Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

4052 Rell Miklós 2007-07-11 21:40:53  Előzmény:Pénzes Péter: 42895

... és már át is verted az injektor vezérlését...

4051 Pénzes Péter 2007-07-11 20:47:09  Előzmény:Varga Tibor: 42893

párhuzamosan kötöd...

4050 jocking . 2007-07-11 20:46:11  Előzmény:Varga Tibor: 42893

Sztem megoldható ellenállással. Megnézem, hogy mennyi a trabi gombájának az ellenállása üzemi hőfokon, aztán megnézem a Golfét, és lehet is variálni, hogy annak nagyobb az ellenállása, vagy kisebb... Szerintem. Mondjuk akkor van szopás, ha a golf ellenállása nagyobb...

4049 Varga Tibor 2007-07-11 20:43:35  Előzmény:Pénzes Péter: 42891

ellenállás nem, mert akkor ugye még kevesebbet fog mutatni....

4048 jocking . 2007-07-11 20:09:22  Előzmény:Pénzes Péter: 42891

Asszem, ez megér egy próbát, nem rossz ötlet.

4047 Pénzes Péter 2007-07-11 20:06:30  Előzmény:jocking .: 42890

Ellenállással lehet kompenzálni, h jól mutatson. Ki kell méregetni:]

4046 jocking . 2007-07-11 20:03:55  Előzmény:Varga Tibor: 42889

Tehát, a komputer nem tud jelet venni a trabi gombáról. De muszály azt csőbe tenni? Nem lehetne valamelyik gumicsőre kívülről rátenni? vagy úgy pontatlan? Esetleg lehetne kezdeni valamit, hogy a Golf gombáját is tudja kezelni a kombiműszer?



[i](Módosította jocking 2007.07.11. 22:04-kor)[/i]

4045 Varga Tibor 2007-07-11 19:57:28  Előzmény:jocking .: 42887

kevesebbet fog mutatni emlékeim szerint. nálam legalábbis úgy volt. KMGy műszernél mikor takarta az alsó számot, akkor volt üzemmeleg, nem középen.
vagy elhelyezed a csőben valahol a trabi gombát. de a termosztátház akkor is kell, mer ta komputer a gombáról vesz jelet.

4044 jocking . 2007-07-11 17:33:25  Előzmény:Pénzes Péter: 42886

Akkor még be kell szereznem desztillált vizet, fagyállót, + tömítéseket. Holnap megint bejárom a züzleteket...

4043 jocking . 2007-07-11 17:27:27  Előzmény:Pénzes Péter: 42886

És az a hőgomba kompatibilis a trabi kombiműszerével? Ha az van bent, reális értéket mutat?

4042 Pénzes Péter 2007-07-11 14:51:55  Előzmény:jocking .: 42883

Vw-s trmosztátházba más hőgomba van, az meg kell az injectorhoz.
Persze meg kell bontani, máshogy még nem sikerült termosztátházat kicserélni:]

4041 Grõb Gyula 2007-07-11 13:52:56

Sziasztok! Pontosan melyik Sikaflex-szel kell ragasztani a durót? Mert marha sok féle cuccuk van, és nem tom, melyik lenne a legjobb. Köszke

4040 CIX Digitcam Laca :) 2007-07-11 12:47:46  Előzmény:jocking .: 42882

Aha.
Minnyá érthető a dolog

4039 jocking . 2007-07-11 12:43:09  Előzmény:Varga Tibor: 42881

Akkor hát ez a teljes rendszer, amit el kell hoznom? Más nincs?
És a termosztátház a hőgombával minek kell? Meg kell bontani a hűtővízrendszert is?

4038 jocking . 2007-07-11 12:39:47  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 42880

O2TO írta:
"Ásványi olaj = 100% pamutzokni, Előbb utóbb kilyukad
Félszintetikus olaj = 25% PE, 25% PA, 50% pamut zokni Kikopik de a háló megmarad mert műszál.
Teljesen szintetikus olaj = 100% PA sokáig hordhatod, ha bírod a szagát mert nem lesz lyukas!"

4037 Varga Tibor 2007-07-11 12:38:49  Előzmény:jocking .: 42877

tökéletesen passzol. csak hozd el az injektor szívósorának csavarjait, azokat a nagyon hosszúakat. meg minden cuccát, ac, légtömegmérő,lamda szonda, termosztátház a hőgombával,reléje a komputernek.(mondjuk ne márt ha ez új). T.

4036 CIX Digitcam Laca :) 2007-07-11 12:33:27  Előzmény:Támba Csaba: 42879

Köszi Tsaby
(Tulajdonképpen nem igazán tudom, mi a különbség a félszintetikus és a szintetikus között...)
[i](Módosította CIX688 2007.07.11. 14:34-kor)[/i]

4035 Támba Csaba 2007-07-11 12:31:20  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 42878

Nem jellemző

4034 CIX Digitcam Laca :) 2007-07-11 12:14:50

4T Trabantomba töltöttem egy kis motorolajat
(kanyarban már világított a visszajelző)
de a
10W40 félszintetikus helyett 10W40 szintetikus került bele.

Számít ez valamit?
Lehet valami gond?

Köszi.

4033 jocking . 2007-07-11 10:34:48

Úgy néz ki, pénteken megyek injektorért.
De azért, hogy biztos legyen, még megkérdezem: a Golf II 1.3 i szívósora egy az egyben felmegy a trabira? Minden jó helyen van? Nem kell semmit faragni?
Lehet, hogy fölösleges kérdések, de mindent 100 %-ra szeretnék tudni.

Előre is köszi a segítséget, és utólag is, akik eddig is segítettek a témával kapcsolatban.

4032 Varga Tibor 2007-07-10 21:17:01  Előzmény:Madocsai Gergely: 42874

már a 2.8 mm-t is elég rendesen érezni, nem kell feljebb menni, mert annyi a főtengelynek, akármilyen speckó is.

4031 Madocsai Gergely 2007-07-10 20:48:41

Lemaradt: "széria" tuningolt motorba kéne, semmi Xtra. (ui úgynézki lesz egy rallye-s 1000-rel gyilkolható főtengelyem, egy tutttti donor tengelyből, és gondoltam meglepem egy kicsit harapósabb körítéssel, hátha...)

4030 Madocsai Gergely 2007-07-10 20:43:36

Ja, akko" +elégszem a 9-cel. Csak azért akartam, hátha harapósabb a 9-nél, mert az nem hozta kíwánt hatást. (majd reszelgetés, esztergálás, auspuff, és egy spéci injektor;DDD)
Köszi az infot!

4029 Gyapjas Gergely 2007-07-10 20:38:50  Előzmény:Madocsai Gergely: 42872

10.5-ös kompressziót már nagyon visszafogja a motort, meg kinyírja a főtengelyt. Létezett ilyen nagy kompressziójú motor de annk a vezérlése és a kipufogója rejtette a titkokat. Amúgy milyen motorhoz kéne ilyen nagy kompresszió? inkább csaka gyárira vagy max 8.5-tel próbálkozz.

4028 Madocsai Gergely 2007-07-10 20:20:25

Hali!

Tanácsra lenne szükségem: 2t-nél a 9-es sürítéshez minden (tuning)oldalon 2.7-2.8mm leesztergálását írják elő. A kérdésem az lenne, h a 10-10.5-ös kompresszióviszonyhoz mennyit kell leciripelni? (azért kérdezem, mert ugye az égéstér "görbülete" miatt nemlineáris a viszony) Ha linárisnak veszem, akkor sacc/kb. 3-3.2mm jönne ki(a széria hengerfejből természetesen). Meg tudná walaki mondani, h ez reális érték, wagy többet, kevesebbet...
Előreis köszi!

Üdw,

madogery

4027 Prokop Gábor 2007-07-10 20:09:27  Előzmény:Rell Miklós: 42870

Nem ad elég nagy nyomást.

4026 Rell Miklós 2007-07-10 19:46:56  Előzmény:Pénzes Péter: 42865

Én nem értek hozzá, de a sima ac miért nem jó az injektorhoz?

4025 Kovács István 2007-07-10 18:00:31  Előzmény:: 42866

hello!
Pestszentlőrincen a Szigeti Kálmán utcában van egy bolt ahol mindent kapsz trabikhoz.(azt nem tom most fejből hogy hány szám,de egy családiház garázsában működik, ahol ki van írva NAGYBETŰKKEL hogy uszodatechnika)

4024 Prokop Gábor 2007-07-10 17:37:26  Előzmény:: 42866

[url=http://www.starauto.hu]Start Autó[/url]
Ha elmész Csepelig, akkor [url=http://ko-csi.hu]Ko-Csi[/url]

4023 jocking . 2007-07-10 17:20:33  Előzmény:Pénzes Péter: 42865

Akkor majd valamikor megbeszélem a fószerral Nagykónyiban, hogy tud-e segíteni. De előbb a családban kell megbeszélni a dolgokat... Szurkoljatok!

4022 (Törölt felhasználó) 2007-07-10 17:16:27

Sziasztok! Olyan üzletet keresek DélPesten (vagy legalább a közelben), ahol 4ütemű Trabi-hoz lehet elfogadható árban kapni hűtőt, hűtőrendszerhez alkatrészt ( hőgomba, termosztát ), illetve gyújtás alkatrészeket! Thanx...!

4021 Pénzes Péter 2007-07-10 16:24:18  Előzmény:jocking .: 42864

Vastag alu lemezből készítesz egy zárófedelet, de ott is hagyhatod az AC-t. Nyomórúdat kiveszed azt utánna már csak disznek van ott:]
De szerezhetsz is VW hengerfejet amin nincs lyuk.

4020 jocking . 2007-07-10 16:06:43

Akkor már minden szép és jó, már csak egyetlenegy dolgot nem értek: a régi AC-vel mi lesz? Gondolom, azt is ki kell venni, de hát marad utána egy elég méretes lyuk...

4019  Tomee 2007-07-10 14:56:43  Előzmény:Pénzes Péter: 42862

Nekem ne mutasd be,jó ideje nyúzom...

4018 Pénzes Péter 2007-07-10 14:46:50  Előzmény: Tomee: 42861

Szerintem pont ellenkezőleg. Egy digijet sokkal egyszerübb, sokkal könyebb manipulálni mint egy karbit.

4017  Tomee 2007-07-10 14:01:57  Előzmény:jocking .: 42847

Jól gondold meg az innnnnnyektort.Sztem jó meg keveset eszik viszont több a hibalehetőség.Ugye több elektronika....

4016 Tóth Balázs 2007-07-10 13:41:17  Előzmény:Bogár Balázs: 42857

...igen...ez most történik meg! (mármint a fejleugatás)
Csak egy bizonyos fordulatszám alatt nem kap áramot...vagyis motorfékezéskor "kikapcsolja" a benyát...

4015 Tóth Balázs 2007-07-10 13:38:24  Előzmény:jocking .: 42856

...igy jó!

4014 Nagy Dávid 2007-07-10 13:20:19

Beleültetitek a bogarat az ember fülébe....
Most már engem is érdekel az injektor.

4013 Bogár Balázs 2007-07-10 12:32:54  Előzmény:jocking .: 42856

hát az alapjárati mágnes szelep csak alapjárat környékén kap áramot. ha jól tudom. szóval sztem most jó úgy. de ha nem úgy is leugatják fejem

4012 jocking . 2007-07-10 12:04:21  Előzmény:Pénzes Péter: 42855

Azt a kábelt is leellenőriztem és jó. De ez már nem fontos, mert már jó lett minden! Lepucoltam minden vezetéket, érintkezőt, leteszteltem a mágnesszelepet, összeraktam, állítottam picit azon a rugós csavaron a bowdennél, és most tökéletes! Vagyis inkább úgy mondom, hogy megváltozott vmi. Kb. 1500-as fordulat alatt sokkal erősebb szívóhangja van a direktszűrőnek. Eddig nem volt ilyen hangos, mondjuk nekem teccik! Kb. 1500-1600-as fordulat felett pedig megszűnik ez a jó kis hang. Megnéztem a mágnesszelepet kontrollámpával, és a következő volt: alapjáraton kapott áramot, magasabb fordulaton is kapott áramot, de amikor visszaejtettem a fordulatot, akkor nem kapott áramot, és amikor megint elérte az alapjáratot, ismét volt benne áram. Nemtom, hogy ez jó-e így, de ez eddig nem volt...

4011 Pénzes Péter 2007-07-10 11:05:37  Előzmény:jocking .: 42854

Karbinak van egy külön test kábele ami a hengerfejjel köti össze. Az lehet szakadt és amiatt nem húz be a mágnesszelep.

4010 jocking . 2007-07-10 10:47:55

Asszem elgondolkozom az injektoron.

De most még egyelőre a karbi:
Kimentem, csináltam egy nagyobb ellenőrzést. Először adtam egy pozitívat a mágnesszelepnek, hogy kattan-e. Nem kattant. Aztán levettem a kábelt az alapjárati elektronikáról, és megnéztem, hogy folyik-e bennük rendesen az áram. Na, azok a vezetékek jók. Ezt megcsináltam a porlasztóra menő testeléssel, és még azzal a rugós csavarral is, ami alá egy vezeték van fogatva. Minden vezeték jó. Szétszedtem a karbit, kivettem a mágnesszelepet: és érdekes módon nincs elcsípve, és így kivéve ha pozitívat és testet adok neki, akkor szépen be is húz. Már csak azt nem értem, hogy amíg a helyén volt, miért nem pattant...
Még csinálok 1 ellenőrzést, hogy az alapjárati elektronika mikor küld neki pozitívat, aztán meglátjuk, hogy az jó-e.

4009 Varga Tibor 2007-07-10 10:08:23  Előzmény:Pénzes Péter: 42848

Áá, ne riaszd el, nem egy egész napos azért, egy délután alatt megvan.

4008 Varga Tibor 2007-07-10 10:07:56  Előzmény:jocking .: 42849

Felmegy még akár központi injektor is, 1.4 Golf III-ról(ABD) Az hogy most 1.1es motoron vagy 1.3ason van az injektor nem igazán számít, kb mintha 1.3as karbit tennél a trabira. A két vízcsövet meg össze kell kötni, hogy keringjen a víz benen azért, vagy levakolni a csőcsonkjait.

4007 Varga Tibor 2007-07-10 10:04:14  Előzmény:Tóth Balázs: 42844

Irmscher-t vettél? Elöl vissza kell hajtani/kalapálni a felső rugószemet. A leghumánusabb ha kivágsz belőle és melegen(lánggal felmelegítve) visszahajtod. A rugóvillából meg ki kell köszörülni a két szélén.

4006 Pénzes Péter 2007-07-10 09:32:28  Előzmény:jocking .: 42849

hihi azért nem ilyen egyszerű
Nah ez úgy néz ki, h van egy szívósorod. Abban van bent a injectorszelepek.
Ahol egyébként a karbi van ott csak egy pillangószelep található amit a gázbowden működtet. Légszűrőnél van egy légmennyiségmérő ami a beszívott levegő mennyiségét méri. Ezenfellül kell a golf termoszátháza a hőfokgombához, egy vellany AC, kábelköteg meg sok csecsebecse.
Én úgy csináltam, h magam bontottam ki egy polo-ból motorral 1ütt. Így tuti megvan minden hozzá, sőt még egy vadiúj Valeo kuplungszetet is nyertem
Szívató meg a szívósor vízcsöveit le kell dugózni, legalább annyival jobb lesz télen a fűtés

4005 jocking . 2007-07-10 09:24:07  Előzmény:Pénzes Péter: 42848

Tehát akkor DIGIJETET kell venni, ami asszem Golf II i-ben van/volt (ha jól olvasok vissza ), és meg kell szerezni az említett autó szívósorát is. Akkor a régebbi Golfok szívósora felmegy a trabira? És az nem számít, hogy az injektor hány köbcentis mocit táplált?
Aztán még: karbi lejön, helyére meg fel 1 csomó izé. De akkor mire csatlekozik a gázbowden?
Automata szívató rugóháza a 2 vízcsővel meg csak lóg ott a vakvilágba?




[i](Módosította jocking 2007.07.10. 11:25-kor)[/i]

4004 Pénzes Péter 2007-07-10 08:56:07  Előzmény:jocking .: 42847

1) külön szívósora van az injectoroknak

2) főképp digijet, de más is jó aminek a szívósora felmegy a hengerfejre. Akár másé is jó csak akkor szívósort kell csinálni.

3) Ez pont a karbi helyett van. Lejön a karbi az alapjárati elektornika füttősön reléje alapjárati elektronika meg kb egy kiló kábel:]

4) kabri helyére megy fel az egész injectoros buli

5) Ha nem figyelsz vásárláskor és valami kimarad. Meg befecskendezőszelepek, lamdaszonda is lehetnek szarok.

Jah és az egész szép meló beletenni:]

4003 jocking . 2007-07-10 08:47:59

Na, még pár kérdés az injektorról:

1) A befecskendezőket a trabi szívósorára szokás feltenni, vagy a golfok/polok injektoros szívósora felmegy a trabira?

2) Tulajdonképpen milyen injektor való 4T trabiba? Nem sok kicsit az nemrég említett 1.3 Golf II-é?

3) Ha fent van az injektor, a karbi minden funkciója fölöslegessé válik? Gondolok itt pl.: alapjárati mágnesszelep, CO-állítás, automata szívató...stb.

4) Fent marad egyáltalán a karbi? Vagy vmi más megy a helyére?

5) Mivel lehet megszívni injektor beszerelésekor?

Hirtelen ennyi lenne. Lehet, hogy 1-2 kérdés hülyeség lehet másoknak, de nem igazán vagyok otthon a témában.
Előre is köszi a válaszokat.