Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

4752 Hordós Márton 2007-08-02 20:07:45

Üdv mindenkinek!
Kérdésem lenne. A próba rendszám hogy müködik mire lehet feltenni és hol lehet ezt ígényelni? Útánfutóra lehete rakni?
A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv.:Maroko
[i](Módosította maroko 2007.08.02. 22:08-kor)[/i]

4751 Rell Miklós 2007-08-02 19:28:44  Előzmény:Szabó Csaba: 43590

Ja, egyik oldal. És akkor mit kéne csinálni?

4750 Rell Miklós 2007-08-02 19:28:23  Előzmény:Prokop Gábor: 43589

A lényeg, hogy túlzottan ki lehet tekerni oldalra. Szerintem legalábbis.

4749 (Törölt felhasználó) 2007-08-02 19:04:22  Előzmény:Rell Miklós: 43585

Éppen ezért keresek egy budapesti, hozzáértő megbízható szakit, de sajnos úgy látom nem tud senki segíteni ebben.
Pedig jövőhéten kellene a csodaparipa, utaznánk vidékre :-(

4748 Szedlacsek Ottó 2007-08-02 19:03:55  Előzmény:Rell Miklós: 43584

Nekem is rengeteget eszik a 4T Wartburgom, és egyszerően nem jövök rá mi a baja a karbinak. Felújjító készletet vettem bele, de nem segített. -10 fokban szívató nélkül indult, 15-20l/100km a fogyasztás. Zöldkártyáról nem nyilatkozom. Tuti, hogy a karbival van a baj, mert másikkal jól működik.
Na jöhet a harmadik gondolat....

4747 Varga Tibor 2007-08-02 18:54:00  Előzmény:Rell Miklós: 43587

amúgy az, nincs is vele gond, de ha eltekerik a légtömegmérőt, akkor jön a szívás...

4746 Szabó Csaba 2007-08-02 18:29:35  Előzmény:Rell Miklós: 43586

Nincs középre állítva a kormányműved.
Gondolom csak egyik oldalon jelentkezik a probléma.

4745 Prokop Gábor 2007-08-02 18:09:13  Előzmény:Rell Miklós: 43586

Őszinte leszek, én nem értem

4744 Major Csaba 2007-08-02 17:57:55  Előzmény:Rell Miklós: 43586

Valamit! /bocs!/ Furcsa ,jó volna látni élőben. Nekem egyszer a kormányműben levő vastag gumi szakadt darabokra, igaz hogy a kormányzás működött de nagyon "lassan "reagált a tekergetésre. Nem lehet, hogy ez a baj?

4743 Rell Miklós 2007-08-02 17:04:09  Előzmény:Molnár Yvette: 43580

jaj, az injektor is olyan mint a karbi, hogy addig jó, amíg nem nyúlt hozzá senki "hozzáértő"? Azt hittem, ez egy intelligens, öntanuló rendszer...

4742 Rell Miklós 2007-08-02 17:02:31  Előzmény:Rell Miklós: 43555

[urls=http://trabant.prokee.hu/modules.php?name=xforum&file=olvas&id=forum_451ed3ce407ae&kezdo=4711]erre[/urls] mondjatok nekem valamit lécci!

4741 Rell Miklós 2007-08-02 17:01:03  Előzmény:: 43577

Igonda:
annak a csőnek pisálnia kell. Ha nem teszi, akkor vagy el van tömődve (a tartálynál szokott), vagy valamiért nem forog a víz (mint már említettem, nem tudom, hogy előfordulhat-e olyan hiba, hogy a vízpumpa meghajtó része tud forogni de a pumpa nem, mert ha van ilyen, akkor akár ez is lehet nálad).
Hát ha ott sugárban jön a víz meg minden, és tényleg vízes a blokk oldala, akkor tényleg gáz van...
Tényleg keresned kéne sztem is valakit aki szedte már szét, és hajlandó is szétszedni, mert ez így...

4740 Rell Miklós 2007-08-02 16:54:08  Előzmény:Marton Tamás: 43571

Egy halvány ötlet, amin gondolkodtam, de lehet, hogy nincs igazam:
Van ugye a tűszelep a végén a rugós bütyökkel, és ezen keresztül mozgatja az úszó. Na most én még arra tippelek, hogy a 17 év alatt ez a rugó esetleg elgyengülhetett. És ha elgyengült, esetleg nem megfelelő magasságban zár, tehát magasabb lesz a benzinszint, és ilyenkor... a franc tudja mi történik, de még talán az is lehet, hogy ez is befolyásolja... Én már hasonlítottam össze 17 évig használt, és gyáriújnak mondott tűszelepet, és a rugóerő közt volt elég tetemes különbség! Sőt, ahogy az úszószintet mondják hogy állítani kell, aszerint olyankor a rugónak ki kell lennie rugózva, de a használt tűszeleppel nekem olyankor nem volt kirugózva, annyira gyenge volt.
Mindezzel nem akarlak rábeszélni se úszószint-állításra, se tűszelepcserére, mert mindkettőt meg lehet szívni, csak... inkább kérdezem: szerintetek is lehet-e ez is oka a karbis szerencsétlenkedéseknek?

4739 Pénzes Péter 2007-08-02 16:24:00  Előzmény:Molnár György: 43582

Annak a rugós lemezeknek kell leszorítani a fékbetéteket, illetve van ilyen fék nyikorgás gátló kencefice amit a dugattyú meg a fékbetét közé kell kenni.

4738 Molnár György 2007-08-02 16:09:47

Hali
Régen jártam itt.
Téma a következő. Fék 4T első esetén sima úton zörögnek a fékbetétek. Gondolom, mert nem látom közelről
Már megnéztem a csapágyakat nem lóg e vmelyik. Azok rendben. A betéteken van ilyen vékonyka lemez (rugós némileg) Alulraraktam mindegyiket, de csak csinálja. Mi a jófenét lehet neki csinálni?
Hozzátartozik hogy alufelnivel, matador 185 ös gumikkal, festett féknyereg-el értendő a probléma.
Mit tudok neki csinálni???

4737 Mátyus Ádám 2007-08-02 12:38:50  Előzmény:Prokop Gábor: 43576

A beépitésre került fékbetétek 1000km alatt futottak. Az önbeállókat minden esetben visszaállitottuk alapállásba. A fékpofákat áttöröltük zsirtalanitó folyadékkal. Ez okozhat problémát?

4736 Molnár Yvette 2007-08-02 12:28:18  Előzmény:jocking .: 43578

mit állítatsz a co-n? próbáld ki jól fogyaszt-e, rendes alapjárata van-e, ha valamelyik nem stimmel, akkor buzeráltasd, mert ha nagyon belemásznak a tekergetésbe sose lesz jó... ha me ag légtömegmérő csavarjához nyúl valami okos szaki, sose lesz jó többet....


Tibke
[i](Módosította Yvette 2007.08.02. 14:28-kor)[/i]

4735 Molnár Bence 2007-08-02 11:55:41  Előzmény:jocking .: 43578

gondolom nem volt semmi hivataloskodásos-átépítésiengedélyeztetéses dolog, tehát a trabiét kell tudnia.

4734 jocking . 2007-08-02 11:30:53

Közben még 1 kis innyektor:
Ha szombaton kész lesz a cucc, és elviszem beállítani a CO-t, meg hasonlókat, akkor a trabi értékeit kell beállítani, vagy a golfét, vagy a kettő keverékét?
Lehet, hogy hülye kérdés...

4733 (Törölt felhasználó) 2007-08-02 10:32:18  Előzmény:Rell Miklós: 43556

Na, megválaszolom ezeket, hátha okosabb leszek.
-Ami a hűtőtől megy a kiegyenlítőtartályba cső, nem pisál.
-Amikor melegedett a víz, akkor teljesen lement a kiegyenlítőtartályból annyira, hogy nem lehetett látni. Amikor a sapkát letekertem a kiegyenlítőtartályról, akkor feltört a víz erős bugyborékolással, de annyira, hogy sugárban nyomta ki. Szóval vákum alakul ki a kiegytartályban.
-Nem a tartályból származik a kifolyt víz, mert amikor kifolyt, a kiegytartály széle száraz volt, a blokk volt vizes kb a hengerfelytől lefelé. Ezért gondoltam, hogy lehet a tömítés is elszállt ottan. A vízpamacsokat majd megnézem. Azt nem figyeltem.
De jó lenne egy hozzáértő szaki itt a környéken ( a XX-XlX határán lakom ), mert nem az fáj, hogy fizetni kellene egy szerelőnek, csak nem kontárhoz akarom vinni.
A környéken akiket kérdeztem szerelőket, nem mondták, hogy nem vállalják el, de megmondták, Trabit nem szoktak szerelni, s jobban járnék egy hozzértő szakival. Na meg én is így gondolom...

4732 Prokop Gábor 2007-08-02 10:26:17  Előzmény:Mátyus Ádám: 43575

[i]"alig használt betéteket tettünk be "[/i]

Ez borzasztóan hangzik...

[i]"Létezik az, hogy ekkora különbség van gyári és utángyártott munkahenger között?"[/i]

Kicsi a valószínűsége. Ha egyébként a munkahengerek működnek, akkor nem ez a hiba. Valószínűtlen, hogy az egyik "kicsit műxik", a másik meg nagyon.

A probléma gyökere inkább az önbeállókban lehet, vagy a fékpofák nem tiszták.

4731 Mátyus Ádám 2007-08-02 10:13:59

Sziasztok! Lehet, hogy kicsit hosszú lesz az iromány, de két napig csináltuk és még igy sem lett jó. Kezdődött a dolog azzal, hogy 2T trabi a balos elsőkeréknél az egyik munkahenger elengedte az olajat. Lecseréltük, és gyárit tettünk a helyére, valamint másik alig használt fékpofákat. Ez az oldal teljesen jó lett, nagyot fog. Adódott a probléma, hogy elhúz balra az autó. Sebaj, úgy is párban kell cserélni a pofákat. Kicseréltük a jobb oldalon is a munkahengereket (ide már csak utángyártott jutott), illetve ugyanabból a garnitúrából alig használt betéteket tettünk be mint a másik oldalra. Összerak, légtelenit, próba, és még mindig balra húz az autó, de nem is kicsit. Létezik az, hogy ekkora különbség van gyári és utángyártott munkahenger között?

4730 (Törölt felhasználó) 2007-08-02 09:00:00

Egy megbízható Trabi motorfelujító mestert tud valaki? Vác vagy Pest környékén. Akárhova csak nem vinném a gépet

4729 (Törölt felhasználó) 2007-08-02 08:57:49  Előzmény:Varga Tibor: 43491

Ha ilyen macerás akkor menjen a saját motorjával ameddig megy. Úgyis csak 56000 van benne.

4728 Molnár Bence 2007-08-02 07:29:41  Előzmény:Marton Tamás: 43571

ez is offos tapasztalat, de ha teljesen betekert csavarok mellett is van alapjárat, akkor az vagy valami atomnagy falslevegőszívás (féktisztítóspray-vel ki lehet tapogatni hogy hol), vagy a pillangószelep marad nyitva egy picit valamiért. elméletileg annak úgy kell záródnia, hogy semmi fényrés nem lehet mellette, különben már beleszól az alapjáratba.. addig amíg ez a karbi ilyen, biztos nem fogos tudni belőni. a többihez meg passz

4727 Marton Tamás 2007-08-02 05:30:59  Előzmény:Molnár Bence: 43570

Háj!

Ennél a karbinál úgy néz ki az úszóház, hogy egy jó nagy fenti furaton keresztül, ha túl sok benzin van benne távozni tudjon a "felesleges" nyál, tehát túlnyomás nem jöhet benne létre.(Azért van ott gondolom az a furat, ha felakad az úszó, így nem tud bezárni a tűszelep, illetve ha már eleve kikopott a tűszelep, ami a további benzin befolyását hivatott meggátolni). Ebben csak a annyi a bibi, ha ezen a "túlfolyó lyukon ömleni kezd a benzin az előbb leírt okok miatt, az egyenesen a felülről jól látható fúvókákra folyik rá, amik környékén ha jól tudom 3 légfurat is van. Ennek a jelenségnek a kimenetele általábban fulladásos halál a motornak
Azt amúgy én is észrevettem, hogy melegben kicsit többet kell néha köszörülni az átlagosnál, hogy elinduljon a gép.
De azt mondjátok meg inkább hogy mié nem tudok 3 karbiból 1 normálisat összerakni.
Van most a gyári 32TLA a gépben, hellyel-közzel most jól működik, de én le akartam cserélni a 34TLA (waresz) karbira, a nagyobb légtorok miatt. Az egyik ilyen karbi eredeti weber, a másik a szokásos licenszelt. Mind2-nél annyit már elértem, hogy alapjárat van, de általában magas, az alapjárati csavar teljes betekerésével is még simán jár a motor. Az egyikkel még tudtam is menni, de rohadtul rángatott meg fulladt, a másik meg szinte "fékezett" gázadásra, szóval fulladt mint atom.
Azt is próbáltam, hogy a jól működő karbimnak kicseréltem a közepét, vagyis a torok részt az úszóházzal, az egyik 34TLA-éra. De úgy is szinte ugyanezeket produkálta. Valószínű, hogy csak türelmes beállítósdival lehetne működésre bírni? Értem ezt az alapjárati csavarok tekergetésére.
Ötlet?



4726 Molnár Bence 2007-08-01 21:07:38  Előzmény:Rell Miklós: 43569

igaz, off-os autós tapasztalat + népi bölcsesség
olyat is hallottam, hogy az úszóházban a forróságban elgőzösödő benzin miatt akkora nyomás lesz, hogy a tűszelep nem igazán tud kinyitni, ezért sem indul. kiszellőztetés (amit írtál, padlón tartott gázzal átforgatás) szokott segíteni. másik ok a melegen nehezenindulásra a magas benzinszint, bár az inkább az azonnali indításra vonatkozik. persze nem tudom hogy a 4T trabi karbi egyátalán ilyen -e, ezek inkább általánosságok

4725 Rell Miklós 2007-08-01 19:55:33  Előzmény:: 43566

megint egy első gondolat... Én is tapasztaltam, hogy melegen leállított motor egy idő után elég nehezen indul be. Mondjuk nekem segíteni szokott ilyenkor a tövig nyomott és nyomva tartott (tehát nem pumpálás) gázpedál.
Nem tudom, tényleg ez-e az oka, de egyszer valahol hallottam olyat, hogy ilyenkor az történik, hogy a meleg motor felhevíti a karburátort, ami nem hül ki, mert nem áramlik rajta a levegő, és így az úszóházból elpárolog a benzin. Ez mondjuk még nem lenne baj, mert a bubileválasztóból elég hamar kaphanta újat, de ilyenkor az egész karbi, meg még előtte egy darabon a cső is amin szívja a levegőt tele lesz benzingőzzel, amiben olyan kevés a levegő, hogy hiába szívja be a motor ezt a "keveréket", nem képes vele elindulni. Szóval e szerint ez normális dolog, de mondom, ezt csak úgy hallottam, van benne némi logika, de hogy igaz-e azt nem tudom.

[i](Módosította Grisa 2007.08.01. 21:56-kor)[/i]

4724 (Törölt felhasználó) 2007-08-01 19:42:03  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 43567

mondom, hogy a második gondolatot

levettem+vissza minden csavar passzol tömített

4723 Szedlacsek Ottó 2007-08-01 19:34:56  Előzmény:: 43566

nincs felszakadva a kaburátorod?

4722 (Törölt felhasználó) 2007-08-01 19:32:01

Hello mindenki!

SOS 4T témában!!!

Ha melegen leállítom a vasat, kb 1/2óra után csak hosszas köszörülésre indul el... mintha levegősödne??????? vagy nem kapna petrót. Az első gondolatok nem segíthetnek kezdjük amire másodszor gondoltok... lécci lécci lécci....
Nagyon megköszönnék minden segítséget.

Más info:
dadog az alapjárat -néha- de rendszerető rendszerességgel
láttatok már felül lyukas benzintankot? nem gyárilag... rozsdailag

Köszköszkösz

4721 Mezõ Renátó 2007-08-01 18:20:13

Oké!!
Köszi!!
Sztem majd máskor kerítek rá sort mert most az nagyon megterhelő lenne!!
Köszi a jótanácsokat

4720 Pénzes Péter 2007-08-01 18:10:26  Előzmény:Mezõ Renátó: 43563

10-13ezer HUF körübellül gyártótól és bolttól függően.
Jah szíjakat elfelejttem, azokat is illik cserélni.

4719 Mezõ Renátó 2007-08-01 18:04:03

És ez kb mennyire fájna anyagilag,mert most festem az autót és az sem olcsóság!!

4718 Pénzes Péter 2007-08-01 17:52:55  Előzmény:Mezõ Renátó: 43561

Érdemes kicserélni, illetve a veztengelyszimeringet is. Azonfellül a AC, vízpumpa, termosztátház, Gyújtásjeladó O gyűrűit is jó kicserélni már.
Lehet kapni ezeket készletben is, felső tömítéskészlet néven.
[i](Módosította Penzi 2007.08.01. 19:54-kor)[/i]

4717 Mezõ Renátó 2007-08-01 17:39:00

Köszi az őttleteket!!Remélem sikerül kicserélni a tömítést!!
Szerintetek a szelepfedél alatti tömítést is ki kell cserélni??Asszem ott is van mégegy!!

4716 Pénzes Péter 2007-08-01 17:31:29  Előzmény:Mezõ Renátó: 43558

Szétszedésnél ajánlott jelre rakni, amígy egybe van a motor könyebb átforgatni.
Egyik jel a generátor szíjtárcsán van, azt a felül lévő kiálló pöcökhöz kell fordítani, ekkor felső szíjtárcsán alul lesz egy pontjelölés amire alulról egy műanyag nyíl mutat.
Ha rakod össze ezek egyezzenek, szerelés közben úgyis elforognak...

4715 Molnár Bence 2007-08-01 17:08:07  Előzmény:Mezõ Renátó: 43558

(laikusként egy ötlet: szétszedés előtt jelöld össze saját kódolással, alkoholos filccel. szerintem az is tuti )

4714 Mezõ Renátó 2007-08-01 16:49:50

Sziasztok!!
Azt szeretném megkérdezni hogy állítólag a vezérlésnél vannak jelek amit ha összeállítok akkor nem állítódik el ha leveszem(hengerfejet)!!
Hol vannak ezek a jelek??Más módszer van a vezérlés rögzítésére??
Előre is köszi!

4713 Molnár Bence 2007-08-01 15:30:39  Előzmény:Rell Miklós: 43556

ja hogy csak a sapiból következtetett... az is lehet, akkor nem szóltam

kipufogógáz tanulmányozás sem rossz ötlet, pl. hogy melegen leállítás-20igszámolás-elindítás után köpköd -e fehér gőzpamacsokat

4712 Rell Miklós 2007-08-01 15:19:21  Előzmény:Rell Miklós: 43550

Ja, meg még sztem azt is megnézhetné Igonda a "pisálás"-on túl, hogy érez-e nyomást a kiegyenlítőtartály betöltőnyílásán. Mármint nem az, hogy mekkorát szól, ha leveszi a satykát, hanem hogy ha a levett satyka helyére odateszi a kezét, akkor ott van-e levegőáramlás, kialakul-e gyorsan nyomás, vagy esetleg alul a csőből feltörnek-e buborékok...
És hogy biztosan a motorból jött-e a víz, vagy csak a tartályból kiforrt víz csorgott vissza a motorhoz a csövén és azt látta-e? Én legalábbis ilyesmiben próbálnék reménykedni az ő helyében...

4711 Rell Miklós 2007-08-01 15:09:29

viszont kérdezek.
Szakszavakat nagyon nem tudok, úgyhogy ne röhögjetek ki nagyon.
Kormánymű.
Van ugye a kerekeknél az a két kiálló kar, amire az egésznek a mozgatórúdjai csatlakoznak. Na, jól sejtem-e, hogy az nem jó ha egyik oldalra kitekert helyzetben az egyik ilyen "kar" a mozgatórúdjával egy egyenest alkot? Mert én ennek tudom be egy elég régi problémámat. Sejtettem, hogy vlaami ilyesmi lehet, de ma jó alaposan megnéztem és tényleg. Amit tapasztalok: Ha jól alászedem a kormányt akkor egy darabig szépen megy, majd egy pont után olyan mintha rugó ellenében tekerném, nem is tudom igazán kitekerni koppig (mondjuk a tapasztalataim után nem is akarom)... Előremenetben legalábbis.
Ha hátra megyek, akkor gondolom a hajtás miatt ez a "rugó ellenében tekerés" érzése drasztikusan csökken, és elég könnyen koppig tudom tekerni. De ekkor már egy vonalban van a "kar" a "mozgatórúd"-dal. És itt jön szerintem az én bajom. Ezután ugyanis nem tudom visszatekerni a kormányt. Ami mondjuk érthető is, hiszen a "rúd" és a "kar" közti csukló nem fordulni akar, hanem tólni, vagy rosszabb esetben (ilyet még nem láttam, de ezekszerint akár ez is előfordulhatott) a csukló átfordulhat, és így a két kereket ellentétes irányba akarná mozgatni, gondolom ilyenkor az átfordult csukló oldali kerék féltengelycsuklója akadályozza meg a teljes kifordulást. Ilyenkor az szokott segíteni, hogy előremenetbe kapcsolok, és elindulok. Ilyenkor helyreáll a rend és vissza tudom tekerni a kormányt.
Ennek így most eléggé olyan íze van, mintha valami el tudna mozdulni a felfüggesztés körül, de ahogy én néztem, ilyesmiről nincs szó, max a rugalmas elemek (silentek, meg ilyesmik) amennyit engednek annyi a mozgás.
Szóval a kérdések: Jól sejtem-e, hogy ennyire nem volna szabad tudni "alácsapni" a kormányt? Van-e a kormányműnek valami szélsőhelyzet-ütközője valahol, amin esetleg tudnék állítani? Vagy a kerékösszetartás csavarjaival kell annyit egyik oldalra menni, hogy egyik irányba se fordulhasson ilyen elő? Vagy mit csináljak?

4710 Rell Miklós 2007-08-01 14:50:46  Előzmény:Babecz Tamás: 43552

csak én azt nemtom, hogy olyat tud-e csinálni a vízpumpa, hogy a hajtókereke forog, a pumpa része meg áll... Mert ha teljesen megállt volna azt tuti észreveszi... De mondom, én csak az én eszemmel gondolkodok, és nem értek hozzá olyan hűdenagyon...

4709 Rell Miklós 2007-08-01 14:49:02  Előzmény:Molnár Bence: 43551

hát de én úgy értelmeztem, hogy ő tulajdonkáéppen nem tudja, milyen színű az olaj, csak abból következtet, amit a betöltősatykán lát... De egyébként csak próbáltam benne tartani a lelket...

4708 Babecz Tamás 2007-08-01 14:33:29  Előzmény:Rell Miklós: 43550

Eggyet értek az okfejtéssedel, és valszeg a vízpumpa is el f..ta magát.

4707 Molnár Bence 2007-08-01 14:32:19  Előzmény:Rell Miklós: 43550

hát, ha az olaj is homokszín-trutyis, akkor az nem csak kondenzvíz

4706 Rell Miklós 2007-08-01 14:27:58

Hát én nem vagyok nagymester, csak a paraszti eszem után megyek, de nekem ez úgy hangzik, hogy nem volt hűtés (hűtő felső csöve meleg, alsó hideg), és ettől túlmelegedett, elforrt a víz a hangerfejből, és attól a hengerfejtömítés is odalett...
De ha van egy kis szerencséd, akkor csak kondenzvíz van ott, olyan másnál is előfordul...

Mindenesetre szerintem akár mi is van a hengerfejjel, a hűtéssel sem stimmel valami, mert ha nincs benn termosztát akkor nem lehet hideg az alsó cső sem!

Pisál-e a kiegyenlítőtartályba menő cső?

4705 Molnár Bence 2007-08-01 12:49:47  Előzmény:: 43547

kivette, vagy kicserélte a termosztátot? mert ha nála az volt a megoldás hogy kivette és kész, akkor oda autót többet ne vigyél, és még jól beszélj is le róla mindenkit . az nem autószerelő aki ezt megoldásnak tekinti.
ha pedig kicserélte, akkor... oda autót többet ne vigyél, és még jól beszélj is le róla mindenkit . sokat elárul ugyanis a hozzáállásáról az hogy mennyire alaposan kipróbálva kaptad vissza az autót.

a hiba egyébként tényleg víz-olaj összefolyás lehet, hengerfejtömítés vagy rosszabb-valószínűtlenebb esetben valami repedés. szinte biztos hogy le kell venni a hengerfejet, aztán utána kiderül. hogyan jött elő a hiba? mert lehet például az, hogy valahol elszivárgott a víz, aztán a maradék meg a levegősödés/rossz keringés miatt felforrt, a hf.tömítés körül pedig a forrástól valami megadta magát, utána már hiába az utántöltögetés... tényleg jó lenne tudni hogy honnan szivárog belőle a víz pontosan

4704 Pénzes Péter 2007-08-01 12:39:15  Előzmény:: 43547

Hát ennyiből nehéz pontossan megmondani, de valósznínű, h összefolyt az olaj meg a víz.
1. Nézd meg, h van-e olaj az kiegyenlítőben, egyáltalán fogy-e a víz vagy ilyesmi.
2. Pontosan honnan folyik a víz? Jobb hátulján van a vízpumpa is, onnan is jöhet. A bejelölt tócsából nem tudom megállíptani
3. Olajsapkán a kapucsínó vizes időjárás esetén természetes, egyébként nem jó jel.
4. Járó motornál hamarabb légtelenedik a reccer mint állva (ezt az autószeleőnek is mond meg )
5. EOF
[i](Módosította Penzi 2007.08.01. 14:41-kor)[/i]

4703 (Törölt felhasználó) 2007-08-01 12:06:19

Segítségét kérném tapasztalt Trabisoknak!
[url]http://mtsc.uw.hu/20070801.htm[/url]