Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

4302 Rell Miklós 2007-07-21 17:24:39  Előzmény: Ruspy: 43145

bocsi, kicsit félreérthető lehettem... Szóval zsírzópont sehol...

4301  Ruspy 2007-07-21 17:17:53

még nem próbáltam direktre kötni, kapcsoló van bekötve... ezek szerint nem meríti főleg ha nem hallgatom a zenét. csak a memóriája miatt kell, annyit bír gondolom.

4300 Babecz Tamás 2007-07-21 16:43:37

Hali

Most OFF leszek egy kicsit. Van egy pólóm amin 6j széles felni van 165-ös gumival gyárilag. Na kérem, erre a felnire a 185/50 gumi felmegy szépen, vagy vegyek inkább szélesebb felnit is.(A Kedves ma leparkolt az autóval.Egy felni és egy gumi mínusz az eredmény).

4299 Rell Miklós 2007-07-21 16:41:46  Előzmény: Ruspy: 43141

sehol...

4298 Sánta János 2007-07-21 16:37:57  Előzmény: Ruspy: 43141

Szerintem állandóra vagyis nekem van egy fix pozitív egy test meg egy a gyujtáskapcsra ha leveszem a gyujtást semmit nem szabadna meriteni neki. Nekem pl szólhat egész nap és nem merül le Nem lehet h rosz az aksid már?

4297  Ruspy 2007-07-21 16:28:37

egy kicsit off, de olyan kérdésem lenne, hogy ti átlag trabant userek, hogyan használjátok az autórádiótokat?: külön kapcsolóval vagy direktre kötve?

Lemeríti-e a 44 aH akksimat ha az állandókábelt rákötöm és külön a gyújtásra a másikat(+12)?

Még egy kérdés: Hol van a 4T Trabi kormányon a zsírzó pont?

4296 Prokop Gábor 2007-07-21 13:25:29  Előzmény:jocking .: 43139

Ebben nincs fluxuskondenzátor, mert hengerenkénti lambdaszondás

4295 jocking . 2007-07-21 13:10:24  Előzmény:Prokop Gábor: 43138

Ugye-ugye... De aztán vigyázz, hogy a fluxuskondenzátor rendesen kapja a jelet...

4294 Prokop Gábor 2007-07-21 12:58:22

Nakérem... Hirtelen felindulásból bevásárlok én is. 1.3 NZ hengerenkénti cucc, holnap hozom, asszem cikk lesz az injektor-beépítésről - úgyis mindig ez a fő vonulat a topicban

4293 jocking . 2007-07-21 10:36:11  Előzmény:Rell Miklós: 43136

Spéci CO2-s hegesztő azért kell hozzá, nekem is az volt a szerencse, hogy a szomszédnak van.
Viszont 1 ötlet neked:
Ahol a dupla cső találkozik - ahol Y-ná alakul - azt a rész kell lenyesni, és fodítva feltenni, hogy a cső jobbra kanyarodjon. Tehát azt az egész "csőösszehozó dobozt" kellene sztem megfordítani, így talán kisebb kanyar lesz a csőben. Vágni/iránybahajlítani/hegeszteni azért így is kell, de sztem lényegesen kevesebbet. De ez csak 1 ötlet...



[i](Módosította jocking 2007.07.21. 12:37-kor)[/i]

4292 Rell Miklós 2007-07-20 22:23:34  Előzmény:jocking .: 43134

Nekem úgy konkrétan semmi, csak gyanítom, nem tesz jót a teljesítménynek, hogy az "S" cső egy helyen igencsak vékony, mert görbingetve lett...

Hát ha már annyira benne vagy ebben a csőhegesztősdiben akkor igazán kijavíthatnád úgy, hogy jól álljon... Én nem mertem eddig csak úgy hegesztgetni a csövet, de ha ez csak így is megy, lehet hogy nem viszem el kipuffos szakműhelybe, hanem bemegyek az első hegeszteni tudó emberhez, és megcsináltatom azzal... Olyat itt is találok, és akkor nem kell elmenni az ország túlsó felébe, ami miatt eddig nem készült el a dolog...

4291 jocking . 2007-07-20 22:15:44  Előzmény:Prokop Gábor: 43126

Vazze! Frászt hozzák itt az embörre!
Fújj! Gonosz vagy!

4290 jocking . 2007-07-20 22:14:14  Előzmény:Rell Miklós: 43133

Levágtam azt a darabot a trabi kipuffcsövéből, amelyik a hattyúnyaknál meg van lapítva. Az Y "csőbecsúsztatós" részét levágtuk, és úgy lett vissahegesztve, hogy a másik irányba álljon. Erre ráhegesztettük a laposcsöves darabot. De nem raktunk bele 1 pici lejést, és ezért kicsit fölfele áll a visszahegesztett cső, és nekinyomja a padlólemeznek az 1. dobot.
De neked milyen probélmáid vannak/voltak ezzel a visszatöltéssel?

4289 Rell Miklós 2007-07-20 21:58:57  Előzmény:jocking .: 43132

Az a szívás az szivatás volt...
Hogy az középdob eléri a padlót? Hogyan van most megoldva? Mert nekem valahogy az középdob hátrább került, ahogy nézem pont azért, hogy az "S" rámenjen. Így most elmarad a keresztmerevítőn levő kipufftartó-fül, és a középdob nincs felrögzítve.

4288 jocking . 2007-07-20 21:52:04  Előzmény:Rell Miklós: 43131

Akkor csak az S cső variálja meg a visszatöltést? Mert én már felfaragtam egy bontott Y csövet, de azzal meg az a baj, hogy így az első dob eléri a padlólemezt. Viszont pöccre indul, semmi gond, nem hiszem, hogy a kipuffon szívna...



[i](Módosította jocking 2007.07.20. 23:53-kor)[/i]

4287 Rell Miklós 2007-07-20 21:43:29  Előzmény:jocking .: 43130

Hát nemtom... Azért az a 4-2-1 dolog állítólag csak számít, arról nem kéne olyan könnyen lemondani... De az "S" alakkal én speciel nem vagyok megelégedve, de ezért majd változtatok is rajta. Én úgy vagyok, hogy minél inkább a gyári közelében, de mindez úgy, hogy azért a saját igényeim szerint testreszabva. Tehát úgy tervezem, hogy marad a középdobtól minden a Trabié, a kipuffcsonk (vagy mi a neve) a Wareszé, és közéjük egy egyedi darab, ami a Trabi pipa-alakú csöve vonalát követi, csak egy egyedi "Y" lesz...

4286 jocking . 2007-07-20 21:28:50

Na akkor: visszateszem a trabi kipuffját.
Nem kell valakinek 4T waresz vadiúj Y és S cső? Ma vettem 9 ropiért...

4285 Rell Miklós 2007-07-20 21:21:29

Szerintem térjünk vissza a topictémához...

4284 Katona Zoltán 2007-07-20 21:20:09  Előzmény:Prokop Gábor: 43126

bocs hogy elrontottam a játékod azért ez nem volt szép.

4283   2007-07-20 21:19:40  Előzmény:Prokop Gábor: 43126

Ezzel nem voltál egyedül, az eleje óta figyeltem.

4282 Prokop Gábor 2007-07-20 21:18:49

[i](Naszóval, törölve, szívatás volt, bocs, de volt pár vidám percem )[/i]

4281 jocking . 2007-07-20 17:44:12

Újabb kérdés, ezúttal a kipuffról:

A wartburgéval teljesen azonos golf 2-es leömlő már fent van. Most szereztem wartburg Y-csövet és az utána következő S alakút is.
Az lenne a gondom, hogy az S alakún rajta van a waresz első dobja is, tehát egy darabból van. Ez gondolom így van jól, de nemtom, hogy a wart első dobja kell-e.

Tehát a kérdésem: Hogy rakjam fel az S alakú csövet? Vágjam le róla a waresz-dobot, és rakjam össze a csövet a trabi első dobjával, vagy vegyem le a trabi első dobját, és rakjam fel a wareszét S csövestül? Mindenképpen szeretném, ha lenne első dob (egyelőre... ).

4280 Prokop Gábor 2007-07-20 11:54:26  Előzmény:Beke Tamás: 43123

[i]"olyan 6-7A környékén már megmoccan, de biztosan csak 8-10A környékén húz be."[/i]

?????

Egyszerűsítet elmélet: átfolyó áram = feszültség / ellenállás.

A névleges feszültség 12V, a tekercs ellenállása X Ohm, akkor az átfolyó áram 12/X. Az effektív jelen lévő feszültség indítózásnál persze alacsonyabb, de most elméletről beszélünk.

Legyen mondjuk ex-has a tekercs ellenállása 2 Ohm, így az átfolyó áram 12/2=6A. Ez ennyi, és kész. Nincs olyan, hogy "nem adunk neki annyi ampert", változtatni maximum a feszültséget lehet...

Ez alapján hogy történhet meg, hogy 6-7A környékén megmoccan, 8-10A környékén húz be ?

4279 Beke Tamás 2007-07-20 10:10:48  Előzmény:Rell Miklós: 43113

Szia, a behúzótekercs (igen 2 tekercs van benne) olyan 6-7A környékén már megmoccan, de biztosan csak 8-10A környékén húz be. Aztán miután behúzott leesik (a csak a behúzótekercset meghajtó) áram, mert az egyik tekercsen a behúzás után átfolyik az áram az önindítóba.
[i](Módosította ahenci 2007.07.20. 12:18-kor)[/i]

4278 (Törölt felhasználó) 2007-07-20 08:42:10  Előzmény:Grõb Gyula: 43120

Köszönöm Neked is!

4277 (Törölt felhasználó) 2007-07-20 08:41:48  Előzmény:Pénzes Péter: 43119

Sajna a kulung miatt (kettétört a szerkezet) már kint van minden.

köszönöm

4276 Grõb Gyula 2007-07-20 08:30:07  Előzmény:: 43117

Én már cseréltem, nem egy nagy dolog. Olyan szempontból érdemes, hogy nem fog ott folyni az olaj, nem lesz trutyis a kuplungnál.

4275 Pénzes Péter 2007-07-20 08:29:30  Előzmény:: 43118

jah, leveszed a lendkereket azt hozzá lehet férni. Persze miután szétdöntötted az egész motorteret:]

4274 (Törölt felhasználó) 2007-07-20 08:25:47  Előzmény:: 43117

bocs:

ábra szerint, csak lendkereket kell levenni és a mögött simán cserélhető?
Thx

4273 (Törölt felhasználó) 2007-07-20 08:19:26

Sziasztok!

Váltó oldali (hátsó) főtengely szimmeringet mennyire bonyolult cserélni, ha már kuplung miatt le van véve a váltó?
Érdemes amúgy?

Köszönöm

4272  Ruspy 2007-07-20 06:36:38

rájöttem, ha elől kilóg 3-4 centire a kipufogócső, akkor is hozzá lehet fogatni a leömlőhöz, talán ezért tört el mindig a perem, mert feszül.

4271 Rell Miklós 2007-07-19 21:27:45  Előzmény:Pénzes Péter: 43114

Én eddig szentül meg voltam győződve, hogy az csak egy!
No mindegy, a lényeg, hogy ott kb mekkora a maximális áram....

4270 Pénzes Péter 2007-07-19 18:43:31  Előzmény:Rell Miklós: 43113

Kérdésed nem ollan eccerű
Szval két tekercs vanik benne, egyiket behuzó tekercs másik bentartó tekercsként van számontartva. Egyébként nem tom behuzóé sokkal több azt bizt.

4269 Rell Miklós 2007-07-19 15:29:00

Egy kóbor kérdés, hátha valaki tudja, és akkor nem kell kimérnem... Szóval kb mekkora lehet a 12V-os önindító-behúzótekercs árama?

[i](Módosította Grisa 2007.07.19. 17:35-kor)[/i]

4268 Pénzes Péter 2007-07-19 08:10:52  Előzmény: Ruspy: 43106

Feszül a kipufogód. Valami nincs a helyén, vagy el van gördülve.
Csöveknek könnyedén egymásra kell találniuk, ha feszegenti kell akkor nem jó.
Meg elöl a blokkon van egy csőtartó bilincs, az se árt ha ott van a helyén.
[i](Módosította Penzi 2007.07.19. 10:11-kor)[/i]

4267 (Törölt felhasználó) 2007-07-19 06:16:12  Előzmény:Támba Csaba: 43110

Köszi, akkor marad a QH.

4266 Támba Csaba 2007-07-19 05:44:59  Előzmény:: 43109

Tömítések, csapágyak, szimmeringek gyártója.

Nem a legjobb

4265 (Törölt felhasználó) 2007-07-19 05:20:20  Előzmény:: 43104

Üdv!



Még kérdeznék: ha már a kuplung miatt le lesz kapva a váltó, érdemes még ott vmit cserélni?

Ismeri vki az SBR márkanevet?

Köszönöm

4264  Spityu 2007-07-18 22:02:35  Előzmény:Pénzes Péter: 43090

Penzi, Prokee, köszi a válaszokat!

4263   2007-07-18 21:52:58  Előzmény: Ruspy: 43106

Jó bele, de Hykomol a neve.

4262  Ruspy 2007-07-18 21:25:04

Lenne egy problémám: a 4t trabim kipufogó csőjének (a leömlőnél lévő) a pereme ma tört el harmadjára, első két alkalommal nem volt rögzítve, mert eltört a bilincs, legutóbb már rögzítettem, de így is eltört két helyen is. mitől lehet ez?

még egy kérdés: kaptam egy kanna hycomat 80w90 hajtóműolajat, jó ez a váltóba?

4261 jocking . 2007-07-18 20:18:11  Előzmény:Varga Tibor: 43097

Muszály szétszedni, mert az első dob hozzáér a padlóhoz, és qrvára zörög...Szerzek S csövet.

4260 (Törölt felhasználó) 2007-07-18 06:01:40  Előzmény:: 43082

Jó reggelt, sziasztok!

Penzi, köszi a választ, lehet igazad lesz!

Sajna nem bowden, tegnap tettem bele újat, a helyzet változatlan.
Marad a kuplung, este megy szerelőhöz.

Még 1 kérdés: elgondolkodtató milyen szett menjen bele.
a Sachs 52 a szett, ezt kihagynám, a QH 23, és lenne valami SBR 14 körül.Magyar kisiparit kihagynám.

Visszaolvastam, ajánlottátok, hogy a HK mot. kódú Golf II. 1.3 kuplungszettje jó bele. A QH ára már az, azt a Warthoz nem hozza. A Bárdi katalógus szerint a bordák száma ua: 24, az átmérő ua: 180 mm, a fogárok átmérő viszont 20,5 és 20,7, ez nem gond?

Szerintetek?

/Feltéve, hogy nem kell még esetleg egy kuplungvilla, vagy vmi más is./
köszönöm

4259 Rell Miklós 2007-07-17 22:35:14  Előzmény:jocking .: 43102

hát nem pont ott, de a közelében... Olyan messze azért nincs tőle.

4258 jocking . 2007-07-17 21:31:25  Előzmény:Rell Miklós: 43101

Nemtom, hogy lehet, pedig az Y vége jóval előrébb van a hattyúnyaknál...

4257 Rell Miklós 2007-07-17 21:05:05  Előzmény:jocking .: 43092

hát nálam az "S"-sel sem igazi... De lehet hogy én vagyok a kivétel aki erősíti a szabályt... Nálam az "S" és az "Y" toldásánál beleér a hattyúnyakba (és ami ennél is aggasztóbb, a benzin- és fékcsövekbe), meg az "S" is eléggé... hmmm... deformált... És még mindig lusta vagyok leszervezni, hogy csináljanak nekem egy egydi "Y"-t, pedig már félig le van zsírozva. Olyat akarok, ami a gyári 1.1 rendszerre 1-az-1-ben passzol, csak a kipuffcsonk lesz Wareszé, és az "Y" egyedi.
Most egyelőre egy teflonlap van odafogatva, nehogy baj legyen...

4256 Sánta János 2007-07-17 19:24:28

Én amikor csináltam a kipuffot megvettem mindent elmentem egy kasznis ismerőshöz egy kicsit gányolós az emberem de sebaj bemehettem a műhelyébe és én csináltam a kipuffot csak néha bejött rámnézett és segített hegeszteni adott középdobot is meg csődarabokat és mindössze 1000 pénzt kért de én gavallér voltam és adtam neki 2000 huf ot de mielött megszolnátok , Tudom ehhez ismerős is kell!

4255 Sánta János 2007-07-17 19:17:30  Előzmény:Pénzes Péter: 43096

Meddig tart elmenni egy kasznishoz Kb öt perc alatt meghegeszti és nem kell érte egy ordenáré összeget othagyni

4254 Sánta János 2007-07-17 19:15:16  Előzmény:Varga Tibor: 43097

Nekem pl az eredeti rohadt szét először de mindkettő ki lett dobva!

4253 Varga Tibor 2007-07-17 19:12:26  Előzmény:jocking .: 43092

a stabilizátornál be szoktuk ütni kicist a csövet(nem kell mindegyiknél), az s alakot méretre kell vágni. de ha már megfaragtátok ne szedd szét újra. az első dobot meg ménem vetted ki azzal a lendülettel? az rohad el a legelőször.