Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

2252 (Törölt felhasználó) 2007-03-10 21:09:03

Hello!!!

Nem tud nekem valaki segíteni ??
Trabant kézikönyvet keresek de nagyon drága a boldban nincs
egy hely ahonnan le lehetne kapni??

THX

2251 Rell Miklós 2007-03-10 21:03:46  Előzmény:jocking .: 41090

Hát így emlékezetből nem tom felsorolni, de példul az oldalán, ahova a bimetál-spirál csatlakozik, ott van egy valami membrán, és az valami állítható (de nem állítandó) csavaron támaszkodik. Ha azt a részt is szétszeded, akkor illik megjegyezni, hogy meddig volt betekerve... Aztán lehet, hogy több nincs is... Most így nemtom. De ha egy csavar nem rögzítőcsavar, akkor valszeg beállítócsavar, aminek illik megjegyezni a beállítását.
Javaslom, nézd meg a 4T Trabant szerelési könyvet (valahol itt is megvan az oldalon asszem), ott sokminden benne van.

2250 Molnár György 2007-03-10 20:58:57  Előzmény: : 41089

én próbálkoztam vele, de nagyon gyerekcipőbe volt, és még tökéletesíteni kellett volna. De a működési elmélet jó volt. Aztán hagytam a fenébe....
Egy trabant bovdennel oldottam meg, aminek merev a belsője. Meg egy kis aprólékos lemezmunkával.

2249 Kacsándi Szabolcs 2007-03-10 20:33:18  Előzmény:Venczli Miklós: 41082

Úgy tudom 9ezer körül mozog egy fúrás,legalábbis itt Pécsen.Ha felfúrják nagyobbra túl sok különbséget nem veszel észre,csak az árában.Meghatározott méretek szerint dolgoznak és minden túlméret plusz felár asszem.

2248 jocking . 2007-03-10 20:20:49

Na jól van, csak 3,5...
Valaki azt mondta, ő így takarítja.
Miért mi baja lehet?
(sztem fúvóka, meg akkor lehet, hogy membrán...)

2247 Prokop Gábor 2007-03-10 20:18:53  Előzmény:jocking .: 41083

[i]"Ma próbáltam, 5 bar-os levegővel átnyomni a karbit, de csak még rosszabb lett:"[/i]

Hát, nem vagyok megdöbbenve

2246 jocking . 2007-03-10 20:01:20

Bocsi, elírtam...
Szal, csak a szivatón lévő jelekre kell figyelni, vagy nem?

2245   2007-03-10 19:59:08

Üdv autóstársak!

Nem tudom már ki volt pontosan, de valaki már beszélt a 4T trabi szivatójának átalakításáról...
Szóval, hogy manuális legyen és ne automata!
Ezt valahogy a bimetál kiiktatásával lehetne megoldani!
Valaki csinált már ilyet vagy csak elméleti szinten volt róla szó?
Mert érdekelne!

Üdv: Heccer

2244 jocking . 2007-03-10 19:39:24

Minek a beállítási értékeit?
Tudtommal csak a szivatón levő jelekre kell figyelni összerakáskor...
(Módosította jocking 2007.03.10. 21:00-kor)

2243 Rell Miklós 2007-03-10 19:35:26  Előzmény:jocking .: 41086

Hát úgyis szétszeded, akkor kiderül. Szétszedéskor jól jegyezd meg a beállítási értékeket...

2242 jocking . 2007-03-10 19:15:34  Előzmény:Rell Miklós: 41084

Nem tudom...
A karbi bal elején (a vezérműszíj felől) van egy nagy luk, abba nyomattam bele és ettől a középen lévő 2 kis csavar közti fúvókán meg a pillangószelep melleti piros burkolat tövében spriccelt ki a benzin érdekes, barnás színben.

2241 Támba Csaba 2007-03-10 19:08:30  Előzmény:Rell Miklós: 41081



A hátsó lengéscsillapító (sprirálrugós kivitel "86-tól) felső részén lévű alumínium alkatrész, erre megy rá a kúpos gumibak ami a toronyba illeszkedik

Megvan az a "jó" tulajdonsága hogy a felcsapódó sár, víz miatt egy idő után szétporlad, a maradékai pedig rágyógyulnak a lengéscsillapító menetes szárára

Boltban keresni felér egy kisebbfajta Istenkísértéssel

2240 Rell Miklós 2007-03-10 19:07:44  Előzmény:jocking .: 41083

Hmmm... A "fújatás" Esetleg megárthatott valamelyik membránnak?

2239 jocking . 2007-03-10 19:05:01  Előzmény:Rell Miklós: 41073

Mindegyik vákuumcső a helyén van.

Ma próbáltam, 5 bar-os levegővel átnyomni a karbit, de csak még rosszabb lett:
Most ha nyomom a gázt, akkor semmi... semmi... és hirtelen paff, rángat, mint az állat, aztán megint semmi.

Szvsz valamelyik fúvóka van eltömődve, mert a "fújatás" után az alapjárat is elment, úgyhogy tuti, hogy csak lejjeb "szutymákoltam" benne a dzsuvát.
Úgyhogy: vasárnap=karbitisztítás

2238 Venczli Miklós 2007-03-10 19:01:27

üdv!

Fel kéne furatnom a hengereket, mennyiből lehet kihozni? gondolom kell két dugó, meg gyűrűgarnitúra az egy 5000-ből kijön, a fúrás milyen árban mozog?
Asszem most 72-es a dugóm, fel lehet egyből 74, vagy 75-ösre fúrni, vagy felesleges, mert nincs nagy különbség?
Miki

2237 Rell Miklós 2007-03-10 18:59:36  Előzmény:Babecz Tamás: 41077

Miről van itt szó? Milyen tölcsér? És ez mi célt szolgál?

2236 Támba Csaba 2007-03-10 18:37:48  Előzmény:Babecz Tamás: 41079

Igaza lesz a szakinak...

2235 Babecz Tamás 2007-03-10 18:34:10  Előzmény:Támba Csaba: 41078

STP öblítöt használtam, azt mondta a szomszédom is(öreg traktoros, még Hoffer trakin kezdte),hogy holnap kezdhetem előlről a cserét.

2234 Támba Csaba 2007-03-10 18:16:28  Előzmény:Babecz Tamás: 41075

Ha megfelelő minőségű olajat töltöttél bele és az olajcsere előtt rendben volt a motor akkor a motoröblítő a bűnös.

Milyen anyagot használtál???

Egyébként ezt a motoröblítőt a mai motoroknál a mai kenőanyagok mellett teljességgel értelmetlen dolognak tartom

2233 Babecz Tamás 2007-03-10 17:48:38  Előzmény:Torma Péter: 41076

Egy volt a törött trabimba, eggyet meg esztergáltattam.

2232 Torma Péter 2007-03-10 17:38:05  Előzmény:Babecz Tamás: 41074

Honnan tudtál olyan alu ízét szerezni a lengéscsillapító tetejére? Engem a boltba ki röhögtek.

2231 Babecz Tamás 2007-03-10 17:15:15

Lecseréltem ma a trbibmba az oljat, szürőket, gyergyákat, rotort, fedelet, meg a téli kereket is ledobtam. De, oljcsere után nem akarnak elhalgatni a szelepek, legurultam vele vagy 20 kmk-t és nem csitulnak. Hol halkabban, hol hangosabban nyomják. Használtam motor mosót is. Mi turó lehet vele?

2230 Babecz Tamás 2007-03-10 17:06:52  Előzmény:Grõb Gyula: 41071

Szinte biztos,hogy a lengéscsillapítód. Próbáld meg,hogy nyomkodod a hátulját a csomitartónál lefele és ha kopog akkor az lessz. De lehet az a kis aluminium tölcsér is ami a lengéscsíllapító fölött van, nekem az rohadt el legutóbb, jól meg is legeltetett.

2229 Rell Miklós 2007-03-10 15:51:46  Előzmény:jocking .: 41070

Csak egy halovány kérdés, mert nemigen értek ezekhez a dolgokhoz (se): Nem lehet olyan, hogy az előgyújtás-szabályozás ment el? Esetleg mert egy vákuumcső lecsúszott, és azért?
Mondjuk a karbi is lehet...

2228 Rell Miklós 2007-03-10 15:48:54  Előzmény:Grõb Gyula: 41071

Ismerős! nekem is a 2T-ben komog, mint álat, de a műszakin eddig még mindig átment... Mondjuk tényleg nem ártana kicserélni. De szerintem egyértelműen a lengéscsillapító. Már csak azért is, mert mióta apám kicserélte az egyik elsőt, egy "talán még jó, bontott"-ra, azóta elöl is ugyanúgy kopog...

2227 Grõb Gyula 2007-03-10 13:31:31

Helló! Az a problémám,hogy valami kopog az autóm(2T kombi) hátsó felében. Azt hittük, hogy a kerékcsapágy, de most cseréltük ki fél órája (mondjuk nem ártott, rottyon volt nagyon),és még mindig hallani,főleg menet közben. Mintha a lengéscsillapítóból jönne, de nem tuti. Mi lehet a baja? Baromi zavaró, menet közben kopog, mint állat. Előre is kösz, Gyula

2226 jocking . 2007-03-10 12:28:06

Egyszerűen nem értem...

A 4T trabimban kicseréltem az elosztófedelet, a gyertyavezetékeket és a rotort, de nem lett jobb.
Sőt, egyre furcsább. Ha lepadlózom, akkor nem gyorsul, hanem lassul!

+ Kezd állandósulni, hogyha gyorsítok, akkor olyan, mint ha széllel szembe mennék 2T-vel, vagy inkább olyan mint amikor a 2T-be kihagyott a gyújtás!
(Úgyis mondhatnánk, hogy a motor egyenletlenül jár, a teljesítmény ingadozik -rángat)

Alighanem már csak a porlasztó van hátra... csak az lehet a bűnös (sztem ).
Tudnátok segíteni?
(Módosította jocking 2007.03.10. 14:34-kor)

2225 Támba Csaba 2007-03-09 20:28:40  Előzmény:jocking .: 41056

Én a POLO-ba azt tettem mikor megvettem, 10 ezret futott vele eddig, és hibátlannak bizonyult

2224 Prokop Gábor 2007-03-09 20:25:22  Előzmény:Rell Miklós: 41067

Szerintem a Trabant-alkatrész belefér a Barkácsba. Tévedek ?

2223 Rell Miklós 2007-03-09 20:23:27

Itt se offoljunk már! Kicsit közelítsünk a topictémához, a többit meg a kocsmában!

2222 Prokop Gábor 2007-03-09 20:16:24

Dolgoztam másfél-két évet egy olyan boltban, ahol az összes kollégámmal meg kellett küzdenem az ilyen bakikkal. Aztán elfáradtam, és javasoltam, írjuk egy füzetbe, kinek hányszor hoznak vissza 1.1-1.3 alkatrészeket, hogy nem jó az autóba .
Nem mondom meg, ki nyert

2221 Molnár Attila 2007-03-09 20:12:54  Előzmény:jocking .: 41062

Naponta járok arra.
Még a végén hasznos lesz, ha tényleg jó (és olcsó)

2220 Pénzes Péter 2007-03-09 20:10:17  Előzmény:Prokop Gábor: 41061

Jajjj ezt ne is mond Már nem egyszer akartak parafa szelepdekli tömítést adni és még ők akarják megmagyarázni...
Egyszer megkérdeztem, h hány Trabin cserélt már tömítést... erre már nem nagyon tudott mit mondani

2219 Prokop Gábor 2007-03-09 20:09:56  Előzmény:jocking .: 41062

Vidd be neki a Duo képét, és kérj egy olyat

2218 jocking . 2007-03-09 20:09:15

Ezt ismeri...
Mármint hogy a magyar utángyártók miatt a warbi 1.3 hengerfejtömítés kell a trabiba is. Akkor most jól vizsgázott?
(Ez 1 főleg keleti keleti autókra szakosodott bolt Mór határában az Esso kútnál.)

2217 Prokop Gábor 2007-03-09 20:06:39  Előzmény:jocking .: 41056

Autósboltost vizsgáztatni 1.1 ügyben nagyon egyszerű, hozzon 1.1 hengerfejtömítést vagy tömítésszettet
Esetleg meg lehet még büntetni egy nem magyar gyártmányú rotorral (szigorúan 1000 Ft alatt!) és osztófejfedéllel, rossz esetben még egy első kerékagycsapággyal is

2216 jocking . 2007-03-09 20:01:38  Előzmény:Molnár Attila: 41059

Nem tudom milyen, még nem raktam be...

2215 Molnár Attila 2007-03-09 19:57:45  Előzmény:jocking .: 41056

Jól megy?
Jól fogyaszt?
Ha igen akkor jó.
Ha nem rángat megy mind a 4 henger (amikor vettem nekem csak 3 ment hidegen!) akkor tuti, hogy jó a gyertya.
Egyébként ez egy 80-as évek eleji motor. Nem hinném, hogy ilyesmire érzékeny lenne: benzin, szikra és gyí

2214 Prokop Gábor 2007-03-09 19:54:19  Előzmény:Pénzes Péter: 41057

Legalábbis gyanús.

2213 Pénzes Péter 2007-03-09 19:52:34  Előzmény:Prokop Gábor: 41055

Hehe nekem is bent van a füttőelem. Múltkor vettem észre amikor hengerfejtömítést cseréltem. Láttam, h ott van csak nem volt hozzá kábel, gondoltam jólvan hát nincs, nincs:]
Nem is foglalkoztam vele csak most néztem meg, h szóba került.
Ténneg IFA embléma sehol, Weber után is hiánycikk a lizenz felirat:]
Akkor ezt már valaki úgy cserélte le régebben?

2212 jocking . 2007-03-09 19:28:40

Na, akkor jó a Champion gyertya?
(Én megbízom a boltosban, már régóta járok hozzá)

2211 Prokop Gábor 2007-03-09 19:26:36  Előzmény:Torma Péter: 41053

Gondolom, nem is gyári karbid van, vagy utólag került bele. Az NDK liszensz-karbikba nem rakták bele, Weber meg szerintem csak a Wartburgokra került.

2210 jocking . 2007-03-09 19:24:42

Mázlista, nekem nincs benne!

2209 Torma Péter 2007-03-09 19:19:53  Előzmény:Prokop Gábor: 41051

Prokee! Meg találtam a PTZ fűtőelemet a karbibom. Nyertem valamit?
(Módosította tpeter 2007.03.09. 20:20-kor)

2208 jocking . 2007-03-09 19:13:15

Mindegy, most vettem Champion gyertyákat dehát csak jó lesz bele...
(Boltba" modtam: 1.1-es trabiba gyertya - és ezt adták)
(Módosította jocking 2007.03.09. 20:26-kor)

2207 Prokop Gábor 2007-03-09 19:07:16  Előzmény:jocking .: 41049

A Trabant javítási kézikönyvben emlékeim szerint azt is írják, hogy 20W-s olajat tölts bele. Tudod, egyszer próbáld ki
Egyébként meg a javítási kézikönyv nem azt írja, mi az ajánlott márka, hanem azt, hogy a névleges adatai alapján melyik márka mely típusa felel meg a gyári beépítésű gyertyának.
Persze azt is megjegyzem, a Maróti féle narancssárga könyvet nem a gyár írta. Nem kell bibliaként tisztelni. Ha nem érted, miért, ajánlom a 92. oldalon található képet a Dou nyomásátalakítóról. Nézd meg jól, aztán keresd meg az alkatrészt az autódon, jól fogsz szórakozni, szólj, ha megvan ! Ha nagyon nem megy, akkor próbálkozz az 51. oldal M48 ábra 12. tételével (PTZ fűtőelem), hátha nagyobb szerencséd lesz

A rend kedvéért azért idézem neked a gyári vezérképviselet (=Merkur) gyártó adatai alapján összeállított javítási kézikönyvet 1991-ből: Gyújtógyertya típusa Isolator FM 14-175/2. Akkor irány az autósbolt, enélkül be se indítsd a motort !
(Meglestem a gyári kezelési könyvet is, ugyanezt írja, nyoma sincs holmi BOSCH gyertyáknak)

Az pedig, hogy az NGK nagyságrendekkel kultúráltabb gyertya, mint a BOSCH, sok-sok autón alapuló tény. Ennyi.

2206 Molnár Attila 2007-03-09 18:51:19  Előzmény:Rell Miklós: 41047

Simán mákos vagy.
Nekem kiáll elöl - hátul fél centire a bal ajtó durója, mert nem tudtam erről a módszerről.
Nyáron esetleg leveszem és felrakom újra - még szerencse, hogy alul is csavarral rögzítettem....

2205 jocking . 2007-03-09 18:39:25

Egy korábbi hozzászólással kapcsolatban szeretnék szólni:
Néhány nappa ezelőtt főleg gyujtógyertyákról volt szó. Itt vitázott mindenki a márkán, típuson stb.
Az egyik hozzászólásban azt olvastam, hogy: "a VW motorokba nem raknak Bosh gyertyát..."

Akkor most idéznék a "Trabant 1.1 Javítási Kézikönyv" című mű 101. oldaláról:

"10.1.2. Beállítási adatok, gyújtógyertya

Gyújtógyertya típusa:
Champion N9YC és
BOSH W7DC"
most akkor mi van a Bosh gyertyákkal?

2204 Támba Csaba 2007-03-09 18:30:03  Előzmény:Rell Miklós: 41047

A ragasztóanyag amit használtam 1-3 mm közötti rétegben ad tökéletes kötést.
Így a szorítók nem voltak totál meghúzva, hanem az ideális értékre lettek belőve

1,5-es fúrószárakkal "kalibráltam" a réseket. Így ha később az ajtón kicsit "törni kellett" beállításkor a száradás után is rugalmas ragasztóanyag kisebb eséllyel vált el
Nem szeretnék utólag popszegecselni, az nem az én stílusom

Bal hátsó durót pedig csak olyat sikerült szerezni ami "kiflibe" volt hajolva, mint egy öreg pergamen. Nos az nem hogy nem illeszkedett, egyszerűen fel sem lehetett próbálni a helyére annyira feszült. A sötétbordó változat nem a világosabb.

Glicerines oldatban lett áztatva és súlyozva kiszárítva hogy fel lehessen rakni
(Módosította Tsaby 2007.03.09. 19:30-kor)

2203 Rell Miklós 2007-03-09 17:30:33  Előzmény:Támba Csaba: 41042

Én ezt nem értem egészen! Mindenki mindig mindenféle szorítókkal nyomja fel a duró közepét (legalábbis jobb helyeken... Rosszabb helyeken facsavarral). De amikor én cseréltem durót, az olyan szépen ráfeszült ott is, hogy erre semmi szükség nem volt... Simán csak mákos vagyok?