Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

4102 Pénzes Péter 2007-07-12 22:14:40  Előzmény:Rell Miklós: 42945

Ahh az már túl van komplikálva. Gondolom ilyen gazdaságos-környezetbarát vezetést segíti, de az számunkra mélységessen elitélendő dolog
Váltóvillámnak az a lényege, h akkor jelez amikor elfogna a motor, és feljebb kell kapcsolni. Ez ált a teljesítménycsúcs elött van egy kicsivel (reakcióidő miatt).
5dikbe meg nemnagyon szokott kipörögni a motor, szval azse gond

4101 Rell Miklós 2007-07-12 22:05:30  Előzmény:Pénzes Péter: 42944

hát nemtom, nálunk a golfon egy nagyon elba...ltázott kapcsolón is átmegy, ami a váltón van, és így oldják meg, hogy 5-ösben ne jelezzen hogy váltsak fölfelé (meg a tolatólámpát is ez kapcsolja), ez a kapcsoló egyébként nagyon szeret elkopni, utángyárit nem sikerült szerezni, a gyári meg annyiba kerül, hogy... , és a gázpedál-állástól is függ a fordulatszámon kívül, az meg két kapcsolóval van lekérdezve a motortérben, amik nyolcmillió darabra vannak hullva, mert vagy a hőt vagy az időt nem állták ki...

4100 Pénzes Péter 2007-07-12 21:56:28  Előzmény:Rell Miklós: 42942

Én nekem a váltóvillám jutott erről az eszembe. Ammeg csak annyi, h egy bizonyos fordulatszámvál kivillan, h váltani kell. Ilyen elektronikát pár alkatrészből lehet csinálni, nem nagy dolog.

4099 Pénzes Péter 2007-07-12 21:54:56  Előzmény:Rell Miklós: 42941

Egyetértek, én is örülök ha valamit ki tudok paterolni a motortérből:]
Amúgy gyárilag a kocsi aljára van felfüggesztve a tank mellé. legalábbis a legtöbb autón...

4098 Rell Miklós 2007-07-12 21:47:08  Előzmény:Rell Miklós: 42940

Ja, egyébként én nem tudom, de ha jól emlékszem ahhoz a váltásjelzőhöz kellenek érzékelők a sebességfokozatokhoz, a gázadáshoz, és valami elektronika a fordulatszámot is figyeli, és mindezek függvényében jelezget a randa sárga nyíl...

4097 Rell Miklós 2007-07-12 21:45:19  Előzmény:jocking .: 42936

Miért akarja mindenki a motortérbe rakni? Hát annyi minden van ott... Én inkább örülnék, hogy végre valami kikerül onnan. És az tudtommal máshol is hagyományosan a tanknál van, nem?

4096 Rell Miklós 2007-07-12 21:44:06  Előzmény:Prokop Gábor: 42935

de neki nem a fordulatszám jel a fontos, hanem hogy hogyan tud bele váltásjelzőt tenni!

De most mit értünk váltásjelző alatt? Az a randa sárga nyíl ami néha kigyullad apám golf2-esében? Na mert én olyat nem akarnék a Trabiba... Akkor már inkább valami hasznosabbat... Mondjuk hűtőventi-visszajelzést, meg karbifűtés-visszajelzést... Persze lehet hogy egyedül maradok a véleményemmel, hogy ezek fontosak, de én pl el tudnák képzelni két sárga ledet a hőfok-mutató mellett, így tudnám, hogy jókor kapcsolt ki (kikpcsolt egyáltalán) a karbifűtés, és láthatnám ahogy a bekapcsolt venti valóban lejjebb viszi a hőfokot. Szóvasl nekem sztem ezek lennének hasznosak...

4095 Pénzes Péter 2007-07-12 21:24:28  Előzmény:jocking .: 42936

Ajánlott...

4094  tothistvan 2007-07-12 20:21:21

Ez lada fod.sz. mérő a trafó 1-esre kötve és a benne lévő égőhöz gondoltam volna a bekötést a váltásjelzönek.A másik kettőnek a funkciója tolatás és fékvisszajelző.

4093 Biacsics Gábor 2007-07-12 20:17:21  Előzmény:Kovács Imre: 42917

Elől nem muszály sem csapágyat,sem ékszíjtárcsát cserélni.Elég ha a csapágyról le van esztergálva a szimeringfutó.A tárcsából+ pár milit leszedni,már nem emlékszem pontosan mennyit.A másik oldalon a szimeringházat kell cserélni a labirintfutóra,és a lendkereket is cserélni....
[i](Módosította biacs 2007.07.12. 22:23-kor)[/i]

4092 jocking . 2007-07-12 19:44:47

És még mindig az injektorról: az elektromos AC-t muszály hátratenni a tankhoz?

4091 Prokop Gábor 2007-07-12 19:28:30  Előzmény: tothistvan: 42934

A gyári műszerbe megy be fordszámjel, emlékeim szerint fehér kábelen - de nézd meg a kapcsrajzot !

4090  tothistvan 2007-07-12 19:24:12

Légyszi segítsetek abban,hogy a fordulatszámmerőbe hogyan tudnék jelet le venni egy váltásjelző kiépítésében.Gyári elektronika és motor trabi 1.1.Előre is köszi!!!!!!

4089 Éles Zoltán 2007-07-12 18:41:40  Előzmény:Molnár András: 42932

Tudsz róla képet küldeni?

Vagy esetleg megoldható lenne hogy valaki megnézné a gépet? Személyesen csak egyszerűbb

4088 Molnár András 2007-07-12 18:37:05  Előzmény:Éles Zoltán: 42931

Előferdülhet.
Nekem tök bénán lett feltéve az AC és mégis működik rendesen a tech.

4087 Éles Zoltán 2007-07-12 18:13:44

Még 1 dolog eszembe jutott, az nem lehet hogy a tankban van valami kosz? Eddig a karbinál nem keringett ennyire a benzin, nem lehet hogy most felkavarta a koszt a tankban. 200 km alatt volt ideje

4086 jocking . 2007-07-12 18:03:43  Előzmény:Éles Zoltán: 42928

Az tuti, hogy ha holnap megyek Nagykónyiba, viszek fényképezőt, így meg tudom örökíteni, hogy mi hogyan van felrakva/elhelyezve/megoldva.

4085 jocking . 2007-07-12 18:02:31

Sztem a 8 liter pont jó, nálam ilyenkor gyullad ki az uccsó, tartalékjelző LED, de akkor már megyek is tankolni...

4084 Éles Zoltán 2007-07-12 18:02:12  Előzmény:Prokop Gábor: 42927

OK megmérem. Köszönöm a tippeket.

4083 Prokop Gábor 2007-07-12 17:59:40  Előzmény:Éles Zoltán: 42926

Mérni, mérni, mérni...

[i]"Sztem még lehet benne 8 liter körül"[/i]
Sztem meg tök jól műxik az autód.

4082 Éles Zoltán 2007-07-12 17:58:38  Előzmény:Prokop Gábor: 42925

KMGY műszerem van, a piros előtt van kb 1 mutatónyival. Sztem még lehet benne 8 liter körül.
[i](Módosította Sharp 2007.07.12. 19:58-kor)[/i]

4081 Prokop Gábor 2007-07-12 17:54:54  Előzmény:Éles Zoltán: 42922

[i]"a tankban már nemsok benzin volt"[/i]

Nem lehet, hogy [b]nagyon[/b] nemsok volt ?
Én levenném a tankot, és meglesném kézben, vízszintes talajon, hogy:
1. Mennyi marad a tankban, amit az AC már nem szív fel ?
2. Mit mutat ilyenkor a szintjelző ?

Lehet, hogy egész egyszerűen van 4-5 litered, amit már nem tud felszedni. Amikor meg dadogott, volt a tankban összesen 6.5 liter, megdöntve meg nem jött ki.

4080 Éles Zoltán 2007-07-12 17:51:53  Előzmény:Prokop Gábor: 42923

Jólvan na nem vagyok annyira ismerős pesten

Viszont ez az AC téma már megőrít. Kipróbáltam korábban a Golf Ac-val is, ment vele alapjáraton, de menni nem mentem vele + azt még annyira sem tudnám elhelyezni.
Vegyek másfajta AC-t
Mit rontottam el??

4079 Prokop Gábor 2007-07-12 17:47:26  Előzmény:Éles Zoltán: 42922

[i]"a KO-CSI-nál"[/i]

Miért nem vagyok meglepve Korpos Atttila, az AC-mogul

[i]"Pesten"[/i]

[b]CSEPELEN!!![/b]

4078 Éles Zoltán 2007-07-12 17:43:55  Előzmény:Prokop Gábor: 42920

Vettem külső 3bar-ost a KO-CSI-nál Pesten.

Akkor mi lehet a gond, ha nem a benzinhiány??
[i](Módosította Sharp 2007.07.12. 19:47-kor)[/i]

4077 Varga Tibor 2007-07-12 17:43:47  Előzmény:Éles Zoltán: 42918

sztem nem tolna eleget a mechanikus ac, tehát elfogyna az anyag, nem lenen megfelelő benzinyomás. milyen ac-d van? a gyári golf IIes dobozos ac, vagy vettél különállót? nekem trabin simán a tank mellé van feltéve az ac a padlólemezre(tehát at ank melette van, nem a tank alatt van az ac), előtte egy nagy benzinszűrő, és sose volt gondom azzal hogy elfogyna az anyag. ki kell folynia rendesen a benzinnnek.

4076 Prokop Gábor 2007-07-12 17:42:45  Előzmény:Éles Zoltán: 42918

Nem nagyon. Alacsony fordulaton (de talán feljebb is) üresre szívná a mechanikus AC-t az elektromos szivíttyú, átszívni meg nem tudja rajta. Így szinte folyamatos benzinhiányod lenne. Igaz, annyival jobb lenne a helyzet, hogy legalább tudnád, miért

(A mechanikus AC épp csak egy kevéssel szálllít többet, mint amennyire szükség van, az elektromos lényegesen többet szív, és tol vissza a másik ágon. Egy óra alatt sokszor átforgatja a teljes tankot.)

4075 Prokop Gábor 2007-07-12 17:39:36  Előzmény:Kovács Imre: 42917

...márha ott is labirintos. Nekem valahogy úgy alakult, hogy a saját autómon kívül (ami itt is, ott is labirintos volt) csak olyan főtengelyekkel találkoztam, ami lendkerék oldalon volt labirintos, ékszíjtárcsánál szimmerringes. Persze utólag visszagondolva ezek éppen uztólag labirintosra alakított főtengelyek lehettek

Egyébként a szíjtárcsa oldalán nem nagyon lehet alakítani. Emlékeim szerint ott a labirint és a szimmerring átmérője más, talán pont ez a fő különbség a kettő között...

(B*sszus, de rég csináltam 2T motort... Utoljára a 2005-ben beállt motoromat ujjaztam fel vagy 1 évvel azelőtt.)

4074 Éles Zoltán 2007-07-12 17:38:53

Üdv mindenkinek!

Még mindig gondom van az AC-val digijetnél. Hátra tettem a tankhoz, most mindenféle szűrőt + szelepet kihagytam a rendszerből csak simán kötöttem be, mentem vele kb 200 km-t gond nélkül, de ma elkezdett dadogni amikor emelkedőről indultam el (a tankban már nemsok benzin volt). Sztem az AC-ra nem folyik rá a nafta.

Eszembe jutott egy megoldás: mi lenne ha visszakötném a gyári ac-t is és az szívná fel a tankból a benzint a nagynyomásút + feltenném a motortérbe.

Kérdésem: ez működne így???

Sharp

4073 Kovács Imre 2007-07-12 17:35:16  Előzmény:Prokop Gábor: 42916

Csak fel kell rakni a labirintos lendkereket a hozzávaló házzal.
Gyujtás oldalon a csapágyat is cserélni kell a labirinthoz, ill. forditva is.
[i](Módosította CRAZYJim 2007.07.12. 19:37-kor)[/i]

4072 Prokop Gábor 2007-07-12 17:30:25  Előzmény:Kovács Imre: 42914

Nem viccelek. Sosem próbáltam még, és be merem vallani, hogy nem vagyok biztos a válaszban

4071  tothistvan 2007-07-12 17:27:10

Tudna valaki segiteni abba, hogy a fordulatszámmerőbe lévő lámpához hogyan tudnék váltásjelzőt bekötni.Trabi 1.1.Előre is köszi.

[i](Módosította pifti 2007.07.12. 20:27-kor)[/i]

4070 Kovács Imre 2007-07-12 17:26:24  Előzmény:Prokop Gábor: 42913

Ez vicc ez a kérdés???

4069 Prokop Gábor 2007-07-12 17:19:18

Kérdezek egy alapvetőt. Nekem szegezte valaki a kérdést, de nem tudok 100% biztonsággal válaszolni. A megoldást sejtem, de a gyakorlatban sosem próbáltam...
Ha egy blokkban szimmeringes főtengely van, a labirintosat beletehetem, csak kell keríteni egy lendkereket meg egy "szimmering nélküli szimmeringfedelet", ugye ? Van más buktatója ?

4068 Németh Gábor 2007-07-12 16:58:07  Előzmény:Ladik Tamás: 42506

Sziasztok a megoldás a Pepita Car kárpitos műhely lett Székesfehérváron.
Szépen megcsinálták, anyaggal együtt 10000ft.
üdv.

4067 Támba Csaba 2007-07-12 12:19:31  Előzmény:Marton Tamás: 42910

Ezt így interneten keresztül nem lehet
Ha látnám a kocsit, megrángatnám az elemeket akkor nyugodt szívvel mondanék véleményt, de így...

A difiben meg új korában is kottyani fog "valami"...mert az a dolga

4066 Marton Tamás 2007-07-12 10:31:51  Előzmény:Támba Csaba: 42902

Köszi a válaszokat!

A gumik tutti jók, az előző garnitúra gumikkal is rázott nagyobb sebességnél.
Akkor féltengely, vagy difi? A difim eléggé "hangos" amikor az egyik oldal meg van elmelve, és forgatom a kereket, lehet hallani hogy kottyan belül. Most akkó cseréljek váltót?

4065 Éles Zoltán 2007-07-12 09:40:30  Előzmény:jocking .: 42905

Azt sajna nemtom mert házilag készült.

4064 Grõb Gyula 2007-07-12 08:19:15  Előzmény:Rell Miklós: 42897

Köszi!

4063 Fodor Ádám 2007-07-12 07:39:03

Egy kis segítség kéne. A hosszú és a rövid 2T Trabi váltóban hol van a különbség?

4062 Varga Tibor 2007-07-12 07:37:38  Előzmény:jocking .: 42905

kb 2 sör

4061 jocking . 2007-07-12 07:25:30  Előzmény:Éles Zoltán: 42903

És mennyiért csinálnak esztergályoséknál egy ilyen "rézgombát"?

4060 Molnár András 2007-07-12 07:15:33  Előzmény:Éles Zoltán: 42903

Napot!

100%-ig 1et értek!!
Nekem is úgy van megoldva. Minek is kellene holmi csöveket vagdosni....

4059 Éles Zoltán 2007-07-12 07:10:54  Előzmény:jocking .: 42894

Szia Jocking!

Van még 1 megoldás. Vedd ki a golf hőgombát (nem a kéket, hanem a másikat), vidd el egy esztergályoshoz és másoltasd le rézből, fúrd ki vágj bele menetet és tekerd bele a trabi gombát. Nekem ez bejött. Most fejből nemtom mekkora menetemelkedésű menetet kell belevágni, de menetfésűvel meg tudod(ják) nézni ha elviszed a trabiét.

Üdv
Sharp
[i](Módosította Sharp 2007.07.12. 09:11-kor)[/i]

4058 Támba Csaba 2007-07-12 05:58:35  Előzmény:Marton Tamás: 42900

A féltengelyen kívűl lehet "kifékezett" és/vagy szálszakadásos gumiabroncs is a hunyó

4057 Varga Tibor 2007-07-12 05:57:59  Előzmény:Marton Tamás: 42900

tengelyirányba kottyanhat, de csavarodni nem csavarodhat. amúgy sztem a féltengelycsillag esett szét/szétkopott, attól ráz. de lehet a difi is a váltóban.

4056 Marton Tamás 2007-07-12 05:03:09

Na szasztok!

Az mitől van (4T), hogy kb. 70-80km/h-tól remeg, ráz, lüktet a kormány oldalirányba? Kormánygömbfejek újak, motortartó gumibakok megfelő állapotban, a jobbos lengőkar frissen cserélve, a balos még jó állapotban.
Nemrég voltam futóműbeállításon is, és azt mondták, hogy a felnik csak minimálisan ütnek, simán belefér még. Már csak a féltengelyek maradtak. Lehet ez tőlük? Kanyarodáskor nem ropognak ugyan de megnéztem mindkettőt (kerekek egyenesbe állítva), és tengelyirányban kb. fél centit kottyan mindkettő, illetve ha megcsavarom kézzel őket, akkor is engednek valamennyit.
Csere?


4055 Pénzes Péter 2007-07-11 23:19:48  Előzmény:Rell Miklós: 42896

semmi köze hozzá. spriccnek külön gombája van

4054 Varga Tibor 2007-07-11 22:09:56  Előzmény:Grõb Gyula: 42885

szélvédőhöz való cucc tuti ragad úgy ahogy kell.

4053 Rell Miklós 2007-07-11 21:43:40  Előzmény:Grõb Gyula: 42885

Hát én bementem az üzletbe, és úgy kértem, hogy sikaflex-szel szeretnék karosszériaelemeket felragasztani, olyat adjanak ami jó. Hát mind a kétszer másmilyet adtak, de szerintem mindkettő jó volt...
Egyébként ha a honlapjukon körülnézel, akkor szerintem az ott található infók alapján magad is tudsz választani, csak hát kérdés, hogy az üzletben vajon lesz-e olyan...