Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

4652 Rell Miklós 2007-07-30 18:49:57  Előzmény:Tóth Gábor: 43495

írd rá az órára, hogy "X2" Bocsi az offért...

4651 Tóth Gábor 2007-07-30 18:43:24  Előzmény:Pénzes Péter: 43481

MAgyarán mit kell tennem, hogy visszonylag jó értéket mutason?
Mert ebből nem sokat értetem meg sajnos

4650 Tóth Szasza 2007-07-30 18:22:46  Előzmény:jocking .: 43484

Mikor kerül be az (i) az autódba?Alsóörsre bent lesz?

4649 Pénzes Péter 2007-07-30 15:28:49  Előzmény:Varga Tibor: 43490

Valószínű az lesz, azt ha beáll akkor megmérem azt teszek helyére egy ellenállatot.
Fogyasztármérőhöz meg csinálok egy kütyüt ami az ECUról veszi a jelet és aszerint jelzi ki a fogyasztást

4648 Pénzes Péter 2007-07-30 15:18:59  Előzmény:Varga Tibor: 43491

Jah, meg kb az egész tortúra többe kerül mint maga az átépítés

4647 Varga Tibor 2007-07-30 15:02:46  Előzmény:: 43486

Wartburgba a fiat motor az amit úgymnd sokan beletettek, de ma már mindenféle motorátépítés elég macerás, szinte lehetetlen.. Kérdezősködj a Közlekedés felügyeletnél, hogy van-e rá mód, vagy keress egy olyan tervező mérnököt, akinek vannak ismerősei, és le tudja papírozni amit ő tervez.
VAgy kérdezd meg A Klubelnök urat, ő mit tud erről a témáról,mit lehet engedélyeztetni.

4646 Varga Tibor 2007-07-30 15:00:25  Előzmény:Pénzes Péter: 43489

ha sokat mutat simán köss be a vezetékbe egy potit, és oda tekergetheted ahova neked jól esik...

4645 Pénzes Péter 2007-07-30 14:35:08

Nah srácok!
Még mindíg a digijet a théma Most nekem a VWs hőfokgomba van bent, meg átfolyásmérős waresz műszer. Egy kicsit sokat mutat
Szerintetek találok másfaja gombát ami belemegy, vagy faragjam bele a wareszét? esetleg ellenállással prószálkodjak?

4644 Pénzes Péter 2007-07-30 13:11:41  Előzmény:: 43486

Papírozás eléggé macerás, meg akkor is csak egy ford motor lesz bent...
Tedd be a csomagtartóba azt irány a méhtelep:] VW motorral többre mész, de benzines jóval egyszerübb.
Esetleg ha mindenképp dízelt akarsz akkor 353as helyett ajálom az L40et vagy L60at
[i](Módosította Penzi 2007.07.30. 15:13-kor)[/i]

4643 Tóth Péter 2007-07-30 13:11:30

Helló!
Aki távolított már el díszléceket a Trabiról, attól szeretném megtudni, hogy pontosan, hogy is csinálta. És milyen anyagokat használt fel.
Privát üzine jobban örülnék.
Köszi

4642 (Törölt felhasználó) 2007-07-30 11:33:44

Helló mindenki. Egy 353 kombi Warnyút akarok felujítani, de egy ford 1.8 dízel motort akarnék belerakni. Van rá esélyem vagy próbálkozzak inkább WW motorral?

4641 Pénzes Péter 2007-07-30 08:27:34  Előzmény:jocking .: 43484

Ne tudd meg mennyi test van:]
Fekete véletlenül nem a lamda szonda árnyékolása?
Két barna összekötött vezeték, az a ECU test meg a Gyújtogató elektronika test.
Van testje az egyik relének is. meg külön egy test szál jön az ECUtól az injectorszelepek részére.

4640 jocking . 2007-07-30 08:15:47  Előzmény:Prokop Gábor: 43472

Ilyen sok test van? Mert van még 1 ilyen köteg, amiben 2 barna vezeték van összekötve egy ilyen gyűrűs saruval. És fekete kábel mióta lehet test?



[i](Módosította jocking 2007.07.30. 10:16-kor)[/i]

4639 Pénzes Péter 2007-07-30 07:11:32  Előzmény:Szabó Géza: 43482

Mivel a gyújtásidőpontok 120fokra vannak egymástól, nem gut.
Meg a diódázásnál is lenne egy két probléma, pl önindukció.

4638 Szabó Géza 2007-07-30 04:32:13  Előzmény:Pénzes Péter: 43481

Nem lenne egyszerűbb ha két gyújtótekercsről kapná a jelet?persze diódákat kel kötni a gyújtótekercsekhez mielőtt összekötjük őket..mert igy egy fordulatra két gyújtást kapni mint a 4t-knél.Vagy tévedek?

4637 Pénzes Péter 2007-07-29 21:28:51  Előzmény:Tóth Gábor: 43480

Nah ez már érdekesebb
Frekvenciát felezni jóval eccerübb. Aki ismeri az aszinkron számlálót azt tudja, h kell
Kétszerezni pl egy túlvezérelt földes emitteres kapcsolással tudsz plusz 1-2 dióda. Gitár torzitókba szoktunk alkalmazni ilyen kapcsolást, csak ott oktáv emelésnek hívják:]

4636 Tóth Gábor 2007-07-29 21:10:08  Előzmény:Pénzes Péter: 43460

De hogy lehetne ezt meg kétszerezni nekem?

4635 Mezõ Renátó 2007-07-29 21:01:33

Köszi a segítséget!!

4634 Pénzes Péter 2007-07-29 20:18:58  Előzmény:Mezõ Renátó: 43477

Kapcsoló, meg ha megvan relézve akkor az
Látatlanban nehéz megmondani pontosan, de valahol ott kell keresgélni.

4633 Mezõ Renátó 2007-07-29 18:57:21

Sziasztok!!
Lenne még egy kérdésem!!
Gáz/benzin üzemű a waresz és nem tudom átkapcsolni benzinre!!Hiába kapcsolgatok nem reagál rá!!Egy fél óra után sikerült átrakni!!Mi lehet a baja??Én a kapcsolóra gyanakszom!!Ért valaki hozzá?

4632 Rell Miklós 2007-07-29 18:34:06  Előzmény:: 43475

Talán a letöltések közt?

4631 (Törölt felhasználó) 2007-07-29 18:30:37

Azt szereném kérdezni, hogy hol tudnék hozzájutni 4 ütemű Wartburg szerelési használati útmutatáshoz.

4630 Szedlacsek Ottó 2007-07-29 17:41:55

Ezt a képet érdemes berakni háttérnek!

4629 Prokop Gábor 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Prokop Gábor: 43472

Nem bírom ki...

[imgw]https://trabant.prokee.hu/gif/tongue.gif[/imgw]

4628 Prokop Gábor 2007-07-29 15:50:49  Előzmény:jocking .: 43471

Nem röhögök. Test.

4627 jocking . 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Prokop Gábor: 43449

Köszi.
Akkor már csak 1 kábel maradt ki.
Ahol a Golf kábelkötege szétválik sok vékonyabb részre (A tűzfal motortérfelöli részén, a kábelköteg "gumiizéje" után, ami a tűzfalban levő lyukban van.), ott kiválik a kötegből egy elég vastag, fekete kábel, gyűrű alakú saruval a végén. Na, az micsoda?
Megpróbálom lerajzolni:
[imgw]https://www.kepfeltolto.hu/2007/7/29/3pw3.jpg[/imgw]
Nem röhög, így sikerült paintbe, azért remélem, felismerhető.

4626  Ruspy 2007-07-29 14:30:42

Konor: nekem is van egy rossz főfékhengerem, ez sem ad olajat az első körbe... ha megéri felújítani, akkor talán hasznot is lehet húzni belőle... én vettem egy újat 12E pénz volt.


Féktárcsával és fékbetéttel mit lehet csinálni ha kopott? felújítás létezik? ezek még gyáriak... vegyek utángyártottat?

4625 Kovács Norbert 2007-07-29 14:22:18



Köszi!

4624 Rell Miklós 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Rell Miklós: 43467

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/070729/HBZ_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[i](Módosította Grisa 2007.07.29. 15:25-kor)[/i]

4623 Rell Miklós 2007-07-29 13:23:06  Előzmény:Kovács Norbert: 43466

Nekem van valahol egy metszeti rajz a javítási kézikönyvből, de azon nem látszik rendesen. A felújító-karmantyúk egyébként nem túl híresek, nekem pl nem sikerült velük féket csinálni... Ha jól tudom (javítsatok ki, ha nem) az összest tolóra kell rakni, kivéve a két kört elválasztókat, mert azokat ellentétesen (az első toló, a hátsó húzó. Mármint ha érthető, hogy mit értek toló és húzó alatt... Nem tudom, hogy hogy mondják hivatalosan...
Szerintem egyébként az a baj ezekkel (legalábbia azokkal amiket én raktam be), hogy oda-vissza tömítenek, így nem engedik át az olajat... Keress rá a fórumban a ffhenger lkégtelenítésére, párszor már leírtam, amit az utángyártó nekem javasolt, és próbáld úgy, hátha beválik...

4622 Kovács Norbert 2007-07-29 12:56:00

A dugattyú biztos nincs fordítva, szerintem a gyűrű se, de más tippem nincs
Nincs valakinek egy metszet, vagy robbantott rajza a főfékhangerről?

4621 Pénzes Péter 2007-07-29 12:54:01  Előzmény:Kovács Norbert: 43463

Gyűrű is lehet fordítva, a dugattyú is Nemtom nem én raktam össze
Szerintem szedheted szét megint:]

4620 Pénzes Péter 2007-07-29 12:52:20  Előzmény:Prokop Gábor: 43462

Jaja, elsőre nem tűnik logikusnak

4619 Kovács Norbert 2007-07-29 12:51:01

Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szökségem.

Trabi 1.1es ben nekiálltam a főfékhenger felújításának, ilyen gumigyűrűkészlettel, és most egyszerűen nem hajlandó pumpálni az olajat az első kerekekhez menő körben.

Mi lehet a gond?
Lehet hogy fordítva raktam fel az egyik gyűrűt?

4618 Prokop Gábor 2007-07-29 12:49:27  Előzmény:Rell Miklós: 43461

Én is felkaptam a fejem, de aztán számoltam, és rájöttem, hogy jó a kétszerezés

4617 Rell Miklós 2007-07-29 12:17:40  Előzmény:Pénzes Péter: 43460

Ja hogy úgy! Akkor stimmel...

4616 Pénzes Péter 2007-07-29 10:42:28  Előzmény:Rell Miklós: 43459

Szerintem a Wareszba van 3 darab megszakító, ebból mind1ik fordulatonként eccer gyújt. 4 hengeres 4T autóba az az egyszem megszakító/jeladó fordulatonként 2szer gyújt.

4615 Rell Miklós 2007-07-29 09:51:21

én nem akarok nagyon beleszólni, de a 4hengeres 4ütemű motorokban tudtommal egy körülfordulásra 2 gyújtás jut, míg a 3hengeres 2üteműben sejtésem szerint 3. szóval csak szerintem az a kétszerezés valahogy nem jön össze, ott valami mást kéne művelni...

4614 Tóth Gábor 2007-07-28 23:26:52  Előzmény:Pénzes Péter: 43457

Hogy lehet kétszerezni?

A testelés meg van meg minden.
Tudom mert ha nem az a tetset kaopja a töltés vissza jelző akkor egyfojtában világit.

Nem tudom, bár az órának van egy állandó 12V(+) de azt ma még nem kötötem be.
Majd mostmár ma szenvedek még kicsit.
csak tegnap meló elött annyi időm volt hogy betegyem a műszerfalat meg a müszeregységet meg bekösem ami kell.
Ma fogom véglegesiteni. Mellesleg itt vagyok Érden.

Visszatérve én sem értem miért akkor világit az index ha (-)-t kap.

4613 Pénzes Péter 2007-07-28 23:04:03  Előzmény:Tóth Gábor: 43456

gyújtásjel frekiét kéccerezni kell akkor jó lesz.
A barna mindíg a 31es, fekete a 15ös.
Töltés visszajelző lámpája egyrészt megkapja a 12Voltot a generátor pedig vagy testet ad neki vagy 12V-t. Elöbbi esetben világít.
Indexből meg van többféle megoldás is. Azt kétlem, h állandó 12Vot kapna az egyik sarkára.

4612 Tóth Gábor 2007-07-28 20:59:52  Előzmény:Prokop Gábor: 43452

Pedig nem az
a fekete a gyújtás (3) a barna a test(-)
és ha az indexnek megadom a jelet nem vilog aksin kiprobáltam és a negativ végre kel rakni akkor világit a töltés szintén.

Nem tudom a wartburgban valahogy nem ment a töltés sem
meg elötte aksin végig néztem az összeset
és a töltés indexnek negativ kelett nem pozítiv
a fórdulatszám mérő meg nagyon jól megy csak kár hogy alapjáratnak kb 2-300at mutat
de ez van ha 3 henger 2 ütem van 4 henger 4 ütem helyet

4611 Mezõ Renátó 2007-07-28 18:25:22

oKÉ!!kÖSZI!!
Csak azért kérdeztem mert elvileg az egy zárt rendszer és abba nem juthetna be kosz vagy valami más,mert én 99,9%-ban gázzal megyek!!

4610 Sánta János 2007-07-28 18:16:31  Előzmény:Mezõ Renátó: 43453

érdemes

4609 Mezõ Renátó 2007-07-28 18:14:01

Sziasztok!!
Azt szeretném kérdezni hogy szerintetek érdemes-e kitakarítani a karburátoromat,mert mióta a családnál van azóta nem volt!!kb.6éve!!!(1.3waresz)
Azért kérdezgetem,mert GÁZ/BENZIN üzemű!!

4608 Prokop Gábor 2007-07-28 18:02:33  Előzmény:Tóth Gábor: 43450

"test jel kel neki és nem + pl.: index,"

Kizárt.

"töltés"

Ez meg Trabanton is így van.

4607 Molnár Bence 2007-07-28 17:15:53

Kérdés:

- karbiban van valami ami 30fokban is nehézkes indítást okoz? kiszedtem kipucolni, aztán hátha kiderül hogy emiatt volt

- a szívókönyök aljáról ment egy cső a generátor hátsó fedele alá, de ott szabadon lógott. úgy kell annak lennie?

köszi

4606 Tóth Gábor 2007-07-28 10:47:27

SZép napotz most jöttem fel az ottoból befaragtam a műszeregységet....
kicsit somi vagyok mert kiderült, hogy egy csomo sz@r hoz test jel kel neki és nem + pl.: index, töltés stb....
Na nem baj
Mostmár ki nem veszem, holnap rakok majd fel róla képet.

4605 Prokop Gábor 2007-07-28 06:18:26  Előzmény:jocking .: 43443

A piros-sárga kapcsolja az AC reléjét (-).
A fekete-sárga az ECU tápja, a fekete(??? - nekem asszem sárga volt ugyanez) a lambda fűtés tápja, a piros-fehér pedig az injektorok tápja (én ezzel szívtam rendesen, enélkül nem indult )

4604 jocking . 2007-07-27 21:50:39  Előzmény:Pénzes Péter: 43447

A reléket úgy szedtük ki, hogy elhoztam a kapcsolóházat.
Úgyhogy majd vissza kell követni a kábeleket...

4603 Pénzes Péter 2007-07-27 21:24:34  Előzmény:jocking .: 43446

Piros sárga az AC-é lehet, de így macerás. Ki kell mérni honna jön a kábel, egyáltalán a motorköteg része-e?
Poloban tök külön köteg az egész cucc, reléstől mindenestől. Igaz és azt is szétbarmoltam, h eccerübb legyen Végén még kevesebb kábel lesz mint eredetileg volt