Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

9102 Prokop Gábor 2008-06-25 11:51:48  Előzmény:Madocsai Gergely: 47943

[i]"de idén kap wmi giga brutál fullsynth-et, talán 5W-40-et..., deha kibírja, lehet, h 0W-40 lesz;"[/i]

Jónak jó bele, csak elég felesleges. Ráadásul megtörténhet, hogy csúnyán megugrik az olajfogyasztás.

9101 Prokop Gábor 2008-06-25 11:48:48  Előzmény:Madocsai Gergely: 47943

[i]"amúgy is fáradt olajból készül(!!!)"[/i]

??? Na ez az infó honnan ?

9100 Madocsai Gergely 2008-06-25 10:19:45  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 47941

Aha... Tawaly TELJES fékrendszer csere, gondoltam tuti, h jó lesz. Hát ööö... nemegészen! Detto uolyan fos, nulla, semmi "fék"hatás, h ilyet sztem még egy csak lewegőwel töltött fékrendszer, zsírral bekent pofákkal sem produkál!
Olyan érzés, mintha bubi marad wolna a rendszerben(nyúlós, takony érzés a pedálon), deha behúzom a kéziféket(na ez speciel úgy fog, mint állat), akkor a pedál - kissé - felkeményszik. Az a nagy, husi "duo-nyomásmódosító", amit a Maróti-ban említenek az a mi kocsinkról hiányzik(?), helytte 2 kis csőtoldó szerű b@szás figyel a jobbegy alatt, ezekre is gyanakszom még az ffh(ezis zsírúj utángyári) mellett.
Egy próbát megér a 2T ffh, ennél rosszabb nem lehet!

Köszi még 1X!

9099 Madocsai Gergely 2008-06-25 10:02:04  Előzmény:Marton Tamás: 47934

Hi!

A behúzót már úgy úgy >=6 éwe szermányoltam, nememléxem az árra talán 1300.- lehetett ... Utángyári, még mindig hibátlan(kopp-kopp-kopp).

Az OPEL olajjal csak ówatosan, mert a 10W-40-et hamisítják, mint állat, amúgy is fáradt olajból készül(!!!), oszt semmi használat alatt elmegy/het a kenőképessége, én ezért nem merem használni. Én most 10W-40 Castrollal operálok (ezt tudtam +wenni, na...), eddig okés, de idén kap wmi giga brutál fullsynth-et, talán 5W-40-et..., deha kibírja, lehet, h 0W-40 lesz; amennyiben ezek (10W/5W/0W-40) meleg oldali wiszkozitása kb azonos(???), de ennek még utánajárok, ugyanis még senki sem tudott erre értelmes wálasz adni!
(azért kell a synth, mert sajna kizárólag hideg üzemet lát a gép(Édesanyámé), éshát szegény moci...)

AC membránja ha kiszakad akkor szokott benyáwal szépen telítődni a blokk, és ekkor úgy tűnik, mintha a szekér "termelné" az oljat, ezt csekkold, nehogy +haljon szegény mocid!

[i](Módosította madogery 2008.06.25. 12:02-kor)[/i]

9098 Tóth Balázs 2008-06-25 09:57:35

MINDENKINEK KÖSZI!

9097 Kacsándi Szabolcs 2008-06-24 19:39:12  Előzmény:Madocsai Gergely: 47925

Nem feltétlen jelenti hogy minden esetben jól fog működni,de nálam bevált,és szerintem sokkal jobb is vele a fék.Úgy gondolom hogy alapjában véve a 4T fékrendszere jó,kivéve a főfékhengert.Ha valamiért nem jó akkor főként ott kell keresni a hibát.

9096 (Törölt felhasználó) 2008-06-24 19:34:50

Sziasztok.

Arra lennék kíváncsi,hogy hol lehetne beszerezni Trabiba kristály ill.Angel Eye-s fényszórót.Esetleg 2 Golfé passzol bele??

9095 Kovács Imre 2008-06-24 19:18:28  Előzmény:Tóth Balázs: 47931

Hátul 8 centit elbír, elől 5-öt az tuti.Arra még rá lehet fesziteni.
Én az egész ivet hoztam ki, igy alulra kell a pótlás már kissebb szélesitésnél is.

9094 Brecska Richárd 2008-06-24 17:26:08  Előzmény:Gyapjas Gergely: 47937

Köszi szépen a kimerítő választ

9093 Gyapjas Gergely 2008-06-24 16:52:16  Előzmény:Brecska Richárd: 47936

Kérdezd a klubelnököt az engedélyetetésről, bár én nálunk kéthete kérdeztem elvileg lehet, a héten a haveromnak már azt mondták hogy be kell vizsgáltatni a motort hogy az tényleg környezetkímélőbb.

Kell hozzá egy közbetét a váltó és a motor közé. Ki kell alakítani a bölcsőn a fiat motornak a tartóbakot. Ugye kell még hűtő meg a fűtés. A tankot kell még hátratenni, és a kinyomócsapágyat kell hozzá csinálni. A motorhoz egyedül a vezéműtengely csapágyát nem kapni, de ezt gyártanak itthon jó minőségben csak akkor vonalb a kell hozzá fúratni a blokkot. Minden mást kapni különféle gyártóktól.

Magához az átalakításhoz kell egy mérnöki terv. Ez is pénzbe kerül. Maga az átalakítáési engedély kéreleme 12000ft utána vizsga szintén 12000 forint+ új forgalmi új zöldkártya meg illik a bizosíthoz is bejelenteni a változást is.

9092 Brecska Richárd 2008-06-24 16:00:52

Üdv mindenkinek!
Kérdéseim lennének a 900-as fiat motorral kapcsolatban: kb mennyiért lehet hozzájutni egy ilyenhez? Mi kell hozzá hogy trabi váltóval is kompatibilis legyen? Alkatrészellátása a motornak milyen? És még annyit hogy aki már csinált ilyen átültetést annak mennyibe fájt? (minden adminisztrációs munkával együtt) Válaszotokat előre is köszönöm.

9091 (Törölt felhasználó) 2008-06-24 15:02:38

Sziasztok.
Azt szeretném kérdezni,hogy szerintetek,4x98,ET 45.5 ,14coll adatokkal bíró alufelni befér a Trabi 4T-m alá,faragások nélkül

9090 Marton Tamás 2008-06-24 14:52:27  Előzmény:Prokop Gábor: 47926

Húúú, tényleg!
Csak most néztem meg jobban a rajzot, ezen tényleg elöl vannak a szénkefék, a 4T-én meg hátul. Amúgy érdekes a szitu, mert nekem régen a gyári önindítóm bekakilt, ezért kicseréltük egy wareszéra. De rájöttem, hogy az sem ugyanaz, mert pl, amiben rögtön különbözik, az az, hogy a behúzómágnes furatjai nem ugyanott vannak, talán még darabszámban is eltér. (egyiken 2, másikon 3 asszem) A másik nagyobb különbség meg az volt, hogy a szénkefék a wareszéban úgy feküdtek a forgórészre, hogy a hátsó fedőlappal benyomtunk 4 rugót. Ebben egyszerú cserélni nem ugrálnak szét, a forgórész aljához érnek. Ami meg az enyém volt (asszem Bosch), abban meg ilyen lemezrugós feszítése volt a keféknek, és a forgórész oldalához nyomódtak. Magyarul a forgórész azon kialakítása, ahová a kefék fekszenek, teljesen máshogy volt.
Lehet az, hogy más önindítóval gyártották a 4T Trabit meg Wareszt?
Mert így nem igazán lehet a 2-ből egyet kreálni, bár a bendix lehet ugyanaz. Na majd megvizsgálom.

Madogery:
Mennyiért vetted az utángyári behúzót? Csak hogy érdemes e venni, vagy kukázzak valahonnan inkább 2T, vagy akár 4T-ét.

XG AtY:
Hát nem tudom, mi a fene van az autóval, lehet nem is az olajjal van gond? Csak mert Castrol-lal olyan szépen megyegetett eddig, erre most meg ezzel a GM olajjal úgy világít ebben a kániklában az olajnyomás lámpicsek 70-nél 4.dikben, forró motornál, hogy csak na. Hideg vagy majdnem üzemmeleg mocinál semmi gond. Ezért nem tudtam másra gondolni. Amúgy megnéztem a nívót, és mintha egy picivel több olaj lenne most benne. Meg meg is szagoltam, és mintha kicsit benya szaga lenne. Remélem nem a benzinnel keveredik! Ha igen akkor meg mitől lehet? Gyűrűs lenne a dugattyú? Bef*sok, ha megint mocit kell cserélnem!
[i](Módosította PAtr0n 2008.06.24. 17:03-kor)[/i]

9089 P. Kovács Viktor 2008-06-24 14:50:07  Előzmény:Tóth Balázs: 47931

Elol en nem csinaltam, eleg szeles az, hatul 3-3 cm a biztonsagos, de ha a kuszob peremet egy centit feljebb hozod, belefel akar 5 centi is. A sarvedoivet levagod olyan messze a szeletol, hogy az utangyartott iv pont passzoljon gyari merethez, majd kivagsz egy felholdat lemezbol aminek a kozepe a kivant szelesites, a szelei pedig 0-ara futnak ki. Odapontozod a doblemezhez, kiigazitod flexxel es rapontozod az utangyartott ivet. Felprobalod a papundeklit, ha jo ra, szepen vegigvarrod es kesz is. Eddig meg sehol sem hasznaltam az eredeti iveket, mindig el volt rohadva. Elol is ugyanez, de ha akkora alufelnit akarsz, amihez az elejet is szelesiteni kell, nem eleg hatra az 5 centi es akkor mugyantazni kell, ami budos es mindig osszekenem magam

9088 Gyapjas Gergely 2008-06-24 13:45:47  Előzmény:Tóth Balázs: 47931

Helló!

Én csak most fejezek be egy félig megcsinált kasznit.Ha szép ajtóhézagot akarsz akkor új duróból kell megcsinálni. Amúgy elöl 3-3,5 cm.et hátul 4-4,5 cm-et lehet szélesíteni. Én úgy csináltam hogy elöl alul gyári szélesedik felfelé 3 cm-et. hátul van bent pótlemez de ki kell vennem mert sok lett.

9087 Tóth Balázs 2008-06-24 12:31:06

SZia Mindenkinek!

...újra belekezdtem a tarbiépítésbe....

Kérdésem lenne:
- mennyi az a max szélesítés, amit elbír a gyári duró repedés/vágás/törés nélkül?
- az ívnek csak a tetejét, vagy az egész ívet szokás kihozni?
- a küszöblemez-csomagtartólemez,stb.. mellé kell pótlemezt toldani?

OLYAN KOMMENTEKET VÁROK? AKIK ÉRTENEK HOZZÁ ÉS CSINÁLTAK MÁR ILYET

Köszi,

Retroo

9086 Torma Péter 2008-06-24 03:50:07  Előzmény:Karches Attila: 47929

Pontosan ahogy leírod. A vizet nem eszi. Mikor pirosba volt nem tudtam megnézni mert ezért nem álltam meg. Inkább nyomtam a gázt, hogy a menetszél hűtse minél jobban. A hengerfej tömítést nehéz kicserélni? Otthon kivitelezhető? Milyen buktatói vannak?

9085 Karches Attila 2008-06-23 22:14:38  Előzmény:Torma Péter: 47901

Hasonló tüneteket produkált az előző mocim. Mostam én is a hűtőrendszert, meg cseréltem termosztátot, végül ki is vettem belőle. Nem tudtunk rájönni, hogy mi a gond...miért melegszik?! Víz nem igazán fogyott, olajjal se volt gond.
Aztán amikor szét lett borítva a motor (1.3 faragás miatt) akkor derült ki, hogy elkezdett már átégni a hengerfejtömítés.
Úgyhogy ha már mindent kicseréltél érdemes lenne megnézni ezt is.
Amikor a műszeren a piros led világít nem kezdi el kinyomni a kiegyenlítő tartályból a vizet? Nekem az is megvolt...
Más:
Én már több mint 3 éve járok GM 10W40-es olajjal, és semmi bajom vele. Persze cseréltem is benne azóta párszor

9084 Karches Attila 2008-06-23 22:05:57  Előzmény:: 47909

Szerintem jó ár, én csak a vez.tengelyt vettem 5e-ért. A márkatárs 960 forintos ára eléggé akciós...

9083 Ladik Tamás 2008-06-23 21:08:37  Előzmény:Madocsai Gergely: 47925

Na felraktam múltkor én is a 2T főfékhengert.Jobban lassult a gép az biztos,csak az is elfosta magát...

9082 Prokop Gábor 2008-06-23 20:48:39  Előzmény:Marton Tamás: 47923

Szerintem teljesen más. A 4T-n mondjuk úgy rémlik, hátul vannak a szénkefék. Igaz, 2Tn is volt ilyen nagyon régen, de az megint tök máshogy néz ki

Az elforgás meg attól lehet, hogy a fogaskerékben van egy szabadonfutó. Ha kiveszed, észre fogod venni, hogy egyik irányban szabadon forog a tengelyhez képest, a másik irányban meg zár.

Nos, a bendix kopásánál éppen ez történik. Befog a szabadonfutó, aztán elenged. Ekkor az önindító forog, de nem tud hajtani a fogaskeréken keresztül.

9081 Madocsai Gergely 2008-06-23 20:43:30  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 47922

Ha ezt tudom...Köszi! A kocsi új kora óta nem sikerült féket, igazából mégcsak lassítót sem applikálni a szekérre, pedig már párszor cserés wolt a komplett fékrendszer. Csak azt nem értem, ha a 2T ffh szupi, akkor minek gyártottak külön egy alapból xar 4T ffh-t...

9080 Madocsai Gergely 2008-06-23 20:38:08  Előzmény:Marton Tamás: 47923

Igen, de másik irányba teker a 4T, ezt ne feledd(álló-, forgórész tekercselés, nomeg a bendix miatt...), már szíwtam ezzel, oszt rájöttem én wok a hülye...

A 4T behúzón 2 saru figyel, a 2T-n csak egy. Megy a 2T behúzówal is, nekünk is így ment sokáig.
Az önindító mikor nálunk gallyra ment hasonló jelenségeket produkált, majd egyszer csak satura állt. Egy szánalmas kis rugó törött el benne a bendix mögött, kb. 200Ft lehetett. Ekkor kapott 4T behúzót is, utángyárit, boltból(hamár kiszedtem alapon...), azóta hibátlan.

9079 Marton Tamás 2008-06-23 20:13:04  Előzmény:Prokop Gábor: 47921

Uhhh ...de igen Köszi!

Így már tiszta, hogy mi micsoda

De nálam az a jelenség amit leírtam: behúz, teker 1-et 2-őt, oszt utána "elengedi" csak az önindító forog. Ja és csak rohadt melegben.
Ez mitől lehet?

Amúgy szedtem már ki az enyémet párszor
A rajzot nézve, ez (majdnem) teljesen ugyanaz mint a 4T önindító, csak ugye más a felfogatása elől, lévén más blokkra jó.


[i](Módosította PAtr0n 2008.06.23. 22:15-kor)[/i]

9078 Kacsándi Szabolcs 2008-06-23 19:52:06  Előzmény:Torma Péter: 47917

Úgy jártam vele hogy elengedte a gyári a nyomást és hiába újítottam fel,semmit sem csinált.Egyszerűen nem volt benne nyomás.Aztán mérgemben elhajítottam jó messzire.Mivel nem volt más kéznél gondoltam kipróbálom a 2T főfékhengert,az úgy is volt tarcsiba.Természetesen kétkörös munkahenger.Kicsit kellett tekergetni a csöveken,de mivel hasonlóan közel vannak mint a 2T-n így könnyen megoldható.A felfogatás azonos vele.Nos nem tudom hogy konkrétan a főfékhengert fogtam e nagyon ki,de kétszer akkora a fékhatás mint a másik munkahengerrel.A gyárihoz képest fele akkora fékutakat veszek,és nagyon hamar lelassítja a kocsit bármilyen helyzetben.Nem szoktam lassan haladni és hozzászoktam a versenyautós fékrendszerhez,mivel pár évig építettem és versenyeztem trabival.Szóval nem egy szokványos fékről beszélhetek.

9077 Prokop Gábor 2008-06-23 19:07:38  Előzmény:Marton Tamás: 47920

ÖÖöö... nincs itt egy kis fogalomtévesztés ?

[imgw]http://www.prokee.hu/trabkat/images/starter.gif[/imgw]

Jó, ez 2T, de:

8. tétel: Bendix-fogaskerék
9. tétel: Behúzómágnes

Ha behúz, majd pörög, de nem hajt, akkor (valszeg) nem a mágnes engedett el, hanem a bendix. Kuka, kell egy másik. Nem azonos a 2T-4T.

9076 Marton Tamás 2008-06-23 18:27:58

Sz*rakodik az önindítóm (4T)
Mármint csak a bendix része, és csak ebben a rothadt kánikulában. Ahogy eléri a moci az üzemi hőfokot, (vagyis nem azt, mert ilyenkor még forróbb a motor közelében a környezet) és indítózok, kb 1x 2x megtekeri a motort, de utána elengedi a behúzómágnes, és csak pörög az önindító. Persze ez az 1-2 tekerés meg nem elég hogy be is induljon. Ma kétszer kellett ezért betolnom Melegben elgyengülne a mágnes?
Lehet valamit kezdeni vele szerintetek? Vagy cseréljem ki? Boltba lehet kapni? vagy 2T-é jó rá?

9075 (Törölt felhasználó) 2008-06-23 08:07:35  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 47911

A brutál fék engem is érdekelne!

9074 Madocsai Gergely 2008-06-23 07:37:34  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 47911

Hi!

+osztanád - ha nem titok - h mi az a "brutál fék", amit említettél? Adapter szükséges a felszereléséhez?

Köszi!

9073 Torma Péter 2008-06-23 03:57:13  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 47911

A csöveken kellett valamit alakítani hozzá? Vagy csak simán fel kell csavarozni?

9072 (Törölt felhasználó) 2008-06-22 21:00:34  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 47915

A szivató nem hiszem,bár ki tudja.Indítás előtt gázlenyomás,indítás, szépen felpörög, hagyom egy 15mp-ig pörögni utána egy kissebb gázfröccs,és szépen visszaesik a fordulat.De mindenképpen viszem szerelőhőz,mert hátsó lengéscsillapító csereAkkor egyuttal meg is nézheti a karbit.

9071 Kacsándi Szabolcs 2008-06-22 20:36:25  Előzmény:: 47914

Hát tud meglepetéseket okozni,de mielőtt túl sokat vársz hogy javuljon ,inkább nézesd meg.Általában az automata szivató szokott szarakodni.A cikkek között van sok leírás ,beállítás a karbihot,érdemes megnézni.Ha nem vagy biztos benne akkor szerelővel nézesd át.

9070 (Törölt felhasználó) 2008-06-22 20:30:22  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 47912

Ugye mondom énValami nem okés a Paripámmal.Egyébként most vettem hétfőn.Lehet még várnom kellene vele,meg kéne probálni másképp használni hátha akkor másabb lesz.

9069 (Törölt felhasználó) 2008-06-22 20:27:43  Előzmény:Ladik Tamás: 47910

Vazze.lehet,hogy kissé lehúzosba menne ez a témaJobb lesz ha akkor megyek bontózni

9068 Kacsándi Szabolcs 2008-06-22 20:21:39  Előzmény:: 47905

akkor valami nagy baj van a karbiddal.Az enyém is csinált ilyen fogyasztást,de lett állítgatva a karbi és most megint kedvezőbb a szomja.Amúgy én nem óvatoskodom a pedállal.

9067 Kacsándi Szabolcs 2008-06-22 20:17:34  Előzmény:Ladik Tamás: 47890

Nekem is az van már egy éve és brutál fék van a 4T-men.Mondjuk én nem szedtem szét,hanem egyből fel a helyére.Semmi gondom vele.

9066 Ladik Tamás 2008-06-22 20:17:09  Előzmény:: 47909

Nekem 960ft volt a leömlő+tengely...
Az "Y" volt 5ezer,de az vadi új.
Egyébként ha nincs nagyon elkopva a tengely,talán...Bár itt 15ért komplett 1.3 van.

9065 (Törölt felhasználó) 2008-06-22 20:08:28  Előzmény:Ladik Tamás: 47908

Kaptam ajánlatot,lemlő+vezértengely=7000Forint.Az jo áron van?

9064 Ladik Tamás 2008-06-22 19:59:14  Előzmény:: 47907

Azért meg lehet érezni.Igazán csak leömlővel van értelme cserélni,szerintem.

9063 (Törölt felhasználó) 2008-06-22 19:49:53  Előzmény:Ladik Tamás: 47906

Én is szeretném kicserélni a vezértengelyt.Remélem nem bánom megTényleg akkora a különbség

9062 Ladik Tamás 2008-06-22 19:44:23  Előzmény:: 47905

Ha túl "nagypapásan" használod,lehet gond bőven.Nekem kímélve 350km,2500-3000rmp-ig kipörgetve 360km városban.Én is meglepődtem,ez van.
Nekem mondjuk 1.3 vezértengely van,nem tudom számít-e.

9061 (Törölt felhasználó) 2008-06-22 19:33:16

Egy kicsit meg lepődtem amikor a 4T Tracsim egy tele tank benzinnel 250kilóméterre volt képeslétezik ezTudni kell,hogy nem hajtom70-80 esetleg 90,de akkor már sietek.Vagy pont ez a baj?Hogy ilyen nagypapásan használom

9060 Hõberth Gábor 2008-06-22 19:29:28

Fiatmotoros kuplung témához. A Fiat tárcsa Trabant ricnivel az jó, mert általában mindig az utángyártott szar kuplungtárcsák szoktak szétesni, meg a rugók kihullani. Maga a Trabi kuplung szerkezet viszont bírja a strapát.
Nekem egy aluminium közdarabbal van a Trabi kuplungszerkezet feltéve a Fiat lendkerékre. Sima gyári 2T kinyomószénnel szerelve.
Ez teljesen jól működik sok éve. Ha így összerakod Fiat tárcsával, tutira jó.
Ha a szerkezet is Fiat, azzal az a gond, hogy sosem fog tökéletesen kiemelni, és a kinyomócsapágy is folyton szét fog hullani.

9059 Hõberth Gábor 2008-06-22 19:16:19

Ez a szlvédő kirúgás tényleg jó! Egyszer egyik haver ideges lett, asszem felb..ta öt az asszony, mérgébe trabiba be, pároslábbal belerúgott a szélvédőbe. A szélvédő kirepült, és leesett a kocsi elé a fűbe. Semmi baja se lett. Ettől függetlenül, amikor fényeztük az enyémet, gondoltam kirúgom én is. Na úgy kitört mint a huzat. Lehet túl óvatos voltam? Na minden esetre én maradok a körbe drótbehúzásnál, és az óvatos kinyomkodásnál.

9058 Marton Tamás 2008-06-22 19:08:28  Előzmény:Torma Péter: 47901

Na nekem is ez a problémám, bár nekem nem ennyire gáz a dolog.
Ebben a kánikulában, nekem is átmegy második zöldbe, de csak akkor ha lassan megyek (30-40), vagy állok pl. de ez egyértelmű. Ha üzemmeleg a motor, az olajnyomás lámpám, kb. 50-nél alszik el 4.dikben (valami műszeres gond lehet, mert minden gomba jó), de ez annál inkább kitolódik, minél forróbb a motor. Ebben a melegben nem ritka, hogy huzamosabb hajtás után, 60-70 között alszik csak el.
Szerintem ez nagyban függ az olajtól amit használ az ember. Gyári 10W/40es GM olajat raktam bele kb. 2 hónapja, de már megbántam, mert ebben a melegben adja ki magát, hogy egy rakás sz*r. Azelőtt mindig Castrolt (15W/40) vettem, de abban még nem csalódtam. Most is az lesz úgy látom.
Nálad az, hogy bemászik már pirosba is, elég aggasztó, utalhat más problémára is, pl. hengerfej problémára is. Vizet nem eszi? Olaj nem folyik valahol? Ha nem folyik a vízed sehol, csak simán fogy, vagy engedi az olajat a HF tömítésnél, akkor biz hengerfejes a gép, azért forralja a vizet.
Én is most szándékozom átmosni a vízrencert, mert sajnos ereszti a hűtőnél, és már jó ideje csak csapvíz van benne, így a hűtés szempontjából ez nem igen jó. (ja meg fagyban sem előnyös )Hűtőtömítőm van, majd csak megoldódik.

Nézd át azt az autót tüzetesebben, hátha előkerül a bibi!

9057 Torma Péter 2008-06-22 18:50:51  Előzmény:Major Csaba: 47899

Nincs egy éve, hogy át lett mosva a hűtőrendszer, újra feltöltve.A gomba cserékkel szerintem nem oldódna meg a dolog (de kb egy éve, hogy az össze gomba cserélve lett). A hűtőt kb 2 éve cseréltem vadi újra. El nem tudom képzelni, hogy mi lehet a gond. Kicsit aggódom, hogy meg fogom főzni a motor. Az olajnyomással egyébként nincs semmi gond. Csak akkor produkálja mikor a műszeren már csak a piros led világít.
[i](Módosította tpeter 2008.06.22. 20:53-kor)[/i]

9056 Fluck Dávid 2008-06-22 18:26:31  Előzmény:Torma Péter: 47898

Nem próbáltad a műszert vagy a gombákat ellenőrizni/cserélni?
Még ezt is el tudom képzelni

9055 Major Csaba 2008-06-22 17:34:50  Előzmény:Torma Péter: 47898

Esetleg egy nagyfokú hűtőrendszer takarítás lehet , hogy javít a dolgon , mondjuk az olajnyomást nem javítja meg!

9054 Torma Péter 2008-06-22 16:45:27

A téma: vízhőfok lenne.
Tegnap tapasztaltam. Országúton autózva a víz a másodig zöldig melegedett. Lakott területve érve viszont már csak a piros led világított és az oljanyomás visszajelző is volt, hogy felvillant. Ez gondolom az olja nagymértékű hígulása miatt lehet. Viszont ez a vízhőfok aggaszt. A ventilátor folyamatosan ment (kézi kapcsoló beszerelve) és még is ennyire felmelegedett. Azt hittem, hogy a termosztát szarakszik, de kicseréltem és nem változott semmit. Korábban a víz max a második zöldig melegedett. Ezért is aggaszt a dolog. Esetleg tippje van valakinek, hogy mi lehet a gond?

9053 Major Csaba 2008-06-22 07:33:14  Előzmény:: 47888

Heló!
Háááááát, nem merném a kisújjamat megharapni, hogy találsz!
Ha van rá lehetőséged, nézz körül , itt a hirdetések között, + vatera, + teszvesz , stb. is, hátha szerencséd lesz!

Üdv.:csabesz!
[i](Módosította csabesz66 2008.06.22. 09:35-kor)[/i]