Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Helló! Szerintem nem okoz problémát. ÉN már több ezer km-et mentem így. Ja! A karbi fúvókákat 1.1-esről ki kell cserélni 1.3-asra,különben nem megy a dolog. A teljesítményről csak annyit ,hogy az én trabimból kihoztam 160-at autó pályán.Ja nem árt egy directszűrő sem.
Sziasztok, ma kellene elvinnem az 1.3-as vezérműtengelyt a szerelőhöz, hogy beépítse a 4T trabimba, de egy kicsit félek, mert sokan azt mondják nem lesz különbség, sokat fog fogyasztani és tönkremennek a szelepek, remélem nem feleslegesen vettem meg a veztengelyt, tapasztalat valakinek?
Hellótok! ma szétszedtem a 28HB4-1 karbimat és a kiegyenlitő levegőfúvóka helyén 220as fúvóka volt, hoszúkás része pedig olyan mint ami a 28H1-1ben van(4lyukas) ez igy normális?nem 150esnek kéne lenni 3lyukal?eddig 7liter volt a fogyim vegyesben pedig nyomtam neki,ha most ezt kicserélem 100asra mennyire számitsak?
Váltóbeépítésről össze lehet vadászni a képeket netről.Mi is most fogunk egyet berakni kb másfél hónap múlva tudok képeket küldeni bakokról.A mocival lesz egy olyan problémád h (újabb autóknál a müszerfalban,régebbieknél egy külön egység) van az immo,és ha nem kap tőle jelet a motorvezérlő egység,elindúl ugyan a moci,de egyből le is áll.Ugyh vagy az immot kell beépítened,+lelolvasógyűrűt,+kulcsot,vagy találkoztam egyszer egy kis elektronikával ami a vezérlőegység "K"-vezetékén keresztűl képes feloldani a tiltását.De hogy ilyent honnan lehet beszerezni????
Jó,hogy szóba került az 1,6 ABU, ilyen motor beépítésén gondolkozom én is. Van vele vmi tapasztalatod? Esetleg képek valakinek a motortartó bakról? A saját váltójával akrom beépíteni, és természetesen karbikkal táplálnám. Ja és milyen vezérmű tengelyt rakjak bele, hogy még komolyebb legyen?
Áhh, annyira nem akarok belemerülni Az lenne jó ha megmaradhatna ez a cuni piros szelepfedél:] [imgw]https://trabant601.extra.hu/images/penzitrabi/09120006.JPG[/imgw]
Sosem poróbáltam,de hallottam már olyant h öszze lehet reszelni hátradőlős motort előredőlőshöz való váltóval, és forditva,csak máshová kel fúrni a lyukakat.De ha sikerülne is összehozni,ezekhez a motorokhoz a trabi váltó túl rövid volna.Célszerűbb a saját váltójával beszerelni őket.Ha viszont mindenáron a trabi váltót akarod hagyni akkor a legegyszerübb ha 1.6os ABU-t raksz bele,csak rohadt sokat fog pörögni. [i](Módosította biacs 2007.10.04. 22:46-kor)[/i]
Köszi a segítségeteket: közben sikerült megvilágosodnom a témában. Látom, volt már róla szó korábbi hozzászólásokban is: csak nem tudtam akkor, hogy miről volt szó. Tiberio
Minek ide gugli? [urls=https://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=szereles-41cda2886e9a8]csak körül kell nézni, itt az oldalon![/urls]
Sziasztok! Ma délután beszélgettem egy bácsival, akinek négyütemű Trabija van. Csodálkozva néztem az autója műszerfalát: a kmóra mellett, a hülye digitális üzemanyagszint- és vízhőfokjelző helyén analóg ("mutatós") fordulatszámmérő, valamint üzemanyagszint- és vízhőfokjelző volt. Azt mondta, hogy kb. 10 éve szereltette be, és a Lehel tér közelében a Bulcsú utcában gyártották, pont négyütemű Trabantba. Nagyon jól nézett ki!!! Tud valamelyikőtök valami közelebbit erről? Előre is köszönettel, Tiberio
Jólvanám, úgy nemér:] Tudom Te a karbit részedíted előnyben, én meg jobban szeretek a kanócokkal jáccani:] Kawa Z1000 shiberes karbisorán még nem gondolkodtál? Most már ténneg nem tudom mi lenne a jó megoldás Procicserés megoldást nem nagyon akarom csinálni, ahoz mindíg ki kell szedni az ECUt, sokkal kényelmesebb csak simán rányomni az OBD-t:] Egy hengerfejcserébe még shimán belemennék, de jobban nem akarok belemerülni.
Én nem akarok digijetet faragni, nekem digifant van De azt is meg lehet buzerálni, sok helyen csinálják a chiptuningot ezzel a kiforrasztásos technikával. VAgy szerzel egy polo gt komputert, a befecskendezőjével együtt.
8 szelepes előredölő motorból,ami nagyobb reszelés nélkül belemegy a trabiba,nem volt can-es.A legutolsó ezek közül az 1.6 75LE Octaviában volt (talán ABU?),de az sem volt can es.A Golf 5,Turan,Octavia2,Seat Altea 1,6-os motorja viszont már can-es.És az újabb 1.4 1.6 16 szelepesek is ha jól rémlik.
1.4es ABD-n van diagnosztika meg ahogy néztem az AEX-en is. Can ahogy néztem esélytelen, örülhetek ha már tudja az ISO9141-et De végülis azzal már lehet OBD-n keresztül macerálni Digijet egy kicsit macerásabb, csak úgy lehet programozni ha kiszeded a gyári microprocit (8049, ez van a billentyűzetedbe is ) és veszel bele egy 8749et amit még fel kell programozni Valamit ki kéne okoskodnom, csak max hengerfejet kelljen cserélnem. Most raktam be egy 1.3as motort (NZ), tök f4sza bakot csináltam hozzá Nincs valakinek golf III service manualja? de elég lenne a befecskendezések leírásai is [i](Módosította Penzi 2007.10.03. 23:34-kor)[/i]
Egy kis infó kellene!Nem tudja véletlen valaki hogy 4T-be milyen típusú kuplungszerkezetet érdemes betenni?Típus és kb.ár érdekelne.Egyik trabis kollégának kellene,hogy tudjon venni valamit,mert nem nagyon ért hozzá.Én csak gyárit szoktam betenni,de jelenleg azt nem tudok.Kösz
Na, most mentem vele egy kört. Annyit mentem, hogy bekapcsolt a zöld LED és elaludt a narancs. Lehúztam az alapjárai szelepről a vezetéket és nem kapcsolt ki...
Repedt betöltőcsonk - nem tudom, nem hiszem. Ugyanis soha nem látok benzincseppeket sem az autó aljánál...
Hát ha a benzin egy lyukas csőből a forró motorra folyik a gyújtógyertyák környékén az nem biztos hogy jó... Nem akarok vészmadárkodni, de én félnék tőle... A benzinszagra hallottam, hogy akár a benzinszintmérő tömítetlensége is okozhatja (én nem tapasztaltam).
Gázfröccsre dob ki egy fekete pamacsot az még nem baj. Benzinszag csak akkor lehet ha a benzincsöveken meg a karbin kívül máshol is van benzin Repedt benzincső, tömítetlen, csatlakozás stb... Járó motornál nézd, mivel a forró motoron egyből elpárolog a benzin és nem hagy nyomot maga után. Jah még annyi, h az AC után lehet a bibi meg a visszafolyó ágon. [i](Módosította Penzi 2007.10.03. 15:25-kor)[/i]
Sziasztok! Ismét fogyasztásügyben írok nektek. Sajnos. Újra 13liter a fogyasztásom, benzinszag van az autóban és feketén füstöl a kipu egy-egy nagyobb gázadásra - és nem jövök rá hogy mitől. És nem csak én nem jövök rá, de a szerelő sem.
A tűszerelep volt gyanús, úh. tegnap szét lett szedve a karbi - megnéztem, gumishegyű volt bennt, de azrét kicseréltem.
Mi lehet a gond? A szerelő szerint minden érték a gyárira van beállítva. És mégis szar. Remélem tudtok segíteni.
Köszi a hozzászólásokat, Neked is Tibke! Azthiszem ki fogom venni a jobbos féltengelyt. Ha nem húz félre nagyon akkor úgymarad, aztán ha baloldalra már megy a kétkerekezés akkor csere és a balosat veszem ki és vissza a jobboldali. Most nincs jobb 5letem...
Helló mindenki! 4t elejét meg kellene ültetnem egy kicsit, mert az új féltengely beleér a bölcsőbe. Nem sok kedvem van agyonfaragni, 2t waresz után rohangálni. Elég, ha levágok a gyári rugóból, mondjuk egy menetet? Köszi
A kombinált kapcsolóval kapcsolatba tavaly újat kellett vennem 15ezer volt az ára , az idén a vaterán tudtam /igaz bontottat, de jó állapotút/ 2ezerért szerezni!
xethque! Az automata szivatót be lehet állítani! Én is most estem át ezen a procedúrán!!! 3 Csavar fogja! (csavarhúzó elég hozzá) Kilazítod és eltekered, majd visszaszorítod és próba! A tetejét az utastér felé tekerd kb fél centit! Ha nincs összejelölve, akkor először ezt tedd meg! Ha kevés, tekerd még! De ne túl sokat! Jobb lesz! De attól is lehet magas az alapjárat, hogy a karbi nincs jól beállítva! Ezt is nézd meg! Aztán próba és aztán próba és pr...... Ez ilyen!!!
Index-kombinált kapcsolóra egy megoldást jelenthet ha egy ráérős napodon szétszeded és a benne lévő lemezeket visszaigazitod eredeti állapotukba. Én már csináltam ilyet, nem volt fénykürt, távfény, illetve duda, hasonló volt a szitu mint nálad. Akkor ott ez bevált, ha gondolod próbáld meg.
Ajjajjaj... Na, a biztitábla cserén én is gondolkodtam, csak szorgosabban kéne járnom a méhtelepre, mert anélkül nem lesz... Én sem vagyok elégedett ezekkel a kis hengeres biztikkel, különösen a mai modern, hőre lágyulós műanyagra szereltekkel... Azért sztem az ablakmosónak tovább kéne bírnia, nekem a Trabiban szinte az egész nyarat ki szokta bírni. Hűtőventillátor gondolom, a Trabiéhoz hasonlóan van. Ha a bizti lenne a ludas akkor nem járna a motor, mert a gyújtáselektronikával közös a bizti ha jól emlékszem, úgyhogy szinte biztos hogy a hőfokkapcsoló (hűtő oldalában) lesz a ludas, vásárlás előtt ajánlott megnézni a gyári értéket, és ahhoz közelállót venni, mert amit adnak hozzá az sokszor nem igazán belevaló, viszont sok kocsihoz való ugyanilyen méretű csak más értékű... Árát nemtom, de nem hinném hogy sok lenne. Alapjárat: Lehet állítani (legalábbis elvileg, nézd meg a témába vágó cikkeket), azonkívül a szivatón is szoktak állítani, és lehet még elektronikai baja is ami kései szivatókikapcsolást okoz (szintén a témába vágó cikkeket ajánlanám). Index: Nemtom, de nem hiszem hogy túl sok. Bár ha egyéb elektromos gondok is vannak, akkor lehet hogy más a baj...
Az ablakmosó tartály vagy ereszt, vagy a spricni nyom sokat, vagy a cső lukas, de reggel feltöltöttem fulra, napközben 4-5 alkalommal használtam, és este alig lötyögött az alján. Viccen kívül, engem nem érdekel, hogy tejesifa a tartály, de mondjuk nyárom birjon ki egy hetet.
Elektromosság: A hűtővíz ventilla ma délután már nem akart ventillálni, mert mit tudom én. Megoldás: Kábel aksira, be egy késes biztibe (15A) ami méretben a csúszócsatlakozó méretével egyező, majd kapcsoló, venti, aksi. Kókányul lóg a műszerfal alatt, de pöpec üzemben. Remélem marad is. Akkor kicsinosítom.
Más: Üzemmelegen az alapjárat nagyon magas, váltó alig veszi be az egyest. Én a szívatóra gyanakszom (automata). Le lehet azt kötni valahogy?
Kérdés: mennyibe fájhat egy index-kombinált kapcsoló? Szerintem az enyém kampec. Halovány a sárga villogás, nem tudok dudálni, fénykürt null, ref nem kapcsol, tompított nincs.
Kutya nem nézi, h milyen kapcsoló hol van...:] Egyébként milyen autóról van szó? Hát ha a gyári ablakomsó tartályt keveselled akkor csak a tejszállító IFA felépítményét tudom ajnálani:] Gyári biztajzattal nincs semmi gond, de ha nagyon akarod kicserélheted. Egyetlen buktatója, h nem fér el rendesen és kókány lesz:]
Tudja é valaki, hogy ha a világítás és távfény kapcsolót is átszerkesztem a műszerfalra, azt átengedik e a vizsgán?
Valaki, valahol mondott olyasmit, hogy "funkciót nem lehet áthelyezni".
Létezik 1.3-hoz valami öblösebb ablakmosótartály, vagy jöhet a tesó gazdaságos megoldás ( ami benne van az valami "féldecis kupica").
Szeretném a DDR biztialjzatot lecserélni, lehetőleg egy késes táblára. Van valakinek tapasztalata ez ügyben? ( A rejtett csapdákra vagyok kíváncsi, valamint, hogy milyen alkatrészekkel érdemes próbálkozni )
Autóba soha! A szigszalag a nyári melegtől nyálkás, málós ragacsos ... szarrá ( ) válik. Bocs. Jobbfajta bandázsszalag ha már muszáj. De inkább az se...
Wááááá!!! Megtaláltam a kikapcsoló fejegységnek az okát. Elég barbár módszerrel van itt ott megcsinálva az egész rendszer, amit lassan orvoslni fogok. Tehát a hiba. Az egyik hangszóró két vezetéke összeért. Valahogy lejött róla a szigszalag és összeértek. Amint szétszedtem, már üvöltött is a cucc. 27-28-as hangerő meg se kottyan neki. Hál istennek"!
Most már megérdemli ezek után az autó (legalábbis a hangrendszer), hogy újrakábelezzem.
Köszönöm mindenkinek a segítséget még1x!!!! [i](Módosította bigdee888 2007.10.01. 21:29-kor)[/i]