Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

9202 Madocsai Gergely 2008-07-06 04:29:12  Előzmény:Berend Miklós: 48044

Csak 1 tipp:
Ha nem a 4T elejét, ill. régi, kúpos 601(600, 500)-est szertnél szétszedni, akkor a tengelycsawar oldása után felemelt állapotban elég egy jól irányzott rugás a gumira oldalirányból, oszt már lent is wan a kerék a dob+aggyal. (A korábban felsoroltakhoz pedig nem árt a lehúzó...)
[i](Módosította madogery 2008.07.06. 06:38-kor)[/i]

9201 Marton Tamás 2008-07-05 23:17:04  Előzmény:Madocsai Gergely: 48041

Háttt ... van még bennük elég anyag, főleg, hogy a rugók rányomják a forgórészre, szóval amíg csontig el nem kopik addig annak jónak kéne lennie. Szopok ezzel már egy ideje, jó lenne már az alagút végét látni
Mind1. Behúzó vissza régi, aztán majd lesz valami.

9200 Berend Miklós 2008-07-05 22:21:38

Úrak! Keresek egy olyan agylehúzót amelyik a kerékcsavarokra rögzítve húzza le az agyat a dobbal együtt.Ha Valaki tud valmit jelezze. Üdv.

9199 Sövényházi József 2008-07-05 21:04:46

Heyho! 4T-s kollegák segítsége kéne! a hátsólámpánál a zöld/piros és fekete/piros kábelek közül melyik a fék és melyik a helyzet? nem szívesen cserélném fel a 21 és 5 Wattokat

9198 Gyapjas Gergely 2008-07-05 19:54:29  Előzmény:: 48039

Direktszűrő +10le.
Sportkipufogó (motorutánzatú) +10le.
Ledes szelepsapka +5le.
Krómozott M3-as visszapillantótükör +5le.

Amúgy szeritem ha nagy széria 4t-re felesleges az 50-es rendszer. Ezek az olcsó direktszűrők egy kalap sz@rt se érnek. Ha nagy szívóhangot akarsz akkor csinálj igényesen egy nyitott légszűrőházat. Ha egy pár plusz lovat szeretnél akkor az ismert módszerek szerint alakítgasd a motorod. De hidd el egy jó futómű egy jó fékkel jó pár lóerőt tud pótolni.

9197 Madocsai Gergely 2008-07-05 19:30:22  Előzmény:Marton Tamás: 48040

Kérdés: szén/bronzkefék újak/okésak??? Mert ha kopottak akkoris produkálhat ilyet...

9196 Marton Tamás 2008-07-05 19:21:30

A kukim kivan ezzel a gonosz önindítóval!
Gondoltam kicserélem a bendixet egy másikéra, na meg egyúttal a behúzómágnest is. Először nagy zsírul indult, direkt indítgattam egymás után sokszor, persze hideg mocinál. Utána mentem egy jó nagy kört (jól bemelegedett a motor) utána begurultam az udvarba, leállítom, indítanám, erre nagyon erőtlenül tekert egyet, azután meg akármennyiszer indítóztam, csak kattogott
Ez a mágnes baja mi? De mé csak melegben szopat ez a szemét önindító?
Holnap csere vissza a másik mágnes, remélem a bendix OK lesz.
Ja amúgy bendixet kapok e boltba újat?

9195 (Törölt felhasználó) 2008-07-05 11:44:47

Üdv,
mennyi értelme van egy direkt szűrőnek és egy sprotdobnak a látványon és hangon kívül mondjuk egy 50-es rendszerben?
Kutya

9194 Varga Tibor 2008-07-04 21:45:24  Előzmény:Fluck Dávid: 48031

Elektromos AC-re nincs értelme cserélni gyári karbi esetén, csak akkor kell ha keveset szállítana gyári karbi az esetleges másik karburátornak. Vagy ha pl veztengely cserénél az új tengelyen nincs bütyök a mechanikus AC hajtására.

9193 Varga Tibor 2008-07-04 21:44:08  Előzmény:Fluck Dávid: 48034

Pontosítok: Már nem megy át se átalakítási engedéllyel, se anélkül normál műszakin. Persze a pénz csodákra képes.
De hivatalosan már nem lehet fékátalakítást eszközölni egyik autón se.

9192 (Törölt felhasználó) 2008-07-04 15:47:05

Szerintetek mennyit lehetne kérni egy soha nem használt Trabant tetőcsomagtartóért

9191 Fluck Dávid 2008-07-04 13:13:16  Előzmény:Karches Attila: 48033

Megpróbálom, köszönöm! Kicserélem talppal, és leömlővel együtt....

Van egy komplett, csak fel kell javítani!

9190 Fluck Dávid 2008-07-04 13:12:18  Előzmény:: 48032

KPM-vizsga.....szerintem

Akkor asszem le tudod papirozni, de nem biztos.
Átalakítási engedélyel a kezedben megcsinálod, elviszed KPM műszakira, ott lelehet. De nem vagyok benne biztos....

9189 Karches Attila 2008-07-04 10:20:59  Előzmény:Fluck Dávid: 48031

Sokmindentől lehet, de nem az AC az biztos. Régi karbival nekem is ugyan ez volt. Dolgoztam mint pizzafutár, és hiába mentünk kis távolságokat, de egész nap meleg motorral járkáltam. Akkor nekem is beérte 7literrel, de volt, hogy megette a 12-t...
Szerintem ne foglalkozz vele, vagy cseréld ki a karbit.

9188 (Törölt felhasználó) 2008-07-04 05:00:11  Előzmény:Fluck Dávid: 48027

És van ahol le lehet papírozni a tárcsaféket? mert én annak idején már a wartburg dobot sem tudtam, viszont minden mást igen

9187 Fluck Dávid 2008-07-03 20:53:40  Előzmény:Karches Attila: 48030

Gond nincs vele, csak valamért néha rengeteget eszik, és nem tudom, hogy mért.
Van, amkor 6-7 l -es fogyasztással eljárkálok, van, amkor beránt 8-9et. pedg stíluslag ugyanúgy megek. Ötlet valaknek?

9186 Karches Attila 2008-07-03 20:36:01  Előzmény:Fluck Dávid: 48029

Ha megbízhatóan működik a gyárid akkor szerintem csak pénzkidobás. Ha szarul akkor lehet, hogy érdemes.

9185 Fluck Dávid 2008-07-03 18:59:02  Előzmény: hks: 48028

Köszönöm!
Az elektromos AC az OK!

Tényleg! Erről jut eszembe!
Mi a véleményetek, a 4T gyári AC elektromos AC-re történő cseréjének van valami értelme; segít valamit, vagy igazábol semmi.....

9184  hks 2008-07-03 18:55:30  Előzmény:Fluck Dávid: 48027

bizony jól beszélsz

9183 Fluck Dávid 2008-07-03 18:54:31  Előzmény: hks: 48026

Bocsi kollega, de...
Pontosítsunk...

CSAK átalakítási engedély megléte esetén megy át...
A 2T-men ezért nincs tárcsafék.

9182  hks 2008-07-03 18:34:36  Előzmény:Tóth László: 48025

ac elektromos kell fék golf a legegyszerűbb. átépítési engedéllyel lehet hogy átmegy műszakin.

9181 Tóth László 2008-07-03 18:28:14

Szijasztok!

most kezdek a trabantom felújítását, és lenne néhány kérdésem.
Lehet már feltették őket, és meg is válaszoltátok, de nem igazán volt türelmem, mind a majdnem 10000 bejegyzést átolvasni.
először is, ha 2t trabiban hátra akarom rakni a tankot, akkor milyen AC kell bele? mechanikus v eletromos?
és ha tárcsa féket akarok felrakni rá akkor milyet érdemes? ill, átmegy e vele forgalmin?
szerintem az átalakítás alatt még jó párszor fordulok hozzátok
előre is köszi a segítséget:
Laci (Jézus)

9180 Majzik Péter 2008-07-03 17:50:09

köszönöm a hozzászólásokat, majd lesz vele valami...

9179 Gonda László 2008-07-03 14:45:05

Egy kis segítség, ha valaki riasztót tenne be:
[url]http://trabantforum.uw.hu/riasztszerelestrabantba.html[/url]
Nem ördöngősség, épp egy kicsivel került 10ezer felett, s kényelmes is.
Remélem tudja hasznosítani valaki a rajzot. Idővel kicsit javítok rajta, még nem próbáltam minden funkciót.
Kérdéseket, ötleteket szívesen fogadok...

9178 Karches Attila 2008-07-02 21:02:33  Előzmény:Majzik Péter: 48018

Szerintem is sikerült túlfeszíteni. Hasonló hibát követtem el én is, mindenképp lazítani kell rajta. De ha már egyszer elkezdett szólni a csapágy nem fogja abbahagyni.

9177 Karches Attila 2008-07-02 21:00:05  Előzmény:: 48014

Ha cseréled a vezérmű tengelyt, vegyél bele új szimeringeket, ne járj úgy mint én...aki hallgatott az "öregekre" és "jóazmég úgy" mondat elhangzása után régivel raktam össze. Hát jön is az olaj. Meg amikor lazítod ki a régi tengelyt, fokozatosan és sorban lazitsd a csavarokat mert eltörhet. Lehúzásnál ugyan így. (legalábbis így tanították)
Az 1.3 leömlőhöz megvetted az Y-t is? Mert nem lehet összerakni az 1.1 csövével.

9176 Majzik Péter 2008-07-02 20:46:52  Előzmény:Prokop Gábor: 48019

Nem, a feszesség elméletileg jó. De már én is azon gondolkodom, hogy lazítani kéne. A szerelő viszont esküszik rá, hogy a szíj az úgy jó... Na majd holnap megnézzük mi lesz és majd megírom! Köszi

9175 Prokop Gábor 2008-07-02 20:38:19  Előzmény:Majzik Péter: 48018

Nem lett esetleg túlfeszítve a szíj ?

9174 Majzik Péter 2008-07-02 20:29:49

Halihó!
Lenne egy olyan problémám, hogy elméletileg a vízpumpám nyekergett már nagyon, ezért most kicseréltük... De az új sem csendesebb Elképzelhető az, hogy nagyon rossz minőségű pumpát vettem, vagy esetleg más adja a hangot? Nem generátor az biztos! Ha valaki tudna segíteni azt előre is köszönöm!
Üdv: akrez

9173 (Törölt felhasználó) 2008-07-02 20:05:04  Előzmény:jocking .: 48016

KöszikeÍgy is fogom tenni

9172 jocking . 2008-07-02 19:45:38  Előzmény:: 48014

Tulajdonképpen csak arra kell ügyelni, hog szétszedésnél és összerakásnál is jelre legyen állítva a vezérlés. Cserélni talán a kipufftömítést lenne érdemes, de én lehet beruháznék egy új vízpumpa-vezérműszíj kombóra is, ha már csereérett.

9171 Babecz Tamás 2008-07-02 19:02:51  Előzmény:Varga Tibor: 48012

Oké, nagyon köszi.Szólni fogok

9170 (Törölt felhasználó) 2008-07-02 18:30:02

Sziasztok.
Beszereztem Trabimba 1.3 leömlőt és vezértengelyt.Cserénél mire kell ügyelni,és még mit érdemes kicserélni ha már ugyis meg lesz bontva ez a része a mocinak?Tudom,hogy itt le van írva de kiváncsi lennék tapasztalatokra is

9169 Varga Tibor 2008-07-02 18:10:31  Előzmény:Marton Tamás: 48009

Szia!
Golf I 1.1-1.3hoz kérd, 180 mm átmérőjű kell neked. IIes golfnál csak első években volt 180-as, utána már 190es lett, ez nem jó a Trabiba.
Ha 4es váltóval rakod össze, valóban reszelni kell, mert beleérne a lamella kinyomott állapotban a kinyomócsapágyat megvezető gyűrűbe. Ha körbe reszelsz 2mm-t, tuti nem lesz ilyen gond.

9168 Varga Tibor 2008-07-02 18:03:50  Előzmény:Babecz Tamás: 48008

Tehát 1.6os 75 lovas motor mellé menne a váltó? HA nem szeretnél hosszút, Polo váltókban kéne gondolkoznod, IIes poloéban pl ott az AHD, AHZ ,CEM, 6N Polokban: CWN,CWS, DCD. Ezek a kifejezetten rövid váltók.
De mivel olyan nagy kínálat általában nincs hogy válogass, ha találsz egy váltót szólj, és megnézem az áttételeit.

9167 Madocsai Gergely 2008-07-02 07:00:44  Előzmény:Marton Tamás: 48010

A 2T-n nem egészen uolyanok a fékek, uis a munkahengerek átmérője különbözik, ill. elöl duplex, stb...
A másik legfontosabb, h a 4T-n az egyes fékkörök - bár eléggé idióta módon, de - átlósan wannak kapcsolwa, míg 2T-n az első, és a hátsó fékek alkotják az egyes fékköröket. Egy fékkörökön belül az egyes fékmunkahengerek azonos (közös) erőre wannak kapcsolwa, és pontosan a fent említett munkahengerek átmérőbeli különbségei miatt - p=F/A értelmében - nem kell a fékerőelosztó! (egykörösnél a szitu uez) - szerintem...

Kopp! hát ezért nemfog a fék, a xar a fékerőelosztó... OK, lassan, de biztosan leesett...

Így felmerült egy kérdésem: 4T-n: fogom a 2T ffh-t, felrakom, de úgy, hogy a féket 2T módon kötöm be, és hátra csak egy fékcsöwet teszek, elosztówal. Elöl a - 2T mh-hez wiszonyítwa - bazi(?) átmérőjű tárcsás fékdugattyú + a tárcsafék alapból jobb hatáswonala (w mia szösz:confused is rádob a fékhatásra.

Szerintetek totál ez hülyeség, mi erről a wéleményetek?
[i](Módosította madogery 2008.07.02. 09:01-kor)[/i]

9166 Marton Tamás 2008-07-02 05:08:28  Előzmény:jocking .: 48006

Ja jóvan, én eztet nem tuttam
Mondjuk logikus, mivel a 2T-n négy ugyanolyan dobfék van (gondolom), és mivel egyformák, így nem sok értelem van osztogatni, úgyis ugyanúgy fognak. Mondjuk azé fékezéskor ott is elől van a nagyobb súly, szal ...
Na mind1, megint okosabb lettem

9165 Marton Tamás 2008-07-02 05:06:06  Előzmény:Varga Tibor: 48007

Tibke!

Szeretnék QH kuplungszettet venni a 4T-mbe. A kérdésem az, hogy ezt melyik Golfhoz szokták kérni a bótban? Mert már nagyon kellene, igen trágya mán a kuplungom. Ja meg az egyik srác akinek szintén ez van beépítve, aszonta, hogy valamennyit reszelni kell a szerkezet lamelláiból. Mé kell amúgy? Ha ez így van, akkor mennyit kell?

Köszi!

9164 Babecz Tamás 2008-07-01 19:31:41  Előzmény:Varga Tibor: 48007

Helló Tibke.

Váltókódot nem tudok mondani, de a váltó 94-es, 60-lovas, 1,4 - 8 szelepes motorról való. A motor 96-os, 8 szelepes, 75 lovas.
Az a lényeg hogy ne hosszú váltó legyen (versenyezni nem igazán akarok). Ha van tipped a váltókódra, akkor olyat keresek, még nem vettem meg semmit.


Köszi az infó(kat)t.

Babecz
[i](Módosította babecztomik 2008.07.01. 21:32-kor)[/i]

9163 Varga Tibor 2008-07-01 18:34:46  Előzmény:Babecz Tamás: 48001

Ha gyorsulásra akarod a cuccot, írd le a váltókódod, és megmondom hogy jó-e. Bár sztem ha IIIas Golfé a váltód, akkor az hosszabb áttételű, nem éppen gyorsulásra ideális.

9162 jocking . 2008-07-01 09:03:19  Előzmény:Marton Tamás: 48004

Tuti különbözik a kettő, mivel a 2T-ken nincs.

9161 Marton Tamás 2008-07-01 05:20:31  Előzmény: Ruspy: 47998

Menetvágót ismeritek? Ha igen, akkor használjátok! Fúrjátok fel egyel nagyobb méretre, (asszem akkor 20-as lesz), bele egy új csavart, oszt viszlát!
Másik olajteknő ...ugyanmá!

9160 Marton Tamás 2008-07-01 05:18:01  Előzmény:Madocsai Gergely: 48002

A zsombicar.hu-n árulnak fékerőelosztót 2700-ért (valami patron), mondjuk oda 1.1 van írva. Nem tudom különbözik e a 2T-é, a 4T-étől. Érdemes lenne venni egyet nem?

9159 Marton Tamás 2008-07-01 05:15:43  Előzmény:Karches Attila: 47990

Érdemes karbit is cserélni, nem csak a fúvókák méretében különböznek! Az 1.1-é 32TLA, az 1.3-masé 34TLA. A szám a torok átmérőjét jelenti mm-ben persze. Az a 2mm elég sokat számít! Én már szenvedek egy ideje 2waresz karbival, de sehogy nem akar összejönni egyik sem, nincs alapjárat, fullad, stb... szinte már feladtam, de most küldenek nekem még egyet, működő kocsiról lett levéve. Amúgy az egyiket többé kevésbé normális működésre tudtam bírni, és igencsak érezhető volt a különbség! Szóval cserélni kell azt is!

9158 Madocsai Gergely 2008-06-30 20:28:45  Előzmény:Szigeti József: 47979

Hoppá! Akkor itt a hiba - egyik lehetséges - oka! THX!
Tudja wki, h hogyan néz ki belülről egy ilyen, ill. h szerelhető-e? (Nem a nagy "duo-nyomásátalakító"-ra gondolok, hanem a két kis hengeres akármikre)

9157 Babecz Tamás 2008-06-30 18:46:57

Helló

1,6-os motorhoz, 1,4-es váltót szeretnék passzíntani. Minden alkatrész III-as golfból való. Gyorsulásra szeretném hegyezni a dolgot, és az lenne a kérdésem, hogy jólehet-e ez a konfiguráció. Esetleg más tipp.


Köszi

9156 Madocsai Gergely 2008-06-30 18:16:07  Előzmény:: 47999

Ha a kihagyás alatt azt érted, h az önindítő behúz, forog, csaka mocit nem forgatja, lehet, h a bendix a xar, de ha be-bekussol tekerés közben, és elég nehézkes/gyenge, akkor a szén/bronzkefék koptak szét - amennyiben minden kontaktus, kábel, behúzó okés.

[i](Módosította madogery 2008.06.30. 20:18-kor)[/i]

9155 (Törölt felhasználó) 2008-06-30 17:32:56

Hellosztok!

Egy olyan gond merült fel hogy, (2T) ha indítózok akkor bizonyos idöközönként valami fogja a motort, és kb. 1 mp-re kihagy az inditómotor forgása, ez mitöl lehet? önindító le lett szedve, és akkor semmi baja nem volt folyamatosan pörgöt miután behuzott. Lehet mégis ez a rossz, mivel azért nagyobb terhelést kap ha forgatja a motort. Köszi!

9154  Ruspy 2008-06-30 17:32:29

Hali!Tegnap olajat akart cserélni a trabiban a szerelőhaver, de amikor visszatekerte az olajleeresztő csavart megszakadt a menet... se ki se be... lehet ezt javitani vagy vennem kell egy másik "olajteknőt" ?

9153 Farkas Zoltán 2008-06-30 15:35:38  Előzmény:Prokop Gábor: 47993

A sürített levegő 100-200 sőtt 500-800 fokot is eléri a turbónál ami nagyon meghaladja ezt a 85fokos mértéket amiről beszélünk és ezért kell hűteni.Ezen a hőfokon a benzin már gáz halmazállapotban leledzik és igencsak robbanékony.A 85fok csak langyos ehhez képest de majd ha lekötöm kiderül mi változik és mennyire
A mese a sport és tuning alkatrészekről már az én koromban is megvolt annó,a teljesitményt nem ilyen csillogó dolgok adják. "ha megveszi a csigapörgettyűs világító karburátorbuherát 10% fogyasztáscsökkenést garantálunk" ilyen dolgokkal tele volt régen a piac és ha valaki megvett 5-8db ilyen "készüléket" akkor már termelte a benzint a kocsija és saját benzinkutat nyitott a kertben. DDD
Három darab 2T s Trabin tanultam meg mi az autó,mi a szerelés és most 13év után vettem ezt a Warbit ami már nem az a kocsi motorikusan mint a 2T s társa.Ti vagytok tapasztaltabbak eben a kérdésben,ezért is vagyok itt.Talikra nem fogok járni (de egyszer tiszteletem teszem majd) viszont a műszaki kérdések nagyon érdekelnek.