Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

3702 (Törölt felhasználó) 2007-06-26 12:35:11

Fotók kellenének nekem róla, mert egy a P70-éhez hasonló számlapot szeretnék készíteni.

3701 Támba Csaba 2007-06-26 12:15:44  Előzmény:: 42544

Ja! De ne rakd be 1,1-be inkább meveszem P70-be

3700 (Törölt felhasználó) 2007-06-26 12:07:56

A P70-es gyári órája ugyanakkora mint az 1.1-esé?

3699 Támba Csaba 2007-06-26 11:46:16  Előzmény:Nagy Dávid: 42541

Egyik megoldás amit Tibke koma mondott.

A másik, hogy veszel egy 52 mm-es átmérőjű kis fordulatszámmérőt autósboltban, tuningboltban és beépíted a műszerfalba pluszként. A gyári műszeregységtől jobbra el is fér.

Én csináltam anno 2T-sített 4T-be íves műszerfalat, abba belefér a Lada fordulatszámmérő, vagy más típus. A kombiműszert meg kiváltottam 2 kerek Wartburg vekkerrel és még a kapcsolósor is ráfért. Mondjuk itt a fűtéskonzollal mókolni kell, de nem vészes.

Végül is csak fantázia és egy kis pénzmag kérdése az egész

3698 Varga Tibor 2007-06-26 11:26:45  Előzmény:Nagy Dávid: 42541

holt egyszerű. vagy pénzt nem sajnálva kombinált műszert veszel, új, kb 15-20 ezer ft. ebben mutatós a fordszámmérő, alatta ben na víz, és a benzinszint jelző.
vagy pedig lada fordszámmérő, és két db kis óra mellé. lada fordszámmérővel semmi matek nincs, be kell kötni és mutat.

3697 Nagy Dávid 2007-06-26 11:22:54  Előzmény:Támba Csaba: 42540

ÉN pár ötletre kíváncsi lennék múszerfallal kapcsolatban...
Pl. én szeretnék egy fordulatszámmérőt beépíteni a 4T-be, de nem tudom hogyan... Láttam azt a cikket róla, de nekem az kínai.
Én valahogy úgy szeretném megoldani, hogy a benzinszint-vízhőfok helyére tenném azt a ford.számmérőt, és egy másik benzinszint-vízhőfokmérőt pedig kitenném valahova, ahova elfér, ill. ahol jól néz ki.
Egy-két ötletet megosztanátok velem?

Előre is köszi!

3696 Támba Csaba 2007-06-26 10:41:44  Előzmény:Grõb Gyula: 42537

Ha majd esetleg tudok segíteni szólj
Van egy-két plusz cuccom még és pár műszerfalterv is.

3695 Varga Tibor 2007-06-26 09:46:03  Előzmény:Polgár Tibor: 42538

okés, nem felejtettem el, még nem beszéltem a sráccal.

3694 Polgár Tibor 2007-06-26 09:44:13  Előzmény:Varga Tibor: 42532

Tibke!

Műszereket kérdezzd meg nekem! (krómos trabi és régi waresz)

3693 Grõb Gyula 2007-06-26 09:09:50  Előzmény:Támba Csaba: 42527

Szép! Na,majd próbálkozunk:-)

3692 Szabo Peter 2007-06-26 09:01:17  Előzmény:Prokop Gábor: 42533

Oks! Akkor nem! Én úgy tudtam! Akkor majd én sem rakok bele!

3691 Prokop Gábor 2007-06-26 09:00:54

Akit érdekel:

[url=http://www.mlre.hu/kohem6/KOHEM6.doc] 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről[/URL]

3690 Szabo Peter 2007-06-26 08:58:27  Előzmény:Berecz Tibor: 42528

Tiberio!
Én egy komplett trabit vettem a rossz hűtő miatt!
Nekem is állandóan eltört a felső csonk tövénél a müanyag! Vettem egy trabit bontásra, amiben már réz hűtő volt és azóta semmi problem! Műanyagosok 2000-2500 körül megcsinálják, de ez csak ideiglenes megoldás! Érdemes keresni egyet bontóból! (Vagy waresz hütő, ha belemegy! Asszem az ugyanaz.)

3689 Prokop Gábor 2007-06-26 08:57:19  Előzmény:Szabo Peter: 42529

[i]"De bizony kötelező!!! Sajna! Mindkettő!!!"[/i]

Nem.

3688 Varga Tibor 2007-06-26 08:56:30  Előzmény:Berecz Tibor: 42528

bizony általában a felső csonknál. ugyanis nagyon merev már a cső, és ahogy mozog a motor, és rázkódik a hűtő eltörik. van egy jóképű hűtöm eladó.

3687 Varga Tibor 2007-06-26 08:54:55  Előzmény:Szabo Peter: 42529

de bizony nem kötelező. prokee leírta lentebb az okfejtést ugyebár. és ne megy autó átment már 2T lámpákkal nem kenőpénzes műszakin....

3686 Prokop Gábor 2007-06-26 08:54:10  Előzmény: Ruspy: 42523

[i]"Miért nem lehet megoldani, hogy 2t hátsó lámpabúrában legyen a tolató és a köd?"[/i]

Hát besz*rok. Te write only módban vagy ? Olvass vissza !

3685 Szabo Peter 2007-06-26 08:53:31  Előzmény:Vitányi István: 42518

Hali Pityu!
De bizony kötelező!!! Sajna! Mindkettő!!!

3684 Berecz Tibor 2007-06-26 07:16:54

Sziasztok! Szivárog a hűtőfolyadék a hűtőmből (4T) a felső csonknál. Már több helyen hallottam, hogy a 4T Trabi hűtők elszoktak repedni. Ez általában hol következik be? Köszi, Tiberio

3683 Támba Csaba 2007-06-25 22:55:30  Előzmény:Grõb Gyula: 42526

Egy átalakított, toldott régi íves műszerfal lesz benne, plusz középkonzol.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/070429/P1010020_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/070429/825477368P1010079_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]



3682 Grõb Gyula 2007-06-25 22:44:37  Előzmény:Támba Csaba: 42525

Helló, Tsaby! Milyen műszerfalat teszel bele? Az enyém is most lesz szíjjelbontva,apró darabokra. Érdekelne,hogy mit,hogy csinálsz. Kösz,Gyula 0670-3312273

3681 Támba Csaba 2007-06-25 22:06:58  Előzmény:Rell Miklós: 42522

Jól emlékszel de az nem festék volt, hanem cinkspray ami most is rajta van csak kissé elkoszolódott a melótól. Míg minden átalakítás megtörténik rozsda ellen tökéletes. Később át lesz csiszolva és kap még egy réteget az alapozás előtt.

A dobív elsőre úgy volt kivágva ahogy a hivatalos átalakítási engedélyekben szereplő igencsak előretolt motorelhelyezés megkívánta...volna.

Új bölcsőt faragtam, így a motor közelebb került a tűzfalhoz, ezért hosszabb kivágás kellett.

Még hátravan a hűtő felfogatásának elkészítése, a hűtőrács végleges faragása és a kiegyenlítő tartály helyének és egyéb más apróságok helyének kialakítása a motortérben.

Utána jön az egyedi műszerfal a középkonzollal, a tetőkonzol, az egyedi tetőcsomagtartó felfogatási helyeinek kialakítása. Majd a nyitható hátsó oldalablakokhoz az oszlopok beépítése, üvegek vágása, zsanérok, zárak beépítése. A csomagtérajtón is lesz egy kis plusz meló.

Utána már "csak" az üzemanyagvezetékek és egy egyedi kipufogóleömlő és rendszer legyártása következik, no meg a vonóhorog felszerelés.
Zárak, mocitető beállítása, stb.

Végül a kárpitalapok elkészítése és minden főbb elem beszerelése festés előtt hogy ne utólag kelljen faragni, most legyen már minden a helyén fixen.
Hogy utólag csak össze kelljen "legózni".

Végül is alig van pár négyzetcentiméter ahol nem lett belenyúlva a sárkányba, így elég macerás a buli Nem nagyon marad "sablonmunka" Sokat agyalok, tervezek és mivel kicsiny hazánkban nincs még kellő háttéripar egyedi autók építéséhez sokszor lejárom a lábamat mire megszerzem amit keresek. A többit meg legyártom. Kevés az időm is,de azért ha lassan is de biztosan haladok

3680 Varga Tibor 2007-06-25 21:22:44  Előzmény: Ruspy: 42523

meg lehet oldani.
általában úgy szokás hogy indexhez kétszálú izzó, és ugye plusz egy vezetéket forrasztani az izzóra.

3679  Ruspy 2007-06-25 21:13:38

Miért nem lehet megoldani, hogy 2t hátsó lámpabúrában legyen a tolató és a köd? Egyébként engem is érdekelne átlátszó búra!

3678 Rell Miklós 2007-06-25 18:04:28  Előzmény:Támba Csaba: 42512

Hmm... rosszul emlékszek, hogy ez a motortér már ki volt festve, és az az alakított ívű dob is kész volt már? Most meg...

3677 Vitányi István 2007-06-25 16:19:22

Tehát ha jól értelmezem, akkor ha nekem nincs most rajta se tolató lámpa se ködzárófény akkkor nem is kell felszerelni! Elvihetem így is műszakira! Az nem számít, hogy gyárilag lenni kellene!?
Viszont ha felszerelem akkor, és nem működik akkor baj van!

Jól értelmezem Prokeee?

[i](Módosította Pityu 2007.06.25. 23:14-kor)[/i]

3676 Prokop Gábor 2007-06-25 16:08:41  Előzmény:Vitányi István: 42518

Az alapelv egyszerű:

Van kötelező világítótest (helyzetjelző, index, fék, tompított, refi, asszem ennyi)
Van engedélyezett világítótest (ködlámpa, ködzárófény, tolató, asszem ennyi).

Előbbi értelemszerűen kötelező, utóbbi fakultatív. Ha viszont fel van szerelve az autóra, akkor annak működnie kell.

Utóbbiért egyébként rendőr is megb*szhat, szóval érdemes figyelni rá.

3675 Gyapjas Gergely 2007-06-25 15:40:51  Előzmény:Szabo Peter: 42513

Már egy hónapja amikor vettem a hátsó 980ft/db volt az első meg 360ft/db volt.

3674 Vitányi István 2007-06-25 15:20:21

Sziasztok!
Men tudja valaki véletlenül, hogy kötelező-e műszakin a tolatólámpa, és a ködlámpa?
4t-ről ki van cseélve a 2t-re!
Remélem nem kötelező!

3673 Sánta János 2007-06-25 14:00:45  Előzmény:Gyapjas Gergely: 42510

van előre 2db indexbúrád is? nekem az kéne

3672 Babecz Tamás 2007-06-25 13:42:40  Előzmény:Molnár András: 42515

Köszi az infót. Akkor nem faragok, motort cserélek

3671 Molnár András 2007-06-25 13:32:07  Előzmény:Babecz Tamás: 42514

Van dúgó+gyűrű is, de brutálisan drága (Tarabusi 16.500,-/henger)
Állítólag van magyar is olcsóbban. (?) Sokat nem nyersz vele.
Ha már nagyobb ccm, akkor Golf III-as moci 1.6 ABU mot.kóddal.

3670 Babecz Tamás 2007-06-25 12:52:58

Helló


Adott egy lepukkant 1,3 (4t) moci, amit szeretnék felújítani. Kaphatok-e hozzá túlméretes dugót gyűrűkkel, vagy hagyjam a fenébe. Ja, főtengelyem az van hozzá nagyon jó állapotú, ezért gondoltam a felújításra.Tudom 15000 pénzért motort is akpok bele, de így nagyobb lenne a ccm.

Köszi

3669 Szabo Peter 2007-06-25 09:39:00  Előzmény:Gyapjas Gergely: 42510

Oksa! Mibe kerül ez majd nekem?

3668 Támba Csaba 2007-06-25 08:25:52

Bár nem fáztam a hétvégén, de mégis fűtést szereltem

Kis helyigényű, erős fűtést szerettem volna. Végül is VW radiátor- és ventillátorház lett saját fabrikálású lemezpalásttal 4 db gumibakra ültetve.
Ha esetleg valaki ilyesmin töri a kobakját tudom ajánlani lehetséges ötletként

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/070625/P1010233_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/070625/P1010234_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]


3667 Molnár András 2007-06-25 08:14:54  Előzmény:Varga Tibor: 42509

Csak talira jársz haza!

3666 Gyapjas Gergely 2007-06-25 07:45:55  Előzmény:Szabo Peter: 42504

Küld el a címed és küldök fehérbúrát.

3665 Varga Tibor 2007-06-25 07:35:14  Előzmény:Sánta János: 42508

Már nálam se nagyon van búra, pláne hogy az emberem ott van ahol én laktam, de már ritkán járok haza.

3664 Sánta János 2007-06-25 07:33:30  Előzmény:Szabo Peter: 42504

Esetleg próbáld meg itt a búrát:
06308520702
tibike@drotposta.hu
16 óra után
ezt multkor találtam neten. 800 volt a hátsó lámpabúra és 300 az első

3663 Béli Gábor 2007-06-24 22:24:33  Előzmény:Nagy Dávid: 42499

hello

Nekem úgy lett megoldva, hogy a 2 lengőkar között jön el a 45ös cső középen, majd egy 90fok benne, majd utána még1, és utána rögtön a dob...csak előtte meg kéne tudni a dob méretetit, és mérni, hogy odafér-e a dob...
Nekem egy helyi ismerős csinálta, asszem 6k körül volt a munkadíj ( full rendszer csere volt, középdob nélkül, wart leömlővel+y-lonnal, egy gagyi hátsódobbal )

Ui. A 2db 90fokos könyököt meg bontóba vettem
[i](Módosította habi 2007.06.25. 00:26-kor)[/i]

3662 Ladik Tamás 2007-06-24 22:02:55

Beszállok én is a tetőkárpitos témába.
Amit fogok venni 4T,abban is le van rongyolódva a kárpit,legalább meglátom hogy kell.

3661 Németh Gábor 2007-06-24 21:10:31  Előzmény:Rell Miklós: 42503

Mindenkinek köszönet , ha összejön megírom .

3660 Szabo Peter 2007-06-24 20:56:28  Előzmény:Németh Gábor: 42500

Hali! Olyan ragasztóval kell felrakni, ami egyből megfogja! Nekem is ez a polifom-valami van felrakva, csak az egyik fele "ilyen" ezüstös! Épitkezési boltban vettem és nem is volt drága 1800ft volt 1.40*2.00-méteres. Szerintem nagyon cool! Egyben fel lehet rakni, ha méretre van vágva és elkezded az egyik felén és folyamatosan nyomkodod fel, közben pedig ecsettel kell alá felvinni a ragasztót! Nem nehéz, csak macerás!!
Még valami! Még mindíg nem tudom, hol lehet 2T-re való "fehér" hátsó lámpabúrát rendelni! Valaki Tudja??? Eredetileg 4T-re szeretnék "fehér" búrákat, de állítólag nincs , úgyhogy marad a 2T-feeling! De honnan lesz lámpabúra?

3659 Rell Miklós 2007-06-24 20:56:20

Hát akkor én is: Tényleg egy szenvedés lekaparni. Palmafix jó a felragasztáshoz, palmatex nem annyira, mert az nálam pl oldotta a szivacsot... Így nálam csak a durón van a kárpit, és nincs közte szivacs...
Hogy mi tartja addig amíg meg nem ragad? Nem kell tartania semminek, mert a palma olyan, hogy amikor már száraz tapintású akkor kell összenyomni a felületeket, és akkor rögtön felragad.

3658 Sánta János 2007-06-24 19:09:25  Előzmény:Németh Gábor: 42500

Nekem is lejött a tetőkárpit mikor tavaly háromhegyi bulin egy 100 kilós haverommal azon csücsültünk és ittunk. a szivacs nekem is szét volt málva és leszedni egy sarokcsiszolóval és egy drótkorongal áltam neki érdekesen néztem ki utána. Nade, én egy kárpitosüzembe kaptam vékony szivacsot amit darabokból ragastottam fel palmatexel meg ragasztópisztollyal frankó lett! erre már nehezebb volt felragasztani a kárpitot de ezekkel a ragasztokkal felragadt. DE EGY SZENVEDÉS AZ BIZTOS

3657 kirchner krisztián 2007-06-24 19:02:58  Előzmény: hks: 42497

Egy fehér kombit láttam fekete tetővel,az csinos,igaz hogy a tolóablaknak annyi
(trabantkuebel.de)Te melyikre gondoltál?
[i](Módosította hanzo 2007.06.24. 21:05-kor)[/i]

3656 Németh Gábor 2007-06-24 18:11:36  Előzmény:Torma Péter: 42498

Köszi az ötleteket .
Azt szeretném kérdezni,hogy a kárpitot mi tartotta addíg míg meg nem kötött a ragasztó,mert talán ez a legkényesebb része a dolognak.

3655 Nagy Dávid 2007-06-24 17:05:41

Sziasztok!
Lenne gey fontos kérdésem. Kinéztem egy kipufogódobot, [url=http://aruhaz.totalcar.hu/index.php?module=product&ps_id=347284&category=&prodfilter=]EZT[/url].
Ezt szeretném úgy feltenni a Trabira (4T), hogy hátul lenne kivezetve, nem ahogy gyárilag van. A középdob le lenne szedve, csak egy 50-es cső lenne a leömlőtől a dobig.
Arra vagyok kiváncsi, hogy ez mennyi pénzből jönne ki, illetve hogy mennyit kell fúrni, faragni, heggeszteni... stb? Akinek esetleg így van megcsinálva, írhatna tapasztalatokat.
Igazából egy árra lennék kíváncsi, remélem, hogy tudtok nekem válaszolni!

Válaszokat előre is köszönöm!
[i](Módosította bigdee888 2007.06.24. 19:06-kor)[/i]

3654 Torma Péter 2007-06-24 16:43:30

Szóval tetőkárpit!
A szivacsot mindenféleképpen le kell kaparni. Én ezt egy gumigyárban használatos "hevedervágó" késsel követtem el. De szerintem megfelel a célnak a kiélezett spakli is. Szépen le lehet kaparni, de nem kis munka. Nekem kb. 1 órám ment rá. A szivacs helyére (bgt Bálint javaslatára) a strandon fekhelyként használt polifómot ragasztottam palmatexel. Két tekercs kell hozzá. Kb 800Ft a két tekercs. Egészben nem lehet felragasztani, mert a palmatex mindjárt megfogja. Nem lehet tologatni jobbra-ballra. Így, én kb. 5db-ból raktam fel.
Ha az eredeti kárpitot szeretnénk vissza ragasztani akkor a rajta lévő szivacsmaradványt le kell kaparni. Ez már igencsak ..ar munka. Én ezt nem tettem meg, mert beleuntam a kaparászásba. Meg is lett az eredménye. Ahol lekapartam a szivacsmaradványokat ott jól sikerült a ragasztá. Ahol viszont nem (ez a nagyobb rész) ott szépen kezdi elengedni. Szóval ha a régit szeretnénk akkor bizony kaparni kell.
Az egész művelethez 1l ragasztó kell legalább.

3653  hks 2007-06-24 15:59:00  Előzmény:kirchner krisztián: 42490

kegyetlen vagy. nem szabad vágni a tetejét sz...l fog kinézni.láttad a német gépet hogy néz ki?