Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

2702  Zombie 2007-04-08 22:09:27  Előzmény:Varga Tibor: 41536

Corsáé jó?
és GTI fékesre átalakított autóra rámegy a poloé / golfé?
és hátra?
ott is kéne csinálni valamit de nyagyon!!!

2701 Pénzes Péter 2007-04-08 21:44:30  Előzmény:Babecz Tamás: 41543

Az is lehet, h nem megy vissza alapállásba a fékpedálod. Nézd meg mert nem ajánlatos így közlekedni vele!

2700 Kacsándi Szabolcs 2007-04-08 21:18:33  Előzmény:Babecz Tamás: 41543

Lehet hogy a jelzőgomba feladta,koszos lehet a belseje és összezár.

2699 Babecz Tamás 2007-04-08 19:15:18

Azt vettem észre ma este, hogy magától világÍt a fék lámpám!!!???
Állt az autó és látomm világit a lámpa, de nem a helyzet jelző hanem a fék lámpa, ráléptem a pedálra és elaludt, de később ismét felvilant, majd folyamatosan világított. Menet közben szintén világít magától, ha rálépek a pedálra elalszik.
Na most akkor mi van? Féklámpa kapcsolóm dobhatata be az unalmast?
Minden esetre éjszakára lehuztam a sarut a kapcsolóró.

2698 Prokop Gábor 2007-04-08 18:33:53  Előzmény:Rell Miklós: 41541

Nem mesélem el, mi mindent mondtak már a 4T-m hátuljára, amikor próbálkoztam a vizsgával...

2697 Rell Miklós 2007-04-08 18:27:27  Előzmény:Varga Tibor: 41539

Csak úgy nagyon halványan megjegyzem, hogy Alsóörsön mintha láttam volna olyat, hogy egy-két jellegzetesebb 600-as elem a 601-esre volt építve. Tán ez is jó lenne... Így vajon menne a dolog? Úgy értem, hogy mondjuk marad a 601 kasztni, csak mondjuk a 600-as mocitetőt rá, és mindent ami ehhez kell (ilyet láttam), és hasonlóan hátul. Vajon ezt lenyelnék műszakin?

2696 Berczeli Ferenc 2007-04-08 17:53:36  Előzmény:Varga Tibor: 41529

Köszönöm a gyors választ!

2695 Varga Tibor 2007-04-08 17:47:31  Előzmény:Berczeli Ferenc: 41537

elvileg le lehet papírozni, de elég horror összeg(100e körül). nem biztos hogy érdemes vele foglalkozni. legtisztább ha meglenne 600as papírja, azt forgalomba állítani, és csak kap egy 601es padlólemezt.

2694 Pénzes Péter 2007-04-08 17:37:09  Előzmény:Varga Tibor: 41534

4es leömlő lenne a cél, de az most idő+pénz hiányában parkolóállásra van téve, addig eg marad a wartyuk leömlő.

2693 Berczeli Ferenc 2007-04-08 16:13:22  Előzmény:Varga Tibor: 41529

Bocs,ha bonyolultan fogalmaztam! A papirozás lenne a kérdés!

2692 Varga Tibor 2007-04-08 08:47:06  Előzmény: Ruspy: 41535

nem nagyon van variáció, ami egy az egybe bemegy. de ha átteszed a fület, meg szabva van a szár minden bemegy. de halottamm ár olyat hogy corsa? patron van az első gátlóban. de legegyszerűbb ha felújíttatod.

2691  Ruspy 2007-04-08 08:44:42

Milyen lengéscsillapítót lehet berakni 1.1 alá?

Mert én ahol nézegettem nagyon drága darabáron van a gyári...

2690 Varga Tibor 2007-04-08 07:58:30  Előzmény:Pénzes Péter: 41532

Nem kell ezt annyira túlkomplikálni, végén még kész űrállomás lesz az autó alatt

Nincs ez túlkomplikálva, így néz ki egy rendes rendszer az autó alatt. Waresz leömlővel értelmetlen az 50-es cső, az csak 4 leömlő esetén kell.

2689 Marton Tamás 2007-04-07 23:57:42  Előzmény:Pénzes Péter: 41532

Nekem majdnem ez a felállás, annyi különbséggel, hogy a nyitott dob helyett egy koppány 1-es van hátul
Állat

2688 Pénzes Péter 2007-04-07 21:32:45  Előzmény:Varga Tibor: 41531

huhh, az nem olcsó
Nekem varesz leömő, rá waresz Y azt 50es cső végén egy nyitott dobbal:]
Nem kell ezt annyira túlkomplikálni, végén még kész űrállomás lesz az autó alatt

2687 Varga Tibor 2007-04-07 20:04:57  Előzmény:Molnár György: 41530

ne felejtsd el hogy ha a 4 leömlő után nincs oldás,akkor vagy sehogy,vagy csak nagy kínlódás árán jön majd le a leömlő. épp ezzel szívtam nemrég. amúgy 5ezer ft egy olyan tűzkarikás megoldás.

2686 Molnár György 2007-04-07 19:16:50  Előzmény:Varga Tibor: 41528

Jaa az leesz, persze, utána gondoltam az oldási lehetőséget.
Az már majdnem a középdob előtt lesz. Aztán a következő oldási lehetőség a háts dob előtt megint. Én így gondoltam.

2685 Varga Tibor 2007-04-07 19:03:28  Előzmény:Berczeli Ferenc: 41527

mi is a kérdés? hogy technikailag meg lehet-e a csinálni, vagy a papírozás a kérdés?

2684 Varga Tibor 2007-04-07 19:02:48  Előzmény:Molnár György: 41526

jó, de nem az igazi. hogy lesz akkor majd oldható a kipuff?

2683 Berczeli Ferenc 2007-04-07 18:43:42

Sziasztok!
Nekem egy igen fura ötletem támadt ,mégpedig az hogy egy 601-es alapjaira építenék egy 600-as kombi karosszériát!A gond az,hogy a 600-as ki van vonva a forgalombol!(a papirjai megvannak)Arra lennék kíváncsi,megoldható lenne-e a dolog?És hogyan?
Azért ez az ötlet,mert a 600-as kissé hiányos!

2682 Molnár György 2007-04-07 18:18:51  Előzmény:jocking .: 41524

Hali
Nekem speciel nem teccik de ízlések és pofonok. Az a plusz két lámpa a lökösön...
Amúgy én is most teszem majd fel a 4-2-1 es 50-es rendszert. A leömlőn kívül minden házi lesz.
A Tibke által említett tűzkarika helyett jó lesz a fémszövetes rezgéscsillapító is??? Mert én arra gondoltam.

2681 Torma Péter 2007-04-07 18:05:38  Előzmény: Zombie: 41521

Pontosan ez szokott nekem is gondot akozni. Mármint a recsegés ami inkább zörgés. Igaz, nekem a kalaptartóban és az egy 3 utas hangszóró. Por megy bele és zörög. Ki veszem kifújatom és már is jó. Fogalmam sincs, hogy hova tervezték ezeket a hangszórókat. Volt már Blau is. Most Magnat van. Azt hittem, hogy a Blau a szar. De nem. Ez is szokott zörögni. Vagy csak én járok így, hogy tele megy szutyokkal? Szóval lehet, hogy csak kosz van benne. (ha viszont porvédős akkor lehet, hogy a kosarad van deformálódva. Ezáltal a membrán is el mozdult. Már láttam ilyet.)

2680 jocking . 2007-04-07 16:39:30

Bifór-Aftör:





A szín amúgy nem üt el ennyire, csak kemerán keresztül (a maradékon meg majd segít egy alapos mosás, a kocsi koszosan min. 1 árnyalattal sötétebb )
Még várom, hogy megjöjjön a bótba" a fehér hásó búra, és már kész is...
(Módosította jocking 2007.04.07. 18:40-kor)

2679 Varga Tibor 2007-04-07 14:19:06  Előzmény:Éles Zoltán: 41513

a 4 leömlő után, a tűzkarika elé, vagy mögé közvetlen.

2678  hks 2007-04-07 08:54:11

nagyokosok nem biztos hjogy akkora a baj lehet hogy simán csak por ment a hangszóró belsejébe akkor is ezt csinálja.egy takarítás megold mindent.

2677  Zombie 2007-04-07 07:33:30  Előzmény:Marton Tamás: 41520

köszi!
és tipp a javítására?
mondtam, hogy sértetlen a membrán....
mindenhol, és amit írtál az viszont igaz, hogy a porvédőnél benyomom akkor karcol, a párja pedig simán csendbenmozog
mit kell ilyenkor csinálni?
ki ért ezekhez?

2676 Marton Tamás 2007-04-07 00:30:11  Előzmény:Rell Miklós: 41518

Ha középen a porvédőnél nyomod a membránt és karcoló, recsegő hangot ad, akkor az a tekercs vagy meg van égve, vagy a membrán (vagy a gumiszegély) deformálódott el annyira, hogy a vasmaghoz, vagy a mágneshez ér a tekercs a légrésben. Ez így nem jó, javításra szorul. De mindenféleképpen úgy kell kipróbálni, hogy középen nyomod be a porvédőnél, nem pedig a membrán egyik oldalán. ha így nem "karcol" akkor vagy a magnóval, vagy az erősítővel vannak gondok

2675 Marton Tamás 2007-04-07 00:24:22  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 41501

Figyu Laca!

Muszáj voltam így járni vele, mivel ez az egyetlen munkaeszközöm Busz, vonat stb... sajna nem jár arrafelé úgyhogy ... De mostmár "biztos" kezekben van, az ünnepek alatt szanaszét lesz lakatolva Amúgy meg addig jó minden amíg érdekes hangot nem ad magából nekem ez már azóta recsegett-ropogott amióta megvettem a Trabit Szóval már ráfért a javítás. De nekem is így kezdődött mint neked, szóval minél előbb javíttasd meg!

2674 Rell Miklós 2007-04-06 21:14:06  Előzmény: Zombie: 41516

Leszakadt a tekercs a membránról? Ismertem egy srácot, aki volt olyan elvetemült, hogy ilyeneket javítson (sőt, újakat épített régi hangszóró vázára), de én nem mernék belefogni...
De inkább ne legyen igazam, és más legyen a baja... Hozzáértőbbek?

2673 Kacsándi Szabolcs 2007-04-06 20:25:13  Előzmény:Gyapjas Gergely: 41515

Nézd meg a főfékhengert,nem folyik e a kaszniba,lehet hogy rossz benne a tömítés és levegő jut bele.

2672  Zombie 2007-04-06 20:18:17

hali!
hiradásnechnikai Zsenik figyelem!


van egy pár elég komolyhangszóróm, és az egyik a minap el kezdett recsegni, a membrán sértetlen, olyan mintha valami lenne benn vagy nem tudom, ahogy mozgattam a membránt valami hozzáért valszeg ez a zörgésoka, de mit tudodk csinálni?

2671 Gyapjas Gergely 2007-04-06 19:57:31

Sziasztok!

Mi tegyek akkor ha 2t-én a hátsó fékkört nem tudom lelégteleníteni? Hallom hogy szuszog, de fékolaj nem jön rajta?

2670 Pénzes Péter 2007-04-06 15:02:24  Előzmény:Éles Zoltán: 41513

Y után mindenképp. Oda ahol épp elfér
Jah meg a kábel is érjen el odáig:]
(Módosította Penzi 2007.04.06. 17:05-kor)

2669 Éles Zoltán 2007-04-06 14:35:29

Sziasztok!

Én is digijet beszerelés előtt állok. A szondát a kipufogó melyik részére érdemes tenni, közelebb a motorhoz vagy távolabb? Most akarok 4 leömlőt és nemtom hova kellene az anyát heggeszteni. Ja 4t wareszról van szó.

Kösz

2668 Pénzes Péter 2007-04-06 10:43:09  Előzmény:Varga Tibor: 41510

AC megvan, lehet nem pont digijethez de VW (egyébként bosch. Majd szürőt kell vennem rá, mert az tiszta dzsuva. Fel a tank mellé, kábel neki azt mehet
Kipuffnak ha nekiállok akkor már teszek alá egy 50es csövet azt abba hegesztem bele az anyát
Légszürcsiházat néztem, egy kis kasztnizással talán még bele is menne csak akkor már a 2T motorháztető felejtős

2667 Nagy Attila 2007-04-06 10:31:20

Mondjuk a vezérmű tengely szimering cseréhez képest.
Bár az se nagy kaland,azért kérdeztem mert mikor kicseréltem a vezérmű szíjat láttam hogy szivárog de gondoltam a telet még ki bírja így így is lett de most már látványos a dolog és kicsit aggaszt is de remélem a 7végét még ki bírja majd jöv7en ki cserélem,és nem lesz vele gondom..
Köszi a részletes leírást!!!!!!!!!!!!!

2666 Varga Tibor 2007-04-06 10:08:11  Előzmény:Pénzes Péter: 41506

akkor jársz a legjobban ha felteszed a golf leömlőjét, abba csatlakozik a szonda. vagy kipufogóssal hegesztetsz egy anyát a kipufogócsőbe.ac meg nem árt ha agyárija van, kompletten.

2665 Támba Csaba 2007-04-06 08:11:34  Előzmény:Támba Csaba: 41508

A Maróti-féle Trabant 1,1 javítási könyv 28. oldalán megtalálod a szíj cseréjére vonatkozó ábrás leírást.

Előtte leereszted a hűtővizet. A leírás szerint beállítod a szíjat a vezérlési jelekre. Legkönnyebben egy racsnis dugókulccsal tudod forgatni a főtengelyt (természetesen forgásirányba!) míg alul és felül nem passzolnak a jelzések. Mivel a főtengely 2-t fordul, míg a vezérműtengely 1-et így figyelj oda, hogy csak akkor vedd le a szíjat ha alul és felül is jelen van. A szíj levétele után kiszereled a vízszivattyút és kitisztítod a fészkét.
Az új szivattyú tömítésére vigyázz, ne sértsd meg, beszerelés előtt kis szilikonzsírral érdemes megkenni. A csavarokat ne húzd meg teljesen, hogy a szíjat tudd feszíteni.

A leírás szerint helyezd vissza a vezérműszíjat (ha a régi kopott, repedezett akkor csak újat használj!) és feszítsd elő, majd húzd meg a csavarokat a szivattyún.

Ezután forgasd át a motort a főtengelyre helyezett dugókulccsal legalább 2-szer. Ha koppan, megakad, akkor valami nincs a helyén.
Ha jól csináltad 2 kör után a vezérlési jelek alul és felül passzolnak. Ekkor ellenőrizd az előfeszítést, ha kell korrigálj.

Utána töltsd fel a hűtőrendszert és indítsd be a motort.
Figyeld nincs-e szivárgás a szivattyúnál.
Ha minden ok állítsd le a motort és mégegyszer ellenőrizd a szíjfeszességet.

Ha minden O.K., akkor mehet vissza a burkolat, a generátorszíj, stb a leírás szerint


2664 Támba Csaba 2007-04-06 07:47:59  Előzmény:Nagy Attila: 41507

Mihez képest?

Ha nincs gyakorlatod a szerelésben akkor nehéz dolog itt a fórumon elmagyarázni...

2663 Nagy Attila 2007-04-06 06:50:38

Segítség!!
Folyik a vízpumpám...1.1-es..
mennyire nehéz cserélni????

2662 Pénzes Péter 2007-04-05 21:48:26  Előzmény:Varga Tibor: 41505

Én is így gondoltam, szval jobbkézzel balra nagyívbe:]
Légtömegmérővel még nem tom mi lesz. Direktszűrőt nem akarok bele. Lehet nézek valami kisebb légszürcsögőházat és azt faragom bele.
Szarabb meló mint ahogy elképzeltem, benyaszippantyúval lamdaszondával el lehet bibelődni

2661 Varga Tibor 2007-04-05 20:50:55  Előzmény:Pénzes Péter: 41503

az aktívszénszűrő nyugodtan kihagyható, annyi jelentősége van hogy a benzingőzt szűri, ne a környezetbe menjen naturba, és hogy a benzingőzt is beszívja a motor. a légtömegmérő meg úgy fér csak el ha direktszűrőt teszel bele.

2660 Venczli Miklós 2007-04-05 20:35:26  Előzmény:Pénzes Péter: 41503

A fogyasztás a legkevesebb

2659 Pénzes Péter 2007-04-05 20:09:00  Előzmény:Molnár György: 41502

Hát nem tom, lényegne csak annyi, h kiszippantja a benyagőz a tankból. Ha nem musz akkor inkább hagyom
100% tuti nem lesz, mert kicsit faragok rajta Tuti az lenne, ha légmennyiségmérő helyett pillangószelep potit tennék fel, csak akkor fogyasztásnak annyi

2658 Molnár György 2007-04-05 20:01:40  Előzmény:Pénzes Péter: 41500

Hali
Az a helyzet hogy a rendszer úgy egész, úgy komplett ahogy azt kitalálták. Igaz nekem nem vw-es a rendszerem. De nekem is van aktívszenes szűrőm. És a váltó felett gyönyörűen elfér. Ráadásul még 2 db csatlakozó is van. Vmilyen szelepeknek. Nem tudom a tieden vannak-e, sztem rakd fel azt is. Mert a 100% úgy 100%. Ha értesz.

2657 CIX Digitcam Laca :) 2007-04-05 16:40:57  Előzmény:Marton Tamás: 41499

Köszönöm a jótanácsot

Azért bátor vagy hallod...:"Semmi nem fogja már a csecst, nekem már a fölső résztől is leszakadt. Mostmár csúszkál a kasztniban, mert még tartják az alsó lemez darabjai, meg a dobív hátul, bár azt már elkezdte kiütni."

2656 Pénzes Péter 2007-04-05 16:40:51

Hi!
Szereztem digijetet a Trabimba Ha valaki követett el már ilyent az le tudná írni a tapasztalatait?
Ahogy néztem a légmennyiségmérőnek elég nehéz lesz helyet szorítanom meg szerintetek mennyi értelme van annak az aktív szénszűrőnek ami a vwkben van? azaz igazság (vagy inkább gazság, hogy nem nagy kedvem azt is belefaragni

2655 Marton Tamás 2007-04-05 11:11:05  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 41481

Hát Laca, ha látnád az én lengőkar felfogatásomat, akkor boldogan és nyugodtan járnál még ezzel Elébe kell menni a dolgoknak az igaz, mert ebből lesz az ami már nekem is. Semmi nem fogja már a csecst, nekem már a fölső résztől is leszakadt. Mostmár csúszkál a kasztniban, mert még tartják az alsó lemez darabjai, meg a dobív hátul, bár azt már elkezdte kiütni. Szóval van egy kis "holtjátéka" a keréknek Most megyek megcsináltatni pénteken. A másik oldalt kb. 2 éve csinálták. Mondjuk azért merem biztosan állítani, hogy jó az még, mert én csak szar úton járok dolgozni, és még simán bírja ilyen szar állapotban is
Szóval azért csináljátok meg mihamarabb, ha nem akarsz kellemetlenül járni

2654   2007-04-05 10:44:48  Előzmény:jocking .: 41497

Jó neked, nekem kb.3 percig tart a szakaszos... Kapcsolót szoktam cserélni, egy kis ideig jó, aztán elromlik.

2653 jocking . 2007-04-05 10:43:30

Van egy problémám:

A múlkori esős héten észrevettem, hogy a szakaszos ablaktörlő üzemmód 15-20 perc után már nem hajlandó szakaszosan törölni, hanem állandóan megy (kivéve ha megállok, mert akkor az is megáll )
Mivel lehet probléma?
A segítséget előre is köszönöm.