Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

3502 Nagy Dávid 2007-06-12 16:15:52  Előzmény: BoncidaiMáté: 42345

Nálam ugyanez volt a helyzet. Az úszószint volt nálam a ludas. Azt kell megnézni, beállítani.
Én amikor fulladozott, az alajárati szelepre tippeltem, hogy az a rossz, de tévedtem. Az volt a gond, hogy annyi benzinz kapott, hogy már sok volt neki.

3501  BoncidaiMáté 2007-06-12 16:05:03

A cicergés nekemis megvan...a bal olali féknyeregben nincs meg a betétek feszitöje és mozognak a betétek!Viszont még mindig nem találtam megoldást a rángatozásra és az alapjárat hullámzására...pedig alapjáraton ha megmozgatom a karbit akkorse esik a fordulat csak ugy összevissza jár!!!Tehetetlen vaok...

3500 jocking . 2007-06-12 15:29:28  Előzmény:Kurják János: 42342

Fékezéskor fülelj, és ha akkor elmúlik a ciripelés, akkor tuti hogy az első fékbetét "tartóizéje".

3499 Rell Miklós 2007-06-12 15:14:44

Cicergésre eszembe jutott még valami! Nekem is csinálta a gyári váltóval! Valami fémgyűrű jött le valahonnan a jobbos féltengely váltó felöli részénél, és az súrlódott a váltóházhoz, és éktelen cicergést művelt. Hogy mi volt az, azt nem sikerült kideríteni, lehet hogy nem is oda való, csak egy szerelő talált még egy ilyet, nem tudta hova való, és oda passzolni látszott. Szóval az le lett szedve, és utána csend volt.

3498 Kurják János 2007-06-12 13:42:21  Előzmény:jocking .: 42341

Csak a cicergő hang miatt hittem hogy kavicsról van szó, nem is nagyon foglalkoztam vele csak ma megnéztem és nem volt kavics sehol. Az a rugós tartó amiről beszélsz azt nem 2 sasszeg (vagy mi) tartja? mert akkor azt ki tudom cserélni a donorból, meg a bakot is (feltéve hogy az a baja). Na mindegy majd holnap megy a szerelőhöz csak jobban ért hozzá, aztán addig valahonnan kérek kölcsön másik autót ha nem tudja 3-4 óra alatt megcsinálni. Csak még érjek haza vele. Bár ha idáig elhozott...
Azért kösz!
[i](Módosította Kakaokamion 2007.06.12. 15:43-kor)[/i]

3497 jocking . 2007-06-12 13:26:49  Előzmény:Kurják János: 42336

A "kavics a gumiban" effektus nekem is ismerős. Az miatt van, hogy az első fék betéteinek van valami rugós tartója, ami egy idő után el szokott kopni és ezután hallod, ahogy egy kicsit mocorognak a betétek. Ha megfigyeled, a hang fékezéskor abbamarad. Én úgy hallottam, hogy azt a bigyuszt nem érdemes cserélni, mert ezek az utángyártott sz@rok nem bírnak pár száz km-nél többet. Szal nálam is cicereg, de nem befolyásol semmit, már megszoktam.

3496 Pénzes Péter 2007-06-12 13:08:59  Előzmény: : 42338

Féktisztítót
Alapjáraton fujod neki ott ahol falsot vélsz, ha változik a fordulatszám akkor megvan a hiba

3495   2007-06-12 12:29:21  Előzmény:Beke Tamás: 42337

Ha hallod a szelep kattanását, akkor jó az elektronika is.

3494   2007-06-12 12:28:43  Előzmény:Kurják János: 42336

Helló! Nekem is darabokban van a 4T-m, és pénteken Szegedre kell mennem!

Szóval nálam valahol falsot szívhat a rendszer, mert 2 karbival is próbáltam, és egyiken sem reagál a levegőcsavarok állítására, viszont a fogyasztás az 10 és 20 l között mozog. A gyújtást leellenőriztettem, az rendben van. A tűszelep, az úszószint, alapjárati szelep, minden okés. Most leszedtem a szívótorkot és a gumitalpat, de semmi rendelleneset nem látok. Arra gondoltam, hogy nyomok oda valami tömítőanyagot, hátha...
Szóval mit lehetne oda nyomni?

3493 Beke Tamás 2007-06-12 12:25:05  Előzmény:Tóth Balázs: 42335

Nálam jó az alapjárati mágneszszelep, hallom, mikor kapcsol. Alapjárati elektroikát hogy ellenőrizzem le? A Kelemen-féle trabantos könyvben leírtak alapján jó (azokat a feszültségeket adja ki, amit leírnak).

3492 Kurják János 2007-06-12 12:18:57

Sziasztok!

Ma ahogy mentem az autóval azt vettem észre, hogy 1,2,3-ban brezonál valami és valaminek kotyogós hangja is van ha egy kicsit erősebben lépek a gázra. A váltókar is visszajön 1,5-2 centit az eredeti helyétől ha gyorsítok. Továbbá már vagy 2 napja hallok valami furcsa "ciripelő" hangot, de erre meg azt hittem eddig hogy kavics van a gumiba ragadva és annak van ilyen hangja de megnéztem és nem találtam kavicsot. Van egy tippem hogy talán a váltótartó bak adta meg magát, de nem vagyok benne biztos.Ha esetleg van valakinek ötlete hogy minek a tünetei lehetnek ezek, akkor azt megköszönném mert ha én is meg tudom csinálni akkor nem vinném szerelőhöz. Meg pénteken Szegedre kéne mennem vele (+ holnap, holnapután melózni )
[i](Módosította Kakaokamion 2007.06.12. 14:36-kor)[/i]

3491 Tóth Balázs 2007-06-12 11:47:37

...alapjárati mágnesszelep és az alapjárati elektronika is lehet a ludas...

3490  BoncidaiMáté 2007-06-12 11:34:07

Na hát én azóta szétszedtem a karbit meg az AC-t is és mindkettö makulátlan tiszta...a gyertyák újak, a gyujtáskábelt nemtom de megnézem!
Amugy a probléma még nem tünt el a kocsibol ugyanugy rángat és néha alapjáraton le is áll!!!Mostmár tényleg nemtom mit csinálljak?!?!?!?

3489 Beke Tamás 2007-06-12 10:49:16

Sziasztok, az én verdám is hasonló tüneteket produkál. Bár nem áll le, de hullámzik az alapjárat és menet közben rángat az autó. Főleg induláskor és alacsony terhelésnél, ha ilyenkor visszaveszem a gázt és újra odalépek egy időre abbamarad a dolog, de van, hogy nem, sőt volt, hogy visszalőtt. A motor meg csak a maximális előgyújtás környékén hajlandó felpörögni üveghangig (több osztófejet is próbáltunk már JIMmel). Most ott tartok, hogy karbipucolás és ha az nem segít, akkor AC pumpa próbacsere (mert pl. menet közben néha csont üresre kifogy a felső szűrőből a benzin, aztán miután leállítom szép lasan megtelik. Csinálja ezt úgy is, hogy az oda-vissza benzincsöveket kifújtam kompresszorral). Ha valakinek van még ötlete érdekel. Osztófedélben 8000km, rortorban 8000km, gyertyakábelekben 5000km, gyertyákban mondjuk 1000km
[i](Módosította ahenci 2007.06.12. 12:51-kor)[/i]

3488 jocking . 2007-06-12 09:43:50  Előzmény: : 42331

Hát csak észreveszem, ha úgy csinál a verda, mint a lentebbi kollegának...

3487   2007-06-12 09:41:58  Előzmény:jocking .: 42330

Vagy csak nem tudsz róla!

3486 jocking . 2007-06-12 09:39:53  Előzmény: : 42329

Nekem még nem volt bajom a tűszeleppel/úszóval, akkor ezek szerint szerencsém volt...
A fúvókákkal viszont már 2X is megszíttam egymás után 2 hónapon belül, szerencsére (lekopogom) ez a gond se jött már elő 3 hónapja.

3485   2007-06-12 09:33:59  Előzmény:jocking .: 42328

Inkább tipikus, mint érdekes...

3484 jocking . 2007-06-12 09:31:35  Előzmény: : 42327

Vagy az.
Mondjuk az érdekes, hogy a kicserélt karbiba is sz@r...


[i](Módosította jocking 2007.06.12. 11:32-kor)[/i]

3483   2007-06-12 09:28:29  Előzmény:jocking .: 42326

Tűszelep, illetve úszó...
[i](Módosította bgt015 2007.06.12. 11:31-kor)[/i]

3482 jocking . 2007-06-12 09:26:16  Előzmény: BoncidaiMáté: 42325

Még megpróbálhatod kicserélni:
-A légszűrőt
-A rotort
-Az elosztófedelet
-Esetleg a gyertyakábeleket/gyertyákat.

3481  BoncidaiMáté 2007-06-12 09:21:59

Hello!
Lenne egy olyan problémám hogy a 4T-m nagyon durván fullad vagy egyszerüen nem is tudom hogy mit csinál...nyomom neki a gázt és ha nem nyomkodom folyamatosan csak egy bizonyos ponton tartom a lábam akkor egyszerüen leáll...Meg rángat az autó!Azóta cserlétem egy karburátort és ezzel sem lett jobb söt mégrosszabb a helyzet!Mostmár nemtudom hogy mit csináljak!
Esetleg valaki tudna segiteni?Megköszönném!
Üdv!

3480 jocking . 2007-06-11 20:18:49  Előzmény:Molnár György: 42323

Egyeztetni tuti nem fogok, nem tervezek ilyesfajta átalakítást, csak elgondolkoztam a 2 moci hasonlóságain és felmerült bennem ez a kérdés.
(JA, hogy elírtam az előző hsz-t de már javítva.)
[i](Módosította jocking 2007.06.11. 22:20-kor)[/i]

3479 Molnár György 2007-06-11 19:42:24  Előzmény:jocking .: 42322

Ahogy mondod. Igaz nem árt felmérni a kopást, hogy mennyire kopott a henger. Mert a hosszabb löket miatt az "új" gyűrűk eltörhetnek olyan területen ahol nem koptattak a régiek. De ez csak leírva ilyen bonyolult.
megéri megcsinálni. Sok hencegő autósnak tudsz meglepit okozni. De mindenképp egyeztess egy szakival személyesen is...

3478 jocking . 2007-06-11 17:29:30

Ahogy figyeltem, sokan raktak 1.1 trabiba 1.3 waresz mocit.
Felmerült bennem 1 kérdés: tudtommal a 2 moci ugyanaz, csak a lökethosszban térnek el egymástól. Tehát ha kicserélem a trabi 1.1 mocijából a főtengelyt, hajtókarokat, dugókat, hengerfejet wareszra, akkor 1.3 moci lesz a trabiba, és így a motorszám NEM változik, úgyhogy azzal se kell variálni.
Én személy szerint NEM akarom 1.3-asítani a trabit, csak úgy eszembe jutott ez a dolog...



[i](Módosította jocking 2007.06.11. 22:20-kor)[/i]

3477 jocking . 2007-06-11 17:01:21

Ma meg beraktam egy feszmérőt, így szemmel tudom követni az akksi állapotát.
Már csak egy fordulatszámmérő kellene...

3476 Berecz Tibor 2007-06-11 04:35:00  Előzmény:Nagy Dávid: 42310

Szia! Az én Trabimnak is ez a gondja és már tárgyaltuk itt a fórumon néhány hete: egyesek a kuplungszerkezetre, mások a szinkronegységre gondolnak. Júliusban apuval mindenesetre megnézzük és amiről úgy gondoljuk, azokat kicseréljük. Az az érzésem, hogy a probléma rosszabbodhat, ha időben nem tesz ellene az ember. A következő oldalt itt a fórumon írta ki vki: http://www.negyutemutrabantech.fw.hu/. Az egyik oldalán olyan problémát tárgyal, mint a mienk, csak sokkal jobban eldurvulva. Tiberio

3475 jocking . 2007-06-10 21:06:26  Előzmény:Rell Miklós: 42318

Addig csinálta (kikapcsolt és beindított mocinál is - hidegen/melegen) míg nem töltöttem egy kicsit az akksin. Alapjáraton jobban csinálta, de magasabb fordulatszámon már nem, úgyhogy én csak az akksira tudok gondolni. Nem hiszem, hogy egy kontakthiba csak úgy előjön egy nap alatt, néhány órás állás után.

A süni meg tényleg kikapcsol, leellenőriztem.


[i](Módosította jocking 2007.06.10. 23:07-kor)[/i]

3474 Rell Miklós 2007-06-10 20:28:08  Előzmény:jocking .: 42317

Ezt így nem tudom megmondani.
Járó motornál csinálja? Ha már nem megy a süni akkor is csinálja?
Szerintem lehet akksi is, lehet kontakthiba is. (akkusaru?) Szerény tapasztalataim szerint elég sok kontakthiba tud lenni 4t-ben. Emlékszem még a céges 4t-re, ott aztán villogott minden, mint a karácsonyfa. Akármilyen fogyasztó lett be/kikapcsolva, az hatással volt a műszerekre is. Egyszer a cégnél csiszolatot készítettünk egy saruról, és egyértelműen látszik, hogy gyárilag rosszul volt felütve... Szóval könnyen lehet ilyen kontakthiba is, de ha a sün óta csinálja, akkor a két rendszer közös részeit nézném meg. (akkusaruk, testkábel...) Érdemes még ellenőrizni, hogy meleg motornál tényleg kikapcsol-e a süni, és hogy akkor is jelentkezik-e a hiba.

3473 jocking . 2007-06-10 20:18:15  Előzmény:Rell Miklós: 42316

Már megmértem, hogy a süni nem eszik, csak ha be van indítva a moci, úgyhogy jól műxik. Viszont az említett dolgok tényleg annak a jelei, hogy merült az akksi? (Benzinszintjelző-LED + visszajelzők...amit előbb leítam)

3472 Rell Miklós 2007-06-10 20:09:03  Előzmény:jocking .: 42315

Hát a süni elég sokat eszik, de ha minden jó, akkor csak járó motornál, és akkor is csak addig, amíg el nem éri a hőfokot... Szóval ha minden stimmel, akkor nem merítheti le...

3471 jocking . 2007-06-10 19:57:59  Előzmény:Pénzes Péter: 42314

Mondjuk azt nemtom, a riasztó hogy szívja le, mert ugye az minimálisat fogyaszt, kivéve akkor, ha bekapcsol és vijjog mint állat.
Csak furcsállom, hogy egész télen bírta, és nyáron fingik ki...

Amúgy onnan jöttem rá, hogy nagyon le van merülve, hogy amikor indexeltem, akkor villogott a benzinszintjelző narancssárga LED-je, álló motornál és rátett gyújtásnál meg pislákolt a töltés- és olajnyomásvisszajelző az indexelés hatására.

3470 Pénzes Péter 2007-06-10 19:50:02  Előzmény:jocking .: 42309

Ha szar az akksid akkor szar, relétől függetlenül Riasztó is képes leszívni akkor, meg ugye az akksiba is lehet egykét zárlat
45Ah-s bőven jó, nagyobb ugyse nagyon fér el az autóban

3469 jocking . 2007-06-10 19:13:53  Előzmény:Sánta János: 42311

Érdekes... én már 130-at is mentem direktszűrővel!

3468 Nagy Dávid 2007-06-10 18:35:28  Előzmény:Sánta János: 42311

Akkor lehet marad ez. Inkább a ti véleményetekre hallgatok.

3467 Sánta János 2007-06-10 18:12:59  Előzmény:Nagy Dávid: 42310

Szerintem egy rakás ... a direktszűrő csak jó reklámot csináltak neki. se fogyasztásnövekedést nem okoz sem teljestménynövekedést. Csak a szívóhangja jó, én hűle is megvettem ozt beleraktam egy darabig élveztem a hangját de 120 nál nem akart tőbbet menni a tütü. A papírszűrő jobb!

3466 Nagy Dávid 2007-06-10 17:38:10

Nah mentem egy kört a Trabival. 88 km akadásmentesen, de...
Amikor meleg a motor, úgy igazán meleg (kb 40-50km után), a váltás nem igazán akar menni. (4T) Nem jövök rá, hogy mi lehet a baj. Egyzserűen nem veszi be egyből a sebességeket, kétszer kell kuplungolni. A negyediket viszont teljesen simán beveszi, a többivel van csak gond.
Az egyessel mondjuk eddig is volt gubanc. Akár hideg, akár csut meleg a motor amikor állok a piros lámpánál dupla, legrosszabb esetben tripla kuplungnál veszi be az egyest. (negyszer dudáslásra kényszerítva a mögöttem levőket )Lehetséges, hogy a tárcsa halódik? Vagy csak a bovden van szarul beállítva?

Van még egy kérdésem is:
Valamelyik nap kinéztem egy sportlégszűrőt. Nem mertem megvenni.
Nem tudom, hogy mennyire fogja megemelni a fogyasztásomat, mert az enyémnél sajna 8 liter alá nem megy. (4T) Ezért vagyok arra kiváncsi, hogy mennyit figyaszt tőle a gép, mert netes oldalakon írják, hogy figyasztásnövekvény nincs, de azért én egy-két tapasztalatra is kiváncsi vagyok.

Válaszokat előre is köszi!

3465 jocking . 2007-06-10 17:24:15  Előzmény:Pénzes Péter: 42296

Ja, már értem... Tehát ha a relé belseje "akad meg" összezárt állapotban, akkor nem kapcsol ki a süni és ez meríti az akksit. Az előbb rámértem kontrollámpával (made in sufni), aszerint nem ment a süni, de ez így jó is, mert új a relé. Mindenesetre a sarukat kicseréltem + jól beszigszalagoztam, de akkor nem ez volt a baj.

De akkor mitől merült le az akksim? A riasztó leszívhatja ennyire, ha már régi? Merthogy nemrég tettünk be 1 riasztót...

Vagy az is lehet, hogy már xar az akksi és cserélni kéne. Van rajt vmi kis ablak, amin keresztül meg lehet nézni az állapotát, ha ződd, akkort jó, ha fekete, akkor nem. Na az enyém fekete...

Még vmi: mekkora akksi jó a trabiba, ha van benne risztó + rádió (4X25W, de ebből csak 2 hangszóró van, úgyhogy 2X25W)? Most 45 Ah-s van benne.

3464 Tajti Péter 2007-06-10 16:51:15

Segítséget kérnék! Hogy lehet összehozni a WV váltó kuplungját a trabiéval. Csúszik a kuplungom. Ezzel menék németbe! Milyen kinyomócsapágy megoldást ajánlotok.

3463 jocking . 2007-06-10 16:41:35  Előzmény:Pénzes Péter: 42296

Ez érdekes.. pár napja kicseréltem a relét, ma meg tölteni kellett az akksit... Ha, ez a probléma, akkor mit csináljak a relével/relére menő vezetékekkel?

3462 Sánta János 2007-06-10 14:07:43  Előzmény:Tolnai Péter: 42303

Szerintem keress egy bontót és vegyél bele egy réz hűtőt ott nem olyan horribilis összegekért adják!

3461 Rell Miklós 2007-06-10 11:06:31  Előzmény:Pénzes Péter: 42296

Hát ez az, ha nem lazul fel! De volt rá 17 éve hogy fellazuljon... Szerintem ilyen helyre csavartos kötés sokkal korrektebb...

3460 Kacsándi Szabolcs 2007-06-10 09:48:53  Előzmény: Ruspy: 42300

Állítani nem,illetve kiegészítőkkel esetleg.A belső vezetőkar alá kell tenni olyan csészét ami a csavar alatt van.Ezzel kicsit lenyomja a vezetőkart és a kerék egyenesedik.De esztergáltatni is lehet,megfelelő méretben.

3459 Tolnai Péter 2007-06-10 07:36:55  Előzmény: Ruspy: 42302

Nem feltétlen,de azért holnap bekérdezek a műanyagosnál,a javítást illetően.

3458  Ruspy 2007-06-10 07:25:11

Én is így jártam a hűtővel, raktam rá 3 sor palma texet és azóta működik, de biztos, hogy nem ez a megfelelő javítása...

3457 Tolnai Péter 2007-06-10 07:11:51  Előzmény:Pénzes Péter: 42297

Üdv!Penzi pedig bíztam benne hogy nem kell másik hűtőt venni.Egyébként néztem a vízcsövet is de nem láttam rajta hogy elöregedett volna.

3456  Ruspy 2007-06-10 06:53:00

A négyütemű trabant hátsó futúművén lehet állítani? Úgy szeretném, hogy acélegyenesen álljon a kerék! a gumi kopás miatt.
[i](Módosította ruspy 2007.06.10. 08:53-kor)[/i]

3455 Tóth Ákos 2007-06-10 00:54:09  Előzmény:Sánta János: 42286

Nah most értem haza legurultam kb:360km-t vele egyszuszra nem hagyott cserben ténylegde ugyan úgy rángatott,nagyon picit,mivel volt idő haverral tanulmányozni a motor működését autópályan, mint ha 110fölött megszünt volna a "gyújtás hiba".de 90nél lefele(vagyis kicsi fordulaton előjött megint).
Holnap asszem nekiugrok csiszolópapírral minde el.kütyünek a motortérben mert csak ilyesmi lehet tényleg !!!thx az ötletet.

3454 Pénzes Péter 2007-06-09 23:33:55

Ki kötött már be digijetet?
Van egy kábel (nekem piros-fekete) ami a AC vezetékével egy 2es steckerben végződik és valahova a főkábelbe megy csak nem tudtam kideríteni, h mi az. Annyit sikerült kikövetnem, h a központi egység tápellátásához van köze.
Kérdés az, h azt a kábelt hova kell kötni? (50 vagy 15 szerintem csak nem vagyok benne biztos)
Jah még annyi, h ez az elektronika 21es lába:]
[i](Módosította Penzi 2007.06.10. 01:36-kor)[/i]

3453 Pénzes Péter 2007-06-09 23:29:19  Előzmény:Tolnai Péter: 42290

Sok mindent nem láttál még
A repedést és az üres kiegyenlítőtartály kapcsolatát gondolom nem kell megmagyarázni
Nah ha nincs víz akkor hüttés sincs mivel megszakad a kör, ezért forralja a vizet.
Hüttő javítása necces ügy, én a cserére szavazok (15-20ezer HUF nem olcsó).
Probléma egyébként az elöregedett kikeményedett vízcsövek miatt van. Régi vízcső nem elég rugalmas, és a motor rezgéseit átviszi a hüttőre szerencsétlen meg nem tud más - eltörik Szval azt akartam ezzel, h cserélj vízcsöveket is