Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

9152 Németh Kornél 2008-06-30 14:47:58  Előzmény:Anda Árpád: 47995

Ravasz megoldás
mindenesetre köszi a tippeket,info-kat
Kornél

9151 Anda Árpád 2008-06-30 13:59:55  Előzmény:Németh Kornél: 47994

Nemtudom konkrétan hogy pontosan ilyen-e de úgy tudom ez A-s dob!
Műszakin meg ki tudja hogy állnak hozzá
Én Ninauszt fogok venni!
Ha szarakodnak max. addig visszateszed a gyárit!

9150 Németh Kornél 2008-06-30 13:51:04  Előzmény:Anda Árpád: 47992

És vajon konkrétan ez? vagy csak egy hasonló formájú?
a fűtés hiányát meg bevállalom fiatalság-bolondság
meg amúgy is clean motorteret akarok

jaj.vajon egy esetleges műszakin szerintetek mit szólnak egy ilyen dobhoz?
[i](Módosította nemetk 2008.06.30. 15:51-kor)[/i]

9149 Prokop Gábor 2008-06-30 13:50:25  Előzmény:Farkas Zoltán: 47989

"Sok egyéb tipusnál van levegő visszahűtő is beépítve éppen a hatásfok javítására."

No igen, amelyiken valamilyen légsűrítő (turbó, kompresszor, roots-fúvó, stb...) van, ott ugyanis annyira megugrik az összenyomott levegő hőmérséklete, hogy visszahűtés nélkül igen megnőne az öngyulladás veszélye.

Normál utcai motornál valójában nincs nagy jelentősége. Maximum akkor, ha egyébként minden más tökéletes és hibátlan, ami (valljuk be) egy karbis motornál erősen elméleti lehetőség.

"A direkt levegőszűrős kollegákat kellene megkérdezni hogy mennyivel javult esetleg a motorjuk a sport légszűrő alkalmazásával"

Na ezt ne kérdezd meg soha, mert jön a lovagos-sárkányos-királylányos mese

9148 Anda Árpád 2008-06-30 13:42:56  Előzmény:Németh Kornél: 47991

Ez nagyon jó dob csak egy a baja hogy nincs benne fűtés
A-s rally trabikon ilyen van

9147 Németh Kornél 2008-06-30 13:01:38

Hali.
Kipufogóügyben továbbra is aktívan keresgélek,bár egyelőre még főtengelyem sincs a legújabb, amit találtam a neten az ez: [url]http://www.kipufogodob.hu/images/products/IMG_1266.jpg[/url]
ilyennel volt valakinek dolga? tapasztalatok? vélemények?
köszi
Üdv.
Kornél
[i](Módosította nemetk 2008.06.30. 15:03-kor)[/i]

9146 Karches Attila 2008-06-30 12:44:37  Előzmény:Faragó Zoltán: 47977

A hengerfej a vezérmű tengely kivételével ugyan az. Dugót is kell cserélni mert az 1.3-é alacsonyabb. Karburátort nem kell cserélni, csak át kell fúvókázni. (úgy tudom, csak a fúvóka méretek különböznek)

Különben hivatalosan nem beépíthető a komplett motor.

9145 Farkas Zoltán 2008-06-30 11:46:30  Előzmény:Prokop Gábor: 47983

A kikötést csak nyári viszonylatban tervezem,azaz csappal vagy csak egy hurokkal megoldva.Az indítás meleg motornál nehézkesen zajlik és benzinillat terjeng,vagyis valami nem stimmel a karbival.Viszont a fogyasztásom 90km/h sebességig 6.2-6.8liter 100km-re ami jónak mondható.A melegitett levegő ritkább tehát a beszivott mennyiség csökken valamelyest.Sok egyéb tipusnál van levegő visszahűtő is beépítve éppen a hatásfok javítására.Ez a motor viszont szinte csak a meleg levegőt szivhatja be és ezt nem értem miért van így...Ez indításkor rendben is volna de menet közben a menetteljesítményt szerintem rontja (ha nem is nagyon de kb5%-ban igen)A direkt levegőszűrős kollegákat kellene megkérdezni hogy mennyivel javult esetleg a motorjuk a sport légszűrő alkalmazásával,mert ott nagyobb a beszivott légmennyiség ami a nagyobb hőfok miatti légritkulást ellensúlyozza.
Köszönöm a válaszod és nagyon tetszenek az oldalak!

9144 jocking . 2008-06-30 10:28:32  Előzmény:: 47987

Amit leírtál, azt minden gyári 2T kipuff tudja. A ninausz lényege, hogy ezt a folyamatot kicsivel jobban tudja, így hatékonyabb lesz a moci.

9143 (Törölt felhasználó) 2008-06-30 10:26:01  Előzmény:Hõberth Gábor: 47985

Egy buta kérdés: a Ninausz kipuf rendszer az az, ami az elhasználatlan benzint rögtön visszanyomja a hengerbe a vissza folytott kipufogó gáz segítségével?

Tomi

9142 Torma Péter 2008-06-29 19:02:47  Előzmény:Szigeti József: 47979

Akkor ha jól értem nekem nem ezek mentek tönkre. Ugyan is a fátsó fékek elég gyengén fognak (meg lett mérve). Kézifékkel ok. Dob szabályozva, ferodorok cserélve. Ff.henger 1,5 éves, hegmunkahengerek szintén jók. Estleg van valami ötleted, hogy mi lehet a gond?

9141 Hõberth Gábor 2008-06-29 18:23:25

Nekem is Ninausz volt annak ideén az utcai 2T-n.
Eget rengető változást ne várj tőle, de sokal nyomatékosabb lett tőle, és könnyedébben ment a járgány. Jobban vette a lapot. Ha úgy is cserélni kell a gyári kipuffot, akkor érdemes egy Ninauszba beruházni.

9140 Mátyus Ádám 2008-06-29 18:06:00  Előzmény:Németh Kornél: 47982

Szia!

Szerintem teljesen elég egy Ninausz rendszer alá ha utcai autónak fogod használni. Azzal már szép hangja lesz. Ha jól tudom akkor a klubtól is lehet venni Ninausz rendszert. Kérdezd meg MG-t.

9139 Prokop Gábor 2008-06-29 17:45:14  Előzmény:Farkas Zoltán: 47980

Ki lehet kötni, de télen kicsit könnyít az indításon, ha a sün is és a víz is melegít. A beszívott hideg levegőben kicsapódik a benzin, amit a karbiból szív, és ez nem segíti az indítást.
Nyáron persze ez nem javít, de talán nem is ront a helyzeten.

9138 Németh Kornél 2008-06-29 17:39:09  Előzmény: hks: 47976

köszi a választ/válaszokat!
egyelőre úgy néz ki a dolog, hogy a motor darabokban,mivel beállt a főtengely. elvileg hamarosan(mihelyt meglesz a rávaló) Mihályfiék felújítják, aztán kap új dugókat, meg ha a tehetségem megengedi, akkor elvégzem a klub oldalán Tibke cikkében leírt módosításokat. és az így kapott motorhoz kellene valami kipufogórendszer.már csak azért is új, mert ami fent volt egyrészt leszakadt, másrészt el van rohadva. ezért nézelődök hogy mi lenne a legjobb megoldás.
utcai kocsi lesz, nem kellene tehát elviselhetetlenül hangosnak lennie, viszont nem bánnám ha menne szépen. olvastam a ninauszt, lehet hogy az lesz előre, meg most látom hogy van nekik a honlapon spéci hátsódob is (legalább is meg van említve). ezzel kapcsolatban tapasztalat valakinek? meg aztán milyen árban lehet mostanában egy ninausz-dobot újítani?
Üdv.
Kornél

[i](Módosította nemetk 2008.06.29. 19:40-kor)[/i]

9137 Szigeti József 2008-06-29 17:32:46  Előzmény:Németh Kornél: 47974

Szerintem tökéletesen elég a széria motorra /v.enyhén piszkált/,egy nínausz rezonátor is. Tapasztalataim alapján nagyon szépen életre kel vele a2T moci.
A fűtés és a fogyi is jobb lett vele.

9136 Farkas Zoltán 2008-06-29 17:27:17

Sziasztok! Kicsit új vagyok itt és volna egy kérdésem.Az 1.3 waresz motoron a szívócsövet kilehet kötni a vízrendszerből? Szerintem feleslegesen melegíti a "sün" és a víz a belépő benzin-levegő keveréket. A meleg levegő ritkább...

9135 Szigeti József 2008-06-29 17:20:23  Előzmény:Torma Péter: 47969

Szasz!
A hátsó fékkör fékerőszabályzói vannak oda felcsavarozva.Azok szabályozzák a hátsó kerekekre jutó fékfolyadék mennyiségét és nyomását egy rugó+szelep segítségével.Ami ha tönkremegy elveszi az első kerekekről a fékerőt!

9134  hks 2008-06-29 17:19:36  Előzmény:: 47972

ha 601 hengerhez kell dugó többnyire szokott lenni de az alap 72 közeli mindig pici eltéréssel ha dugót cserélsz mindenképp próbáld bele a hengerbe.

9133 Faragó Zoltán 2008-06-29 17:19:09  Előzmény: Ruspy: 47973

Nem érdemes blokkot cserélned, mert ugyan az mindkettő. Csak főtengelyt, hajtókart, a hengerfejet nem tudom. Vezérmű tengelyt, karburátort és leömlőt. Javítsatok, ki ha valamit ki hagytam. Mert nem a henger átmérőt növelték, hanem a löket térfogatott. Persze ha cserélsz főtengelyt, akkor a hengert honoltatni kel.

9132  hks 2008-06-29 17:14:43

ja és fontos a leömlő mérete is mert ezek a nagy dobok waresz csatlakozásúak és ahhoz még leömlőt is csinálni kell ha trabi méretű akkor nagy mocihoz nem tanácsolnám a rendszert mert a kis csatlakozás megöli a mocit,nem tudja leadni az egész teljesítményét.

9131  hks 2008-06-29 17:11:16  Előzmény:Németh Kornél: 47974

a frankó az hogy minden mocinak más jó egy kis mocihoz ez már brutális.természetesen egy kicsit nagyobb rendszerrel jobban megy a gép de csak akkor ha passzol a mocihoz.az nem probléma hogy ott jön ki a vég.a nagy rendszerek így vannak kitalálva ha hátul jönne ki lehet hogy hosszú lenne.én azt ajánlom ha megtudsz a gazdával egyezni próbáld ki hogy jó-e a motorodhoz és utána fizesd ki.

9130 Németh Kornél 2008-06-29 16:08:03

Urak!
Valaki szakértse meg nekem ezt a cuccost:
[url]http://www.vatera.hu/trabant_fekvo_rezonator_rendszer_75727527.html[/url]
Megéri ez az árát? Érezni a rendszer hatását? Meg aztán nem gáz az, h a kerék előtt jön ki a füst, és nem hátul?
A helyzet ugyanis az, hogy kipufogót kell cserélnem, és ha érdemes, akkor lehet vmi olyat vennék, ami kicsit erősít is a kocsin, nem gyárit.
A tanácsokat ezügyben nagy örömmel fogadnám. Meg a tippeket, hogy mit vegyek, és hol,merre,mennyiért...
Köszi.
Üdv.
Kornél
[i](Módosította nemetk 2008.06.29. 18:09-kor)[/i]

9129  Ruspy 2008-06-29 13:49:08

Sziasztok, a kérdésem a következő:Tudnék egy 1.3-as waresz blokkot papirokkal.
bele szabad ezt tenni a trabiba? ha igen, kb mennyibe kerülne a papirmunka?

9128 (Törölt felhasználó) 2008-06-29 13:43:20  Előzmény:Hõberth Gábor: 47971

Értem, köszi! És ha rábukkanék 1 felujított hengerpárra? Dugó, csapszeg, gyürü?
Az is okés lenne nem? Azt hiszem 71-es a dugattyu.

9127 Hõberth Gábor 2008-06-29 10:42:22

Ha esetleg úgy alakult, hogy a henger fala nem sérült, akkor elméletileg nem kell cserélni.
De mivel a dugattyú cserés, elég kicsi az esélye annak, hogy pont ugyan olyan méretű dugattyút sikerül szerezni. Tehát valószinűleg a megoldás az, hogy új túlméretes dugó, és ahoz felfúrni a hengert.

[i](Módosította hoberth 2008.06.29. 12:42-kor)[/i]

9126 (Törölt felhasználó) 2008-06-29 10:25:29

Helo!

Vettünk alkatrésznek 1 trabit, na most mindkét dugattyuban a felsö gyürü helyén a hornyokból kitört a pöcök és a gyürü meggyalázta a dugyattyu hornyának a felsö élét, gondolom kuka a dugó, a henger elég jó állapotban van, de kikéne azokat is cserélni nem? Nem éri meg csak dugót cserélni, így van? aggaszt a dolog,
Köszi elöre is!

9125 Torma Péter 2008-06-29 07:05:56

Felvilágosítást kérnék! Mégpedig, a jobb egy alatt található fékcsövekbe iktatott akármikről. Mi ez egyáltalán? Mi ennek a szerepe és hogyan működik?

9124 Turoczi Csaba 2008-06-28 21:10:55  Előzmény:: 47967

A bendix volt a helyes válasz! :-) Próbaként kicseréltem, és utána már indult is! Köszönöm a segítségeket!!!

9123 (Törölt felhasználó) 2008-06-27 18:43:18  Előzmény:Turoczi Csaba: 47959

Ha kattan csak, lehet hogy a forgórész nem jó.Lehet a bendix halt el.

9122 P. Kovács Viktor 2008-06-27 16:28:03

Hejj, tudja valaki miert van rugo a regi elso futomuben a csapagyak kozott?
A UK trabi forumon van egy tag, akit nagyon erdekel es nem hagy vele beken.

Veterantudosok hajra!

Koszi

NT

9121 (Törölt felhasználó) 2008-06-27 15:15:19  Előzmény:Mátyus Ádám: 47964

Mail ment

9120 Mátyus Ádám 2008-06-27 14:51:32  Előzmény:: 47962

Szia!
Ha minden igaz akkor nekem van ilyenem. Küldj egy e-mailt és megbeszéljük a részleteket.

9119 Venczli Miklós 2008-06-27 13:55:39  Előzmény:Turoczi Csaba: 47961

sztem sanszos, hogy behúzótekercs csere lesz belőle

9118 (Törölt felhasználó) 2008-06-27 13:55:14

Sziasztok! Kellene egy kis segítség. Kéne nekem 601-hez gömbfejlehúzó kölcsönbe pár napra.
Ha valaki esetleg tudja nélkülözni pár napig annak nagyon örülnék!
Ha valakinek van írjon!
Előre is köszi!

9117 Turoczi Csaba 2008-06-27 11:33:14  Előzmény:Kovács Péter: 47960

Köszi! Eddig csak "megrángattam" a vezetékeket, holnap reggel folytatom. Hátha sikerülne!

9116 Kovács Péter 2008-06-27 11:16:24  Előzmény:Turoczi Csaba: 47959

Így hirtelen lehet egy-két dolog. Például először a vastag kábelek és akkusaruk érintkezését kell megnézni. Előfordul ilyen, ha nem kap elegendő áramot. Lehetséges ok még az érintkezők beégése a önindítóban. Vagy esetleg el is tört. Ha ezek nem, akkor komolyabb baj lesz.
Hirtelen ennyi ugrott be.
És a két önindító különböző, ezt pár hsz-al ezelőtt beszélték, ha érdekelnek a részletek.

9115 Turoczi Csaba 2008-06-27 09:09:36

Sziasztok! Segítségre lenne szükségem!
Ha az indítómotor csak kattan egyet indítás helyett,
akkor a behúzómágnes lehet gyanús?
Az "egyegyes" és "hatszázegyes" önindítója nem ugyanolyan ugye?
Még a végén elmarad a miskolci találkozó! (nekem)
Köszönöm!!

9114 Marton Tamás 2008-06-26 19:44:30  Előzmény:Prokop Gábor: 47955

Ezt tényleg jó tudni!
Én is pont ennyiért vettem! De amúgy meg akkor elég drága lenne, ha lityónként lenne 2200Ft.
Jobb ez hogy csalnak az adóval
De minden esetre, nekem nem jött be, marad a Castrol.


9113 Szarvas László 2008-06-26 18:51:48  Előzmény:Biacsics Gábor: 47951

A 4T waresz vízpumpacsapágy száma: 9341.

9112 Madocsai Gergely 2008-06-26 17:12:53  Előzmény:Prokop Gábor: 47955

Aha, akkor már eztis tom! THX!

9111 Prokop Gábor 2008-06-26 16:08:24  Előzmény:Madocsai Gergely: 47954

Echte Total olaj van benne.
A 4500 / 4 liter pont az adócsalós kivitel.

9110 Madocsai Gergely 2008-06-26 11:19:07  Előzmény:Prokop Gábor: 47953

Azt lehet tudni, h a Total állítja elő frissen, v tényleg újrafinomított olajból készül?
40 karton vizet? ÁÁÁÁÁúúúúúúúúúú!!!!!!! Még jó, h kiszúrtátok...
A 2000Ft/4L-nél term kilóg a lóláb, deha ezt egy dealer pl. a szokásos 4500-ért terjeszti, akkor már nem is olyan gyanús talán... De lehet, h nekem wan üldözési mániám.
[i](Módosította madogery 2008.06.26. 13:19-kor)[/i]

9109 Prokop Gábor 2008-06-26 08:10:58  Előzmény:Madocsai Gergely: 47950

No, akkor mondom a nagy igazságot.

Az Opel olajban Total van, ők állítják elő, és palackozzák, de Opel (illetve már GM) márkanéven. Olyan ez, mint bármi más saját márkás termék.

Az "óccsó" Opel olaj azért lehet óccsó, mert:

1. Tényleg hamisítják, mondjuk ez régebben volt jellemző. Hozzánk is hozott egy srác 30-40 kartont. Kibontottuk, víz volt benne, némi olajnyomokkal. Rendeltünk még 40 kartont, és mikor kiszállította, bezártuk a boltot, és elővettük a botokat...

2. Alkatrészként hozzák az országba, mivel Opel gyári cikkszáma van. Így nincs rajta termékdíj, meg apámf*sza, és jóval olcsóbb a beszerzése. A gond az, hogy ez jövedéki adócsalás, és nem csupán a boltra, hanem a végfelhasználóra is rá lehet verni a büntetést. Más kérdés persze, hogy ez technikailag mennyire megoldható...

A normális, megbízható helyen vásárolt gyári Opel (GM) olajjal az égvilágon semmi baj sincs, nagyon is jó olaj.
Az meg szerintem egyértelmű, hogy ha valaki a 2200-as literenkénti ár helyett 2000-ért négy litert vesz, legalábbis élnie kell a gyanúperrel, hogy valami nem gömbölyű

9108 Hõberth Gábor 2008-06-26 06:27:51

Ezekbe a régebbi tipusú motorokba teljesen fölösleges full szintetikus olajakat önteni!
Ezeknél az illesztések és egyáltalán az egész konstrukció nem ezekhez van kitalálva. Jobb esetben semmit nem veszel észre, de az is előfordulhat, hogy kopogni fog tőle, és még jobban eszi mint a hagyományos olajat.
Természetesen a minőség nem mindegy. Tescogazdaságosat nem szabad venni, de valami márkásabb gyárilag előírt bőven jó!

9107 Biacsics Gábor 2008-06-26 06:22:00

Valaki +tudná adni a Wartburg vízpumpacsapágy számát?

9106 Madocsai Gergely 2008-06-25 20:23:38

Az OPEL olajra több boltban is rákérdeztem, h miért ilyen óccsó helyenként, sokan asszonták, h újrahasznosított, fáradt cuccból újrafinomítják, ismét adalékok stb, éniscsak néztem, h MI???
Ez még nem is lenne akkora baj - szerintem - ha okés és kibír 10ezret, de ha hamisított, Jóisten tudja mit is kifoghat az ember, akkor én inkább hanyagolom, főleg a 10W-40 re mondották ezt. (asszem még az olajshop-nál faggattam erről a srácot, meg a TC-n is sokszor bombázzák ezzel az Olajdokit).

9105 Kacsándi Szabolcs 2008-06-25 19:58:31  Előzmény:Madocsai Gergely: 47944

Az ülés alatt a fékerőszabályzó van,az is lehet hibás,de az ritkább eset.Utángyári ffhengerből volt akinek csak harmadszorra sikerült működőt vennie.

9104 Molnár György 2008-06-25 19:34:54

Bementem egy ótósboltba, és nem tudott adni féktárcsát, meg fékdobot. ?? mondom mivan?
De első fékpofa is csak magyar van, na itt mondtam hogy ááácsii!
Valaki mondta itt hogy melyik az a "jobb" minőségű fékbetét (első).
Hátsó az olasz gyártmány lesz.
Főfékmunkahegert is láttam már VW ét, tudnátok segíteni melyiket?
Köszi.

9103 Marton Tamás 2008-06-25 18:28:02  Előzmény:Madocsai Gergely: 47943

Köszi az infot!

Akkor majd lesek valamelyik üzletben behúzót (valahol csak lesz, elég sokban megfordulok), azon ne múljék, na meg kicserélem a bendixet is.

Amúgy egy nagy homályfolt ez az olajdolog nekem. Vagyis sok megválaszolatlan kérdés van bennem az olajok iránt. Pl: mit jelent a jelölés? (10W/40 stb...) Miért jobb az egyik motorba a 15W/40 a másikba meg inkább a 10W/40?
Láttam a Tacskóban olyan Castrolt is ami valami sportolaj volt, és 10W/60 volt a jelölése, ja meg az ára volt feltűnő picit ...16990Ft
Volt hogy "jóminőségű" Tacskó olajjal jártam, mert nagyon engedte az olajat a gép, oszt addig nem akartam jót beletenni. Hát sokáig nem volt a motorban, mert elég hamar kiengedte, így nincs vele sok tapasztalatom
Amúgy én eddig mindig megjártam a 10W/40-ekkel. Volt hogy engedte a szimering, volt hogy csattogott tőle, na most meg ebben a melegben amikor már jó forró a moci, nincs olajnyomás 4.-ben még 70-nél sem.
Viszont a 15W/40-ek mindig jók voltak. Az biztos, hogy most majd először jól átmosom motormosóval mielőtt leengedem, és csak úgy megy majd bele az új.
Hamisítják a GM olajat? Lehet én is ebből a jóminőségűből kaptam? Többet se veszek az biztos Meg fáradt olajból készül? Ez tényleg érdekes lenne, Honnét tudod?
Az AC-t megnézem bár 2 éve cseréltem, nem hinném, hogy az a baj, bár sose lehet tudni Nem kéne higítania majd a zsír új olajamat