Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

5402 Szabo Peter 2007-09-26 13:07:46  Előzmény:Kovács István: 44219

Hali pilu88!
Hát ez olyan, hogy otthoni, szakmunka! Saját elképzelés alapján csináltuk meg jóbarátaimmal, akiknek van egy kis cégük! Üvegszálazással foglalkoznak másodállásban! Ha korán reggel nekiáll az ember, késő estére kész van!Mi 2 délután csináltuk meg! De ez a "gyanta" miatt van, aminek sokat kell várni a száradására! egy dobozt csináltunk üvegszálból, méretre+formára vágtuk, ráillesztettük, alatta kivágtuk, rá-"ragasztottuk", aztán gitt, csiszolás és az egész műszerfalat átfújtuk! Ennyi! Tök egyszerű, csak "pepecselős"!!!
Merre laksz? Ha közel, segítek! Én oroszlányi vagyok! Kom-Eszt. megye.

5401 Tóth Péter 2007-09-26 12:51:14

Azt én se értem minek erőssebb generátor. Nekem a sajátja van fennt és a zenét is bírja. Nekem nincs problémám az utángyártott dolgokkal, mert van sok használt, de jó alkatrészem. Bontottunk egy párat és eltettük amit fontosnak láttunk. Generátor, önindító, trafó meg ilyenek. Mindenből van 1-2 darab!! :-D

5400 Gyapjas Gergely 2007-09-26 12:41:02

Fiat motorosok!

Volt már valakinek dolga olyan fiat motorral ami olyan mint az ismert 903-as de 1093cm3-is és Seat van ütve az oldalába. Annyit megtudtam hogy a FIAT 127-ES licenszét adták a spanyoloknak de azt hogy ezt a motort mibe rakták azt már nem sikerült megtalálnom. Mindennemű infót szívesen várok.A segítségetek megköszönném! Ja és Autodata-ában sem találtam meg.

5399 Támba Csaba 2007-09-26 12:29:58  Előzmény:Grõb Gyula: 44241

Én nem akarok száguldozni Csak úgy "nagyapásan" közlekedni

5398 Pénzes Péter 2007-09-26 12:16:19  Előzmény:Lizák Péter: 44233

Magyar utángyári feszszabályzókra jellemző, h kicsit pislákol a visszajelző. Nekem is csinálja, de sz4rok rá lényeg, h van töttés.
Minek neked "erösebb" generátor, olyan sok lenne a trabiba az elektronika?

5397 Grõb Gyula 2007-09-26 11:31:25  Előzmény:Támba Csaba: 44240

Látod, erre nem gondoltam. De mint mondtam, így se volt egyszerű a dolog. Szvsz, Tibke tudna a legtöbbet segíteni. Ja, a következő lépés egy 1050-es Abarth motor lesz. Az lesz ám az igazi:-)

5396 Támba Csaba 2007-09-26 11:05:48  Előzmény:Grõb Gyula: 44234

Jó hogy nem egyből Fiat kaszniba raktad. Oda átalakítás nélkül bemegy

5395 Tóth Péter 2007-09-26 11:02:24

PEDROH!
Én 2T Trabi generátor rakok fel.Ezért nem tudok a Te esetedbe segíteni.
Talán valami hozzáértő személy többet bír mondani.
Én nem értek hozzá.
Ezért is kértem tanácsot.
Sajnálom!
Az a legegyszerübb, ha ugyanolyat raksz fel. Azzal nem lehet gond. :-)

5394 Támba Csaba 2007-09-26 11:01:59  Előzmény:Grõb Gyula: 44235

Jahhh, kérem, így már értek mindent

4T kaszni, bölcső az nem ugyanaz mint a 2T

5393 Grõb Gyula 2007-09-26 10:34:46  Előzmény:Varga Tibor: 44236

Azé így is megszenvedtünk. Egyedi motortartó kellett, egyedi váltótartó, iszonyúan sok hegesztés, fúrás-faragás, PÉNZ, immáron több, mint két hónapja. Ja, nálam elfér a légszűrő is, bár úgyis ki lesz cserélve sportra. Egyébként a diesel 601-es keresztfater kezemunkáját dicséri az, amit itt láttok. Meg egy kicsit az enyémet is, pénzügyileg legalábbis mindenképpen. Totál lenullázódtam. Asszem az őszi talira nem lesz kész, de te leszel az első, akinek megmutatom Nagykariban, jövőre
Tibke, kerékcsavar problémára tudsz megoldást, mert nem fogják a tőcsavarok, csak pár menetet.

5392 Varga Tibor 2007-09-26 10:20:48  Előzmény:Grõb Gyula: 44234

Áá, így nem ér, így simán befér.

5391 Grõb Gyula 2023-05-22 08:40:11

Még egy, felülről.
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/070926/P9190616_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

5390 Grõb Gyula 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Támba Csaba: 44182

Tsaby! Itt a kép. Figyeld, mert csalok.
Nem egyszer beszéltem Tibkével, el is mondta, hogy fér el az 5-ös váltó a 2t-ben, de annyira bonyolult volt a laprugó miatt, hogy egyszerűbbnek láttuk szerezni egy 4t kasztnit, oszt átrakni, amit lehet. Egyébként meg Kecskeméten szereztem ZSÍR ÚJ, GYÁRI 4t első dobokat, asszem 8.500 pénz volt darabja. Én is aszondom, jobb a 2t futómű, de később picit ültetem, hátha jobb lesz az útfekvés. Bár még ki se próbáltam, kb. még 2 hét, és hasít a Kék villám (eddig Ződ sárkány volt) Ja, azért sok a cső, mert LPG-s a gép.
Jó szerelést!
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/070926/P9190615_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

5389 Lizák Péter 2007-09-26 10:09:30  Előzmény:Tóth Péter: 44228

Hali!

Nekem is ugyanezt csinálja a 4T-m (trabant 1.1) Csak nekem néha gondol egyet elalszik, és gondol egyet kigyullad alapon. De éppen csak lehet látni nappal. Este már észrevehetőbb. Nem rég cseréltem ékszíjat és feszszabályzót, de ugyanez van még mindig. Milyen generátor (ami a trabiénál erőssebb) jó még a 4T trabira? Ami egyszerűen alakítgatás nélkül fel is menne? Vagy kisebb fúrás faragással. Kaptam egy 94-95-ös Seat Toledo GT 2.0-ét. Az 64 amperes. Az esetleg ha ékszíjtárcsát csináltatok rá? Akkor viszont akksi csere is egy nagyobbra...

PEDROH

5388 Tóth Péter 2007-09-26 09:50:00

Köszi szépen. Akkor cserélek.

5387 Támba Csaba 2007-09-26 09:25:46  Előzmény:Tóth Péter: 44230

Ha az otthoni 2 generátor jó, akkor egyszerűbb a csere, mer így is úgy is le kellene szerelni a "beteget"

5386 Tóth Péter 2007-09-26 08:48:57

Tsaby!
Ha generátort cserélek, azzal meg van oldva a gond!! Ugye??
Van otthon 2 generátor. És így könnyebb is csak felrakom és kész. Nem kell szétszedni.
Vagy inkább a sajátját csináltassam meg?? szerintem fölösleges.
szerinted melyik megoldás a jobb??
köszi

5385 Támba Csaba 2007-09-26 08:36:40  Előzmény:Tóth Péter: 44228

Valószínűleg szénkefés a technika
Ha közel egyformán koptak el akkor elég a sima csere, de ha az egyik (általában a belső) sokkal rövidebb, akkor már a forgórésszel (pl.kollektor) van gond.

5384 Tóth Péter 2007-09-26 06:32:37

Helló!
Van egy kis problémám, nagyon idegesít!
A töltésvisszajelzőm menet közben világít, de nem teljes erővel. Ha leveszem a gázt és lassúl a kocsi (2T Trabi), akkor elalszik. A ventillátor megy, új az ékszíj. És az aksi se merül lem pedig még a zene is megy. Tehát szerintem semmi baj nincs, csak idegesít. Ezt szeretném megcsinálni, mert ha lesz valami baj, akkor nem fogom észrevenni.
Előre is köszi.

5383 Pénzes Péter 2007-09-25 21:41:05  Előzmény:Támba Csaba: 44220

Nah azért nem kell ennyire sarkítani 4T futóműve abban az időben elég korszerűnek számított és divatos volt. Megvannak az előnyei és hátrányai.
Azok a hatalmas szilentek nem azért nagyok mert valami eszméletlen erőssek vagy valami catepilar licensz, hanem mert általában olajjal vannak töltve és ezek adják azt a komfortos futómű érzést. Mercinél ezt elöbb használták mint a kelet-németeknél a vw-motorokat

5382 Madocsai Gergely 2007-09-25 21:27:17

Hali!

Ma be lett lőve egy új akku, egyből pöcc-röff, u.h. valszeg ezwolt a gép baja!
Ezúton is köszi még1X a segítséget, mindenkinek!
Holnap megy műszakira a gépsárkány, u.h. mindenki drukkoljon
Ja: még a rendőröket is sikerült +úszni,( nemcsoda, hisz beújítottam egy faja kis útwonalengedélyt)

üdw,

madogery

5381 Varga Tibor 2007-09-25 21:10:12  Előzmény:Rell Miklós: 44224

Ezek ne mgagyik, jól néznek ki, én is agyaltam rajta egyik évbenm erősen. egy osztrák cég gyártja. egy dolgon bukott meg, jópár év alatt ugyan de beságul, és max 80-al lehet menni vele, mert felette lehet elrepül.

5380 Rell Miklós 2007-09-25 21:00:11

Hát nemtom, én is láttam ilyen gumi mellé szorított fehér bigyót, de nekem nagyon mesterkéltnek tűnt... Akkor inkább már valami festékkel lefújnám-kenném a gumi oldalát... Lehet hogy nem tesz neki jót meg le is pörög egy idő után, de az a bigyó sztem nagyon gagyin néz ki... Legalábbis amit én láttam az nagyon gagyi volt...

5379 Biacsics Gábor 2007-09-25 20:31:38  Előzmény: : 44222

Hmm az nem kevés... Bár ha jó minőség akkor csak egyszer kell +venni,ugysem viszik tulzásba a sózást,csak nem eszi+ egy tél alatt .Esetleg tudsz valami linket,vagy címet h hol??

5378   2007-09-25 20:28:06  Előzmény:Biacsics Gábor: 44221

Lehet kapni, 4 e ft körül van darabja.

5377 Biacsics Gábor 2007-09-25 20:26:56  Előzmény:Rell Miklós: 44211

És ha dísztárcsa+ díszgyűrű mellé van egy fehér oldalfalú gumi,az még jobban feldobja szerintem.Zwickauban sok Trabin láttam h gumiból volt egy fehér perem ami a felni és az autógumi közé volt fogatva,és rásimult az autógumira,olyan volt mintha gyárilag fehére lenne festve.De hogy kisipari termék volt-e,vagy nálunk is lehet-e kapni?Mindenesetre most hogy jön a tél és dísztárcsákra váltok,én vennék mellé ha találnék.

5376 Támba Csaba 2007-09-25 20:01:31  Előzmény:Rell Miklós: 44217

Szerintem nagyon reálisan látod, némely autószerelő sem tudná így megfogalmazni

Mindössze annyit tennék hozzá, hogy az ilyen típusú futóművek szerves tartozéka a stabilizátor, a rendszer elengedhetetlen eleme.

Az viszont egyértelműen a spórolás "terméke" hogy a 4T Trabinál, a Polo-nál és még sok más kiskategóriás kocsinál ilyen lengőkar-stabilizátor "házasítás" elég gyakori.

Pl. ha egy Golf alá benézel ott teljes értékű lengőkarok vannak amelyek felső részébe csatlakozik a stabilizátor rúdfeje. És meg lehet figyelni a lényeges különbséget a bekötési pontok gumiszilentjei méretében. A Golf jóval nagyobb futóműve és vastagabb stabilizátora jó ha feleakkora gumiperselyekben mozog csak mint pl. a Trabié

Miért?
Mert itt a stabilizátor "csak" a dolgát végzi, azaz stabilizál, míg a Trabiban, Polo-ban jócskán "besegít" a a lengőkar, és így az egész gólyaláb horizontális támasztásába is.
Persze hogy marha nagy gumielemekbe ágyazzák a lengőkarban. Iszonyatos erőket kell felvennie.

5375 Kovács István 2007-09-25 19:36:45

na megkaptam a képeidet peti!köszi!A következő lenne a kérdésem:ezt a műszerfal átalakítást hogy sikerült elérni? mert elég sokáig nézegettem de nem sikerült rájönnöm! Ez szakember munkája vagy saját otthoni tuning? És kb meddig tart egy ilyet összehozni?

5374 Rell Miklós 2007-09-25 19:21:41  Előzmény:Támba Csaba: 44213

Ja, még akartam írni...

Szóval Igen, én is ilyen peremfelhegesztésre gondoltam, de hiányzik az anyag, az ember aki felhegeszti, meg pillanatnyilag a lelkesedés is, hogy utánajárjak. Ha meg megtudnám a dísztárcsák árát, akkor lehet hogy azt mondanám, hogy a pénz is...

Tipo diesel: Ismerős, igaz csak távolról. Egy munkatársamat veri vele az Isten!

Apám a nagypolskit nagyon dícsérte! Vezetett már jópár tipust, igaz, az újak közül nem, a legújabb amit vezetett az a 85-ös golfunk, de régebbi autókból többet is hajtott (sofőr volt). Na szóval ő nagyon dícsérte a nagypolskit. A motorját is, a féket is, azt mondta, hogy ennél jobb útfekvésű kocsija nem volt! (beleértve a 2-es golfot is) Egyedül a kasztnit szidta, mert hát azt szerette a rozsda...

5373 Rell Miklós 2007-09-25 19:15:39  Előzmény:Támba Csaba: 44213

Én a futóműnél az egész működési elvre gondoltam. Hogy a 2T lengőkar két ponton csatlakozott a kocsihoz is és az agyhoz is, fölül meg a rugó 1-1 ponton ide-oda ugye, ami így tökéletesen megvezeti a kereket a rugózási úton, és nem enged menetirányú mozgásokat se.
Míg hát a 4T lengőkar csak egy "bot", 1-1 ponton rögzítve a kocsihoz és a kerék felől, így önmagában semmi tartása nem lenne a menetirányú mozgások ellen. Függölegesen oké, ott megvezeti a gólyaláb. És a szerencsétlen stabilizátorrúdnak (ami ugye tulajdonképpen egy rugónak is felfogható, hiszen torziós rugózást kell végeznie) kell kisegíteni a lengőkart a menetirányú mozgások kivédésében. Nem is beszélve a stabilizátor kerékoldali rögzítéséről, ahol rugózáskor eleve a szilent igénybe van véve (szerintem az lenne a normális, ha egy szilent csak az út ütéseit kéne hogy elnyelje, és nem üzemszerűen lenne gyűrködve).
Sztem az lenne a normális, hogy ha egy kocsiból hiányzik a stabilizátor akkor is stabil legyen a felfüggesztés, és a stabilizátor ne a felfüggesztés egyik fő tartóeleme legyen, hanem segédberendezés. Mert hát itt a Trabinál ez egyfajta lengőkar szerepét is betölti...

Lehet, hogy nincs igazam valamiben, vagy rosszul gondolok valamit, de nekem ez a véleményem...

[i](Módosította Grisa 2007.09.25. 21:22-kor)[/i]

5372 Kovács István 2007-09-25 19:13:16  Előzmény:Szabo Peter: 44212

köszi!de még nem kaptam meg.

5371 Varga Tibor 2007-09-25 19:09:36  Előzmény:Pénzes Péter: 44210

Tudtommal csak DOHC lehet. Az ABD kódú 1.4et, aminél a blokk egy az egyben 1.3as wartburg(az első bak csavarjai kivéltelével) 94 júniusig csinálták.
Aztán jött a AEX, aminél már 76.5-ös a furat,és már van feszítő a pumpánál. Ez már hengerenkéntis, de csak 60 ló, 116Nm. De úgy tudom még ez se Can bus-os.

5370 Támba Csaba 2007-09-25 18:48:43  Előzmény:Támba Csaba: 44213

Érdekes pl. hogy a Jaguar autógyár a "90-es évek közepén vett csak ki a gyártásból egy olyan 6 hengeres blokkot amit még a "30-as években terveztek és azóta is gyártottak különböző változtatásokkal

5369 Támba Csaba 2007-09-25 18:46:02  Előzmény:Rell Miklós: 44211

A váltókarral kapcsolatosan korábban terveztem egy megoldást a műszerfalból kiálló joystick váltóra. Fiat Ducato kulisszával, a gyári kapcsolórudat mozgatná a mechanika egy rudazattal. Ideiglenes elemekkel működött de végül is nem építettem meg, mert ehhez a géphez amit most faragok (már több, mint 2 éve ) nem illene.

De ha valaki olvassa e sorokat és beindul a fantáziája, hát HAJRÁ!

Polo futómű. Hmmm...napi szinten most épp egy Polo II-t nyűzök. Ennek már gyárilag "ültetettnek" hívott futóműve van. Az egyenesfutás dícséretes rossz úton is, de a kanyarstabilitás...háááát...pláne terhelésváltásoknál...

A 4T felnire meg fel lehet pl. hegeszteni a régi peremes 2T felni peremét és egy díszgyűrű, dísztárcsa kombinációval egész jól néz ki a "sített" paripa

A Fiat motorokkal kapcsolatos negatív előítéletek pedig a "80-as évekbeli típusoknak köszönhető és nem véletlenül. Elég csak a Regata, vagy a Tipo kocsikat említeni, pláne dízelben. Rendkívűl hanyag "munkák"

De ami a 127-es szériából átvett mocikat illeti az még a Fiat "60-as, "70-es évekbeli legendás korszakából származó építési elveket követi.
Aki vezetett már jó állapotban megőrzött "70-es évekbeli 850-est, 127-est, 128-ast, vagy 130-ast, 131-est az tudja miket alkotott akkoriban az olasz dzsigoló
Azok a kocsik "egyben" voltak

5368 Szabo Peter 2007-09-25 18:42:32

pilu!
Küldtem a mailt!
Remélem segít dönteni!

5367 Rell Miklós 2007-09-25 18:08:42  Előzmény:Támba Csaba: 44203

1: 2T váltókar sztem egészen izgalams lehetne mondjuk úgy, hogy csak fel-le kéne lökögetni, és úgy válaná a sebességet (persze a megfelelő váltóval - nemtom mi az ilyennek a neve)
2: Én olyanon gondolkodtam, hogy a 4T felnikre kéne valami Waresz-Trabi dísztárcsát eszkabálni díszgyűrűvel, és akkor már nem látszik hogy nem 2T felni!
3: Hát ez sajnos tényleg gond... Másrészt meg a 4T dob tartóelem is, ami ha mondjuk megsérül, és javítani kell...
4: Na, erre gondoltam én is! Biztos sokan belekötnek, hogy hiszen a korszerű polo alatt is hasonló futómű volt, de sztem is ezerszer töbet ér a 2T futómű (ha nem is minden részletében, de a működési elvben biztos)! Max a mai kor igényeihez még egy stabilizátor lett volna jó, de én azt sem tartom a legjobb dolognak (mert nem száguldozok kanyarokban, viszont van, hogy terepesebb helyre mennék)
5: Ezt te tudod, én nem... Bennem van némi negatív előítélet a fiattal szemben, de nem tudnám megmondani miért.
6: ja, biztos, ehhez nem tudok mit szólni
7: Ez is igaz... Sajnos...

Én is egy 2T-ben nőttem fel, és máig megvan, használjuk, nem akarok megszabadulni se tőle. Gondoltam én is átalakításra, de egyszerűbb-olcsóbb volt sztem venni egy 4T-t...

5366 Pénzes Péter 2007-09-25 18:03:10  Előzmény:Varga Tibor: 44206

Hmm. És az a hengerfej rámegy a régi blokkra? OHC vagy DOHC? Egyáltalán meddig gyárották a 030as hengerfejeket meg a hozzá "kompatibilis" motorokat?

5365 Kovács István 2007-09-25 17:32:59  Előzmény:Szabo Peter: 44208

Köszi!Sokat segítene.

5364 Szabo Peter 2007-09-25 17:30:10  Előzmény:Kovács István: 44207

Kb fél óra és küldöm! Lemegyek, csinálok róla képet!

5363 Kovács István 2007-09-25 17:25:45  Előzmény:Szabo Peter: 44204

És hogy alakítottad át?esetleg vmi képet nem tudsz küldeni?
pilu8888@freemail.hu
[i](Módosította pilu88 2007.09.25. 19:26-kor)[/i]

5362 Varga Tibor 2007-09-25 17:23:42  Előzmény:Pénzes Péter: 44199

Amúgy nincs olyan injektor ami felmegy a Trabira és már CAN Bus-os. csak hengerfejcserével kivitelezhető.

5361 Szabo Peter 2007-09-25 17:22:26  Előzmény:Kovács István: 44198

Láttam olyat, hogy fából volt neki egy egész csík csinálva, vagyis "fabetétes" lett a müszerfal! Nekem üvegszálból lett megcsinálva, hogy egy kicsit kiemelje és még felém is lett fordítva ! Naon jól néz ki szerintem! 2 nap meló és nem kókány és szép! Hm!

5360 Szabo Peter 2007-09-25 17:16:48  Előzmény:Kovács István: 44198

Hali pilu88!
Ha a gyári helyre akarsz "új" fejegységet betenni, nem fog menni! Az ablakfűtés cuccai miatt! Nekem teljesen át kellett hozzá alakítani a műszerfalat!

5359 Támba Csaba 2007-09-25 17:15:45  Előzmény:Rell Miklós: 44195

1. Ragaszkodom a 2T váltókarhoz
2. A gyári felnikhez szintén Nem sportos műszer lesz a kicsike, hanem inkább afféle retro-style felé hajaz
3. Ha alapról totál szétbombázok egy autót egyedi építésre, akkor szeretek minden hibás karosszériaelemet újra cserélni. Pl. első doblemezek. 4T első doblemezt újban találni...háááát... És egyébként is vészesen apad a Trabi alkatrész mindenfelé. 2T bontott cumót még 10-15 év múlva is be lehet majd szerezni mert rengeteg futott belőle és mindig lesz egy kert, egy pajta ahol még áll egy
4. A 4T első futóműve finoman szólva sehol sincs szerkezeti kiforrottságát tekintve a 2T-hez...
Árak. Mennyi egy 4T lengőkar ha kimegy a gömbtámasz? És mennyi egy függőpersely készlet??? Utóbbit egy esztergályos is legyártja ha kell bagóért ha már nincs gyári.
5. A 127-es Fiat motorja és ezen típus OHV-s változatai messze tartósabbak és egyszerűbben javíthatóak, mint a 4T motorja és kiegészítő elemei és kevesebbet is esznek
6. Az enyém 750-es 36 pacival. Amire nekem kell arra bőven elég ehhez a könnyű kasznihoz
7. A 4T kaszni olyan lehetetlen helyeken is képes elrohadni ami a 2T-nél egyszerűen nem jellemző.

És még sorolhatnám...

Persze nem akarok senkit megbántani aki 4T tulaj. Akkoriban már mikor elkezdték gyártani őket az NDK-ban akkora gazdasági problémák voltak, hogy garantáltan a maximumot hozták ki belőle az adott körülmények között. Én már 16 éves voltam mikor az első 4T-k megjelentek, addigra már totál belémivódott a 2T-életérzés. És annyi km-t vezettem már le azóta 2T-vel hogy nem kívánok elszakadni tőle max. egy ilyen "szívcserével"
Ezt is elsősorban az építés öröme és bosszúsága motiválja elsősorban nem pedig a "célszerűség" hajt

A 601-es lázadóként indult (aki ismeri a sorozatgyártás előtti sztorit az tudja miről beszélek) és úgy is fejezte be. Nem véletlenül egy 2T töri át a Berlini Falat jelképeként a változásoknak és ez világszerte ismertté tette a "papírjaguárt"

[i](Módosította Tsaby 2007.09.25. 19:31-kor)[/i]

5358 Kovács István 2007-09-25 17:13:06  Előzmény:jocking .: 44200

Mondassz vmit! Egész délután azon gondolkodtam hogy hogy csináljam meg, és tényleg... Amúgy azt nem értem hogy mér nem lehetett gyárilag nagyobb helyet hagyni,de mind1 ezen már úgysem lehet változtatni!
köszi!

5357 Szabo Peter 2007-09-25 17:12:17

Szasztok!
Már nem tudom ki és kik mondták múltkor, hogy csak be kéne állítani az automata szivatót és nem kell mindjárt lecserélni, de kösz szépen Nekik! Közlöm: Be lett állítva és 5.5-be "megáll" hosszútávon! (Eddig átlag 9- volt!) Városba gondolom jobban eszik, de az már normális!
Köszi mindenkinek! Juhíjj! (El se tudjátok képzelni, ez mekkora Öröm!)

5356 jocking . 2007-09-25 17:06:35  Előzmény:Kovács István: 44198

Az a keret (gondolom minden rádiónál így van) egy 2 végén nyitott fém "doboz", aminek perforáltak az oldalai, hogy ki lehessen belőle hajtogatni vmilyen kis fémfüleket, azzal kéne rögzíteni. Azt a dobozt nem kell teljesen betolni ahhoz, hogy röbzíteni lehessen... Jó példa erre akármelyik trabi, amibe nem gyári rádió van.

5355 Pénzes Péter 2007-09-25 17:05:33  Előzmény:Varga Tibor: 44197

Kinek mi a bonyorult...
Egyébként CANes cuccokat egyszerübb programozni.
Tudod amit chip tuningnak hívnak, pedig ez megint akkora átbaszás. Chip marad ugyan az, órajel dettó... szval akkor hol a tuningolt chip?
Szval maradjuk a motortuningnál...

5354 Kovács István 2007-09-25 17:01:02  Előzmény:jocking .: 44196

igen.csak az a baj,hogy ha a keretbe(amit adnak hozzá gyárilag) nem nyomon be teljesen akkor nem lesz fix a fejegység.

5353 Varga Tibor 2007-09-25 16:12:00  Előzmény:Pénzes Péter: 44193

minek neked a can-bus? nem elég bonyolult magától az injektor?