Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

7902 Tóth Péter 2008-03-25 13:30:21  Előzmény:Támba Csaba: 46745

Nekem is volt egy ilyen gondolatam, de nem akartam hinni neki, hogy 6re jött ki a fogyasztás.Ennek nagyon örülök.
Ilyen időbe 6 liter szerintem nagyon jó!

7901 Támba Csaba 2008-03-25 13:09:06  Előzmény:Tóth Péter: 46743

A számláló nem csalhat emiatt, mert direkben hajtja a spirál Max. a sebességet nem mutathatja helyesen, ha le volt véve a mutató és nem ugyanoda tetted vissza, de az ebben az esetben nem számít

7900 Dávid Márk 2008-03-25 13:03:17  Előzmény:Hõberth Gábor: 46742

Jó lenne összehozni. Igazából nem a bódé csere gond, hanem a legalizálása (magyar bürokráciának köszönhető), és ez szabotálja a mutatványt. A Trabantom miatt veteránosok (tisztelet a kivételnek) prüszkölésé már nem gond, megszoktam.

7899 Tóth Péter 2008-03-25 11:48:10

2T Trabi km óráját szétszedtem, hátlapot cseréltem és összeraktam.
A kérdésem, hogy csalhat emiatt az óra????
Most 6 litert mértem várososn belül 100 km-en. Keveslem a fogyasztást.

7898 Hõberth Gábor 2008-03-24 20:20:13

Én azért remélem sikerül megoldanod a műtétet, mert biztos nagyon állat járgányt lehetne így összehozni! A veteránosok most biztos prüszkölnek, de inkább így szülessen újjá egy öreg vas, mint a lassú halál a tyúkól árnyékában!
Egyébként ne csodálkozz, az emberek 90%-a szemében a Trabant az 2ütemű. Sokan nem is tudják, hogy gyárilag volt 4T! Régen egyik ismerősünknek simán keveréket tankoltak a 4T-be! Nem tünt fel az okos kutasnak, hogy hátul van a tank. Akkor mit vársz egy rendőrtől?

7897 Dávid Márk 2008-03-24 20:03:56  Előzmény:Hõberth Gábor: 46739

Szerintem is az a legjobb megoldás, ha ezt az átalakítást legalizálom. Úgy vettem észre, hogy a rend éber őrei sikk hülyék a Trabantokhoz azt se tudják mi a különbség a 4T és 2T között. Volt már ilyen szituációban részem kicsit csodálkoztak mikor felnyitottam a motorháztetőt, és még akkor se jöttek rá, hogy mi a helyzet, csak néztek bután, és inkább elengedtek. De ha 4T alvázra púpos Wartburg bódét teszek az egyből szemet szúrna a héjáknak, és nehezen tudnám kimagyarázni papírok nélkül.

7896 Dávid Márk 2008-03-24 19:51:32  Előzmény:: 46737

Nézd meg az indexkapcsolót. Lehet, hogy az indexvezeték leszakadt az indexkapcsolóról és hozzáér valamihez, vagy a kapcsolón belül széteset valami.

7895 Hõberth Gábor 2008-03-24 19:34:15

Az hogy a Trabira felraksz gömbölyű lökösoket meg egyéb retrósítást, az azért nem ugyan az mint a 4T-re pupos bódét tenni!
Ne értsed félre nagyon tetszik a retró trabid, nekem nagyon bejön, de azért abba nem köthetnek bele. Régen egy haveromba azért kötött bele a rend éber őre, hogy a forgalmi szerint 2105-ös ladája 2107-esnek volt álcázva!
Agyrém!
Szóval sok sikert a Wartyihoz, jópofa ötletnek tartom, ha olyan szép lesz mint a Trabid, akkor le a kalappal, de azért járj utána a dolgoknak, nehogy megépíted a járgányt, aztán lépten nyomon zaklat a hatóság.

7894 Prokop Gábor 2008-03-24 19:06:12  Előzmény:: 46737

A kürt és az index gyárilag külön biztosítékon vannak.

7893 (Törölt felhasználó) 2008-03-24 14:14:03  Előzmény:Dávid Márk: 46736

biztosíték lehetséges, hozzáteszem szikrázott állítólag, hogy hol azt nem tudom.:-/

7892 Dávid Márk 2008-03-24 13:35:19  Előzmény:: 46735

Biztosítékok rendben?

7891 (Törölt felhasználó) 2008-03-24 12:39:14

Hell!

Ha index és duda nincs, akkor az kapcsoló lehet, vagy máshol is összefüggésbe vannak(2T Trabi)? mondjuk még nem kerestem a hiba okát, csak gondoltam felteszem, vki esetleg tudna okosítani vmit elöljáróban.köszi!

7890 Dávid Márk 2008-03-24 12:34:57  Előzmény:Hõberth Gábor: 46733

Kösz a segítséget! Megpróbálom felvenni a Wartburgossal kapcsolatot. Lehetőség szerint nem nagyon akarom hivatalossá tenni bódé cserét. A 4T Trabantomat 2T optikával átengedték műszakin, talán akkor a Wartburggal is sikerül ez a mutatvány.

7889 Hõberth Gábor 2008-03-24 12:03:43

Ha nagyon hivatalosan nézzük a dolgokat, akkor biztos valamibe belelehet kötni, az tuti.
A limuzin és a kombi az tiszta sor, mert ott a nevében is benne van, hogy más-más. Persze ebben az esetben ez is hülyeség szerintem, mert műszakilag nincs ott különbség. Csak hát ugye már vagy 5 éve teljesen megszüntették a kasztnicserét hivatalosan, még a teljesen típusazonos, papírós bódék esetében is.
Én abból indultam ki, hogy a Wartburg az elég különleges eset, mert ugye az alvázas! A Trabanton se kell bejelenteni, hogy ha kicserélem az összes ajtót ablakot meg sárvédőt!
Minden esetre tényleg beszélni kell azzal az emberkével, akit említettetek, szokott is itt lenni a fórumon. Ha jól emlékszem 2 pupos Wartburgja is van neki átalakítva 4T-re. Az egyikkel ő jött (az egy sárga) a múltkor, a másíkkal meg asszonypajtása (világoskék)!
Jól meg volt csinálva mind két járgány, de azt nem tudom ,hogy papír szerint gyárilag pupos vagy 4T volt a szekér?
Én úgy tudom, hogy eredetileg pupos 2T, és abba lett a 4T motor beletéve engedéllyel mint a Fiat motoros Trabantoknál.

7888 Dávid Márk 2008-03-24 11:35:54  Előzmény:Hõberth Gábor: 46730

Abban igazad van, hogy a papírok az alvázra szólnak és nem a bódéra, de ha lecserélem a bódét, megváltozik a kocsi kinézete ez által a típusa is, így típusmosósítás történik (pl., nem lehet lépcsőshátú bódét kombira cserélni). Eben az esetben sem kell legalizálni?

7887  hks 2008-03-24 11:24:17  Előzmény:Dávid Márk: 46729

hasonló mutatványt láttam már találkozón bár pontosan nem tudom hogy ment a dolog de hogy pupi volt az 100% meg hogy 4 ütem. ennek a gazdáját kellene megkeresni többet tudna mondani a mutatványról.

7886 Hõberth Gábor 2008-03-24 11:15:51

Én úgy tudom, hogy a Waresznál az alvázszám az szó szerint alvázszám.
Szóval ha van egy hivatalos papírós 4T alvázad, akkor olyan bódét teszel rá, amilyet akarsz, szerintem.
Talán még a vizsgán se szólhatnak semmit, hiszen a számok és a papírok stimmelnek, az hogy te egy kicsit "gömbölyűbbre kalapáltad" a bódét, ahoz senkinek semmi köze!
Régen 2T Wareszon simán lehetett bódét csereberélni, egy rohadtat lecseréltek egy jobb álapotúra. Mondjuk azért a 4T alváz és a régi pupos kasztni illeszkedésénél gondolom azért akd egy két alakítani való.

7885 Dávid Márk 2008-03-24 11:07:46

Hy! Kellene egy kis segítség. Egy 4T Wartburg alvázra szeretnék ráépíteni egy púpos Wartburg bódét. Ezt papíron hogyan lehet legalizálni?

7884 Madocsai Gergely 2008-03-24 10:20:35  Előzmény:: 46727

Köszi, mégcsak infot gyűjtök a 4T ffh legoptimálisabb helyettesítésére!

7883 (Törölt felhasználó) 2008-03-24 10:16:38

közdarab kell, hollandereket kicserélni, mert más a menetemelkedése. hirdetek is elado darabot. irj mailt ha érdekel

7882 Madocsai Gergely 2008-03-24 09:46:01  Előzmény:: 46725

Felmegy "1 in 1", wagy mókolni kell wmit? Kell wmi közbetétet esztergálni? THX!

7881 (Törölt felhasználó) 2008-03-24 09:38:43

Én a zsiguliét tettem fel 2T-re. 3500huf jo minőségű, új, nem felujitott. És rendesen műxik....

7880 (Törölt felhasználó) 2008-03-23 23:11:42

Wareszét senki se próbálta rá?

7879 Madocsai Gergely 2008-03-23 21:59:42  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 46722

Köszi!

7878 Kacsándi Szabolcs 2008-03-23 21:37:33  Előzmény:Madocsai Gergely: 46721

nem biztos hogy rossz a bontott,lehet csak simán felszereled és jó.Viszont ha javítani kell akkor is nagyobb az esély rá mint a 4T fékhengerénél.Nem valami jók a tömítések,de eddig a felújítókészlettel mindig sikerült főfékhengert javítani a 2T-nél.Általában pár évet kibír.

7877 Madocsai Gergely 2008-03-23 21:28:14  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 46717

Aha, akkor ez lesz(2T), ebből legalább wan itthon egypár... Csak azt nemtom, h a felújítókészlet normális minőségű-e, w pl. oldja fékfolyadék,
mert akkor kotorhatok egy gyári újat...

7876 Kacsándi Szabolcs 2008-03-23 20:59:46  Előzmény:: 46718

legalábbis jobb mint a gagyi kisiparival,amit vagy 4.-re találnak el,mire egy jó.Viszont nálam nagyon tuti a fék vele

7875 Hõberth Gábor 2008-03-23 20:47:12

Nekem 2T futóműre 4T tárcsafék van föltéve, mint ahogy azt már régebben mondtam.
Simán az eredeti 2T főfékhenger lett fönt hagyva, és hibátlanul működik már vagy hét-nyolc éve.
[i](Módosította hoberth 2008.03.23. 21:47-kor)[/i]

7874 (Törölt felhasználó) 2008-03-23 20:12:55  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 46717

Most ezt nem értem, 2T főfékhengerrel tuti a fék.

7873 Kacsándi Szabolcs 2008-03-23 19:13:57  Előzmény:Madocsai Gergely: 46715

Nekem két éve van kb. 2T főfékhenger,és olyan fék van a trabin,hogy szinte el se hiszem hogy megáll.Pedig 1000Ft-os fékbetét nevű fékbetét van benne.Nekem is tönkrement a gyári ,de ezt már korábban írtam.Csak kicsit kell hajtani a fékcsöveken és tökéletes.

7872 (Törölt felhasználó) 2008-03-23 18:47:54

Én Wareszére gondoltam, úgy emlékszem, hogy a felfogatása dettó.

7871 Madocsai Gergely 2008-03-23 18:11:28  Előzmény: hks: 46714

jaja, az nyilwánvaló, h xar, de egy 2T ffhngerrel nem oldható meg a probléma?

7870  hks 2008-03-23 12:56:34  Előzmény:: 46709

érdekes témakör a fékrendszer.nem akarok senkit bántani de úgy szar ahogy van. a sok gagyi utángyártott alkatrész nem ér semmit. új főfékhenger ami elmegy 4 napot rengeteg nemtömítő karmantyú vagy az ellenkezője megszorul és úgy jön vissza arugó hatására mint egy csiga.valamikor egy félnapot szívunk a főfékhengerrel és akkor se tuti.szóval sokszor a főfékhenger a hibás.múltkor a 4-edik lett nekem is jó amit próbáltunk én ha nem az eredeti cuccok után mennék golfét raknám fel.alsóörsön láttam ilyet tutin működött a tárcsfékkel.

7869 Szigeti József 2008-03-23 10:39:49  Előzmény:: 46709

(---)

7868 Peredi Tivadar Sebestyén 2008-03-22 23:16:01

Végre volt egy kis időm előszedtem a trabi állófűtésemet (typ 211 asszem).
Izzít, benzint kap, venti táplál kipufogó fehéren és intenzíven füstöl, picit még morog is de stabilan az égés nem óhajt elindulni.

Van valakinek valami ötlete?

u.i.:az izzító gyertya 6V 17A sönt előtte és úgy próbálom 12V-ról, nincs ebből véletlenül 12V izzító gyertya?

7867 Madocsai Gergely 2008-03-22 18:18:34  Előzmény:: 46709

Ezt már énis soxor kérdeztem itt az én Édesanyám 1.1-éwel kapcs-ban, és azon is minden, de minden fékalkatrész ki lett cserélwe. 1Xűen detto, nincs fék, ennyi.

7866 Hõberth Gábor 2008-03-22 18:15:35

A szilent peremét kicsit köszörüld meg kúposra, aztán zsírt neki és irány a satu!
Arra is figyelj, hogy ne ferdén menjen bele, mert akkor megszorul mint állat!

7865 (Törölt felhasználó) 2008-03-22 18:04:23

Sziasztok!

Idesanyámnak van egy 1.1 Trabija. A fékje nem valami tökéletes. Ahogy nyomom a pedált a pedálellenállás növekszik, de a fékerrő minimális növekedés után állandósul. Olyan, mint ha levegös lenne. Lecseréltem a fékolajat, légtenenítettem, semmi javulás. Légtelenítés közben vettem észre, hogy a pedál nyomkodása közben légbuborékok jönnek a főfékhengerből az olajtartályba. Főfékhengert most cserélték első tárcsákkal és betétekkel együtt, a hátsó betéteken is van még 3 mili. Szerintetek mi lehet a hiba?

7864 Madocsai Gergely 2008-03-22 17:52:16  Előzmény:: 46707

Kircsi!
Most én kérdezek: préseltél már be szilentet? Csak azért kérdem, mert nekem nemigazán sikerült, igaz Qrwanagy satuwal próbáltam, de ígyis +nyekkent a satu 1 picit; úgy +szorult a szilent, h azt már a jósten sem mozdítja + a karban. (legalábbis fűrészlap mentesen...)
(bekentem előtte a szilentet, de nem olajjal, asszem szappannal, de ígysem sikerült)
Ötletek?

7863 (Törölt felhasználó) 2008-03-22 16:58:25  Előzmény:Hõberth Gábor: 46705

Fürészlap lett nálam is a vége, reggel gondoltam hogy nem b*szom el a wd.40-et aztán neki estem a lappal, sikerrel jártam...
[i](Módosította t6o0m1i 2008.03.22. 17:59-kor)[/i]

7862 Mezõ Renátó 2008-03-22 11:29:33

Sziasztok!
Valaki segítene hogy tudnám kivenni az olajszivattyút az 1.3-as wartburg blokkból?!

7861 Hõberth Gábor 2008-03-21 19:28:12

Amíg fürdeted a drága WD40-ben, addigra már rég kivágtad volna a fűrészlappal!
Szerintem is az a tuti, én is úgy szoktam!

7860 (Törölt felhasználó) 2008-03-21 17:14:52  Előzmény:Madocsai Gergely: 46703

Köszi prokee, madogery, WD-40 nem segített rajta ugyhogy a fékolajjal beprobálkozok, ha az sem, akkor meg a komolyabbik eszközhöz folyamodok, az általában jól bevált fürészlaphoz.

7859 Madocsai Gergely 2008-03-21 16:56:10  Előzmény:Grõb Gyula: 46702

Dekopír!? Hmmm...jó ötlet, "módszer"-t upgrade-eltem!

7858 Grõb Gyula 2008-03-21 16:32:15  Előzmény:Madocsai Gergely: 46701

Ugyanígy csináltam én is. Megvágni dekopirfűrésszel, fémvágó lappal a legkönnyebb, utána hidegvágót neki. Előbb-utóbb engednie kell.

7857 Madocsai Gergely 2008-03-21 13:45:44  Előzmény:: 46699

Jaja, először fékolajjal kínáld, "pácold" benne rendesen, hátha.

CSAK, DE CSAK ha így nemjött ki(igaz kicsit brutkó, de így ki fog): egy fűrészt - aminek kiszedhető a lapja(azért ilyet, h át tudd fűzni a szilent beszorult,külső hengerén) - átfűzwe a szilent lyukán, szépen elwágod a begyógyult külső külsőhengert a tengelyéwel párhuzamosan.(belülről kifelé wágod, szal érted...)
Ehhez előtte mindenképp ki kell wenni a szilent belső részét, ill. a gumit, de ezexerint ezen már túlwagy.
Óvatoasn vágd el a szilentet, próbáld minél párhuzamosabban wágni a henger hossztengelyéwel, h a lehető legkewésbé wágj bele a lengőkarba!
Ha elnyested próbáld kiütni, ha nemmegy, akkor wágj az előbbi vonal mellett még1-et.
Így ugye kiwágtál 1 szeletet a palástból, és már kissé "összeüthető", ergo kint wan.
Kegyetlen szopás, tom sajna nekem csak így jött ki...
u.i.: a lehető legkevésbé, de inkább egyáltalán NE wágj a karba, erre nagyon ügyelj!!!



[i](Módosította madogery 2008.03.21. 17:22-kor)[/i]

7856 Prokop Gábor 2008-03-21 12:46:12  Előzmény:: 46699

Áztasd meg többször, sokáig WD-40-ben !
Ha agresszívabb akarsz lenni, akkor meg fékolajban, de aztán jól tisztísd meg !

7855 (Törölt felhasználó) 2008-03-21 12:44:15

Napokat!
van 1 olyan kis problémám a lengökarral hogy a sz.persely külsö fém hengere bele van gyógyulva a lengökarba, ezzel csak az a baj hogy kicserélem öket és vhogy ki kéne robbantani belöle, az ujat nem akarom szétbarmolni, ugyhogy ennek kéne kijönnie, vki vmi instrukció?? köszi!!!

7854 Prokop Gábor 2008-03-21 12:10:48  Előzmény: Zombie: 46695

Lapozz lejjebb, Pennzoil 2T félszint.

7853 Prokop Gábor 2008-03-21 12:10:21  Előzmény:Tóth Péter: 46696

4x98