Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

1952 Molnár György 2007-02-26 20:30:17

Hali
Kössz a választ!
Megyek egy 1.3 as motorért. Ez a végleges. Aztán még utána bármi lehet.
Az új kérdésem pedig hogy mit kell figyelni a Waresz motornál? Tipushiba, jelenségek amik rossz előéletre utalnak. Ilyesmire gondolok.

gyuszi

1951 Varga Tibor 2007-02-26 18:54:54  Előzmény:Pénzes Péter: 40792

Sztem szinte midnet fel lehet faragni, csak tartót kell csinálni neki. de 1.3 eléggé megérezné. Lehet hogy 1.6 ABU volt gyárilag klímával....

Tibke

1950 Varga Tibor 2007-02-26 18:48:29  Előzmény:Grõb Gyula: 40793

100nál 3453at forog 5.ben, 4ben 4043.
nem olyan hosszú sztem.

Tibke

1949 Grõb Gyula 2007-02-26 17:49:16

Ha már ennyire a váltó a téma. Nem túl nagy áttételű a 127-es Abarth váltója egy 903-as motorhoz? Csak mert ajánlottak egyet 25000 pénzért (nem túl sok érte?).

06-70/331-2273

1948 Pénzes Péter 2007-02-26 17:07:49

Tibke: Nem tudod, h vw-nek van olyan klimakompresszora amit be lehet tenni a trabiba. Motorcsere se lenne gond, ha az IFA-s szelepdekli jó hozzá:]


(Módosította Penzi 2007.02.26. 18:10-kor)

1947 Varga Tibor 2007-02-26 16:46:00  Előzmény:Molnár György: 40789

nem. ha 1.3as am otorod akkor maradhat a váltód, ahhoz már jó.

Tibke

1946 Scor Atis 2007-02-26 16:06:48

Köszike az infót Tibke.

Scoratis

1945 Molnár György 2007-02-26 15:56:22  Előzmény:Varga Tibor: 40788


Csales a gyerik! Szal aztat tanácsolod nékem, hogy legyen 1.3 as is, meg AHD-s váltó is. Komolyan mondom úgy érzem magam mint gyerek a játékboltban...jííháá!
Tetcik az ötlet..... Sőt .... hmmm .. Na megkeresem a kollegát
Köszi mindent


gyuszi

1944 Varga Tibor 2007-02-26 15:48:45  Előzmény:Molnár György: 40786

Az AHD-s rövidebb áttételezésű kicsit. de inkább az 1.3ra fektesd a hangsúlyt... keresd meg itten szépen wartburg312 kollegát, és majd ő felvilágosít mi pénz a váltó.

Tibke

1943 Varga Tibor 2007-02-26 15:47:21  Előzmény:Scor Atis: 40784

10 körül megy.

Tibke

1942 Molnár György 2007-02-26 15:46:01  Előzmény:Varga Tibor: 40776

ÁÁÁhh Tibke! Há mióta gagyogomitt a bajom. Igaz néma gyereknek annyja v... ki a f...át! Hogyagörcsbenekéne!!! Az jó mármint az AHD-s? Gondolom csak csere és már gurul is.... Hogyé adja? Vagy ezt személyesen......?


gyuszi

1941 Rell Miklós 2007-02-26 14:59:29

Ragasztáshoz én sikaflexet használtam utoljára... Asszem, a Trabivásárlásról készült már egy cikk, hogy mikre kell odafigyelni, szerintem az neked is jó lenne...

retro

1940 Scor Atis 2007-02-26 14:28:09

Sziasztok Urak!

Nem tudjátok mennyit ér egy normális állapotú barkasz benzin kályha?

Scoratis

1939 (Törölt felhasználó) 2007-02-26 13:49:15

1986-os 2T 601S-hez fokozatváltós, végfokos ablaktörlőkapcsolót tud valaki?

www.csabinet.hu Eladó Trabant 601S. Gyári fényezés, alkatrészek.

1938 Pénzes Péter 2007-02-26 13:25:08  Előzmény:Szilágyi Ferenc: 40779

Ez a bajom most, megszeretném csináli tanksapkát rejtettre. Lehet úgy kell levésen majd a sárvédőt


(Módosította Penzi 2007.02.26. 14:40-kor)

1937 Pénzes Péter 2007-02-26 13:24:32  Előzmény:Szilágyi Ferenc: 40779

Valami erős kétkomponensű ragasztó jó. Én személyszerint szélvédőragasztót használtam, az tuti összefogja Tömítőmunkálatokra pedig akril sziloplasztot, ezen a festék is megáll

1936 Grõb Gyula 2007-02-26 13:12:19  Előzmény:Szilágyi Ferenc: 40779

Na,arra én is kíváncsi lennék,lassan szét lesz kapva a gép.

06-70/331-2273
(Módosította gyuluska 2007.02.26. 14:13-kor)

1935 Szilágyi Ferenc 2007-02-26 10:36:28

Helló!

Kezdő Trabantos lévén lenne egypár kérdesem és ha tudtok nekem ebben segíteni akkor megköszönném. A legfontosabb most az lenne, hogy ha leszedem a Trabantom bármelyik elemét (alatta lévő kasznismunka végett) milyen ragasztó anyagot célszerű használnom a csavarozás mellett? Melyek azok a kényes pontok amelyekre feltétlenül figyeljek oda!?
Segítségeteket előre is köszönöm!

1934 Varga Tibor 2007-02-26 09:04:19  Előzmény: Zombie: 40777

Biztos lehet még, de nem érdemes. mindig folyt nekem a benzin emiatt a kütyü miatt. aztán a háza is elrepedt....

Tibke

1933  Zombie 2007-02-26 08:30:47  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 40775

vajon lehet még ilyet találni?



1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1932 Varga Tibor 2007-02-25 20:54:24  Előzmény:Molnár György: 40773

Ménem szólsz hogy kő váltó miylet szeretnél? AHD jó?

Tibke

1931 Kacsándi Szabolcs 2007-02-25 18:10:48

Az ezmiez rovathoz találtam egy cikket a mágneses benzincsapról.Eddig én se tudtam hogy mi ez,bár 5éve van már egy az alkatrészek között,de senki nem tudott rá választ adni.[imgw]http://kep.kepfeltolto.hu/838/1172426968.jpg[/imgw]

szabi

1930 Marton Tamás 2007-02-25 17:11:56  Előzmény:Molnár György: 40773

Hát igen ... gondolom a 8N hosszabb fokozású, az 1.1-es moci valszeg "gyenge" hozzá.
Amit én szereztem 1.3-mas 76 ezer km. -es volt. Bár a franc se tuggya, hogy nem e fordult már át az óra Havertól szereztem 10ezeré, ő meg a Méh-telepről Szóval nem is bontóból van. De nagyon jól ketyeg, eddig semmi gond nem volt vele, van még benne kompresszió bőven.
A mociszám kicsit aggasztó, de szerintem jó ismerős vizsgahelyen rá se néznek, de azé jobb ha tudnak róla, az okmányirodában meg a hivatalos szerveknél meg jobb ha nem


A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

1929 Molnár György 2007-02-25 16:38:14

Hali
Köszi Patron az infót.
Igaz ugyan hogy Tibke említette korábban hogy a 8N es váltó (5 lépcsős) az 1.3 mocihoz megy jobban. De azért még erősítsen meg vki ebben a tudatban. Igaz hogy ez olyan "kabátot a gombhoz" megoldás. De 2 hete bújom az ujságokat keresve más kódú váltót kerve. 1.3 as mocit meg már annyit találtam hogy dúrkálni tudnék benne. Több - kevesebb pézé. 15-25 ezerér komplett üzemképeset. De egy idős bácsi kínálta 50 ér a 67 ezret futott mociját is.
Szal gondoltam ha már így, akkor miért ne legyen 1.3 as moci akár hivatalosan is....persze úgy hogy senki nem tudja /felügyelet/


gyuszi

1928 Támba Csaba 2007-02-25 16:11:36  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 40770

Nem egy vészes összeg, én a helyedben szíjjal együtt cserélném

Mindenesetre olcsóbb, mint egy későbbi hengerfej javítás.



Tsaby 601S

1927 Marton Tamás 2007-02-25 15:16:33  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 40770

Háj!
Hát azt nem tom mennyit bír ki, de az enyém nyikorgott egy időben, bár nem folyt.
Nyikoroghat túl feszes vezérműszíjtól is. Úgy is meg tudod nézni, hogy még jó e, hogy fellazítod magát a pumpát, hogy a szíjat le tudd húzni róla és kézzel megtekered a pumpát. Ha túl könnyen forog akkor az már kezd elhalni, nem tömít rendesen, valszeg előbb-utóbb folyni kezd, ha nehezebben forog akkor még jó.
Amikor átraktuk az 1.3-mas mocit, a régi vízpumpa került vissza, és csodák-csodájára most már nem nyikorog



A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

1926 Kacsándi Szabolcs 2007-02-25 13:56:16

Szerintetek a 4T vízpumpa mennyi km-t bír ki.Lehet hogy az enyém nevezhetne a km rekordok közé.Most érte el a 160000km-t és hát igen csúnya nyikorgó hangja van már,de még gyári és nem csöpög.Azt ajánlották sürgősen cseréljem,amúgy már terveztem is.Kinek mi a véleménye?

szabi

1925 Marton Tamás 2007-02-25 00:06:10  Előzmény:Molnár György: 40766

Giorgo:
Cseréld ki 1.3-mas mocira oszt majd megérzed
Amúgy meg sokkal nyomatékosabb, pl. 4-dikben 50-ről nagyon szépen húz, visszaváltani szinte fölösleges ha nem nagyon sietsz, előzéshez is elég, de ha tapadni akarsz akkor azé visszatolhatod 3-ba, oszt vígan nyomhatod neki 90-100-ig torzuló arccal.
-Kicsit mélyebb, öblösebb lesz a hangja (nem gyári kipuff rencerrel jobban hallani a különbséget). Logikus is, mivel nagyobb a ccm.
-Elég hozzá az 1.1-es gyári hűtője is, annyival több hőt nem termel a 200-al nagyobb lökettérfogat (vagy egyáltalán nem), és ha termel is, az a picivel több hő jól jön ilyenkor télen amikor fűteni kell
-Gyorsulást még nem mértem, sajnos kevés hozzá a gyári virslikerék Legyen elég annyi hogy 1.es padló kiforog a kerék, 2. padló még mindig ki-kiforog, 3-ban még meg meg nyikkan pedig a saját karbija van még fent.
-Érdemes egyúttal a warbi karbiját felrakni a 2mm-el nagyobb torokátmérő miatt, Tibke szerint számít teljesítményben nem is kicsit, de ha tuttira akarsz menni akkor Pierburg vagy az extrém tuninghoz, Solex, Dellorto, Weber.

Az a lényeg, hogy referenciamocinak ez a alap, ha tuningolni is akarod ... az 1.1-ben nincs ennyi akarat

Maroko:
Szerintem te a vezérműtengelyre gondolsz, a főtengely ugyanaz az 1.1-ben mint az 1.3-ban. Alapjábavéve a két moci csak a vezérműtengelyben, meg a dugattyúhajtókarok hosszában különbözik, minden más elemük egyforma. Az 1.3-mas mocinak nagyobb a lökete a rövidebb hajtókarok miatt, és ez adja a nagyobb lökettérfogatot egyben. Magyarul az 1.3-mas moci dugattyúfuratjainak és dugattyúinak az átmérője megegyezik a 1.1-ével.
Ha kicseréled az 1.1 veztengelyét az 1.3-ra akkor kicsit jobb nyomatékot kapsz, és tovább is tudod húzatni a kocsit. Az 1.3-mas veztengely fokoltabb, tovább tartja nyitva a szelepeket mint az 1.1-é. Kiszedni, berakni a másikat nem nagy ördöngősség, csak arra kell vigyázni, hogy a vezérlés ugyanott maradjon (egybe kell jelölni a veztengely kerekét a vez.szíjjal). De ha az érdekel a cserével kapcsolatban akkor, semmi baja nem lsz tőle a kocsinak, de legalább jobban megy
Hű mennyi (hülyeséget )) írtam ...sok lesz ez már mára









A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1
(Módosította PAtr0n 2007.02.25. 01:11-kor)
(Módosította PAtr0n 2007.02.25. 01:39-kor)

1924 Támba Csaba 2007-02-24 20:26:08  Előzmény: : 40767

Ezeken már tényleg csak az újrakrómozás segítene, de valószínűleg olcsóbb lenne újakat bszerezni, vagy tükrösre polírozott alumínium kilincsekkel összerakni a masinát

Tsaby 601S

1923   2007-02-24 20:12:43

HI mindenkinek!

tegnap sikerült beszereznem két komplett trabi ajtót és teljesen ingyen.
Ma szedtem le róla a fém kilincseket, mert ez is a 4T trabim retrosításának része.
Ugyanakkor van egy kis problémám!
Van ötletetek arra, hogyan lehetne eltüntetni, a trabi fém kilincséről a felpattogzásokat?
Vagy egyáltalán ez lehet krómoztatni szerintetek?
Előre is kösz mindent!

[imgw]http://kepup.ingyen.org/images/1201DSCF1491.JPG[/imgw]

Üdv: heccer

Trabant, a megvalósult gyermekkori álom...
(Módosította Grisa 2007.02.24. 21:53-kor)

1922 Molnár György 2007-02-24 19:26:23

Hali
Na erre én is kíváncsi lennék! Mármint a tapasztalatokra 1.1 kontra 1.3 ügyben.

gyuszi

1921 Hordós Márton 2007-02-24 18:02:54  Előzmény:Babecz Tamás: 40764

Ezt én is tudtam már régen el is olvastam de azt szerettem volna megtudni valaki megcsinálta-e ezt a müveletet és mit tapasztalt.
Üdv.:MAroko

Mindenkit szeretettel várunk az első Mátraaljai Trabant,Wartburg találkozóra!
(Módosította maroko 2007.02.24. 19:03-kor)

1920 Babecz Tamás 2007-02-24 17:11:08  Előzmény:Hordós Márton: 40763

Hali
olvasd meg a cikkek között a 1,1 trabi tuning című írást, és mindenre választ kapsz .

ABV-514 ACA-963
(Módosította babecztomik 2007.02.24. 18:11-kor)
(Módosította babecztomik 2007.02.24. 18:11-kor)

1919 Hordós Márton 2007-02-24 14:20:13

Üdv mindenkinek!
Kédésem lenne hozzátok. Szerintetek érdemes négyütemü trabantba wartburg 1,3 fötengelyt rakni. Mert olyat hallotam jobban húz töle a kocsi meg egy kicsivel jóbban megy. De most nem tudom hogy nem jár valami mellékhatással. Nem sülhet ez el rosszul esetleg.A válaszokat elöre is köszönöm.
Üdv:Maroko

Mindenkit szeretettel várunk az első Mátraaljai Trabant,Wartburg találkozóra!

1918 Nyári Barna Balázs 2007-02-24 08:11:01

Ha unod kézzel rázogatni a tankot rá kell kötözni a betonkeverőre és járatni egy kicsit de idönként változtatni a pozición hogy minden részt érjenek a kavicsok.
Üdvpétbremzer

spétbremzer

1917 Támba Csaba 2007-02-23 22:14:47  Előzmény: : 40760

Folyami kaviccsal csináld. Ha máshonnan nem tudsz szerezni, akkor irány a park kisvödörrel

Tsaby 601S

1916   2007-02-23 21:53:10  Előzmény:Támba Csaba: 40753

Őszinte leszek!

Ez a kavicsos megoldás eszembe se jutott!
Valamilyen savazásra gondoltam!
De ez a kavicsos dolog tetszik!
Köszi a megoldást!

heccer

1915 Kacsándi Szabolcs 2007-02-23 21:45:07  Előzmény:Gyapjas Gergely: 40757

Hát igen.A súlyuk 500kg alatti volt bőven.Láttam erről régi felvételt,önmagáért beszélt.Sajnos nincs meg a kazetta,mert a gazdája elkeverte.Azt tudom hogy 85-ös pécsi hegyiversenyen készült.

szabi

1914 Szegedi Árpád 2007-02-23 21:13:49  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 40756

Az igen!

Árpi jómunkásember! gyári 601S,1.3!

1913 Gyapjas Gergely 2007-02-23 21:09:13  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 40756

Azok a motorok nagyon mentek. Sokan csodálkoztak hogy az akkori 1300-as versenyl ladákat hegyiversenyeken hogy tudják megverni a 800-as trabik.

1912 Kacsándi Szabolcs 2007-02-23 21:04:09  Előzmény:Szegedi Árpád: 40754

Nekem erről mesélt a hegyitrabi egykori tulaja.Azt mondta 65ló.Ők voltak az Assman-nál németo.-ba.Az ő műhelyébe próbapadon lötték be a motort és a hozzávaló kipufogót,így lett kb.80-85lóerő.Kicsit hihetetlen,de olvastam is meg versenyzők is meséltek róla.

szabi

1911 Kacsándi Szabolcs 2007-02-23 20:58:46  Előzmény: : 40752

A kavicsos megoldás jó,bár én még nem próbáltam csak mondták hogy így kell.Van egy másik megoldás a tankfelújító készlet,az oldtimer-perfekt oldalon megtalálod.Az viszont nagyon drága,csak úgy éri meg ha többen veszitek meg.De inkább maradj a kavicsos megoldásnál,pénztárcakímélő.

szabi

1910 Szegedi Árpád 2007-02-23 20:50:46  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 40748

Ezek a motorok kb. milyen erősek?

Árpi jómunkásember! gyári 601S,1.3!

1909 Támba Csaba 2007-02-23 20:29:57  Előzmény: : 40752

Kiszereled, letömíted a nyílásokat és beleszórsz vagy egy kilónyi aprókavicsot.
Vagy 3-4 liter vizet ráöntesz aztán rázod mint az ipari áram sűrűn forgatva

Utána ki kell szépen pucolni belőle az anyagot, átöblíteni benzinnel és tükör belseje

Tsaby 601S

1908   2007-02-23 20:19:46

Hi!

Szerintetek mivel tudnám a legjobban rozsdátlanítani a belülről trabim tankját ?
Mostanában ezen filózok!

heccer

1907 Gyapjas Gergely 2007-02-23 20:15:12  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 40750

Igen a membránosról hallotam, de a motorosat azt nem ismertem.

1906 Kacsándi Szabolcs 2007-02-23 19:51:16  Előzmény:Gyapjas Gergely: 40749

Mint egy motor,a dugattyú vezérel mindent.Nincs vezérlőtárcsa ,sőt még a helye is fel van töltve a jobb sűrítés miatt.A hengerek bele vannak süllyesztve a blokkba.Az assman motornál kicsit másabb.Ott blokkra van gyártva a szívócső,és membrán szabályozza a benzináramlást

szabi
(Módosította szabi 2007.02.23. 20:54-kor)

1905 Gyapjas Gergely 2007-02-23 19:30:58  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 40748

Én is messze lakom fővárostól mert borsod megyei vagyok, de majd felhívom és megpróbálom megnézni ha van rá lehetőség.
A vezérlés hogyan van megoldva ezeken a duplakarbis motorokon?

1904 Kacsándi Szabolcs 2007-02-23 19:19:27  Előzmény:Gyapjas Gergely: 40745

A régi tulajjal beszéltem úgy 2.5 évvel ezelőtt.Megadta a srác számát,mondta hogy nézzük meg a kocsit,de sajnos nem jutottam el Budapestre.Leírom a számát ha esetleg közelbe laksz érdeklődj utána.Lehet hogy a tel.szám már nem él,de egy próbát lehet tenni,ha érdekel.Szép Zoltán 0670/2574446 Az én motorom meg így néz ki:

[img]http://kep.kepfeltolto.hu/864/1172258347.jpg[/img]

szabi
(Módosította Grisa 2007.02.23. 20:22-kor)

1903 Gyapjas Gergely 2007-02-23 19:17:39  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 40746

A te autódról tudsz küldeni képet akár mailbe is?