Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

3902 jocking . 2007-07-05 10:42:48

A motorolajokhoz még annyit fűznék hozzá:
Megnéztem a szerelési útmutatóban és a következő volt róla:
[i]
Motorolaj:
SAE viszkozitásosztályok szerint
[b]20W40; 20W50[/b]
[/i]

Most akkor mi van?

3901   2007-07-05 08:39:13  Előzmény:: 42744

Az az alapjárati CO csavar. Jó lesz az úgy.

3900 (Törölt felhasználó) 2007-07-05 08:05:11

Sziasztok. 2T
energia takarékosnak mondják a szakik,na ilyen karburátorom van.
Egyszer eldugult.nagyon nehezen találtam meg a hibát.egy levegö szabályzó tű volt elkokszosodva,kis gumi korong takarja / a rudazat alatt van / nemtudom menyire kell beállítani.most zárt állapotbol másfél fordulatra van nyitva.igy jónak tünik .szerintetek ???mit befolyásol???
[i](Módosította portasz 2007.07.05. 10:07-kor)[/i]

3899 Tóth Balázs 2007-07-05 06:41:07  Előzmény: Ruspy: 42742


Szerintem nagyon egszerű...
A benzinvezetékeket sem lehet összekeverni...
A kijelző kábelei (2db) a tank tetején lévő érzékelő csatlakozójáról lehúzható!
Nem egy nagy "vasziszdasz"...

3898  Ruspy 2007-07-05 05:58:20

Lenne egy kérdésem: bonyolult leszedni a tankot a 4t trabiról? le szeretném festeni, a kábelek hová futnak be?

3897 Beke Tamás 2007-07-04 22:48:49  Előzmény:Prokop Gábor: 42706

Köszi Prokee a választ! Bár már el lett csavarva... Sejtettem, hogy ez lesz a dolga, akkor nevezhetnénk varázslatnak is, ha sikerül jól beállítanom, jobban utánagondolva valszeg észre sem fogom venni, ha szxrul, esetleg fogyasztást befolyásolja. Meg most akarok tömítéseket és membránokat cserélni a karbiban. Esetleg érdemes a fúvókákat is egyúttal kicserélni (úgy értem furatok megyegyeznek-e a gyárival)?

3896 Rell Miklós 2007-07-04 21:23:49  Előzmény:Szabo Peter: 42714

Az üzemanyagszint-jelzőhöz: Viszonylag egyszrűen szét lehet szedni, utána tisztítás, érintkezők görbítése a jobb kontaktus érdekében, és utána kitűnően fog működni a következő 15 évben! Szerintem legalábbis. Én 2 éve csináltam ezt meg, és azóta kifogáűstalan. Ja, ha meg valakinek nem tetszik, hogy mennyit jelez, az görbítgesse a drótját a neki tetsző szintre!

3895 Rell Miklós 2007-07-04 21:19:32  Előzmény:Prokop Gábor: 42725

Én hüle vok ezekhez az olaj dolgokhoz, pedig igyekeztem kiművelni magam... Szóval mit jelent az, hogy "legalább 10W40"? Akkor most ha legalább ez, akkor a 15W40 a jobb hozzá, vagy az 5W40?

A másik meg, amit én olvastam, hogy az olajnak van egy másik kódja, a teljesítményszint, ami sokkal többet elárul róla, mint ez a szám. Néztem is, hogy ugyanahhoz a kocsihoz sokféle ilyen valami W valami olajat ajánlanak, de a teljesítményszint volt a fontosabb...

Szóval valaki már egyszer tisztába tehetné teljesen ezt az olaj dolgot, mert az az érzésem, hogy a hétköznapi jóembertől a legnagyobb szakemberig csak mindenki tippel, hogy mi is való mihez, de senki nem TUDJA...

3894 jocking . 2007-07-04 21:14:49  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 42737

Értem már. Érdekes hasonlataid vannak...

3893 Szedlacsek Ottó 2007-07-04 20:39:30

Ásványi olaj = 100% pamutzokni, Előbb utóbb kilyukad
Félszintetikus olaj = 25% PE, 25% PA, 50% pamut zokni Kikopik de a háló megmarad mert műszál.
Teljesen szintetikus olaj = 100% PA sokáig hordhatod, ha bírod a szagát mert nem lesz lyukas!

3892 jocking . 2007-07-04 19:46:17  Előzmény:Babecz Tamás: 42734

Nem beugratós, csak kiváncsi vagyok, mit is jelent ez

3891 Kovács Imre 2007-07-04 19:27:24  Előzmény:jocking .: 42733

Nem tudom megfogalmazni mert nem jut eszembe

3890 Babecz Tamás 2007-07-04 19:26:26  Előzmény:jocking .: 42733

NA ! Ez egy "beugratós" kérdés ?
[i](Módosította babecztomik 2007.07.04. 21:26-kor)[/i]

3889 jocking . 2007-07-04 19:23:51

Az számít valamit, hogy az olaj "félszintetikus", vagy másmilyen?

3888 Babecz Tamás 2007-07-04 19:21:20  Előzmény:jocking .: 42723

A mostani trabimba 10w40 olajat használtam, mert a hidrotőkés motorokhoz a Vw azt írta elő. Kb 8000 km-ént cseréltem, és most 140000 km környékén nagyon elkezdett csattogni, egy őreg szaki azt ajánlotta tegyek bele sűrűbbet,(valaki itt a fórumon is ajánlotta régebben, talán Tibke.)azóta ha bemelegszik elhalgat. Az előző trabimba mindig 15w40 használtam 200000 km fölött járt a motor és hideg indítás után 1-2 percig csattogtak csak a szelepek.
Na, de legalább nem sokat segítettem.

3887 Kovács Imre 2007-07-04 19:19:18  Előzmény:Prokop Gábor: 42727

Lehet én tudom rosszul nics kizárva
bocs

[i](Módosította CRAZYJim 2007.07.04. 21:20-kor)[/i]

3886 Szedlacsek Ottó 2007-07-04 19:18:33  Előzmény:Prokop Gábor: 42725

Én már terveztem siklócsapágyat az egyetemi éveim alatt, és reálisnak látom a hibaokot a vékony olajfilmben. Mellesleg apám warnyúja azt se tudja hogy létezik félszintetikus 10-40-es olaj, és 5-10km után nem csattognak a szelepek még télen sem 105000km után 15-40-es shell helix olajjal.

3885 Kovács Imre 2007-07-04 19:18:06  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 42726

Az enyémbe csak én tettem 80-at

3884 Prokop Gábor 2007-07-04 19:13:45  Előzmény:Prokop Gábor: 42727

Na, kezutm, 54. oldal, 20W-40 vagy 20W-50 gyári ajánlás.

3883 Prokop Gábor 2007-07-04 19:12:25  Előzmény:Kovács Imre: 42724

Papíron 20W, de most megnézem, hátha rosszul emléxem

3882 Szedlacsek Ottó 2007-07-04 19:12:11  Előzmény:Kovács Imre: 42721

Az említett probléma 160000km felett jelentkezett. Nem törvényszerű a dolog, de elgondolkodtató.

3881 Prokop Gábor 2007-07-04 19:11:59  Előzmény:jocking .: 42723

Mi is ezt írjuk.
Egyébként érdekes, mert a gyár 20W-s olajat ír, de a VW ugyanezen motorokba 10W40-est javasol.
Az általános szabály viszont az, hogy minden hidrotőks motor legalább 10W40-es olajat kell kapjon.
(A 20W-s gyári ajánlás valszeg annak tudható be, hogy akkoriban kicsit mások voltak még az olajak - de mndjárt jön Tsaby, az olajguru, és megmondja a tutit. )

3880 Kovács Imre 2007-07-04 19:10:56  Előzmény:jocking .: 42723

Papiron 15w40
GYAKORLATBAN én a10W40-et ajánlom

3879 jocking . 2007-07-04 19:07:42  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 42720

Most akkor a trabiba milyen olaj való tulajdonképp? Én mindig úgy tudtam, hogy 10W40-es...

3878 jocking . 2007-07-04 19:06:18  Előzmény:Szabo Peter: 42713

Ebben az egész benzinszintmérősdiben 2 dolog mehet tönkre:
- a jeladó
- a mérőműszer

A jeladó hátul van a csomitérben, egy kerek lemez takarja el. Valahogy úgy műxik, hogy egy érintkező mozog egy tekercsen, és az így változó ellenállás függvényében mutat a műszer.
Nálam ezzel volt a gond, az érintkezők nem értek tökéletesen a tekercshez, ezért ha full tele volt, akkor se világított a legutolsó LED. Kicsit megnyomkodtuk az érintkezőket, azóta jó.

A mérőműszer leggyakrabban annyira megy tönkre, hogy kiégnek benne a LED-ek, vagy valamilyen oknál fogva nem világítanak (az idő nem kíméli az elektronikus dolgokat se). Nekem ez volt a másik gondom, hogy a tartalék előtti utolsó LED nem világított, csak nagyon halványan. Én ezt úgy oldottam meg, hogy kicseréltem komletten a műszert egy wareszéra, az is ugyanilyen.
De ha értesz hozzá, ki is cserélheted a rossz LED-et, asszem lehet kapni boltban, ilyen való a keverőpultok/erősítők kijelzőjébe is.

Remélem segytettem valamicskét.

3877 Kovács Imre 2007-07-04 19:05:11  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 42720

Én mondjuk csak kb80000km körül mentem a saját motorral 10W40-es olajjal azalatt nem volt baja. Hozzáteszem én 4000ford/perc fölé forgattam mindig.

3876 Szedlacsek Ottó 2007-07-04 18:56:34  Előzmény:Kovács Imre: 42719

Én is azt használom, de szerintem utoljára, mert a haveromnak lecsökkent az olajnyomás 1 év alatt alapjáraton 0,6bar-ra, mert folyamatosan 10-40-es olajjal járt annak ellenére, hogy nem ez van előírva. De legalább annak örült, hogy hidegen nem csattog a hidrotőke. A viszkozitásra a csapágy-illesztések, -terhelések, -fordulatszámok, az olajszivattyú hatásfoka, és az olaj hőmérséklete van hatással. Nem véletlen hogy a könyvében 15-40 és 20-40-es olaj van feltüntetve ellenben a golféval, Nem egy anyagból készültek ezek a mocik. Szerintem a német "precíz" mérnökök nem véletlenül írták ezeket elő. Én ezeknek tudatában senkinek nem ajánlom a véknyabb olajat akinek nincs olajhűtő beszerelve a gépsárkányába.

3875 Kovács Imre 2007-07-04 18:43:33  Előzmény:Rell Miklós: 42699

Ebben amit leirtam nem az olaj volt a lényeg hanem hogy áttakaritotta a motort.
Bocs de időnként rosszul fogalmazok.Szerintem a 10W40 tökéletes én is azt használom.
Olajcsere periódusra akartam utalni.
[i](Módosította CRAZYJim 2007.07.04. 20:46-kor)[/i]

3874 Pénzes Péter 2007-07-04 18:35:20  Előzmény:Prokop Gábor: 42707

Most így hirtelen nem tudom valami hasonló de az tuti, h 10W-40es olaj.

3873 Nagy Dávid 2007-07-04 18:29:30  Előzmény:Szabo Peter: 42714

Azt nem tudom, hogy milyet érdemes beletenni. Az a legegyszerúbb, ha megszokod. Számolgatod a fejedben, hogy még mennyit tudsz menni. Általában mindig kevesebbet mutat (mondjuk náklam pont nem), úgyhogy nagy bajban nem nagyon leszel miatta, de érdemes számolgatni...



Jeeee... Ez volt a 100. hsz-em...
[i](Módosította bigdee888 2007.07.04. 20:29-kor)[/i]

3872 Nagy Dávid 2007-07-04 18:27:57  Előzmény:Szabo Peter: 42713

Nem biztos hogy 17 littyő után tele van... Mmint érted...
Nekem is volt olyan hogy félig volt és 6 liternél több nem ment bele, mert valamiért "lezárt" (mintha tele lenne), ezért megpróbáltam lassan megtankloni és még 9 liter bele ment...
Viszont ha már a csőben látszik, hogy tele van, az már bizonyítja hogy tele van...

3871 Mátyus Ádám 2007-07-04 18:04:14  Előzmény:Szabo Peter: 42714

A tapasztalat az, hogy minden 4T-nek mást mutogat a benzinszintjelzője. Ki kell tapasztalni. Szerintem figyeld a napi számlálót, ahhoz tudsz nagyjából viszonyitani.

3870 Szabo Peter 2007-07-04 17:28:29

Na oksa! Mostmár tudok mindent!
Köszi a válaszokat!
De ha ez a müszer ilyen szar, hogy ennyit kell cserélgetni, akkor nem érdemesebb valami megbízhatóbb cuccot beletenni? Valami más márkához valót esetleg?

3869 Szabo Peter 2007-07-04 17:22:24  Előzmény:Nagy Dávid: 42711

Na az ok, hogy 2led az 16 lityi, de tankolásnál meg már kifolyt a cucc a gépre, annyira tele volt (van)! Akkor most ugye 28 lityi van benne, csak szar a műszer! Nemde? (Nincs felütve!)

3868 Mátyus Ádám 2007-07-04 17:20:54  Előzmény:Szabo Peter: 42710

Szia!
Én úgy tudom, hogy 28 literes a 4T Trabber tankja, tehát ha tele nyomod akkor 28 liternek kell benne figyelnie. Remélem a kérdésre válaszoltam.

3867 Nagy Dávid 2007-07-04 17:18:59  Előzmény:Szabo Peter: 42710

HA tele van a tank, az 28 litert jelent (persze ha nincs sehol se felütve).
Ebból a 28 literből kb 6 liter tartalék. (a narancs LED).
Marad 4 LED: tehát az egyszerűség kedvéért a tartalék legyen 8 liter. 20/4=5
Tehát 5 liter benzin egy zöld LED.
Tehát ha neked 2 zöld ég, akkor kb 16 liter benzin van a kocsiban.

Viszont a kérdésedre a válasz, az 28.

3866 Szabo Peter 2007-07-04 17:05:09  Előzmény:Nagy Dávid: 42709

Hát ezt sajnálom, hogy Te is ezzel küszködsz, de én még azt se tudom, mennyi az annyi, ha tele van! Szóval mennyi van ilyenkor benne?

3865 Nagy Dávid 2007-07-04 17:01:40  Előzmény:Szabo Peter: 42708

Hát sajna én is ezt szopom... Valamelyik nap a fél és 3/4 között ugrált a LED, erre otthagyott az út közepén.
A tank szinte ki volt száradva, a benyaszűrőről nem is beszélve...

De mind1, most már 10-es fogyasztással számolok és így nem lehetek gondba... (használom a napi számlálót )

Ja, de amit akartam írni, az lemaradt...
Ugye van a csomagtér és ott a tankba megy egy visszajelző műszer. Namost én már vagy a 3.-at fogyasztom, mert vagy fennakad az úszó és azért szívok, vagy alapból rosszul mér.
Úgyhogy tanácsot nem nagyon tudok adni, esetleg próbáld meg kicserélni... Bontókban olcsón tudsz szerezni...
[i](Módosította bigdee888 2007.07.04. 19:03-kor)[/i]

3864 Szabo Peter 2007-07-04 16:48:46

Hali!
Egy gyors help kellene! Történt ugyanis, hogy nemrég vásárolt trabimat (4T)sikerült teletankolnom, ami ugye egy átlagos dolog, viszont azt jelezte, hogy csont üres és 13litertől csont tele lett! A visszajelző most 1/2 állásba van! Értem én, hogy szar a visszajelző rendszer valamelyik (?) része, vagy az egész, de most mennyi van a tankban? Hm? Valaki? Ilyenkor mit kell kicserélni?

3863 Prokop Gábor 2007-07-04 15:53:26  Előzmény:Pénzes Péter: 42702

Ha az a GT3 igazából GTX3 (15W40) akar lenni, akkor le vele, kotlák sz*r, Skodában a helye, mert nem folyik ki a szelep bronzperselyénél . Sűrű az a hidrotőkés motorba.

3862 Prokop Gábor 2007-07-04 15:51:13  Előzmény:Beke Tamás: 42705

[i]"A szivató membránját toszogató (gyárilag festékkel jelölt) csavarral mit állítok, egyáltalán mit csinál az a membrán"[/i]

Igazából azt nem kellene csavargatni, azért volt lelakkozva Egy vékony, kalibrált furaton keresztül, vákum segítségével, terheléstől függően szabályozza hidegüzemben a szívatót. Ha jól rémlik fejből, hidegen, nagy terhelésnél, nagy gáznál nyit kicsit a szívató fojtószelepén, kicsivel több levegőt adagolva.

3861 Beke Tamás 2007-07-04 14:03:43

2 kérdésem volna: - A 4T karbin a hengerfej felé néző oldalon lévő membrán alatti golyóval záró szelepet ki lehet csavarni, vagy az be van oda sajtolva? - A szivató membránját toszogató (gyárilag festékkel jelölt) csavarral mit állítok, egyáltalán mit csinál az a membrán?
[i](Módosította ahenci 2007.07.04. 16:07-kor)[/i]

3860 Sánta János 2007-07-04 11:53:20

Nekem is voltak ezek a csattogós problémáim de ha bemelegedett a motor elhalgatott. Viszont volt nagyonszéthajtásos üzemmód is tavaj t&sz-on a dühöngőbe azután csattogott rendesen! Viszont most hogy feltettük na warbi hengerfejet meg új olaj, most hidegen 3-4 mp-ig utána csnd. De csak hogy ne legyen minden rendben most azthiszem a kuplungom ment el hanoiba. Nyomok neki egy kövér gázt a motor felpörög az autó bereneg és nem gyorsul. Tényleg valaki meg tudja mondani mibe kerül kb egy kuplung + hogy milyet érdemes venni?

3859 Rell Miklós 2007-07-04 08:05:45  Előzmény:Nagy Dávid: 42700

Na azért azt nem mondhatnám úgy kifejezetten, hogy "melegen csattog", csak úgy... hallok valamit...

3858 Pénzes Péter 2007-07-04 06:57:11  Előzmény:Rell Miklós: 42699

Nekem Castrol GT3 van benne. Ha anyám jár vele akkor szinte miníg csattog, ha én járok vele akkor nem:] Lehet nálam többet dolgozik az olajszívattyú

3857 Molnár András 2007-07-04 06:33:50

Hali!

Én Q8 F1 10W-50 fullsynt. olajat használok. Nekem is 1-2 mp csitt-csatt.
Mondjuk full melegen nincs vele gond. (50-es melegoldali viszkozitás)

3856 Nagy Dávid 2007-07-04 05:06:58  Előzmény:Rell Miklós: 42699

Ugyanilyen nekem is. Szintén olajcsre után kb. 3-4 héttel jött elő.
Nekem is 10W40-es (így hirtelen asszem, Mobil1) olaj van benne...

3855 Rell Miklós 2007-07-03 23:44:13  Előzmény:Kovács Imre: 42698

Na de akkor milyen olaj kell bele? Én most Castrol GTX Magnatec 10W40-et használok. Ezzel indulás után pár másodpercig csattog, utána csend... Bár amikor nagyon meleg, akkor mintha halkan újra hallanám...

3854 Kovács Imre 2007-07-03 22:15:19  Előzmény:jocking .: 42697

Érthető.
Melóhelyen volt bent egy Audi annak olajcsere után egy héttel jött ki ugyanez ( 8hidró csere lett a vége) pedig ő is minőségi olajat tett.5W40 Castrolt

3853 jocking . 2007-07-03 22:08:47  Előzmény:Kovács Imre: 42696

Szerintem biztos nem az olaj, mert csak 1 vagy 2 tőkét lehet hallani, ahogy "muzsikál", de az is eléggé idegesítő. Így mennék 1 huzamba 150-200 km-t, tuti, hogy elkezdene pikkelni a szemem