Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

2302 Grõb Gyula 2007-03-13 22:51:07  Előzmény:Mátyus Ádám: 41139

Nézd meg a zsombicar, vagy a Wa-ge kft. oldalán (google-ba írd), sz@rásig van alkatrész, válogathtsz, bontott, vagy új között. Tutti, hogy találsz, és olcsó-relatíve (BMW-hez képest igen). Üdv, Gyula

2301 Szabó Szilárd 2007-03-13 22:49:07

Ez jó kis könyv és most itt jó áron van ha valakit érdekel:



Takarékosabban biztonsáosabban Trabanttal

(Módosította Szicsu 2007.03.13. 23:49-kor)

2300 Molnár György 2007-03-13 19:45:47

Hali
Hö ja kasznisnál minden drágábbmint gondoljuk...
Betettem ma az új kilométerspirált. Olajozva, végén zsírozva.
Nem kattog, nem ciripel, szépen mutat, de lassan megy visszafele.
Kíváncsi leszek meddig bírja?

2299 Torma Péter 2007-03-13 19:41:28

Nekem a hattyúnyak 8000Ft volt. A munkadíj 20000!

2298 Varga Tibor 2007-03-13 19:12:51  Előzmény:Mátyus Ádám: 41141

kasztnizásnál ez így van, nem az anyag a sok, ha azt veszed hattyúnyak 10 ezer körül van, de 30 ezer a csere anyaggal....

2297 Mátyus Ádám 2007-03-13 19:12:07  Előzmény:Varga Tibor: 41140

Köszi a választ, akkor ahogy nézem nem az anyag lesz a húzós tétel, hanem a munkadíj.

2296 Varga Tibor 2007-03-13 19:07:07  Előzmény:Mátyus Ádám: 41139

létezik minden javító elem. doblemez javító 1000-1500ft/db áron mozog.

2295 Mátyus Ádám 2007-03-13 18:37:21

Sziasztok!
Sajnos a tipikus helyeken kezdi csócsálni a rozsda az autóm. Küszöböket érdemes lenne cserélni, a padlólemez a csomagtartóban sincs valami jó állapotban, és a doblemezeken van néhány lyuk. A kérdésem az lenne, hogy létzezik még doblemezhez javító ív? Esetleg tudna valaki árakat mondani, hogy nagyjából mire számítsak? Előre is köszönöm!

2294 Kacsándi Szabolcs 2007-03-13 18:22:16  Előzmény:Grõb Gyula: 41131

Nekem is kopogott a gátlóm,de azt már javították.A belsejében zörög valami.A javított gátló már csak egy irányba csillapít,sokan mondták ezt nekem.Lehet ez is a baja.

2293 Nevelõs Péter 2007-03-13 16:44:15

Sziasztok!!!


Segítséget szeretnék kérni!A 2T Trabiban az átfolyásmérőnek a vezetékeit hova kell kötni??Vagyis melyik színű vezeték mi,és hova megy(úgyértem melyik + és melyik -,melyik a jel,stb.)????Kérem aki tudja,írja már ide be a barkácsba!!Köszönöm!

2292 Kovács Péter 2007-03-13 14:39:13  Előzmény: Sheriff: 41135

Jaja, szerintem ez lesz az. Majd utána nézek valami "üzemeltetési leírásnak". Bár az enyémen természetesen nincs az a fekete burkolat, de hasonló, ha nem jobb állapotban van. De most nézem, hogy erre kell valamilyen karburátor szerűség, ami a benzinellátást megvalósítja. Na nekem az hiányzik. Ki kell rá valamit találni...
Köszi a segítséget. Nekem fogalmam sem volt melyik ruszki szekérben lehet benzinkályha.

(Módosította bruce, mert jobban megnézte a képet 2007.03.13. 15:41-kor)
(Módosította bruce 2007.03.13. 15:42-kor)

2291  Sheriff 2007-03-13 14:25:26  Előzmény:Kovács Péter: 41133

Ha ilyen akkor Zaporozsec!

[imgw]http://www.vezess.hu/content/cm/Zaporozsec//IMG_7763_big.jpg[/imgw]

2290 Pénzes Péter 2007-03-13 14:14:44  Előzmény:Kovács Péter: 41133

Valszeg záporjóska benzinkályhája Képről jobban meg tudnám mondani

2289 Kovács Péter 2007-03-13 10:21:27

Hali!

Kicsit eltérő téma. Tegnap sikerült beszerezni (kaptam) egy benzinkályhát - mostmár hogy vége a télnek... Valami orosz cucc lehet, teljesen újszerű állapotban, láthatóan CCCP dolog. Akitől lett, azt mondta, hogy meglátta és sajnálta volna otthagyni (milyen jól tette). Szóval van rá valami ilyesmi írva: WAA3 Persze ciril betűkkel nem tudom ideírni.
A kérdés az lenne, hogy tud-e valaki erről esetleg valami infót, leírást. Ha nem nyert, valami ajánlás, hol tudok érdeklődni?! Csinálok majd róla képet, úgy biztos tisztább lesz. Kinézetre tisztára 2T Trabi első kipuff dob, +néhány csővel.
Jövő télen hátha jól jön majd

Előre is köszi a segítséget!

2288 Marton Tamás 2007-03-13 00:06:49  Előzmény:Grõb Gyula: 41131

Nekem is kopogott régen, amíg ki nem cseréltem
Ha nem lenne ott gumi, jobban lötyögne. Meg miért is hiányozna onnan a gumi? Nincs eltörve véletlenül a teló szára? Mert nekem amikor visszahozták műszakiról, sikaeresen eltörték az egyiket . na az rohadtul kopogott
Olajfolyást néztél? Mert nekem jó szarok voltak már a gátlók amikor kicseréltem őket a kopogás miatt, orrán-száján folyt belőlük az olaj. Csak szólok hogy egy normális új hátsó teló 10eFt környkén mozog

(Módosította PAtr0n 2007.03.13. 01:08-kor)

2287 Grõb Gyula 2007-03-12 21:42:54  Előzmény:Varga Tibor: 41124

Hát nem is tudom,kicsit lötyög. Holnap benézek alá lámpával,aztán kiderül,van -e rajta gumi. Nem tom,rohadt idegesítően kopog.

2286 Bogár Balázs 2007-03-12 21:01:10  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 41116

sztem a boltos nem tudta mit ad el, én meg későn vettem észre de ki lett cserélve!

2285 Támba Csaba 2007-03-12 20:52:48  Előzmény:Molnár György: 41126

Alkidgyanta alapú festéket használnék a helyedben azok nagyon bírják

Mondjuk totál fémtiszta (pl. homokszórt) felületre illik felhordani a saját alapozójával. Hátránya, hogy min. 24 óra száradás kell neki. Lakkozható is.

2284 Molnár György 2007-03-12 20:49:31  Előzmény:Varga Tibor: 41127

kösziii
leföstöm

2283 Varga Tibor 2007-03-12 20:47:10  Előzmény:Molnár György: 41126

rendes autófestékkel fösd le. az bírja. meg ha le is lakkozod, úgy mégtutibb lesz.

2282 Molnár György 2007-03-12 20:41:50

Más téma
Tippeket adjatok hogy a vasfelnijeimet mien színre, és főleg mien anyaggal fújjam le. Ami persze strapabíró!! Értem ezalatt a Savat, lúgot..... téli nyúzást, és ütést.
Szal anyagi tippeket(nem árakat) mert vmi jófajta kéne.....
Köszi

2281 Molnár György 2007-03-12 20:39:18  Előzmény:Varga Tibor: 41123

ijuuujjj
bocsesz
szal a magyarutángyártottmegakavarás. OKé vettem!
és köszi

2280 Varga Tibor 2007-03-12 19:44:05  Előzmény:Grõb Gyula: 41120

van persze gumi. de ha neked nincs, azt észrevennéd, mert nem maradna meg a helyén a telo, oldalra mozogna.
(Módosította Tibke 2007.03.12. 20:44-kor)

2279 Varga Tibor 2007-03-12 19:43:28  Előzmény:Molnár György: 41119

még egy ilyen kérdés és prokee leszedi a fejed. de ha ő nem majd én

2278 jocking . 2007-03-12 19:24:56  Előzmény:Molnár György: 41119

Hát igen, Waresz mociba általában Waresz hengerfejtömítést szoktak rakni...
(Amúgy a magyar utángyártott cuccok miatti kavarás a Trabikra igaz, azokba is a Waresz tömítése kell.)

2277 Pénzes Péter 2007-03-12 19:23:44  Előzmény:Molnár György: 41119

vegyél elring-et vagy ajusa-t
Amúgy a trabi waresz hengerfeje ugyanaz, csak a magyar utángyártott trabant 1.1 hengerfejtömítés nem passzol

2276 Grõb Gyula 2007-03-12 19:23:33  Előzmény:Babecz Tamás: 41074

Helló! A kopogásos-hátsó telós kérdésre visszatérve. Ott, ahol a toronyba beleilleszkedik a teló, kellene lennie valami guminak is? Mert szerintem nekem nincs benne semmi. Lehet ilyet kapni, vagy irány a haver bontott trabija?
Kösz, Gyula

2275 Molnár György 2007-03-12 19:12:50

Ahooi
Lezsíroztam egy Waresz mocit 25-é generátorral, szívósorral, és talán kuplungszerk.el Hétvéégéén szerelünk bébibogyóóó!
Tibke a Hengerfejtömítést melyiket kell venni, Wareszét?
Mert az nagyobb talán pár milivel..

2274 Kacsándi Szabolcs 2007-03-12 19:11:05  Előzmény: : 41117

Szedj le egy gyűrűt és tedd bele a hengerbe a tetejétől kb 3cm-re.nézd meg hogy a hasítéknál mekkora a hézag.Ha van hézag akkor a gyűrűk jók.Ebben az esetben vizsgáld meg a gyári dugókat,ha használt már a dugattyú akkor ki kell tisztítani a gyűrűhornyokat a lerakódástól.Jól használható egy törött gyűrű a tisztításhoz.Ha ez meg van utána fel kell mennie a hengereknek.Kis olajjal forgasd át a gyűrűket a horonyba.

2273   2007-03-12 18:44:03

Dugót cserélek a 2T-n, utángyártott helyett gyárit rakok be. A gondom a következő: 73,22-esek a dugattyúk, de a gyári dugón nem voltak gyűrűk, ezért átraktam az utángyártottról. És láss csodát, nem bírom felhúzni a hengert. Mi ilyenkor a megoldás? Gondoltam arra, hogy veszek egy új gyűrűkészletet, de ha azzal se megy föl, akkor csak kidobott pénz...

2272 Kacsándi Szabolcs 2007-03-12 17:21:51  Előzmény:Bogár Balázs: 41113

A 4T kormánymű nem állítható,egy műanyag kupak fedi le a az excenterpersely helyét,könnyen észrevehető.Bár furcsálom hogy a szerelő ezt nem látta ,vagy a boltos sem tudja mit ad el?

2271 Varga Tibor 2007-03-12 17:03:22  Előzmény:Bogár Balázs: 41113

az több okból se jó, egyrészt többet kell tekerni a 2T-ét, meg a stiftet akkor át kell faragnod, és a kormányszár is rövidebb a 2t kormányművön, mint a 4t-én.....

2270 jocking . 2007-03-12 16:30:33

Szívleljétek meg tanácsaimat:

Ha a benzinszintmérő-jeladó környékén matattok (értsd: azt szereled) akkor azt a mélyedést, amibe benne van, jól poszívózzátok ki kiszerelés előtt (én már csak tudom).
+ha a fentiek miatt esetleg kosz jut a benzinbe és onnan a porlasztóba, akkor ne az legyen az első, hogy "márpedig én most kiszedem a porlasztót", hanem előbb a porlasztó tetején lévő féklevegő-fúvókát és a 2 oldalt mellette levő fúvókákat (2 csavar) pucoljátok ki, néha az is segíthet.

Ezt főleg a kevéssé játasaknak írtam (nem mintha én olyan jártas lennék), de ez csak személyes tapasztalat, lehet hogy sokaknak segíthet.

2269 Bogár Balázs 2007-03-12 08:28:38  Előzmény:Varga Tibor: 41112

én kérek elnézést felújítottat akartam írni csak még kicsit álmos voltam
hát akkor sztem én 2T-t kaptam.......nem is néztem a boltba.....csak amikor már otthagytam a szerelőnél a cuccot

2268 Varga Tibor 2007-03-12 08:10:14  Előzmény:Bogár Balázs: 41111

sztem nincs utángyárottott kormánymű, max felújított. a 4t kormányművön nincsenek bordák, mint a 2T-én, onnan is merhető fel, és hogy máshol áll a stift a végén ahova a kormányösszekötők csatlakoznak.

2267 Bogár Balázs 2007-03-12 07:50:42

szevasztok! olyan kérdésem lenne, hogy ma vettem egy utángyártott 4T kormányművet. és van rajta zsirzógomb.....ez most jó? vagy nem 4T-t kaptam? mert azon tudtommal nincs.

2266 Babecz Tamás 2007-03-11 17:53:17  Előzmény:Molnár György: 41109

Minden megegyezik.

2265 Molnár György 2007-03-11 17:45:51

Van egy kérdésem. Lehet butaság.
A 4T Waresz karterteknője megegyezik a 4T Trabiéval?
És a másik...a Generátor egyezik, vagy pajzscserével..??

2264 Molnár György 2007-03-11 17:42:43

Hali
Hát az a helyzet hogy az én autómatám megjáccotta azt hogy 25 km után is pörgött a motor, mert rajta volt a szivató...erről ennyit.
Sztem a mechanikus jobb, legalábbis nekünk az Uno-n is az volt. És hamarabb vissza tudtad nyomni, ha kívánta. Hosszútávon sokat jelenthet.

2263 Pénzes Péter 2007-03-11 16:41:49  Előzmény: Zombie: 41106

Dehogy jobb:] lényege mindkettőnek ugyanaz, csak az egyiket rajta tudod felejteni másikat meg nem

2262  Zombie 2007-03-11 14:26:56  Előzmény:Pénzes Péter: 41101

és még mindig nem értem mitől jobb a kézi-, mint az autómata-szivató?
(Módosította Zombie 2007.03.11. 15:27-kor)

2261  Zombie 2007-03-11 14:26:20  Előzmény:jocking .: 41104

Hála istennek, még nem szedted ki hozzá akarbit, ugye?

2260 jocking . 2007-03-11 10:57:14

Megcsináltam!!!
Az volt a baja, hogy a porlasztó legtetején van 2 csavar +1 fúvóka a kettő között. Ezeket kivettem, kipucoltam (marha kicsi lukjuk volt, eléggé el volt tömődve) és láss csodát, a Trabi visszatért régi önmagához!

2259 (Törölt felhasználó) 2007-03-11 09:52:17  Előzmény:Torma Péter: 41102

köszi THX

2258 Torma Péter 2007-03-11 09:17:23  Előzmény:: 41100

Asszem a www.trabi.hu oldalon meg találod.

2257 Pénzes Péter 2007-03-11 00:51:13  Előzmény: : 41089

Hi!

Én megcsináltam, mert valahogy nem vagyok hozzászokva az autómatához:]
Nem lett ojan mint szerettem volna, de végülis működik.
Annyi az egész, h ledobtam róla a bimetált azt egy 2T szivatóbowdent barkácsoltam rá. Kicsit még kéne foglalkozni vele, de most digijetre gyúrok

2256 (Törölt felhasználó) 2007-03-10 21:18:40

Nagyon kell mert most veszek trabit és kezdő vagyok
sgítséget köszönöm!!!

2255 (Törölt felhasználó) 2007-03-10 21:11:36

ja valahonnan!! jó lenne

2254 Prokop Gábor 2007-03-10 21:09:39  Előzmény:: 41096

Letőteni ?

2253 Prokop Gábor 2007-03-10 21:09:10

Egy kis segítség:

Egy összeszerelt, kitakarított, hibátlan karbin a levegő- és CO-csavart koppig tekerve, majd másfél fordulatot kitekerve az autó hidegen-melegen indulni fog, max kis gáz kell hozzá. Ha meg már jár, lehet beállítani rendesen.