Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

3002 jocking . 2007-05-07 11:54:58  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 41845

Köszi, bár ezeket én is soknak tartom egy "picit".
A 2. már egy fokkal jobb, de asszem, én is elkezdek utánajárni itt a környéken...
És még vmi: Ha egy sima fehérre fújás ennyi, akkor mennyi lehet egy csillivilli metálszín...

Felmerült bennem még vmi: akkor mennyi, ha csak a hűtőmaszkot, a mocitetőt, a lámpatesteket, a lökhárítókat a csomagtérajtót és a küszöböt akarom lefújatni?
(Tehát: tető és oldalfényezés nélkül)-->Ha erről is tudsz ajánlatot kérni, annak nagyon örülök.
[i](Módosította jocking 2007.05.07. 13:59-kor)[/i]

3001 CIX Digitcam Laca :) 2007-05-07 11:47:51  Előzmény:jocking .: 41844

Amit én tudok:
1:
Autót elviszed Szigetszentmiklósra.
Szétszedik, csiszolás, fújás, összerakják:
150 000.- HUF azaz egyszázötvenezer forint!

2:
Budafok
Otthon megcsinálsz amit tudsz, majd elviszed/viteted a kasztnit fújásra:
110 000.- HUF azaz egyszáztízezer forint!

Az árak Trabant Kombira érvényesek / külső fújásra.

3:
Most járok éppen utána, ha megvan az árajánlat szólok.


Megmondom őszintén nagyon soknak tartom, ezért is van Éder olyan szakadt külső állapotban.
Persze ha van valakinek elfogadható árajánlata, tessék jelezni
[i](Módosította CIX688 2007.05.07. 13:48-kor)[/i]

3000 jocking . 2007-05-07 11:39:22

Hali!

Köszönöm a gyors válaszokat a küszöbfestéssel kapcsolatban, de változott a helyzet.

Az új terv: 2T-sített elsőrész (4T lökössel) és utána egy teljes külső fújás.
Tehát a kérdés: Mennyibe kerül kb. egy teljes külső fújás?(sima, gyári hófehérre)

Az is érdekelne, hogy mennyivel olcsóbb, ha otthon elvégzem a csiszolást S.K.?

A válaszokat előre is köszi.

2999 Varga Tibor 2007-05-07 09:38:40  Előzmény:Venczli Miklós: 41842

hát ja. vagy lánngal fel kell melegíteni, és visszahajtani, vagy pedig rugó füléből vágni, és visszakalapálni.

2998 Venczli Miklós 2007-05-07 09:31:29  Előzmény:Varga Tibor: 41841

ez lett volna a másik amit tanácsolni tudtam volna csak kicsit munkaigényesebb, meg nem árt a szakember a laprugó hajlításhoz
sokkal egyszerűbb egy szolid nyomtávszélesítő és még jobban is les ki

2997 Varga Tibor 2007-05-07 09:14:03  Előzmény:Tóth Péter: 41839

milyen felni? irmscher? amúgy vissza kell hajtani a laprugón a fület, és vágni kicsit a rugóvillából, úgy nem fog beleérni.

2996 Venczli Miklós 2007-05-07 08:59:56  Előzmény:Tóth Péter: 41839

hát ezen csak a nyomtáv szélesítő pogácsa segíthet...sztem más nem nagyon...vagy visszaviszed a felnit, és keresel egy kisebbet

2995 Tóth Péter 2007-05-07 07:51:00

Helló Mindenkinek!
Van egy kis problémám.Vettem alufelnit a Trabimhoz,de elöl a laprugó beleér a felni belső peremébe.Mit lehet vele kezdeni.Hosszabb csavart nem kaptam bele.
Kérlek segítsetek.
Előre is köszönöm.

2994 Tóth Péter 2007-05-07 07:41:27

Helló Mindenkinek!
Van egy kis problémám.Vettem alufelnit a Trabimhoz,de elöl a laprugó beleér a felni belső peremébe.Mit lehet vele kezdeni.Hosszabb csavart nem kaptam bele.
Kérlek segítsetek.
Előre is köszönöm.

2993 Marton Tamás 2007-05-07 05:41:02  Előzmény:Nagy Dávid: 41826

Nekem full előgyújtásra van tekerve, ha utó felé tekerem csökken az alapjárat. Szóval nekem ott a legnagyobb az alapjárat. Ez jelent valamit, hogy nekem ott jó?

2992 Varga Tibor 2007-05-06 19:49:50  Előzmény:Molnár György: 41835

a hátsó waresz rugó megy be előre, és az első megy be hátra. ezek tökéletesen passzolnak.
[i](Módosította Tibke 2007.05.06. 21:50-kor)[/i]

2991 Molnár György 2007-05-06 19:39:24

Hali
Nah örülök hogy jó a számolásom.
Tibke megtankoltam a kocsit most tuti lenulláztam.
Amúgy a futóműves témához szólva, nekem nem jött be, de a megoldáson még dolgozok. A hátsó waresz rugó, vagy az első, nagyob átmérőjű mint a trabié?
Vagy másik autóét kéne berakni....

2990 (Törölt felhasználó) 2007-05-06 18:29:35

Üdvözlök Mindenkit!

Vendégként kerestelek meg Benneteket, és egy ajánlatom lenne:

Még Nagyapám hagyott rám egy 1959-es Lipcsében kiadott 96 oldalas Trabant műszaki leírást, A4-es méretű színes motorblokk metszeti ábrával ill. egy összetett működési vázlattal.

Amennyiben ez a mű valakit érdekel - hozzájárulhat a lányom etetőszékének megvásárlásához - hívjon a 70-3264090-es számon.

Tisztelettel,
András

2989 Rell Miklós 2007-05-06 18:15:47  Előzmény:Torma Péter: 41832

Már volt róla szó párszor. Próbáld használni a "keresés" funkciót!
[urls=http://trabant.prokee.hu/modules.php?name=xforum&file=olvas&id=forum_4151d92463961&kezdo=1138]ITT[/urls] példul leírtam, hogy nekem mit ajánlott a ffhenger gyártója - ami nekem be is vált.
De... Miről is van szó? 4T? 2T? 2körös? 1körös? Mert én a 4T-vel kínlódtam, és ha jól emléxem, akkor az egykörös 2T ffhengerrel semmi bajom nem volt légtelenítéskor.


[i](Módosította Grisa 2007.05.06. 20:16-kor)[/i]

2988 Torma Péter 2007-05-06 16:33:37

Sziasztok!
Valaki el tudná magarázni, hogy hogyan kell légteleníteni a főfékhengert?

2987 Sánta János 2007-05-06 15:02:21

Köszi!
Asszem menni fog ez a csöcsölés!
Természetesen csak új csavarokat használok a gépnél amit tudtam már igyis kicseréltem benne! Csak ezzel a terpesztéssel voltam meglőve!

2986 Venczli Miklós 2007-05-06 14:25:20

hát ugye ez egy ilyen tölcséres izé...szal a tölcsér belső átmérője akkora legyen, h rácsússzon a kasztnin található "csöcs"-re, meg a "tölcsér" vége, akkora, mint a "csöcs" vége hát ezt jól elmagyaráztam ugyanolyan alakot kell kialakítani, mint a kasztnin lévő "csöcs", csak hosszabb legyen, és a vége csússzon rá...jah, és akkora csavar kell bele, mint a 2T-trabi első laprugórögzítő csavarjai, tehát olyan hosszúak...viszont, ha találsz is ilyen csavarokat, nem kéne belerakni, mivel azok legalább 20 éves csavarok, ki tudja milyen állapotban vannak, és nem kéne, hogy 140-nél kiszakadjon...tehát legtisztább, ha esztergáltatsz olyan csavarokat is...

2985 Sánta János 2007-05-06 14:02:03

Köszönöm!
még egy kérdés vannak ennek pontos méretei vagy méregessek az esztergályossal, ozt majd ő megcsinálja?

2984 Venczli Miklós 2007-05-06 13:35:01  Előzmény:Sánta János: 41827

[url]http://trabi.hu/photos/_tuning/tuning_futomu/25.html[/url]
[url]http://trabi.hu/photos/_tuning/tuning_futomu/24.html[/url]

valahogy így

[i](Módosította Miki601 2007.05.06. 15:37-kor)[/i]
[i](Módosította Miki601 2007.05.06. 15:37-kor)[/i]

2983 Sánta János 2007-05-06 13:12:58

Sziasztok! Olvasgattam a fórumban a4T ültetésről és a terpesztésről hátul.
Valaki tudna nekem fényképes segítséget nyujtani hogy hogy is néz ki ez bizonyospogácsa?
Köszi!

2982 Nagy Dávid 2007-05-06 11:54:02  Előzmény:Varga Tibor: 41824

Köszönöm, erre voltam kiváncsi.
Nem tudtam, hogy mekkora fordulatra kell állítani...

Még 1x thx!

2981 Varga Tibor 2007-05-06 11:52:41  Előzmény:Szabó Géza: 41819

olyan is szokott lenni, de akkor általában hátra se fog.

[i](Módosította Tibke 2007.05.06. 13:55-kor)[/i]

2980 Varga Tibor 2007-05-06 11:52:20  Előzmény:Nagy Dávid: 41823

ha a tűzfal fele tekered az elosztót, akkor növeled az előgyújtást. tesztelgetve tudod csak beállítani így. vagy fülre. elkezded tekerni, emelkedik a fordulat. a legmagasabb pontnál kicsit visszábbveszel, és rögzíted.
[i](Módosította Tibke 2007.05.06. 13:55-kor)[/i]

2979 Nagy Dávid 2007-05-06 11:42:15

Ja tényleg, az kimaradt...
4T-ről lenne szó.

Szerk.: jól sejtetted jocking!
[i](Módosította bigdee888 2007.05.06. 13:42-kor)[/i]

2978 jocking . 2007-05-06 11:41:40  Előzmény:Urgyán Imre: 41821

Ha jól sejtem 4T, amúgy az engem is érdekelne.

2977 Urgyán Imre 2007-05-06 11:38:20  Előzmény:Nagy Dávid: 41820

2T, vagy 4T?

2976 Nagy Dávid 2007-05-06 11:33:29

Egy kis segítséget kérnék:
Hogyan kell az előgyújtást állítani? Azt tudom, hogy hol, csak azt nem, hogy hogyan. Pl.: Hoonan tudom, hogy jó?

Előre is köszi!

2975 Szabó Géza 2007-05-06 11:03:54  Előzmény:Varga Tibor: 41818

és olyan nem lehet hogy a kitámasztó vas a fékpofák között túlságosan kivan kopva?lehet hogy hülye kérdés viszont skodáknál gyakori.

2974 Varga Tibor 2007-05-06 09:56:13  Előzmény:Berta Attila: 41816

lehet hogy megégett már az első betét. ha fél éves, ha nem. annyi idő is elég neki hogy pl megegye a dob, ha barázdás, vagy kézifékkel megégesd.

2973 Varga Tibor 2007-05-06 09:54:04  Előzmény:Molnár György: 41809

az 5 litert erősen keveslem, pláne városban. vagy rohadtul csal az órád,vagy tényleg nem nulláztad le. a számolásod amúgy jó.

2972 Berta Attila 2007-05-06 09:51:51  Előzmény:Támba Csaba: 41814

Köszönöm a válaszod! De az a helyzet hogy a fékpofák még nincsenek fél évesek sem. Eddig egyáltalán nem fogott a kézifék a bowden miatt. Most cseréltem ki a bowdent, és csak hátrafele fog. A két fékbetét között nem láttam méretbeli különbséget.
Segítségeteket előre is köszönöm.

2971 Varga Tibor 2007-05-06 09:51:14  Előzmény:jocking .: 41805

az egy dolog hogy nincs utasítás, de kell. ahogy habi írta lehet kapni mosó, és olajozó cuccot hozzá. 5-6 ezer km-énk javaslott pucolni, újraolajozni. HA márkásat veszel ott egyből van utasítás is hogy olajozni kell.....

2970 Támba Csaba 2007-05-06 09:41:45  Előzmény:Berta Attila: 41813

A jelenség az ún. "felfutás" miatt van

A hátsó dobfék nem kiegyenlített mint a 2T-k első dobféke.
Így a normál használatban a menetirány felőli pofák kopnak jobban.
Ez azért van mert fékezéskor a menetirány szerinti pofa "felnyalódik", vagy "felfut" a dobra, ezért ez jobban kopik, míg a másikat a forgó dob el akarja nyomni magától és ez emiatt kevésbé kopik. Értelemszerűen mivel az autó 99,9 %-ban előremenetben van használva az autó eleje felé eső pofák kopnak jobban és egy idő után már az utánállító sem tudja a kopást kompenzálni. A hátrafelé álló pofákok ilyenkor még bőven van betét, ezért hátrafelé érzhető még a fékhatás

Ha leveszed a dobokat azt fogod látni, hogy az előre néző pofák tök vékonyak míg a hátsók még viszonylag jók

2969 Berta Attila 2007-05-06 09:28:12

Sziasztok ! Nem tudjátok mi lehet a baj , a kézifékem hátrafele tökélets , előre pedig nem fog semmit . Nincs valakinek valami ötlete mi lehet a baj és hogyan lehet orvosolni ? Válaszotokat előre is köszönöm !

2968 Rell Miklós 2007-05-05 20:56:08  Előzmény:Molnár György: 41809

hmmm... Irigyellek.
A számolás? csak egyféleképpen van értelme sztem.
A képlet nálam valahogy így néz ki:

17,2l / 357km = xl / 100km
azaz
100km * 17,2l / 357km = xl = 4,8l

Egyszer nekem is volt hasonló fogyasztásom, amikor Zwickauba mentünk. Most sajnos még nem vagyok a közelében, de azért nem adom fel!


[i](Módosította Grisa 2007.05.05. 22:56-kor)[/i]

2967 Rell Miklós 2007-05-05 20:52:02  Előzmény:Nagy Dávid: 41810

Én is 12 literről indultam nemrég. Most gyújtást állítottam csak úgy hasraütéses alapon, és jobban is megy, meg kevesebbet is eszik.
Nagyobb előgyújtást adtam neki, így az utolsó fogyasztásom 7,5 liter volt.
Persze ez nem jelenti azt, hogy nálad is ez a baj...

2966 Nagy Dávid 2007-05-05 20:44:53

Tök jó nektek! Azon beszélgettek, hogy kinek csak 5 liter kinek csak 7 liter a figyasztása... Én még mindig ott járok, hogy 12.

Nem jövök rá, hogy mi ehet ennyi benzint. Hozzányúlni a karburátorhoz nem merek, mert nagyon zölfülű vagyok...

Esetleg, ha azt el tudnátok monndani (leginkább magyarázni ), hogy a gyújtást hogyan lehet a lehető legjobban beállítani, azt megköszönném.

Sajnos már úgy vagyok vele, hogy már alig ülök a kocsiban, mert elviszi a gatyámat a "benzin-számla".

2965 Molnár György 2007-05-05 20:34:38  Előzmény:Babecz Tamás: 41808

Nah ez olyan "fogjadmá vissza magad öcsém mer" jó számoltál" válasz volt
Na de valaki írja mán le hogy melyik az az egyféle számolás....
Amúgy ez az érték munkaheyre járás 25km és plusz csavargás ide oda.
Magyarul városi fogyasztás.
Hozzáteszem injektor, 5ös váltó
Most öntöttem bele injektortisztítót.

Egyszer rászánommagam és felmegyek kecskemétig meg vissza, vagy akármerre, csak mejen má huzamosabban kicsit....

2964 Babecz Tamás 2007-05-05 19:27:22  Előzmény:Molnár György: 41807

Fogyasztást csak egyféle képpen lehet számolni, szerintem.
Amúgy elég jónak (kevésnek) tünik az átlagod, de biztos egyhuzamban mentél 357 km-t és 70 km/h-val "egy gázzal".
Nekem is jött már ki 5,1 l/100 km, de ráhagytam, hogy vmi nem stimmel.

2963 Molnár György 2007-05-05 19:19:04

Hali
Most más téma.
Ki hogy szokta számolni a fogyasztást?? Mert ha minden jó akkor vmi mégsem ok!
Mert mentem 357km-t éés tankoltam 17.20 litert (a 181.9ft benzinből )
Namost az én számolási sémám szerint 4.8 liter jött ki.....
Hallottam egy másikfajtát ott 6.1 liter ez is szuper az eddigi 7.2 , 8.0, 8.5 öshöz képest. Na persze a gyújtás belövése rengetegett jelentett.
Számolási módszer ahogy én szoktam: 17.20 osztva 357 el = 0.048179...*100 = 4.8179 ....
Szerintetek??
már azon is gondolkodtam hogy nem nulláztam le a számlálót... de akkor több lenne a km-er.

2962 Béli Gábor 2007-05-05 14:06:48  Előzmény:jocking .: 41805

Lehet kapni hozzá mosó, olajozó szettet...

2961 jocking . 2007-05-05 13:55:11  Előzmény:Varga Tibor: 41804

És mivel kell olajozni, sima olajjal?
Meg nem volt olyan utasítás hozzá, hogy olajozni kéne...
[i](Módosította jocking 2007.05.05. 15:56-kor)[/i]

2960 Varga Tibor 2007-05-04 20:27:17  Előzmény:jocking .: 41801

persze! hát szted mi fogja meg a port ha nincs olajozva?

2959 Kacsándi Szabolcs 2007-05-04 19:54:38  Előzmény:: 41800

Darázsfészekbe nyúltál!

2958  hks 2007-05-04 13:24:30  Előzmény:: 41800

minimum 3 felömlős motort kellene építeni lendkerék könyítés kb 1.5kilóval hengerfej esztergálás 3mm,legalább 30mm trabant karbi vagy ennél nagyobb valami pl:jikov,etz,mikuni 38 mm el lehet menni meg sok sok munka a blokk faragásához ha ez megvan akkor szedni fogj a tappancsait

2957 jocking . 2007-05-04 13:20:22  Előzmény:Varga Tibor: 41799

[i]"...ha nincs rendesen olajozva,..."[/i]

A direktszűrőt olajozni kell???
Vagy csak bizonyos fajtákat?
Mert én másfél hónap alatt még 1x nem nyúltam hozzá...

2956 (Törölt felhasználó) 2007-05-04 12:35:59

Sziasztok!
Abban tudna valaki nekem segiteni,hogyan tudom sportositani a 2T Trabimat?
Én 4T-vel járok,de szeretnék gyorsulási versenyekre benevezni a másikkal,és megépiteni.
Tökölön szoktak lenni gyorsulások.
Szoval kicsit szeretnék javitani a gyorsulási idején,hogy kevesebb legyen.
Meg egy kis optikai házi tuningot felrakni rá.
Ilyenekre gondolok,mint hengerek megfurása,meg több tömités felrakása.
Ezeket ugy halottam javitanak az idején.
Légyszi segitsetek.
Köszi:
Trabiboy
Christian

2955 Varga Tibor 2007-05-03 21:05:16  Előzmény:Nagy Dávid: 41798

Olcsó kategóriában egyforma az összes. ami jó, az drága is, 10e feletti árral.
fogyasztást nem dobja meg, de jobban se nagyon fog menni tőle a kocsi, esetleg nagyon picit. ha nincs rendesen olajozva, akkor több port enged be a motorba, ami hosszú távon nem kifizetődő, de ennyi.

2954 Nagy Dávid 2007-05-03 20:07:53

Segítsetek nekem legyetek szívesek. Egy 4T Trabantra szeretnék feltenni egy olcsóbb direkt légszűrőt. Ebben szeretném a segítségeteket kérni.
Tudnátok nekem olcsó/olcsóbb de jó szűrőt ajánlani?

Másik: ez mennyivel dibja meg a fogyasztást ill. a teljesítményt? Ill. nem okozok semmiféle kárt a kocsiban hogyha kicserélem?

A válaszokat előre si köszönöm, és bocsi a tudatlanságomért!

2953 jocking . 2007-05-02 16:19:48  Előzmény:Berecz Tibor: 41794

Ezzel kicsit elkéstél, mivel a fogyasztás leesett 6,5-7 literre...
Amúgy a tankolós trükköket én is ismerem.

Ja, Grisa, a fűtésrészt még majd megnézem, de a membránokat már nézem, mindegyik jó.