Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

3052 Varga Tibor 2007-05-09 09:37:24  Előzmény:Marton Tamás: 41889

Hát ez ilyen. valóban sokkal keményebb, tesómnak is visszatettük a gyári rugót, mert pesten elpattogott az úttól. ha felkeményíted hozzá a gátlót akkor jobb lenne a helyzet.

3051 Varga Tibor 2007-05-09 09:36:15  Előzmény:Nagy Dávid: 41891

lényegtelen a szín igazából, ebbe 06 kékbe belefér a kék összes árnyalata, a rendőr se tudja ám fejből mit takar ez a 06 kék....

3050 Rell Miklós 2007-05-09 08:36:55

Én nem akarok itt kötözködni, meg beleszólni, nem is értek hozzá (tudom, akkor miért szólok bele mégis?), de ha keményít az ember a rugózáson-lengéscsillapítókon, az nem csak a komfortérzeten ront, de amit eddig ezek az elemek viseltek el ütéseket az úttól, azt ezután a szilenteknek, meg a kaszninak kell viselnie, és ezek sem biztos, hogy örülnek az ilyesmiknek... Nemtom. Én örülök, hogy egyben van a kocsi, nem akarom szándékosan szétrázatni...
Én így gondolom...

3049 Venczli Miklós 2007-05-09 07:42:25  Előzmény:Nagy Dávid: 41891

hát régebben már asszem beszéltünk róla... de már nem emléxem pontosan
az biztos, hogy nagy százalékban kell maradnia az alapszínnek...asszem olyan 70%-ban...de biztos lesz, aki tudja pontosan

3048 Nagy Attila 2007-05-09 06:37:38

Hali PATrOn én a gyári rugóbol vágtam ki majdnem két menetet és a bukkanókat jobban meg érzem benne,sajnos tény hogy a lengéscsillapítókat is cserélni kellesz,pl:golf 1 ültetőszetjére.szerintem.

3047 Nagy Dávid 2007-05-09 06:28:01

Sziasztok!
Lenne egy fontos kérdésem.
Az én Trabimnak a színe világoskék és az van bennt forgalmiban, hogy "06 KÉK".
Én most nekiálltan 1-2 dolgot lefesteni feketére és alakulgat, de itt jön a kérdés.
Mennyi mindent festhetek le, tehát hány %-nak kell maradnia ennek a "06 KÉK"-nek?
Nem szeretném, hogy megállítson a rendőr. Remélem érthető a kérdés.


Válaszokat előre is köszönöm.

3046 Támba Csaba 2007-05-09 06:05:27  Előzmény:Támba Csaba: 41888

Azé" alakul

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/070509/P1010106_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

3045 Marton Tamás 2007-05-09 04:54:34

Na gyerekek!

Bekerült a 4T-mbe előre a waresz hátsó vágott rugója a méretet pont eltaláltam, pont ilyen ültetésre gondoltam. Nem félbe lett vágva, hanem egy menettel több lett rajta hagyva. Pont lightos. Viszont:
Nem szótatok hogy ilyen rohadtul pattogni fog az eleje a kocsinak!
Mintha ilyen helyzetben nem "működnének" rendesen a lengéscsillapítók. Szabályszerűen dobálja felfelé az elejét bukkanóknál. Én meg elég kaki úton járok dolgozni, és mire hazaértem ma, tengeribeteg lettem Az igaz ugyan, hogy kanyarban szinte semmit nem dől a kasztni, de rázós bukkanós úton förtelem vele menni Nyugtassatok meg, hogy ehhez csak hozzá kell szokni Gondolom érdemes lenne az első gátlókat keményítettni nem? Mondjuk most arra nincs keretem, de gondolom ez lehet a baj. Mintha valaki mondta volna régebben, hogyha nem gyári helyzetükben állnak a lengéscsillapítók akkor elveszítik "karakterisztikájukat" vagyis nem úgy csillapítanak.
Már az is megfordult a fejemben hogy a gyári első rugókból vágok valamennyit, mondjuk az igaz, hogy a kanyarsebességem lecsökken, de viszont a komfort visszaköltözne a kocsiba Ezt megszokni ami most van nem lesz könynyű. Mit ajánlotok?

3044 Támba Csaba 2007-05-08 22:41:15  Előzmény:Rell Miklós: 41883

Legfőképp azért hogy a kerék által felhordott sár, miegyéb ne tudjon szűk helyen beboltozódni, mert akkor megszorul a kerék
Épp ezért a dobok belső oldala tágasabb mert ugye kifelé meg nyitott ott nem kell akkora hely

3043 Rell Miklós 2007-05-08 22:16:38  Előzmény:Grõb Gyula: 41886

Nekünk a 2T-nél a felverődő víztől rendszeresen egyhengerezett. Az egyik trafó műanyagján volt egy repedés, és az szinte vonzotta a vizet. Egyszer sötétben vettem észre, hogy ott szépen villódzanak a szikrák. Először csak kenegettem szilóval, de egy idő után újra csinálta. Aztán a méhtelepen szert tettem két 6V-os trafóra ingyér, kicseréltem a repedtet, azóta jó.
Szóval ilyenkor a trafó is szivathat, vagy szinte bármi, ahova a víz és a nagyfesz együtt kerül...

3042 Grõb Gyula 2007-05-08 22:01:13  Előzmény:Varga Tibor: 41884

Egy kisebb tó volt:-). Holnapra kiszárad,megpróbáljuk. A váltóban tavasszal lett lehegesztve a 4., meg lettek cserélve a csapágyak, azóta visít,mint egy VFTS. Csak nem úgy megy:-(

3041 Varga Tibor 2007-05-08 21:55:16  Előzmény:Rell Miklós: 41883

hogy elférjen a nagy kerék is benne.

3040 Varga Tibor 2007-05-08 21:54:20  Előzmény:Grõb Gyula: 41881

valsózínűleg a váltó haldoklik, szereti a fiat motor megölni a 2t váltókat. a gyújtás ázhatott be, bár annak nagy tócsának kellett lennie.... de ha kiszárad simán el kell indulnia...

3039 Rell Miklós 2007-05-08 21:52:44  Előzmény:Támba Csaba: 41869

Miért csinálták a gyárban olyan hatalmasra ezt a dobot, ha ennyit le lehet még belőle választani?

3038 Rell Miklós 2007-05-08 21:50:57

Kormányműhöz nekem is lenne hozzászólásom. Nekem a szélső helyzetekbe olyan nemszeretem módon megy a kormány. És a bal koppigtekert helyzetben meg mintha ott is akarna szorulni... Erre valami ötlet? Előrevetítem: a kormányműhöz (sem) értek...

3037 Grõb Gyula 2007-05-08 21:20:53

Sziasztok. Problémám a következő. Fiat motoros Trabimnak járó motornál igen fura kerregő hangja van,viszont ha kinyomom a kuplungot,sokkal csendesebbé válik. Tárcsa nemrég lett cserélve. Ja,meg olyan 20 perce húztak haza,egyszerűen lefulladt,miután belementem egy óriás tócsába. Ment egy ideig,majd megálltam, elkezdtem tolatni, ekkor megállt a motor, oszt vége. Lehet, hogy beázott a gyújtás? Kösz, Gyula

3036 Varga Tibor 2007-05-08 21:18:41  Előzmény:jocking .: 41877

persely nincs 4T ben. ha nehéz a kormány akkor valószínűleg a kormánygömbfejek szorulnak(darabja 1500ft), vagy a toronycsapágy száraz.

3035 Varga Tibor 2007-05-08 21:16:59  Előzmény:Támba Csaba: 41869

Ez szép munka. de kicsit valóban jhátrébb kezdhetted volna, biztos ami biztos alapon.

3034 Prokop Gábor 2007-05-08 17:48:30

Urak, Trabantozás közben megtámadott ma egy úriember. Volna egy agylehúzója, egy üveg konyakért szívesen megválna tőle.

Százhalombattán lakik emberünk, ha valakit érdekel, szóljon nekem, adom az elérhetőségét !

3033 jocking . 2007-05-08 17:40:21  Előzmény: : 41876

Na, meg is jött a felhomályosítás.
Mondtam, hogy az ismereteim nem tökéletesek...de ha már itt tartunk, akkor hogy van megoldva? Annyit tudok, hogy ha már szétkopott vmi a lengőkarban és rángatásra kopog a kerék, akkor az egész lengőkart cserélni kell -25 ropi hopp...

3032   2007-05-08 17:38:08  Előzmény:jocking .: 41875

Perselyek 4Tben?

3031 jocking . 2007-05-08 17:33:22  Előzmény:Berta Attila: 41873

Az ok lehet pl., hogy szorul a kormány. (bocsi)
Na mindegy, komolyra fordítva a szót, ennek több oka lehet. Szar lehet a kormánymű, vagy a futóműben a perselyek. A kormánymű az olcsóbb és egyszerűbb baj. Én így tudom, de lehet, hogy rosszul, majd a többiek felhomályosítanak...

3030 Kacsándi Szabolcs 2007-05-08 17:31:59  Előzmény:Molnár András: 41862

Hali!Kb.milyen hosszúak ezek a tőcsavarok.Nekem is kellene nagyon venni.Simán beépíthető?

3029 Berta Attila 2007-05-08 17:22:46

Sziasztok!
Mi lehet az oka annak, hogy nehéz a kormány, mintha szorulna? Trabant 4T
Köszi

3028 Marton Tamás 2007-05-08 14:31:01  Előzmény:jocking .: 41871

Nem kell az oda Először azt hittem a kartergázleválasztó csőről beszélsz ami egy hengers dobozra megy. Na annak ott kell lennie, mert ha nem szívja el a kartergázt a torokból, hajlamos egy idő után mindent (olajat, benzint) felnyomni, és fulladásos halált okozni

[i](Módosította PAtr0n 2007.05.08. 16:31-kor)[/i]

3027 jocking . 2007-05-08 11:57:55

Lenne még vmi: amikor feltettem a direktszűrőt, azt a vékony gumicsövet, ami a légszűrőház előtti "meleg levegő akármicsoda" dobozra megy a porlasztó tetején lévő "gumiizébe" (nem találtam sehol, hi a neve- bocsi ) csak otthagytam lógni és a végét betömtem. Jól csináltam? Kell oda az a cső, ha direktszűrő van fent?

3026 jocking . 2007-05-08 11:36:57  Előzmény:Varga Tibor: 41867

Meglátjuk...
Vagy lehet, hogy előre egy TWK-s spoiler kéne...
[i](Módosította jocking 2007.05.08. 13:37-kor)[/i]

3025 Támba Csaba 2007-05-08 10:58:11  Előzmény:Varga Tibor: 41866

Már szépen kiszabtam a helyét, de mintha kevés lenne így utólag. Kár lesz megvágni, elsőre szépen sikerült az ív...


[imgw]http://kepfeltoltes.hu/070508/P1010088_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

3024 Béli Gábor 2007-05-08 10:44:33  Előzmény:Varga Tibor: 41867

3023 Varga Tibor 2007-05-08 10:42:45  Előzmény:jocking .: 41864

majd lerugdaljuk nagykarácsonyban...

3022 Varga Tibor 2007-05-08 10:42:17  Előzmény:Támba Csaba: 41865

ezen agyaltam, nekem panda rémlik, de nem biztos.
csak csinálj egy mélyedést az ac-nál. ne memlékszem már, hálisten régen volt, de mintha nekem az elfért volna.

3021 Támba Csaba 2007-05-08 10:38:10  Előzmény:Varga Tibor: 41863

Köszi

A karter helyét meg tudom csinálni, az nem probléma.
Az viszont annál inkább hogy valószínűleg még ki kell venni egy kicsit a doblemezből mert nem fog elférni az AC-pumpa

Nem tudod melyik típusokon volt az általad említett egyenes leömlő?

3020 jocking . 2007-05-08 09:51:37  Előzmény:Rell Miklós: 41860

Jóvanna, akkor majd még eldöntöm, marad-e a 4T lökös.
Bár sztem színre fújva picit jobban néz ki...
De ez még a jövő zenéje, Nagykariba még így megyek, ahogy most van, de Alsóörsre tuti máshogy fog kinézni...

3019 Varga Tibor 2007-05-08 09:48:38  Előzmény:Támba Csaba: 41861

mi is úgy csináltuk hogy váltó maradt a gyári helyén. de akkor a karter is útban van, ha át nem alakítod alatta. a karterból meg ne vágj ki. leömlő meg van olyan, ami hátrafele néz, nem hajlik le. na az a legjobb, legegyszerűbb. olyat kéne szerezni.

3018 Molnár András 2007-05-08 09:12:34  Előzmény:Varga Tibor: 41853

Hyundai tőcsavar cikkszáma: 5175236000 köbö: 800,- HUF darabja.
Most rendeltem 16 db-ot!

3017 Támba Csaba 2007-05-08 07:37:40  Előzmény:Varga Tibor: 41859

Üdv Tibke koma!

Új bölcsőt faragnék a Fiat motoros Trabimnak mert amivel vettem nagyon kókány egy darab volt.
Tegnap este kezdtem méregetni a dolgot egy közdarabbal összefogatott üres motorblokkal és kirámolt váltóházzal.
Azon tipródom hogy jó lenne meghagyni a váltót az eredeti helyén és nem előretolni mint ahogy szokás. Kímélném a féltengelyeket ha egy mód van rá.
Egyelőre csak a kipufogónál mutat helyproblémát, új leömlőt kell rá gyártani mert a gyári így már nem fér el.

Mivel tegnap este kezdtem a bulit még más gázos dologba nem futottam bele

Szerinted lesz még buktató ezzel a megoldással???

3016 Rell Miklós 2007-05-07 21:12:19  Előzmény:Varga Tibor: 41859

Jaja. Nem tom, minek ragaszkodik hozzá... ha egyszer 2t-sítés a cél... Bár... Talán ha színre lenne fújva... de hát... ízlések és pofonok különböznek...

3015 Varga Tibor 2007-05-07 16:52:06  Előzmény: : 41858

így van.le a 4T lökhárítóval!

3014   2007-05-07 16:42:42  Előzmény:jocking .: 41857

Gyönyörű lesz 4T lökössel...

3013 jocking . 2007-05-07 16:31:02  Előzmény:Rell Miklós: 41852

Nem nem, nem törtem össze. 2T-sítés a cél.

3012 Sánta János 2007-05-07 16:01:00

Neken a2T nyomtávszélesítőin voltak lyukak amikbe belementek a tőcsavarok és az anya is bele volt sülyesztve, és voltak menetes lyukak amibe zsiguli tőcsavarokat tettem.

3011 Sánta János 2007-05-07 15:52:33

Szerintem a150 reális ár mindenestöl mert nagyon drága a festék literje alakk meg még drágább! Nekem csak a festék meg a lakk lesz kb:35000 és ez beszeráron. A festésért meg egy kocsibeálló előtetőt kell csinálnom a festőnek és a becsiszolást meg én csinálom!

3010 Varga Tibor 2007-05-07 14:48:23  Előzmény:jocking .: 41850

tényleg. festékkel, mindennel. elég olcsó a srác, és jól dolgozik.

3009 Varga Tibor 2007-05-07 14:47:49  Előzmény:Tóth Péter: 41849

hosszabb csavarokat csináltatni kell, nekem is esztergályos csinálta. de normális anyagból legyen, legaláb c45. Amúgy meg gyári Wartburg felni, nem trabi. de nem ér bele, nyugi. vagy hyundai kisteherautó tőcsavarja jó. annak stimmel a ricnije, és hosszabb a gyárinál bőven. cikkszámot most nem találom.

3008 Rell Miklós 2007-05-07 14:31:43  Előzmény:jocking .: 41846

Hát nemtom. Ha a festés 110 akkor az előkészítésért sztem a 40 egyáltalán nem sok. Sztem az előkészítés sokkal melósabb, és azon dől el minden. Persze, kérdés, hogy 40-ért hogy készítik elő... Ha csak úgy, hogy amikor átveszed akkor szép legyen, akkor drága. Ha viszont rendesen akkor szerintem a 40 nagyon jó ár. Nekem is 150-be került a két színű festés előkészítéssel lakkal, de ahogy tapasztalom, az előkészítés nem volt a legjobb... 2 év telt el, és már jön elő a rozsda, pörög le a festés...

Egyébként... teljes festés? Vagy első elemek cseréje? Csak nem törted meg az orrát?

3007 Marton Tamás 2007-05-07 13:55:09  Előzmény:Tóth Péter: 41849

Ehhez annyit tudok hozzászólni, hogy vagy esztergáltatsz nyomtávszélesítőt vagy veszel valahonnan, de akkor tényleg kellenek hosszabb tőcsavarok, bár én is úgy tudom, hogy rohadt nehéz beszerezni. A nyomtávszélesítő egy nagy fémkorong azokon a helyeken kifúrkálva ahol a te csavarjaid vannakezt ráteszed és erre húzod rá a felnit. Annyival lesz nagyobb a nyomtávod amilyen vastag a fémkorong. Általában 1cm elég, de szoktak 2cm-t is elég sokszor.
A kerék miatt meg ne aggódj, még 175/65 sőt 185/65 körüli kerekek is simán jók a trabi alá, bár a 185-ös méretnél a hátsó tengelynél akadhatnak gondok, valószínűleg faragni kell egy-két dolgot. Meg az sem mindegy hogy laprugós hátul a kocsid, van spirál. A spirálba szokása beleérni a nagy keréknek Az Irmscher felni meg nem gyári Trabant alufelni, hanem gyári Wartburg alufelni Azé nem passzol tökéletesen

3006 jocking . 2007-05-07 13:35:53  Előzmény:Varga Tibor: 41848

Akkor úgy látom, a festegetés ára nagyban függ attól, hogy hol csináltatom...
(Tényleg "csak" 80 volt az a metál-aranybarnás szín külső-belső fújással? )


[i](Módosította jocking 2007.05.07. 15:39-kor)[/i]

3005 Tóth Péter 2007-05-07 13:30:29

köszönöm a javaslatokat, de a nyomtávot hogy szélesítsem.Fékdobot esztergáltunk le, de honnan vegyek hosszabb csavarokat.Nem lehet kapni,legalábbis nekem nem sikerűlt.Nincs olyan esztergályos aki csinálna nekem csavarokat.
Egyébként a felni 14"-os Irmsher,a gumik pedig 165/65 R 14-esek.De ezek a kerekek nem fogna beleérni a ksztniba?
Azt nem értem hogy, ha gyári Trabant felni akkor miért nem jó rá??
Remélem még reagáltok az irományomra.
köszi

3004 Varga Tibor 2007-05-07 13:06:22  Előzmény:jocking .: 41846

nekem mindennel együtt hőkamrában 80 ezerbe állt meg. én csiszoltam be, szedtem szét, a festő fújta rá a szórót, és a színt, lakkot, hőkamrában.

3003 CIX Digitcam Laca :) 2007-05-07 12:04:47  Előzmény:jocking .: 41846

A hétvégén megyek viszem CIX-et lakatolásra, és megkérdezem Neked.
Ha megvan, írom az ajánlatot