Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

3402 Varga Tibor 2007-06-07 12:21:08  Előzmény:Nagy Dávid: 42245

ne a szintjelzőre hagyatkozz! sokszor volt már itt téma, tipusbetegség. menj el vele x kilómétert, tankold ismét tele, és számold ki a fogyasztást.

3401 Nagy Dávid 2007-06-07 12:19:27  Előzmény:Támba Csaba: 42241

Köszi a választ!

De sajna újra gond van...
Most vagy a benzin-szintjelző ment tönkre, vagy baromi sokat fogyaszt a kocsi...
Amikior teletankoltam a gépet, lenulláztam a napi-számlálót. Most 70km-nél járok és már cask a második zöld ég! A négyből!

Egyszerűen hihetetlen...

3400 Mátyus Ádám 2007-06-07 09:28:55  Előzmény:Venczli Miklós: 42224

Kipróbáltuk a fúvóka cserés dolgot Gumispetya autóján és nagyon állatul harap tőle a gép! Köszi mindenkinek az értékes információkat!

3399 Venczli Miklós 2007-06-07 07:07:39  Előzmény:Kiszter István Balázs: 42240

nem lehet, h elforog a kar a tengelyen?

3398 Támba Csaba 2007-06-07 06:03:57  Előzmény:Kiszter István Balázs: 42240

Először nézd meg hogy bekapcsolt állapotban a motor forog-e?
Ha igen akkor a műszerfal alatt állítsd be és húzd meg a mechanika forgatókarján a csavart

Ha a motor nem forog lehet hogy csak érintkezési probléma, vagy a kapcsoló ment tönkre. A moci általában bírja a végtelenségig

3397 Támba Csaba 2007-06-07 05:59:59  Előzmény:Nagy Dávid: 42238

Szia!

Nos csupa olyan dolgot írsz le amit te magad, aki élőben látja, használja az autót sem tudsz ellenőrizni (pl. vízhőfok), vagy behatárolni

Így kívülről csak max. tippelgetni lehet...

A sivító hang lehet vízszivattyú, generátorcsapágy, stb.
A fehér füst tényleg lehet hengerfejproblémák miatt.

A fekete füst erős üzemanyag túlfogyasztásra utal de nem feltétlenül karburátorhiba miatt. Lehet rossz gyertyák, áthúzó kábelek, beállt előgyújtás-szabályozó okán. De lehet rossz alap-előgyújtás vagy lehúzódott,kirepedt vákuumcső miatt is. Ezentúl eltömődött levegőszűrő is okozhatja a túlfogyasztást és a teljesítménycsökkenést. Stb, stb...

A karburátorról meg találsz részletes cikket itt a lapon

3396 Kiszter István Balázs 2007-06-06 22:50:45

Hály!
Tudtok valami tippet adni, mitől lehet az, hogy az ablaktörlőm, ha kihajtom megy, egyébként meg csak nyekereg? Kezdetben, ha meglöktem még ment.










[i](Módosította filpo 2007.06.07. 00:54-kor)[/i]

3395 Rell Miklós 2007-06-06 21:14:22  Előzmény:Nagy Dávid: 42238

Melegen nyekergés: vízpumpa, szinte normális, majdenm mind nyekereg. Ha már sípol, akkor gáz... Én legalábbis így tudom... A többire majd mások...

3394 Nagy Dávid 2007-06-06 19:18:23

Sziasztok!
Nem igazán tudom, hogy ide kell-e írnom ezeket, de...
Négy problámám is van egyszerre, sajna. (4T Trabiról van szó)

Az első: a kipufogóból fehér/fehérkés füst jön állandóan, amikor be van indíva a motor. (amikorhideg, akkor kevésbé)
Mondták haverok, hogy lehet hengerfejes, meg hogy nézzem meg, hogy mennyi hűtővíz fogy. Most megnéztem, holnapra kiderül mennyire fogy. Sajnos azt sem tudom, hogy túlmelegszik-e, mert nem jó a vízhőfok-mérő, csak annyit tudok mondani, hogy elég hamar bekapcsol a ventije a hűtőnek. (max. 5km-en belül már be is indul, eddig meg volt hogy 20-30km-t mentem vele és csak akkor kapcsolt be)

A második: lehet hogy az elsőhöz kapcsolódik, nem tudom... A motortérből eddig nyekergő hang jött ki, amikor alapjáraton volt, de most elfajult: mostmár folyamatosan, magasabb forulatszámon is, nem csak nyekereg, hanem szinte sípol. Ez számomra két okból is rossz: eszméletlenül idegesítő, a másik, meg hogy nem tudom, mi a baja.
Többen gondoltunk arra, hogy az ékszíj rosszul van beállítva, de annak szerintem nem ilyen a hanja, és nem is tudom, hogyan kell beállítani...

A harmadik: amikor meg akarok indulni egy kicsit sportosabban, (de már úgy veszem észre, hogy sprotos-vezetés nélkül is) elég lomha gép, nem olyan dinamikus, amilyen eddig volt. Régebben egy kisebb gázadásra is ugrott, de most nem. Ez is elég zavaró.

A negyedik: 110 fölé egyszerűen nem megy. Padlógázon megy, és nem akar többet menni, pedig még azt sem mondthatom, hogy szembeszél fúj... Amikor 110-hez elér, fekete füstöt köpköd 1000-rel a kipfogó. Nem arról van szó, hogy repkedni akarok vele, de haverom Trabiját kipróbáltam, az övé majdnem megy 140-el. Enyém meg csak nyöszörög a 110-nél.


Ennyi lenne egyszerre. Sajna elég sok. Remélem valaki/valakik tudnak nekem válaszolni.
Előre is köszönöm!
[i](Módosította bigdee888 2007.06.06. 21:24-kor)[/i]

3393 Prokop Gábor 2007-06-06 15:25:45  Előzmény:Mátyus Anita: 42236

[url=http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=story-458c231b9493e]Innen kiderül...[/url]

3392 Mátyus Anita 2007-06-06 15:13:47

Sziasztok!

Az 1.1es trabiba melyik Polo motor van? Évjárat, motorkód, vagy vmi....
Köszi

3391 Sánta János 2007-06-06 11:19:30  Előzmény:Tóth Szasza: 42230

Engem megfogtak veszprémbe 2T vel és kifordított felnikkel és mikor szóvá tette a rendőr úgy csináltam mintha hülye lennék, elmagyarázta hogy hogy csinálják őket ozt elengedett de köv találkozásnál meg bevonták hatósági műszakira így vége lett!

3390   2007-06-06 10:40:11  Előzmény:jocking .: 42233

Gyújtás...

3389 jocking . 2007-06-06 10:25:01

Hali!

Egy gyors kérdés: miért van az, hogy ha 80-90-nel megyek, és leveszem a lábam a gázról, hogy "motorfékezzek", akkor a kipufogó halkan, de jól hallhatóan pukkan egyet(tényleg, csak EGYET, olyan hang, mintha rámennék egy zacskóra, vagy vmi hasonlóra)? 4T Trabiról van szó. És CSAK akkor csinálja, ha 80-90-nél veszem el a gázt, kisebb sebességnél nem.

[i](Módosította jocking 2007.06.06. 14:16-kor)[/i]

3388 Kurják János 2007-06-05 21:05:15

Köszi a válaszokat!
Akkor veszek valami ülést és heggesztés lesz

3387 Támba Csaba 2007-06-05 21:00:36  Előzmény:Mátyus Ádám: 42229

Simson S51-es főfúvóka pont jó bele

3386 Tóth Szasza 2007-06-05 20:32:15  Előzmény:Sánta János: 42227

Felénk ez ugy megy,hogy mind1 milyen ülés csak a gyári pontokra legyen lerögzítve!
U.i.:Veszprémben a rendőrök utálják a Trabantosokat

3385 Mátyus Ádám 2007-06-05 20:08:34  Előzmény:Támba Csaba: 42225

Köszi a válaszokat! Valamelyik nap kipróbálom én is.

3384 Vitányi István 2007-06-05 18:31:27

Megkérdeztem a műszakin és azt mondták , ha ugyanazt a funkciót tudja mint a gyári akkor, OK!
Nekem: VW Polo van benne[center][/center]

3383 Sánta János 2007-06-05 15:17:14  Előzmény:Kurják János: 42226

Szerintem nem kell, nekem pl sose volt rendes trabiülés egyikbe se most is egy corsa ülései vannak benne és sose kérdezte rendőr vagy vizsgáztató hogy mi ez?

3382 Kurják János 2007-06-05 10:21:29

Sziasztok!
Ha kicserélem az üléseket a wareszban, akkor erről kell valami kpm-es papír? Vagy csak a sport üléseket nem szeretik a rendőrök, meg a vizsgáztatók?

3381 Támba Csaba 2007-06-05 06:16:12  Előzmény:Mátyus Ádám: 42217

Nekem is így ment a 2T.
Kicsit "harapósabb" kigyorsításkor, de jelentős fogyasztásnövekedés nem mérhető

3380 Venczli Miklós 2007-06-04 21:45:25  Előzmény:Mátyus Ádám: 42217

Fogyasztásnövekedés tuti lesz...már csak azért is, mert állandóan padlón leszel, hogy megnézd jobban megy-e
én is kicseréltem 70-esre nem igazán tapasztaltam "teljesítmény" növekedést...amúgy nem nagy meló kicserélni amikor nekem igazán jól ment, az akkor volt, mikor benne volt a 70-es, aztán a dúsítórendszer szelepéről valahogyan eltűnt a kis rugó, ami visszahúzná a szelepet -> folyamatosan nyitva volt a dúsítórendszer na ekkor jól ment...de tényleg viszont hamar elfogyott a benya
amúgy ja, egy próbát megér!

3379 Varga Tibor 2007-06-04 21:44:45  Előzmény:Mátyus Ádám: 42222

na erre nem emlékszem. de 0.6os fúrót lehet kapni barkácsboltban....

3378 Mátyus Ádám 2007-06-04 21:40:31  Előzmény:Varga Tibor: 42221

Okés! Akkor a 60assal fogok próbálkozni. Melyik javítókészletben lehet ezt a méretet megtalálni?

3377 Varga Tibor 2007-06-04 20:53:28  Előzmény:Mátyus Ádám: 42220

a srác szerint jobba nhúzott mikor odalépett neki. de végtelenségig ne mlehet növelni a fűvókát, mert megfullad a benzinben. 60as szte melég, az is megnöveli szépen az összkeresztmetszetet.

3376 Mátyus Ádám 2007-06-04 20:41:02  Előzmény:Varga Tibor: 42218

És némi teljesítmény növekedés sem volt érzékelhető?

3375   2007-06-04 20:13:48  Előzmény:Varga Tibor: 42218

Én vettem észre fogyasztásnövekedést, de teljesítménynövekedést nem.

3374 Varga Tibor 2007-06-04 20:09:53  Előzmény:Mátyus Ádám: 42217

Fogyasztásban annyit jelent amennyivel többet nyomod, haveromnak ki volt cserélve a dúsító, talán csak 60asra, de nem vett észre fogyasztásnövekedést.

3373 Mátyus Ádám 2007-06-04 20:08:48

Sziasztok! Valakinek van tapasztalata 2T Trabi 28H 1-1 karburátor mókolásával olyan téren, hogy a 45-ös dűsító fúvókát 70-esre kicserélni? Megéri megcsinálni? Fogyasztásban mennyi pluszt jelent? Örülnék a tapasztalatoknak!

3372 Gyapjas Gergely 2007-06-03 19:14:08

Sziasztok!
Segítsetek!
Elölről a féktől nyiszorgó hang jön állandóan. Már a féket kétszer becsiszoltam a dob ívéhez, ha felemelem bakra és kézzel tekerem akkor viszont nem hallom. Mitől van?
[i](Módosította strabi 2007.06.03. 22:11-kor)[/i]

3371 jocking . 2007-06-03 18:36:10  Előzmény:Prokop Gábor: 42210

Nem, nem... Ma topazz11-el beraktuk a 4T Trabiba a Stift antennáját... a motortérbe keresztbe, a fűtés fölé befogattuk a vezetéktartó fülek alá. És így is tökéletes a vétel. Meg azok a LED-es hangszóróvédők...qrva jól néznek ki!
(ui.: először tényleg a tetőre ment volna az antenna, de azért annyira nem volt kedvem faragni... )
[i](Módosította jocking 2007.06.03. 20:43-kor)[/i]

3370 Berecz Tibor 2007-06-03 16:32:17  Előzmény:Busa Attila József: 42186

Szia! Egyszer nekem is elment a dudám egyik napról a másikra (négyütemű Trabim van). Nem tudtam elképzelni, hogy mi lehet az oka: elsőre apu sem talált semmit. Aztán rájöttünk: a lökhárító hozzáért a dudához! Mert egyik hajnalban a szomszéd Golfját nekitolták a Trabi hátuljának, és az az elejével meg a másik szomszéd Skodájának nyomódott... Ennek az összetolásnak - akkor azt gondoltam - csak a két lökhárítón maradt annyi nyoma, amit csak akkor venni észre, ha jobban megnézi az ember. (Állítólag a kukáskocsi beleakadt a Golfba...) Szóval vannak gondok, amiknek egész furcsa okai vannak. Tiberio

3369 Varga Tibor 2007-06-03 13:54:12  Előzmény:Venczli Miklós: 42212

160at akármikor megy, hogyne lenne érdemes.na meg sokkal rugalmasabb, 2000-es fordulattól húz rendesen.

3368 Venczli Miklós 2007-06-03 13:31:44  Előzmény:Varga Tibor: 42211

szal sima 1.3-asra nem érdemes cserélni az 1.1-et bár mondjuk dinamikusabb

3367 Varga Tibor 2007-06-03 13:30:09  Előzmény:Venczli Miklós: 42208

150-et egy elég jó karban lévő 1.1es megy. 1.3asnak 160, max 165 a vége 4 sebességel, az tuti. egy meghúzott 1.3as,(4 leömlő, más karbi,sűrítés, 1.6os veztengely) se megy 170et 4 sebességgel.

3366 Prokop Gábor 2007-06-03 12:37:19  Előzmény:Topa Ferenc: 42209

???

Az egy érdekes lehet, amikor a Swift antennát 1.1 tetőbe belerakod... Van ilyenről képed, lehetőleg belülről ? Szívesen ámulnék kicsit

3365 Topa Ferenc 2007-06-02 21:27:43  Előzmény:jocking .: 42197

A swifttel kapcsolatban: az antennája is tökéletes a 4T- hez!!!

3364 Venczli Miklós 2007-06-02 19:38:50  Előzmény:Varga Tibor: 42204

viszont akkor nem értem, hogy az 1.1-gyel hogyan mennek 150 felett 4-es váltóval vagy csak saccolnak, mert nem mernek lenézni

3363 Kacsándi Szabolcs 2007-06-02 19:17:14  Előzmény:Sánta János: 42206

Hát te aztán nem sajnáltad a pénzt a kocsidra,de most legalább jó!

3362 Sánta János 2007-06-02 14:23:53  Előzmény:Varga Tibor: 42205

Én se vagyok ám balga 8meg 10 ezerért akartak nekem csak vezérműtengelyt adni és egy emberkénél meg 10 ért megvettem a hengerfejet amibe ugyebár bennevannak ezek a hidrotőkék is ami meg nagyon drága és a trabimba cicergett is rendesen! Most nem cicereg!

3361 Varga Tibor 2007-06-02 13:50:53  Előzmény:Sánta János: 42201

Uristen! azért ebből lehetett volna faragni lefele....Kezdve ott hogy felesleges volt hengerfejet venned, ugyanis az egyezik az 1.1esével, csak a veztengely más benne. Hát hiába ír nektek az ember cíkket?

3360 Varga Tibor 2007-06-02 13:49:05  Előzmény:Venczli Miklós: 42195

dehogy megy 170-180at egy 1.3as Trabant. 160 a vége. 5 sebességes váltóval van 170 felett...

3359 Sánta János 2007-06-02 11:45:07  Előzmény:Nagy Dávid: 42202

1.3 as Warbi leömlő és y-on onnan a cső egyenesen hátra majd a hátsó ülések alá raktam egy azthiszem lada, hengeres középdobot aztán áta lengőkarok között és egy hengeres full króm dobot tettem hátra Majd aztán ehhez alaktom ahátsó lökhártót. Pont ugy sikerült ahogy szerettem volna mert ha huzatom nagyon gyönyörű dörmögő hangja van viszont már végen nem zavaró a hangja igy hosszabb távon is elviselhető!

3358 Nagy Dávid 2007-06-02 10:54:44

Húh, nem kevés pénz.

Kipufogó milyen lett? Milyen a felépítése?

Kifaggatlak!

3357 Sánta János 2007-06-02 05:21:57  Előzmény:Nagy Dávid: 42200

Szabad
10000 volt a hengerfej
18000 volt az autósbolt uh 2 hengerfejtömítést vettem /db 3000
30000 volt a lengéscsillapíto felujjítás a kárászinál( itt hozzá kell tennem h +2000 ért darabját sportosra keményítik Nagyon frankók lettek!
22000-et fizettem a szerelőnek ebből 6000 volt az olaj 6000 meg a zölkártya.
ja és a kipuff is most lett csinálva nemrég, az meg kijött 20000-böl.
Hát most ennyi szép summa!

3356 Nagy Dávid 2007-06-02 04:54:57

Ez mennyibe kóstált neked? Persze csak ha meg szabad kérdezni.

3355 Sánta János 2007-06-01 20:07:24  Előzmény:Venczli Miklós: 42195

Nem huzattam még ki végre mert most hoztam el a szerelőtől és minden cserélve lett benne vezérműszijtol a tömítések olajok stb és azt mondta hogy egy kicsit kiméljem még de amiko bemelegedett visszakapcsoltam és meghuzattam sokkal jobban gyorsult! És végre hidrotőkehangja se volt!

3354 Sánta János 2007-06-01 20:00:22

Köszi már elolvastam a cikket !
Gondoltam hogy baomság De még nem olvastam ezt elötte és nem is halottam róla!
Azért köszönöm afelvilágosítást! De most jobban magy a tütü uh örülök!

3353 jocking . 2007-06-01 19:25:17  Előzmény:Mátyus Ádám: 42196

Már beillesztettem ide.