Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

2102 Pénzes Péter 2007-03-05 18:24:44  Előzmény:Molnár György: 40944

25ért komplett motort kapsz bontóban.

2101 Varga Tibor 2007-03-05 18:24:01  Előzmény:Molnár György: 40944

sok. Amúgy a lendkerék tök ugyanaz mindkét motornál. komplett motort adok neked 20ért,mindennel együtt.(lesz tartalék gyújtás, stb...) igény esetén a számod is benne lehet.

Tibke 2.0

2100 Molnár György 2007-03-05 17:52:30

Hali értelmes kérdés vetődött fel bennem. De majd eldöntitek értelmes-e.
Szal a motorbélcserés 1.1-ről 1.3 ra verziónál. A Waresz lendkereket át kell tenni, vagy jó a Trabié is???
25 ezerér igértek főtengelyt, csapágyal, hajtókarral, dugóval, hengerfejjel. Sok érte?


gyuszi

2099 Prokop Gábor 2007-03-05 17:18:07  Előzmény:jocking .: 40940

Egészen egyszerűen lehet, hogy koszos a levegőszűrőd
(A közvélekedéssel ellentétben a közepesen szürke levegőszűrő már csereérett...)

2098 Varga Tibor 2007-03-05 17:11:23  Előzmény:jocking .: 40940

azt hogy rengeteg anyagot kap az autó.(vagy kevés levegőt)

Tibke 2.0

2097 Prokop Gábor 2007-03-05 17:11:03  Előzmény:jocking .: 40938

Benzin-levegő keveréket nem lehet állítani. Két csavar van a karbin, a nagyobbik az alapjárati levegőt, a kisebbik az alapjárati CO-t (tkp. a benzint) állítja.
A minden fordulaton megfelelő üza-levegő arány "magától létrejön", ha:

- gyújtás tuti és be van állítva
- levegőszűrő tiszta
- gyertyák hibátlanok
- karbi kipucolva, minden eleme műxik, szívató jelre van összerakva
- vákumcsövek helyükön, tömítettek
- karbitalp, karbi papítömítései hibátlanok, nem engednek be fals levegőt
- ha ez mind rendben, üzemmelegen, alapjáraton műszerrel beállítod a megfelelő CO-szintet.

Ezután minden szép lesz és jó, örökké sütni fog a nap, sosem fú többé a szél.
Minden ettől eltérő állítgatás csak barkács, és csak a véletlenen múlik, hogy sikerül-e összehozni egy elfogadható fogyasztású, korrektül járó motort.

2096 jocking . 2007-03-05 17:05:56

Most kipróbáltam, bemelegítettem, és mintha kikapcsolt szivatónál sem menne olyan jól. Az jelenthet valamit, hogy a gyertyák nem őzbarnák, hanem feketék?

BODAJK

2095 Szabados Zoltán 2007-03-05 16:42:31  Előzmény:jocking .: 40936

Üdv..

Sztem,még nem elég meleg a moci....+a viz..

Schumi,világbajnoki címek: 7

2094 jocking . 2007-03-05 13:30:59

És a benzin-levegő keveréket hogy s mint lehet állítani?
Lehetséges egyáltalán házilag?

BODAJK

2093 Marton Tamás 2007-03-05 10:40:00  Előzmény:jocking .: 40936

Benzin - levegő keverék nem megfelelő. (szerintem)
Valószínűleg neked is ugyanaz a problémád mint nekem volt. Nekem a szívató hibájából volt ez.


A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

2092 jocking . 2007-03-05 07:53:48

Lenne 1 kérdésem:

Az mitől van, hogy amíg nem kapcsol ki a félautomata szivató, addig nagyobb gázadásra a motor érezhetően megtorpan?


BODAJK

2091 Grõb Gyula 2007-03-04 23:13:36  Előzmény:Molnár György: 40926

Én idén cseréltem,méterre vettem cső-tömítést. Nehezebben csukódik,de nem ázik be. Viszont ki fogom próbálni,hogy vágok bele pici lyukakat,hogy a levegő könnyebben szaladjon ki a csőből. Hátha jobb lesz.

06-70/331-2273

2090 Gyapjas Gergely 2007-03-04 21:17:45  Előzmény:Molnár Attila: 40933

Pedig nem olyan rossz autó csak rá kell érezni.

2089 Molnár Attila 2007-03-04 21:00:13  Előzmény:Gyapjas Gergely: 40932

Akkor rosszul emlékeztem.
(sosem szívleltem a Skodákat )

Üdv: "tarjáni"

2088 Gyapjas Gergely 2007-03-04 20:51:51  Előzmény:Molnár Attila: 40931

Nem skodáknak nem ott van, hanem úgy van mint a trabinak.

2087 Molnár Attila 2007-03-04 20:27:08  Előzmény:Gyapjas Gergely: 40930

Én úgy emlékszem, a Skoda 105-120-nak az ajtaján volt a tömítés körbe (mint a mai autóknak)

Üdv: "tarjáni"

2086 Gyapjas Gergely 2007-03-04 19:46:18  Előzmény:Rell Miklós: 40927

A csőszerű az a 105-120-as Skodákhoz való. A V-alakú pedig Ladához való de azt mondták nekem hogy nem azt vigyem,inkább a skodáét vigyem mert az jobb minőségű és azt trabi méretre vágva amúgy is árulják. Nekem ez bevált.

2085 Pénzes Péter 2007-03-04 19:27:47  Előzmény:Molnár György: 40925

Hi!

Én is tavaly cseréltem ki tángyártottra, az amelyik ilyen "csőszerű".
Eleinte nekem is "nyomatékossan" kellett becsapni az ajtót amígy nem ült be a gumi. Kb kell neki egy jó fél év utánna jó lesz.
Jahh és be se ázik

2084 Kacsándi Szabolcs 2007-03-04 19:16:23  Előzmény:Molnár György: 40926

Szinte hihetetlen de én kisiparit vettem méterben a trabantboltban és azóta bírja.Előtte olyat árultak ami fél év alatt szétmorzsolódott,eldeformálódott.Én jót fogtam ki,azóta nem tudom milyen a minősége.Legyen bármilyen nagy eső,az kitart és nem folyik be.

szabi

2083 Rell Miklós 2007-03-04 19:10:49  Előzmény:Molnár György: 40925

Ajtó köré én simán bementem az autósboltba, megmondtam, mi kell, és adtak. Valami univerzális lehet gyanítom. Nem "V" alakű, mint a gyári, hanem olyan csőszerű. Ja, és "kimérve" adták.

retro

2082 Molnár György 2007-03-04 18:50:43

Olyan gáz mikor egy szépen megcsinált autónak úgy bebasszák az ajtaját mint az enyémet....
Azt már hallottam hogy az utángyártott is van olyan szar mint a gyári 15 év után...


gyuszi

2081 Molnár György 2007-03-04 18:48:04

Ha már a tömítéseknél tartunk.
Ajtógéder (ajtótömítés) cseréltem. az új autó úgy lett összerakva, és egy istennek nem tudom szépen finoman becsukni az ajtót. Csak csapva. Először egy opelét próbáltam be, de túlontúl vastag lett, Aztán állt egy Zastava az udvaron, amit ki akartak voni a forgalomból. elég jó állapotú volt a tömítése, a bal első kicsit kopott, de még elmegy. Na azt raktam be. De még az is vastag, ezek szerint. Tudtok olyat ami jobban tömít mint a gyári, ami már megkeményedett?? És mien az? Vagy ki mien autóét rakott be? Mert gondolom nem csak nekem cúgolt be a tavaly téli minuszokban?

gyuszi

2080 Fodor Zoltán 2007-03-04 18:27:07

Szélvédőtömitésre talán a legjobb 3M 08509, utána nem tudod a szélvédőt beáztatni.

2079 Kacsándi Szabolcs 2007-03-04 18:15:18

Én 4 éve újítottam fel a kocsimat,akkor az üvegeket tömítve raktam vissza.Azóta sem ázik be sehol,asszem ez ritkaságnak számít.Az ajtótömítések is újra lettek cserélve.

szabi

2078 Babecz Tamás 2007-03-04 18:09:44

Nagyon sokáig szívtam én is a szélvédőkkel, elsővel és hátsóval is. Kipróbáltam mindenféle tőmítőt, de csak folyt a víz mindenhol.
Úgyhogy szereztem gyári szálvédőket meg új gumit (sajnos nem gyári csak utángyártott magyar)és így nem ázik be, még akkorsem ha nagynyomású mosóval iritálom.

Ja, az első szélvédőnél a lemezt is pótolni kellett kicsit, mert igen igen rohadt volt.

ABV-514 ACA-963
(Módosította babecztomik 2007.03.04. 19:10-kor)

2077 Molnár Attila 2007-03-04 18:05:10  Előzmény: : 40920

De akkor nemigen cserélsz többet szélvédőt, csak ha kitöröd és új profilgumit is veszel.

Üdv: "tarjáni"

2076   2007-03-04 18:00:46  Előzmény:Hordós Márton: 40918

Nekem a Palmatex vált be.

2075 Marton Tamás 2007-03-04 18:00:25  Előzmény:Molnár György: 40916

Ma délután kocsit takarítottam, meg a szélvédő belső (alsó) gumicsíkját pucoltam ki bicskával, mert már idegesített, hogy mindenhol szívárog be a víz ...
Há b*sszus, kikapartam vagy egy szappantartónyi sarat alóla oszt mennyi lehet még a külső perem alatt? na mind1 azzal már nem szívtam, szépen ráhúztam egy rongyot a késre, egy kis Clean, oszt mégegyszer átmentem rajta, hogy kosz/zsírmentes legyen a tömítés előtt.
Nyugtassatok meg, hogy jó lesz oda tömítésnek a motortömítő paszta (olyan szaga van mint a szilónak) ugyanis ezzel tömítettem ... de majd esőben kiderül ...


A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

2074 Hordós Márton 2007-03-04 17:59:41

Üdv mindenkinek!
Nekem kavics felverődés volt és végig repet a végén. Akkor kicseréltem a szélvédőt és kapott egy másikat de esőzéskor báztam. Erre vettem fekete szilopasztot és a gumi alat szépen végig sziloztam. Azota nem ázikbe a kocsim se hol.Én javaslatom a sziloplaszt.
Üdv.:Maroko

Mindenkit szeretettel várunk az első Mátraaljai Trabant,Wartburg találkozóra!

2073 Molnár Attila 2007-03-04 17:56:43  Előzmény:Molnár György: 40916

"Létezik az hogy amit pótoltam szélvédőt vékonyabb mint ami bent volt?? "
Sztem létezik.
Utángyártottra cseréltettem a szélvédőmet, azóta beázik.
Több helyen is.
És lötyög is.

Üdv: "tarjáni"

2072 Molnár György 2007-03-04 17:50:47

Hali
Nekem az őzike oldotta meg az üvegcserémet, az elsőt. Még a fehér korszakban.
Amikor szétszereltem az autót kasznizáshot, és amikor össze, minden jól ment. Az első üvegnél, összeszereléskor csíptem meg pár kelyen belülről a gumit. A szilikonzsír, vagy a spray sokat segíthet.
Létezik az hogy amit pótoltam szélvédőt vékonyabb mint ami bent volt??
Mert a pótláskor is, és összeszereléskor is jócskán kellett bele nyomni szilikon tömítőt. A sarkokban nagy esőkor még most is megnedvesedik. Sztem vmi nem tömít jól...

gyuszi

2071 Rell Miklós 2007-03-04 16:42:34  Előzmény:Prokop Gábor: 40914

Úgy értem, berakáskor... Mert hogy a kivételt megoldotta helyettem egy ügyes szakember késsel, ki is rámolta a kocsit, így nekem csak berakni kellett...

Befelé nem is lehetne nyomni. Be se férne a lemezperemtől!

retro
(Módosította Grisa 2007.03.04. 17:43-kor)

2070 Prokop Gábor 2007-03-04 16:33:15  Előzmény:Rell Miklós: 40913

Grisa, így utólag talán kár is elmesélni, de az üveget [b]nem befelé kell nyomni, mert úgy baromira nehéz, hanem kifelé, pikk-pakk kijön.[/b]


2069 Rell Miklós 2007-03-04 16:27:53  Előzmény:Varga Tibor: 40909

Ja. Én is, amikor benyomtam a kombi oldalüveget, a végén már idegből csináltam. Odaálltam a fal mellé a kocsival úgy, hogy ha a hátammal feltámaszkodtam a falra, majdenm teljesen kinyújtott lábbal tudjam nyomni befelé az üveget. Mindezt két lábbal. Tehát kábé el kellett bírnia a súlyomat, meg még ami erőt ki bírtam fejteni. Közben egy segítő persze belülről igazgatta, meg húzta ki a madzagot...
Szóval bírják ezek az üvegek az erőt...

retro

2068 Molnár Attila 2007-03-04 16:01:17  Előzmény:Varga Tibor: 40909

Köszi, nekiállok majd.
Mindent át kell tenni: ablaktörlőt motorostul, feliratokat, kilincset, kárpitot.
Ja, előtte még el kéne tüntetni a horpadást is a bontott ajtóról....
Jó kis projekt lesz .... de remélem majd a végeredmény kárpótol

Üdv: "tarjáni"

2067  Zombie 2007-03-04 15:04:56  Előzmény:jocking .: 40891

néz szét a galériában, és múzeum, és ott keress egy sárga 4T-t


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

2066 Varga Tibor 2007-03-04 14:04:38  Előzmény:Huszta Tibor: 40897

Akkor bizony az a hengerfej kapott máshol is nem csak a szelepek görbültek. Ha eltűnik az olajnyomás, akkor veztengely csapágyazás is lehet, de biztos nincs elég nyomásod. érdemes lenen megméretni.

Tibke

2065 Varga Tibor 2007-03-04 14:02:59  Előzmény:Molnár Attila: 40906

Nem olyan könnyű azt eltörni, nyugodtan kinyomhatod lábbal, de persze előtte a sarkokban nyomd ki a gumit.

Tibke

2064 Molnár Attila 2007-03-04 13:17:05  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 40907

Köszi neked is,

Üdv: "tarjáni"

2063 Kacsándi Szabolcs 2007-03-04 12:56:35  Előzmény:Molnár Attila: 40906

Házi megoldás,én mindig így csinálom.Az 500-asból is simán kivettem az üveget,pedig az már eléggé megkeményedett.Keress 65-ös vagy ehhez hasonló méretű szöget,esetleg hegesztőpálcát.Belülről húzd meg a gumiperemet és nyomd a pálcát a gumi alatt levő perem alá,úgyhogy a belső gumiperemet lefelé feszítse.Ezt csináld meg úgy 10cm-enként,egészen az üveg alsó pereméig,a kanyarokban is.Ha ez megvan kifelé simán kiugrik a belső perem és kiveheted az üveget.Vigyázz arra hogy kifelé ki ne essen az üveg.Ez is egy megoldás,ha akarod próbáld ki.

szabi

2062 Molnár Attila 2007-03-04 12:38:31  Előzmény: hks: 40904

Köszi!!
Nincs akkor semmi egyszerűbb és biztosabb (madzag körbe ilyesmi).
A 2T ablakkal megpróbálkozom, az ha eltörik sem baj, de a fűtőszálas ablakot lehet, hogy üvegeshez viszem: azt elég nehéz pótolni....

Üdv: "tarjáni"

2061 Marton Tamás 2007-03-04 12:31:48  Előzmény:Babecz Tamás: 40901

Na az király, hogyha az a baja
Nemrég cseréltem mocit, erre ebben is sz*r lenne az olajszivattyú? Mennyire gány azt kicserélni? Újat biztos nem veszek, ha jól tudom 60 papír kötül van az ára
Bontóból meg olyat találni ami biztos jó is lesz ...háát nem tom, de lehet meg kell próbálnom.
Köszi a tippet amúgy!

A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

2060  hks 2007-03-04 11:03:52  Előzmény:Molnár Attila: 40902

szépen óvatosan a gumit megmozgatod csavarhúzóval hogy elváljon az ajtótól ha szerencséd van nincs beragasztvaha érzed hogy agumi kicsit elengedte befújhatod valamilyen kenő sprévelez után óvatosan lábbal kitolod csak egyenletesen nyomd nehogy megfeszüljön merte akkor vége van.én páros lábbal szoktam kinyomnia távot szépen elosztva.ha kérdésed van avisszatevéssel kapcsolatban írj segítek!sok szerencsét

tschabi p 50

2059 Támba Csaba 2007-03-04 08:05:56  Előzmény:Huszta Tibor: 40897

Ha a szíjas baleset után kezdte a mókát akkor az a legvalószínűbb, hogy nem csak a szelepek sérültek. Esetleg az új hengerfejtömítés nem méretpontos

Mindenesetre szét kellene kapni darabokra a hengerfejet és ellenőrizni egyenként a hidrotőkéket, a fészkeiket, a vezérműtengely csapágyazását, stb...

Tsaby 601S
(Módosította Tsaby 2007.03.04. 09:06-kor)

2058 Molnár Attila 2007-03-04 07:45:23

Szétrohadt a combim hátsó ajtaja. Most kerítettem egy másik ajtót, de az 2T-jé így a fűtőszál miatt ki kéne cserélni az üvegeket.
Hogyan jön ki a hátsó szélvédő?
Előre is köszi!

Üdv: "tarjáni"

2057 Babecz Tamás 2007-03-04 06:57:17  Előzmény:Marton Tamás: 40900

Ha csak melegen csattog és alapjáraton, akkor az lehet a probléma mint nekem is volt. Olaj szivattyú már nem szállított elég olajat, csak fordulaton. Kicseréltük a szivattyút és már nem csattog csak télen mikor nagyon hideg van.

ABV-514 ACA-963

2056 Marton Tamás 2007-03-04 01:06:15  Előzmény:Rell Miklós: 40899

Te mé nem alszol ilyenkor? Mert nekem megvan az okom rá, de neked mint öreg rókának már az ágyban a helye
Mert szerinted mit jelent ha melegen alapjáraton csattog, és közben világít az olajnyomás lámpa? Ha felpörgetem elalszik a lámpa + a csattogás is megszűnik ... és ez csak melegen ... hidegen szinte nem is csattog, alapjáraton nem világít a lámpa ...magyarul csak ha bemelegszik ....akkor ez szerinted mire utal?


A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

2055 Rell Miklós 2007-03-04 00:55:55  Előzmény:Marton Tamás: 40898

Na várjá, várjá, ha minden oké amúgy, akkor lehet gyanakodni a műszer hibájára. De ez, hogy mellette csattog is, és csak akkor, ha világít a lámpa, azért sztem jelenthet valamit...
Egyébként nekem meg pont sűrűbb olajat javasoltak, amikor csattogott, mert hogy az nehezebben folyik, és így könnyebben felépül a nyomás. Mondjuk én nem értek hozzá, csak azt mondom, amit hallottam.
Hidrotőke cserém is volt, halkult is a csattogás, de sose lett olyan, mint az új motorban...

retro

2054 Marton Tamás 2007-03-04 00:43:27  Előzmény:Huszta Tibor: 40897

Nekem amikor még 1.1 volt a gép akkor is csinálta ezt a dolgot (melegen csattogó hidrotőkék, világító olajlámpa), és amióta 1.3 (ugyanaz a hengerfej), azóta is csinálja ... a világító olajnyomás lámpát betudhatod a dinamikus olajnyomás visszajelzésnek amiről Grisa írt régebben miért is lehet (valszeg kiszáradó kondenzátor a műszerben), ezért mutat hibás értéket ...a csattogás meg háát ... ha felpörgetem már nem csattog ... olajhiány, vagy inkább olajpumpa nem szállít elég olajat a nyomásérzékelő gomba környékére meg a hidrotőkékhez sem, ezért csattog szerintem ... megoldás szerintem jó állapotú hengerfej, és 10W40-es olaj, az hígabb mint a 15W40, lehet jobban keni mint az előző esetleg cserélj hidrotőkéket, de nem lesz óccsó mulatság



A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

2053 Huszta Tibor 2007-03-03 23:42:22

Emberek!

Van egy kis átok a 4T-men, talán tud valaki választ a kérdésemre:

Nemrégiben a vezérműszíj bemondta az unalmast, elvesztette a fogait, a szelepek is kaptak egy pofont a dugóktól.
Szíjakat és szelepeket kicseréltük (ez volt a mai program), a motor szépen is jár, de annyi a baj, hogy meleg motornál egy bizonyos (alacsony) fordulatszámnál kivillan az olajnyomás-hiány lámpa, és el se alszik kikapcsolásig; a hidrotőke meg ugyanekkor elkezd zajongani. Tudtok valami megoldást a problémára? (csendes legyen, és olajnyomás is legyen)?


Tib