Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

4002 Rell Miklós 2007-07-10 08:44:38

Egyébként meg szerintem a Maróti-féle (ha egyre gondolunk) azért olyan amilyen, mert ilyen volt a gyári kiadás... Mondjuk a semminél azért sokkal jobb...

4001 Rell Miklós 2007-07-10 08:43:04

A karbis dolog megvan beszkennelve, egy ideje már tervezem, hogy valami közzétehető formára hozom...

4000 Tóth Balázs 2007-07-10 07:37:40

Hali!

abdul írta:


Sziasztok! Segitségre lenne szükségem. Vettem 4 db alufelnit kimondottan trabira valót,de elöl a felni eléri a laprugot,mi a teendö?Ha valaki tud legyenszíves segitsen.Elöre is köszönöm.[i][/i][u][/u]

3999 Tóth Balázs 2007-07-10 07:26:33  Előzmény:Marton Tamás: 42818

Hidegen is és melegen is csinálja?
Menet közben vagy üresjáratban?
...ha melegen csinálja és menetközben is és üresjáratban is, akkor szerintem az alapjárati elektronika/mágnesszelep a bibi!

3998 Beke Tamás 2007-07-09 23:34:01  Előzmény:Madocsai Gergely: 42841

8 sör után vízbül veszi ki azzoxigént Köszi, utánanézek!

[i]Legközelebb a nem idevalót légyszíves a kocsmában beszéljétek meg! [/i]

[i](Módosította Tibke 2007.07.10. 01:39-kor)[/i]

3997 Madocsai Gergely 2007-07-09 23:26:22

Ezt Te, na elmész 1ébként Gratula, nagyon zsírzsák lett!!! (milyen lett wolna 8 sör után...)
A könyw címe "weber karburátorok" - bármily +lepő piros-sárga kb 2cm-es könyw, és asszem egy feka-fehér karbi an az elején. Sajna szerzőt nemtok, de keress rá.

3996 Beke Tamás 2007-07-09 23:17:25  Előzmény:Madocsai Gergely: 42839

Hát köszönöm, esetleg címe megvan? Igen, a maróti könyv szerintem is nehézkes sok helyen. Hehe, nem vagy pofátlan, tegnap este egyedül voltam itthon és vettem 4 sört, aztán ez lett belőle. Azért így kicsiben jobban mutat, mint az eredeti.

3995 Madocsai Gergely 2007-07-09 22:58:27

Sajna nincs + elektronyosan, és a könywet is wisszawittem már, de sokkal jobb, mint a 4T maróti féle leírás, mert az eléggé elnagyolt... Abban az összes korabeli Weber benne wolt, anno kinéztem belőle egy 2 torkú manuális szíwatós modellt, asszem 40 TLF(???), na LEGALÁBB ilyet érdemelne a Traboár a gyári "csúcsmodell"(32TLA) helyett... ezzel is csak egy gond wan, de az nagy: $$$ (
Ja: ha lehetek pofátlan honnan ez a baromijó grafika?

3994 Beke Tamás 2007-07-09 22:37:22  Előzmény:Varga Tibor: 42837

Hát tenném én, de ahol kompresszor van, ott garázs nincs, csak KFKI parkoló, ahol meg garázs is van, meg kompresszor is, meg be is engednének, hogy csak szerelgessek... olyan ismerősöm nincs. Mindegy próbálom parasztosan. OFF: Amerikában, mikor nyári melóztunk a haverral kicseréltük egy "89-es 2.3-as DOHC injektoros Pontiac Grand Am hengerfejtömítését a diákszálló fáktól mentes parkolójában úgy, hogy fingunk nem volt SEMMIHEZ. A rohadéknak minden útban volt a motorterében. Kb. 100 fok volt egész nyáron, másfél hónapig csináltuk, mert hetente 1 napunk volt szabad, az sem egyszerre, szerszám nem volt, stb. De, ha már megvettük és átvertek, akkor nem bukhattunk meg, mert nem volt mese. Ott figyelt benne a mani. Pont így nézett ki, még a színe is dettó: http://www.analphilosopher.com/files/20050818,_Pontiac_Grand_Am,_16_Years_to_the_Day_After_I_Bought_It.JPG
Aztán eladtuk ugyanannyiért, amennyiért vettük: 750 dollárért. Reggelig lehetne arról is mesélni. Bocs az OFF-ért!

3993 Varga Tibor 2007-07-09 22:16:06  Előzmény:Beke Tamás: 42835

nincs semmiféle szűrő, szimplán a cső átmérője csökkenhet a kosztól, sőt olyan is van hogy egy nagyobb darab koszt(rozsdadarbot) odaszív mindig a kimenő csőhöz. ha belefújsz kompresszorral, és egy darabig jó, majd megint rossz, nem tudod elkerülni a tanpucolást. de először is úgy fujj a csőbe, hogy hátul a tanknál leveszed a csövet. és akkor nem a tankba nyomatod vissza a koszt.

3992 Beke Tamás 2007-07-09 22:15:08  Előzmény:Rell Miklós: 42833

Esetleg az a leírás a karbiról nincs meg elektronyos formában?

3991 Beke Tamás 2007-07-09 22:13:06  Előzmény:Rell Miklós: 42833

Nem bruder, csak láttam koszt a fenti szűrőben, meg karbitisztítás után is elég hamar produkálja a rángatós projektet és már mindenre gyanakszom. Múltkor pl. kifújtam kompresszorral az oda-visszamenő benzincsövet és mintha a visszamenőn jobban ment volna a levegő (pedig kisebb az átmérője...), aztán gondoltam hátha valami szűrő koszos ott lent és amiatt. Mondjuk a pillangószelep átmenő tengelye is eléggé kotyog, itt lenne az ideje egy perselyezésnek/komplett felújításnak. Az autó alig vonszolja magát, nagyobb gázpedálállásnál/terhelésnél folyamatosan kimarad egy-két henger, néha visszalő. De immáron 3 hete nem érkezik meg a karbikészlet a boltba, ami olyan 5500 lenne + fúvókakészlet 1800, aztán kezdek gondolkodni, hogy én is átvariálom injektorosra. Az 20 lenne a hiretéseknél látható sráctól. Pénzem erre sincs, meg arra se, tehát nincs mit veszítenem. Várom a véleményeket.
[i](Módosította ahenci 2007.07.10. 00:21-kor)[/i]

3990 Madocsai Gergely 2007-07-09 22:10:02

Hali!

A" lenne a kérdésem, h tud-e vki BP-en (v. környékén) olyan helyet, ahol megforgatnak !!!SZÉPEN!!! 4 felnit? Esetleg irányárat? (mondjuk pro darab)
Ja, még az előzőhöz: én anno Muter 4T-jének "tökéletes" hidegjárata miatt kivettem az OMIKKból a Weber karbi bibliát, asszem ebben láttam a akis szűrőt.
Amire emléxem az egy kicsi, pár mm átmérőjű heger szerű kis kütyü, ami a karbiból kilógó csőcsonk(üzemanyag bemenet) & a karbi között wolt, én is pislogtam rajta - amennyiben jól emléxem...

üdw,

madogery

3989 Rell Miklós 2007-07-09 21:30:07  Előzmény:Beke Tamás: 42824

Én is úgy tudom, hogy nincs. Egy darabig többekkel tanakodtunk itt, hogy mi lehet az a kis szűrő, amit a karbifelújító készletben adtak, volt aki arra tippelt, hogy a tankba való, de ha jól emlékszem, valaki utánanézett, és ott nincs semmi ilyen. Viszont én meg láttam egy erről a karbiról szóló leírást, ahol a működés leírásánál szerepelt ez a szűrő - még a rajzokon is - de a konkrét karbi rajzán már sehol sem. Szóval... Tán csak nem te is egy ilyen szűrőbe botlottál?

3988 Rell Miklós 2007-07-09 21:25:57  Előzmény:jocking .: 42822

Nem tudom, mennyire érdemes bontott elektronikát venni... Én az enyémet szétszedtem, és annyi volt a baja, hogy az egész ilyen szilikonos masszával van kiöntve, ami csak rugalmasan fog, így a csatlakozó lábainak forrasztása körberepedt (gondolom, a rezgéstől). Na most feltételezem, hogy a többi hasonló korú kocsi elektronikája is kb így járt... Elvileg javítható, de elég macerás szétszedni az elektronnikát pont a szilikonos kiöntés miatt. Amikor már szét volt szedve, csak pár forrsztás, és jó volt.

3987 Varga Tibor 2007-07-09 21:23:23  Előzmény:Rell Miklós: 42830

megoldható, haverom 2T-ben csinálta meg, 3.00-s let at végáttétel. az ő példáját írtam, 120 ezer a difi fogaskerék, és az ellendarab. de akkor midnen gang hosszabb.... alacsony sebességesknél nem az igazi, csak ha nyomod neki, úgy már jó, mert 130nál sokkal kényelmesebb a motornak.

3986 Rell Miklós 2007-07-09 21:21:42  Előzmény:Varga Tibor: 42816

No de ha mondjuk a végáttételt változtatná meg?

3985 jocking . 2007-07-09 21:10:18  Előzmény: : 42828

Az túl körülményes!

3984   2007-07-09 21:09:52  Előzmény:jocking .: 42827

Hát például telefon fölvesz, 198, esetleg 197...

3983 jocking . 2007-07-09 21:08:46

Kitől tudhatnám meg a nagykónyiban dolgozó, állítólag megbízható bontós számát? Lenne 1-2 elintéznivalóm...

3982 Szegedi Árpád 2007-07-09 20:46:14  Előzmény:Támba Csaba: 42812

Köszönöm a válaszokat FIMOL ügyben! Megy a gépbe!

3981 Nagy Dávid 2007-07-09 19:08:12  Előzmény:Beke Tamás: 42824

Tudtommal nincs.

3980 Beke Tamás 2007-07-09 18:54:27

Hali, a 4T tankban van még valamilyen szűrő mielőtt a benya kilépne a tankból?

3979   2007-07-09 18:23:30  Előzmény:jocking .: 42822

Persze, lehet.

3978 jocking . 2007-07-09 18:15:21  Előzmény: : 42821

Ilyen leállás probléma nekem is előfordult 1X 2X, de adtam neki 1 kis alapjáratot, azóta jó. Múlkor próbáltam azt az alapjárati szelepet, adtam neki egy pozitívat az akksiról, de meg se mukkant. Az is érdekes, hogyha lehúzom a csokit az alapjárati elektronikáról, a moci nem fullad le. Akkor lehet, hogy ez volt a baj, és nem az alapjárat? Most jó úgyhogy amíg ne szerzek a bontóból alapjárati elektronikát + alapjárati mágnesszelepet, addig nem nyúlok hozzá.

3977   2007-07-09 15:49:32  Előzmény:Marton Tamás: 42818

A leállás az alapjárati mágnesszelep vagy annak a vezérlőjének a meghibásodása miatt valószínű.

3976 Nagy Dávid 2007-07-09 15:40:01

Háj all!
Már többször megkérdeztem, de nem kaptam választ.
A 4T Wartburg lököse rámegy a 4T Trabira? Úgyértem átalakítás nélkül? És ha igen, akkor vajon hülyén nézhet ki?

Kíváncsi lennék, hogy milyen, mert a Waresznek sokkal jobb a lököse. Sztem...

3975 Venczli Miklós 2007-07-09 14:10:38  Előzmény:Marton Tamás: 42818

hát ez bizony kuplung lesz...sztem

3974 Marton Tamás 2007-07-09 14:01:06

Szevasztok!

De rég vótam mán itt.
Na szóval az a helyzet, hogy haver 4T waresza leáll ha kinyomja a kuplungot. Ez mitől lehet? Az igaz, hogy már sikít a kinyomócsapágya egy kicsit, de nem hiszem hogy amiatt állna le. Lehet valami letestel?
A másik baj, hogy állandóan kidobálja rükvercből. Régebben is kidobálta de most már állandóan, szinte nem is lehet vele tolatni. Váltó baja lenne?

Köszi a válaszokat!

3973 Varga Tibor 2007-07-09 12:01:35  Előzmény:jocking .: 42815

20 körül kapsz cuccot hozzá, kérdés megkapod-e az AC-t hozzá, meg a reléket. de mondjuk nagy átlagba 20-25ből kijön a cucc.

3972 Varga Tibor 2007-07-09 12:00:45  Előzmény:Tóth Balázs: 42814

persze, elvileg lehetne, csak 100 ezerért nyilván nem éri meg. meg akkor kapsz egy hosszú 4-et, ami azt eredményezi hogy 3-ban szét kell forgatni a motort, hogy menjen 4-ben kis sebességnél. tehát a hosszú 4-ed 100 alatt használhatatlan lenne. 2T nél is gyenge a motor 60-70 nél 4-ben, igazán elemben 90 felett érzi magát....

3971 jocking . 2007-07-09 11:36:49

Akkor már csak 1 kérdés:
Mennyibe kerül k. ez az "injektorosdi", ha ismerek vkit, aki ingyen beköti az elektromos részét, és még vkit, aki meg ingyen beszereli... Mibe kell még invesztálni (a vételáron kívül)?

3970 Tóth Balázs 2007-07-09 11:22:01  Előzmény:Varga Tibor: 42801

...az nem lenne probléma!
...szóval lehetne másik fogaskereket betenni?

3969 Varga Tibor 2007-07-09 11:15:07  Előzmény:jocking .: 42808

Elméletileg optimálisabb a keverékképzés, kevesebbet eszik az autó, ha jó minden. NA meg nem dugul el a fúvóka, stb.

3968 Támba Csaba 2007-07-09 05:46:32  Előzmény:Szegedi Árpád: 42810

Szia!

Már volt róla szó nem is egyszer
Nyugodtan használd, tényleg nem rossz anyag

Ettől tuti nem áll be a motor. Aki ilyeneket ír az kb. olyan távolról ugatja a tribológiát, mint kiskutya a Holdat

Petróleumban oldott molibdén-diszulfid...ennyi. No vajon mitől állna be a motor???

A 4T verzió tényleg nem ér semmit de a 2T-s nyugodtan használható
[i](Módosította Tsaby 2007.07.09. 07:49-kor)[/i]

3967 Beke Tamás 2007-07-08 21:49:15  Előzmény:Szegedi Árpád: 42810

Faterom 15 éve álandóan nyomta bele és teljesen el volt tőle olvadva, mert - szerinte - kevesebbet evett, meg szebb volt a hangja, alapjárata stb. Aztán lehet, hogy ez régen volt, meg akkor még "más" volt az anyag, meg lehet, hogy igaz se vót... Lényeg: fater szerette nagyon.

3966 Szegedi Árpád 2007-07-08 20:58:53

Sziasztok!Arra lennék kiváncsi,van-e valami tapasztalatotok a FIMOL-2 kétütemű adalékról?Teljesen ellentmondásos dolgokat találtam a neten róla,van aki dicséri,van aki állítja, ettől állt be a mocija.. Szerintetek érdemes használni?Vettem egy flakonnal,de ezt teli tankhoz kell adagolni,és az nem most lesz tele.. Úgyhogy még gondolkodom,használjam-e..

3965 Pénzes Péter 2007-07-08 20:43:33  Előzmény:jocking .: 42808

Nincs szivató

Egyébként nincs nagy jelentősége, valakinek ez tetszik jobban valakinek a karbi. Bele lehet menni értelmetlen vitákba és érvelgetésbe de felesleges. Gyakorlatban annyi, h az injector vezérlése több lehetőséget kínál. Erre leginkább a lamdaszonda miatt volt szükség. Ezenkívül számos paramértert is képes figyelembe venni. Manapság a környezetvdelem miatt fontos, az meg ugye minket nem érint

3964 jocking . 2007-07-08 20:25:44

Ha már itt tartunk: milyen előnyökkel jár az injektor beszerelése a trabiba?

3963 Pénzes Péter 2007-07-08 20:22:33  Előzmény:Éles Zoltán: 42805

Injector meg a lamdaszonda elég kényes kérdés. elég könnyű szart kifogni belölle

Nah meglestem a kapcsrajzot. Kábel színek nem nagyon hasomlítanak de az részletkérdés. Különbség annyi, h nekem csak a kartelgáz előmelegítője van megbiztosítékolva. Injector meg a többi cucc shimán a relén keresztül kapja a vellanyt.
Viszont a computer 21-es kivezetése nincs rajt:]

3962 Pénzes Péter 2007-07-08 14:39:04  Előzmény:Éles Zoltán: 42798

Sharp!

Köszi megkaptam. Valami ilyesmi van nekem is, csak ez sokkal áttekinthetőbb meg teljesebb is. Majd összevetem a kábelkötegemmel

Pénzi

3961 Éles Zoltán 2007-07-08 11:40:17  Előzmény:Drávecz László: 42800

Szia Leslie7!

Sikerült megy a gép rendesen

Bár az AC nem olyan egyszerű dolog, azzal még küzdenem kell egy kicsit.

Annyi van vele hogy alapjáraton elég hangosan kopognak az injektorok. Ha esetleg van most olyan injektorod illetve lamda szondád ami kevesebbet futott (és nem kopog annyira), arra vevő lennék.

De még jobb lenne Polo GT injektor illetve vezérműtengely.

Sharp

3960 Támba Csaba 2007-07-07 22:34:37  Előzmény: : 42803

Áhhh, nem erről van szó
Csak az ún. "kiszervezés". Majd minden Kft-kben működik MOL felügyelet alatt. Így néha "elvész a gyermek a sok bába közt"

Bár ahogy fogynak a Trabik...

3959   2007-07-07 20:12:43  Előzmény:Támba Csaba: 42802

Akkor csak én vagyok béna, mert a kenőanyagoknál nem találtam....

3958 Támba Csaba 2007-07-07 16:50:59  Előzmény: : 42790

Nem fogok ezen vitázni de gyártják még mindig
A MOL Nyrt. honlapján meg is található róla minden infó. Ha kell még az üzemvezető számát is meg tudom adni aki a gyártást felügyeli

3957 Varga Tibor 2007-07-06 23:40:26  Előzmény:Tóth Balázs: 42799

mindenképpen megéri, eleve ha azt nézed hogy egy fogaskerék legyártása majd 100 ezer..., ha rendes helyen csináltatod.

3956 Drávecz László 2007-07-06 21:56:52  Előzmény:Éles Zoltán: 42798

Üdv Zoli! Sikerült beüzemelni az injektort? Ha kell esetleg haverodnak,ismerősödnek,most van 3 komplett motor is.

3955 Tóth Balázs 2007-07-06 21:00:37  Előzmény:Varga Tibor: 42792

Szerinted megéri kicserélni?
Nem lehet hosszú 4.-et faragni bele? (pl.:nagyobb átmérőjű fogaskerék...)

3954 Éles Zoltán 2007-07-06 19:53:00  Előzmény:Pénzes Péter: 42796

Szia Penzi,

Nézd meg a kgb.hu-s póstafiókodat. Küldtem neked injektor rajzokat.

Üdv
Sharp
[i](Módosította Sharp 2007.07.06. 21:53-kor)[/i]

3953 jocking . 2007-07-06 18:21:31  Előzmény:Tóth Balázs: 42788

Szerintem a cikkek/szerelés rovatban van 1 "Trabant 1.1 tuning" cikk. Abban mintha lenne szó a váltókról.