Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

2002 jocking . 2007-02-28 15:32:59  Előzmény:Varga Tibor: 40843

Ezt csak úgy mellékesen említettem meg, de mi a helyzet a többi leírt dologgal?

2001 Varga Tibor 2007-02-28 15:32:20  Előzmény:Marton Tamás: 40839

elviekben működnie kéne, csak arar is gondolj ecsém hogy annak a dugattyútetőnek van egy falvastagsága. ozt ha átég az a dugó, az már nem az igazi.

Tibke

2000 Varga Tibor 2007-02-28 15:31:31  Előzmény:Molnár András: 40841

ne törődj vele, francnak veszed le a hengerfejet? az hogy vállas nem jelent ergo még semmit, attól még lehet benne rendes kompresszió.

Tibke

1999 Varga Tibor 2007-02-28 15:30:32  Előzmény:jocking .: 40842

a visszafolyó ág direkt olyan kicsi, hogy legyen rendes üzemi nyomás a rendszerben.

Tibke

1998 jocking . 2007-02-28 14:47:04

Na akkor...

Betömtem a hűtővíz betöltőnyílását, és úgy járattam 1 picit. Semmi.
Aztán kimentem, és adj neki! 2-esbe ment 60-at, jó meleg lett, de semmi!
És ezt 40 percen keresztül, mégsem ereszt sehol, viszont a víz szintje a "min." jelzés fölé került. Na erre varrjatok gombot!
Azt viszont észrevettem, hogy ha a kupak le van véve, akkor úgy néz ki mintha a víz csak nehezen jutna be a tartályba, olyan, mint ha porlasztva lenne.
(Levettem a csövet és szerintem a lyuk, ahol visszafolyik a víz marhára kicsi szvsz. kb. 3mm)


(Módosította jocking 2007.02.28. 16:18-kor)

1997 Molnár András 2007-02-28 14:14:16

Tele van a bütyköm!!!

Már a harmadik warbi mociról veszem le a hengerfelyet. Vállas az összes. Van olyan motor amibe látszik a hónolás, de tiszta "terminator", akkora a válla, hogy csak na!! Nemtom mi az a kopás aminél még érdemes gyűrűzni????

ACL-400

1996 Marton Tamás 2007-02-28 14:02:02  Előzmény:jocking .: 40838

Csak menj jó messzire a motortértől, vagy csukd le addig a mocitetőt ... lehet nem kis természeti csoda (gejzír) csodálója leszel
Amúgy meg ha valahol vannak hajszálrepedések (hűtő, csövek stb..) akkor először azokon fogja nyomni mint állat, ami persze eközben szépen tágulhat
Csak óvatosan!


A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

1995 Marton Tamás 2007-02-28 13:58:53  Előzmény:Varga Tibor: 40833

Há lemarom én a dugattyúkat a gyűrűkig, a blokkot meg ennek függvényében
Oszt akkor lesz ez fain kis zsugormocim Vagy az má nem fain? ... mert elviekben működnie kéne nem? Az a "max. 2mm" olyan viccesnek tűnik. 2cm már jobban hangzik


A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

1994 jocking . 2007-02-28 13:57:26

Na akkor megpróbálom, mi lesz, ha betömöm...


(Módosította jocking 2007.02.28. 16:50-kor)

1993 jocking . 2007-02-28 13:56:35  Előzmény:Varga Tibor: 40834

Ha nincs rajt a sapka akkor nem is bugyog, felforrni meg még 1x sem forrt fel...


1992 Simonics Ferenc 2007-02-28 10:30:13  Előzmény:Rell Miklós: 40802

hát persze, nem istudom mit gondolkodtam ezen :-DDDDDDDDDDDDDD

kösziimi

Üdv.: Simi

1991 Varga Tibor 2007-02-28 10:23:37  Előzmény:Pénzes Péter: 40832

Na, télleg, dugózd le, várom az eredményt.
Bakker, ha kiderül nem hengerfejes, leszünk ám mi buuzizva....

Tibke

1990 Varga Tibor 2007-02-28 10:22:05  Előzmény:jocking .: 40830

Az nem lehet, ugyanis ha nincs rajta a sapka, akkor se szabad bugyognia, felforrnia.

Tibke

1989 Varga Tibor 2007-02-28 10:21:14  Előzmény:Marton Tamás: 40829

2mm amíg el lehet még menni. hova marnád jobban?

Tibke

1988 Pénzes Péter 2007-02-28 08:57:48  Előzmény:jocking .: 40830

Ki van zárva, de azért gondolokdj el honnan jönnek a buborékok...
Dugózd le légmentesen, és ha ledobja valamelyik vízcsövet vagy szétnyomja a hüttőd akkor tuti hengerfejes
Egyébként mért nem akarsz hinni a jószónak?

1987   2007-02-28 08:43:33  Előzmény:jocking .: 40830

És akkor szerinted hova tűnik el a víz? Írtad, hogy állandóan utána kell tölteni! Egyébként egy szelep mióta tud elromlani "a másik irányban"? Úgy értem, hogy olyan előfordulhat, hogy nem nyit ki nagy nyomásnál, de normális nyomásnál az elétben nem fog kinyílni! A többiek akik válaszoltak neked már vén rókák a témában, nyugodtan hihetsz nekik elsőre.

1986 jocking . 2007-02-28 07:10:22

Tegnap írtam a bugyborékolós problémáról, amire azt válaszoltátok, hogy hengerfejtömítés.
Az nem lehet, hogy az a fekete szelep xar, ami a kiegyenlítőtartály kupakja alatt van?

1985 Marton Tamás 2007-02-28 04:11:23  Előzmény:Varga Tibor: 40828


Tudtam, hogy nem vagyok én hülyegyerek! (csak p*raszt ) na de komolyra fordítva a szót, az a 10 Nm nem is olyan rossz, gyorsulásnál jól fog jönni. (ezé kell minden alkalommal 2mm-t lemarni a blokkból, meg dugattyúkból ) Amúgy tényleg ...mennyi a max ameddig el lehet menni ezen a téren? És az tényleg igaz, hogy kopott már a moci, tehát akkor nem számít ez a növelés a hajtókaroknak dugattyúknak stb...


A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

1984 Varga Tibor 2007-02-27 21:49:00  Előzmény:Marton Tamás: 40827

Jól agyalsz Uram! kb 10 nm-t jelent ez a móka. Leginkább amúgy épp a nagy veztengely miatti veszteség pótlására szokás sűrítést növelni. de tengely nélkül is érdemes, mert nyomatékosabb az autó. a hajtókarok plusz terhelése elenyésző, pláne ha azt vezsed a motor kopott már, sok esetben kb a gyári értéket kapod meg ezzel a mókával....

Tibke

1983 Marton Tamás 2007-02-27 20:27:32

Na akkor pedzegessük még a dógot mert kezd érdeköllni
Ha sikerült levenni azt a 2mm-t a dugókból meg a blokkból, akkor az milyen teljesítménybeli növekedéssel jár? Fogyasztást gondolom nem nagyon érinti, viszont a nagyobb kompresszió miatt, nagyobbakat fognak "rúgni" a dugattyúk, és ezáltal nyomatékosabb lesz nemde? LE-ben ez mennyi kb? Nem befolyásolja ez károsan a hajtókarokat, a főtengelyt, a csapágyakat? Vagy elenyésző? Nagyobb fokolású veztengelyt érdemes egyúttal belerakni? (Tudom a nagyobb tengelytől veszítünk a nyomatékból, viszont sokkal pörgösebb lesz a gép, a nyomatékveszteséget meg "kárpótolja" a sűrítésnövelés nemde?
Remélem jól gondolkoztam




A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

1982 Babecz Tamás 2007-02-27 17:54:00  Előzmény:Varga Tibor: 40824

Na, így már minden gút.Valóban nem szedtem még le egyik motormról sem a hengerfejet, nem is láttaqm még ilyen hengerfejet leszedve, minden logikus én abból indultam ki, hogy az égéstér a hengerfejben van. Bocs az okvetetlenkedés miatt, és köszi.
Csá

ABV-514 ACA-963

1981 Molnár György 2007-02-27 17:46:35

Ezek szerintem alap dolgok... mármint tanulás szempontjából. Hol mi van a motoron.... na de...
majd én is megnézem ha szét lesz szedve hogy hol mi van?

gyuszi

1980 Varga Tibor 2007-02-27 17:30:50  Előzmény:Babecz Tamás: 40821

Na, ha láttál már leszedett hengerfejet, akkor nem kérdeznél ilyet. ugyanis ezek a hengerfejekben nincs égéstér, az égéstér a dugattyúban van. és mivel leszedsz a blokkból, és a dugattyúból is(ergo a blokkból a dugó miatt kell leszedni.....), így csökke na zégéstér a dugattyúban, és nő a kompresziót? nemde?
Az ABUban pl már van égéstér a hengerfejben is, és a dugattyúban is....

Tibke

1979 Pénzes Péter 2007-02-27 17:30:36  Előzmény:Babecz Tamás: 40821

Azért a blokkból veszel le mert a hengerfejből nem tudsz. Ez azért van mert nem a hengerben van az égéstér kialakítva hanem a dugattyúban. Hengerfej alulról teljesen sík, A szelepek alja is majdnem egyvonalban van hengerfej síkjával, ha leveszel belölle 2mm-t akkor a szelepfészkeket is meggyalulnád:] Dugattyúból azért kell levenni mert akkor beleérne a hengerfejbe meg ezáltal csökken az említett égéstér.

1978 Varga Tibor 2007-02-27 17:27:51  Előzmény:jocking .: 40819

Ez most komoyl? Kicsit gondolkozol rájössz hogy nyilván a hengerben van egyenként 8-12 bar, állapottól függően. Hogy a fenébe tudna így befolyni a víz, ekkora nyomással szemben?!

Tibke

1977 Babecz Tamás 2007-02-27 17:24:42  Előzmény:Varga Tibor: 40810

Hali

Nekem nem igazán tiszta, hogy miért nől a kompresszió ha a blokktetőből leveszek 2 mm-t? Szerintem a hengerfejből kell levenni és akkor nől a kompresszió(alapeset),de ha mondjuk ABU motorkódú vezérmű tengelyt rakok bele akkor kérdéses hogy belenyitnak-e a szelepek a dugóba, vagy mi történhet ebben az esetben?



ABV-514 ACA-963

1976 Pénzes Péter 2007-02-27 17:15:25  Előzmény:jocking .: 40819

Max azt vennéd észre, ha teljesen telefolyik a henger vízzel, addig simán eldolgozza a motor. Gyerta meg nem rozsdásodik.


1975 jocking . 2007-02-27 17:05:34

Ezt megbeszéltem 1 szerelő végzettségű emberrel (apám) aki, azt mondta, hogy ha xar lenne a hengerfejtömítés akkor a víz is befolyna a hengerbe nem csak fordítva. Ilyenkor pedig csökkenne a teljesítmény és rozsdásak lennének a gyertyák.

1974 Pénzes Péter 2007-02-27 16:57:38  Előzmény:Molnár György: 40817

Qss! Épp annak készülök, most is itt ülök az 1etemen
Már nem azért mert tanulok, csak itt "kicsit" gyorsabb a net

1973 Molnár György 2007-02-27 16:51:34

Penzi
Olyan szépen levezetted a dolgot hogy tanítani lehetne, nem véletlenül tanárnak készültél?

gyuszi

1972 Pénzes Péter 2007-02-27 16:47:50  Előzmény:jocking .: 40814

Valszeg a hőtágulás miatt.
Meg ahogy Tibke mondja
Jobb tuti nem lesz, csak roszabb.


(Módosította Penzi 2007.02.27. 17:49-kor)

1971 Varga Tibor 2007-02-27 16:46:09  Előzmény:jocking .: 40814

mert nem nyit még a termosztát. melegen azért nem csinálja mert a menetszél is hűti a cuccot, meg ha nyit a termosztát akkor is csinálja, az tuti, csak nem ilyen látványos, jobban eloszlik a nyomás.

Tibke

1970 jocking . 2007-02-27 16:40:25

Akkor már csak azt nem értem, hogy akkor miért csak a bemelegedés 1 bizonyos fázisában csinálja ezt. (hideg és bemelegedett motornál nem csinálja)
+ ha pörgetem akkor se csinálja

1969 Pénzes Péter 2007-02-27 16:36:24  Előzmény:jocking .: 40812

Persze, h nem látni, mivel akkor lyukas lenne a blokkod:]
Hengerek mellett vannak furatok amiben a hüttővíz van. Ezeket a furatokat a hengefej és a henger között egy tömítés választ el. Amikor ez elmegy tönkre akkor a hengerberben lévő nagynyomású gázok a hüttővízbe kerülnek, ami nem szeret ott lenni ezért távozik a kiegyelítőtartályánál. A kiegyenlítőtartály kupakja nyomás hatására kinyít, ha nem tenné akkor a túlnyomás szétvetné a vízcsöveket.


(Módosította Penzi 2007.02.27. 17:37-kor)

1968 jocking . 2007-02-27 16:30:04

Igen ám de a víz a kiegyenlítőtartály kupakjának a lyukán keresztül bugyog, a blokknál nem látni 1 csepp vízfolyást se!

1967 Varga Tibor 2007-02-27 16:26:50  Előzmény:jocking .: 40808

hengerfejes a gépezet. lehet elég a tömítéscsere, de lehet hogy elrepedt a hengerfej. HA már len an hengerfej, és ilyet produkál, meg is kell síkolni a hengerfejet.

Tibke

1966 Varga Tibor 2007-02-27 16:25:20  Előzmény:Pénzes Péter: 40807

igen, 2 mm a blokkból, és a dugókból is. így nő a kompresszió is, és szép szűz felületet kapsz.

Tibke

1965 Pénzes Péter 2007-02-27 16:09:27  Előzmény:jocking .: 40808

Hengerfejtömítés cserével nem lehet úszni. Legroszabb esteben hengerfej csere.
Segíteni csak úgy tudok, ha ki is cserélem Jajj a kedvenc melóm...

1964 jocking . 2007-02-27 16:04:05

Hi mindenki!
Lenne 1 problémám, remélem tudtok segíteni.

4T Trabim van és a következő dolgot vettem észre:
Amikor a motor melegszik (kb. a műszeren még egyszerre ég a piros és az alsó zöld lámpa) akkor a hűtővíz kiegyenlítőtartályának a teteje elkezd bugyborékolni. Így elég sok víz elfolyik, mindig után kell tölteni, meg már tiszta víz a kerékdob mögötti sarok!
Ahogy megfigyeltem, nem a kupak meneténél, hanem annak a fekete bisz(moderálva)nak a közepén bugyog ki a víz.
SEGÍTSETEK!

1963 Pénzes Péter 2007-02-27 15:59:20  Előzmény:Marton Tamás: 40806

dugattyúkat akartál mondani nem?

1962 Marton Tamás 2007-02-27 15:49:49  Előzmény:Molnár András: 40800

2mm-t mond Tibke, de egyúttal a hengerekből is illik leszedni, mert félő, hogy a szelepek megnyaldossák őket

A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1
(Módosította PAtr0n 2007.02.27. 16:50-kor)
(Módosította PAtr0n 2007.02.27. 16:50-kor)

1961 Pénzes Péter 2007-02-27 15:16:11  Előzmény:Molnár András: 40804

Persze, h sokat kap. Szép lenne ha egész más motoron egyből (moderálva)a lenne minden:]
Digijeten van CO csavar azt be kell lőni. Elvileg nem adhat sok benyát, azért van a légmennyiségmérő:]
Ha kell tudok küldeni service manualt hozzá.

1960 Molnár András 2007-02-27 15:09:07  Előzmény:Pénzes Péter: 40803

Akkor már kell az 1.3 is. Tapasztalat. Feltettem a hengerenkénti spriccet az ezres mocira. Nagyon sokat kap. Haverom át tudja alakítani, hogy kevesebbet adjon. De asszem jobb lesz az 1.3-al....

ACL-400

1959 Pénzes Péter 2007-02-27 14:49:49  Előzmény:Rell Miklós: 40802

Én is így oldottam meg, de még nagyon a béta verzióban van az egész:] Most úgy vagyok vele, h lehet digijetet teszek fel karbi helyett azt akkor már nem lesz szivató se:]

1958 Rell Miklós 2007-02-27 14:45:40  Előzmény:Simonics Ferenc: 40801

Igen, volt már szó róla régebben, de ha jól emlékszem, csak annyi lett a végeredmény, amit úgy hirtelen ki is találhattál... Bimetálos rugó ki, bowdennek tartófül rögzítése valahová, és azt beakasztani valahogy a szivató működtető rudazatába...

retro

1957 Simonics Ferenc 2007-02-27 14:05:21

Sziasztok !!!

Mostanában sokat beszéltetek a karburátorokról, még ezt szeretném én is tovább fűzni, hogy nem lehetne-e a félautomata szivatót esetleg kézi vezérlésűre cserélni, mert fél éves trabis tapasztalatommal úgy érzem ez egy eléggé gyenge pont az autón (nálam az).
Ha netán már kitaglaltátok valamikor, pofozzatok már oda.

Kösziimi

Üdv.: Simi

1956 Molnár András 2007-02-27 13:34:29

Hali mindenki.

Mennyit lehet az 1.3-as blokkból leszedetni, hogy ne legyen baj?
A cél nem kompresszió növelés.

ACL-400

1955 Pénzes Péter 2007-02-27 13:05:43  Előzmény:Prokop Gábor: 40798

1.3as motor azért szépen elvinné, igaz gyorsulni meg fogasztási rekordokat nem kell vele döntögetni:]
Elpárologtatóhoz füttésboxot kell faragnom. Úgy tervezem, h az akksi megy a hátsó ülés alá és annak a helyre gyártom bele. Hüttőnél viszont még kevesebb a hely, azt elég "japánosan" kell majd megoldani
Végülis ha a kompresszor felmegy onnan már csak idő kérdése az egész.

1954 Prokop Gábor 2007-02-27 05:54:19  Előzmény:Pénzes Péter: 40792

Nem lehetetlen, de hová fogod tenni az elpárologtatót ?

1953 Varga Tibor 2007-02-27 01:26:15  Előzmény:Molnár György: 40796

kb semmi. kivülről úgy se látsz semmit. amúgy szinte megölhetetlen motorok, de a hajtókarcsapágyat persze itt is hamar meg lehet ölni ha valaki úgy használja.

Tibke