Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

2852 Rell Miklós 2007-04-21 16:06:25  Előzmény:jocking .: 41695

Csak hogy elkeserítselek: én kicseréltem a tömítéseket, membránokat újra, a fúvókákat Wareszéra cseréltem. Ettől jó lett ugyan, viszont a fogyasztás is 10 l fölé ment... Úgyhogy az a karbi most félre van téve...

2851 jocking . 2007-04-21 14:25:35  Előzmény:Rell Miklós: 41692

Szal akkor tömíéscsere...

2850 Rell Miklós 2007-04-21 10:57:24  Előzmény:Molnár György: 41639

giorgio80! Mikor számíthatunk már azokra a képekre! Nagyon várom már! És alulról is kérnék képet, hogy mi hol, merre vezet! Fontos lenne...

2849 Rell Miklós 2007-04-21 09:32:04  Előzmény:Polgár Tibor: 41681

Köszi. Bár sokra nem mentem vele.... méretek nincsenek (persze, miért is lennének), de ami szomorúbb, hogy azokon a rajzokon nem lehet túl jól kivenni az idomok formáit. Viszont érdekes, hogy egy évjáraton belül is mennyi tipust sorolnak fel. Persze, az már nincs mellette, hogy melyik mit tud pontosan, meg hogy miért van az egyikben ilyen, a másikban olyan... Vagy csak én vagyok hozzá hülye, az is lehet....

2848 Rell Miklós 2007-04-21 09:29:01  Előzmény:jocking .: 41690

Van egy sanda gyanúm, hogy a szétszedés-összerakásoktól azért javul csak meg ideiglenesen, mert valami tömítettségi probléma van, és frissen összerakva (akkor ugye semmi sem ül pont úgy egymáson, mint előtte) még tömít, majd amikor már "összeszoknak" a tömítőfelületek, akkor meg már nem. Nem tudok okosat mondani... Én sem vagyok 100%-osan elégedett az enyémmel, bár most éppen nem rossz. De már abban sem vagyok biztos, hogy tényleg a karburátor a rossz. Pl arra a "terhelés nélkül felpörög, de terhelve nem" problémára az elosztófedél-rotor csere volt megoldás... Valaki itt egyszer említette a bubileválasztót is hogy annak is lehet baja, pedig hát elvileg csak egy doboz. Időközben kiderült, hogy az mégsem csak egy doboz, hanem abban is van működő alkatrész, viszont ha jól emlékszem a működés lényegére nem sikerült rájönni, mert pont fordítva működik, mint ahogy logikus lenne... Persze... a logikus sztem az lenne, ha abban nem is lenne semmi, csak középen befolyna az anyag, alul meg ki, fölül meg vissza.

2847 Pénzes Péter 2007-04-21 08:49:47  Előzmény:Marton Tamás: 41689

Nekem sima waresz rugók vannak bent és abból 4kör minusz, azaz félbe van
Nyugottan félbe vághatod nem fog annyira megülni.
Ha menetenként akarod vágni akkor szerezz egy marék 10es rugósalátétet mert sok szétszedéstől törni fognak, tapasztalat...
Lajoskomáromba jössz? elvileg ott leszünk, meg lesz még sok ületett autó etalonnak

2846 jocking . 2007-04-21 06:48:36

Most meg van 1 jó hírem:

Elmúlt a rángatás! Nem tudom hogyan, de megcsináltam!
Azzal kezdtem, hogy levettem a porlasztót, és teljes egészében szétszedtem és kipucoltam, a membránokat is levettem. Nem igazán találtam benne olyan koszt, ami bármit is okozhatott volna (sztem), de érdekes módon most jó.
Fura, 1 hónapja is ugyanez történt, és ugyanez volt a megoldás (úgy tűnik, néha ki kell szellőztetni a karbit).

2845 Marton Tamás 2007-04-21 05:22:16  Előzmény:Pénzes Péter: 41661

Penzi, tibke!
Megint ültetés a téma. A kocsi elejét szeretném ültetni, a hátulját csak terpeszteni. Most hétvégén bontjuk ki a kombi waresz hátsó rugóit, és tényleg tudni szeretném mennyit kéne vágni belőle egy viszonylag lightos első ültetéshez. Tehát akkor ha félbe vágom, nem fog gumiig érni a sárvédő? Nekem az lenne az ideális ha a gumi fölött még lenne 1-2cm a sárvédőig. Nem akarom feleslegesen rögtön félbevágni, mert ha nagyon leül az nem lesz jó. Vagy csináljam 2 menetenként, mindig próba, aztán amikor jó, haggyam úgy? Az nem kis munka lesz


[i](Módosította PAtr0n 2007.04.21. 07:24-kor)[/i]

2844 Marton Tamás 2007-04-21 05:13:31  Előzmény:Rell Miklós: 41686

Na hát erről én is tudnék mesélni
Nálam is egy két használat után már nem is lábpumpa formája volt Amúgy lehet ilyenből "ikerturbinásat" is kapni a Tacskóban amibe 2 pumpa van építve. Lehet az kibír 3-4 használatot is. Höhhö.
Az a kompresszor meg megérte a pénzét! Hogy örül ilyenkor az ember, hogy egy vérbeli nagyon kisipari cuccost ennyiért talál. És ez tuti egyedi, nem készült sorozatban!

2843  Ruspy 2007-04-21 05:06:42

Üdv!
Korábban említettem, hogy engedi az olajat a fékerő szabályzóm...
Megkérdeztem pár alkatrészkereskedőt, azt mondták 4-5000-ért újat kapok...
de olvasgattam ezt az oldalt http://www.zsombicar.hu/trabant.html - itt 890 Ft-ba kerül szerintetek ez csak tömítés vagy tényleg fékerő szabályzó.
tömítésem van itthon.. ez is megoldás lenne?

2842 Rell Miklós 2007-04-20 23:18:13  Előzmény:Szabó Szilárd: 41685

Na, a teszkógazdaságos lábpumpát inkább ne is emlegesd! Egyszerhasználatosnak bizonyult. Kb 3 taposás után maradandó alakváltozást szenvedett, és csak apám szavai ("jó lesz ez még valamire") mentették meg az azonnali kukábadobástól.
De komolyan, én nem az a fajta vagyok, aki ha nem működik valami, akkor azonnal kidobja. Megpróbálom előtte működésre bírni. De ezt... Ez olyan gyorsan feladta, és annyira reménytelennek tűnt, hogy meg sem fordult a fejemben, hogy megszaszeroljam...

Egyébként hűtőkompresszorom már nekem is van, csak megfelelő tartályt kell találni...

2841 Szabó Szilárd 2007-04-20 21:26:17

Ne cikizzetek már!
Én tök örültem neki és jó ki is tudom használni!!
Ennyi pénzt meg szerintem megért mert egy Tescó gazdaságos lábpumpát sem kapok meg ennyiért .
Ha meg magam akarom összerakni akkor meg jóval többe kerülne!

2840 Pénzes Péter 2007-04-20 21:04:41  Előzmény:Szabó Szilárd: 41682

huhh, ilyent még általános iskolás koromban szerkeztettem:] bringám kerekét azzal fújtam fel

2839 Polgár Tibor 2007-04-20 20:41:33  Előzmény:Szabó Szilárd: 41682

Hmmmm. A képen látok egy poroltót, egy hűtőgép motort és a nagymamik bevásárló kocsijának kerekét!
Jópofa szerkezet. De nem a kicsi tartály a gond sztem, hanem hogy a hűtőkompresszor kevés levegőt nyom. De nekünk is van hasonló kerékfújáshoz...

2838 Szabó Szilárd 2007-04-20 20:22:49

Ez a cucc ide való pont a barkács szakkörbe!!

Bemutatom a legújabb szerzeményemet.
Vettem a piacon egy ezresért egy öreg papa árulta.
Kompreszor 5-6 bár nyomással csak a tartály kicsi ezért autót festeni nem fogok vele.
De bármi másra jó. Kereket fújni, kissebb dolgokat lefesteni, portalanítani.
Csak be kell dugni és egy 5-6 perc múlva már van is levegőm szabvány levegős csatlakozóval ellátva!
[imgw]http://kepfeltolto.hu/2007/4/20/h46.jpg[/imgw]

2837 Polgár Tibor 2007-04-20 20:20:03  Előzmény:Rell Miklós: 41680

[url]http://www.vagcat.com[/url]Ez egy netes katalógus

2836 Rell Miklós 2007-04-20 19:55:14  Előzmény:Polgár Tibor: 41679

Á, szóval van katalógusod! Akkor talán azt is meg tudod mutatni/mondani, hogy ezeknek a kocsiknak a kipuffcsonk után az "Y" csöve hogy is néz ki! Milyen irányban indul, egyezik-e a vastagsága a Trabi gyári csövével, meg ilyenek!

2835 Polgár Tibor 2007-04-20 19:30:02  Előzmény:Rell Miklós: 41678

Nehezet kérdeztél. Legalábbis az általam ismert katalógus nem egyértelmű. Az NZ kodú motort néztem, ami olyan, mint a wareszé, csak spricces. A golfban 84-92-ig írja. A polo 82-től 94-ig. Sztem ez nem igaz, de ki tudja...

2834 Rell Miklós 2007-04-20 18:39:24

Kérdés: Melyik (milyen évjáratú) Polokban / Golfokban van a 4T Trabiéval / Wareszéval megegyező motorblokk? Vagyis inkább: Melyik évjáratú Polokon / Golfokon van a Wareszéval megegyező kipuffcsonk?

2833 Kacsándi Szabolcs 2007-04-20 18:31:38  Előzmény: Ruspy: 41675

Műszakin nem fogadják el szerintem,attól is függ hova viszed.Valószínű hangosabb lenne,de lehet hogy a motornak sem tetszene.

2832 Grõb Gyula 2007-04-20 18:22:55  Előzmény:Varga Tibor: 41652

Tibke,köszi a választ. Igen,ez egy sportváltozat,úgyhogy 70 paripás. Már csak meg kell venni, meg elhozni. Ja,igen meg berakni,a váltóval együtt. Már ha létrejön ez az egész.

2831  Ruspy 2007-04-20 17:24:24

szóval kipufogó problémára tud mondani valaki valamit?

2830  hks 2007-04-20 17:18:36  Előzmény:Grõb Gyula: 41672

nézd meg akézifékkitámasztót (akét fékpofa közötti vasra gondolok)idővel jól elkopik a devágás rajta és így nem támaszt ki eléggé felszoktuk hegeszteni ha kopott vagy csere.

2829 Prokop Gábor 2007-04-20 15:56:50  Előzmény: Ruspy: 41668

Maróti könyvesbolt, elérhetőségek a Nyaggatóban.

2828 Grõb Gyula 2007-04-20 15:42:44

Helló! Az a problémám, hogy a kézifék nem fog, nem kicsit, egyáltalán nem. Kiszedtem a kötelet, megzsíroztam, pofák jók, dob (szerintem) nem kopott. A lábfékkel tökéletesen működik, de sebességben kell hagynom emelkedőd, mert csak így tudok parkolni vele. Tipp?

2827  Ruspy 2007-04-20 13:21:01

Tönkrement a 4T hátsó kip. dobom... viszont van itthon egy alig használt 601-es hátsó dob... milyen lenne ha összepárosítanám a kettőt? milyen lenne a hangja? próbálta már valaki? egyáltalán műszakin átmenne?

2826 jocking . 2007-04-20 12:44:20

[b]Van 1 rossz hírem (főleg nekem rossz):[/b]

Megint előjött a rángatós probléma. De most leírom a részletes tapasztalatomat:

Megyek reggel a 4T trabimmal. Semmi gáz, néha kihúzatom, de általában 80-90 km/h a maximum. 15 km megtétele után -akkor kb 80-nal haladtam, picit gyorsulva- félgázon a motor hirtelen elkezdett "nem húzni". Próbáltam benyomott kuplunggal, (pörög, reagál a gázra) de amint felengedem a kuplungot, a motor egyből elerőtlenedik, csak rángat; főleg amikor kereszteződésben bekanyarodás után kéne gyorsítani, alacsonyabb sebességben. Padlógáznál sem megy 90-nél többet. Félgázon olyan érzés, mintha a motor gázadásra lassulna.
Ja és a kipufogó is durrogott, tisztára mintha lövöldöznének.

A gyertyák, a gyújtáskábel, az elosztófedél és a rotor most lettek cserélve, azzal nem lehet gond.(szerintem )
Ahogy megfigyeltem, a probléma nem függ attól, hogy a szivató be- vagy már kikapcsolt állapotban van.

Észrevettem 1 furcsa dolgot is: nem tudom, mi a szerepe annak a fekete kis dobozkának (amiből 2 db vezeték megy a karbira), de ha én arról lehúzom a vezetékeket, nem történik semmi, csak kicsit egyenlőtlenebbül jár a motor, mintha le akarna fulladni. Ez egyenként nem igaz mindkét vezetékre, ha azt húzom le amelyik az alapjárati beállítócsavarra megy, nem történik semmi.

Mi lehet a baj? Segítsetek!
[i](Módosította jocking 2007.04.20. 15:18-kor)[/i]
[i](Módosította jocking 2007.04.20. 15:33-kor)[/i]
[i](Módosította jocking 2007.04.20. 15:34-kor)[/i]

2825 Hudák Zoltán 2007-04-20 10:34:27

Szia ruspy itt megtalálsz mindent: http://trabi.hu/index2.htm
[i](Módosította Hudee 2007.04.20. 12:34-kor)[/i]

2824  Ruspy 2007-04-20 10:22:51

Üdv! engem olyan dokumentáció érdekelne amiben minden van... fék, felfüggesztés kapcsolási rajzok stb... 4T trabihoz. van ilyen valakinek?


Egyébként mennyiért újítanak fel lengéscsillapítót?

2823 Zwick Gábor 2007-04-19 12:52:06  Előzmény:Támba Csaba: 41666

Rendben köszönöm!

2822 Támba Csaba 2007-04-19 12:49:58  Előzmény:Zwick Gábor: 41665

Hogy NDK-s az látszik.
Ha Trabié is akkor laprugós 2T-be elöl-hátul jó, spirálrugósba (1986-tól) csak elölre
4T-be nem jó.
[i](Módosította Tsaby 2007.04.19. 14:50-kor)[/i]

2821 Zwick Gábor 2007-04-19 12:37:04

Sziasztok egy olyan kérdésem lenne hogy ez a lengéscsillapító milyen trabiba való(2T-4T spirál vagy laprugós)?

[img]http://img1.tar.hu/csucsunova/size2/29519039.jpg[/img]

2820 Szabó Géza 2007-04-19 08:44:37

okés köszi a többit tudtam

2819 Támba Csaba 2007-04-19 08:36:36  Előzmény:Szabó Géza: 41662

Csonkállványok: csere, kerékagyak: csere, féltengelyek: csere, sebességváltó komplett, vagy legalább a differenciálmű harangok: csere

2818 Szabó Géza 2007-04-19 08:23:55

hellótok!
Szeretném átcsinálni a Trabim ujfajta első futóművesre, az lenne a érdésem, hogy a régi csonkálványokban csak a csapágy mérete volt más?Vagyis ha kicserélem az öregben a csapágyat és leszerelem a fémharangot akkor az ugy jó lessz?választ előre is köszi!

2817 Pénzes Péter 2007-04-19 06:08:52  Előzmény:Marton Tamás: 41659

2-3 centi az kb annyi amit a rugó 15 év alatt magától összeült
Nekem most elől waresz rugó van, oda jó ha egy darab waresz rugót félbevágsz.
Hátra kombi rugót tettem (limóm van) abból egy kört vágtam ki.
Így most kb annyira ül mint ehogy szerintem szeretnéd, kicsit lejebb van, de nem nagyon venni észre első ránézésre. Néhány Trabinak a gyári rugóval lejebb van a hátulja:] Mélyládával való ültetés...

2816 Szegedi Árpád 2007-04-19 04:03:21  Előzmény:Varga Tibor: 41658

Köszi!Akkor már értem,hogyan van feltéve az esztergáltatott.Nem voltam biztos benne,hogy az mennyire fekszik fel a csöcsre.

2815 Marton Tamás 2007-04-19 03:23:12  Előzmény:Pénzes Péter: 41657

Na most akkó mi van?
Te azt mondod 2 kör kevés, mert nemhogy lejjebb menne az eleje, hanem még föntebb lenne picivel? Most akkó mennyit vágjak belőle? Én azt szeretném, hogy 2-3cm-el lejjebb legyen az eleje. Gumiig nem akarom ültetni.
Ha tudtok képeket beszúrni az nagy segítség lenne!
Pogikat meg esztergáltatok a csöcsökre oszt kész.


[i](Módosította PAtr0n 2007.04.19. 05:24-kor)[/i]

2814 Varga Tibor 2007-04-18 22:08:37  Előzmény:Szegedi Árpád: 41656

az esztergáltatott az végig teljesen passzosan felül. néha úgy kell kalapáccsal leverni, annyira felszorul. a csavart kap terhelést a mási kemgoldásnál, oldalirányba csak az tart. és ha azt vesszük hogy az a csavar több mint 15 éves legjobb esetben is, meg hogy van hogy terpesztés nélkül is eltörnek a csavarok....

2813 Pénzes Péter 2007-04-18 19:02:36  Előzmény:Varga Tibor: 41655

Waresz hátsórugóból kivettem 3 kört azt majdnem még magasabban ált a kocsi eleje:] Most kb nekem is félbe van vágva, így egy lightos ültetést kapott de viszont sokkal jobb kanyarsebességet lehet vele elérni

2812 Szegedi Árpád 2007-04-18 15:59:35  Előzmény:Varga Tibor: 41648

Tibke!Hogyha csak plusz fémcsésze van a csöcsre téve,akkor a csavart annyira megterheli?Az esztergáltatott az a csöcsre végig rámegy? Köszi..

2811 Varga Tibor 2007-04-18 14:51:00  Előzmény:Marton Tamás: 41654

2 centiset kell esztergáltatni ha azt kaarod hogy még egyszer ekkora legyen. két centivel hozza lejeb ba lengőkart.
wartburg rugó erősebb sokkal, abból 2 menet simán mehet. mi a waresz kombi hátsó rugót félbe szoktuk vágni, akkor ül gumiig a sárvédő.

2810 Marton Tamás 2007-04-18 13:40:49  Előzmény:Varga Tibor: 41653

Tehát aszondod, 2cm túl kicsi, de a két kör simán lejöhet a waresz rugóból? Akkor mennyire lesz lent az eleje?
A pogácsákat hátra mekkorára kell esztergáltatni? Hogy pont mégegyszer ilyen hosszú legyen?

2809 Varga Tibor 2007-04-18 11:27:40  Előzmény:Marton Tamás: 41650

2centiért minek ültetsz? 2 kört nyugodtan kivághatsz a wartburg rugóból.

2808 Varga Tibor 2007-04-18 11:26:35  Előzmény:Grõb Gyula: 41649

de csa kaz abarth 70 lovas, asima 1050es fiat motor 50 ló, nem 70.

2807 Varga Tibor 2007-04-18 11:26:13  Előzmény:Grõb Gyula: 41649

befér simán.

2806 Marton Tamás 2007-04-18 05:44:17  Előzmény:Varga Tibor: 41648

Köszi a válaszokat!
A 90-100-nál eltörő csavart már jópárszor megéltem Olyan szépen tud akkora sebbeségnél csapkodni a félig leszakadt lengőkar
Tuti hogy csakis normlis pogácsával fogom megcsináltatni. Csak nem tom mennyit kérnek az esztergálásért. Mennyit érhet darabja annak?
Akkor 2 kör sok lenne a waresz rugóból? Mert tutira akarok menni. Nekem olyan ültetés kéne előre ami nem a porig ér, csak olyan lightos. max 2cm elég lenne úgy érzem. Csak nem tudok mihez viszonyítani az a baj.

2805 Grõb Gyula 2007-04-17 22:11:18

Helllló! Csak úgy érdeklődésképpen. A 903-as moci helyére befér az 1050-es átalakítás nélkül? Lenne egy eladó. Csak 70 le a 47 helyett:-)

2804 Varga Tibor 2007-04-17 21:31:20  Előzmény:Venczli Miklós: 41647

[i]agy beszerzel 2db csöcsöt, aztán beteszed fordítva [/i]

Ne! esztergáltasson csak oda rendes normális pogácsát, az a biztonságos, a másik tudom hogy bírja, de ha eltörik a csavar, elég nagy ciki van. pláne ha mindezt 100nál teszi.

2803 Venczli Miklós 2007-04-17 18:32:37  Előzmény:Marton Tamás: 41645

a lengőkar olyan 11e Ft körül van terpesztéshez, meg vagy esztergáltatsz saját egyéni méretű terpesztő pogácsát, vagy beszerzel 2db csöcsöt, aztán beteszed fordítva az pár száz forint bontóban, vagy lehet h utánad is dobják
szolidhoz sztem 2-őt vágjál belőle! de ha terpesztessz is, akkor már sztem sok lesz akkor nem kell terpeszteni! sztem...