Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

2652 CIX Digitcam Laca :) 2007-04-05 09:23:53  Előzmény:Támba Csaba: 41494

Köszi Tsaby
A bal hátsó tornyon is van egy szép lik, úgyhogy itt mielőbbi karosszériázás lesz, csak kell találnom egy lakatost - ami nem egyszerű

2651 Támba Csaba 2007-04-05 07:20:44  Előzmény:Szabó Géza: 41491

Ez esetben tényleg elég a bgt015 koma által írt 2,5 liter körüli érték. Ez jó pisztollyal tuti fedőréteget ad
Mindenesetre egykomponensű festékkel való fényezés előtt a szokásos előkészítő és alapozási munkákon felül kiemelt figyelmet érdemes fordítani a szilikonlemosós kezelésre. Ugyanis az 1K-s festékek a legkisebb szilikonmaradék esetén is erősen kráteresednek.

2650 Támba Csaba 2007-04-05 07:13:34  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 41481

Ez csak a jéghegy csúcsa Laca!

Ennyi látszik a rohadásból egyelőre. Ha megkapargatnád, körbekopogtatnád a területet nagy valószínűséggel fény derülne rá, hogy kiterjedtebb a probléma.
Ha itt gáz van, akkor érdemes a hátsó tornyokat is megvizsgálni, valamint a csomagtér fenéklemez sarokpontjait, széleit.

Magyarul kellene egy komplex feltárás, javítás és teljes alváz- és üregvédelem.

A képeken látható hiba még nem vészes, de nagy terhet ne rakj a javításig a csomagtérbe. Mindenesetre még az őszig ki kellene javíttatni
(Módosította Tsaby 2007.04.05. 09:14-kor)

2649 Szabó Géza 2007-04-04 20:24:39  Előzmény: : 41492

Kössz szépen.Akkor holnap jól bevásárolok.

2648   2007-04-04 19:30:22  Előzmény:Szabó Géza: 41491

2,5 max 3 l.

2647 Szabó Géza 2007-04-04 19:28:52  Előzmény:Támba Csaba: 41476

Bocs,akkor pontosabban: sima egykomponensűvel és teljes külső fényezésre gondoltam.

2646 CIX Digitcam Laca :) 2007-04-04 19:19:51  Előzmény:Varga Tibor: 41489

OK, tanács megfogadva.
Köszönöm

2645 Varga Tibor 2007-04-04 19:15:31  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 41481

felül van megfogatva, de persze ez is számít, sokat tart ez a lemez is, ami már nálad nem lemez. ha teljesen körbe van rohadva, nagyon ne mászkálj vele, de mondjuk ha nincs körberohadva, még kirándulgathatsz, gödrökbe ne menj

2644 Varga Tibor 2007-04-04 19:12:58  Előzmény:Nagy Attila: 41475

elég macerás. ha szíjat is cserélsz még macerásabb. de pumpát könnyebb cserélni. motor első bakja kiköt, motort jó magasra megemelni, hogy félre álljon. így könnyebben kifér a pumpa. benn a helyén esélytelen.

2643 Varga Tibor 2007-04-04 19:10:16  Előzmény:Torma Péter: 41468

Ahogy Grisa írta, ugyanilyen motorokról kell leszedni, polo, Golf I-II. lényeg ugye hogy ne laposszíjas legyen, hanem a sima ékes. tartóval együtt szépen felrakható.

2642 CIX Digitcam Laca :) 2007-04-04 18:35:55

Sheriff: köszönöm a felajánlást, egyetlen gondom van: ha lenne CO-cucc, akkor sem mennék sokra, mert nem tudnám megcsinálni: nem értek hozzá
De élni fogok a lehetőséggel, köszönöm

Prokee: köszi-köszi-köszi
Olaj, gyertya satöbbi

2641 CIX Digitcam Laca :) 2007-04-04 18:32:52  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 41484

Ez eddig biztató, köszönöm

2640 Kacsándi Szabolcs 2007-04-04 17:55:59  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 41481

Ez a futóműtartó a felső lemezre van rögzítve,az alsó pedig körbefogja.Még nyugodtan lehet vele menni,csak a kézifékes fordulást mellőzd.Olyan könnyen azért nem tud kiszakadni.

2639  Sheriff 2007-04-04 17:54:23  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 41481

Ha kell Laca átmegyek segíteni vagy hozd át. Itt kényelmesebb szerelni mint a lakótelepen! Meg van szerelőakna is. CO-m viszont nincs.

2638 Prokop Gábor 2007-04-04 17:47:58  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 41481

Huh... Végig kellene kopogtatni, mennyire van körberohadva...
(Kért cuccaidat nem felejtettem el, csak elfelejtettem )

2637 CIX Digitcam Laca :) 2007-04-04 17:01:04

Üdv Urak!

A hétvégi kirándulás előtt gondoltam átnézem a Trabit, minden oké-e?
A kuplungbowdenem megerősítése már esedékes volt, [b]Szabcsabeer[/b] márkatárs fel is ajánlotta segítségét.
Tulajdonképpen az egész úgy indult, hogy a pedál végén lévő kis karíkát (ahová belemegy a bowden) akartam megerősíttetni:

[imgw]http://i98.photobucket.com/albums/l268/CIX688/CIX-revizio/revizio6.jpg[/imgw]

Csabi [url=http://i98.photobucket.com/albums/l268/CIX688/CIX-revizio/revizio14.jpg]flexelt[/url] és [url=http://i98.photobucket.com/albums/l268/CIX688/CIX-revizio/revizio22.jpg]hegesztett[/url] én meg addig benéztem a kocsi alá, ahol a bal oldalon a lengőkarnál megnyomkodva a lemezt a következő kép fogadott:

[imgw]http://i98.photobucket.com/albums/l268/CIX688/CIX-revizio/revizio12.jpg[/imgw]

[imgw]http://i98.photobucket.com/albums/l268/CIX688/CIX-revizio/revizio10.jpg[/imgw]

[imgw]http://i98.photobucket.com/albums/l268/CIX6 88/CIX-revizio/revizio24.jpg[/imgw]

[imgw]http://i98.photobucket.com/albums/l268/CIX688/CIX-revizio/revizio58.jpg[/imgw]

Szerintetek meddig Trabantozhatok különösebb baj nélkül?
Természetesen mielőbb meg szeretném csináltatni, de a hétvégi kirándulásra mindenképpen el szeretnék menni.
El merjek indulni?

Ha esetleg valaki Százhalombatta-Érd-Budapest környékén tudna ez ügyben segíteni (CO-felszerelés, kedv a munkához) nagyot segítene rajtam, mert normális karosszérialakatost évek óta nem találok

Ha valakit érdekel [url=http://s98.photobucket.com/albums/l268/CIX688/CIX-revizio/?start=all]készítettem pár képet...[/url]

Bocs de hozzártésem = 0
(Módosította CIX688 2007.04.04. 19:04-kor)

2636 Grõb Gyula 2007-04-04 16:22:38

Helló! Az lenne a kérdésem,hogy az alsó függőcsapszeget hogy lehet cserélni? Ugyanúgy,mint a felsőt,stift ki,aztán csere,vagy nem nyertem? Ja,meg asszem a kormányösszekötőm nyekereg,mint állat,nemrég cseréltem, létezik az,hogy futómű beállítás miatt csinálja? Üdv,Gyula

2635 Torma Péter 2007-04-04 14:51:08

Akkor Tibkét kérdezem!
Milyen más generátor megy bele a trabi 1.1be (a gyárin kívül), amin nem kell alakítani. Vagy csak minimálisat?
Ja! A generátorban milyen csapágyak vannak? A mérete érdekelne. (4t)
(Módosította tpeter 2007.04.04. 17:49-kor)

2634 Rell Miklós 2007-04-04 12:43:41  Előzmény:Polgár Tibor: 41473

Hát ez az!
Vagy belekalkulálták, hogy a vacak csatlakozások miatt nem lesz az 40A?

De hát az a bizti csak a rajzon van, az autóba nem került bele.

(Módosította Grisa 2007.04.04. 14:44-kor)

2633 Kovács Péter 2007-04-04 11:04:12

Végre eszembe jutott, hogy mit akartam.

Gyári helyre érdekelne tolatólámpa kapcsoló 2T "88-as évjáratba. Bele akarok pattintani az irányjelző mellé 2 21W-os szofitát. Kérdés, hogy a gyári kapcsoló elbírja-e. Vagy egyáltlán működő megoldás? Értem ezalatt, hogy beragad, tiszta égő, amikor egy kocsi úgy megy előrefelé, hogy világít a tolatólámpája. A kapcsolóról egy fotóért külön hálás lennék. Vagy egyszerűbb, ha tákolok rá valami más megoldást?

2632 Támba Csaba 2007-04-04 10:46:10  Előzmény:Szabó Géza: 41474

Először is tudni kellene hogy milyen festékkel akarod fényezni?
Meg ugye, hogy részleges fényezésre, teljes külső, vagy teljes külső-belső fényezésre gondolsz???

2631 Nagy Attila 2007-04-04 10:36:34

Üdv mindenkinek!!
Következő kérdésem lenne:1.1-es trabi-rol volna szó:
Most néztem hogy pindurit szivárog a vízpumpám több mint valószínű hogy cserés lesz.
Ha jól tudom akkor a vízpumpa feszíti a vezérmüszíjat is..
Mennyire macerás ezt kicserélni mármint a pompát..????

2630 Szabó Géza 2007-04-04 10:29:06

Hellótok!
Valaki megtudná nekem mondani, hogy kb mennyi festék kell egy Trabi fényezéséhez?

2629 Polgár Tibor 2007-04-04 09:04:45  Előzmény:Rell Miklós: 41472

Néztem a kapcsolási rajzot, és valami nem stimmel. Azt írták rá, h a fűtősün 480Watt. Az testvérek közt is 40A (12Volton). Mit szól ehhez egy 25Amperes biztosíték?

2628 Rell Miklós 2007-04-04 08:58:28  Előzmény: Ruspy: 41470

Nekem is odavolt teljesen, de sajnos a kereskedésekben hozzáférhető relék 30A-osak (szerintem a gyári sem lehetettt nagyobb), ide meg nem ártana legalább egy 40A-os (ha a fűtősün is üzemel). Tehát marad a 30A-os. Semmi extra, bemész az autósboltba és kérsz tőlük valami jó nagy áramú relét. Szinte biztos, hogy te is 30A-ost fogsz kapni (én most így hirtelen az orosz változatot választanám - tehát a ladába valót - mert az oroszok szeretnek túlméretezni )... De mielőtt bekötnéd, nézd meg a fűtősünhöz vezető vezetéket (karbi alatt, a motor mögött), mert ennek a csatlakozása is szét szokott égni, és ha beépíted a jó relét, itt pedig mondjuk egy zárlat van, akkor nem sok jövője lesz a relének...
Ha van kedved bíbelődni vele, akkor szerintem érdemes ezt a csúszkás csatit lecserélni valami csavarozósra (minden kötés korrekt legyen, mégiscsak kb 40A folyik itt), és... hát én két relét kötöttem párhunamosan, hogy jobban viseljék az áramot, plusz még kaptak egy kondenzátort, hogy a 40A megszakításakor ne húzzon akkora ívet, és ne égjen meg a relékontakt. Ezen felül került bele egy led is, ami a működő állapotot jelzi, hogy lássam, ha tönkremegy valami...
Azért szerintem jó az egy relével is, csak nem árt ellenőrizni időnként. Meg első összeszerelés után működő állapotban tapogasd végig a vezetékeket különös tekintettel a csatlakozásokra, hogy nem melegszik-e valahol!

2627 Rell Miklós 2007-04-04 08:43:37  Előzmény:Torma Péter: 41468

Tibkével értekezz, ő jobban képben van sztem. De hát a VW ugyanilyen motorjairól lenne érdemes leszedni sztem...

2626  Ruspy 2007-04-04 07:09:01

Üdv mindenkinek!

a relének amiről lentebb szó volt... mi a pontos neve? Kb. mennyibe kerülhet?
rákötöttem az akksira (pótoltam a hiányzó kábelt), egy pillanatra, teljesen átforrósodott ezért le is kötöttem... megoldja a problémát ennek a relének a cseréje?

2625 Grõb Gyula 2007-04-04 07:06:56  Előzmény:Varga Tibor: 41467

Így már más,ok. Ha kész lesz a gépesem, maradék pénztől függően majd jelentkezem. Sajna még nem tom mennyibe fog fájni a kasztnis meló. Üdv, Gyula

2624 Torma Péter 2007-04-04 03:56:04  Előzmény:Rell Miklós: 41465

Milyen autóról származik ez a generátor? Egy az egyben fel tudtad szerelni? Vagy alakítani kellett rajta? Vagy egyáltalán, milyet érdemes felszerelni helyette? Zastava generátor nem volna jó? (foglmam nincs hogy néz ki, csak ilyet tudnék szerezni)
(Módosította tpeter 2007.04.04. 05:56-kor)

2623 Varga Tibor 2007-04-03 20:56:20  Előzmény:Grõb Gyula: 41464

nem, 21 papaír az angel eyes első fényszóró. a ledes lámpa, körbe(első indexek is,indexrelével) olyan 15 körül áll meg.

2622   2007-04-03 20:04:43  Előzmény:Rell Miklós: 41465

Egy apró trükk: nekem a 2T-ben tegnap este csinálta ezt, és csak a biztitáblát kellett kicsit megmozgatnom.

2621 Rell Miklós 2007-04-03 19:49:17  Előzmény:Torma Péter: 41463

Tudom, hogy ez rajtad nem segít, de nekem meg nagy fordulaton parázslott vissza, ha jól emlékszek nekem is kivillant gázelvételkor, kontakthibák nálam is voltak, megszüntetésükkel nem oldódott meg semmi, diódák jók voltak, zárlatot szakadást nem tudtam mérni, bronzkefét kapott gyári újat, fesszabályzót szintén (ez, mint kiderült gyárilag hibás volt, ezért visszaraktam a régit). És mégis csinálta! Ami az érdekes, hogy gyakorlatilag ugyanez van a 2T-ben is, és ott meg nem szokott rá panasz lenni... Na most jól nem segítettem semmit... De nekem most már ilyen gondom nincs, Bosch generátorom van!

2620 Grõb Gyula 2007-04-03 19:21:08  Előzmény:Varga Tibor: 41453

21 papír a két hátsó pilács?! Hű,vazzeg, tényleg húzós!

2619 Torma Péter 2007-04-03 18:37:39  Előzmény:Rell Miklós: 41461

Álló motornál 12,19V-ot mértem. Őszintén, már bele is gyugodnék ha nem lenne ez a felvillanós játék gázelvételkor.
Másnak nincs tapasztalata?

2618 Szedlacsek Ottó 2007-04-03 18:30:42

Sziasztok!
Egy kis segítség kellene. Miért eszik sokat az 1.3-as Wartburg. Úszószint rendben. Alapjárati CO szintén oké. De fordulaton zabál, de nagyon. A hiba a karbiban van, mert másik karbival tökéletes. A kérdés mi a típushibájuk ezeknek a porlasztóknak?

2617 Rell Miklós 2007-04-03 18:29:25  Előzmény:Torma Péter: 41459

4T generátorral én is kínlódtam, de... azért mielőtt belemélyednél:
1: Milyen az akksi töltöttsége? Mert ha nem tapasztalod, hogy tényleg gyenge lenne a töltés akkor...
2: milyen műszerrel mérsz? Digitális multiméter itt át tudja vwerni az embert, jelez össze-vissza mindent (én már olyat is láttam, hogy 90V-okat mutatott egy 6V-os rendszeren)... Szóval szerintem a töltés feszültségét analóg műszerrel lehet mérni normálisan...

2616 jocking . 2007-04-03 18:18:22  Előzmény:Varga Tibor: 41457

"De az időpont végleges már."

Ennyi nekem bőven elég.

2615 Torma Péter 2007-04-03 18:17:45

Az előzőekhez tartotik. Most, hogy öszereltem a generátort igaz, nem világíta töltésjelző. Na igen, de ki próbáltam nagyobb sebességnél is. Azt tapasztaltam ha forgulaton tartom a motort akkor minde ok. De ha hirtelen el veszem a lábam a gázról akkor fel villan a lámpa és utána ismét nem világít.
Ami még lényeges lehet. A kefék szinte újak és az állórész is.
Már kezd a ...om tele lenni vele.
Menyibe kerül egy bontott generátor?

2614 Torma Péter 2007-04-03 16:47:00

Üdv. Urak!
Problémám van a generátorommal(4t).Röviden a történet:a vissza jelző lámpa parázslott. Nagyobb gázadásra teljesen el sötétedett. Szét szedtem kitakarítottam. Az egyik pár diódálál valószínűleg fel lazulhatott a csavar és meg égett. Az össze érintkezőt felcsiszoltam új alátéteket raktam be. A diódákat ki mértem és mérve jó mindegyik. Össze szereltem és a helyére raktam. Indítás. A lámpa mindjárt ki alszik. Tehát, a rossz kötés volt a ludas. De viszont ha rá mérek az akksinál akkor alapjáraton 13.84V-ot mértem. Ha emelem a fordulatot akkor esik a feszültség egészen 11.32V-ig. (gondolom a nagyobb furdulat mellé több szikra kell és ezért esik le) De ha jól tudom akkor 14.4V-nál kellene le szabályozni a fesz. szabályzónak. De akkor az nem értem, hogy mi lehet a baj. Meg a lámpa szerint jó a töltésem. Vagy, akkor most mégsem? A fesz szabályzóra menő kék színű vezeték az a gerlyesztésnek adja az áramot?
Más:voltam már ezzel a problémával már autó vill. szerelőnél is. Ő is erre jutott. Ergo, mindem jó, de valahogy még se tökéletes. Próbálta más fesz. szabályzóval is, de ugyan ez volt az eredmény.
Aki tud, legyen szíves segítsen!
Köszi!

2613 Varga Tibor 2007-04-03 16:42:35  Előzmény:jocking .: 41455

de megkaptam. de azt írtad HA van változás. amúgy én csak beraktam, sokkal több infóm ennél nekem sincs. de az időpont végleges már.

2612 Rell Miklós 2007-04-03 16:21:53  Előzmény: Ruspy: 41448

Szerintem is az, amit a többiek mondtak, csak még a kapcsolási rajzot linkelem be.

[imgw]http://www.trabantklub.hu/twk/pic/001/1_1/11motor.jpg[/imgw]

Itt a 13-as jelű körben a pontvonallal bekeretezett relé lehet az. A szinek német rövidítései is fel vannak tüntetve, a körben jelölt biztosítékot ne keresd, az egy kocsiban sincs benne. Ha jól emlékszem, a cikkek közt a hidegüzem-zavarosban van még infó erről. Maga a fűtősün nem szokott annyira hiányozni (bár azért szerintem csak számít), viszont erről megy a szivatófűtés is, az meg nem árt ha működik ilyen benzinárak mellett...

2611 jocking . 2007-04-03 16:00:30  Előzmény:Varga Tibor: 41453

Nem kaptad meg a személyes üzimet? Már napok óta várom a válast...

2610 jocking . 2007-04-03 15:51:49  Előzmény:Varga Tibor: 41453

Ha az árból leveszel egy nullát, már viszem is...

2609 Varga Tibor 2007-04-03 15:48:48  Előzmény:Nagy Attila: 41443

De mit vadásztok annyira rá? pénz a zsebbe, irány a bolt, és megvesz. minden héten írja valaki hogy vadászik rá...
de ha ez nem megy nektek, akkor nálam vehető 21 ezer ft/párért.
(Módosította Tibke 2007.04.03. 17:49-kor)

2608   2007-04-03 15:09:34  Előzmény: Ruspy: 41451

Az a fűtősün és a szívató fűtőlapkájának a reléje. Gond, ha hiányzik, de nem nagy gond.

2607  Ruspy 2007-04-03 15:01:02

Mi az a tüskés előmelegítő?
Nagy gond ha hiányzik róla az a kábel?

2606 Nagy Attila 2007-04-03 14:14:25

De az a melgítőnek a reléje.

2605 Molnár György 2007-04-03 14:07:06

Az nem a tüskés előmelegítő reléje véletlen?
Mintha úgy rémlene, amikor kihúztam oda kanyarogtak a kábelek.

2604  Ruspy 2007-04-03 13:56:45

Üdv!

Lenne 1 kérdésem: 4T Trabiban a motortéren belül , az ablakmosó tartály mögött, van egy krémszínű kis dobozka pár darab kábellel, meg tudnátok mondani mi ez?
Szerintem az egyik kábel az akksi 12 voltjára csatizik, de nekem mintha ez a része hiányozna...

2603 Nagy Attila 2007-04-03 12:56:07

Valakinek kell telefonszám ledes lámpához szívesen +adom..