Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

3252  Ruspy 2007-05-22 15:15:50

Mennyibe kerül most egy termosztát? lehet nekem is kéne egy, mert én még nem láttam működni a ventit...

3251 Támba Csaba 2007-05-22 14:41:44  Előzmény:Rell Miklós: 42094

Nem a hengerfejtömítésed van átégve véletlenül?

3250 Rell Miklós 2007-05-22 13:53:27

Bakker, fél éve cseréltem termosztátot-ventillátorkapcsolót! A gyárihoz legközelebb állókat válogattam bele annak idején! És jó is volt! Lemértem annak idején, járattam a felmelegített motort alapjáraton, és ha jól emlékszem két perc járatást követett fél perc hűtés. Most meg ugyanazt produkálja mint előtte! Beindul a venti, és nem áll le többet. A víz forog, mert "pisil", a hűtőhöz vezető csövek is forrók (de persze így kézrátétlellel nem tudom megmondani, hogy milyen meleg).
Lehet, hogy a termosztát besz@rik fél év alatt? Úgy, hogy közben a telet végigaludta?
Nem igaz, hogy egyszer már minden jó lesz végre...

3249 Támba Csaba 2007-05-22 12:24:35  Előzmény:: 42091

Nem a gyújtás alumínium házát tetted fel fordítva?

3248   2007-05-22 11:48:15  Előzmény:: 42091

Nem lehet, hogy a röpsúly van rosszul betéve?

3247 (Törölt felhasználó) 2007-05-22 11:31:35  Előzmény:: 42090

Lényeg: Akármilyen alaplapot teszek fel, nem lehet annyira elfordítani, hogy a gyújtási időpont megfelelő legyen. (csavarok nélkűl oda tudom forgatni)

3246 (Törölt felhasználó) 2007-05-22 10:52:19  Előzmény:Varga Tibor: 42089

Úgy raktam, érintkezőkkel felfele. Már tettem fel ilyet. Csak az probléma, hogy megszakítós alaplapnál is ugyan ez a helyzet.

3245 Varga Tibor 2007-05-22 10:16:17  Előzmény:: 42088

tehát elektronikust szeretnél feltenni? lehet hogy fejjel lefele tetetd fel. az érintkezőknek felfele kell néznie. ha jól rakod össze megszakítósnál, és elektronikusnál is jónak kell lennie az időpontnak.

3244 (Törölt felhasználó) 2007-05-22 09:55:56

Hello mindenkinek!
Lenne nekem is egy kérdésem, ha lehet.
Nemrég beszereztem egy 2t trabi mocit, amint elhoztam rögtön szétkaptam, szimering csere és ilyesmik. (leszedtem a megszakitóalaplapot) A problémám az öszerakásnál kezdődött, mégpedig a gyújtás jeladójának a beszerelésekor, akárhogy forgatom az alaplapot nem tudom elérni a felsőholtpont előtti 3mm-t, nem lehet eléggé elforditani. Visszatettem a megszakitós alaplapot, az 1-es henger gyújtási időpontját még sikerűlt belőni, de 2-esét már nem.
Ez mitől lehet? Ebben szeretnék segitséget kérni!
Annyit tudok, hogy felújitott motor.
THX!

3243 Varga Tibor 2007-05-21 13:12:11  Előzmény:Támba Csaba: 42086

szép árai vannak. ha rákérdezel azt megköszönöm.

3242 Támba Csaba 2007-05-21 13:10:50  Előzmény:Varga Tibor: 42084

O.K. Állítólag zsír új főtengelye is van, azt 40-re mondta.
Ha elérem majd rákérdezek, hogy egyáltalán megvannak-e még a cuccai.

3241 Varga Tibor 2007-05-21 12:49:45  Előzmény:Venczli Miklós: 42082

nem olyan rossz az amúgy, nekem is több már mint 20s, az fénykorában volt, ninausz, 7-8as kompresszió, vágott vezérlőtárcsa,könnyű lendkerék,nagyobb fúvóka.
most már gyári a vezérlőtárcsa is, a fúvókaméret is, és van benen vagy 4bar kompresszió (legangyobb melegben is szivatóval hajlandó csak indulni)

3240 Varga Tibor 2007-05-21 12:47:14  Előzmény:Támba Csaba: 42083

20 az mos tsok nekem sajnos így hirtelen, de majd meglátom még.

3239 Támba Csaba 2007-05-21 12:38:15  Előzmény:Varga Tibor: 42081

Cirka 2 hónapja beszéltem a taggal, 20 pénz volt az ára.
Ha kell a száma a tagnak átdobhatom privátban

3238 Venczli Miklós 2007-05-21 12:24:22

most valami bosch gyertya van benne ugyanúgy viselkedik, mint az isolatorral...szal gyertya kilőve
amúgy nem tudjátok gyorsulás 0-80km/h-ra 21,5mp alatt az milyen, minden gyári, csak Ninausz rendszerrel? (jó, Tibke néztem az oldaladon az adatokat, 20mp alatt 100-on, szal ne ehhez hasonlítsátok )
itt a videjó róla
[url]http://www.youtube.com/watch?v=gVoYEUG4aOU[/url]

3237 Varga Tibor 2007-05-21 11:55:58  Előzmény:Támba Csaba: 42080

megtennéd hogy megkérdeznéd nekem az árát? mert akkor németekig kicserélem.

3236 Támba Csaba 2007-05-21 11:53:01  Előzmény:Varga Tibor: 42079

Tudok szűz gyári hengerpárt felénk egy komának polcon...ha még megvan neki...

3235 Varga Tibor 2007-05-21 11:46:47  Előzmény:Támba Csaba: 42077

Mondjuk hogy tuningolva volt, már elszaladtak a lovak, kéne új hengerpár rá, mert a mostani gyári már több mint 130 ezer km-t ment, nem sok kompresszió van benne. de így meg legalább nem öli meg a főtengelyt állandóan.

3234   2007-05-21 11:41:22  Előzmény:Varga Tibor: 42075

Nekem is az van benne, semmi baj nincs vele.

3233 Támba Csaba 2007-05-21 11:37:28  Előzmény:Varga Tibor: 42076

Jaja!

Mindkét oldalt lesz fül rajta a dobhoz eltérő magasságban hogy nagyobbat támasszon.

ISOLATOR

Még akkor letettem a BERU-féle gyártmányról mikor még ment a motor- és kisgépszervizem.
Csak szívtam vele...

Mondjuk 260-asból nem nagyon használtam. De gondolom a te mocid tuningolva van ezért kell neki a gyárinál magasabb hőérték.

Anno nekem a Drapp Trabiban még a 260-as is kevés volt

3232 Varga Tibor 2007-05-21 11:32:01  Előzmény:Támba Csaba: 42071

oda csak a gyári fiat bakot tudom, csak a felfele jövő nyúlványt fogasd oda a dobhoz.

3231 Varga Tibor 2007-05-21 11:31:18  Előzmény:Támba Csaba: 42074

nekem világ életében 260as isolátort kapott a motor, és simán megy 120 fölött, sose volt még ag yertyával bajom. igaz ezé sokan köpködnek rám tuti, de állítom a 260as isolátor más mint a 225-ös, minőségben is.

3230 Támba Csaba 2007-05-21 10:55:09  Előzmény:Venczli Miklós: 42073

Írtad hogy gyertyát cseréltél. Ha az is ISOLATOR akkor lehet hogy az a bibi

Cseréld ki BRISK N15Y-ra, vagy N15YC-re és 3mm-es előgyújtást állíts be. Amúgy nem szokása "elmászni" az elektonikus gyújtásnak.
Olyan viszont előferdül, hogy a főtengelyen a mágnest meghajtó csap kilötyögősödik. Az eléggé szétzilálja a gyújtási időpontot

A vezérlőtárcsák párban rugóval cirka 4-500 pénzt kóstálnak.
Gyárilag zöldre vannak általában festve, ezt egy kis kromofággal illik lemaratni fémtisztára beszerelés előtt
Amúgy szét kell kapni a mocit, legalábbis a hajtóműház alját le kell venni

De valószínűbb hogy a gyújtásod, vagy a karbid a ludas

Esetleg a benzincsap-tömítés van elnyomorodva és bár átenged de nem eleget.

3229 Venczli Miklós 2007-05-21 09:55:58

vezérlő tárcsa csere mennyire cink? egyátalán hol lehet jót kapni meg milyen drága? meg szét kell kapni a mocit? nem is láttam még olyat

3228 Venczli Miklós 2007-05-21 09:52:43

Nos
-fogyasztásom az jó (igaz h 70-es tempónál meg nem városi, de 90km-t mentem el 4l benyával)
-üzemanyagszinttel játszottam egy csomót ha sokat adtam neki akkor is ez volt...ha keveset akkor is...tűszelepet most cseréltem eddig 250-es volt...most utángyártott van benne (ami elvileg csak 200-as, de a 250-esnél is volt ilyen gond), amúgy a karbiban minden fuvóka gyári...
-elektronikus gyújtásnál lehet hogy elmászik a gyújtás az idők alatt, mert mondom régebben 120-at is mentünk 3-an...szal akkor még jó volt
-levegőszűrő jó, gyertyát nemrég tettem bele kb. 1000km van benne 260-as Isolator, de most beletettem egy másikat az 225-ös, azzal is ilyen gond van...
- hátsódobot nemrég égettem ki, a Ninauszhoz való vastag cső az meg nem olyan régi, sztem, h el tudjon kokszosodni ennyire (2 éves)
-benzincsapot kitisztítottam, a szűrűt is, az ülepítőt is, ja és most nem tartalékon használtam (mint eddig )
de így sem jó
szombaton lesz 2 másfajta karbi...talán megnézem azokkal!
meg most variálok egy kicsit az előgyújtáson, hátha

köszi

3227 Támba Csaba 2007-05-21 08:15:30  Előzmény:Varga Tibor: 42069

Igen, ott.

3226 Varga Tibor 2007-05-21 07:44:25  Előzmény:Venczli Miklós: 42064

meg kéne nézn ia gyújtást, gyertyacsere, levegőszűrő, karbit cseréld le, benzintanknál a szűrőt pucold ki, az ülepítőpoharat is, hátha amiatt fogy el a benzin....

3225 Varga Tibor 2007-05-21 07:43:17  Előzmény:Támba Csaba: 42065

nem igazán tudom melyik bölcsőd lesz neked, tehát milyen bakot kérdezel? fent lesz megfogatva a motor egy helyen a gyári pontál?

3224 Támba Csaba 2007-05-21 05:37:21  Előzmény:Rell Miklós: 42067

250-es

3223 Rell Miklós 2007-05-21 00:12:09  Előzmény:Támba Csaba: 42066

Hopp! Erre térjünk csak vissza picit!

"[i]Sok boltban a Simsonhoz való 130-as, vagy 150-es fúvókával árulják[/i]"

Mintha pont ezt bámultam volna meg tűszelepcserekor! Hogy az egyik 150-es, a másik meg 130-as volt! (egyik karbiból raktam át a másikba) De akkor most mekkora a gyári?

3222 Támba Csaba 2007-05-20 23:53:27  Előzmény:Venczli Miklós: 42064

Hmmm...

Elég viseletes lehet már az a főtengely, bár a fene tudja nekem a felújított is elment több, mint 90 ezret

Ha még a csapágyazás bírja is magát a vezérlőtárcsák lehet hogy már el vannak kopva, ez jelentős teljesítménycsökkenést és túlfogyasztást okozhat.

A karbi tömítetlensége, pláne kopott pillangószelep tengely esetén szintén, de rosszul beállított üzemanyagszint is lehet.
Korábban cserélt tűszelep esetén lehet hogy kicsi a fúvókaméret. Sok boltban a Simsonhoz való 130-as, vagy 150-es fúvókával árulják

Elektronikus gyújtás esetén gyakran nem stimmel a gyári beállítás a 2-es hengernél az 1-es hez képest(zöld festékkel le van festve az állítócsavar), ezt célszerű ellenőrizni.

Ezenfelül gond lehet a csereérett levegőszűrő, gyertyák, valamint az elkokszosodott kipufogócső és hátsó dob.

Első blikkre ennyi jutott eszembe

3221 Támba Csaba 2007-05-20 23:37:50  Előzmény:Varga Tibor: 42063

Köszi

Ha más nem lesz a bölcsőnyúlvány tetejéből még kb. 7 mm-t le tudok szedni és felé megy a karter. Így a váltón kell emelni ami azt jelenti hogy a hátsó váltóbakot is faragni kell. Ide befigyel egy jó erős Wartburg bak
Az így keletkezett féltengely szögeltérést pedig kompenzálom egy enyhébb ültetéssel. Legalább ezt, mert ugye az olajszűrő miatt picit így is előrébb lesz a váltó mint gyárilag

Motortartó baknak mit ajánlasz, mert a gyárit már nem nagyon kapni újban, meg aztán el sem férne?

3220 Venczli Miklós 2007-05-20 21:15:17

majdnem a Kocsmába írtam...de már elég off lenne oda
szóval...nemrég gyűrűztem a gépet (alapméretes), gyári főtengely (81000km), nemrég a dugókról a kokszot is eltávolítottam...Tibke útmutatója alapján hosszú 4 van a kocsiban...és mégis csak 100km/h a végsebessége...úgy, hogy ha sokáig próbálok 100 fölé menni, ergo padlón vagyok...egy idő után kifogy az úszóházból a benya és megtorpan a kocsi (ezzel már volt korábban probléma...úgy tűnt h kijavítottam....ezexerint nem...de elvileg szombaton lesz másik karbi...)...szal a problémám, h miért nem megy 100 fölé (ninausz rendszer) régebben 120-at is lazán mentem vele 3 személlyel... ja és 2T és NEM megszakítós ....asszem teljes a kórkép ha van valakinek valami építő javaslata, azt szívesen fogadom....ja és nem fúj ki sehol
üdv

3219 Varga Tibor 2007-05-20 19:31:24  Előzmény:Támba Csaba: 42056

haveromé volt az autó, és a kartert se mi faragtuk, így vette a bölcsőt, és a motort is , karterestől. megkérdem majd hogy emlékszik-e hogy hányas henger ment szét....

3218 CIX Digitcam Laca :) 2007-05-20 18:34:42

Köszi Urak a "hűtő" javaslatokat !

3217 Támba Csaba 2007-05-20 14:51:55  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 42057

A műanyag vízszekrényes hűtők általában könnyen javíthatók.
De a képek alapján az sem kizárt hogy csak a bilincs alatt elöregedett a vízcső és szétrepedezett

3216 Tóth Szasza 2007-05-20 14:09:14  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 42057

Laca ahogy a képen látom nem réz a hűtő hanem alu és műanyag a csatlakozása!Kiveszed a hüttőt,szerzel 2 komponensű ragasztót v más műanyag ragasztót,megragasztod birja ameddig birja,vagy veszel egy rézhűtőt amit beraksz és azzal semmi gondod nincs!

3215 Sánta János 2007-05-20 14:03:54  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 42057

Szerintem mivel réz a tetely egy jó bádogos meg tudja forrasztani neked.

3214 Sánta János 2007-05-20 13:58:31

sziasztok!
Tudna nekem segíteni valaki abban hogy hol lehet venni vagy rendelni 4T trabiba első és hátsó ablak kédergumikat mert a festés után nem akarom visszatenni a régiket.

3213 CIX Digitcam Laca :) 2007-05-20 13:58:28

Hozzáértés hiányában teszem fel az alábbi kérdést:
"Folyik" a hűtőm a felső csonknál. Nem vészesen, de elmegy a víz.
Gyári hűtő van az autóban...
Kérdés: érdemes venni hűtőtömítő-szmötyit, vagy vegyek egy hűtőt?
Tudom így, és képek alapján nehéz megmondani...
[url=http://s98.photobucket.com/albums/l268/CIX688/Hutofolyas/]Képek[/url]

Hallottam, hogy ha a csonknál van megrepedve, javítható...

[i](Módosította CIX688 2007.05.20. 16:00-kor)[/i]

3212 Támba Csaba 2007-05-19 20:59:35  Előzmény:Varga Tibor: 42055

Nem vonom kétségbe a szavaidat csak az okán gondolkozom a problémának

Talán a olajterelő gátlemezeknél nem alakítottátok ki újra a réseket???
Mert az épp néztem hogy nem véletlenül van úgy kialakítva gyárilag ahogy...

Mindenesetre újra törhetem a fejem

Arra nem emlékszel, hogy az összeg csapágy szétment, vagy csak bizonyos hengereké???

3211 Varga Tibor 2007-05-19 13:53:28  Előzmény:Támba Csaba: 42054

Nee!
Így volt kivágva a mienk is, és ugyan pontos bizonyítékom nincs rá, hogy emiatt, de amíg ez a karter volt fenn(és másik bölcső), állandóan hajtókarcsapágyasak lettek a motorok(szám szerint 4 db), cirka 3-5 ezer km-enként! előtte semmi ilyen gond a másik bölcsővel, és utána se....
[i](Módosította Tibke 2007.05.19. 15:53-kor)[/i]

3210 Támba Csaba 2007-05-19 12:00:10  Előzmény:Támba Csaba: 41865

Idézem magam:

"A karter helyét meg tudom csinálni, az nem probléma."

Jahhh, de akkor hová fogatom a jobbos lengőkart ha annyit kiveszek a bölcsőből amennyi kellene???

Tibke koma! Írtad hogy ne vágjam meg a kartert...
Pedig ahogy nézem muszáj lesz

Cirka így:

[imgw]http://i140.photobucket.com/albums/r40/Tsaby/Fiat903ccmmotorkarter.jpg[/imgw]


[imgw]http://i140.photobucket.com/albums/r40/Tsaby/Fiat903ccmmotoroldalnzetkarter.jpg[/imgw]

Ahogy néztem nem fog beleérni semmi, a szivattyú szívófeje is a másik oldalon van szerencsére.
De ha van ellenvetésed, akkor ne fogd vissza magad

3209 Horváth István 2007-05-19 09:47:38

Hi!

Látott már valaki IGC-60 típusú előgyújtásvezérlőt 4T Trabiban működni?

Üdv: Herr"Watt

3208   2007-05-18 21:13:52

Filpo Trabijában váltóolajat cseréltünk...
[imgw]http://kepfeltoltes.pirateclub.hu/pics/IMGP1081.jpg[/imgw]
Ez mind benne volt... Ja nem, bocs, fél deci melléfolyt...

[i](Módosította Filpo 2007.05.18. 23:16-kor)[/i]
[i](Módosította bgt015 2007.05.18. 23:16-kor)[/i]

3207 CIX Digitcam Laca :) 2007-05-18 19:46:15  Előzmény:Sánta János: 42050

Köszönöm

3206 Sánta János 2007-05-18 18:55:12  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 42048

www.karaszy.hu
[i](Módosította santi84 2007.05.18. 20:55-kor)[/i]

3205 Hordós Márton 2007-05-18 18:28:55

Üdv! Valaki keres IFA utánfutót! Mert olvastam a hirdetését. Annak üzenem nézzen körül a hasznaltauto.hu utánfutó részlegén mert ott hirdetnek egy felújitottat.
Üdv.:Maroko

3204 CIX Digitcam Laca :) 2007-05-18 18:01:55  Előzmény:Urgyán Imre: 42042

"[i]Kárászi művekhez elviszed a rossz lengéscsillapítóidat, leteszed a sarokba, odaballagsz egy emberhez, ő ad neked azonnal 2 felújított gátlót[/i]"

Darti,kérnék egy elérhetőséget

3203 Molnár György 2007-05-18 17:57:10

Amúgy nagyon kellemetlen hang, volt részem kívülről is meghallgatni,. Természetesen 4T ről van szó. És nemigazán illik a hang egy "szép" autóhoz
A vízszivattyú új, a burkolatot megigazítotam. szal egyéb ötletem nincs. Nektek?