Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
[justify]Ha már a kormánymű szóba került, meglehetősen bosszant, hogy a kormánykerék küllői nem állnak vízszintesen. Kb. fél éve azt olvastam a neten, hogy a motorházat kinyitva, csavarjam ki a kormányműnél, az excenternél levő a két csavart, majd a kormánykereket húzzam magam belé, amíg a fogaslécből ki nem jön, utána fordítsam a kívánt helyzetbe. Nos, megtettem, de szerintem nem jött ki a fogaslécből, mert amikor visszatettem ugyanúgy állt. Jól csináltam, vagy valamit elbénáztam?[/justify]
[justify]Gondoltam egy nagyot, és elhatároztam, hogy lecserélem a váltóban az olajat (2T). Télen amúgy is nagyon nehezen veszi a másodikat, és egyébként sem tudom mikor volt utoljára cserélve. Kb 62000 km-el vettem és bő egy év után már 10000-t megtettem vele. A kezelési utasítás szerint 30000 km-enként (vagy 4 évenként) cserélni kell. Remélem, már cserélték egyszer! Utánanéztem itt, és mindenki a 75W-90 típusú olajat ajánlotta, sőt szó volt un Trabant hajtóműolajról is, amit állítólag nem lehet kapni. Utánanéztem a neten és a MOL-nál van a [url=https://evo.mol.hu/hu/vallalati_ugyfeleknek/termekek/kenoanyag_es_autoapolas/kozlekedesi_kenoanyagok/hajtomuolajok_mechanikus_hajtomuvekhez/mol_hixol_t_hajtomuolaj/]Hixol T[/url] fantázianevű olaj, ami állítólag a belevaló. A dolog pikantériája, hogy [url=https://evo.mol.hu/hu/vallalati_ugyfeleknek/termekek/kenoanyag_es_autoapolas/kozlekedesi_kenoanyagok/hajtomuolajok_mechanikus_hajtomuvekhez/mol_hixol_t_hajtomuolaj/]az olaj terméklapján[/url] a viszkozitási fokozatnál: SAE 80W szerepel, utána pedig a felépítés, jellegnél 75 W hajtóműolaj. A fene sem érti. Bár gyanítom, hogy ez való bele. Körülnéztem, hol lehetne kapni a benzinkutakon kívül, és egy olyan [url=https://www.nefelejts.hu/nefelejts/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=4561&category_id=80&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=27]boltot[/url] találtam, ami a Vaterán sokszor hirdet vadi új elfekvő Trabant készleteket. Vettem is tőlük tavaly fékdobot. Nos, tényleg ez a Hixol T javasolt?[/justify]
Helosztok! Én azt mondom hogy mindenki szánjon idöt a zsírzásra! Mert nem hülyeség! 1 délelött alatt kényelmesen a csapszegeket, meg akormányt meg lehet zsírozni, még akézifék is belefér. Nem tart semeddig. fogasléc anyája levan szedve ami a kormányösszekötöt fogja hozzá, kicsit megvan ütögetve ki is csuszik belöle a fogasléc, másik felén gumi leszed--->kis fém karika lepattint, és már ki is lehet huzni a fogaslécet, gyönyörü tisztára letakarít, újra zsírozva, már mehet is vissza. én azt mondom hogy érdemes kiszedni a f.csapszegeket is. meg kicserélni azt a perselyt is ami benne van. Aztán 1 idöre az eredmény magáról beszél, ja meg aporvédöket se árt kicserélni, könnyen szakadnak.
Kiegészíteném prokee-t. Hidegben a büdös életben nem tud rendesen üzemmeleg lenni. A Skodáknál egy kicsit bonyolultabb volt a történet. De egy 1.1-es nél igenis az a cél, hogy rendszer minden körülmények között legyen jó. Legyen jó, és jól működő termosztát benne, és ne legyen vízköves a hűtő, meg az egész rendszer. Esetleg a ventilátor hőgombájára plusz érdemes egy relén keresztül bekötni a műszerfalra egy billenőkapcsolót. Ha elpukkanna a hőgomba, akkor nem kell majd rövidre zárni. De a fixen sz@r hűtőrendszer javítására ez sem megoldás.
Hidd el az biz" fogasléc és nem "kormánykar" és pláne nem cső
Tehát ha valaki segít neked akkor ne olts le a másikat hogy az nem is fogasléc mikor pedig DE
Továbbá minden valamirevaló szerelési könyvben leírják, hogy a fék- és kormányberendezésen csak olyan ember végezzen javítást aki tudja mit csinál. Tehát olvass utána, kérdezz itt a fórumon minthogy baj legyen később
Tanár úr kérem, nekem is úgy mondták...:-) A könyvben hívták így (lehet h nem ezt az alkatrészt).. Az alsó felén éreztem hogy van egy "sín". De elég keskenynek tűnt. Ezek szerint mégiscsak...
Kösz a leírást, holnap meglátogatom azt a zsírzógombot :-)
"Kormánykarnak" maximum az Országházban működő amatőr madrigál-kórus nevezhető
A gumiharmonika alatt az a "krómozott cső" nem más mint egy fogasléc. Ezek szerint azt sem zsíroztad le rendesen, mert akkor érezted volna az alsó felén a fogazást. Épp miatta kapták az ilyen rendszerű kormányművek a "fogasléces kormánymű" elnevezést. A krómozás stimmel! Ami keménykróm, tehát fő feladata a kopásállóság és a jó siklási tulajdonságok biztosítása.
A fogaslécet az ún. "fogastengely" működteti ami össze van kötve a kormányoszloppal. Tehát a motortérben ami a kormányoszlop felé megy az sem cső hanem fogastengely. Ahogy ez a tengely kiáll a kormánymű-házból ozz van egy állítható excenter-persely. No ennek a "nyakrésznek" a tetején csücsül egy M5 menetű egyenes fejű zsírzógomb normál esetben.
Amit csináltál, az végülis jó. Bezsíroztad a fogaslécet. A zsírzást egyébként az említett zsírzógombon keresztül szokás. Ez egy kis 4-5mm-es pöcs, ami fölül kiáll a kormányműből. Azonban azt csak akkor tudod használni, ha van zsírzód, mert csak azzal tudod azon keresztül nyomni a zsírt. Ezen kívül még zsírozni kéne a függőcsapszegeket is, a futóműnél. Azokból 4db van. Nagyon fontos, hogy azokban mindíg friss zsír legyen, mert ha nincs, akkor attól szorul a kormány igazán!
Előre félek hogy csont hülyének leszek nézve, ezért utánanéztem ahol lehetett, de sehol egy pontos leírás...
Szóval - hogy kell zsírozni a 2T kormányt? Itt annyit olvastam, hogy a kormánymű tetején. A "Hogyan tovább" könyv említi hogy balra tekert kormánynál kell feltölteni(!) a kormányművet zsírral, a zsírzógombnál. De én ilyet nem lelek semerre sem.
A gumiharmonika alatt megkentem a krómozott csövet jól - más ötletem nincs. A kormány így valamivel könnyebben jár.
A gyűrűt a tengely vágatába kell belevarázsolni és a csuklót "rápattintani"
Az általad leírtak alapján mindenképpen vedd ki a féltengelyt, mosd ki a csuklót rendesen és grafitos zsírral tölts meg. A féltengely gyűrűhornyát is tisztítsd ki. Használj új gumiharangot (Ha pl. Polo II-eshez valót veszel kapsz hozzá zsírt és új szorítópántokat is készletben). Helyezd fel az új gumiharangot és abba is nyomj zsírt. Pattintsd fel az új gyűrűvel szerelt tengelyre a csuklót ( "felpattintást" puhafém kalapáccsal tengelyirányba való ütéssel megoldhatod). Mindezek előtt a már horonyban fekvő gyűrűt célszerű egy fogóval kissé összenyomni, mert felszereléskor megnyúlik kicsit és nehezebben ugrik rá a csukló. Ha összeraktad rögzítsd a gumiharangot mindkét végén a rögzítőszalagokkal [i](Módosította Tsaby 2008.08.06. 11:15-kor)[/i]
Mikor ránéztem erre a "szerszámra" tudtam, hogy ez lesz, tuti beletörik. Nem tudom miben hittem, hogy kijön. Talán a csodában. De sajnos már megint igazam lett
Annyira meg azért kemény anyag ám, hogy utánna nehéz legyen újra kifúrni a beletört részt!
hát ez valószínűleg csak olyan csavarok kihajtására jó, aminek a feje azért törött le, mert pl anyaghibás volt(de amúgy könnyedén kihajtható lenne)... úgy tűnik, hogy a berohadt csavarokhoz kevés...
valószínűleg a hőkapcsoló ment tönkre... mert ha bekapcsolt, akkor a termosztát jó... csak a hőérzékelő nem... de én csak laikus vagyok (a hőérzékelő cseréje kb. 1000Ft-ba kerül...és csak egy villáskulcs kell hozzá) meg éri kicserélni, ha ilyen gondok vannak
Sziasztok! Ma délután Recskről mentünk Gyöngyös felé a 24-es főúton a Mátrában. Mátraháza előtt láttam, hogy a hűtőfolyadék hőmérséklet kijelzőjén felvillan a 2. zöld LED, ám nem hallottam a ventillátort: rosszat sejtve amilyen gyorsan tudtam, félreálltam, leállítottam a motort, felnyitottam motorháztetőt. A ventillátor nem ment, és a hűtőfolyadék bugyborékolt. Otthon a ház előtt a meleg motort elkezdtem alapjáraton járatni, és egy idő után be-, majd kikapcsolt a ventillátor - anélkül, hogy a 2. zöld LED felvillant volna. Egyébként a 2. zöld LED csak nyaranta, forgalmi dugókban villan fel nálam, amit a ventillátor bekapcsolása követ - bár gyakran a ventillátor nem "várja meg" a 2. zöld LED-et. Mi lehet a gond? Tiberio
Nem egyszerű összerakni,könyebb ha kiszeded az egész tengelyt.Két gyűrű van a tengelyen . at tengely végén lévő rugózó gyűrű az összeszereléskor benyomódik a horonyba és engedi rácsúszni a tengelyre a csuklót.Ha ráment kifeszíti magát és nem csúszik le a bordázatról.És van még egy gyűrű ami csak határolja a csuklót.Valószínű a rugózó gyűrű eltört vagy megfáradt és lecsúszott a csukló.Talán segít rajta egy kis szétfeszítés,de az is lehet hogy kikopott a horony.Szétszedés ,megtisztítás a zsírtól aztán átnézni ha nincs jelentős kopás akkor össze kell szerelni.
Én már használtam ilyen kihajtót.Az lett az eredménye hogy az is beletört.Szóval ennél érvényes ,ha nem drága és minőségi nem is szabad próbálkozni vele.Ezért inkább más megoldást kell találni ha csak nincs valami jólfelszerelt autószerelő aki vett minőségit.
Hello! Köszi a tippet! Valószinüleg ezt kell eröltetni mert az illetö, akié, eléggé elnyalta a csavart. az új 10-esek már megvannak. Kösz madogery, Prokee!!!
Köszi még1X a gyertya tippet!!! Ma beújítottam az NGK-kat (japánt), hasííííít!!! A bimetall & a süni fűtőwezetéke is kapott egy 30A-s biztit, nomeg jó husi kábelt, zsííír! Olyan az alapjárat, h besírok!!!(szerencsére Édesanyámnak is nagyon tetszik)
Akkor megyek én is, kicserélem, mert dettó ugyanez a problémám DDD Már végiggondoltam, csak nem volt időm megcsinálni.
Súlyosítva azzal egyébként, hogy valszeg az elektronikát is ki kell cserélnem, mert ötletszerűen kapcsolgatja az alapjáratot akkor is, ha nyomom a pedált.
Múltkor észrevettem, hogy a bal első féltengely kijár a kerékfelőli csuklóból. Ha megnyomom a tengelyt a váltó irányába, akkor mozdul befele vagy 10-15 centit, a kerék felől meg kiesik. Menet közben elvileg nem tud kiesni, mert ahhoz elég sokat kéne mozdulnia, de nyugodtabb lennék, ha a helyén maradna. Ez, ha jól tudom azért van, mert hiányzik a féltengely végéről egy kis zégergyűrűféleség, vagy inkább csak egy snassz kis gyűrű. A féltengelyen a vágat megvan, amiben kéne lennie, de nincs sehol. Találtam egy másik gyűrűt, de fogalmam sincs, hogy kell bejátszani a csuklóba, vagy hogy mit kell szétbontani. Tudnátok valami infóval szolgálni ez ügyben? Előre is thx.
Esetleg, mivel alapból van egy lyuk a közepén, lehetne alkalmazni csavarkihajtót. Mivel ellentétes menetű a légtelenítőjével, a furatba belehajtva, megszorulás után kifele jön a légtelenítő csavar. Igaz gyakorlatban még nem láttam [url=https://www.vatera.hu/beletorott_csavar_kihajto_garnitura_78733251.html]ilyet[/url].
A dob ütögetős sem rossz, de egyszerűbb, ha 36-os anya leszed, kerék fent marad!, kocsi +emel, kézifék kienged (autó le ne billenjen!!!) és egy-két határozott - tengely irányú - rúgás a kerék permébe, és már jön is... [i](Módosította madogery 2008.08.05. 14:26-kor)[/i]
Ha a Prokee mester féle műtét után még mindig makacskodik a légtelenítő, jawaslom keríts egy flexet, a csawar fejét - két, átellenes oldallapján, az oldallappal párhuzamosan, szal érted - flexeld be kissé, h egy tökös fraciakulccsal rászoríthass erősen, és ne csússzon +. ki fog jönni...
Ja, és szerezz be rendes, 10-es légtelenítőcsawart! [i](Módosította madogery 2008.08.05. 14:22-kor)[/i]
Utána olvasva is 14.7, ami nem változott 1950 óta sem. A mostani kiadású "könyveket" kéretik kritikával szemlélni. A szabályozó hőmérséklet kompenzálása egy másik érdekes történet. A műszereimet rendszeresen összemérem más műszerekkel... Az említett 9 hónap tapasztalata magáért beszél. Jó béna töltéssel jönnek ki a rönók, fiatok, szeatok stb. Nem vitázni kívánok, hanem felhíni a figyelmet a gagyibizniszre! Tessék mérni és ellenőrizni!
14.4V-on ugrik annyira a buborékképződés, hogy károsítja az akkut. Ezt nem kell, és nem is szabad átlépni.
Olvass utána, vagy mérd meg valami tisztességes műszerrel, ilyen egyszerű.
A legtöbb elektronikus fesszabályzó 14.0 és 14.4 közé van belőve, ez teljesen jó. A japánok jellemzően bátrabbak, 14.4-re lövik be, az európaiak közelebb a 14.0-hoz.
A "lapos" Swift, már ha az 1989-2003 közöttire gondolsz, gyárilag megadott maximuma 14.4V, ennél többet egy esetben tölthet, ha a fesszabályzó házának hőmérséklete 0 fok alatt van. Ekkor ugyanis eltolódik a szabályzási feszültség 15V fölé valamivel, de olyan gyorsan melegszik fel a ház, hogy ez idő alatt nem rongálja meg az akkumulátort.
Az új Swift maximális töltőfeszültségének tűrését elengedték 14.7-ig, de ez már nam egészséges. A gyakorlatban ezek is megállnak 14.4-nél.
Sziasztok! Azt szeretném, kérdezni, hogy 1,1 trabi hátsó fékdobot hogyan lehet levenni, elég csak eltávolítani a 36-os csavart és "leesik" magától? Ős Wartburgosként azt hittem van elég sok hasonlóság a két márkában. Hát, nem sok. Másik kérdésem: az ősszel műszakira megy a kicsike, elvittem előzetesre, ahol jobb első lengőkar cserét javasoltak. Lehet-e kapni jó minőségben? Valamint, hogy a tartógömbfejet lehet benne külön is cserélni? Köszi a válaszokat
Lehet, de 14.4 a cellafesz.-ek összege, amit cella kémiája határoz meg. Ez trabantfüggetlen dolog. Ha 100%-ra kívánok tölteni, akkor ezt picit túl kell lépnem, hogy az elektronok belekullogjanak az akkuba. 14.70-nél még nem károsodik a massza a gázfejlődéstől! Bubi alább is képződik, ettől fogy az elektrolit. Az említett lapos swift példaértékűen 14.5V-ot tölt a terheléstől és a motorfordulattól alig zavartatva.
Hát, először is próbálkozz egy jó minőségű 9-es csillaggal, sőt, a legjobb volna, ha kerítenél kölcsönbe egy márkás fékcsőkulcsot. Saját tapasztalat, hogy az átlagos kulcsok csillagrésze 10-es méret alatt annyira sz*rul van kidolgozva, hogy csak a véletlenen múlik, hogy megfogja-e.
Ha végképp nem megy, akkor (még mielőtt szabályos kör alakúra marnád a hatlapfejet) áztads meg bőven fékolajban, aztán precízen beállított patentfogóval járasd meg.
Viszont előtte szerezz be új légtelenítőcsavarokat, a régit nehogy visszatedd !
Örülök, hogy kibogarásztad az elköteseket! De a 14V alatti fedélzeti feszültségbe nem szabad belenyugogni, mert az alultöltött akku sebesebben szulfátosodik! Valamint nem tudjuk kihasználni a tárolókapacitását, ha csak 70~90%-ra töltögetjük. A hiba a töltő- és a gerjesztő diódák nem megfelelő kiválasztásából adódik, mert terhelt állapotban a töltő diódákon 1.2~1.7V nyitóirányú fesz. esik, miközben a gerjesztökön 0.6V körül. Így a szabályozó állandóan alacsonyra állítja a feszültséget. Átmenetileg úgy oldottam meg, hogy kerestem egy alacsonyabb nyitófeszültségű 1 Amperes diódát (0.45V) és nyitóirányban beraktam a gerjesztő csillagpont és a szabályozó közé. Így bekapcsolt tompított mellett 14.70V feszültségem van. Ez a gázfejlődési határfesz. 9 hónapja használom hibátlanul, de ha jár a motor, akkor KÖTELEZŐ A LÁMPA! Ez átmeneti barkács megoldás! Cserélni kell a gerj. diódákat nagyobb fesz.esésűekre. Cészerű nézegetni a diódakarakterisztikát...
Csatlakozom a mágnesszelepes ötlethez, és nézd +, h a csati, ill. a testelő wezeték rendesen érintkezik-e! Folytószelep beállítása rendben? -> ja ezt a kontaktust, és wezetéket + csatlakozást is csekkold le! [i](Módosította madogery 2008.08.05. 11:40-kor)[/i]