[url=modules.php?name=xforum&file=olvas&id=forum_41cfc08274708&kezdo=822]Válaszul erre[/url]:
Pepe:
Én tanultam némi autótechnikát, sőt, gyakorlom is azt. Igaz, vezetéstechnikát is tanultam, és képes vagyok lejönni a hegyről 4-5 komolyabb fékezés nélkül.
A dobfék, bár tény, hogy jobban melegszik, mint a tárcsa, komstrukciójából adódóan nem alkalmatlan a hegyről lefelé közlekedésre. Ha az lenne, akkor nem lenne Trabantod, mert már 20 évvel ezelőtt beesett volna vele valaki a 24-es főút valamelyik szakadékába.
A fékfolyadék felforrása tény, ha szükségét érzed, egyszer bemutatom neked. Arról van szó, hogy magába veszi a levegő páratartalmát, és ennek a víz-fékfolyadék elegynek lényegesen alacsonyabb a forráspontja, mint a tiszta fékfolyadéknak. Ezért tilos nyitott dobozban fékfolyadékot tárolni.
A több éves fékfolyadék forráspontja bizony leesik akár 120 fokra is, és ezt a hőmérsékletet már izzás nélkül is eléri, ha padló-satu üzemmódban bátorkodsz lefelé a hegyről.
Egyébként a DOT4 forráspontja tisztán 260-280 fok (emlékezetből, lehet, hogy tévedek valamennyit), azt sem olyan nehéz elérni, ha elég hülye a sofőr - nem kell hozzá világító-füstölő dob.
Mellesleg meg: biztos vagyok benne, hogy nulla gondolkodással tényleg el fog tűnni a fékhatás, de abban is biztos vagyok, hogy nem úgy kell lejönni a hegyről, hogy ez előforduljon.
[i]UPDATE: Közben megnéztem a szabványokat. A minimális előírás a minősítéshez így fest:
[b]DOT3:[/b]
Forráspont: 205C
Nedves forráspont: 140C
[b]DOT4:[/b]
Forráspont: 230C
Nedves forráspont: 155C
[b]DOT5.1:[/b]
Forráspont: 270C
Nedves forráspont: 191C
Sajnos itthon lehet találni a kereskedelemben olyan, DOT3/DOT4 felirattal ellátott fékfolyadékot, amelyek ezeket a minimum előírásokat nem teljesítik.[/i]
Kapise ?