Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

2402 Rell Miklós 2007-03-21 19:18:11  Előzmény:Marton Tamás: 41243

Kontaktspré helyett wd40! Sztem 1000szer többet ér! Kontaktsprével egy idő után ugyanolyan rossz lesz, wd40-nel meg sokáig jó marad. Én legalábbis így tapasztaltam!

2401 Támba Csaba 2007-03-21 18:58:34  Előzmény:Szabó Géza: 41244

Ezt így nem lehet a távolból...

De a legvalószínűbb hogy agyig szívta a motor magát benzinnel

Vedd ki a gyertyákat, zárd el a benzint és indítóval szellőztest ki a motort.
Utána próba!

2400 Szabó Géza 2007-03-21 18:49:17

Valaki ségitsen!
A 2T Trabim az istennek nem akar indulni.Kicseréltem a karbim ment pár percig majd megált.Karbit leszedtem,kipucoltam,gyujtás jó,szikra is van, benzint is kap mivel a gyertyák benzinesek.próbáltam más gyertyával de akkorse.
Elszálhatak a vezérlőtárcsáim?De annak lenne hangja startolás közben,nem?

2399 Marton Tamás 2007-03-21 18:37:42  Előzmény:Kiszter István Balázs: 41229

Filpo!
Elmondom a frankót. Nekem csak alacsony szintű vonalbemenete van az erősítőmnek, de viszont a magnóm meg nem tudja az alacsony szintet, vagyis nincs rajta külön RCA az erősítőhöz! Így két jelátalakítóval (állítható csillapítóval) oldottam meg úgy, hogy a két első kimenetét a magnónak ezekre kötöttem, és ezekől ment az erősítőbe az RCA. Beállítottam a csillapítókon a potival mindkét felét, hogy az erőlködő tényleg csak annyit kapjon amennyit muszály neki
Azt írtad recseg ha nagyon halkra veszed, és hirtelen hangosodik ha feltekered. meg begerjed. Először is adnék neki egy kis kontaktsprét, mer valszeg dzsuvás a poti ami abban a régi rádióban van. Az újabbakban már nem ilyen fajta "potik" vannak amik már nem is potik valójában. De a tiedben valszeg még az.
Ha utána sem jó akkor át kell nézni a kábelezést. RCA főleg! Nem sérült, nem testel e valahol valami stb... Én a rádióra gyanakszok leginkább. De már nem drágák az az mp3-mas cuccok, nyugodtan megajándékozhatod vele magad. Kenwoodból pl. 20 körül kapsz, ahogy mondták a többiek!
Tibke!
Nem azt mondtam, hogy te vagy hülye, de hajlamos az ember kapkodva dolgozni, és nem átgondolni dolgokat mielőtt megcsinálja. Azért írtam azt, hogy az erősítők leégését okozhatta emberi mulasztás is! De nem feltétlenül az okozta! Csak benne van a pakliban. Az tény hogy a magas jelszintű bemenettel rendelkező erősítők szarok. Az is tény hogy régen eléggé szar erősítőket csinált a SAL, de hidd el hogy kezdik magukat felhozni! A hangszóróik mindig is jók voltak, elérhető áron.
Nem védem a SAL-t, de lefosni sem kell, az meg pláne nem számít hogy hol rakják őket össze. Egy csomó világmárkát is kínában raknak össze.
Én például Sony-t nem veszek semmiből, mert 1-2 éve már csak szart csinál. (szar TV-ket meg már régebb óta) pedig ő is világmárka, és nem kínában rakatja össze a cuccai nagy részét.
Na mindegy ...ennyi!






2398 Varga Tibor 2007-03-21 18:36:17  Előzmény:Pénzes Péter: 41239

kis ventillátort kel lbeépíteni, lehet kapni egész kicsiket is, vagy pl rossz mobil rack-ből vedd ki.

2397 Varga Tibor 2007-03-21 18:35:46  Előzmény:: 41240

nem kel llevenni a lengőkart, elég a lengéscsillapító fülét kivenni.

2396 (Törölt felhasználó) 2007-03-21 18:30:37  Előzmény:Varga Tibor: 41230

hát nincsen buktato, csak kicsit macerás mer hátrafelé jön ki az egyik csapágy de ugyebár ottvan a gátló és nemjön ki me beleütközik, igy lengőkar le stb...

2395 Pénzes Péter 2007-03-21 17:53:20

Ahh, ez már kezd nagyon OFFT-ba átmenni
Ha már "Barkács szakkör" akkor azt vitassátok meg, h lehetne a SAL erölkdők végfok hüttését javítani vagy mittomén

2394 Gyapjas Gergely 2007-03-21 16:50:07

Nekem is volt Sal-om,volt ami jó volt,de volt olyan ami nem.
(Módosította strabi 2007.03.21. 17:51-kor)

2393 Varga Tibor 2007-03-21 16:47:52  Előzmény:Torma Péter: 41235

Én egy szóval nem mondtam hogy nem szeretem a SAL-t, a probléma itt azzal volt részemről hogy biztos én raktam össze szarul....
Mondjuk én nem veszek ilyen cuccot, de tőlem midnenki kisérletezhet. Azt is aláírom már jobb mint két éve volt, vagy ilyesmi.

2392 Varga Tibor 2007-03-21 16:46:46  Előzmény:Gyapjas Gergely: 41234

ment a személyes üzenet.

2391 Torma Péter 2007-03-21 16:45:12

Tibke! Én sem szeretem a SAL-t. De azért hidd el, hogy vannak kivételek. Nem is kevés.

2390 Gyapjas Gergely 2007-03-21 16:43:47  Előzmény:Varga Tibor: 41233

Melyik ez a Kenwood? Engem is érdeklne!

2389 Varga Tibor 2007-03-21 16:40:44  Előzmény:Kiszter István Balázs: 41229

ezek a magas bemenetes erősítők amúgy se szoktak túl jó lenni, én maradnék a jól bevált RCA-nal. nem kel lfeltétlen új rádió, bár az semmiképp se árt, elég ha veszel egy jelátalakítót(RCA-ra), hátha az értelmesebben alakítja át a jelet mint az erősítő.(sokkal olcsóbb mint egy új rádió,bár 20 körül maskos kenwoodot kapsz)

2388 Gyapjas Gergely 2007-03-21 16:40:07

Még annyit a Sal-ról hogy lehet hogy magyar de Kínában is gyártják meg még egy pár helyen. Ami a Tuning újságokba le van írva azt se szabad komolyan venni, mert zért ők is a reklámokból élnek. A Sal arról szól hogy megfizethető áron lehessen különböző kategóriájú rendszereket építeni.

2387 Varga Tibor 2007-03-21 16:38:06  Előzmény:Marton Tamás: 41226

igen, én írtam hogy 2 erősítő szállt el. És képzeld, én tettem be, nem ez volt az első amit beépítettem, hogyhogy a többi nem döglött meg? meg ha a boltban azt mondták tipushiba, biztos én vagyk a balf**sz...? Tőlem védheted a Sal-t, nem igazán mozgat, leírtam vele a tapasztalatom. Neked baromi jó, me te faszán összeraktad,nem úgy mint a többi 500 ember akinek elszállt. ennyi.
(Módosította Tibke 2007.03.21. 17:38-kor)

2386 Varga Tibor 2007-03-21 16:35:23  Előzmény:: 41228

mi a baj a kerékagycserével? most a fékdobról beszélsz, vagy a tengelyről? de egyikben sincs buktató.

2385 Kiszter István Balázs 2007-03-21 16:11:22  Előzmény:Marton Tamás: 41226

én nem mondtam h szar csak azt h valamiért nem mükszik. Esetleg valami tipp a részedről?
Mi a véleményed erről a műterheléses dologról? Vagy egyszerűen vennem kéne egy jobb rádiót? A te erősítődnek magas bemenete van?

2384 (Törölt felhasználó) 2007-03-21 15:53:17  Előzmény:Varga Tibor: 41221

jaja, egyetértek
Cseréltetek má 4T-n hátsó kerékagyat? Naonjó elfoglaltság...
(Módosította Trabee 2007.03.21. 16:53-kor)

2383 Szabados Zoltán 2007-03-21 15:22:19  Előzmény:Marton Tamás: 41226

Üdv...

Osztom a véleményedet...

2382 Marton Tamás 2007-03-21 14:46:59  Előzmény:Kiszter István Balázs: 41225

Ha már itt tartunk akkor hadd szóljak közbe én is mint a "másik oldal" képviselője
A Ground Zero nem ua. mint SAL, csak annyi, hogy a SAL forgalmazza. A SAL forgalmaz pl. Alpine-t is amihez szerintem nem kell hozzáfűzni semmit, mindenki tudja milyen márka
Hadd szóljak tehát egy picit a SAL mellett.
Nekem is SAL cuccom van egy Kenwood fejjel. Első szett, mélynyomó, erősítő. 3 csatornás az erőlködő (2x70W 4ohm + 1x220W szintén 4ohm-on) Kerek egy éve nyüstölöm ezt a rendszert. Hát mit ne mondjak, nem egy nagy teljesítményű cucc, de rendes hangnyomásmérővel mértük találkozón (azt nem mondom melyiken, mert a helynek a neve itt tabu téma ), és 112Db-t nyomott. (A kipuffom meg 126Db-t )
Amellett sokan mondták nekem, hogy hangminőségre milyen szépen szól, nekik nem szól ilen szépen a hasonló teljesítményű mekaudió, emencé, pályonyír meg mittomén milyen szett. Látni kellett volna a fejüket, amikor megmutattam, hogy SAL.
A másik meg az, hogy mondogatjátok, hogy "havernak már 2 erősítő szállt el" meg ilyenek. Erre csak azt tudom mondani, ha valaki nem tud valamit rendesen összerakni akkor annak is ez lehet az eredménye. Az igaz hogy ezek az erősítők nincsenek túlbiztosítva, de ami rájuk van írva azt tudják cserébe. Viszonylag nagy áramfelvétellel dolgozik az enyém is, kéne mellé egy kondi, mert elég hamar lerántja az akksit és ki-kikapcsol, pedig nem szar akkum van. Ha viszont kap elég áramot akkor nagyot tud szólni, és ami a lényeg hogy szépen!
A hangszóróik meg kifejezetten jók. A tuning & sztereo 2006 novemberi számámban van egy kis cikk amiben írnak az egyik sorozatról hogy milyen jó. A SAL honlapjáról le lehet tőteni ezt a pdf filet.
Szóval csak óvatosan bíráljátok a SAL-t, nem olyan szar az azé mer magyar
Arra meg nem szabad alapozni, "hogy ezt hallottam, meg azt hallottam" tessék kipróbálni, és meghallgatni





2381 Kiszter István Balázs 2007-03-21 12:08:11  Előzmény:Grõb Gyula: 41222

szerintem meg a ground zero u.a. mint a sal.

2380   2007-03-21 08:39:16  Előzmény:Támba Csaba: 41223

Ne bántsátok, ajándékba kapta szegény karácsonyra...

2379 Támba Csaba 2007-03-21 07:02:38  Előzmény:Kiszter István Balázs: 41213

Kuka felé fordulsz, aztán "laza csukló, merev könyök" tartás
Szólj ha gratulálhatunk a 3 pontos dobáshoz

2378 Grõb Gyula 2007-03-21 00:01:19  Előzmény:Kiszter István Balázs: 41213

Sal cuccot,tök mindegy mi az,semmi pénzért nem tennék az autóba. Ha már olcsó,legyen inkább macaudio,vagy ground zero. Nekem is az van,hidd el,hogy jobb. Sztem.

2377 Varga Tibor 2007-03-20 17:47:00  Előzmény:: 41220

fixet? nehogymár. univerzális gagyi szűrőket mindenhol kapni,ahol adnak hozzá betéteket. még az auchanban is van.

2376 (Törölt felhasználó) 2007-03-20 13:33:17  Előzmény:: 41210

hát akkor baxxa meg hogy csak fixet tud hozni

2375 Kiszter István Balázs 2007-03-19 21:53:35  Előzmény:Molnár Attila: 41217

Ezen az egyik oldalon van a táp meg a ki és bemenetek a másikon ugyanez táp nélkül persze. Ez olyan erősítő ami minden autórádióhoz jó a hangszórókimenetre lehet kötni.
Azt a tippet kaptam hogy a bemenet elé kössek egy potit. Holnap veszek aztán próba cseresznye.
Köszi a válaszokat.

2374 (Törölt felhasználó) 2007-03-19 21:21:53

Sziasztok!
1.1-es főtengelyről leszerelhető-e az olajpumpát meghajtó lánckerék?
Előre is köszi.

2373 Molnár Attila 2007-03-19 21:06:42  Előzmény:Varga Tibor: 41215

Legjobb ha egyik jobbról másik balról.
A táp fusson azon az oldalon, ahol a többi vezeték is hátramegy.

2372 Kiszter István Balázs 2007-03-19 20:33:56

El. Lehet h a rádió nem a legjobb EUROLUX

2371 Varga Tibor 2007-03-19 20:30:25  Előzmény:Kiszter István Balázs: 41213

amúgya tápkábeltől rendesen el van szigetelve az RCA kábel? ne együtt fussanak.

2370 Varga Tibor 2007-03-19 20:29:51  Előzmény:Kiszter István Balázs: 41213

leginkább mási krősítőt venned, mert eddig jót nem halottam a SAl erősítőkről. haveromnak 2 döglött meg, végfokos lett. A boltban azt mondták ezek ilyenek....

2369 Kiszter István Balázs 2007-03-19 20:25:58

Hali! Tud valaki segíteni erősítő ügyben? Egy sal bx 4055-ről van szó.Ha halkra állítom a rádiót recseg ha hangosítom hirtelen nagyon hangos lesz ilyenkor már a dallam is hallatszik aztán begerjed. Mit kell tennem?????

2368 Pénzes Péter 2007-03-19 19:46:28  Előzmény:Varga Tibor: 41211

Ha ugyanolyanok a hajtókarok akkor a trabi dugónak mindenképp magadabbnak kell lennie, szval bukta 1.3as motor 1.05ös dugóval

2367 Varga Tibor 2007-03-19 19:39:36

a főtengelyben van a különbség, hajtókar hossza egyforma,de házilag nem lehet cserélni a dugót a hajtókaron. meg ugye a dugó égéstere más. elvi síkon működni kellene a Waresz motorba Trabant hajtókar-dugó,de emlékeim szerint máshol van a dugóban a csapszeg,így nem lenne nagyobb a sűrítés,mert nem jönne fel a blokk magasságáig a dugó.

2366 (Törölt felhasználó) 2007-03-19 18:36:01  Előzmény:: 41209

Szerintem annak a csőnek a belső átmérőjére gondolt, ami közvetlenül a karbin van rajta (úgyhogy szerintem arra, amit te is írtál).
Namármost, gondolom ezeknek a szűrőknek is van egy bizonyos méretű csonkja, ezt kell ezzel összehozni.
Méretet meg gondolom azért kérdezett, mert 1 másik helyen már láttam olyan szűrőt, ami kb. alkarnyi hosszú volt, a csonkja meg mint 1 üstkémény...(nemtom, biztos Kamazra való)Tehát valószínű, hogy ő csak fix csonkút tud hozatni, ami nem univerzális.
(Módosította He? Hát én! 2007.03.19. 19:37-kor)
(Módosította Jocc 2007.03.19. 19:37-kor)

2365 (Törölt felhasználó) 2007-03-19 17:35:20  Előzmény:: 41207

mien méretről beszélt itt a mokaficek?
A karbi szívócsövére gondol???
A szűrőn ugyis vannak ien univerzális menetek, felkell rá probálni h meik megy bele, de én ugyemléxem h a legszélső simán rámegy, bilincs neki azt ennyi. Persze sokféle szűrő van, de sztem erre gondolt a kiscsülök

2364 (Törölt felhasználó) 2007-03-19 17:32:40  Előzmény:Polgár Tibor: 41205

nemlehetne, ugyanakkora a furat csak nagyobb úton jár a dugó, mit szenvedtek ezzel ekkorát?

2363 (Törölt felhasználó) 2007-03-19 16:32:07

Helo minenki!
Aminap betévedtem 1 autósboltba, ahol trabiba való direktszűrőre vadásztam de nem találtam. A bótos aszonta, hogy tud rendelni, csak ott a porlasztónál vmi méretet kell megadnom, oszt" már hozza is.
Tehát a kérdésem: Mit kell mérni és mekkorának kell lenni a méretnek???
A segítséget előre is köszönöm.


Az élet egy xar játék, de a grafikája nagyon ott van.

2362 Molnár György 2007-03-19 16:00:08

Hahh megbolydult a méhkas
Szóval a furat mindkét esetben 75-ös
De a waresz 72-es lökettel éri el az 1272cm3-it
A trabi meg 59-es lökettel.
Persze nem mondtam, de egyértelmű hogy főtengely-hajtókar-dugó, és hengerfejcsere...lesz.
Mindekinek köszi a segítséget azért.

2361 Polgár Tibor 2007-03-19 15:01:55  Előzmény:Marton Tamás: 41204

Én így gondolom:
ha adott a sűrítési viszony, akkor a dugóban lévő térfogat a motortérfogat osztva a sűrítéssel. Vagyis nagyobb motor, nagyobb hely a dugóban...
A rövidebb hajtókarnál pedig a dugó nem menne fel a hengefejig, ha vagy nem hosszabb a dugó vagy a főtengelynek kell jobban kitérnie, szerintem.

Egyébként tényleg! Nem lehetne a sűrítést a waresz motorban trabi dugókkal megnövelni?

2360 Marton Tamás 2007-03-19 14:26:40  Előzmény:Prokop Gábor: 41203

Én meg aszittem, hogy 1.3-nál szimplán csak rövidebbek a hajtókarok, oszt kész.
Minek ahhoz más dugó, meg más főtengely is, ha a lökettérfogatot nem nagyobbra fúrással érték el? Ez kicsit magas.
De majd elmagyarázzátok

2359 Prokop Gábor 2007-03-18 20:57:05  Előzmény:Pénzes Péter: 41202

Nem elég, a hajtókar (és ebből adódóan gondolom a főtengely) is más, ha jól emléxem.

2358 Pénzes Péter 2007-03-18 20:42:26  Előzmény:Varga Tibor: 41199

Vagyis a Trabidugó égéstere kisebb?
Hmm, kompressziónövelésnek 1.3-asba trabidugó...
Ha jól gondolom

2357 Rell Miklós 2007-03-18 20:04:28  Előzmény:Molnár György: 41200

Hát ez a különbség a két motor közt! Nagyobb lökethossz! Ez pedig úgy jön össze, hogy másik hajtókar + másik főtengely...
Vagy... Most én másról beszélek?
(Módosította Grisa 2007.03.18. 21:05-kor)

2356 Molnár György 2007-03-18 18:08:33  Előzmény:Varga Tibor: 41199

Ezt hogy érted hogy: nem csereszabatos! Úgy tudtam egyforma...
Legalábis jóval lentebb azt írta valaki hogy mehet.
Na de csütörtökön úgyis szét lesz szerelve, és összehasonlítom a méretet.
Azért köszi

2355 Varga Tibor 2007-03-18 12:28:05  Előzmény:Molnár György: 41192

Jó meló a szelepszárszimemring csere, épp most a hétvégén csináltam, csapágyazással, gyűrűzéssel egybekötve.
A csavar nem berohadva van, hanem gyárilag beragasztva.
A waresz dugónak más az égéstere, nem csereszabatos a Trabantéval.

2354 Molnár Attila 2007-03-18 10:55:45  Előzmény:Prokop Gábor: 41197

Nekem úgy tűnik, hogy az eredeti hátfalon a rendszám fölötti résznek van merevítő szerepe.
De lehet, hogy tévedek.
De ha nincs, miért nem így csinálták gyárilag (600-asnak még lenyílt)?

2353 Prokop Gábor 2007-03-18 09:31:50  Előzmény:Molnár Attila: 41196

A hátfal semmit sem merevít, csak alul, ahol a lökös alatti "hupli" van. AZ megmaradt.
A tető maga viszont összehasonlíthatatlanul merevebb.