Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

2352 Molnár Attila 2007-03-18 08:51:15  Előzmény:Prokop Gábor: 41194

Ez így sokkal praktikusabb, de a hátfal karosszéria-merevítő szerepét mi veszi át?

2351   2007-03-17 22:24:20  Előzmény:Prokop Gábor: 41194

Ari...

2350 Prokop Gábor 2007-03-17 22:15:52  Előzmény: : 41193

Aha...

[imgw]http://prokee.hu/blog/_pic/abo_ujra.jpg[/imgw]

Csak nekem még nem ilyen szép fényes

2349   2007-03-17 22:06:53

Prokee!

Blogodat olvasgatva láttam, hogy a 4T trabid "fenekét" kicsit másként képzeled el mint a gyári!
Valami hasonlót akarsz majd létrehozni?

[imgw]http://www.freeweb.hu/knappcsi/trabi/haver3/lmair/lmair6.jpg[/imgw]

Vagy valami teljesen mást...

(Módosította Grisa 2007.03.18. 13:43-kor)

2348 Molnár György 2007-03-17 17:50:12  Előzmény:Pénzes Péter: 41184

Igen köszönöm.
Mi is erre jutottunk, mármint a kikisérletezéshez a szerszámmal.
A szelepeimet szabályozzák, van szerszámunk becsiszolni, már csak a szimmering marad. Aztán jön a dugattyú, és a satöbbi.
Az a rohadék anya a szíjjtárcsánál, ami a vezérműszíj kiskereket fogja.
Mocsokul be volt rohadva. Csak 2x -i melegítés -hűtés után jött le
Van vmi különbség a dugattyúk között? 4T-waresz-trabi. Mintha a waresz égéstere nagyobb lenne első ránézésre...

2347 Molnár Attila 2007-03-17 15:22:20  Előzmény:Prokop Gábor: 41189

Az egyik képen látszik a (sajnos) lecsípett alapjárati szelep.
Már megvan az új, rakom bele, majd a zöldkártya úgy is esedékes (márc 30), oda viszem a gyári értékeket és remélem belövik azt is egyúttal.

2346 Béli Gábor 2007-03-17 15:21:15  Előzmény:Molnár Attila: 41188

Az enyém is ilyen tiszta, csak az enyém Jikov.

2345 Prokop Gábor 2007-03-17 14:51:38  Előzmény:Molnár Attila: 41188

Ehetek róla pár falatot ?

Az enyém is ilyen szép egyelőre, és lassan be is áll. Ma már belőttük a gyújtást, alapjáratot is, de a vezérlőm meghalt, megy bele vissza a gyári. Utána egy jófajta műszeres CO-kalibrálás, és megy zöldkártyára

2344 Molnár Attila 2007-03-17 14:19:52

Szép tiszta porlasztós képek:





Tisztítás: Brigéciollal, ecsettel 3-4-szer átkentem majd vízbe merítettem.
Ezután kiráztam belöle a vizet és végső tisztításként még benzinnel átmostam.
A gázbuborék leválasztó tartóját a porlasztóháznál lévő két 6-os csavarnál oldottam a törésveszély miatt.

2343 (Törölt felhasználó) 2007-03-17 09:16:59  Előzmény:Bogár Balázs: 41185

miafrancnak 185-ös gumi?
időmérő edzéseket akarsz nyomni a városba?

2342 (Törölt felhasználó) 2007-03-17 09:14:38  Előzmény:Pénzes Péter: 41180

elég durva lessz az igyis! Főleg ha tankcsapdás utakon fogsz szaggatni 100 körül...

2341 Bogár Balázs 2007-03-16 22:04:31  Előzmény:Pénzes Péter: 41182

igen 185 R14 jól tudod, a pogácsákat mikor öntentjük meg?

2340 Pénzes Péter 2007-03-16 21:21:36  Előzmény:Molnár György: 41183

Huhh olyan készüléket nem egyszerű otthon legyártani. Kisérletezni kell
Kivenni nem nehéz a szelepeket, egy dugófej meg egy tolókulcs kel hozzá
Én el szoktam vinni olyan céghez ami hengerfejfelújítással foglalkozik, azok síkbahuzzák, szimeringezik, becsiszolják stb. Inkább fizetek pár ezert mint otthon szívjak vele:]

2339 Molnár György 2007-03-16 21:11:23

Értsem!
Szal kísérlezetés minden szinten. És kinek melyik jön be
Másik kérdésem van!! Szelepszár szimmeringet hogy szokjátok házilag kiszerelni??
Ugyanis beindult a nagy átszerelés. (igen jó állapotú mocit sikerült kifogni)
Esetleg ha van vkinek ki-be szerelő (házi) készülékéről fénykép mutassa meg nekem legyenszíves. Köszi

2338 Pénzes Péter 2007-03-16 20:33:22  Előzmény:Molnár György: 41181

Waresz rugót vágtam el, de az sokkal erösebb mint a Trabié.
3kör után még magasabban volt mint eredetileg
Háttul nekem kombi rugók vannak -1 körrel.

Balázsnak ma néztük a Trabiját, neki is eléri a gumi (185ös asszem) a rugót háttul. Úgy néztük egy fél centis nyomtávszélesítés után jó lesz

2337 Molnár György 2007-03-16 20:20:34

A gyári rugóból vágtál?
Ez most engem is foglalkoztat, mert beleér terhelésnél a gumiba, és az alufelnibe is.
Már tettem egy olyan pogácsát a belső bakkokhoz, ami a lengőkart fogja fel. Egész jócsak most már a rugót kéne összébvarázsolni..vhogy.

2336 Pénzes Péter 2007-03-16 20:14:36

Hi!

Tett már valaki Trabiba hátsó Waresz rugót elölre? Érdekelne a tapasztalatok
Én most a rugóvágással -4 körnél tartok, így kicsit alacsonyabban van a gyárinál
Keménységre nem rossz, durvábbra számítottam.

2335 Molnár Attila 2007-03-16 18:47:12  Előzmény:Rell Miklós: 41175

Nagyjából összeraktam ezt a teleszkópos bizgentyűt (1 teleszkóp nem megy rajta, amelyik eltört) így azért nem megy kárba ez, majd holnap folytatom a szerszámboltokban a keresést.
(Szerszámra nem szabad sajnálni a pénzt )

2334 Pénzes Péter 2007-03-16 18:23:59  Előzmény:Rell Miklós: 41175

Ikarusz busznak a microfontartója ilyen Az tökéletes ilyen célra, lepottyant csavarokat szoktam halászni vele

2333 Pénzes Péter 2007-03-16 18:21:57  Előzmény:Hordós Márton: 41174

Hi!
Trabant 1.1 füttéscsapbowdennel tökéletesen tudod helyetesíteni

2332 Prokop Gábor 2007-03-16 18:00:08  Előzmény:Hordós Márton: 41174

4T Trabantéval...

2331 Rell Miklós 2007-03-16 17:52:36  Előzmény:Molnár Attila: 41173

Neeem, az nem teleszkópos volt, hanem... Mint régen egyes asztali állólámpáknak volt ilyen mindenfelé hajlíthatós zuhany-spirálcső-szerű nyele. Na, olyan, csak sokkal vékonyabb (ha jól emlékszek kb fél centi vastag volt), nagyjából 40 centi hosszú, és a végében kis mágnes. De lehet, hogy a törött teleszkópodból meg egy drótdarabból tudsz ilyesmit csinálni...

2330 Hordós Márton 2007-03-16 17:24:34

Üdv mindenkinek!
Segitséget kérnék. Négy ütemü trabantom van és elhalylot útána meg eltöröt a fütésemnek a bovdenje. Szerintetek milyen bovdennel lehet ne azt helyetesiteni.
A segitséget előre is köszönöm.
Üdv Maroko

2329 Molnár Attila 2007-03-16 14:35:55  Előzmény:Molnár Attila: 41167

Hát ez a mágnesbot nem az a mágnesbot.
Frankón el is törtem első használat során

2328 (Törölt felhasználó) 2007-03-16 11:42:07  Előzmény:Marton Tamás: 41170

hmm én oat sztem még nemis láttam...persze vegyél olyat ami el is látja a funkcióját nemcsak "ottvan"

2327 (Törölt felhasználó) 2007-03-16 11:40:30  Előzmény:Rell Miklós: 41162

a bizti alján ahol aza műanyag van, asszem fehér a szine a 8 amperesnek...
Átkábelezem majd szerintem a tompítottatt! Köszi a segítséget!

2326 Marton Tamás 2007-03-16 11:31:06  Előzmény:: 41169

Mondjuk nekem az a fajta direktszűrőm van aminek a "kupakja" nem zárt, hanem ilyen szúnyogháló szerűség vam rajta. Az én meglátásom szerint, azon csak az a kosz meg pára nem megy be, ami nem akar Olyat fogok venni aminek zárt az a része, mert ez szerintem szar.

2325 (Törölt felhasználó) 2007-03-16 10:58:53  Előzmény:Pénzes Péter: 41155

én kivágtam a gyári szűrőt mindenestül, bele a direkt, azt télen nyáron hidegbe melegbe az ment, esős meg nedves időben kicsit harapósabb volt a gép tőle
Nyugodtan tedd be! A tisztításról meg annyit hogy tízezret is elmentem vele koszos volt mint az állat de nemszámít, kimosod azt csá, nemkell 2 ezrenként ahogy irják...

2324 (Törölt felhasználó) 2007-03-16 10:51:54  Előzmény:Pénzes Péter: 41155

akkor járkálhatok vele? Mer sztem marharégvolt cserélve és megtekergettem tegnap éshát eléggé van hangja meg elég könnyen forog...nemakarom h pár ezer forintos gondból több tizezres legyen. Aha féltem h szétkell szedni már a hátsó csapágy hátrafelé jön ki és ott beleütközik a gátlóba

2323 Molnár Attila 2007-03-16 10:11:56  Előzmény:Molnár Attila: 41165

Csapágylehúzó-szerszám polc alól porosan-pókhálósan doboz nélkül 5539 ft volt (a polcon mind 18-22 ezer közötti árban mozgott).
Teleszkópos mágnesbotot 1100-ért kaptam (nem tudom még mennyire hajlékony)

2322 Marton Tamás 2007-03-16 01:15:03  Előzmény:Molnár György: 41164

Ugyanaz hát!
Nekem kéne is cserélni, mert úgy néz ki, hiába cseréltem ki a mocit 1.3-ra, melegen még így is csattog. Vagyis ha már hígabb az olaj melegen, akkor már nem bír annyi olajat felfröcskölni az olajszivattíú mint hidegen. Tutti ez a baj, mer hidegen nem csattog! És az olajnyomás lámpa is csak melegen világít alapjáraton, és akkor csattognak a szelepek is!
Szabályzásról nincs tapasztalatom

2321 Molnár Attila 2007-03-15 20:20:20  Előzmény:Rell Miklós: 41163

Dehogy hurroglak le, köszi az ötletet, holnap úgy is megyek szerszámboltba (lehuzatóért )megérdeklődöm.
Szeretnék a gyári állapothoz hasonlót alkotni, nem szeretem a hegesztősdit, ha nem muszáj.
Az a lemezke ráadásul belül sokkal jobban tart, mintha kívülre pontozzuk fel.

2320 Molnár György 2007-03-15 20:14:01

Hali
Vöttem egy mocit, úgynézki jóállapotú.
Az a kérdésem hogy az olajszivattyú az egyforma a wareszba 1.3 és a trabiba 1.1???
ÉÉs a lendkerék kuplungtárcsa felőli oldalát szokták szabályozni??
Esetleges ujrahasznosítás céljából?

2319 Rell Miklós 2007-03-15 19:59:05  Előzmény:Molnár Attila: 41153

tarjani írta:

Összerakásnál derült ki, hogy a teleszkópot az ajtón rögzítő 2 csavar menetes lemeze, ami normál esetben az ajtón belül van, leesett.
Megvan, csak éppen nincs a helyén.
Mivel ezt visszabűvölni az eredeti helyére, pláne csavart belehajtani képtelenség, valószínüleg fel fogom hegeszteni ugyanoda, de kívülről.
Csak attól félek, hogy ha a hegesztés elenged, akkor a teleszkóp kiveri az ablakot....


Lehet, hogy lehurrogtok, hogy ez nem túl elegáns megoldás, de... Egy autószerelőnél láttam egyszer egy szerszámot, amivel ezt lehet, hogy meg lehetne oldani... Szóval egy hajlíthatós nyél végén egy kicsi de erős mágnes. Szinte bármilyen vasalkatrészt szinte bárhová be lehetett vele juttatni. Persze, játszani kellett, de lehetett...
Ja, és ez nem házibarkács cucc volt, rendes bolti játékszer...

2318 Rell Miklós 2007-03-15 19:53:20  Előzmény:: 41152

Trabee írta:
a lámpa...mindíg kinyírja a biztosítékot
kb 20km-t megyek vele aztán megolvad és viszonlátás
beleraktam egy nagyobb biztit 26 amperost azt aztis kinyirta


Mit értesz a megolvadás, és a kinyírás alatt?
Mert ha csak a bizti műanyag hordozórésze olvad meg, akkor valszeg egy rossz kontaktus van a foglalat környékén, ott melegszik, és attól olvad el. Ebben az esetben segít az érintkező tisztítása (smirgli, tűreszelő), és a "csoki"-csavarok meghúzása. Én még azt is meg szoktam csinálni, hogy a vacak új műanyagos biztikről leszedem a vezetőanyagot, és átrakom egy rossz kerámiás biztire. Így ha felmelegedne, akkor is lesz tartása (mert a kerámia ugye nem olvad meg a műanyaggal ellentétben), viszont a funkcióját is betölti, hiszen ez nem "patkolás", mert egy oda méretezett biztiről szedem a kiolvadós részt...

Ha viszont rendesen kiolvad a biztosítékod, és a nagyobb se viszi, akkor ott valahol zárlatnak kell lenni, ami csak menet közben - tehát rezgésre - jön elő. Nekem ilyen volt példul a gyújtás tápvezetékén. A motortérben az egyik kábelköteg-tartó lemez-fül dörzsölte ki a szigetelést, sőt már félig át is vágta a vezetéket, mire észrevettem. Csak hát itt nem ment ki bizti, mert valamiért ez a kör nincs biztosítva... Szerencsémre tűz sem lett...
Szóval én végignézném azt a vezetéket... Persze azt sem zárnám ki, hogy az izzóben nem stimmel valami...

2317  Zombie 2007-03-15 19:50:09  Előzmény:Molnár György: 41108

erre annyit mondok, hogy hülyeség!!! sztem
amit így megspórolsz,(ha megsporolsz)az nem több mint 1000km-en 0,2L max, emrt ha még kívánja az üa. dús keveréket, vagy mondjuk nincs alapjárat, te rugdosos neki, hogy le ne fulladjon.. nem?

2316 Molnár Attila 2007-03-15 19:50:03  Előzmény:Pénzes Péter: 41154

Na holnap megnézem azt a lehuzatót.
Majd megírom mi pénzt kértek érte.

2315 Pénzes Péter 2007-03-15 19:24:16

Úgy értem, h lehet igen, de lehet, h nem:]
Direkt szürővel elvileg több levegőhöz jut a motor. Előfordulhat, h elszegényedik a keverék. Ha teljesítményt is akarsz vele akkor mindenképpen érdemes trükközni, de igazni jó tuningnál nem ajálott a direktszürő, sőt akármilyen szűrő használata ellenjavalt

2314 Marton Tamás 2007-03-15 18:59:22

Háj!

1)Lehet, mé ne lehetne nekem is van, sőt kötelező nyárra
2)Nem kell állítani semmit, a direktszűrővel simán csak több levegőt kap a keverék, amit a sima szűrő kicsit visszafolyt.
3)Nem fog hiányozni senkinek, és semminek, azt csak arra találták ki, hogy amíg hideg az egész cucc, addig szívjon meleg levegőt a motor, gondolom a párakicsapódás miatt, ami nem számottevő persze. Szerintem. De ha leveszed nyárra nem lesz semmi.

Nekem is csak nyáron van fent a direkt, télen meg nagyon esős időben nem szereti gép, sok párát szippant be azon keresztül ami egy idő után befullasztja az egész kócerájt.
De tedd fel, me jó idő van, oszt ámulj, mennyivel jobban megy tőle

2313 Pénzes Péter 2007-03-15 18:56:49

1)igen
2)valószínű
3)nem

2312 Pénzes Péter 2007-03-15 18:24:41

Jah meg akkor már én is kérdezek:
Szereztem waresz háccsó rugót trabi ültetés céljából.
Mennyit lehet abból kivágni? Most három körnél tartok és most kb gyári a hasmagasság

2311 Pénzes Péter 2007-03-15 18:22:40  Előzmény:: 41152

Cserélj izzót azt úgy próbáld meg
Csapágyhoz le kell szedni a lengőkart, úgy esélyesebb mint a helyén Azt tuti hogy nem áll be, inkább széthullik

2310 Pénzes Péter 2007-03-15 18:20:17  Előzmény:Molnár Attila: 41153

Lehuzatót szerszámboltban, de én az árak miatt otthon gyártom
Csavart jól hegeszd oda azt nem jön le

2309 Molnár Attila 2007-03-15 16:51:09  Előzmény:Pénzes Péter: 41151

WD 40-el már be van fújva, holnap újra nekifeszülök....
"Lehuzató kézi készülék" hol kapható?
A feltett "új" ajtóval is adódott némi zűr. Összerakásnál derült ki, hogy a teleszkópot az ajtón rögzítő 2 csavar menetes lemeze, ami normál esetben az ajtón belül van, leesett.
Megvan, csak éppen nincs a helyén.
Mivel ezt visszabűvölni az eredeti helyére, pláne csavart belehajtani képtelenség, valószínüleg fel fogom hegeszteni ugyanoda, de kívülről.
Csak attól félek, hogy ha a hegesztés elenged, akkor a teleszkóp kiveri az ablakot....

2308 (Törölt felhasználó) 2007-03-15 14:58:48

Szevasztok skacok!

Akadt pár problémám a kislánnyal (4T)
Az egyik a lámpa...mindíg kinyírja a biztosítékot a tompított (balról a harmadik biztosíték a biztosítékházban), kb 20km-t megyek vele aztán megolvad és viszonlátás nincs bal oldalt tompított...beleraktam egy nagyobb biztit 26 amperost azt aztis kinyirta mondom az tökjo....mitől lehet? Segít neki ha ujrakábelezem a tompitottatt? vagy hol keressem a baj okát? Nincs ötletem
A másik...szétszedtem a hátsó dob féket, megcsavargattam az agyat éshát eléggé hangos hangja van a csapágynak éshát elég könnyen tudom forgatni...szerintem már amióta a kocsi kigördült a gyárból nemvolt kicserélve max 1x. Bevok szarva h beáll menet közbe, lehet ezzel még járkálni? Ja és hogy tudnám kicserélni? Mer kettő van egy agyon rajta és az egyik elölről jön le a másik meg hátulról, csak hátul nemtud kijönni mer ottvan a gátló meg a rugó, aztis szétkell szedni meg stb... ugye? vagy nem igy van? hogylehet azt cserélni?javascriptetSmiley("")
javascriptetSmiley("")

2307 Pénzes Péter 2007-03-15 14:41:20  Előzmény:Molnár Attila: 41150

Egy lehuzató kézikészülék jól jön ilyenkor. Gondolom jól rá van gyógyulva.
Csavarlazító, WD-40

2306 Molnár Attila 2007-03-15 10:45:49

Hello,
Jó idő, hosszú hétvége, nekiestem a Trabi hátsóajtó cserének.
Üveg már kint van a 2T "új" ajtóból, ahol megállt a tudomány, az a hátsó ablaktörlő: hogyan lehet levenni a kart a csonkról?
Amennyire látom, ugyanolyan mint az első, szedett már le valaki ilyet közületek?
Utána pedig az lesz a következő kérdés, hogy az ablak hogyan megy be.
Köszi, előre is!

2305 Rell Miklós 2007-03-14 17:50:02  Előzmény:Nevelõs Péter: 41148

Ha jól tévedek, megtalálod a galéria -> kapcsolási rajzok -> 601 deluxe magyar
Menüpontok alatt, de be is rakom neked ide (klikk rá):

[imgw]http://www.trabantklub.hu/twk/pic/001/601/601_deluxe_magyar84.jpg[/imgw]

Ha jól gondolom, jobb fent az MWG és az AZG jelű cuccokról van szó (adó, és kijelző), bár nem vagyok benne 100%-ig biztos... Nekem ilyenem sose volt...
(Módosította Grisa 2007.03.14. 18:51-kor)

2304 Nevelõs Péter 2007-03-14 15:39:48

Sziasztok!!!


Segítséget szeretnék kérni!A 2T Trabiban az átfolyásmérőnek a vezetékeit hova kell kötni??Vagyis melyik színű vezeték mi,és hova megy(úgyértem melyik + és melyik -,melyik a jel,stb.)????Kérem aki tudja,írja már ide be!!Köszönöm!S:ben kéne!!!!!!!!!!!!!!!

2303 Varga Tibor 2007-03-14 08:37:01  Előzmény:Grõb Gyula: 41146

A Wa-Ge már leállt ezzel a trabant dologal, nem sok minden van. ha gyári alkatrész kell akkor cinkotai út. magyar utángyártott meg van minden autósboltban.