Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

2752 Varga Tibor 2007-04-12 20:07:34  Előzmény:Rell Miklós: 41595

nem hiszem hogy a süni tömítése lenne a baj, de egy próbát megér. autósboltba bemész és adnak pl motortömítőt, vagy fbs ha más nincs. autósboltban van az is sztem.

2751 Rell Miklós 2007-04-12 20:06:29  Előzmény:Varga Tibor: 41594

Hülye kérdés: Milyen tömítővel? És olyat hol kapok?
Süntömítés esetleg? Nem tudlak rábeszélni? Még sose szedtem szét, de emlékeim szerint egy rajzon mintah úgy lett volna hogy alulról van berakva, és mintha lett volna hozzá tömítés a felújító-készletben, amit gondosan elpakoltam... valahova...

2750 Varga Tibor 2007-04-12 19:50:32  Előzmény:Rell Miklós: 41593

tényleg kimaradt valaki úgylátszik bele msn-ezett
szóval kend be a talptömítést tömítővel, és úgy tedd össze. azért nem szabad izomból lehúzni a csavarokat, mert eldeformálódik, szétnyíródik a tömítés.

2749 Rell Miklós 2007-04-12 19:33:54  Előzmény:Varga Tibor: 41591

Én elhiszem hogy jó, csak nemtom nálam miért nem az... Itt az egyik mondatodban valami kimaradt... Mit csináljak és úgy rakjam össze? Talptömítés? Elvileg gyári újat sikerült vennem... De a régi karbi jó volt tömítés nélkül is... egy darabig. Aztán meg nem... És miért nem szabad csavart meghúzni? A süntömítés nem lehet? Mert elvileg az az egyetlen, ami még nem lett megnézve...
(Módosította Grisa 2007.04.12. 21:36-kor)

2748 Varga Tibor 2007-04-12 19:29:31  Előzmény:Rell Miklós: 41589

hűtötömítő elvileg dugulást nem okozhat, de nem nagyon szabad beleborogatni. a motoron belül elég nagy járatok vannak, nem tömödhet az el sztem.meg ha nyomás van a rendszerben, csak megszűnne a dugulás. nem nagyon van ötletem

2747 Varga Tibor 2007-04-12 19:26:52  Előzmény:Rell Miklós: 41588

nekem tényleg jó volt, sztem a talptömítés lehet a ludas, az szokott ilyenkor lenni. , és úgy rakd össze, és ne nagyon húzd le a csavarokat

2746 Szabó Csaba 2007-04-12 18:32:19

Szép jó estét mindenkinek!

Mai napom csupa meglepetés volt.
Kiskertet rendezgettem, majd két kapavágás között alámerültem a Trabimnak.
Elkezdtem tisztogatni, kapargatni a problémás felületeket, hogy előkészítsem a felületvédelemre. Kertrendezést azonnal be is fejeztem, mert szörnyű rozsdásodásokat találtam: 1 ; 2 ; 3 ; 4 ; 5 ; 6 ; 7 . Ezek után nagyon kíváncsi voltam a hátsó doblemez állapotára belülről is, ahol találtam egy apró folytonossági hiányt. Ezzel még nem volt vége, további két javításra váró súgólyuk kezdemény: 1 ; 2 ez érdekes mert csak nagyon közelről nézve lehet a repedést látni kívülről már csúnyább. Sebaj, 1-es lemezem van, holnap kijavítom mindet.
No persze azt tudtam, hogy kevés gázom és oxigénem van. De ennyire?
Hab a tortán: az akna foglalt, a szíveszakadt (adagoló game over) opelom bitorolja a garázst.

2745 Rell Miklós 2007-04-12 17:17:52  Előzmény:Varga Tibor: 41587

Nemtom... Mintha füstöt látnék benne, amikor nem jön víz (vagy nem víz jön). De lehet az is, hogy csak gőz... Szagát nem érzek, és nyomást se... Olyan nem lehet, hogy a hűtőkör egy része eldugult (mondjuk a motoron belül egy járat), és ott forralja a vizet, és innen vannak a buborékok, míg a hűtőkör többi része teljesen normálisan működik, és így a mért helyeken a hőfok is rendben van? Lehet, ám, hogy hüléket beszélek... Ja, hűtőtömítő van benne, mert anélkül csöpögött... Az okozhat ilyesmi dugulást?

2744 Rell Miklós 2007-04-12 17:13:24  Előzmény:Varga Tibor: 41586

De akkor mi lehet? Én nem csináltam vele semmit, csak ráraktam az én alapjárati szelepemet (amit kipróbáltam, és működik, meg aztán még szinte új: 3 éves talán), és felraktam a karbit! Miért nem tudok akkor alapjáratot állítani? Akármerre tekerem, nem történik semmi... A többi hibát (torpanik, meg ilyenek) még lehet a gyújtás számlájára írni, bár úgy vettem észre, hogy gázadás-függő... De az állíthatatlan alapjáratot?!? Hmmm... A szívósorom még a régi, nem? Abban nem lehet bibi? Mondjuk... A fűtősün tömítése? És falsot szívna ott? Vagy adj még tippet!

2743 Varga Tibor 2007-04-12 07:04:59  Előzmény:Rell Miklós: 41585

én egy vízpumpacserével kezdeném azért. bár nemtom ,elég érdekes hogy nem mindig iylen, így a legnehezebb. ha hengerfejes lenen akkor állandó jelleggel lelőné a kupakot. így csak arra tudok gondolni hogy fellevegősödik a rendszer valami miatt.

2742 Varga Tibor 2007-04-12 07:02:19  Előzmény:Rell Miklós: 41584

Mert szeretném azt hinni, hogy csak azért nem akar nekem összejönni egy karbival se, mert eddig csak 1.1-esekével próbálkoztam..
Hát sajnos nem, 1.3an volt. és nálam tökéletesen reagált az alapjáratra, ha akartam be tudtam lőni olyan alapjáratot hogy meg tudtam számolni a motor fordulatát.

2741 Rell Miklós 2007-04-12 06:02:50

Jut eszembe! Kicsit off, de... barkács... Szóval van egy Golf2. Tegnap megyek vele, nem volt semmi különös, leparkolok, be az üzletbe, amikor kijövök hatalmas pócsa alatta. Víz. És ahogy lecsavarom a hűtővíztartály tetejét, fortyog ki a víz. Nézem, hát az ékszíj iszonyat laza. Megijedtem, hogy talán megállt a pumpa, és a dörzsölődéstől talán kitágult-elkopott volna a szíj, a hőfokvisszajelző ahol mért ott jó volt a hőfok, de a hangerfejben megfőtt a víz. Hazamentem, leszedtem a szíjat (a feszítőcsavarokat csak hosszabbítócsővel sikerült lelazítani, annyira meg voltak tépve, tehát azok nem engedhettek). Kézzel könnyedén forog a vízpumpa! Összeraktam megint, kipótoltam a hiányzó vizet, próba: Hát a "pisálójából" jön víz, de csak szaggatottan. Igaz, ez már nem mai dolog, régóta ilyen. De miért? Gondoltam, talán hengerfej-tömítés, de akkor nyomással kéne itt jönnie a gázoknak, nem? Pedig ha befogom kézzel a tartály tetejét, nem érzek semmi nyomást. Szóval forog a víz, de... nagy ritkán egyik pillanatról a másikra forral, és elég szaggatottan (vagy levegősen?) forgatja a vizet. Mi lehet ezzel? Egyszer már csinált olyat is, hogy egy pillanat alatt minden előjel nélkül szinte az egész vizet ellőtte (tartály sapkáját lenyomta, és az összes víz ki).

2740 Rell Miklós 2007-04-12 04:23:38

Tényleg! Hát itt az olaj egy negyed éve, és csak arra vár, hogy lecseréljem! Na, ma megejtem, ha lesz rá idő!
Na, csak azért gondoltam, hogy a túl alacsony alapjárat miatti túl alacsony olajnyomás miatt van, merthogy amíg normálisabb alapjáratom volt, addig nem volt ilyen.
Csak egy halovány kérdés: Ideiglenesen szerintetek lehet-e alapjáratot növelni a fojtószelep nyitásával? (mivelhogy az alapjárati csavarra nem reagál, és használni szeretném addig is, amíg sikerül szerezni egy 1.3-as karbit) Ja, meg mégegy Tibkének: Neked ugye 1.1-en volt ez a karbi? Mert szeretném azt hinni, hogy csak azért nem akar nekem összejönni egy karbival se, mert eddig csak 1.1-esekével próbálkoztam...

2739 Varga Tibor 2007-04-11 21:29:32  Előzmény:Marton Tamás: 41582

1.3as a motorod és megmaradt az olajnyomás gond? vagy a pumpád maradt a régi? melegen épp jobban kéne mennie tapasztalatom szerint. a féltengely miatt rázhat jobban. de úgyérted hogy menet közben ráz jobban, rázza a kormányt?

2738 Marton Tamás 2007-04-11 21:19:35  Előzmény:Varga Tibor: 41578

Nekem is ugyanez a problémám, bár nekem pont hogy hidegen csöndes, aztán ahogy bemelegszik az olaj meg a motor, akkor kezdenek csattogni a hidrotőkék alapjáraton. Én az olajpumpára gyanakszom. Haver 4T wareszának még melegen sincs csattogó hangja, és nála az olajnyomás lámpa sem világít alapjáraton, nem úgy mint nálam
Bár az olajcsere valamelyest javít a helyzeten, de mint írtátok, ez az állapot 1-2 ezer km-ig tart, utána megint csitt-csatt Amúgy már 1.3 a picike, de szerintem e tekintetben nincs különbség az 1.1 között.

Amúgy egy kérdés. Nektek is gyengébben húz a gép amikor bemelgszik a motor? Szivató miatt lenne? Meg hidegen nem ráz annyira a gép mint melegen. Mert nem 100-asak a féltengelyeim, meg a kinyomócsapágyam, meg az elülső mocitartó bakom, de mé ráz jobban melegen? Vagy a difi? Mi lehet?
Hülye vagy. Ki beszél itt 2T-ről?

2736 CIX Digitcam Laca :) 2007-04-11 19:19:34  Előzmény: : 41579

2T-ben nem is fog
Akkor most én vagy nagyon jó olajat használok, vagy nemtom, mert nekem soha nem csattog semmi.

2734 Varga Tibor 2007-04-11 19:06:24  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 41577

nem törvényszerű, de nagy átlagban hideg motornál csattognak a tőkék elég rendesen. de golf 3as motorokba már máshogy oldották meg, ott nem csattognak a tőkék 100ezer km felett se.

2733 CIX Digitcam Laca :) 2007-04-11 19:02:22  Előzmény:Rell Miklós: 41573

"alapjáraton egyszercsak összenyomódik mondjuk egy hidrotőke, elkezd csattogni, és emelt fordulaton is csak úgy kb egy perc után áll helyre a rend?"

Nálam is megvan ez a jelenség évek óta, igaz a téli időszakban jelentkezik gyakrabban, nyáron csak néha-néha.
Olajcsere után elmúlik, de egy hónap után újra kezdődik a folyamat.
Gondoltam már a hidrotőke cseréjére, de állítólag csak átmeneti megoldás, pár hónap és kezdődik előről minden

(Módosította CIX688 2007.04.11. 21:02-kor)

2732 Varga Tibor 2007-04-11 18:57:06  Előzmény:Molnár György: 41575

a hidrotőkéi nincsenek egy évesek. de nem hiszem hogy olajnyomás baja lenne, bár ha nagyon alacsony, lehet ez a gond. de inkább az olaj nem tuti már sztem.

2731 Molnár György 2007-04-11 18:19:39  Előzmény:Rell Miklós: 41573

Igaz nem szakvélemény, de lehet kicsit koszos a hidrotőkéd, és nem tudja felnyomni, vagy a szivattyú nem 100%. Olajad mien van benen? De biztos mondanak még okosabbat is.

2730 Kacsándi Szabolcs 2007-04-11 17:44:30  Előzmény:Zwick Gábor: 41572

A tábla biztos hogy nem rossz,csak épp nem tudni milyen autóé volt.A kiméréshez sajnos nem értek,de a vallatásnál kiderül úgyis.

2729 Rell Miklós 2007-04-11 16:45:33

Szakvéleményetekre lennék kiváncsi! Lehet-e vajon az, hogy a túl alacsony alapjárat miatt nincs meg folyamatosan a kellő olajnyomás, és alapjáraton egyszercsak összenyomódik mondjuk egy hidrotőke, elkezd csattogni, és emelt fordulaton is csak úgy kb egy perc után áll helyre a rend?
Mert hogy ilyenem van. Épphogycsak alapjárat, nem állítható, és néha alapjáraton elkezdi a csattogást, és ha rugdalom, vagy megyek vele, egy kis idő után elmúlik... Csak próbálok okoskodni, és az alapjáratra fogni...
Ja, lehet örülni, meglett a műszaki meg a zőőődkártya...

2728 Zwick Gábor 2007-04-11 12:48:25  Előzmény: : 41568

Ok-ok lehet hogy megtárgyaltátok de én sajna lemaradtam róla!
Akkor csak annyi lenne a kérdés hogy hogyan tudom leellenőrizni hogy 6v vagy netán 12v-os. Jah és nincs beszerelve szóval satupadon műszerrel mit és hova mérjek milyen műszerrel? Mert sajna még nem működőképes az autóm És nem tudom hogy hogyan deríthetném ki, mert lehet hogy csak a táblácka rossz rajta.
Köszi előre is a választ.

2727 jocking . 2007-04-11 08:22:25  Előzmény:Molnár György: 41563

Nekem direktszűrő van benn már majdnem 3 hete, és nagyon tetszik!
Olyan jó "búgó" hanja lett tőle a motornak.
Simán felment, csak azt kellet megoldanom, hony a hanszigetelő szivacs, ami már elég sz@r, ne potyogjon bele ezért a szűrő fölött kivágtam a francba.

2726 Nagy Attila 2007-04-11 06:49:23

Ma kicserélem a vízpompát,remélem nem cumizok sokat vele,és berakom az új szemeket a kicsibe tiszta "bmw" filing lessz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2725 Kacsándi Szabolcs 2007-04-10 19:19:08  Előzmény: : 41566

Sejtettem hogy nem gyári.Én is úgy tudtam AM cikkek szerint,hogy nem volt.Csak valaki mondott ilyet is.

2724   2007-04-10 19:13:55  Előzmény:Szegedi Árpád: 41567

Ezt már 1x megtárgyaltuk!

2723 Szegedi Árpád 2007-04-10 19:12:06  Előzmény:Zwick Gábor: 41561

Én láttam 12voltos dinamót,Trabanton.De,lehet,hogy Wartburgé,de Trabanton van,"84-esen.
Az igazság az, hogy a gyári változásjelentés szerint nem volt 12V-os dinamó. Ebben a változásjelentésben minden apróság benne van, nem hiszem, hogy pont ezt kihagyták volna belőle, hogy volt 12V-os dinamó is.

2721 Kacsándi Szabolcs 2007-04-10 19:07:23  Előzmény:Zwick Gábor: 41561

Nekem ilyen volt az első trabim,valaki azt mondta hogy az első 12v-os trabik még dinamóval jöttek ki.De mondták azt is hogy wartburgé.Nem tudom mi az igazság.

2720 Varga Tibor 2007-04-10 18:48:18  Előzmény:Molnár György: 41563

jobb a betétszűrő igazából, csöndesebb ugye. de a direktszűrő se rosszabb, csak többször kell tisztítani, olajozni.

2719 Molnár György 2007-04-10 18:32:19

Hali
Mondjatok valamit arra a verzióra hogy direktszűrő, vagy sportszűrő. Sportszűrő alatt a gyári helyére illő ritkább zsűrőt értem. Általános használatra melyik a jobb. Napi használatról van szó.
Köszi a tippeket

2718 Prokop Gábor 2007-04-10 16:31:05  Előzmény:Zwick Gábor: 41561

Úgyérted, [b]Trabanton[/b] 6V-os. Ettől még ezer más teknyikát felszereltek pont ugyanolyannak látszó 12V-os dinamóval...

2717 Zwick Gábor 2007-04-10 15:53:21

Ma szemezgettem itt a dinamóim közül hogy melyiket is újítsam fel vagy melyik van a legtutibb állapotban és arra lettem figyelmes hogy, valamelyiken 6v 220W és volt amelyiken 12v 220w! Ezt nem értetem hogy most mi is van tulajdon képpen. Mert tudtomal a dinamók azok egytől egyig 6v-osak. Akkor mit keres 12v-os táblácska rajta?

(Módosította csucsunova 2007.04.10. 17:54-kor)

2716 Urgyán Imre 2007-04-10 15:13:16  Előzmény:Varga Tibor: 41554

Tibi!!!

Irányítókar....

2715 jocking . 2007-04-10 13:03:15  Előzmény:: 41558

Nemtom, de sztem bontóban beszerezni éri meg a legjobban.

2714 (Törölt felhasználó) 2007-04-10 08:18:51  Előzmény:jocking .: 41557

Az enyém is 18 éves
a beállítgatás után pöcre indul halkabb is lett de azért ropppant idegesítő ,hogy a fránya csavar nem teszi a dolgát..
karbit venni nem drága??

2713 jocking . 2007-04-10 07:45:13  Előzmény:: 41555

A 2T-men nekem is volt problémám a karbival. Nekem az volt a gond, hogy semmit nem lehetett rajta állítani (alapjáratot is csak a hűtőlevegőházon lévő csavarral) és ezen felül még nehezen is indult, vagy 10 másodpercet indítózni kellett, mire "elkapta".
A hiba oka a karbi elhasználódása volt, már minden lötyögött, szétkopott rajta, Azt meg könnyebben lehettett volna megszámolni, hogy hol nem szív falsot, mint azt hogy hol szív.
Megoldásom: a 21 éves trabimba nővérem (trabijának )vadiúj 18 éves karbiját tettük fel (mert ugye az ő trabija bontásra került-béke poraira) és most mindig pöccre indul és mindent lehet rajta állítani.

Átraktunk még vmi hajlított bordás lemezt a szívótorokra (úgy néz ki mint egy sugárhajtómű szemből) annak nem tudom mi a jelentősége (HA ezt tudja valaki, akkor itt várom a megoldást! )

2712 (Törölt felhasználó) 2007-04-10 07:34:17  Előzmény:Babecz Tamás: 41543

nekem is volt már ilyen kapcsológomba csere..

2711 (Törölt felhasználó) 2007-04-10 07:21:04

sziasztok!

Kérdésem lenne adott 2t trabi meleg motornál alapjáratot szerettem volna állítani de a csavarra nem lépett semmit!
Kicseréltem a az állító csavart (gondoltam rossza a tömítőgyűrő) nincs változás. Atomjaira szedtem a karbicseket kicseréltem az úszóház tömítést, a karbi felfogató tömítését, süritett levegővel kifújtam az összes fúvókát.
Ha légtorok felől bevilágítottam lámpával nem láttam rést a pillangószelep mellett.Úszóházban benzinszintet és a pillangó alaphelyzetét is beállítottam.
A gázbowdentől van alapjárat..
Mi lehet a gond falsot szív? vagy más?..
karbiszakértő segítségét kérném..minden más észrevétel is jól jönne...
előre is köszi

2710 Varga Tibor 2007-04-10 06:21:25  Előzmény:Rell Miklós: 41551

értem én, de amit én mondtam ott is sértetlen az alváztábla, hiszen a 4t dob megmaradt....

2709 Varga Tibor 2007-04-10 06:20:37  Előzmény:Molnár György: 41550

a golf szára vastagabb, abból kell esztergálni, meg ugye kisebb menetet vágni rá.

2708 Szabó Géza 2007-04-09 17:57:42  Előzmény:Rell Miklós: 41551


Erre gondolsz?

2707 Rell Miklós 2007-04-09 17:37:18  Előzmény:Varga Tibor: 41549

neeem, amire én gondoltam, azon - ha jól emlékszek - csak az eleje volt átcserélve. Vagyis elöl az a lemez, ami keresztben van a kocsi orrán, a motorháztető mellett két oldalt az a két lemez volt ráépítve, meg a motorháztető. Így az alvázszám környéke bontatlan, meg tulajdonképpen az egész autó is bontatlan szerkezetileg... Amúgy az utastér, meg a hátulja 601 volt. Tehát körbe volt esőléc, meg a csomagtartó is teljesen 601 volt...

2706 Molnár György 2007-04-09 12:24:42  Előzmény:Varga Tibor: 41548

Hali
Tibke "és meg van csinálva aszár is hogy maradjon a trabi "toronycsapágy"."
Ez egész pontosan mit jelent? A szárat rövidíteni kell? Vagy mit?
Mert én is készülök a golf gti fékre. És ha nem túl nagy ördöngősség, akkor ezt is beiktatom. Hátha jó lesz
Na további locsolást mindenkinek.

2705 Varga Tibor 2007-04-09 08:00:48  Előzmény:Rell Miklós: 41541

Érdekes dolog, persze én is csináltam Peti trabiját, 4t alváz, pupos bódé, 5 gang, nagy motor. De műszaki az más. ezért írtam hogy legtisztább ha csak egy alvázcsere van. mert a 600as kasztninak mindenképp jó állapotban kell lennie, ha az lesz a külseje az autónak. a papír meg úgy a legegyszerűbb ha 600as néven fut.

2704 Varga Tibor 2007-04-09 07:59:06  Előzmény: Zombie: 41546

ha gti féked van, akkor pl felmegy a golf gólyaláb, ha át van rakva a trabi rugótányér, és meg van csinálva aszár is hogy maradjon a trabi "toronycsapágy".
hátul semmi varia nincs, fel kell ujíttatni, tökéletes az oda.

2703 Rell Miklós 2007-04-09 04:51:01  Előzmény:Prokop Gábor: 41542

De, mondd el! Érdekel!