Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

2202 Molnár Attila 2007-03-09 17:21:51

Ma alánéztem a kocsinak.
Meglepődve tapasztaltam, hogy a lengéscsillapító alsó vége hozzáér a féltengelycsukló gumiharangjához és már elég szépen körbe is koptatta.
Ezzel mit lehet kezdeni?

2201 Molnár András 2007-03-09 13:08:02  Előzmény:Pénzes Péter: 41043

Az én Trabimba GABRIEL VW Polo patronok vannak elől. Persze nem passzol teljesen, úgyhogy "Barkács Szakkör"...

Brutál kemény, nagyon teccik..

2200   2007-03-09 12:08:06

Hi!

Mindenkinek köszönöm az infót!

Üdv: heccer

2199 Pénzes Péter 2007-03-09 10:58:15

Hi!

4T tabiba létezik valami "márkásabb" illetve sport gátló? Esetleg passzol bele valami más autó lengéscsillapítója akár csonkállvánnyal 1ütt (vw-re gondolok)?

2198 Támba Csaba 2007-03-09 10:32:16  Előzmény: : 41040

Csavarok+ragasztó+szegecsek tartják

A tetőborítás pedig be van peremezve a kaszniba a díszléc alatt, tehát azt is nyugodtan leveheted Sőt itt majd fényezés előtt illik kitömíteni a későbbi esetleges beázás elkerülése végett

Itt pl. egy ajtó frissen durózva. A felső peremnél láthatod a díszlécek alatt lévő süllyesztett csavarokat, körbe a ragasztást (épp száradt mikor a kép készült). A többi elem is ehhez hasonlóan kapcsolódik a karosszériához.


[imgw]http://i140.photobucket.com/albums/r40/Tsaby/P1010034.jpg[/imgw]

(Módosította Grisa 2007.03.09. 18:28-kor)

2197 Kovács Péter 2007-03-09 08:05:56  Előzmény: : 41040

Hali!

Nem kell aggódni. A durót még egy marék csavar tartja adíszlecek alatt. Ha kihúzod a gumit a díszlécből, alatta van pár csavar, amit ha kicsavarsz, lejön a díszléc. Azalatt megint van pár sülyesztett fejű, ami a durót fogja a kasztnihoz. A tetőnél hasonló a helyzet, gumi nélkül. Nehezítésképpen viszont van egy lemezperem, ami lefogja a tetőt. (Legalábbis 2T-n így vannak)

2196   2007-03-09 07:57:09

Hello mindenkinek!

Szeretném majd nyáron elvinni a trabimat lefújatni!
A karosszéria előkészítését viszont házilag szeretném "elkövetni"!
Biztos hülye a kérdésem, de a díszlécek alatt mi tartja még karosszériát?
Ez főként a tető díszlécénél izgatna!
Kicsit félek, h lebontom a tetőt is!
Segítségeteket előre is köszönöm!

Üdv: heccer

2195 Molnár Attila 2007-03-08 22:30:28  Előzmény: Zombie: 41036

Miután megvettem a kocsit, legalább négyszer kellett levenni 2000 km alatt.

2194 Molnár Attila 2007-03-08 22:28:03  Előzmény: Zombie: 41036

Nem favorizálom.
Az eredeti vágóval szét lett verve, ez volt kéznél.
Nincs imbuszos krovám, hagyományos imbuszkulccsal pedig ez a csavar nem hozzáférhető (kulcs rámegy de csavarodik annyit, hogy nem lehet megindítani).

2193 Varga Tibor 2007-03-08 21:43:29  Előzmény: Zombie: 41036

nem értem minek húzzátok ezt a témát ennyire. kinek a pap, kinek a papné....

2192  Zombie 2007-03-08 21:38:59  Előzmény:Molnár Attila: 41035

mondjuk nem értem hogy miért favorizálod jobban ahatlapfejüt


nekem többször volt levéve az önindítóm, feltételezem többszöröse van az én autómba mint a tiedbeKM-re, és még mindig a gyári csavarok vannak az önindítónál

2191 Molnár Attila 2007-03-08 21:29:01  Előzmény: Zombie: 41034

Villáskulcsot csak csavarhajtásra lehet használni, sem meghúzásra, sem lazításra nem alkalmas (nem csak a csavart kínozza meg, de ki is tágul az erős igénybevételre a kulcs).
Hajtásnál a gyorsabb ráhelyezhetőség az előnye (racsnis kulcsok óta erre is van gyorsabb és jobb).
Én a 6 lapfejű krovát tartom a legjobbnak (hatlapfejű) csavarlazításra.
Imbuszkulcsfejű krovával felszerelkezve az imbuszcsavarok jók a nehezen hozzáférhető helyekre is.

2190  Zombie 2007-03-08 20:43:12  Előzmény:Rell Miklós: 41033

ez így van
ha 6 kap fejüt kell hajtanom a villáskulcsot kerülöm, mert az okoz a legtöbbb kárt

2189 Rell Miklós 2007-03-08 20:19:48

Na akkor én is bekapcsolódok. Én is jobban szeretem az imbuszt, mint a hatlapfejűt. Nálam még kevesebb imbusz forgott el, mint hatlapfejű, pedig látok imbuszt is épp eleget...
És a hatlapfejűnél sokszor van, hogy a kulcs két "pofája" nemigen fér oda... (jó, tudom, ilyenkor jön a dugó vagy a csillag)

2188  Zombie 2007-03-08 20:15:25  Előzmény:Molnár Attila: 41027

Ha a krova a mániád akkor csinálok nekedimbuszos krovát

amúgy épp arról beszélek, hogy kevesebb imbuszt láttál, mint 6 lapfejüt

2187 Rell Miklós 2007-03-08 20:10:44  Előzmény:Molnár György: 41030

Arra én két dolgot hallottam. Az egyik szerint "kiegyensúlyoz", úgy, hogy a két tengely egyforma súlyú legyen. De mivel a hosszabbon van, ezért ezt nemigen hinném. A másik magyarázat szerint azért van, mert ezzel hangolják el a tengely saját rezonancia-frekvenciáját, nehogy megegyezzen a motor-futómű bármilyen előfordulható rezgésével, és így az egész berezegjen. (tudod, mint az a bizonyos híd, ami olyan látványosan összedőlt...) Na, szerintem ez lehet a helyes válasz. Végülis ez is egyfajta "kiegyensúlyozás"...

2186 Molnár György 2007-03-08 19:59:38

Hali
Kérdés!
Remegő féltengely mikor tudja megadni magát?
Rövidítettük a Golf féltengelyt, és a gyárinál is kevesebbet ütött az esztergában. És bizonyos fordulaton a váltókar is remeg, apró rezgéssel.
Lehet hogycsak a motor rezgése.
A hosszú féltengelyen gyárilag van vmi gumis valami. Na nekem az már vételkor le volt törve, csak a töve volt rajta. Annak mi a szerepe??? Valaki tud segíteni...??

2185 Molnár Attila 2007-03-08 19:12:07  Előzmény:Pénzes Péter: 41028

Így már értem, miért az imbusz a kedvenced
2T-n mindenhez jobban hozzá lehetett férni.

2184 Pénzes Péter 2007-03-08 19:00:52  Előzmény:Molnár Attila: 41027

Crovához van imbusz készletem is, szval azzal nem gond
2T valahogy jobban hozzá lehett férni:]

2183 Molnár Attila 2007-03-08 18:48:50  Előzmény: Zombie: 41019

Hát én sem jószántamból cseréltem le.
De a crova hosszú szárával már ki lehet "hozni" olyan helyzetet hátulról, hogy neki lehet feszülni a csavarnak - de aki jót akar, az csak hatlapfejű crovával tegye ezt.
A jól hozzáeérhető felső két csavarnak tökéletes az imbuszos kivitele, mert hozzáférhető helyen van (mint a motorkerékpárok blokkján a csavarok is általában)

2182 Pénzes Péter 2007-03-08 16:04:37  Előzmény: Zombie: 41022

6lapfejüből persze, h többet láttam, az fogja fel a kereket is
Azért elég szomorú lennék ha elkopnának az önindító csavarjai...
(Módosította Penzi 2007.03.08. 18:29-kor)

2181 Pénzes Péter 2007-03-08 16:02:21  Előzmény: Zombie: 41023

Nah erről beszéltem
Aluba tud a legjobban belegyógyulni egy csavar. Amikor ki akarod szedni akkor meg kell kalapálni, hogy a csavar elszakadjon az aluöntvénytől. Utánna már könnyen kijön

2180 Molnár András 2007-03-08 15:42:03

Tök mindegy (szerintem), hogy imbusz, vagy hatlap. Megfelelő szerszámmal mindegyik tud működni.

2179  Zombie 2007-03-08 15:31:09  Előzmény:Pénzes Péter: 41021

az meg a másik hogy nem tud a váltóba rohadni, mivel azalu öntvény nem?

2178  Zombie 2007-03-08 15:30:43  Előzmény:Pénzes Péter: 41020

na de 6 lap fejüt többetláttál, nem?
mert én igen, hidd el kevésbé kopik az imbusz, ha megfelelő kulcsot használsz

2177 Pénzes Péter 2007-03-08 11:10:27  Előzmény:Molnár Attila: 41017

Régi csavarnál egy kalapács csodákra képes, ha aluban van a csavar akkor meg szinte kötelező:]
Én nem ajálanám a hatlapot, sokkal könyebb lesarkazni...

2176 Pénzes Péter 2007-03-08 11:07:55  Előzmény: Zombie: 41019

Én már láttam kopott imbusz csavart bőven
Amúgy meg jó szerszámot nem tudsz eltörni, elöbb törik el a csavar:]
Jahh motornál barátságosabb mint a hasított fejű csavarok:] (Simson forever

2175  Zombie 2007-03-08 08:28:33  Előzmény:Molnár Attila: 41017

én megmondom miért nem cserélném le!
nem is fogom
azért mert kopott imbusz fejú csavart nem láttam, előbb szállt el nálam a kulcs
6 lapfejú vel szenvedtem már

anno mikor mociztam
moci felújítás ilyemi
összes gyári csavar kibasz, helyére imbusz
sokkal könnyebbb volt össszerakni

2174 Rell Miklós 2007-03-07 20:18:04  Előzmény:Prokop Gábor: 41011

No mondjuk ez igaz...

2173 Molnár Attila 2007-03-07 20:13:00  Előzmény:Prokop Gábor: 41011

Főleg ha a hátsó - az alsó csavar megszorul ... hajjaj nekem úgy vágózták le.
Most hatlap-fejű van benne helyette, mindenkinek ajánlom, hogy erre cserélje le az alsó csavart, mert így crovával könnyebben megfogható.
A felső csavaroknál "csak" egy imbuszkulcsot sikerült eltörni ... mondjuk utána legalább vettem olyat amit nem tudtam eltörni félméteres csővel sem - inkább a csavar indult meg

2172 Varga Tibor 2007-03-07 19:21:22  Előzmény:Prokop Gábor: 41011

sőt, fogalmazhatunk úgy is hogy mivel hátul az önindító, és ha fen na szívósor, akkor marha nehéz kivenni még ezzel a módszerrel is de sztem felesleges kivenni...

Tibke 2.0

2171 Varga Tibor 2007-03-07 19:18:36  Előzmény:Rell Miklós: 41005

sima persely, nem csapágy. megzsírzod és kész, sose kopik az el amúgy, ne mamiatt va nsztem szar hangja, lehet kopott fogaskoszorú, vagy kopott bendix. de lehet bezsírzod itt-ott és csöndes lesz.

Tibke 2.0

2170 jocking . 2007-03-07 19:13:05  Előzmény: : 41010

Sajnos a türelmem reggel 7-tőn csak este 7-ig elegendő.

TRABI RIDER (video)

2169 jocking . 2007-03-07 19:11:45

Akkor asszem meglesz a programom a hétvégére.
Amúgy ilyen hiba esetén mit keressek a porlasztóban, és hol?(kosz a fúvókában...stb.)
És ha tényleg koszos, akkor hogy lehet, hogy főleg csak hideg motornál nem megy olyan jól, mint eddig?

TRABI RIDER (video)
(Módosította jocking 2007.03.07. 20:14-kor)
(Módosította jocking 2007.03.07. 20:14-kor)

2168 Prokop Gábor 2007-03-07 18:56:49  Előzmény:jocking .: 41007

Igen.

2167 Prokop Gábor 2007-03-07 18:56:37  Előzmény:Rell Miklós: 41008

A "könnyű kivenni" kifejezés nem pontos - mármint ha hátul van az indítód.

2166   2007-03-07 18:54:41  Előzmény:jocking .: 41009

De türelmetlen valaki.

2165 jocking . 2007-03-07 18:44:19

Akkor most mi van, hallgatás, beleegyezés???

TRABI RIDER (video)

2164 Rell Miklós 2007-03-07 18:42:38  Előzmény:Prokop Gábor: 41006

De akkor akár ki is vehetem, és úgy is mérhetek! Ha ilyen könnyű kivenni!

retro

2163 jocking . 2007-03-07 18:31:56

A benzinszűrőcsere után érezhetően jobb lett - meleg motornál.
Most kipróbáltam hidegen és így a helyzet változatlan.
Akkor mi legyen?
Vegyem le a porlasztót, pucoljam ki, aztán menjek el gyújtást meg CO-t állíttatni?

TRABI RIDER (video)

2162 Prokop Gábor 2007-03-07 17:24:13  Előzmény:Rell Miklós: 41005

Csak a motor tengelyével tudod megnézni, vagy lebontod a váltót és mérsz, de az sem lesz egyszerűbb

Kivenni meg úgy tudod, hogy nedves kenyérbelet beletömködsz, és egy méretpontos tengelyt (rossz indító tengelye) beleütögetsz. Úgy fog kicsúszni, hogy csak pislogsz !

2161 Rell Miklós 2007-03-07 16:47:46

Kicsit off kérdés lesz...
Szóval ma leszedtem az önindítómat, mert elég csúnya hangja van, de mielőtt folytatnám, gondoltam körbekérdezek... Valami VW-é a cucc, és én mintha nem ilyenre emlékeznék a Trabiból... Ott mintha a csapágyazás az önindítóban lett volna, itt meg az egyik csapágy a váltó-blokkban van... Szóval csak annyit kérdeznék, hogy honnan tudom meg, hogy az a csapágy jó-e (egyáltalán, miféle csapágy az? Rendes golyóscsapágy, vagy csak valami persely)? Gondoltam, amikor szétszedem az indítómotort (mert egy tisztogatást minimum csinálok rajta), akkor a tengelyét belepróbálom, mennyire lötyög... Mennyire lötyöghet? És ha rossz, akkor... hogy szedem ki?

retro

2160 jocking . 2007-03-07 15:52:03

Kicseréltem a benzinszűrőt és alighanem jobb lett.
Most várom, hogy kihűljön, aztán kipróbálom úgy is...

TRABI RIDER

2159  Zombie 2007-03-07 14:42:55  Előzmény:Varga Tibor: 40999

de milyen zsivány lenne már

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

2158 Prokop Gábor 2007-03-07 11:54:39  Előzmény:: 41001

[url=http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=gallery&album=001/1_1]Meg fogsz lepődni, ott van a jobb oldali menüben, de idelinkelem direktben, hogy ne kelljen keresgélni...[/url]

2157 (Törölt felhasználó) 2007-03-07 10:30:26

Hello mindenkinek! Szükségem lenne a
4t trabant kapcsolási és kábelrajzára ha valaki tud valamit kérem segítsen!

2156 jocking . 2007-03-07 07:10:43

HELP!

Újabban előjött az a probléma, hogy a motor se hidegen, se melegen nem nagyon akar húzni. Ez főleg akkor feltűnő, ha a gázpedált túlnyomom 1 ponton, addig szépen gyorsul, de ahogy elérem ezt a pontot, a motor hirtelen megtorpan így a gép gázadásra inkább lassul, mint gyorsul.

A hibát már kerestem, a gyertyáknak és a gyújtás többi részének sztem semmi baja.

Akkor csak a porlasztó lehet a bűnös?
Mit csináljak, vegyem le, újítsam fel (sztem nem ártana neki), aztán vigyem el beállítani a gyújtást meg a CO-t?

Tudtok más megoldást?


BODAJK
(Módosította jocking 2007.03.07. 17:01-kor)

2155 Varga Tibor 2007-03-06 22:31:52  Előzmény: Zombie: 40995

szekvenciális is lehet akár,pénz kérdése az egész.

Tibke 2.0

2154 Támba Csaba 2007-03-06 22:05:17  Előzmény:Molnár György: 40997

A működési elvből adódó "sleep", azaz csúszás miatt értelemszerűen nagyobb fogyasztást eredményez
De épp ettől tud marha kényelmes lenni, pláne városban

Tsaby 601S

2153 Molnár György 2007-03-06 20:50:06

Automata váltó sose volt híres arról hogy takarékossá teszia motort. Javítsatok ki
Amúgy az az automata, és szekvenciális kapcsolású az menő lenne.
Sztem úgy már más jellege is lehetne az autónak....
pölö Limusin

gyuszi