Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

2052 Támba Csaba 2007-03-03 21:55:37  Előzmény:Molnár Attila: 40890

"...nem is tudom létezik-e még autó ami asszimetrikus szemből...."

Mikor kasznisműhelyben dolgoztam láttam sok ilyen autót. Aztán rendbehoztuk őket


Tsaby 601S

2051 Molnár Attila 2007-03-03 21:13:20  Előzmény:Rell Miklós: 40894

Sztem az "átalakítás" szó alá befért az eszmecsere...

Üdv: "tarjáni"

2050 Rell Miklós 2007-03-03 20:53:09  Előzmény:Molnár Attila: 40893

Lehet, de onnan nem is lopják ki a benzint!

Jaaaj, most látom, hogy már én is offolok! Szóval légyszi mindenki, tartsuk magunkat a topictémákhoz, ne csak itt, hanem máshol is! Megint kezdünk kicsit elkocsmásodni!

retro
(Módosította Grisa 2007.03.03. 21:55-kor)

2049 Molnár Attila 2007-03-03 20:17:43  Előzmény:jocking .: 40892

És a forgalomban még nagyobb a döbbenet, amikor leelőzöl egy 110-el haladó kocsit
Sztem egyébként nem nehezebb a 4T tető.
Viszont a 2T tetőt jóval könnyebb kívülről kinyitni....

Üdv: "tarjáni"

2048 jocking . 2007-03-03 20:13:04

Sztem még előnye is lehet az átalakításoknak:
A mocitető duróra való cserélése kapásból levehet vagy 10 kilót,
így javul a teljesítmény-tömeg arány.

BODAJK

2047 jocking . 2007-03-03 20:06:37

Vagy pl. fogni 1 műanyag elemet, kivágni belőle 1 kör alakú darabot, és ezt felvarázsolni a betölőnyílásra. (ajtós megoldás, mint a nyugati autókon)
Igaz, így lenne "árulkodó jel", de mégsem lenne olyan feltűnő.

BODAJK

2046 Molnár Attila 2007-03-03 20:06:25  Előzmény:Molnár György: 40888

Én is csak elméletileg futom itt a köröket, nem tervezek visszaalakítást.
Nekem is tetszik a 4T design egyrészt olyan "kigyúrt" illetve tömzsi vagy zömök hatású a 2T után, hogy magasabb a motorháztető, másrészt az asszimetrikus frontrész igazi unikum: nem is tudom létezik-e még autó ami asszimetrikus szemből....

Üdv: "tarjáni"

2045 Molnár Attila 2007-03-03 20:03:01  Előzmény:Rell Miklós: 40886

Jó ötlet mind a kettő

Üdv: "tarjáni"

2044 Molnár György 2007-03-03 20:00:09

Hali
Ha már az átalakításról van szó....
Biztos hogy a 2T-nek nagyobb a "legendája", de nekem a 4T jobban tetszik. Hamár a Trabantról van szó. Én is a díszléceket szedtem le csak, meg a hátsó kilincset, meg a márkajelet, meg a szellőzőt.
De ez a téma más fórumtéma... vagy nem?

gyuszi

2043 jocking . 2007-03-03 19:59:31

Nekem is a 2T-n fekete a maszknak az a része...

+ a lökösök
+ a lámpagyűrű
eredetileg az utóbbi 2 rozsdabarna volt, de inkább lekentem.
sztem jól néz ki, jó kontrasztos

BODAJK

2042 Rell Miklós 2007-03-03 19:58:03  Előzmény:Molnár Attila: 40884

Képeken láttam olyat, hogy a hátsó lámpa mögé rejtik (a lámpa meg zsanérokkal van felrakva, és oldalra nyílik). Meg limónál a csomitérajtó ablak felőli sarka alá.

retro

2041 Rell Miklós 2007-03-03 19:54:52  Előzmény:jocking .: 40883

Szerintem ha ki van vágva a maszk, akkor is teljesen 2t-ül néz ki. Sokan elfelejtik ahogy láttam, hogy a rács mögött a maszk a (nem túl korai) 2T-knél feketére volt festve. Ha ezt megcsinálja az ember a kivágott maszkkal, akkor szinte egyáltalán nem látszik a kivágás, pont azért, mert ugye a lyuk is sötét. Sokan meghagyják színre fújva a rács mögött, és úgy már látszik. (Nekem is ezért volt az első, mikor megkaptam, hogy lefújtam a rács mögött mattfeketére.)

retro

2040 Molnár Attila 2007-03-03 18:33:45  Előzmény:jocking .: 40883

A nagy része könnyedén megoldható a visszaalakításnak, de a töltőcsonkkal nem tudom mit lehet kezdeni.
A többi egyszerű (kerékre pl. dísztárcsa ezt is sokan elfelejtik)

Üdv: "tarjáni"

2039 jocking . 2007-03-03 17:24:31

Ízlések és pofonok, bár nekem is jobban tetszik, ha teljesen 2T-ül néz ki!

BODAJK

2038 Molnár Attila 2007-03-03 15:26:56  Előzmény:Pénzes Péter: 40881

Pontosan így gondoltam én is.
Éppen ezért nem értem miért nem így csinálja mindenki a "visszaalakítást".

Üdv: "tarjáni"

2037 Pénzes Péter 2007-03-03 15:14:59  Előzmény:Molnár Attila: 40880

Ki lehet vágni, csak egykét helyen kell meghagyni kicsi füleket a csavarhelyek miatt. A rács meg elé nagy, h minden eltakarjon:]

2036 Molnár Attila 2007-03-03 14:32:39  Előzmény: Zombie: 40879

Nem próbáltam és még nem is láttam sosem, de nem lehet a 2T maszkját a rács mögött kivágni féloldalasan a hűtő előtt?
Elvileg a rács takar annyit, hogy ne legyen zavaró és szerintem az a leglogikusabb. Még talán egy kicsit több szelet is fog kapni - ami sosem árt.

Üdv: "tarjáni"

2035  Zombie 2007-03-02 17:31:26  Előzmény:jocking .: 40877

lökös egy az egyben felmegy úgy tudom
azk kell a maszknál megoldani, hogy kapjon levegőt(szelet) a hűtő
moci tetőnél
legbeömlő sztem a megoldás

a csatlakozó csokinál kelll csak variálni, hozzátoldani, vagyilyesmi, ha mégis úgy döntesz majd, hogy visszakerül a 4T test


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

2034  Zombie 2007-03-02 17:28:23  Előzmény:Rell Miklós: 40875

az ajtón igen, de belül meg tudod nyitni villáskulcsal!
a másik felén nem
desz meg kurvára meg van húzva

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

2033 jocking . 2007-03-02 17:08:51

Néhány optikai tuninggal kapcsolatos dolgot szeretnék kérdezni:

1) A 4T Trabira hogy lehet felvarázsolni a 2T fém lökhárítóit? (kell-e módosítani a konzolokat, v. újakat feltenni stb.)

2) Mit kell csinálni a 2T hűtőmaszkkal, hogy jó legyen 4T-re?

3) A 2T motorháztetőnél hogy lehet megoldani, hogy a fűtés kapjon levegőt?

4) A hátsó lámpáknál van-e valami fontos tudnivaló?

válaszaitokat várom.


BODAJK

2032 Babecz Tamás 2007-03-02 16:10:33  Előzmény:Rell Miklós: 40875

Igen , az én 4t-men is levanheggesztve a csavar a zsanérhoz,de a szomszéd bácsi 6v-os 2t-jén nincs leheggesztve és az az autó full gyári.

ABV-514 ACA-963

2031 Rell Miklós 2007-03-02 16:05:34  Előzmény:Támba Csaba: 40874

Hmmm... Én meg mintha olyanra is emlékeznék, hogy le volt hegesztve a csavarfej a zsanérhoz egy ponton...

retro

2030 Támba Csaba 2007-03-02 12:37:46  Előzmény: Zombie: 40872

Autósboltban, de Vas-Csavar szaküzletekben is kapsz hozzá hasított csőszeget.

Az ajtót leveszed, aztán az A-oszlopról sem árt levenni a zsanért, így könnyebb szerelni, de megfelelő kiütőszerszámmal az oszlopon is szerelhető

Ha mégis leveszed számolj rá, hogy nem könnyen indulnak meg a csavarok, IMPACT csavarhúzó jól jön ilyenkor

Tsaby 601S
(Módosította Tsaby 2007.03.02. 13:38-kor)

2029 Pénzes Péter 2007-03-02 12:07:54  Előzmény: Zombie: 40872

Legtöbb esetben zsanér kopik ki, szval csere
Azért megprbálhatod kicserélni a stifteket de kicsi az esély, h jó lesz.


2028  Zombie 2007-03-02 12:02:37

kérdésem volna!
mit tudok, csinálni, ha lóg az ajtóm? mit csináljak vele?
zsnér csere vagy elég mókolni valamit a fém betéttel?gondolom ajtó lejön...




1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

2027 Molnár György 2007-03-01 20:01:17

Sharp a hirdetésben kínálnak egy mocit nézd meg.....

gyuszi

2026   2007-03-01 19:48:52  Előzmény:Marton Tamás: 40867

Igen, én már használtam, Prestone márkájút. Teszkós cucc, 800 ft körül volt. Bevált.
(Módosította bgt015 2007.03.01. 20:50-kor)

2025 Marton Tamás 2007-03-01 18:13:26  Előzmény:Molnár György: 40868

Hú gecc!
Akkó ha megyek a TACSKÓ-ba fizukor akkor veszek ... ott van többféle is ... asszem olyan 1000Ft környékén árulják ... de én belekűdöm az egészet . Múltkor amikor kimostam a radiátort, szerencsésen kimostam a tömítőt is belőle (az volt az a sok kis fekete dzsuva, haver felvilágosított) ... Úttyogy mosmá muszályság lesz valamit tenni, mer 1-2 hét alatt "megeszik" vagy 1.5 liter fagyálót az autó
Azé köszi a tanácsot, lehet az általad ajánlottad veszem majd meg


A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

2024 Molnár György 2007-03-01 18:05:20  Előzmény:Marton Tamás: 40867

Én már tettem az összeszerelés után hűtőtömítőt. Bevált. Nem folyik sehol, de tényleg sehol.(mostmár csak a váltót kéne újratömíteni..)
Nem akarom reklámozni, de mindjárt megnézem mi a neve.
Thurmo
Stop-Leak, piros-fehér tasakban van 24g os kiszerelésben vettem.
10 literenként egy zacsit ír, én a felét raktam bele. Az árát ne kérdezd nem volt rajta, nem egy ördöngős.

gyuszi

2023 Marton Tamás 2007-03-01 17:41:19  Előzmény:jocking .: 40864

Hát igen!
Vannak itt szakik akik közösen szépen le tudják vezetni a hibát, egészen a hiba okáig ... gratula hozzá! ... Még jó hogy nem bontottátok szét teljesen a motort
Nekem soha nem jönne elő ez probléma, mivel nálam szivárog vagy 2 helyen a víz (hűtő felső csonkja, radiátornak a nem csap felőli csonkja), oszt annyi víz soha nincs a rencerben, hogy a visszafolyócsövön mennyen a kiegyenlítőbe
Eccer lehet kipróbálok egy hűtőtömítő folyadékot, hogy használ e valamit ... valaki próbálta már?


A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

2022 Molnár György 2007-03-01 17:33:30  Előzmény:Éles Zoltán: 40863

Hali
Sharp nekem a trabin injektor van. Egy jó tanács először is. Ha csak lehet keress hirdetésben tipusnakmegfelelő autót, amit bontásra szánnak, és te, vagy egy haverod, aki ért hozzá szereld ki abból az autóbol. Te Magad. Az már csak plusz ha előtte be is tudod még indítani a verdát.
A másik: elszántság, lóvé, türelem, türelem, és higgadtság. Ha lehet beszélj , vagy nézz meg olyan autót amin már van ilyen. Leírást ugyan nem készítek, mert "mindenki másképp csinálja". Bontóból nem tudod összeguberálni mert úgy qva drága lesz. A kábelköteget sztem éppen sehol nem fogod megtalálni. Én is úgy bontottam ki mindent egy autóból (Fiat Uno 1.0 i.e.) csak a szivattyút kellett szereznem egy külsőt, mert a fityóé búvár. Szal csak kitartás!
Sok szerencsét.

gyuszi

2021 Pénzes Péter 2007-03-01 17:02:16  Előzmény:Molnár András: 40862

Árakkal
Meg csak darabokban van nekik, szval külön szívósor, injectorok légmennyiségmerő, központ egység, stb...
Ilyen szedett-vedett cuccok, jah és kábelköteg nincs nekik...

Majd osztrákból hozok be egyben autót azt elbontom, mindenképp jobban jöwök ki.

2020 jocking . 2007-03-01 16:58:30

Először is szeretném megköszönni bandee és Grisa segítségét a "hűtővizes-bugyborékolós" témában.

A kiegyenlítőtartályba menő felső cső lukját egy 3-as fúróval kitágítottam, és kicsit ferdén lefele fúrtam (így kicsit jobban lefelé pisil{már nem cseppekben!} és nem a szelepre) és láss csodát, a bugyborékolós probléma 100%-osan, 1 az 1-ben, TELJESEN MEGOLDÓDOTT!

Köszi a segítséget!

2019 Éles Zoltán 2007-03-01 16:28:21  Előzmény:Molnár András: 40862


Lenne egy nagy kérésem!

Tudna valaki csinálni egy kisebb leírást az injektor beszerelésről, illetve a tapasztalatokról egy-két képpel illusztrálva?
Elég sok megválaszolatlan kérdésem van ezzel kapcsolatban.
Szerintem sokakat érdekelné a dolog, és persze így elkerülhető lenne a sok ismétlődő kérdés.

Köszönöm
Sharp

2018 Molnár András 2007-03-01 12:42:35  Előzmény:Pénzes Péter: 40861

Úgy van!

Meg termosztát ház, abba belekell faragni a Wartb. vízgombát. Lamdaszonda, elektromos AC (külső), benzinszűrő, AC relé, kábelköteg.... stb.

Penzi! Mivel érveltek a bontóban??

ACL-400

2017 Pénzes Péter 2007-03-01 11:59:12  Előzmény:Éles Zoltán: 40860

Szivócsonkot meg a karbit leveszed, azt annak a helyére kell rátenni.
Légszűrőnél vannak még egyéb nyalánkságok a légmennyiség mérő miatt:]

Tegnap elnéztem bontóba, hát hamar lebeszéltek róla

2016 Éles Zoltán 2007-03-01 08:07:11  Előzmény:Molnár András: 40858


Ha egy Golf II 1.3-ast akarok feltenni, akkor pontosan mit kell áttenni, mert már hallottam olyat is, hogy a hengerfejet is ki kell cserléni + a gyújtás elosztót.

Kösz
Sharp




(Módosította Sharp 2007.03.01. 09:07-kor)

2015 Molnár András 2007-03-01 07:16:17  Előzmény:Rell Miklós: 40855

Van benne valami!!

Egy öreg szaki mondta, mikor +vettem a trabuárt: Azzal kezd fiam, fúrd át a tartályon lévő lukat 5-ös fúróval (visszatérő).

Nemtom volt-e értelme??

ACL-400

2014 Molnár András 2007-03-01 07:12:34  Előzmény:Éles Zoltán: 40857

Asszem a Polo 1.4 hengerenkénti nem jó Warbira. Ezt arra alapozom, hogy a szívósor tömítése nem egyezik. Ami egyezik Polo II/Golf II 1.3 + Golf III 1.4 központi. Javítsatok ha nem így van.

ACL-400

2013 Éles Zoltán 2007-03-01 05:35:41

Sziasztok!

Egy kérdésem lenne injektorral kapcsolatban.
Milyen évjáratú 1.4 -es VW Polo (hengerenkénti) injektora megy fel a 4T Wareszra? Csak azért érdekelne a pontos évjárat,illetve típus, hogy mit keressek a bontóban.

Előre is Kösz

Sharp

2012   2007-02-28 20:31:41  Előzmény:Rell Miklós: 40855

Komolyan mondom, olyan jót derülök a tájnyelvi elemeiteken! Bocs az offért!

2011 Rell Miklós 2007-02-28 20:25:32  Előzmény:jocking .: 40852

hohó! Hát megvan! (vagy nem? ) Hát abból a vékony csőből nem permeteznie kéne, hanem pisálnia! Ha az permetez, akkor odafröcsköl a dugóra, és ebből a vízből fúj buborékot a hőtágulás! Kurkásszad meg egyszer azt a kis lyukat a tartályon, nincs-e benne valami elakadva, amitől kis sugárban spriccelés helyett "esőztet"!



Kíváncsi vagyok, igazam lett-e!

retro

2010 Prokop Gábor 2007-02-28 19:32:06  Előzmény:jocking .: 40852

[i]"...kupakján lévő kis lyukon buborékok jelennek meg. Ezek valszeg vízből vannak..."[/i]

[size=40]???[/size]

2009 Kacsándi Szabolcs 2007-02-28 19:23:40  Előzmény:jocking .: 40852

Hát nem egyszerű ezt kitalálni.A tartály felső csövén az én kocsimnál is folyik a víz,de ezt betudtam a vízpumpa keringetésének.Mikor megvettem a kocsimat nem ment a hűtőventilátor és párszor felforrt a víz.Valószínüleg nem használt a hengerfejnek,és azóta nekem is folyik a tartály szelepén a víz.Ennek már 4 éve azóta így használom.3 havonta 1liter vizet és 1liter olajat elfogyaszt,de semmi más baja.Hibátlanul indul,és a motor sem vesztett erejéből,sőt mondhatom hogy nagyon jól megy és nem füstöl.Kérdeztem én is szerelőt,de csak nézett,nem tudott rá választ adni,hogy mi lehet a baja.Esetleg próbálj meg egy termosztátot cserélni,de ez csak tipp.Még mindig olcsóbb a hengerfejezésnél.De ha nem zavar túlzottan hogy a tartály mellett vizes,akkor inkább használd és néha nézz rá.Ha viszont nagy a baj,annak érezhető jelei lesznek a motoron.Talán tudsz valamit használni ebből a sok szövegből!

szabi

2008 jocking . 2007-02-28 18:43:26  Előzmény:Rell Miklós: 40849

Akkor újra az előzmények:

Egyik nap észrevettem, hogy a hűtővíz kiegyenlítőtartályának a kupakján lévő kis lyukon buborékok jelennek meg. Ezek valszeg vízből vannak, és amikor kipukkannak, vizes lesz a kupak teteje. Ez jó párszor ismétlődik, amíg már lefolyik a kis tócsa a kupakról a jobb első kerék doblemeze és a tűzfal közé. Az a pont már tiszta víz volt, úgyhogy elkezdtem itt kérdezősködni.
Én arra gondoltam, hogy a buborékok miatt van vízveszteség (vízbuborék), de itt ahányan válaszoltak, annyi vélemény volt.

Elkezdtem kivitelezni a tanácsokat, amikből nem derült ki, hogy a hengerfejtömítés lenne a ludas.

A vízszint pedig nem túl magas, a "min" szint körül mozog, úgyhogy ezt kizárhatjuk. Ha a kupak le van véve, a tartály aljában akkr se látni buborékokat.

ÚJ észrevétel viszont, hogy:
Amikor jár a motor, és leveszem a kupakot szelepestől, akkor gázadásra a tartályba menő felső csőből esőszerűen spriccel ki a hűtővíz, mintha azt hinné magáról, hogy ő ablakmosótartály.

Azt hiszem, a hétvégén még megejtek 1 hűtővízcserét + kicserélem a szelepet, és meglátjuk mi lesz...


(Módosította jocking 2007.02.28. 19:44-kor)

2007 Varga Tibor 2007-02-28 17:32:08  Előzmény:Molnár András: 40848

a marha. ezt elfelejtettem. mit foglalkozol vele. nekem 86os szám van benn, kutyát nem érdekli

Tibke

2006 Molnár György 2007-02-28 16:12:38

Hali Hűtős témához szólnék.
A szomszéd bácsinak a "márkatársnak" volt olyan jelensége hogy feltöltéskor el volt zárva a fűtés. Beíndította, eszébejutott, rányitotta a fűtést, majd utánaöntött a kiegyenlítő min. szintjéig. Ott is összevissza bugyborékolt, melegedett, majd egy újbóli leeresztés, és rendes légtelenítés után zavartalanul működött a rendszer.
Neked nem volt előtte leengedve a rendszer? Nem lehet hogy valamit elfelejtettél?
Csak gondolkoztam...

gyuszi

2005 Rell Miklós 2007-02-28 16:01:21  Előzmény:jocking .: 40842

Nem tudom, mennyire ismered a hűtésrendszert. Az a visszafolyó cső, tudtommal tulajdonképpen nem más, mint egy ellenőrző, hogy működik-e a hűtés. Esetleg még a hűtőből a levegő tud ott kijönni... Az egész vízkör attól függetlenül megvan. Én még a 3mm-nél is kisebbre emlékszek. Valami szutyok belement, meg is ijedtem, hogy nem forog a víz...
Sztem az is természetes, hogy a vízszint hőfokfüggő...

De most akkor hogyan van ez? ha rajtvan a kupak akkor bugyborékol, ha nincs rajt akkor nem látsz a tartályban sem bugyborékot? Ha meg le van tömve (bár én nem mertem volna letömíteni, de azért gondolom neked sem sikerült 100%-osan, mert az sztem még akkor is gáz, ha amúgy nincs semmi gond), akkor sem alakul ki túl nagy nyomás? Hmmm... Mindenesetre érdekes...

Hát ha feltételezzük, hogy a motor tömített, és nem forr a víz, akkor az egyetlen dolog ami gázt "fejleszt" az a hőtágulás, ahogy szorítja ki a levegőt a tartályból. De hát ez mindenhol így van, akkor meg hogyhogy neked bugyborékot fúj??? Nincs benne túl sok víz? Vagy nem habosodik fel (ki tudja miért) a vized? Mert hát a hőtágulás miatti nyomás is csak akkor tud buborékot fújni, ha a víz előtte felkerül a satykához?

Esetleg olyan nem lehet, hogy valahol levegős a rendszer, és ahogy ott tágul a levegő, úgy nyomja át a tartályba a vizet, amíg olyan magas nem lesz a vízszint, hogy a hőtágulás miatt kiáramló levegő a túl magas vízszintből fúj buborékot?

Atért az még érdekelne, hogy levett sapkával nem látsz-e buborékokat előbujni a csőből, ami alulról csatlakozik a tartályra... (kicsit nehéz oda belelesni... )

Csak megpróbáltam "paraszti logikával" gondolkodni... Ti mit gondoltok?

retro
(Módosította Grisa 2007.02.28. 17:02-kor)

2004 Molnár András 2007-02-28 15:41:46  Előzmény:Varga Tibor: 40844

Na minek veszem leee????

Valami félőrűlt germán rosz számot ütött bele...

ACL-400

2003 Varga Tibor 2007-02-28 15:34:34  Előzmény:jocking .: 40846

akkor cserélj kupakot azt majd lesz valami. de kupak nélkül is működnie kéne a dolognak.

Tibke