny felömlők vannak marva.A kompresszió olyan 9 és 10 körül mozog szűkebb égésterű hengerfejjel.Sok anyagveszteség nincs viszont sokkal rugalmasabban megy a motor.Példának nagyon jó a krosszmotorok hengere.Hasonló az elv csak a motorhengerek magasabb kompressziót igényelnek,a külön kamrás felömlők miatt.

szabi

1855 Varga Tibor 2007-02-20 18:05:22  Előzmény:Gyapjas Gergely: 40698

Ami a környezetemben volt rally gép, annak anno még a Szabó Gyuri csinált a motorját, és "csak" 3 felömlős volt, de 4 éven keresztül nyerte a kupát sorban. Nekem az a motor elég meggyőző volt, ezért tartom feleslegesnek azt a rengeteg felömlőt. AZ utcai motorod főtengelye szereti a 8-as kompressziót? enyém sose köszönte meg...

Tibke

1854 Gyapjas Gergely 2007-02-20 16:53:10  Előzmény:Varga Tibor: 40697

Na ez jó kérdés hogy van e értelme. Mert amatőr veresenyeken a sok nagyarcú ember mindig mondja hogy neki 4 meg 5 felömlős motorja meg így meg úgy megy aztán kompressziómérésnél meg az óra mutat 7-et, az én utcaimon meg mutat 8.5-öt. Mikor megkérdezed hogy mit hogy alakított át akkor, meg nem mond semmit csak nyomja tovább a rizsát hogy az titok, meg hogy már sokat fizett a tutiért és nem árulja el. Meg kérdezel zőle két dolgot aztán azt se tudja hogy mi az.De ugyanakkor ismerek egy két srácot akivel lehet normálisan besznélni ilyenkeről mert a kérdésedre választ is tud adni, és nem hoszi azt magáról hogy tőle megy csak a trabant motor.

Én nem akarok okoskodni, meg hülyeségeket mondani mert én csak 2 és 3 felömlős motorokat csinálgattam. És veresenyezni pedig csak 2 felömlőssel versenyzünk. De félig megbontott 4 felömlős motort láttam. Az alját nem láttam. A hengerfek meg az ismert ki égésterű volt.Ugyebár ezzel is kompenzálja a kompressziócsökkenés értékét.
Ha a nagy trabantosok által épített 4-5 felömlős motorokba ha bele lehetne nézni akkor az sok mindenre választ adna.

bocs hogy egy kicsit hsszú voltam.

1853 Varga Tibor 2007-02-20 11:56:02  Előzmény:Gyapjas Gergely: 40696

ENnek az 5 felömlőnek van értelme? sose értettem meg, minek. már 3 felömlővel is elég izmosan megy a gép, teljesen értelmetlennek tartom az 5-öt. 4 még oké, de 5.....

Tibke