Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

4502 Prokop Gábor 2007-07-25 19:44:40  Előzmény:Éles Zoltán: 43344

Kijavítottam az előbb a filenevet, a digijet.doc-ra gondoltam.

A kapcsrajzot megcsinálom én, már elkezdtem a cikkhez, ne dolgozz feleslegesen

4501 CIX Digitcam Laca :) 2007-07-25 19:44:23  Előzmény:Prokop Gábor: 43342

"prokee írta:

Laca jó pillanatot kapott el, asszem valahol itt találtam meg a hiányzó láncszemet"

[b]Áááá... pozitívot kell neki adni![/b]


/de asszem itt telefonoztál örömödben, amikor beindult /

4500 Éles Zoltán 2007-07-25 19:43:51  Előzmény:Prokop Gábor: 43341

Furcsa, mert akkor a "Haynes VW Golf & Jetta Service And Repair Manual.pdf" sem a Golf-Jetta-Polo vezérlést tartalmazza? Ugyanis azt abból vágtam ki csak a könnyebb keresés érdekében. Amúgy mi a különbség a T2 és a sima között?

Ui: ha lesz időm csinálok egy fordítást is a rajzhoz mert így nem biztos hogy mindenkinek érthető. Azt feltehetnéd majd az oldalra is.

Sharp

4499 Prokop Gábor 2007-07-25 19:40:32  Előzmény:Pénzes Péter: 43339

[i]"Jah meg azt is sikerült kinyomoznom, h a ECU 21 lábára 50es szálat kell kötni, gondolom ez azé jó, mert csak indítózáskor kapcsol a AC relé."[/i]

Ez azért lehet izgalmas, mert az enyémben (és szerintem máséban) nincs 21. láb. Gondolom, te is belefutottál egy Transporter T2 rajzba, ott valóban +50 van a 21-re kötve.

4498 Prokop Gábor 2007-07-25 19:37:14

Laca jó pillanatot kapott el, asszem valahol itt találtam meg a hiányzó láncszemet :

[imgw]photo/injektor-3 026.jpg[/imgw]

4497 Prokop Gábor 2007-07-25 19:34:06  Előzmény:Pénzes Péter: 43339

Nem rossz, nem rossz, több, és pontosabb, mint amit én gyűjtöttem. Azt azért megjegyzem, a digijet.doc file a T2 Digijetet tartalmazza, ami csak hasonlít a Golf-Jetta-Polo vezérléséhez.
[i]Jah, nem neked, Sharpnak szántam [/i]

4496 Prokop Gábor 2007-07-25 19:24:07  Előzmény:Éles Zoltán: 43337

Köszi, már szedem is le. Gyűjtögettem én is rendesen, sőt, vásároltam Marótiéktól. Megjegyzem, az ő magyar Golf-Jetta II könyvükben benne sincs az NZ motor.

4495 Pénzes Péter 2007-07-25 19:23:43  Előzmény:Prokop Gábor: 43336

Huhh, én találtam egy elég korrekt kapcsrajzot, viszont kb egy fél napig hámoztam ki a nekem érdekes részeket
Poló kötege kicsit egyszerübb, a 2 relé egy külön talpon van a kötegben. Abban csak a táp, 4 test, meg egy biztosítékot kell kötni, többi rajt a kötegen.
Jah meg azt is sikerült kinyomoznom, h a ECU 21 lábára 50es szálat kell kötni, gondolom ez azé jó, mert csak indítózáskor kapcsol a AC relé.

4494 jocking . 2007-07-25 19:23:26

Még vmi:
Ha valakinek sikerült hátra berakni a Golf AC-ját, az rakjon már be róla képet ide a topicba. Sokat segítenétek vele. Előre is köszi.

4493 Éles Zoltán 2007-07-25 19:12:13  Előzmény:Prokop Gábor: 43336

Hi Prokee,

Tudom későn szólok, de nekem van rajzom a Digijetről. Összeszedtem pár doksit mellé:
Innen leszedhető 7 napig illetve 100 letöltőig:

[url]http://download.yousendit.com/0C7C9BCE78E1EF42[/url]

Üdv

Sharp
[i](Módosította Sharp 2007.07.25. 21:13-kor)[/i]

4492 Prokop Gábor 2007-07-25 18:45:56  Előzmény:jocking .: 43333

Valahol féll négy körül már járnia kellett volna... Persze csak ha lett volna egy tisztességes kapcsrajz. Az összes VW-doksi csak érintőleg említi az NZ-t, a kapcsrajza is csak egy kiegészítő lap. Természetesen soxoros átfésülés után is csak kikövetkeztetni tudtam, hogy annak a k*rva telibeb*szott kötegnek 3 szálon kell pozitív, nem pedig kettőn, ahogy a kapcsrajz mutatja

4491 Varga Tibor 2007-07-25 18:43:25  Előzmény:Éles Zoltán: 43330

De hogy állt le? egyik pillanatról a másikra? Tehát mintha elvennéd a gyújtást? ha benzin baja lenen akkor előtte fulladozna, stb.
Tuti valami elektromos kontakt a bajod, vagy valami zárlatot csinál egy pillanatra, és leáll ettől a komputer. Nekem előfordult ilyen is már. Ecu feszültséget nézd meg, nekem ugyanígy leállt az autó, kormolt, zabált mint egy disznó, és szimplán annyi baja volt hogy nem kapott csak 8V-ot a komputer....

4490 Varga Tibor 2007-07-25 18:39:35  Előzmény:Nagy Dávid: 43327

California tükör néven van a köztudatban, elég ritka cucc, de azt hiszem runner zee kollégának van egy párja eladó. vagy kintről kell rendelni.

4489 jocking . 2007-07-25 18:36:34  Előzmény:Prokop Gábor: 43332

Kész is???
Grat hozzá.

4488 Prokop Gábor 2007-07-25 18:13:49

Nah, kész.

Jó, ez kis túlzás, de lábon jöttem fel a géppel a garázsból. Ja, meg előtte kimentünk CIX-Lacával a 6-osra, riogatni a népeket . Ami még vár rám Alsóörsig:

- Légszűrőház - egyelőre nincs végleges megoldásom, de kutatok Polo 1.3NZ szűrő után.
- Kis kábelezés - minden műxik, csak rendezetlen és randa egyelőre a motor kábelkötegének csatlakozása a kasztni kábeleihez, plusz ECU nincs még relézve.
- AC-tartály légtelenítése - egyelőre a motortérbe került, a két szürke csövet öszekötöttem, itt ki lehet engedni a levegőt.

Ami Alsóörs után vár még:

- AC hátra kerül
- Kétcsöves leömlő
- Prercíz diagnosztika - ugyan minden műxik, de körbe kell majd ellenőrizni...

Viszont hulla vagyok. Laca ma átzavarja a képeket, de hozzá nem nyúlok, majd holnap...

4487 Tóth Gábor 2007-07-25 17:34:07

Tibke!

Küldtem neked Prívát üzit!

Bövült a lista lehetet Passatban Golfban és Jettában is...

[imgw]http://users.atw.hu/warti/passat1.jpg[/imgw]
[imgw]http://users.atw.hu/warti/passat2.jpg[/imgw]
[i](Módosította wartburg353w 2007.07.25. 19:36-kor)[/i]

4486 Éles Zoltán 2007-07-25 17:34:05  Előzmény:Pénzes Péter: 43329

Hi,

Előre is köszönöm, még lehet hogy szavadon foglak ,feltéve hogy elmegy odáig...

Mentem vele egy kört (kb 10km-t) és ha 20x nem állt le akkor 1x sem, és ezt mind menet közben változó tempónál, de a legfurcsább az volt hogy amikor leállt nem világított se a töltés se az olajnyomás jelző sem. Gyújtás le és vissza aztán ment megint egy kicsit, amikor megérkeztem néztem a kipuffot és eléggé kormolt + ekkor az alapjárat is leesett 800-ra aztán vissza 1100-re.

Gyújtáskapcsolóra tippeltem először, de akkor néztem rá a benzinszintre (kb negyedig van) és akkor jöttem rá hogy előzőleg is ennél a szintnél kezdett dadogni az autó (erről már írtam akkor is a fórumba). Akkor tanácsoltátok hogy mérjem meg a benzint, 13 liter volt benne. A lényeg az hogy még nincs kizárva az AC hibája sem. Szóval nem egyszerű a gond.
Még 1 furcsa dolog: álló helyzetben (még a kis "túra előtt") nem akart leállni és az alapjárat is rendben volt.

Na erre varrjon gombot aki tud.

Sharp

4485 Pénzes Péter 2007-07-25 17:23:05  Előzmény:Éles Zoltán: 43328

Végig kell mérni rajt mindent, rendberakni oszt jó lesz.
Én kicsit messze vagyok, h segítsek rajtad Hozd el Alsóörse ott megoldjuk helyben

4484 Éles Zoltán 2007-07-25 14:28:50  Előzmény:Varga Tibor: 43324

Hi,

Már kezd nagyon elegem lenni a 4T wareszomból!!

Mióta injektoros lett, csak még több gond van vele.

Ma rákerült új rotor és elosztófedél és melegen leáll az autó, volt hogy menet közben leállt, vagy ha meg kellett állni. + A hidegindítási gondja is megmaradt.

Tényleg nemtom mi lehet a gondja.

Nem nézné meg valaki közületek a gépet?
Prokee, Tibke esetleg ti nem vállalnátok el?
Ti többre mennétek vele mint az itteni (Gödöllői) "szerelők"

Nincs mivel menni Alsóörsre

PLEASE HELP

Sharp
[i](Módosította Sharp 2007.07.25. 16:42-kor)[/i]
[i](Módosította Sharp 2007.07.25. 18:41-kor)[/i]

4483 Nagy Dávid 2007-07-25 12:31:02

Tibke!
A bordó (nem piros, bordó... ) Trabidon milyen oldalsó visszapillantó van? Honnan szerezhetek én olyat?
Nagyon megtetszett...

[i](Módosította bigdee888 2007.07.25. 16:12-kor)[/i]

4482 Varga Tibor 2007-07-25 12:04:14  Előzmény:Tóth Balázs: 43325

Volt egy ember a hegyalja úton, Talán Kozma Ferenc,vagy Mihály?(a keresztnevében nem vagyok biztos), ő nagy Mercikre is csinált hegesztett felniket, szépen dolgozott. de ne mtudom mi van vele, mire felvettem volna a kapcsolatot vele nem volt aktuális a dolog.
[i](Módosította Tibke 2007.07.25. 14:04-kor)[/i]

4481 Tóth Balázs 2007-07-25 11:59:48

szia Tibke!

tudsz olyan valakit, aki tud igényes felni-szélesítést csinálni?
(13-as felninek kellene a szélességét és az Et-jét a kívánt méretre állítani)

4480 Varga Tibor 2007-07-25 10:41:35  Előzmény:Prokop Gábor: 43311

hidegindítási gondjaim nekem is voltak, amit egy plusz testkábel elmaradt bekötése megoldott. Na meg Ahogy prokee is írta, nézd meg hogy kap-e rendes 12V-ot az ECU.
Az alapjáratod egyátalán nem ingadozhat.
A levegő szeleppel én azt csináltam, hogy levágtam róla a tartót, úgy már befér a szívósor alá. na meg ha előbb behelyezed a helyére, és utána teszed fel a szívósort, szintén befér gond nélkül.

4479 Pénzes Péter 2007-07-25 08:29:11  Előzmény:Éles Zoltán: 43320

Random = véletlen
Nah ha szar az alapjárati szelep akkor az ecu nem tudná szabályozni az alapjáratot, melegen se lenne alapjáratod.

4478   2007-07-25 08:12:34  Előzmény:Prokop Gábor: 43318

Jajj de nem érti valaki a viccet...
Egyébként gyönyörű az a De Luxe!

4477 Nagy Dávid 2007-07-25 08:01:03

Nah, végre megcsinálták az autómat (a karbit). Mivel nem értek hozzá, nem mertem volna hozzányúlni.
A szaki szerint 25% körül volt a vákuum. Kicsit meglepődtem, még akkor is ha nem is értek hozzá...
Most már jobb, valamit még majd kell neki rajta cserélnie, de most 88%-os. (sokkal jobban is megy, az alapjárat nem ingadozik - jó lett, na )

Gondoltam megosztom veletek.


A 2T-sítéssel is lassan végzek, habár nálam nem teljes lesz. A hátsó lökös már 2T, az elsőt ebben a pillanatban heggesztik (sajna máshogy nem lehetett megoldani, már úgy vettem az autót, hogy az első lökösök heggesztve voltak).
Majd küldök képet. És véleményeket kérek majd...
[i](Módosította bigdee888 2007.07.25. 10:02-kor)[/i]

4476 Éles Zoltán 2007-07-25 07:49:30  Előzmény:Pénzes Péter: 43314

Hi,

Mit jelent az hogy randomszerű? Nekem 1100 és 900 között ingadozik melegen, hidegindítás után viszont hajlamos lemenni 800 alá is és le is áll, de nem mindig csinálja.

4475 Tóth Balázs 2007-07-25 07:09:58

Szeva Mindenki!

Tudtok olyan valakit, aki tud igényes felni-szélesítést csinálni?
(13-as felninek kellene a szélességét és az Et-jét a kívánt méretre állítani)

4474 Prokop Gábor 2007-07-25 05:53:01  Előzmény:Ladik Tamás: 43317

Szerintem csak egy mérési pont, de hogy miért van benne, nem vágom... Lambdaszonda tuti nem, minek is lenne ?

4473 Ladik Tamás 2007-07-25 00:37:40

[url=http://cgi.ebay.de/Trabant-601-S-de-luxe-Museumsfahrzeug-4673-Km-Bj-12-88_W0QQitemZ250143046402QQihZ015QQcategoryZ150036QQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting]A kipucsonkban lamdbaszonda helye az?[/url]

4472 Pénzes Péter 2007-07-24 22:51:43  Előzmény:Rell Miklós: 43315

Ameddig nem kerül bele nincs is vele gond Tök mind1 ilyen szempontból, mindkettőnek megvan a maga baja.

4471 Rell Miklós 2007-07-24 22:28:00  Előzmény:Pénzes Péter: 43314

óóóó... Eddig mindenki a karbira panaszkodott, most hogy bekerül a spricc ezután meg az lesz a rossz? Ezekszerint akkor nincs is jó megoldás?

4470 Pénzes Péter 2007-07-24 22:05:39  Előzmény:Éles Zoltán: 43306

Vízhőfok jeladó ha szar szokott ilyent csinálni az autó. Ha a pótlevegő szelep szarakodna akkor alapjáratod is elég random lenne

4469 jocking . 2007-07-24 20:33:31  Előzmény:Prokop Gábor: 43310

A benzinszűrőt azért akarom a motortérbe tenni, hogy könnyebben hozzá lehessen férni.
A légmennyiségmérőre meg megy a direktszűrő, meg kicsit rövidítek a csövén, hogy jobban elférjen.
Hát, nem tudom, hogy férnek el a visszafolyócsövek az AC tetején... Ha van vonóhorgod, te is szívni fogsz vele.

[i]"Egyébként holnap szabin vagyok, nekilátok reggel 6-kor én is a műtétnek"[/i]
Hajrá!
[i](Módosította jocking 2007.07.24. 22:37-kor)[/i]

4468   2007-07-24 20:24:53  Előzmény:Prokop Gábor: 43310

A "muszály"-t miért nem javítottad ki? Az nem kartelgyanús?

4467 Prokop Gábor 2007-07-24 20:24:05  Előzmény:Éles Zoltán: 43306

Lehet akár a pótlevegőszelep is, de javaslom, ellenőrizd le az elektromos csatikat is, ha nem túl régen került bele az injektor.

Ja, és Tibke problémájából okulva műszeres feszmérést az ECU előtt

4466 Prokop Gábor 2007-07-24 20:22:31  Előzmény:jocking .: 43305

[i]"-A pótlevegőszelep egyszerűen nem fért be a szívósor alá, ezért úgy tettük, hogy függőlegesen áll, és kikandikál a 2-es és 3-as henger spricce között, de végülis így is marha jó helye van."[/i]

Ezt már nézegettem én is, holnap kiderül, mit alkotok vele.

[i]"Amivel szívni fogunk:
- Egyelőre csak az AC jöhet szóba."[/i]

Légszűrő, légmennyiségmérő ? Nekem ez tűnik egyelőre a legkomolyabb problémának.

[i]"- A benzinszűrőt muszály az AC mellé tenni, vagy az mehet a motortérbe?"[/i]

Mehet, de miért is ? Ha már az AC-t lentre rakod, legyen ott a szűrő is, legfeljebb kisebbet teszel fel (pl. Corsa B, ezer alatt van a szűrője, és sima csöves-bilincses)

[i]"- Használható a trabi kartelgáztartálya?"[/i]

Karte[b]r[/b]!!! Használható, ha be tudod kötni a mágnesszelepet levegőcső és a karter közé.

[i]"- A lambdaszondát az S-cső elülső szakazába akarom tenni, vízszintes helyzeben. Jó helyen van ott?"[/i]

Minél közelebb teszed a motorhoz, annál gyorsabban melegszik fel. Márpedig ez fontos, tisztességes lambdaszonda 350 fok körül kezd el értelmes jelet adni. Az elektromos fűtés pedig nem helyettesíti, csak segíti a kipuf általi melegedést.

[i]"- A 6-os benzincsöveket ki kell cserélni 8-asra? A golfba olyanok voltak."[/i]

Illik. Lehet miatta problémád - bár emlékeim szerint a nyomóág gyárilag 8mm-es, csak a visszafolyó 6-os.

[i]"- A golf AC-jára a visszafolyó ág is rá van kötve gyárilag. Itt rá kell kötni? Vagy le kell dugózni azt a részt?"[/i]

Gyárilag a motortól jövő visszafolyó a fekete tartályba van kötve, és a tartályon lévő negyedik (vagy harmadik, értelmezés kérdése) cső a tartály "túlfolyója", ez megy vissza a tankba. Érdemes neked is így kötni, ugyanis így fog működni a tartály "buborékleválasztóként" is.

Egyébként holnap szabin vagyok, nekilátok reggel 6-kor én is a műtétnek

4465 Sánta János 2007-07-24 19:21:49

Vagy pierburgot asszem

4464 Sánta János 2007-07-24 19:14:09  Előzmény: : 43303

Bizony bizony

4463 Babecz Tamás 2007-07-24 18:54:33  Előzmény:Sánta János: 43301

Én meg dupla solexet vagy dellortot szeretnék.De sok mani kell hozzá, úgy hogy egyenlőre pihi a kéttorkúval, az is elég gút.

4462 Éles Zoltán 2007-07-24 18:38:51

Hi,

Ha már injektor a téma, nekem is lenne kérdésem (megint

Nálam az a gond, hogy reggel még hideg motornál nem hajlandó elindulni az autó csak ha elég rendes gázt adok neki. Érdekes a dolog mert amikor össze lett rakva az injektor nem csinálta, csak most kb 1 hete kezdte.

Benzinnyomás szerintem OK 2,5 bar járó motornál, állónál 2,8, igaz reggelre lemegy 0,8-ra, de hidegindításkor rá szoktam adni a gyújtást párszor, hogy az AC felnyomja.

Én a pótlevegő szelepre gondolok, mert ugye annak a feladata hogy megkerülve a folytószelep házat levegőt adjon a motornak.


Sharp

4461 jocking . 2007-07-24 18:09:44

Na akkor, beszámoló a spriccről:

Most jöttem be a garázsból, fél 4-kor kezdtük az akciót.
A motortér tulajdonképpen készen van, még a kartelgáztartályt kell lejjebb rakni meg bekötni a benzincsöveket, és kész.

Amivel nem szívtunk:
-Talán csak a szétszerelésnél volt ilyen, az új dolgoknál mindig volt 1-2 apróság.

Amivel szívtunk:
-Elkezdtük feltenni az AC-t hátra. Csak annyi a baj, hogy nem volt fenn a kipuff, amikor tettük fel, felrakáskor meg kiderült, hogy hozzáér. Úgyhogy azt még hátrébb kell tenni, épp hogy el fog férni a vonóhorog konzolja mellett. Szal megoldható a probléma.
-A pótlevegőszelep egyszerűen nem fért be a szívósor alá, ezért úgy tettük, hogy függőlegesen áll, és kikandikál a 2-es és 3-as henger spricce között, de végülis így is marha jó helye van.
-A kiegyenlítőtartáy alsó csövét úgy törtem el, mint egy korhadt faágat. Kicseréltük.

Amivel szívni fogunk:
- Egyelőre csak az AC jöhet szóba.

Most akkor jönnek a kérdések:
- A benzinszűrőt muszály az AC mellé tenni, vagy az mehet a motortérbe?
- Használható a trabi kartelgáztartálya?
- A lambdaszondát az S-cső elülső szakazába akarom tenni, vízszintes helyzeben. Jó helyen van ott?
- A 6-os benzincsöveket ki kell cserélni 8-asra? A golfba olyanok voltak.
- A golf AC-jára a visszafolyó ág is rá van kötve gyárilag. Itt rá kell kötni? Vagy le kell dugózni azt a részt?

Egyelőre ennyi, holnap pihi lesz, csütörtökön majd még "tudósítok".
Eddig úgy néz ki, hogy pénteken már tudunk menni egy próbakört.



[i](Módosította jocking 2007.07.24. 20:15-kor)[/i]

4460 Farkas Sándor 2007-07-24 18:09:29

Mért az ifás nem kéttorkú?

4459   2007-07-24 17:59:54  Előzmény:jocking .: 43302

Kivéve a licenszes IFA gyártmányt... Santi meg kéttorkút szeretne.

4458 jocking . 2007-07-24 17:59:06  Előzmény:Sánta János: 43301

Há" a trabiba gyárilag az van!

4457 Sánta János 2007-07-24 16:48:16  Előzmény: Tomee: 43293

Nekem karbis de én wébert akarok!

[i](Módosította santi84 2007.07.24. 18:48-kor)[/i]

4456 Babecz Tamás 2007-07-24 16:12:35  Előzmény: Tomee: 43293

Többekközött én is. (egyenlőre, de ha már lessz sok trabim egy biztos spricces lessz))

4455 Pénzes Péter 2007-07-24 16:08:18  Előzmény:Lizák Péter: 43298

Milyen feszszabi van benne? utángyáriakkal lehet ilyen probléma. Le kell tojni nagy ívben Egyim is ilyen, ha elszáll a töltés a visszajelző úgyis világít mint a tücsökvalaga

4454 Lizák Péter 2007-07-24 15:52:32

Hi!

Egy kérdésem lenne, egy (folyton kb 3-4 havonta) visszatérő hibáról. (Trabant 1.1)
Az említett hiba: halványan, de elkezd világítani a töltés visszajelző lámpa. Ha valamit bekapcsolok, pl. index, akkor ugye erősebben jelez. Legutóbb is a feszszabályzó cseréje oldotta mega problémát, de az autóvillanyász szaki szerint annak nem volt semmi baja. Kimérte az orrom előtt és tényleg jó volt, de azért rakott bele újat.
Mit nézzek még meg a kocsi elektronikájában? A lámpákat már végig vizsgáltam, nem-e az érintkezők "áthúznak" vagy hasonló, de nem. A tolatólámpa kapcsoló is új, de a régivel is volt ugyanez a sztori, hogy világított a töltésvisszajelző.
Ötlet, tanács stb?

PEDROH

4453 Prokop Gábor 2007-07-24 14:28:30  Előzmény: Ruspy: 43295

A biztosítéktáblán arra a lábra, ahová a fekete kábelek csatlakoznak. Ha lesz külön bizti, akkor felülre, ha gyárival akarod védeni, akkor alulra.