Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

9002 (Törölt felhasználó) 2008-06-18 19:22:58

Helosztok!
Az lenne a kérdésem hogy kb. mennyibe lehet az a fékcsö darab ami a hátsó futómün van, ahol el van osztva jobbra-balra, onnan a dobig?1 olyat kéne cserélni, rézcsö kell?
Köszi!

9001 Gonda László 2008-06-18 16:47:18

Geniculata! Nekem is beázik a kormány mellett bal oldalt a polcon, de pontosan nem tudom, hogy hol. Szélvédő - ajtó tömítés oké. Gyanítom a bal első kerék csapja fel a vizet a duro alá, s valahonnan onnan szivároghat! Motortér felől nem találtam ennek nyomát.

Benkutya! Én úgy vettem a Trabim, hogy a gyújtás vezetéke egy rejtett kapcsolóra volt kötve. S a risztó reléjét oda kötöttem a kapcsoló helyére. Sarus a dolog, ha bármi gond van, saruk le, s a vezeték összeköthető a relét kikerülve!

Miki601! Holnap beleásom magam a dolgokba, s a héten felteszek a netre egy részletes leírást képekkel, hogy mit hogyan kötöttem a riasztóval, központi zárral (már ha rendesen működik a dolog). Viszont az ajtókapcsolót úgy lehet kijátszani, hogy nem ajtókapcsolót teszel. Beteszel egy nyomógombot az utastérbe, s ha kikapcsolod a riasztót, megnyomod, mintha ajtókapcsoló lenne, s magánál az ajtónyitásoknál nem kerül "használatba", vagyis nem lesz vakriasztás - bár ez csak elmélet, de szerintem kivitelezhető...
[i](Módosította laszlogonda 2008.06.18. 18:47-kor)[/i]

9000 (Törölt felhasználó) 2008-06-18 16:36:53

Üdv.
Ma felénk iszonyatos vihar eső volt. És hát..beázott a 4T trabim sajna. Pontosan nem tudom hol, de a bal oldalon a kormány mellett, alatt a polc volt full víz, illetve néha még a lábamra is csorgott:-( Merre felé induljak el keresni a lyukat illetve van/ez valami trabi betegség lehet? Tehát lehet ti tapasztaltak már tudjátok esetleg a megoldást is? Hálás lennék!!!

8999 Katona Zoltán 2008-06-18 07:53:09  Előzmény:Molnár György: 47833

ezt miért írtad?

8998 Marton Tamás 2008-06-17 23:41:54  Előzmény:Varga Tibor: 47841

Huhh, ha már itt vagy Tibke, gyorsan lecsapok rád!

Mellik az a kuplungszett amit a 4T-kbe szoktatok rakni? QH ugye? Le tudnád írni hogy pontosan hogy kérjem a boltban, mit mondjak milyen golfhoz kéne, mert lassan meg kéne vennem.

Köszi!

Ja amúgy milyen minőség? Kemény ez is? Vagy azért nem annyira? Mennyire időtálló, ha kicsit sportosabb alkat vagyok?

8997 Varga Tibor 2008-06-17 22:30:01  Előzmény:: 47840

Azért nem érdemes kirelézni a gyújtást, mert ha tönkremegy, akkor faraghatsz az út szélén hogy tovább bírj menni.
Semmiféle Immobiliser nem kell a kötelezőhöz.

8996 (Törölt felhasználó) 2008-06-17 21:12:42

Sziasztok,
hogy hamár riasztóról van szó nekem is lenne 1 kérdésem: olvastam, hogy a gyújtást sosem szabad a riasztóval vezérelt relével megszakítani. Na most ez mennyire igaz vagy sem?Egyépként a gyújtó trafóra menő pozitívumot.

Még valami, ha a TWK-nál kötök kötelezőt, akkor a kocsiba kéne hivatalosan beépített immobiliser is?

Ennyi, Tomi.

8995 Venczli Miklós 2008-06-17 19:54:01  Előzmény:Gonda László: 47837

Üdv!

Én is pont ilyen problémával kűzdök.... Barátnőm kocsijába szeretnék riasztót tenni, valami Thor akármi a típusa....kp zár működik rendesen, de visszazárt 10mp-en belül...másnap feltettem egy ajtókapcsolót...nah, ha érzékel ajtónyitást akkor utána már nem zár vissza, viszont akárhányszor kinyitom az ajtót riaszt
most kiszedtem a szirénát, meg kikötöttem az indexeket, így használhatom a kp zárat...csak a vezérlő kattog, ha kinyitom az ajtót...
Kaptam hozzá egy relét, amit a gyújtáskapcsolóhoz kéne bekötnöm, de nem tudom, hogy hogyan, lehet, hogy ezért riaszt be, mert nem érzékeli a gyújtást??

korábban már felraktam a kapcsolási rajzot ide a barkács szakkörbe... most nem tudom megkeresni, meg újra felrakni...
majd holnap felrakom...ha tud valaki, segítsen

talán együtt, mindkét riasztós dolgot megoldhatjuk

8994 Szabó Géza 2008-06-17 19:45:28  Előzmény:Varga Tibor: 47836

nekem nyilik kulcsal is
[url]http://www.trabime.cz/trabi.php?id=5&aid=1[/url]
igy kell megoldani és a kulcsot kissé megnyomva forditod el akkor kulcsal is be lehet zárni

8993 Gonda László 2008-06-17 19:37:01

thunder ca103
A jumper áttettem, hogy ne legyen auto élesítés, de igy is.
De még próbálkozok, s teszek fel képeket még a héten!

8992 Varga Tibor 2008-06-17 19:30:30  Előzmény:Gonda László: 47834

Riasztó tipusa? biztos hogy programozható a visszazárás.
A kulcssal nyílós dolgot nem lehet megvalósítani, vagy kulcs, vagy távirányító.

[i](Módosította Tibke 2008.06.17. 21:31-kor)[/i]

8991 Anda Árpád 2008-06-17 18:18:57  Előzmény:Gonda László: 47834

Hát sajna nem tudok hozzászólni a problémádhoz! De szeretnék venni én is egy ilyen rendszert! Meg tudnád mondani hogy mi a pontos neve és hogy hol vetted??? Köszi
[i](Módosította arpiboy 2008.06.17. 20:27-kor)[/i]

8990 Gonda László 2008-06-17 18:03:15

Próbálok beleapplikálni egy riasztót 4T-be. A központizár nyitás-csukás rendben megy, de "tétlenség" miatt visszazár 45mp múlva, mert nem érzékel ajtónyitást.
Ez azért rossz, mert ha megáll az ember és ki akarsz szállni, akkor a távirányitoval kell nyitni az ajtót. Arról nem is beszélve, hogy a visszazáráskor élesedik a riasztó...
Valamint meg lehet csinálni, hogy kulccsal is nyiljon, vagy csak távirányitóval lehet nyitni? (távirányitósra megcsináltam, majd teszek fel képeket...)

8989 Molnár György 2008-06-17 18:00:40  Előzmény:: 47831

Na azt én biztos nem nézem meg!!

8988 Molnár György 2008-06-17 17:59:37  Előzmény:Prokop Gábor: 47825

Doktori disszertációtól már csak egy lépés választ el dobfék témából
[i](Módosította ait268 2008.06.17. 19:59-kor)[/i]

8987 (Törölt felhasználó) 2008-06-17 14:58:13  Előzmény:Katona Zoltán: 47830

Megköszönném, ha tudnál küldeni/feltenni képeket a műgyantázásról!
Előre is köszi!

8986 Katona Zoltán 2008-06-16 21:38:26  Előzmény:: 47828

Én biztonsági okból nem ragasztanám, hátha feltépik. Szertek biztosra menni. A csavarok helye ki van süllyessztve, műgyanta most kerül rá a napokban /remélem/ erről még nem tudok neked infot adni, de a képek a szerkezetről szerintem jól láthatók. Nekem a lényeg az volt, hogy ne lógjon ki a hátfal felett.

8985  hks 2008-06-16 20:23:45  Előzmény:: 47828

van más megoldás is egy ives lemezt kell felragasztani belülre és ahhoz hegeszteni a fület.

8984 (Törölt felhasználó) 2008-06-16 17:25:06  Előzmény:Katona Zoltán: 47809

Köszi szépen!

A csavart kívül sikerül eltüntetni?
Nem törik ki duroplaszt?

8983 Varga Tibor 2008-06-16 17:10:47  Előzmény:P. Kovács Viktor: 47798

Az AFH motort tudom ajánlani, faragtunk már Trabiba ilyet, nemrég bnzopnyított isKicsit ugyan sokallom az árat érte, de ha tényleg minden benne van(elektronika, kábelköteg, lambdaszonda,stb stb) akkor elviselhető. Arra figyelj hogy adják oda az immodobozt is a kulcsban lévő mágnessel együtt, anélkül nem hajlandó működni. A Trabi váltót ne hagyd meg, nem lesz hosszútávú a cucc, és a kuplungrésze is jobb az 5ös váltóknak. Mi rövid váltót tettünk mellé, marha jól gyorsul, ellenben hosszútávon nem olyan nyerő, de így is megy 190et,5.ben tilt.
De ezerféle váltó közül lehet válogatni ami neked megfelelő lehet.

8982 Torma Péter 2008-06-16 15:21:32

Ha már féknél tartunk akkor valaki tudna válaszolni a nemrég feltett kérdésemre (kérésemre)?

8981 Prokop Gábor 2008-06-16 14:20:55

[url=modules.php?name=xforum&file=olvas&id=forum_41cfc08274708&kezdo=822]Válaszul erre[/url]:

Pepe:

Én tanultam némi autótechnikát, sőt, gyakorlom is azt. Igaz, vezetéstechnikát is tanultam, és képes vagyok lejönni a hegyről 4-5 komolyabb fékezés nélkül.

A dobfék, bár tény, hogy jobban melegszik, mint a tárcsa, komstrukciójából adódóan nem alkalmatlan a hegyről lefelé közlekedésre. Ha az lenne, akkor nem lenne Trabantod, mert már 20 évvel ezelőtt beesett volna vele valaki a 24-es főút valamelyik szakadékába.

A fékfolyadék felforrása tény, ha szükségét érzed, egyszer bemutatom neked. Arról van szó, hogy magába veszi a levegő páratartalmát, és ennek a víz-fékfolyadék elegynek lényegesen alacsonyabb a forráspontja, mint a tiszta fékfolyadéknak. Ezért tilos nyitott dobozban fékfolyadékot tárolni.
A több éves fékfolyadék forráspontja bizony leesik akár 120 fokra is, és ezt a hőmérsékletet már izzás nélkül is eléri, ha padló-satu üzemmódban bátorkodsz lefelé a hegyről.
Egyébként a DOT4 forráspontja tisztán 260-280 fok (emlékezetből, lehet, hogy tévedek valamennyit), azt sem olyan nehéz elérni, ha elég hülye a sofőr - nem kell hozzá világító-füstölő dob.

Mellesleg meg: biztos vagyok benne, hogy nulla gondolkodással tényleg el fog tűnni a fékhatás, de abban is biztos vagyok, hogy nem úgy kell lejönni a hegyről, hogy ez előforduljon.

[i]UPDATE: Közben megnéztem a szabványokat. A minimális előírás a minősítéshez így fest:

[b]DOT3:[/b]
Forráspont: 205C
Nedves forráspont: 140C

[b]DOT4:[/b]
Forráspont: 230C
Nedves forráspont: 155C

[b]DOT5.1:[/b]
Forráspont: 270C
Nedves forráspont: 191C

Sajnos itthon lehet találni a kereskedelemben olyan, DOT3/DOT4 felirattal ellátott fékfolyadékot, amelyek ezeket a minimum előírásokat nem teljesítik.[/i]

Kapise ?

8980 Tóth Péter 2008-06-16 11:37:48

Helló!
2t Trabi hátsó terpesztéséhez szükséges vaspogácsa pontos méreteit tudja valaki.
Nagyon örülnék neki.
köszi

8979 Gyapjas Gergely 2008-06-16 11:13:56  Előzmény:: 47818

Helló!

Elvileg a tankhoz nem lehet nyúlni. Gyakorlatban lemezből csinált egyedi tankért is műszakin bisztos a sz@r@kodás, de ha meglátnak valami üvegszálás csodát akkor helybe kivégeznek.inkább maradj a lemeznél abból egy diszkréten megoldani, vagy vegyél az autósportban használt gumitankot.

8978 Hõberth Gábor 2008-06-16 09:32:30

Egy házilag készített szerintem semennyire!

8977 (Törölt felhasználó) 2008-06-16 09:04:27

Jó akkor lehet keresek vlm műanyag tankot. Egyépként a [u]legális[/u] kérdésre nem kaptam választ

8976 Hõberth Gábor 2008-06-16 08:15:49

Szerintem vegyél egy másik tankot tartalékba, azt tedd el, úgy, hogy ne rozsdásodjon, aztán ha esetleg az eredetinek baja lenne, akkor majd kicseréled.
Sokkal egyszerűbb meg olcsóbb mint másik üvegszálas tankot legyártani!

8975 jocking . 2008-06-15 21:32:45  Előzmény:: 47818

A mai modern tankok között már van készen legyártott műanyag tank. Fölösleges vele otthon vacakolni, szerintem nem egy jó modszer.
Ja, és szerintem az alkohol oldja az ilyen gyantázott dolgokat...



[i](Módosította jocking 2008.06.15. 23:33-kor)[/i]

8974 (Törölt felhasználó) 2008-06-15 21:20:18

Sziasztok!

Mennyire legális egy házilag készített üvegszál+műgyantás üzemanyag tartály?
Etanolt szeretnék majd tankolni, de az korrodálhatja a tankot ha sokat áll benne, ezért kéne más anyagból tank és ez még könnyű is lenne.

Tomi

8973 Sipos Tamás 2008-06-15 15:16:34  Előzmény:Berend Miklós: 47811

[justify]Murphy szerint; ami elromolhat, az el is romlik. Egy 2T Trabantban darabra is kevesebb az alkatrész, tehát eleve kevesebb dolog romolhat el. Ebben az autóban szinte nincs semmi, és mégis működik!!! Másrész egy 2T arculcsapása a mai modern, agyongépesített, túldigitalizált, fogyasztói társadalomnak. Aki fityiszt szeretne ennek mutatni, a lehető legjobb választás egy 2T.
A helyedben nem váltanék. Igaz, elfogult vagyok, mert egy éve vettem meg életem első Trabantját ami 2T, és bátran állíthatom; egyik legjobb döntésem volt.
[/justify]

8972 (Törölt felhasználó) 2008-06-15 10:31:12

oké. de nekem ma kell mert nagyon sürgős!

8971   2008-06-15 10:14:32  Előzmény:: 47813

Autósboltban lehet kapni.

8970 Nyiri K 2008-06-15 10:03:19

Helló!
A segítségeteket szeretném kérni! Keresnék 1.1-es trabihoz (limo) sárga hűtőrácsot és motorrháztetőt.
Nem tudtok valakit akinek van eladó? Ha lehet Pest környékit

8969 (Törölt felhasználó) 2008-06-15 09:55:04

Helló! Szükségem lenne 2 Db. féltengely csillagra 2 ütemü trabihoz. 1986 os a kocsi. Tud valaki valamit?

8968 Katona Zoltán 2008-06-15 09:04:08  Előzmény:jocking .: 47810

A ledes?

De így legalább nem lóg ki a hátfal vonalából a zár. Na szerintem az a csúnya

8967 Berend Miklós 2008-06-14 22:35:02

Az öreg 2t-és Trabantom néhány héten belül elhagy. /műszakija lejár és igen sokat kellene rákölteni, hogy esetleg levizsgáztatható legyen./ Azon gondolkodom, hogy egy 1,1-es Trabira váltok. Ezzel kapcsolatosan van néhány kérdésem azokhoz az Urakhoz akik járatosak a témában. 1.Érdemes-e váltani? 2.Alkatrészek és javíthatóság elérhetők-e? Tudtok-e megbízható szakembereket a javításhoz?
Lenne még egy kérdésem.Van egy öreg NDK-as kis lakókocsim. Ennek a kerékagyát a normál lehúzóval nem lehet lehúzni. Ehhez olyan lehúzó kellene, amelyik a kerékcsavarokra rögzitve huzza le az agyat a dobbal együtt.Ha valaki nélkülözni tudna egy ilyen lehúzott, vevő lennék rá. Üdv.

8966 jocking . 2008-06-14 21:29:19  Előzmény:Katona Zoltán: 47809

Rendszámvilágítás elég csücskösen fog elférni...

8965 Katona Zoltán 2008-06-14 21:24:53  Előzmény:: 47805

Nincs teljesen kész de a lényeg látható:

[imgw]http://m.blog.hu/ka/katozo/media/kepek/P7150012.JPG[/imgw]


[imgw]http://m.blog.hu/ka/katozo/media/kepek/P7150015.JPG[/imgw]


8964  hks 2008-06-14 18:11:00  Előzmény:Marics Nimród: 47807

tegyél bele gyengébb rugót próbáld meg azzal

8963 Marics Nimród 2008-06-14 17:54:05  Előzmény: hks: 47806

enyém is trabi motortérzárral van megoldva, de nemlehet megcsinálni gombnyomásosra, mert nagyon erős a zár és nemnyitja a kpzár motor, próbáltam bendixel is, de az se nyitotta ki, oda a kispolákzár a jó

8962  hks 2008-06-14 17:51:46  Előzmény:: 47805

ha jól tudom akkor a Dartié is azzal nyílik és mintha kispolák zárra emlékeznék de nézd meg a képei között.mi már csináltuk skoda zárral is meg trabant motortér zárral csak annak le kell vágni a kampóját.

8961 (Törölt felhasználó) 2008-06-14 14:45:57

Sziasztok!
Érdekelne, hogy aki eltüntette a csomagtartó zárat és gombnyomásra nyílik most neki; az, hogy csinálta?
Van fölös központizár motorom azzal lehet valamit kezdeni?
[i](Módosította ZuppyKT69 2008.06.14. 16:46-kor)[/i]

8960 (Törölt felhasználó) 2008-06-14 13:37:33  Előzmény:Tóth Ákos: 47802

Köszi szépen!

8959 Tóth Ákos 2008-06-14 12:19:59  Előzmény:: 47801

Első zöldnek kell világítanija.

8958 Tóth Ákos 2008-06-14 12:19:19  Előzmény:: 47801

Első zöldnek kell világítanija.

8957 (Törölt felhasználó) 2008-06-14 10:44:25

Üdv.

Műszaki után egy hirtelen ötlettől vezérelve, gondoltam kicserélem a vizhőfok mérő műszert is, kompletten! Nem jelzett semmit. Viszont mint kiderült csak 4T wareszét tudtam szerezni. Ami úgy gondolom nem gond, hiszen az úszó _mutatja_ úgy is a szintet az órának. Javítsatok ki ha tévednék. Lényeg hogy nem bíztam a véletlenre. Mind két gomba cserélve lett a termosztát házban, a vezetékekkel együtt, plusz ugye az óra. Kérdésem az lenne hogy mikor, hány foknál, milyen színt jelez a hőfokmérő. Úgy értem hogy némi melegedés után jelenik meg a legalsó sárga. Igaz azóta szinte még nem is mentem vele, de kíváncsi lennék hogy hol fog "megállni" illetve hány led világít majd ha elérem az üzemi hőfokot? Szal értitek na...

8956 Torma Péter 2008-06-14 10:25:08

Sziasztok!
Valaki lenne olyan kedves és leírná nekem a 4t "fékcsövezését"?
A ffhengertől a kerekekig komplett érdekelne a dolog. De rajznak is örülnék.
Köszi!

8955 Biacsics Gábor 2008-06-14 08:36:45  Előzmény:: 47790

A közdarabon kívül sarkalatos pontja még a kuplung.Egyedileg kell legyártani egy Waresz és egy Trabi tárcsából.A Trabi kinyomószenét is csapágyra kell cserélni,mert a Waresz kuplungszerkezeten nincs nyomólap,+enné a szenet.A karbi alá is illik tenni egy közdarabot mert különben nagyon ferdén áll és az alacsony benzinszint miatt hamar leürülhet az úszóház.Át kell még alakítani a a lendkereket mert a Waresz fogaskoszorú kisebb mint a Trabié és a lendkerék belső oldalán van.Kipuffogó lemömlőt vagy gyártatsz egyedit,vagy a Barkasét kell átszabni.Első kipuffdobnak jó a Wareszé de a bemlőcsövét kisebbre kell szabni a kimlőt pedíg áthegeszteni a másik oldalra.A hozzávaló alkatrészek többségét +lehet venni a [url]http://www.trabiteile.de/index.php/cPath/24_33_96_154[/url] oldalon,de mint az lenni szokott arany áron,jobban jársz ha inkább legyártatod.

8954 P. Kovács Viktor 2008-06-14 08:26:17

En ugy nez ki egy ilyet barkacsolok be valtoval:
[url=http://cgi.ebay.co.uk/VW-POLO-1-4-16v-1999-ENGINE-73000-MILES-CODE-AFH_W0QQitemZ150237504968QQihZ005QQcategoryZ9889QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em118Q2el1247]Link[/url]

A G40-esek oregek es szet vannak hajtva. Meg a turbo egyebkent is csak + tizenvalamennyi loero ehhez kepest es egy csomo dologgal tobb, ami elromolhat.

Dodi (Bj Tuning) az ABU (1.6 75Le) motort ajanlotta.

Az AFH (1.4 16V 100LE) motorhoz valo valto ocska es tul hosszu is, ha nem akarnek sok-sok kilometert turazni, csak a varosban menozni, meghagynam a trabi valtot 4 sebesseggel).

Nem tudom, otthon milyenek a bontoarak, de itt eleg jonak tunnek, meg alkudni is lehet mindenhol. Ugy tunik aolyan £500-bol (160eFt) megvan a motor+valto+feltengeltek.

Ha valakit erdekel, julius-augusztusban megyek haza kocsival es tudok vinni barmi jot. Magamnak viszek egy motor+valtot, de ugy nez ki astraval megyek, mert meg nincs meg az itteni rendszamom.

8953 Marton Tamás 2008-06-14 05:36:16  Előzmény:Varga Tibor: 47791

Áhhh, nem fogok én bele semmi ilyesmibe, csak gondoltam rája, milyen lenne ha ... De sejtettem, hogy nemigen bírnák ott a gyári cuccok. A G40 az mellik moci? Polo GT? vagy melyiké az? Me akkó max szerzek eccer olyat (hogy az mikor lesz? ) oszt összedobom. Gondolom nem keveset dob rajta a turbo.

Jim: A tied biztos bírná ..... csak 200-at kell rákölteni