Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

4152 Széplaki Lajos 2007-07-13 19:32:57

Sziasztok.
Lenne egy kérdésem az elektromos AC-val kapcsolatban.
Én is beépitetem egyet a kocsimba (BOSCH külsö AC)a régi helyére, müködik is jól de ugy van bekötve hogyha ráadom a gyujtást folyamatosan megy mig meg nem állok vele.Állandoan kering a benzin,lesz valami baja az AC-nak.
Egyáltalán medig fogja igy birni hogy megy állandoan vagy ennek igy kell menni folyamatosan.
Köszi!

4151 jocking . 2007-07-13 19:17:24  Előzmény:Varga Tibor: 42992

Ha már így eszembe jut:
Nagykariban kié volt az a piros trabi a 130 lovas passat-motorral? Mert nagyon "Tibkéztek" ott a többiek, amikor a sofőrt hívták...

4150 jocking . 2007-07-13 19:13:59

Meg ott van az elején a piros Trabant-felirat...
Miért lenne gusztustalan? Nem szabad ellökni magunkat a gyökerektől...

4149 jocking . 2007-07-13 19:12:23  Előzmény:Pénzes Péter: 42990

Nem, nem, az elején trabi-embléma van álló, merci stílusban, + alatta, a szögletes részen egy VW-matrica-embléma.

4148 Varga Tibor 2007-07-13 19:05:09  Előzmény:Pénzes Péter: 42990

Naaa, na akkor gusztustalan az én szelepfedelem is? üssek bele Ifa emblémát?

4147 Varga Tibor 2007-07-13 19:03:03  Előzmény:Pénzes Péter: 42989

nyomatékkulcs nem kell feltétlen, nekem sincs, csak érezni kell meddig szabad húzni. a hengerfejtömítés meg 3-5 ezer ft.
az meg a másik fele hogy ha semmi baja a motorodnak most, akkor minek bolygatnád?
[i](Módosította Tibke 2007.07.13. 21:04-kor)[/i]

4146 Pénzes Péter 2007-07-13 18:57:55  Előzmény:jocking .: 42988

Szerintem az gusztustalan trabiba, ennyi erővel tehetnél az elejére dacia emblémát

4145 Pénzes Péter 2007-07-13 18:56:57  Előzmény:jocking .: 42987

Drága, meg ha nincs nyomatékkulcsod meg hengerfejcsavarhoz fejed esélytelen.

4144 jocking . 2007-07-13 18:48:19

Azt viszont nem bírom ki, hogy ne rakjam át a VW-s szelepfedelet + a vezérműszíj burkolatot!

4143 jocking . 2007-07-13 18:47:22  Előzmény:Pénzes Péter: 42986

Annyira drága? Vagy csak sz*opás cserélni a hengerfejet?


[i](Módosította jocking 2007.07.13. 20:48-kor)[/i]

4142 Pénzes Péter 2007-07-13 18:39:37  Előzmény:jocking .: 42985

Hát, megspórolsz egy hengerfejtömítést...

4141 jocking . 2007-07-13 18:18:14  Előzmény:Varga Tibor: 42984

Akkor csak a vezérműtengelyt rakjam át?


[i](Módosította jocking 2007.07.13. 20:18-kor)[/i]

4140 Varga Tibor 2007-07-13 17:39:32  Előzmény:jocking .: 42983

én lehet hagynám a golf hidrotőkéit, jobb mint az utángyártott ha nem szólt.
na meg egy lutri hengerfejet feltenni... mi a bajod a Trabiéval?
[i](Módosította Tibke 2007.07.13. 19:41-kor)[/i]

4139 jocking . 2007-07-13 17:27:10  Előzmény:Varga Tibor: 42982

Asszem ezt én is megcsinálom. Felteszem a Golf hengerfejet, csak berakom a vadiúj INA hidrotőkéimet a trabi hengerfejéből. Gondolom, biztos jó bele, ez való a Wareszokba is...

4138 Varga Tibor 2007-07-13 17:18:55  Előzmény:Babecz Tamás: 42981

hidrotőkéből F**it tennék bele, (3200ft darabja) szelepből én nem nagyon tudok mnárkákról, az akár maradhat a régi is, ha nem görbék, be kell őket csak csiszolni, arra sztem ne költs, tökéletes lesz így is.
Himba nincs a golf hidrotőkés motorokban.
szelepvezetőből se tudok nagyon nagy különbségeket.
Szelepszárszimmeringet pedig El***g vagy szintén F**i.
A csillagok a reklámot helyettesítik.
LÉnyeg hogy valami normális márkát vegyél.

Síkolásról annyit hogy nem kell feltétlen ha a régi motoron hibátlan volt, és nem meleg motornál lett levéve. Én még egyet se síkoltam vw motornál, és sose volt gond belőle.
[i](Módosította Tibke 2007.07.13. 19:21-kor)[/i]

4137 Babecz Tamás 2007-07-13 17:11:39

Lenne még egy kérdésem,neki fogok hengerfej felújításnak és ha minőségi alkatrészeket akarok bele rakni (szelepek, himbák,hidrotőkék)milyen gyártmányt válasszak. Vagy kérjek minden 1,3-as II golfhoz?
Ja, a hengerfej amit felakarok újítani elég jól dolgozott, érdemes-e megsíkoltatni?

4136 Babecz Tamás 2007-07-13 17:07:49  Előzmény:Varga Tibor: 42971

OKé! Köszi az infót, cserélek trafót is és ellenálást is, most azzonnal.( a gyári alkatrész raktáramban van mindenből még legalább kettő).

4135 Varga Tibor 2007-07-13 16:47:01  Előzmény:jocking .: 42978

fogyasztás a lábadtól függ. ha ugyanúgy használod ahogy most, akkor nem fog többe tenni. teljesítményt számokba nem tudom, pár lóerő, a veztengely sokat dob.a kettő együtt mondjuk legyen úgy 7 lóerő kb.

4134 jocking . 2007-07-13 16:09:17  Előzmény:Varga Tibor: 42977

Akkor még szerzek egy waresz Y-csövet...
Teljesítmény és fogyasztás miképp változik és mennyivel, ha modjuk felteszem ezt a leömlőt + a vezérműtengelyt? 1.3-as Golf volt.

4133 Varga Tibor 2007-07-13 15:43:56  Előzmény:jocking .: 42976

a golfé az igen, az biztos. arra írtam ha neked még ne moyla nvan, akkor feltenném a golfét.

4132 jocking . 2007-07-13 15:36:16  Előzmény:Varga Tibor: 42975

Úgy néztem, olyan "Wareszos" leömlő, Y-csöves.

4131 Varga Tibor 2007-07-13 15:27:26  Előzmény:jocking .: 42974

van olyan autó amiben abban van, van amiben nincs. hát ha nem abban van akkor nyilván nem kell. Mondjuk én feltenném az az ikercsöves leömőt ha nem az van még rajta.
[i](Módosította Tibke 2007.07.13. 17:28-kor)[/i]

4130 jocking . 2007-07-13 15:18:29

A leömlő miért kell? A lambdaszonda nem abban van...

4129 jocking . 2007-07-13 15:17:02  Előzmény:Varga Tibor: 42972

Köszi a segítséget.
Tehát akkor elvileg elfér az a böszme nagy AC, majd meglátjuk...

4128 Varga Tibor 2007-07-13 15:14:04  Előzmény:jocking .: 42970

szívósor injektorokkal, pillangószeleppel...stb. komletten
- légtömegmérő [b] kell.[/b]
- termosztátház kompletten [b] kell.[/b]
- Golf II AC-pumpája (ahogy elnézem, nem fog elférni a trabi alatt; komolyan, a Zil-eknek nincs ekkora AC-jük!)[b] kell.[/b]

elfér az amúgy, épp atank aljáig fog lelógni, én tettem már fel ilyet. de a 4 csőből csak kettő kell majd, belefolyik a benzin a tartályba, és onnan tolja az ac tovább a naftát.

- azért hoztam 1 légszűrőházat, hátha... [b]esélytelen, nem fér el.[/b]
- DIGIJET központi egység [b] kell.[/b]
- 1,5 km kábel [b] kell.[/b]
- reléket nem válogattuk, megkaptam a komplett biztosítéktáblát

ebből kell majd egy 4 lábú relé az ac-nak, és egy relé a komputernek.

- vmi aktívszéntartály (kocsi jobb elejében volt, egy méretes henger; állítólag szellőzteti a benzint, vagy mi) [b] nem kell,kihagyható.[/b]
- alul, a szívósor alatt, a vízpumpa fémcsövére volt rögzítve valami kis "izé", amire csövek mentek a pillangószelep felé/felől [b] kell,ez állítja az alapjáratot.[/b]
- leömlő [b] kell,a lambdaszonda miatt[/b]
- ja, és a komplett hengerfej. ezt már neked kell eldöntetni, cseréled-e a vagy se.

[i](Módosította Tibke 2007.07.13. 17:14-kor)[/i]

4127 Varga Tibor 2007-07-13 15:07:35  Előzmény:Babecz Tamás: 42969

bizony az a fehér valami. de én trafót is cserélnék akkor,é s tuti megoldódik a problémád.

4126 jocking . 2007-07-13 14:15:15

Na akkor: Voltam Nagykónyiban a bontós fickónál. Megérte elmenni!
24 roppancsot fizettem, és hoztam cserébe egy "fél autót"!

Most akkor leítom, miket hoztam, azt szeretném, ha megmondanátok, hogy ebből mi kell az injektor beépítéséhez:
- szívósor injektorokkal, pillangószeleppel...stb. komletten
- légtömegmérő
- termosztátház kompletten
- Golf II AC-pumpája (ahogy elnézem, nem fog elférni a trabi alatt; komolyan, a Zil-eknek nincs ekkora AC-jük!)
- azért hoztam 1 légszűrőházat, hátha...
- DIGIJET központi egység
- 1,5 km kábel
- reléket nem válogattuk, megkaptam a komplett biztosítéktáblát
- vmi aktívszéntartály (kocsi jobb elejében volt, egy méretes henger; állítólag szellőzteti a benzint, vagy mi)
- alul, a szívósor alatt, a vízpumpa fémcsövére volt rögzítve valami kis "izé", amire csövek mentek a pillangószelep felé/felől
- leömlő
- ja, és a komplett hengerfej.

Most akkor ezekből mit kell felhasználni?
Előre is köszi a válaszokat.

4125 Babecz Tamás 2007-07-13 12:50:05  Előzmény:Varga Tibor: 42963

Igen a rotor közepe is megszokott olvadni, álltalában cserélnm kell a fedéllel eggyüt. Az előtétellenállás az a fehér valami a trafó előtt?

4124 Molnár András 2007-07-13 12:01:53

Én sem értem az AC problémákat. Tank mellé felfogatni (megteszi a sthill szalag) rádugni a csövet és késsz! Nekem egyszintben van a tank aljával. Még nem akadt fel sehol.

4123 Urgyán Imre 2007-07-13 11:43:18  Előzmény:Prokop Gábor: 42919

"(B*sszus, de rég csináltam 2T motort... Utoljára a 2005-ben beállt motoromat [b]ujjaztam fel[/b] vagy 1 évvel azelőtt.)"

Meg sem merem kérdezni...

4122 Urgyán Imre 2007-07-13 11:40:44  Előzmény:Prokop Gábor: 42923

Ő a király, ez nem vita

Vajon mi honnan vettük az AC-ket?

4121 Prokop Gábor 2007-07-13 11:27:42  Előzmény: tothistvan: 42960

[i]"Van valakinek ötlete a váltásjelző bekőtéséhez."[/i]

Leírtam, mire vagy még kíváncsi ?

4120 Varga Tibor 2007-07-13 11:27:40

feleslegesen bonyolítjátok túl ezt az injektor témát. amit én megcsinálnék ha most csinálnám az injektort, hogy a tankból a kivezető csövet azt lejebb tenném, hogy teljesen az aljáról szívjon. aztán nagy benzinszűrő(ami a nyugati autókba is van) utána pedig az ac. arra valóban ügyelni kellene hogy levegőt ne szívjon az ac, mert hamarabb tönkremegy. ezt meg mással nem lehet minthogy nem hagyjuk hogy nagyon kiüürüljön az tank. Nekem 2 éve van elektormos ac, hátul, ha kell le is fotózhatom ha valakinek segít. Gond nélkül üzemel, pedig bontott ac volt, és a benzin is volt hogy csak 1-2 liter volt benne.
Gyárilag a golfokban, polokban pedig 2 ac volt, egy a tankban ez nyomta a benzint a tank meletti tartályba, amibe volt a nagynomású ac. Csak ez trabinál nem kivitelezhető.
[i](Módosította Tibke 2007.07.13. 13:28-kor)[/i]

4119 Varga Tibor 2007-07-13 11:22:30  Előzmény:Babecz Tamás: 42958

a rotor is olvadozik? mert akkor cserélj előtétellenállást.

4118 Tóth Szasza 2007-07-13 10:46:15  Előzmény:Katona Zoltán: 42953

Injektorrol annyit,hogy ha kész lesz többet tudok,injektor visszafolyója vissza lesz vezetve a kis tartályba aztán,hogy mit mutat majd mesélek...Nagy gond akkor sincs ha nem jó mert akkor feldobom hátra...Aztán majd a technika igazol

4117 Tóth Szasza 2007-07-13 10:42:41  Előzmény:Babecz Tamás: 42958

Ilyen Gondom nekem is volt anno én szétrobbantottam a karbit apró miszlikekre átmostam kifuvattam mindent,Mindkét csavart betekertem csuttra(Levegő,benzin)Felraktam a bowden csavarjával adtam neki gázt,addig játszottam a két csavarral mig egyenletes nem lett+kicseréltem az alapjárati karbi elektronikát az elosztófedelet és a Gyujtáselektronikát...Azóta patika volt

4116  tothistvan 2007-07-13 10:31:29

A hűtőből vedd ki a gombát és nézd meg hány foknál kapcsol ha hamar kapcsol pl 70c-nál kapcsol meg van a baki.A gyujtásnak tudomásom szerint semmi köze hozzá. Van valakinek ötlete a váltásjelző bekőtéséhez.

4115 Pénzes Péter 2007-07-13 10:31:24  Előzmény:Babecz Tamás: 42958

Összefügghet. Így neten keresztül ténneg csak tippelni lehet. Én gyújtás jeladó környékére gyanakszom, de bármi lehet CAN-elektronikán kívül

4114 Babecz Tamás 2007-07-13 09:58:40

Helló mindenki

Tippet kérnék mi lehet a gond a trabimmal. Üzemmeleg motornál, hosszabb út után, eltűnik az alapjáratom, és nagyon nehezen indul. Ha a városban járkálok bármennyit nincs gond, de ha városon kívűl megyek huzamosabb ideig az első kuplongolásnál le áll a motor. Ha vissza hűlik a motor, vagy hideg semmi gond. Kicseréltem az alapjárati elktronikát is, de csak egy pát hétig volt jó és újra csinálja. A karbit is "megnéztem" de igzán nem találtam problémát.
Ja, az elosztofedél kb 2000 km-t bír, utána elreped ezt kb 1 éve csinálja. sok márkát kipróbáltam, de az eredmény ugyanaz. Összefüghet a két dolog?

4113 Pénzes Péter 2007-07-13 09:41:49  Előzmény:Rell Miklós: 42955

Nekem ugyanezt csinálja. Kombi műszeren alsó zöld világít amikor bekapcsol, szval túl meleg nem lehet a motor.
Amúgy lesz4rom, inkább elöbb kapcsoljon be, abból nem lehet baj

4112 Rell Miklós 2007-07-13 09:40:30

hát én nemtom, én nem értek hozzá, de mégis belepofázok.
Hát gondolom az eredeti tank-kivezető csövek maradnak meg mindenkinél aki elektromos ac-t rak be... Akkor meg a levegőszívás szempontjából tökmindegy hol az ac... Én hátra raknám el valahova, felesleges sztem a tank alá rakni, ha levegőt szív az attól független, így hát hátul, de a lehető legmagasabban, védett helyen helyezném el...
De mondom, én még nem is láttam ilyet...

4111 Rell Miklós 2007-07-13 09:35:26  Előzmény: tothistvan: 42951

Hát nekem meg ha melegebb van szinte nem is tudok úgy menni vele, hogy ne járjon a venti. De mindez igaz termosztát nélkül is, úgyhogy nemtommiven... Még arra tippelek, hogy a gyújtásom esetleg nem jól van állítva, mert eredetileg nagyon kicsi volt az előgyújtás, én adtam neki, aztán apám is adott neki, most meg lehet hogy már túl nagy... Egyszer elviszem vlaahova, hogy lőjék már be rendesen műszerrel... De nemtom, lehet egyáltalán ettől a melegedés? Túl még nem melegedett, de... nagy dög melegben szinte folyton jár a venti... Egyszer már rá kéne szánnom magamn, hogy rendesen "hitelesítsem" a mutatós műszeremet, és beszereljem, hogy lássam az aktuális hőfokot... Az is lehet, hogy a ventikapcsolóm szar... Bár nem hinném...

[i](Módosította Grisa 2007.07.13. 11:36-kor)[/i]

4110 Katona Zoltán 2007-07-13 09:14:29  Előzmény:Biacsics Gábor: 42952

mink megcsinátuk 2hete sokkal egyszerűbben nem?

4109 Katona Zoltán 2007-07-13 09:11:02  Előzmény:Biacsics Gábor: 42952

szerintem a mechanikus ac nem termel annyit, hogy az elektromos ac ki ne rántsa a tartályból. Főleg itt valami 3bar-os ac-ről beszéltek. Sőt, gondolj az indíttásra, amikor már az elektromos dolgozik, amikor gyújtást adsz rá a mechanikus meg csak akkor ha forog a motor. Eleve hátrányból indul...
Vagy a kistartályba van visszavezetve az elektromos túlfolyója?
Ez most jutott eszembe...
akkor lehet működne... sőt!
De mér kell bonyolítani?
[i](Módosította EnergieQuality 2007.07.13. 11:12-kor)[/i]

4108 Biacsics Gábor 2007-07-13 07:38:47  Előzmény:Tóth Szasza: 42948

Abban az esetben működik ha a két rendszerkört csinálsz:egyik kör tanktól a kis tartályig mechanikus ac-vel +visszafolyóval a tankba,másik kör kis tartálytól a befecsizőkig elektromos ac-vel +visszafolyóval a kis tartályba.Néhány golfba,poloba is igy volt csak két elektromos ac-vel,+ hátul volt a kis tartály.

4107  tothistvan 2007-07-13 05:22:59

Nekem egy olyan kéne ami pl.4000-3s fordulatnál nem csak felvillan hanem folyamatosan ég még fentebb nem kapcsolok.A gépet meg még csak 3-szor sikerűt úgy meghajtani,hogy a ventilátor beinduljon,pedig sokszor kapot már a jóból.

4106 Beke Tamás 2007-07-13 00:03:06  Előzmény:Tóth Szasza: 42948

Szia, szerintem nem fog működni a dolog, mivel az elektromos AC nagyobb nyomású benzin-áramoltatása nagyobb térfogatáramot is jelent, ami azt takarja, hogy több benzint lök át ugyanazon a csövön egységnyi idő alatt, mint a mechanikus. Ezáltal hiába termel a régi AC egy külön tarályba egy idő után biztos, hogy kiszívja belőle az elektromos AC a benyát. Ha tartály nélkül rakod mögé, vagy lelégteleníted a tartályt indítás előtt, akkor esetleg működhet a dolog, csak akkor meg az elektromos AC nagyobb szívóhatása majd egy (elég rövid) idő után folyamatosan nyitva tartja a mechanikus AC mindkét visszacsapó membránját, tehát mondhatni kiiktatja azt. Sőt a mechanikus AC "pumpálómembránja" által keltett lökéshullámok meg is zavarhatják a mögé rakott villanyost... Az elektronyos AC akkor működik jól, ha megfelelő ellennyomás van a kimenő oldalán, ezért van a benzintanknál és nem távol tőle, mert így nyomással és nem szívással kell leküzdenie a benzincső csőveszteség-tényezőjét. Aztán láttak már karón varjút, szólj, ha mégis műxik!

4105  Szabo/Trabant/Gabor 2007-07-12 22:37:31  Előzmény:Prokop Gábor: 42913

Bele.
Gyújtás oldal semmi alakítás.
Lendkerék oldalon ,labirintos lendkerék + l.ház.
Középre viszont fúrni kell egy lyukat,mert az "új" főtengelynek ugye van 1 illesztőcsapja ,mindegy hg alsó v a felsőházba.

4104 Tóth Szasza 2007-07-12 22:34:56  Előzmény:jocking .: 42936

Nekem jövő héten kerül be az elektromos ac a mocitérbe,gyári ac az nyomja majd bele egy tartályba amiböl elvileg szívja fel az elektromos ac...remélem nem fogy el majd a benzin De majd beszámolok...Én igazábol nem akarnám hátrarakni mert túl alacsonyra kéne

[i](Módosította Szasza01 2007.07.13. 00:35-kor)[/i]

4103 Rell Miklós 2007-07-12 22:17:29  Előzmény:Pénzes Péter: 42946

ez akkor is jelzett, ha vissza kellett váltani. Már amíg jó volt... Ha pl jó mélyen volt nyomva a pedál de a fordulat nem volt elég nagy, akkor is...