Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

6302 Nagy Dávid 2007-11-24 18:54:25  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 45144

Köszi a bíztatást, de már tényleg elegem van.
Már 2 szerelő utasított vissza, úgyhogy... Nem tudom még hogy mi lesz...

6301 Hudák Zoltán 2007-11-24 18:21:09

Segitsetek fiúk!!!!
Nem tudom hogy mi baja lehet a kocsimnak, már kipucoltam a karbit rajta AC pumpát is cseréltem rajta, de mindig ahogy leveszem a lábom a gázról leáll menet közben, de ha megtalpalom neki akkor meglodul mint akit segbe rugtak és azért már elég idegesitö tud lenni, már nem tudom hogy mit csináljak vele. Jah és 4T kombiról van szó
[i](Módosította Hudee 2007.11.24. 19:21-kor)[/i]

6300 Kacsándi Szabolcs 2007-11-24 17:59:34  Előzmény:Nagy Dávid: 45142

Ne add fel,biztos van megoldás.Nézz meg pár egyszerű dolgot.Szereld le a karbi fedelét és ellenőrizd a fúvókákat+benzinszintet.És ellenőrizd a benzinvezetéket nem szivárog-e valahol.Ha megvan tekerd vissza a beállító fúvókákat ütközésig és onnan indulj el mindig picit kitekerve.A CO értékkel ne foglalkozz lényeg hogy kevesebbet egyen.Ezeket próbáld ki,de ha nem megy akkor keress egy szakit.Egy próbát megér.

6299 Kiss József 2007-11-24 16:01:27  Előzmény:Rell Miklós: 45137

Köszönöm, figyelmetlen voltam. Tényleg ott az elágazás, csak pont rá volt hajtva a köteget tartó fül. Az elágazás után van lengőcsatlakozó mindkét vezetéken, legalább könnyen meglehet mérni a két alkatrész áramfelvételét.

6298 Nagy Dávid 2007-11-24 14:51:31

Hát kész az autóm!
Mentem ma vele egy kört - és most figyeltem csak fel rá, hogy a tartalékon megyek!!! Már a narancssárgában van, a zöldek már cask fel se villannak... És mindez telitank és 136 km után!!! Kész vagyok. Minden hitemet elvesztettem a Trabant iránt...

6297   2007-11-23 22:30:10  Előzmény:Pénzes Péter: 45140

Jaja! Nálam is.

6296 Pénzes Péter 2007-11-23 22:29:44  Előzmény:Rell Miklós: 45137

Piros vezetékről simán le van ágaztatva egy fehér vezeték a szivatónak, azt valami vásznas szallag van rajt. Nem variáltak vele sokat.

6295 Molnár György 2007-11-23 19:54:52

Nem tudom mennyire idevágó a téma, de megkérdezem.
2T motorú jármű (Barkas) rendszámát leadták, műszaki lejárt, gondolom zöldkártya is. Abban az esetben ha megveszem, forgalomba helyezhető-e, műszakit lehet e csinálni rá, mi ilyenkor a sorrend? Irodák, műszaki ilyenek....
A gép nagyon eredeti állapotban van, csekély pénzért megérné.

6294 Rell Miklós 2007-11-23 18:28:36  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 45134

Mondom, nem értek hozzá, csak halkan mondom: Nem lehet, hogy amikor felment a fogyi akkor lett tömítetlen a vákuumrendszer, vagy ment tönkre a vákuumdob? De jó lenne, ha más is mondana valamit, aki ért is hozzá...

6293 Rell Miklós 2007-11-23 18:26:14  Előzmény:Kiss József: 45130

Sajnos a gyári állapotot én sem tudom pontosan hogy hogyan van, de tudtommal a fűtősünből kivezető vezetéken van egy lengőcsatlakozó, és onnan megy tovább a reléhez. Na, ennél a lengőcsatinál kéne hogy legyen valamilyen elosztó, és onnan kéne mennie a szivatófűtéshez (ezekszerint akkor annak nálad lóg a vezetéke).
Tudom, hogy sokan nem értenek velem egyet, de szerintem a fűtősünnél gyárilag használt csúszósarunál sokkal jobb ha az ember kör-sarukat forraszt a vezetékekre, és azokkal oldja meg a kötést. Persze ilyenkor is ügyelni kell a szigetelésre (nem szigszalag), már csak azért is mert ez a kör ugye nincs biztosítva... (nálam egy olyasmi gumisapka van ráhúzva mint a 2T-nél láttam a gyújtótrafón. Csak ez valami BMW-kábelről való)

Szóval porlasztón belül nincs elágazás, hanem nézd meg az a vezetéket, és valahol kell hogy legyen rajta toldás!

6292 Rell Miklós 2007-11-23 18:12:38  Előzmény:Katona Zoltán: 45127

Az akksikhoz pár szót halkan: Apám dízel golfjába talán 2-3 éve raktam valami orosz akksit. A forgalmazó szerint lényegesen nehezebb, mint az egyéb ugyanekkora kapacitású akksik, gondolom nem véletlenül. Na, abban még nem csalódtam!

6291 Kacsándi Szabolcs 2007-11-23 17:15:51  Előzmény:Varga Tibor: 45125

Kösz a tippet!

6290 Kacsándi Szabolcs 2007-11-23 17:12:09  Előzmény:Rell Miklós: 45123

Az enyém mikor megvettem ,már le volt égve,meg se találtam néhány vezetéket.Azóta így megyek vele.Viszont használtam 3-4 évig és sose ment 7.5 liter fölé,aztán egyszercsak hirtelen felment 9-re.Azóta meg csak felfelé akar menni.

6289  szityka 2007-11-23 13:29:42

Hát igen ez hozzám is elért nem volt a kocsika beindítva 7 napig! Persze mire odajuttotam hogy elindítom 1 tekerés azt annyi (ráadásul nem is tudtam feltötteni) de már vettem újat jobbat amivel pöcre
[i](Módosította MCSY 2007.11.23. 14:29-kor)[/i]
[i](Módosította MCSY 2007.11.23. 14:30-kor)[/i]

6288 jocking . 2007-11-23 11:41:16  Előzmény:jocking .: 45131

Azt még hozzátenném, hogy jól bírta... Ma reggelre annyira lemerült, hogy nem bírta átforgatni a mocit. Ez van, ha ilyen hidegbe egy hétig nincs beindítva...

6287 jocking . 2007-11-23 11:08:25  Előzmény:Katona Zoltán: 45127

Múlkor én is vettem akksit, 2 féléből lehetett választani: JászAkku, vagy Banner. Én az utóbbit vettem, mert az igényesebbnek tűnt, és elég jól is bírja(igaz, 3ezerrel drágább is...).

6286 Kiss József 2007-11-23 10:52:51

Sziasztok!
Újabb laikus kérdésem lenne. Rajzon a reléről a fűtősünre menő vezeték kétfele ágazik, egyik a fűtősünhöz, a másik az indítóautomatika fűtéshez. Nekem ez a vastag vezeték a porlasztó aljába megy be, elágazás nélkül. Az lenne a kérdés, hogy az elágazás a porlasztón belül van azért nem találom, vagy átalakították ügyes kezek?

6285 Katona Zoltán 2007-11-23 07:23:15

Amúgy meg: Bontóba hever 50ezer kilométeres 4T patika állapotban, fél rohadás nincs rajt. Valakinek kell róla valami? Holnap a"sszem megyek a bontóba!

6284 Muczán Gábor 2007-11-23 07:23:01  Előzmény:Varga Tibor: 45126

Tibke!

Oké! A Klub szolgálati 4T kombiján kezdheted is a mókát!

"odaadjátok a különbözet felét 100km-enként"

De ha nem jön be, akkor minden héten hozol egy kis kanna benyát!

A Hudee már megy is a kocsival hozzád, nyisd a kertkaput

MG

6283 Katona Zoltán 2007-11-23 07:10:40  Előzmény:Nagy Dávid: 45115

Jász akksi: Alpok Team Kft. árulja, szombathelyi cég, én is forgalmazom, de nem tenném a kocsimba. Kicsit többért lehet venni bannert, azzal próbálkozz. (bocs, hogy lehúztam )
Ja, és magyar termék



[i](Módosította EnergieQuality 2007.11.23. 08:25-kor)[/i]

6282 Varga Tibor 2007-11-22 21:37:58  Előzmény:Nagy Dávid: 45114

Basszus, ennyi sokat fogyasztó kocsi van?Kössünk üzletet, én leviszem a fogyasztásotokat télen 8 liter körülire, és Ti odaadjátok a különbözet felét 100km-enként Midnenki jól jár

6281 Varga Tibor 2007-11-22 21:35:34  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 45109

Párban 13 ezer ft, RS-nél kapható, csak FK-t érdemes venni, az fémfoncsoros, az olcsók gagyik, nem látni velük.

6280   2007-11-22 21:10:22  Előzmény:Rell Miklós: 45123

Igen, ellenőriztem, és működik. Minden nap az első indulás előtt ellenőrzöm, éppúgy, mint a gumiabroncsok, a kormány és a világító berendezések állapotát.

6279 Rell Miklós 2007-11-22 21:00:44  Előzmény: : 45121

Mert te odafigyelsz, vagy csak szimplán mákos vagy! Nekem sz@rrá volt égve mikor vettem, a vezetékekkel együtt, aki kasznizta az is ismert Trabisokat, azoknak ki volt kötve. Itt meg mindenki azt mondja, hogy az övé nincs bekötve, mert nincs hova, mert a relé helyén csak egy széndarab van. De logikus is, mert ott kb 40A folyik egy 30A-es relén. Előbb-utóbb megadja magát... (Tényleg, ellenőrizted már, hogy tényleg működik-e, vagy csak ott van? )

6278 Rell Miklós 2007-11-22 20:56:08  Előzmény:Nagy Dávid: 45115

Az nem szívhatja le csak úgy az akksit. Akkor ott valami egyéb gubanc is volt... Ha akkor is zár a relé ha nincs elindítva a motor, akkor ott az egyik olajnyomás-gomba is rossz volt.

6277   2007-11-22 20:53:33  Előzmény:Rell Miklós: 45120

Nekem mér nem égett még szét?

6276 Rell Miklós 2007-11-22 20:52:59  Előzmény: : 45118

Persze, persze, csak hát főleg amiatt ég szét az a fránya relé...

6275 Rell Miklós 2007-11-22 20:52:24  Előzmény:Nagy Dávid: 45111

Én csak nagyon halkan mondom, mert nem értek hozzá és mégis belenyúltam, de nekem egy gyújtásállítgatással sikerült 10l alá hoznom... De ha ezen akartok állítani, akkor inkább menjetek olyan helyre, ahol műszeresen beállítják szerintem...
(Esetleg állítgatás előtt érdemes lehet megnézni a vákuumrendszer tömítettségét és a vákuumos előgyújtásállítás vákuumdobját vagy mijét, de ez nagyon tipp csak... )

6274   2007-11-22 20:52:16  Előzmény:Rell Miklós: 45117

Azért a torokfűtést se véletlenül találták ki, nem?

6273 Rell Miklós 2007-11-22 20:48:02  Előzmény: Ruspy: 45113

Kezelésmentes akksi: Hát én már nem tudom, ki mit ért kezelésmentes akksi alatt, mert volt egy időszak (nemtom, most hogy van), hogy arra is ráírták hogy kezelésmentes, ami nem az volt. Elvileg az igazi kezelésmetest ki se lehet nyitni. De a kezelésmentesség tudtommal csak arra vonatkozik, hogy nem kell utántöltögetni a vizet. Szóval ha lemerül attól még ugyanúgy lehet töltögetni, meg minden... Más kéredés, hogy ha jó minden, akkor elvileg nem merülhet le... Persze lehet hogy tényleg tönkrement. Na ezt kéne valahogy kideríteni...

Fűtősün-fűtés: Erről megy a szivatófűtés is, úgyhogy amiatt is lenne értelme. Bekötést megtalálod a kapcsrajzon, egyáltalán nem bonyolult, főleg ha még megvannak a hozzá vezető vezetékek és eredeti színükben pompáznak. Relét bármelyik autósboltban kell hogy találj. Simán csak egy záróérintkezős kell. Minél nagyobb áramú, annál jobb. De 30A-esnél nagyobbat nekem nem sikerült venni, pedig ide jó lenne... (esetleg volna értelme csak a szivatófűtést bekötni, hogy ne égjen szét megint a relé?)

6272   2007-11-22 20:46:54  Előzmény:Nagy Dávid: 45115

Akkor barátkozz meg a kellemesen magas fogyasztással.

6271 Nagy Dávid 2007-11-22 20:44:49  Előzmény: Ruspy: 45113

Hát, foggalmam sincs, hogy milyen a márkája. Valami Jász...stb (nem Nagykun-Szolnok ), de nem biztos. 9e Ft volt azt hiszem - fater vette, ezért nem tudom pontosan. Annyi a lényeg, hogy 12 voltos 44Ah-s.

Én azzal a relével szoptam meg...
Nekem is ezt volt a helyzet, hogy le volt égve, és a pozitiv se volt rajta. Elkeztem megcsinálni. Vettem relét, tettem rá új pozitív kábelt (jó vastagat - egyből akksiról), és leszívta az akksit. Úgyhogy én azt hagyom a fenébe, nem kívánok még egy akksit venni...

6270 Nagy Dávid 2007-11-22 20:41:25  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 45112

Hát nem tudom. Ez annyira nem is megy, de sokat is fogyaszt... Úgyhogy nem jövök már rá, hogy mitől lehet. Két szerelő már azt mondta, hogy nem tud vele mit kezdeni...

6269  Ruspy 2007-11-22 20:19:27

Az akksim az a kezelésmentes fajta vagy mi, akkor venni kell egyet.. bigdee milyet vettél?
ja fűtősün, azt hiszem az nekem nem is megy, mert a ablakmosótartály mögötti relé nem működik, meg van pörkölődve, már így vettem a kocsit, egy kábel is hiányzik róla, de sajnos a bekötését sem tudom és azt sem hogy milyen relét kellene helyette vennem.
[i](Módosította ruspy 2007.11.22. 21:20-kor)[/i]

6268 Kacsándi Szabolcs 2007-11-22 20:18:42  Előzmény:Nagy Dávid: 45111

Eddig azt hittem hogy az én kocsim 12-13 literjénél többet senkié nem eszik,ezekszerint tévedtem.De az biztos nem az ac-tól van.Nekem korábban a benzinszint miatt rengeteg benzint kapott,alapjáraton viszont belefulladt.Na de ha nagyon ment mikor forgott a motor,csak nem gazdaságos.De még akkor sem evett ennyit,az túl sok lenne szerintem.Meg azt se igazán értem hogy karbicsere után is ennyit eszik.Nem lehet hogy lopják belőle,vagy valahol elcsöpög.

6267 Nagy Dávid 2007-11-22 20:11:46

Na nekem is pont ma kellett kicserélni az akksit. Ugyanez volt a helyzet. A fogyasztók még csak-csak működtek, de az önindító csak kattant egyet és semmi más nem történt.
Az akksit már nem lehet feltölteni se. Úgyhogy most volt egy jó kis kiadásom.

De most, mintha kicserélték volna - ja, mert az is történt?! - pöccre indul a kocsi, a hifi max-on tud menni. Tökéletes!



Viszont van egy másik gondom. Az olajba benzin került. Nem tudom mikor és hogyan, de ott van sajna. Már vettem egy AC-t, az autó kész az oldajcserére is, úgyhogy ezt megoldom.
Na de a kérdés: ettől a hibától (AC) lehet 15 liter a fogyasztása az autónak? Mert sajna ezzel küzdök már nagyon rég óta. Folyamatosan 13-17liter között mozog a fogy. Karburátorcsere már volt - jockint jóvoltából - úgyhogy az kilőve.
Tehát az AC okozhat ekkora a fogyasztásnövekményt? Ha nem, akkor mitől lehet ez?
Ötletek?

6266 Rell Miklós 2007-11-22 19:35:55  Előzmény: Ruspy: 45106

Szerintem ha indításkor nem tud 10V-ot akkor vagy le van merülve vagy már megérett a cserére.
Töltöttséget meg szerintem a savsűrűség-mérővel lehet igazán megmondani, de hát ilyen nincs minden háztartásban...

Az 5V mindenesetre nagyon kevés. Még ha meg is forgatja, szikra nem hiszem hogy lesz... Ha meg mégis beindulna véletlenül, akkor a fűtősün azonnal újra leterheli annyira, hogy megint leesik a feszültség, és azonnal újra leáll.

Ez az én véleményem.

6265 Kacsándi Szabolcs 2007-11-22 19:33:15

Nem tudja véletlen valaki hogy hol lehet venni golf lámpát trabiba?Hallottam valami 12 ezer körüli árat a kristálylámpára,az darabra vagy párban ennyi.Ha tud esetleg valaki ilyen boltot ahol érdemes venni légyszi jelezze.Kösz

6264 Kacsándi Szabolcs 2007-11-22 18:57:40  Előzmény: Ruspy: 45106

Kb. azt hogy lehet cellazárlata van,és ezért nem tud indítani.

6263 Kacsándi Szabolcs 2007-11-22 18:56:02  Előzmény:Vitányi István: 45091

Ha esetleg tudsz keveset futott gyárit szerezni, az a legjobb.De szerintem próbáld meg a felújított kormányművet.Még mindig jobb mint egy rossz gyári ami kopog meg rángat.

6262  Ruspy 2007-11-22 18:52:08

Korábban írtam,hogy nem indul a kocsi, mondtátok, hogy mérjem ki az akksit indításnál , kimértem és 5 volt körül volt. Ez mit jelent?
[i](Módosította ruspy 2007.11.22. 19:53-kor)[/i]

6261  Ruspy 2007-11-22 18:16:48

Szisztok az önindítóra hogyan kell bekötni a kábeleket, úgy értem hova kell kötni a fekete és a fehér kábeleket? Nem szeretném fordítva kötni...

6260   2007-11-22 18:04:48  Előzmény: szityka: 45103

Túl sok benzint kap például.

6259  szityka 2007-11-22 17:58:04

Hát igen ez nálam is előfordul csak 2T-nél lassul lassul majd leál, egy darabig van alapjárata majd lefullad
Valami ötlet?

6258   2007-11-22 17:55:44  Előzmény: Bandi: 45101

És kattan is a szelep, ha leesik a fordulat?

6257  Bandi 2007-11-22 17:53:35  Előzmény: : 45100

Maga a patron már ki van cserélve,és a gumitalp is!

6256   2007-11-22 17:29:54  Előzmény: Bandi: 45099

Az alapjárati szelep környékén nézelődjetek. A karbi jobb alsó sarkában található, egy ilyen patronszerű izé, és egy vezeték megy rá. Vagy maga a szelep romolhatott el, vagy az elektronikája.

6255  Bandi 2007-11-22 17:28:17

Hali mindenkinek!
Van egy kedves trabantos ismerősőm akinak a 4t combijával van egy kis bibi.
Se hidegen sem pedig melegen nincs neki alapjárata,nem tudni miért!
Amennyit én értek a 4t-hez az ehhez már kevés.
Kérném hogy aki tud valami okosságot mondani ezzel kapcsolatban az tegye meg.
Előre is köszönöm!

Bandi

6254 jocking . 2007-11-22 17:25:33  Előzmény: : 45097

Gondolom nem is egy ilyen anti-tuner tanácsára volt kiváncsi...

6253   2007-11-22 16:18:21  Előzmény:Szakál Gergely: 45095

Én speciel sehogy.