Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

2452 Molnár Attila 2007-03-25 13:03:11  Előzmény:Prokop Gábor: 41295

A ráírt W értékek csak egymáshoz viszonyíthatóak.
Vagy még az sem?
Akkor gáz van.

2451 Prokop Gábor 2007-03-25 12:12:07  Előzmény:Rell Miklós: 41294

[i]"De tényleg, igazán nem tudom, miért nem lehet ráírni ezekre azt, hogy mekkora teljesítményt tudnak kiadni valójában..."[/i]

Azééé, mert sokmindent tanultál, de marketinget azt nem

2450 Rell Miklós 2007-03-25 11:43:01  Előzmény:Nevelõs Péter: 41291

Na akkor én is:

Szakmai ismeret: Elektronikai műszerész (601-es számú! Mint a Trabant! És ez nem vicc! ), ipari elektronikai technikus, és (egyéb okok miatt, amiket most nem részleteznék, de személyesbe arról is szó lehet) közvetlenül a diploma előtt otthagyott főiskola, ahol is villamosmérnök lettem volna, teljesítményelektronika szakirányon.
Egyenfeszültség és hatásos teljesítmény: Egy dolog, hogy az erősítő egyenfeszről megy. De amit a hangszóróra ad az már nem egyen, hanem - ahogy írtad is - sokféle frekvenciájú szinuszként is értelmezhető mindenféle jel - amilyen a hang lenni szokott. És itt már szükség van az effektív érték számítására. A tápokat pedig (az általam említett példánál aktív hangszóróról volt szó pc-hez, tehát egy hálózati tápegységet feltételez, de szinte bármilyen esetben hasonló a helyzet) sosem a csúcsterhelésre méretezik (különösen manapság... mostanában divat a tápokat erősen alulméretezni sajnos), hanem jó esetben valamivel a maximális szükséges effektív teljesítményre (tehát hogy az erősítő teljesen kihajtva, maximális kimenő hatásos teljesítményét még le bírja adni, és nem a maximális kimenő csúcsteljesítményre, ilyenkor adja a kondenzátor a szükséges villamos energiát).
"Kondenzátor teljesítményt nem ad, csak megtart", "simítja a jelet":
Ha simítja a jelet, vagy megtart, az azt jelenti, hogy egyszer töltődik, egyszer kisül. Kisülésnél pedig pont hogy energiát ad. Egyébként én nem a kimeneten simítókondira gondoltam, hagyományos erősítőben ilyesmi nem is igen szokott lenni, legfeljebb a kapcsolóüzeműeknél, hanem én a tápon levő pufferkondiról beszéltem!
Azt nem igazán értem, hogy mit akarsz mondani azzal, hogy a frekvenciamenet nem lesz olyan amilyet rárajzoltak... Hát ha nem hazudtak, amikor rárajzolták, akkor bizony olyan, mint amit rárajzoltak! Hát azok a felharmónikusok is csak szinuszok, amik ha benne vannak a megadott tartományban, akkor úgy fognak viselkedni, ahogy a rárajzolt frekvenciamenet-jelleggörbe mutatja. Az meg, hogy szépnek (élethűnek) hallom-e, pont hogy azon múlik, hogy a frekvenciamenete milyen. Ja! És az 1kHz-el vezérelt erősítő nem fog olyan szép eredményeket produkálni, mintha ráírnának egy szép nagy számot, hogy mondjuk 250W pmpo. A valóságban 1kHz-en meg tud mondjuk 3W-ot... (ezek csak hasraütés számok, de kábé ilyeneket látni, és ez a pmpo sem ér sookkal többet, mintha a hasamra ütnék, és ráírnák valamit, mert ezt sosem fogja produkálni)

Persze nem kell velem egyetérteni.

De tényleg, igazán nem tudom, miért nem lehet ráírni ezekre azt, hogy mekkora teljesítményt tudnak kiadni valójában...

(Módosította Grisa 2007.03.25. 13:48-kor)

2449 Prokop Gábor 2007-03-25 09:36:33

Kicsit árnyaljkuk a képet...

A kondenzátor az erősítőt működtető áram lengéseit egyenlíti ki. Amikor kis áramszükséglettel műxik az erőlködő, a kondi feltöltődik, amikor nagy áramra van szükség, akkor kisül, kicsit segítve ezzel az akkunak és a generátornak, akik egyébként kettesben nem tudnának ekkora áramlengést kiszolgálni.

Tehát nagy áramfelvételnél (pl. komoly b*sszusnál) valóban segít a kondi, de csak a kapacitása erejéig képes erre, hiszen az akkutól és generátortól felvett töltést tudja csak leadni.

2448 Molnár Attila 2007-03-25 09:29:27  Előzmény:Nevelõs Péter: 41291

Látszik, hogy még tanulsz.
Én tök hülye vagyok az egészhez, de a szubláda erősítőjének igenis a kondenzátor adja a fukert amikor arra szükség van így nem cibálja annyira a rendszert.
(nem pislog a fényszóró alapjáraton)
Persze utána újratölti magát az akksiról.
Isten áldja az elméleti embereket!
(Módosította tarjani 2007.03.25. 11:32-kor)

2447 Nevelõs Péter 2007-03-25 05:43:03  Előzmény:Rell Miklós: 41288

Grisa!

Te nagyon okos lehetsz!Van valami szakmai ismereted,úgyértem ezt tanultad?Mert figyelj már oda mit beszélsz!!..."táp nem tudja hozni az ehhez szükséges hatásos teljesítményt, így tényleg csak csúcsértékről beszélhetünk, amihez a pillanatnyi teljesítményt a kondenzátorok adják..."EMBER!!EGYENFESZÜLTSÉGNÉL CSAK HATÁSOS TELJESÍTMÉNY VAN,NINCS MEDDŐ!A KONDENZÁTOR PEDIG EGYENFESZNÉL CSAK SIMÍTJA A KIMENETI JELET,TELJESÍTMÉNYT NEM AD,MAXIMUM MEGTARTJA,DE NEM AD HOZZÁ!Ami itt teljesítményt erősít az lehet tekercs vagy profibb motyókban valamiféle félvezető!Még valami!Kizárólag 1KHz-es szinusszal vezérelt erősítő nagyon szép eredményeket fog produkálni,ezt nevezzük RMS-nek,DE!!Az a helyzet hogy a zenében a szinuszra superponálódnak felharmónikusok!És ettől már koránt sem azt fogod hallani,és a frekvenciamenetsem lesz olyan mint amit rárajzoltak neked!!A füled dönti el mi szól szépen és mi nem!Ez mindenkinek relatív!

(DE LEHET ÉN NEM ÉRTEK HOZZÁ!PEDIG MÁR VILLAMOSMÉRNÖKNEK TANULOK 2 ÉVE!)

2446 Berta Attila 2007-03-24 19:41:43

Nem tudjátok,hogy hol tudok hozzájutni 4T Trabi sportdob műszaki rajzához?

2445   2007-03-24 18:10:59  Előzmény:Rell Miklós: 41279

Tsaby és Grisa!

Köszi az infókat!
És Grisa külön köszi a hátsó ajtós infóért!
Én is filóztam rajta, hogy ha végre összerakom az egészet akkor, hogy fog festeni a kombiajtó!
Most ugyanakkor még az alkatrész keresés időszakában vagyok!
Jelenleg a standard műszerfalat hajtom...
Majd nyáron kezdődik csak meg a retrosítás!
Mégegyszer köszi az infókat mindanyiotoktól!

2444 Rell Miklós 2007-03-24 18:05:01  Előzmény:Nevelõs Péter: 41287

De egy átlag teszkógazdaságos "aktív pc-hangfal"-nál még ez sem igaz, mert ha megy a cucc mondjuk 12V-ról, és van benne egy 4Ohmos hangszóró, akkor ha minden ideális, és mindent kihoznak belőle (de valójában semmi sem ideális, és közel nem hozzák ki ebből a 12V-ból sem a maximumot), akkor is a csúcsáram amit produkálni tudnak, az ezen a hangszórón ekkora feszültségről 3A (persze többnyire maga a táp nem tudja hozni az ehhez szükséges hatásos teljesítményt, így tényleg csak csúcsértékről beszélhetünk, amihez a pillanatnyi teljesítményt a kondenzátorok adják). 3A-rel 12V-ról pedig 36W-ot lehet produkálni... Na most erre a kategóriára is 100W-okat írnak pmpo-ra. De ez soha nem fog kijönni belőle, eleve a tápfeszültség, és a hangszóró impedanciája szab ennek korlátokat. Persze a valóságban az erősítő is, mert az közel sem tudja ezt kiadni... Továbbra is az a véleményem, hogy ez csak egy humbuk teljesítmény, amit szemfényvesztésből írnak rá. Tán az a kis hangszóró tényleg ekkoránál repül cafrangokra, de hogy már a tizedétől sem szól szépen, abban is biztos vagyok... Meg végülis lehet, hogy valami extrém rövidzárban, villámcsapástól megemelt tápfeszültséggel az erősítő is kerülhet olyan üzemmódba, hogy ekkora teljesítményt adjon le egy pillanatra, de normál üzemben teljesen kihajtva soha.
Ez az én véleményem. Szerintem egy erősítő, és egy hangszóró teljesítményének korrekt megadására kizárólag szinuszjellel vezérelve (mondjuk 1kHz-en), a maximális megengedett tartós effektív kimenő teljesítmény alkalmas. Emellett még jelölni kéne a frekvenciamenetet (lehetőleg nem számokkal, hanem diagrammal), aztán kalap-kabát. Ebből mindent lehet tudni, amit kell tudni.
Szerintem...

2443 Nevelõs Péter 2007-03-24 15:00:09  Előzmény:Rell Miklós: 41266

..."a pmpo lényegesen nagyobb, mint a leadott"... NAh szóval!A P.M.P.O az az a legnagyobb teljesítmény melyet képes leadni vagy el képes viselni egyszer az elektronika mielőtt végleg tönkremegy!Vagyis pl:hangszórónál a 6000W P.M.P.O. annyit tesz,hogy egyszer fog egy kurva nagyot szólni aztán kukába kerül,mert javíthatatlanul tönkre megy,mechanikai károsodást szenved.

2442 Kacsándi Szabolcs 2007-03-24 14:48:28  Előzmény:jocking .: 41285

Örülj neki hogy csak ennyit eszik.Nekem régebben 7-8 körül megállt a fogyasztás,de most hogy eltekergettek valamit a zöldkártyánál 11 liter alatt nem fogyaszt.Kitisztítottam és visszaállítottam mindent alapra,most meg nem akar menni.Úgyhogy keress valami aranykezű szakit aki beállítja.

2441 jocking . 2007-03-24 14:28:24

Nem tudnátok tippeket adni, hogy hogyan vigyem lejjeb a fogysztást a 4T trabimon? Nem tudom nektek mennyit eszik, de én a 9 litert kicsit soknak tartom.

2440 Prokop Gábor 2007-03-24 09:17:25  Előzmény:Rell Miklós: 41283

Ezt fordíttattam le anno a Bosch-os Erdős Ildivel, sokáig fent is volt a lapon. Aztán asszem a portál indításakor nem kerülek vissza a Wankel-motor és társai témák. Pedig szegény rendesen megdolgozott a fordítással

2439 Rell Miklós 2007-03-24 07:01:59

Ezt nézzétek: [url=http://saturn.spaceports.com/~wolfhart/motor2.htm]Egy cikk a Wolfhart-motorról a feltalálótól[/url]! Képekkel, videókkal - németül.

2438 Rell Miklós 2007-03-24 06:35:56  Előzmény:Brecska Richárd: 41281

Őszintén szólva azóta is a garázsban pihen. Valahogy mindig akad más meló... De ami késik, nem múlik! Az az ajtó fel lesz rakva!
A többiek kedvéért: A fémkilincses hátsó ajtóról van szó...

2437 Brecska Richárd 2007-03-24 06:32:10  Előzmény:Rell Miklós: 41279

Sikerült már kipofozni a hátsó ajtót?

2436 Támba Csaba 2007-03-24 06:25:51  Előzmény: : 41278

Itt egy kép, ezen a krómos verziók vannak. A felfogatási pontok megegyeznek, tehát komplett állapotban csereszabatosak.
Alul van a Wartburgé.
A fémkilincsek a zárbetét nyomógomb beépítésében, kialakításában többféle megoldást is megértek az idők folyamán.



(Módosította Tsaby 2007.03.24. 07:27-kor)

2435 Rell Miklós 2007-03-24 06:12:21  Előzmény: : 41278

Én is úgy tudom, hogy passzol. A Trabinál is volt többféle fém, nemtom a Wartinál is volt-e többféle, de én még azt is el tudom képzelni, hogy valamelyik tipusok azonosak voltak, bár majd az okosabbak megmondják.
Na, csak annyit akartam írni, hogy mielőtt úgy döntenél, hogy fémkilincset raksz fel, nézd meg jobban a kombiajtón a kilincs helyét (az avatarból gondolom, hogy kombid van)! Mert azon a széles kidudorodáson csak a műanyagkilincs mutat igazán jól, a fém is rámegy, csak furán néz ki... Fémkilincshez való kombiajtót meg pl nekem elég nehéz volt szerezni... (Ilyen hülye is csak egy fanatikus lehet: Kilincshez vásárolok ajtót! )
Na, csak szólni akartam, hátha téged is zavar...

2434   2007-03-24 05:59:01  Előzmény:Támba Csaba: 41277

csak ennyi?
Méretre ugyanúgy passzolna?

2433 Támba Csaba 2007-03-23 20:39:53  Előzmény: : 41275

A Wartburgé karcsúbb

2432 Prokop Gábor 2007-03-23 20:24:42  Előzmény:Varga Tibor: 41272

...vagy nagyon öreg 2T-ben (60-70-es évek) vaskos, masszív műanyag...

2431   2007-03-23 20:22:25

Lehet, hogy hülye a kérdés...
Van különbség a 2T trabi és a 2T waresz fém kilincsei közt?

2430 Molnár Attila 2007-03-23 18:25:10

Ma sikerült (bár szenvedés árán) a csavart tartó kis lapocskát behelyezni a kombi-ajtókeretbe így újra büszkén tartják a gázrúgók az ajtót - egy teló azért nem bírta el.
Köszönet érte Grisának, aki felhívta a figyelmemet a kis szerszámra.
Sajnos a szerszám nyéllel együtt mindössze 28cm-es (ez okozta a szenvedést)
Hivatalos neve: mágneses csavarkiszedő flexibilis nyéllel.
Bruttó 1780 ft-ba került.

2429 (Törölt felhasználó) 2007-03-22 21:36:37  Előzmény:Varga Tibor: 41262

jolvan,hát 7végén majd kiprobálom,aztán megirom,h mi volt!
ciao
és köszi

2428 Varga Tibor 2007-03-22 21:21:54  Előzmény: Zombie: 41271

csere, bontottra. volt kétüteműbe fém is.

2427  Zombie 2007-03-22 21:18:21

Helló!

egy olyan kérdésem lenne, hogy trabiban a lámpakapcsolót tartó müanyag gyürüt hogylehet javítani, vagy mit lehet helyetrte betenni?

2426 Varga Tibor 2007-03-22 20:13:23  Előzmény:Tolnai Péter: 41267

bemész egy régi vágású autósboltban, és kérsz ajtókédergumit. valszeg ladáét adják majd, de az is tökéletes.

2425 Varga Tibor 2007-03-22 20:12:38  Előzmény:Kiszter István Balázs: 41268

és akkor mi kapcsolgatja az erősítőt?

2424 Kiszter István Balázs 2007-03-22 19:42:13

Halihó! Műxik a szuper erősítőm! Nem kötöttem be a rimútot

2423 Tolnai Péter 2007-03-22 19:34:41

Sziasztok!Még mielőtt leírnám óhajomat-sóhajomat előre bocsátom utána olvastam a dolognak amiről most írok,de nem találtam egyenes választ:ajtó tömítést szeretnék cserélni a Trabiban mégpedig oldalajtó tömítést a múltkor ahogy mostam észre vettem hogy a bal oldalom beszivárgott a víz.Szerintetek érdemes újakra cserélni a tömítést?Vagy mit lehet ezzel a dologgal kezdeni?Egyébként nagyon szép lett a kis gép,érthető mivel 7 órán keresztül tartott a kasztni polírozása és viaszolása,biztosra mentem és a díszléceket is leszedtem és azok alatt is kitakarítottam és leszigeteltem a felületet.

2422 Rell Miklós 2007-03-22 18:50:06

Nem valószínű, mert ez a pmpo lényegesen nagyobb, mint a leadott. Ha mondjuk kétszerese lenne, akkor azt mondanám, hogy kehet az is, de ami pmpo-t eddig láttam, az vagy 100szorosa volt a ténylegesnek. Ez valami misztikusan számolt teljesítmény, ami csak arra jó, hogy szépen mutasson a dobozon.

Az 1300 meg tényleg túl nagy, de csak azért mondtam, hogy lásd, még ilyen irreálisan számolva sem venne le 2 lóerőt...

2421 Molnár Attila 2007-03-22 18:11:10  Előzmény:Rell Miklós: 41261

Nem lehet, hogy az erősítőre ráírt teljesítmény a teljes tejesítmény-felvétele?
Kismagnóknál is használják, ez a "P.M.P.O"
(Módosította tarjani 2007.03.22. 19:12-kor)

2420 Varga Tibor 2007-03-22 17:58:33  Előzmény:Pénzes Péter: 41263

Grisa ezzel csak azt szemléltette hogy nem vesz vissza a kocsi teljesítményéből semmit se a zene.

2419 Pénzes Péter 2007-03-22 17:57:07  Előzmény:Rell Miklós: 41261

Nahh azé ne durvulj
1300W több mint 100A áramfelvételt jelent, leolvadna az akksisaru

2418 Varga Tibor 2007-03-22 17:56:08  Előzmény:Rell Miklós: 41261

Húú, de nagyon túlzással számoltad.
Amire az van írva hogy 500W-os erősítő,az jó ha lead ténylegesen 100-150W-ot.A hangszóróa ráírt pl 350Waz azt jelenti hogy ott szakad szét a membrán.... Ez már megrezegteti az ember veséjét bőven. ezér tírtam hogy nem lesz se gyengébb a motor, és a generátor is bírja, nekem több éve van benn egy közepes zene a kocsiban....
(Módosította Tibke 2007.03.22. 18:57-kor)

2417 Rell Miklós 2007-03-22 17:14:29

Hadd szóljak bele egy kicsit...
Ez a cucc 350W "zenei teljesítményt" tud leadni. Namost számomra ilyen nem létezik, hogy "zenei teljesítmény" mert ez csak arra jó, hogy többet írhassanak rá annál, mint a valós... De számoljunk ezzel! Nemtom, hogy milyen erősítő ez, hagyományos, vagy kapcsolóüzemű, ezért úgy veszem, mintha hagyományos lenne, és abból is valami rosszabb fajta, tehát a leadott teljesítményének mondjuk vegye fel a 2,5-szörösét, az mondjuk 900W. Gondolom, van ezeknek még belül valami kapcsolóüzemű tápja is, legyen az is valami rosszabb hatásfokú, és vegyen fel mondjuk 1,5-szer annyit, mint amit lead, így ez a cuccos fullon hajtva nagyon rossz hatásfokkal felvesz 1300W-ot. Hát ilyen körülmények közt tartós üzemben a generátor nem fogja bírni szusszal, de az 1300W átszámolva nincs 2LE se... Jó, a motornak nem áll rendelkezésére mind a 26LE az egész fordulatszám-tartományban, de... sztem ettől nem lesz gyengébb... Már csak azért se, mert a generátor emlékeim szerint kb 500W-os, tehát ennél nagyobb teljesítményt nem is nagyon tud felvenni a motortól. Ja, az 500W meg átszámolva valahol 0,7LE körül lehet. Ennél többet maga a generátor nem tud felvenni...
(Módosította Grisa 2007.03.22. 18:14-kor)

2416 Varga Tibor 2007-03-22 15:55:43  Előzmény:: 41258

Nem tudom honann veszed hogy visszavesz a teljesítményből és hogy növeli a fogyasztást. 10et eszik? azt hogy csinálod? nehéz a lábad? átnézném a helyedben azt a kocsit, az rengeteg!

2415 Varga Tibor 2007-03-22 15:54:53  Előzmény: hks: 41257

Barkas benzinkályha AC-m van. visszatérő ág nem kell.

2414 (Törölt felhasználó) 2007-03-22 12:43:31  Előzmény:Varga Tibor: 41256

szia Tibke!
előszöris,bocsi,h 3 fórumba is irtam,csak nem tudtam,h fgonak e reagálni!
bár nem tudom mi a különbség a ládák között,h reflex stb. de nem általam lett kiválasztva,hanem osztálytársam régi ládája,mert nagyobb kocsija lett,nagyobb ládája,és ezt rámsozná elég olcson.7végére ha minden igaz,tudok kölcsönkapni,egy erősitőt,és akkor kiderül,h mennyit vesz vissza a teljesitményééből.az tuti,h többet fog fogyasztani,de igy is 10körül van,ha nagyon vigyázok,h csak simogassam a gázpedált,ugyh az a plusz egy liter,már nem a halálom lesz,ha megy még az auto.de további segitséget szivesen fogadok,javaslatokat stb.

2413  hks 2007-03-22 08:07:43

hali Tibke régebben beszéltünk hogy a tankod a puttonyban van és barkas ac vel oldottad meg az üzemanyagellátást az a kérdésem a barkasban hol van az üzemanyagpumpa meg kell-e visszatérő cső?

2412 Varga Tibor 2007-03-21 23:15:06  Előzmény:: 41255

Nem igazán értem a problémád. HA van rendes töltésed(nem csak épp hogy 13 volt) akkor nem lesz gond a kocsival. Persze kondi nem árt, az akku védelmében, de nem létszükség.
A ládához csak annyit hogy én inkább egy sima 30cm-es reflex ládát javasolnék, sokkal szebb hangja van mint ezeknek a bandpassoknak.(igaz nem ennyire design-os, de nem is az a cél egy ládánál, hanem hogy jót szóljon)

2411 (Törölt felhasználó) 2007-03-21 22:51:39

ciao!

most regeltem!most épül a 86os 601esem!most épp ládát szeretnék bele,de ugy tünnik nem lehetséges,mert nagyon sokat visszavesz a teljkesitményéből,ha benn lenne,vagy egyzserüen kondi nélkül le is szivná az akksit!szoval,szerintetek lehetséges láda bele???valaki irjon!láttam sok 2T s trabi képet amiben volt
megmutatom mi menne bele!!!
http://www.sal.hu/jsp/folap.jsp?oldal=cikk&pozicio=01.01.02.01&cikk=4608

előre is köszi!

2410 Béli Gábor 2007-03-21 21:14:59  Előzmény:Marton Tamás: 41243

Na azért ne túlozz a Sony-val kapcsolatban...Pl. Sony képcsöves monitorok jók..meg a sima képcsöves, régebbi TV-k...

2409 Molnár György 2007-03-21 20:33:13  Előzmény:Varga Tibor: 41252

Ed ööm ed bódottáá
Na nem hajtom én agyon.. csak amit kell.
Köszi az infót Tibke.

2408 Varga Tibor 2007-03-21 20:23:00  Előzmény:Molnár György: 41250

barnásnak kell lennie, amúgy az a jó olajtól(kokszmegkötés) és a hajtástól van. a kokszos motor az a ritka olajcsere, és a lomha használat eredménye.

2407 Marton Tamás 2007-03-21 20:11:49  Előzmény:Rell Miklós: 41246

Jogos a pont!
Mondjuk én a kontaktspré alatt pont a WD40-re gondoltam, csak nem tom mé, de nem azt írtam le Valóban jobb az mint a sima kontaktspré, mert ez egyben keni is a felületet, nem csak tisztítja.

2406 Molnár György 2007-03-21 19:58:58

Hali
Levettem a szelepfedelet, és olyat gyönyörködtem az aluminimumban, mert barna volt az olajtol. Szép barna.!
A másik amit felujítottunk, az meg még mosás után is feketés, vagy fekete.
Volt benne úgy kábé 700 km-t hidrotőke tisztító. Csinálhatta ezt a nagy tisztaságot a tisztító? Nagyon tetszik
Vagy a másik motorban volt vmi szutyok olaj.
Na nemmmintha az enyémben olyan hűde olaj van (Shell Helix)
Szerintetek?

2405 Támba Csaba 2007-03-21 19:53:39  Előzmény:Szabó Géza: 41248

Akkor az a karbi beteg

2404 Szabó Géza 2007-03-21 19:28:42  Előzmény:Támba Csaba: 41245

Már próbáltam de semmi eredménye.Igen és a szikra is jóhelyen jóidőben van.
De asszem majd holnap felrakom a régi karbeszt.avval mennie kéne csak azon meg nem tudtam alapjáratot állitani.
Egyszerűen: sziv,szuszog és b*szik menni

2403 Rell Miklós 2007-03-21 19:19:26  Előzmény:Szabó Géza: 41244

Van benzin, van szikra is... Hülye kérdés lesz, előre is bocsi, de... Jó helyen van a szikra?