Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

4352 Pénzes Péter 2007-07-22 18:36:55  Előzmény:Prokop Gábor: 43194

Tiszta Common Rail
Én felteszek egy vellanyAC-t a tank mellé oszt jó van minek ezt agyonvariálni?

4351 jocking . 2007-07-22 18:36:11  Előzmény:Prokop Gábor: 43194

Tehát ez a tartály lehet az eredeti tartály is, amiben az elektromos AC van. Elvileg. És akkor valszeg azzal se lesz gond, hogy a tartályból kifogy a benya, mert ide megy vissza a fölösleg. Jól gondolom?

Dehát hogy tol vissza a tarályba? Az injektorok tetején levő "fémcső", ami tápolja őket, annak a végén van egy nyomásranyitó cucc. Azt kötöd rá a tartályra, és onnan megy tovább hátra a tényleges fölösleg? A mocitérbe hova teszed egyáltalán azt a böszme nagy AC-t? És az nem baj, hogy az AC a relé miatt gyújtás rátételekor elindul 1 pillanatra, de ekkor még nincs körülötte benya, mert nem megy a mechanikus AC? Nem károsítja az "üresjárat"?





[i](Módosította jocking 2007.07.22. 20:42-kor)[/i]

4350 Prokop Gábor 2007-07-22 18:28:56  Előzmény:jocking .: 43189

Már írta valaki előttem. A mechanikus AC egy tartályba szállít majd, ami a motortérben lesz. Egy kis tank, ha így érthetőbb. Elektromos AC innen szív, és ide is tol vissza.

4349 jocking . 2007-07-22 18:20:39  Előzmény:Urgyán Imre: 43192

Micsoda?

4348 Urgyán Imre 2007-07-22 18:20:07  Előzmény:jocking .: 43189

apa kezdődik

4347 jocking . 2007-07-22 18:19:18  Előzmény:Venczli Miklós: 43190

Nem-nem... Hasznos az. Már csak ha a plusz ütköző szerepét nézzük is...

4346 Venczli Miklós 2007-07-22 18:15:29  Előzmény:jocking .: 43189

sztem inkább a vonóhorgot dobd le róla

4345 jocking . 2007-07-22 18:13:41  Előzmény:Prokop Gábor: 43185

Nagyon nem szívhatok vele, lesz hozzáértő segítségem.
Az "új" kipuffal mentem 1 kört, és kiderült, hogy a leghátsó cső 1 picit koccolja a vonóhorog lemezét. Ez az elülső dob felfogatásának a hiánya miatt van, úgyhogy oda még megy 2 kampó + 2 felfogatógumi, oszt" télleg jó lesz. Szal semmi komoly probléma.

Mi ez a dolog a mechanikus + elektromos AC-val? Hogy akarod megoldani? Érdekelne...

4344 Szabó Géza 2007-07-22 17:57:49  Előzmény: : 43187

tudtam hogy hülye vagyok de kezdtem megilyedni,hogy más a probléma akkor mostmár szépen lassan megyek csak

4343   2007-07-22 17:42:48  Előzmény:Szabó Géza: 43186

Nem biztos, hogy a lehető legfinomabb bejáratási módot választottad.

4342 Szabó Géza 2007-07-22 17:39:31

Hali!
ma kicseréltem a hengereket és dugatyúkat a Trabimon mivel már nagyon kopottak voltak, használtat raktam fel szépen párban új gyűrűkel.próba úton mentem és 100nál 1percen belül előjött egy fémes hang, de ilyenkor ha kinyomom a kuplungot és nyomok neki egy kis gázt elhalgat mi lehet a gond?vagy csak a gyűrűknek is be kell kopniuk?
Más kinek mi a véleménye a 28HB4-1 karbiról?

4341 Prokop Gábor 2007-07-22 17:35:29

[b]jocking:[/b]

Na kíváncsi leszek az utolsó napokban hogy fogod telesírni a topicot, mivel mennyit szívtál
Természetesen meg lehet csinálni 7, sőt, 2 nap alatt is. Bár, ha jobban belegondolok, teljesen felkészülve egy nap alatt is. Ehhez viszont kicsivel több rutin és felkészültség kell, mint amivel rendelkezel.

Azért drukkolok neked !

Én viszont valszeg lassabban fogok elkészülni, mert mint írtam, dokumentáljuk, aztán cikk lesz belőle.

A lambdaszondának fúrt likról meg annyit, hogy én, ha már nekilátok, igényesen csinálom, kicsivel többet kívánok foglalkozni vele, mint hogy fúrok egy lyukat, azt hali.

[b]Tibke:[/b]

Valóban, a cuccal értem haza. Ma viszont még lementem kicsit, pucoltam-ellenőriztem-gondolkodtam.

Be kell még szereznem kipufot, lambdaszondát (nem jött ki a régi), tömítéseket, üzemanyagcsövet (bár valszeg van, csak nem találom), aztán uccu. Egyre inkább hajlok arra, hogy Alsóörsre így menjek. Ezért valszeg marad a mechanikus AC, betolja a naftát abba a randa fekete tartályba, ami a Golfon van az üzaszűrő mellett, onnan visszafolyó a tankba. Elektromos AC ebből szív (sőt, ebben van), ez tol majd az injektorhoz, annak a visszafolyó ága pedig megy a tartályba.

Így spórolok egy csomó időt. Nem kell hátul felrakni az AC-t, nem kell újracsövezni, stb...

4340 jocking . 2007-07-22 17:21:30  Előzmény:Varga Tibor: 43183

Jóvanna, nem akartam szétdarabolni a 4 ropis S-csövet. De mégis levágtam róla a waresz-dobot, trabi első dobjának a csövéből 10 centit levágtam, összeraktam... Szal kész a kipuffrendszer! Teljesen!
Prokee, hajrá, fél óra alatt összerakható!




[i](Módosította jocking 2007.07.22. 19:22-kor)[/i]

4339 Varga Tibor 2007-07-22 16:02:48  Előzmény:jocking .: 43181

Ezt írtam már az elején is, senki nem írta a waresz dobot....

4338 jocking . 2007-07-22 15:53:43

Ki is megyek megcsinálni...

4337 jocking . 2007-07-22 15:53:27  Előzmény:jocking .: 43176

Hopp, beugrott még vmi: Wareszdob S-ről levág, trabielsődob ráhúz, ammennyivel hátrébb megy a dob annyit a csőből levág (5-6 cm) és már kész is! Könnyebb lesz a dógom mint gondoltam, és még egyedi cső se kell az első és a hátsó dob közé.

4336 Varga Tibor 2007-07-22 15:47:10  Előzmény:Varga Tibor: 43178

jaa, oké, félreértettem, hazaértél csak a cuccal, azt hittem hogy hazaértél úgy hogy már a Trabiban volt a cucc, beépítve....

4335 jocking . 2007-07-22 15:45:29  Előzmény:Prokop Gábor: 43174

A lambdaszondával mi a baj? Fúrsz 1 lyukat a dobba, belehajtod és kész.

4334 Varga Tibor 2007-07-22 15:44:41  Előzmény:Prokop Gábor: 43174

Na várjáá má, nem azt írtad hogy készen van? Vagy a kipuff még nincs? Azé nem félek én hogy ne msikerül, de kérdezz bátran itt a fórumon, segítünk benne.

4333 jocking . 2007-07-22 15:44:02

Ja igen, a nyaralás meg csak 1 hetes lesz, úgyhogy Alsóörs előtti hét szombaton jövünk meg, és akkor még van 5 nap péntekig (pénteken terveztem az indulást). Az összesen 9 nap.

4332 jocking . 2007-07-22 15:39:18  Előzmény:Prokop Gábor: 43175

Mér? 7 nap alatt nem igaz, hogy nem lehet beszerelni. 15 db csoki + 20 db csavar és kész is.
Mellesleg mégis elkezdtem ma a kipuffot, hogy kicsit több időm legyen más dolgokra. Itt egy kezdetleges rajz:
[img]http://www.kepfeltolto.hu/2007/7/22/3j1m.jpg[/img]
Jelenleg itt tartok. Y-cső, S-cső waresz első dobbal, hézag, hátsó dob. A hézag helyére jön egy darab cső, amit a trabi első dobjának a csövéből akarok kialakítani. Minden elfér, az S se ér hozzá a hattyúnyakhoz, szal eddig jó.


(kicsit átszerkesztettem, levágtam a felesleges széleket, így jobban elfér...)
[i](Módosította Grisa 2007.07.22. 20:33-kor)[/i]

4331 Prokop Gábor 2007-07-22 13:04:58  Előzmény:jocking .: 43171

Akkó te is vonattal jössz

4330 Prokop Gábor 2007-07-22 13:04:25  Előzmény:Urgyán Imre: 43170

Sok kanóc - ugyan már... Nekem a bizser a legkisebb probléma. Ami miatt nem vagyok biztos az alsóörs előtti bejezésben, az a leömlőcső és a lambdaszonda, ezt ui. én nem tudom rendese megcsinálni. Van pár barkácshajlamú cimborám, csak meg kellene őket győzni

4329 Urgyán Imre 2007-07-22 13:02:49  Előzmény:jocking .: 43171

Szép kis hajrá lesz az akkor.

4328 Prokop Gábor 2007-07-22 13:01:14  Előzmény: : 43169

2T-n nincs vizsgám...
Egyébként is, 2T már volt lent, Suzuki is volt, most a 4T-n a sor.

4327 jocking . 2007-07-22 12:55:49  Előzmény:Prokop Gábor: 43168

Akkor várnod kell, mert csak kedden tudok nekiállni!
Neked kicsit több időd lesz a berakásra, ui. én jövő hét végén megyek nyaralni. Úgyhogy csinálom jövő héten 4 napot, aztán pihi, és utána még lesz 3 napom Alsóörsig...

4326 Urgyán Imre 2007-07-22 12:45:55  Előzmény:Prokop Gábor: 43163

hmmmm...
Csak nem te is átadtad magad a sok kanóc világának?

4325   2007-07-22 12:35:44  Előzmény:Prokop Gábor: 43168

Van neked 2T-d is, nemde? Vagy azt már Trabant-számba se veszed?

4324 Prokop Gábor 2007-07-22 12:30:36  Előzmény:Varga Tibor: 43167

Mennyi idő ? Nem ígértem még semmit, amíg Jocking nem oldja meg a kipuf-problémát, bele sem merek fogni

Egyébként játszom a gondolattal, hogy Alsóörsre már készen legyen, de ha valamivel elúszom, megint Suzukival kell mennem, szóval rizikós

4323 Varga Tibor 2007-07-22 12:28:18  Előzmény:Prokop Gábor: 43163

Ááá, ennyi idő alatt nem lehet azt betenni, tuti ne mlesz jóóó.

4322 Varga Tibor 2007-07-22 12:27:48  Előzmény:Mezõ Renátó: 43162

Ha parázslik, és gázadásra erősödik az emlékeim szerint tekercs zárlat, vagy valamelyik dióda. De lényeg hogy állórész csere.

4321 jocking . 2007-07-22 12:24:20  Előzmény:Prokop Gábor: 43163

Jövő héten én is kezdem belegyógyítani a verdába a cuccost... Csináljak/küldjek róla képet?

4320 simon kalman 2007-07-22 12:13:30

Szaszi mindenkinek! Nálatok is fütenek az utcán?!

4319 Prokop Gábor 2007-07-22 12:01:49

Kéremszépen, hazaértem az 1.3 hengerenkénti injektorral. Laca elkészítette az első sorozatot, úgyhogy lassan indul a "Hogyan építsünk hengerenkénti injektort" című cikksorozat...

4318 Mezõ Renátó 2007-07-22 11:47:36

Sziasztok!!Még egy kérdés:
Szerintetek az mitől van h halványan világít a töltésjelző lámpám és amikor jobban nyomom neki elkezd erősödni!!Generátor csere??Jah és ha felkapcsolom a ködlámpám(100watt) akkor a műszer szerint elkezd melegedni a vizem!!
Öttlet??

4317 Varga Tibor 2007-07-22 11:21:48  Előzmény:jocking .: 43160

A golfnak az Y csövét kell feltenni, az egyből bemegy a motor alá, szépen elfér.
Nekem sose volt rögzítve, és mégse fújt ki, lehet fellazult, vagy kormos, tömítésdarabos volt mikor összeraktad.

4316 jocking . 2007-07-22 10:54:42  Előzmény:Léber Balázs: 43159

Ha beleér, akkor rogyaszd még 1 kicsit.
Ha kifúj a leömlőnél, húzd szorosabbra.
Sztem az Y egyik ágával megoldható lehet az a rögzítő, ami a blokkon volt a trabi "pipájánál".

4315 Léber Balázs 2007-07-22 10:11:59  Előzmény:Rell Miklós: 43136

Ha már csőhegesztősdi, ki hogy oldotta meg, hogy az Y első csöve ne érjen bele a stabilizátorba? Én berogyasztottam, de még most nekiér, mikor elindulok.
Ja és az Y végét hova érdemes rögzíteni, mert nekem most nincs lerögzítve, és kifúj a leömlőnél, pedig fémgyűrűs tömítés van benne. Ha a kereszttartóhoz rögzítem, akkor meg nem mozog együtt a motorral.
Benzincsövek, fékcsövek? Az Y utáni kanyar úgy 1cm-re van a kipufftól, gondolom az nem jó neki, hova lehet azt értelmesen rögzíteni?
Valaki, aki már megcsinálta, és jól működik neki, egy képet létszi!!!

LBalazs

4314 Varga Tibor 2007-07-22 09:57:10  Előzmény:Mezõ Renátó: 43157

Hengerfejcseréhez nem kell leengedni az olajat.

4313 Mezõ Renátó 2007-07-22 09:39:07

Köszi a segítséget!!Az olajat mindenképpen le kell engedni,mert kb 2hete cseréltem ki!!

4312 Biacsics Gábor 2007-07-22 05:54:52  Előzmény: Ruspy: 43145

Ha sokat áll az autó képes lemeríteni.Az új vw-eknél sincs se gyújtásjel,se s kontakt a rádiónál.Sokba kelletünk behúzni utólag mert lemerültek az akksik... Ha van közpntizárad arról két 5 lábú relével +lehet vezérelni a rádió kikapcsolást.Ennek csak az a hátránya h mindíg be kell zárni az autót.

4311 Biacsics Gábor 2007-07-22 05:41:44  Előzmény:Mezõ Renátó: 43148

Én csiptetni szoktam,főleg ismeretlen típusoknál.Nem kell jelet sem keresni, csak egy patentfogóval a szíjat hozzácsiptetni a vezérműkerékhez,a kereket+ a vez.tengelyről leszedni.Összerakás után azért érdemes kézzel körbetekerni a mocit. Hengerfej +húzási nyomatékok: 40Nm,60Nm,90 fok,90fok.Használt hengerfejcsavarnál a második 90 fokot csak óvatosan,nem biztos h rá lehet húzni.....
[i](Módosította biacs 2007.07.22. 08:32-kor)[/i]

4310 Tóth Balázs 2007-07-21 19:37:32

Hali mindenkinek!

S.O.S!
Kérdés:
Búgó hang a futóműből...Mi okozhatja???

4T Trabant első kerékcsapágy számát tudja valaki?
(lada samara hátsóéval megeggyezik?)

4309 Prokop Gábor 2007-07-21 18:57:58  Előzmény:Mezõ Renátó: 43151

A csavarok lazítási sorrendje nem is annyira fontos. Elég, ha mindet egyesével fellazítod egy negyed fordulattal, utána akár össze-vissza is kitekerheted.
Lehúzásnál viszont nagyon fontos a sorrend. Sőt, hivatalosan a meghúzási nyomaték is, asszem 3 lépcsőben kellene lehúzni - kérdés, hogy ezt valaki betartja-e egyáltalán

4308 Mezõ Renátó 2007-07-21 18:55:18

Jaah és a motorolajat le kell engedni hozzá??Szerintem nem de van aki azt mondja h igen!!Szerintetek??

4307 Mezõ Renátó 2007-07-21 18:46:56

Köszi a tippet!!Van még valami amit tudnom kell hozzá??Azt tudom h a hengerfejcsavarokat sorrendben kell leszedni!!

4306 Prokop Gábor 2007-07-21 18:45:07  Előzmény:Mezõ Renátó: 43148

Mielőtt leveszed a szíjat, állítsd jelre a két kereket, és figyelj, hogy a szíj visszarakásáig ne forduljon el a két tengely.

4305 jocking . 2007-07-21 18:44:33  Előzmény:Mezõ Renátó: 43148

Van rajtuk jelölés, azokat kell összehozni.

4304 Mezõ Renátó 2007-07-21 18:43:42

Sziasztok!!
Hengerfejes a waresz(1.3) és úgy láttam h a vezérlést is le kell venni a tömítés cseréhez!!Azt h tudom megoldani h ne állítódjon el??Be kell jelölni a fogaskerekek állását??

4303 Prokop Gábor 2007-07-21 18:38:46  Előzmény: Ruspy: 43145

Vannak olyan rádiók (főleg a régebbi típusok), amelyek kikapcsolt állapotban, felrakott előlappal is elég sok áramot vesznek fel, ha állandó áramon vannak. A többség viszont közel nulla áramfelvételt produkál ilyenkor.
Meg kell mérni, ha 0.01A körül, vagy ezalatt mutat a műszer, akkor mehet állandóra.