Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

5152 Nagy Dávid 2007-09-06 18:46:10

jocking!
Szivatón beleül mire gondolsz? Mi lehet rossz a szivatóban, hogy ilyet csinál? Lehet egyátalán nem működik?!


szabi!
Sajna a karbicsere kilőve, mert nincs tartalékkarbim, kölcsönkérni meg nem nagyon tudnék.

5151 Kacsándi Szabolcs 2007-09-06 18:41:47  Előzmény:Nagy Dávid: 43993

Ha újabb karbi van rajta,az csinálhat ilyet,én is jártam már így.Ha nem megy máshogy próbáld kicserélni.Legalább kiderül hogy nem a motornak van-e baja.

5150 jocking . 2007-09-06 18:14:29  Előzmény:Nagy Dávid: 43993

Sztem a szívató körül lesz valami...

5149 Nagy Dávid 2007-09-06 17:37:04

Sziasztok!
Van egy "kis" gondom.
Amikor hidegen indítom az autót, nem megy az egyik henger, dadog, alig megy, le-le fulladgat és baromira rezonál. Miután már bemelegszik, megy rendesen, ahogy kell. Csak amikor hideg, akkor produkálja ezt. Nem tudom mi lehet...
Most voltam vele szerelőnél, a karburátort javította meg. Remélem nem az tett be neki.

Van valami ötletetek, hogy mi lehet a probléma?
[i](Módosította bigdee888 2007.09.06. 19:38-kor)[/i]

5148 Rell Miklós 2007-09-06 16:50:28  Előzmény:Barabás Tomi: 43991

Nekem a 4T Trabi kb 5-10 perc után. Inkább 5 perc. De lehet, hogy pont ez a nem jó... Nagy melegben (30fok felett) nem tudja addig hűteni a venti hogy kikapcsoljon. Mondjuk ha csak egy kicsit hidegebb van (mondjuk 20-25fok), akkor meg tök szépen hamar lehűti. Ha egyszer végre fordítok rá időt és beépítem a mutatós műszert akkor remélem pontosabb adatokhoz jutok végre...
A 2T Trabi meg... Hát az langyoska levegőt kezd el fújni olyan 5-10 perc után (itt már inkább 10 perc). Igazán meleget csak hosszabb út után. De mondjuk ha már igazi mínuszok vannak akkor megint csak langyosat fúj.

5147 Barabás Tomi 2007-09-06 16:13:06

Nektek milyen gyorsan melegszik fel a fűtés, mert nekem legalább 15perc mire "meleget" fúj?!

5146 Nagy Dávid 2007-09-05 18:24:46

Akkor jólvan, köszi!

5145 jocking . 2007-09-05 15:46:55  Előzmény:Nagy Dávid: 43988

Semmi gond, nekem 3000-es van fenn.

5144 Nagy Dávid 2007-09-05 13:15:59

Köszi a válaszokat!
A hangjával én is egyet tudok érteni, eszméletlenül durva.
Viszont még annyi kérdésem lenne, hogy az nem baj, hogy én az 1600+-os szűrőt tettem fel? Mert havernak ez volt "készleten", ha nem ognd, akkor hagyom, de ha bármi gubanc lehet vele,akkro inkább veszek egy kicsit.

5143 Pénzes Péter 2007-09-05 12:27:08  Előzmény:Nagy Dávid: 43985

Fogasztás eredendően te szabályozod egy gázdowndennek nevezett adatkábelen keresztül:] Szándékosszűrő szinte nem jelent semmit, se fogyasztásba se teljesítménybe. Ami lényeges különbség az a szívóhang, userek emiatt érzik azt a bődületes nyomatéknövekedést
Fogyasztás talán egy kicsit kevesebb lesz, mivel csökken a depresszió a szívócsőbe, de ezt nem feltétlenül jó.

5142 Kovács Béla 2007-09-05 07:56:24  Előzmény:Nagy Dávid: 43985

Nekem Magnum direkt szűrőm van, és ellent kell, hogy mondjak neked.

A több levegő nem eredményez több benzint is, sőt csökent a fogyasztásom, és jobban húz a motor is. Csak jót tudok mondani róla, elég időm volt odafogyelni rá, és bevált. Csak takarítani kell és kész.
Kb 1,5 éve használom.

Trabant Forever!
[i](Módosította peavey 2007.09.05. 09:56-kor)[/i]

5141 Nagy Dávid 2007-09-05 05:00:11

SZiastok!
Átfutott rajtam egy gondolat, annak hatására, hogy feltettem egy sportlégszűrőt.

Azon gondolkoztam, hogy a sportlégszűrő sokkal több levegőt tud adni ugye a karburátornak és ad is. A karburátor erre cask úgy tud egyensúlyozni, hogy több levegő több benzin, vagy nem?
Én nem nagyen értek, de ezt meg kellett kérdeznem.

5140 Tóth Gábor 2007-09-04 07:41:48

A következő már bontotlesz az biztos.

Az elözö a km/h -nál adta meg magát a mostani meg a váltonál remélem féluton azért csak nem fog megszakatni már
Melesleg igaz az utángyártot dolgok nem jók semmiben, legalább is ami az autót illeti.

5139 Muczán Gábor 2007-09-04 06:52:24  Előzmény:Tóth Gábor: 43979

wartburg353w!

Itt is mint sok más alkatrésznél, az aranyszabály hogy a gyári bontott jobb mint az új kisipari! Vagyis nem jobb, mert a kisipari konkrétan használhatatlan, így még összehasonlítani sem lehet!

MG

5138 Katona Zoltán 2007-09-04 06:37:48  Előzmény:Tóth Gábor: 43979

Én zsírzósprével próválnám meg... ahhoz adnak egy vékony kis "csövet" (hogy mindenhova odaférj vele) azt bedugod a spirál mellé, aztán nyomod.

5137 Rell Miklós 2007-09-04 05:48:20  Előzmény:Tóth Gábor: 43979

Nem tudom, hogy én hogy csinálom, de nekem minden olajozás nélkül is tök jól bírja... Igaz, van valami fura, halk hangja, de bírja...
A régi váltóval meg nem is volt szükség olajzásra, mert az feldolgozta a spirálon az olajat!

5136 Pongrácz Zoltán 2007-09-03 17:34:06

Köszi a segítséget és akkor várom az árajánlatokat. Ha tudtok többfélét is, ami jóminőégű, légyszi írjátok meg. Legalább válogathatok.

5135 Tóth Gábor 2007-09-03 16:11:33

Tibke&Penzi!

NA igen az a magyar minőség

Melesleg az előzönél is volt türelmem és végig fojattam olajjal igy 1 hónapig birta teljesen törés mentesen mert igyekszem ugy el vezetni, hogy szép simma utja legyen. a mostanit is végig csurgattam lajjal, most kiderül meddig birja. Minden esetre ahol vásárolni szoktam már kedvezményesen kapom a dolgokat legalább is most 200ft-al olcsobban megusztam

5134 Pénzes Péter 2007-09-03 12:45:09  Előzmény:Tóth Gábor: 43974

Ha úgy fűzöd be, h valahol meg van törve az se használ neki....

5133 Varga Tibor 2007-09-03 12:37:06  Előzmény:Tóth Gábor: 43974

Mert magyar van benne, és nem vagy elég türelmes hogy rendesen végigfolyasd olajjal. bontott gyári jobb megoldás, pláne a szétszedhető, aminek ki lehet venni a belsejét. bezsírzod és kész. nekem azóta nincs gondom mióta ilyet tettem bele.

5132 Pénzes Péter 2007-09-03 12:26:07  Előzmény:: 43975

Elöször, nézd meg, h mennyi olaj van a kocsiba.
Olajnyomás visszajelzője egy érdekes dolog, van egy elektronika ami megkapja a két olajgomba jelét illetve a fordulatszámot. Ha ezek közül bármelyik szakadt/zárlatos máris mutathat hülyeséget. Érdemes ezeket kiméregetni.

5131 (Törölt felhasználó) 2007-09-03 10:42:01

4T trabin kb 15-20 km megtelte után alapjáraton néha felvillan az olajnyomás visszajelzője ( amúgy menetközben, meg beinditás után nem ). Elképzelhető, hogy nem megfelelő a viszkozitás, vagy szervi baja lehet? Olaj 15w-40 van benne.
[i](Módosította lgonda 2007.09.03. 12:42-kor)[/i]

5130 Tóth Gábor 2007-09-03 10:36:35

Sziasztok van valakinek valami tipje, hogy miért kel minden hónapban km/h spirált cserélnem?

5129 Muczán Gábor 2007-09-03 07:08:20  Előzmény:Pongrácz Zoltán: 43967

pongi!

Ahogy a többiek írták, az utángyártott Magyar, Szlovén stb cuccok csak bajt hoznak. Örülj neki hogy a kupplungpedál fülét nem törte le a nehézkes szerkezet. Jobb ha beteszel egy a szemnél felhegesztett megerősített pedált, legalább a csomagtartóba tartaléknak!
Aztán vegyél egy Sachs, vagy valami jobb készletet. A lendkerék felületét sem árt megvizsgálni ezekután! Prokee tud árajánlatot adni biztos egy méltó minőségű szettre!

MG

5128 Bogár Balázs 2007-09-02 21:00:01  Előzmény:Rell Miklós: 43965

össze vissza villógás nekem is volt, az test hiba volt nálam!
amúgy nekem se igen szokott világítani a 2. led! lehet az miatt is a melegedés hogy kicsit piszkos már a hűtő. Sztem,aztán ha nem úgy is megmondják
[i](Módosította Bbalazs 2007.09.02. 23:00-kor)[/i]

5127 Pénzes Péter 2007-09-02 19:55:36  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 43964

Tök természetes jelenség, h világít a 2.dik zöld led. Ennek az oka az, h a led két kivezetése között feszültségkülönbség jön létre. Ez a feszültség határásra a ledben található kicsi félvezető kristályt rezgésbe hozza aminek a frekvenicája pont akkora mint a zöld fényé.
Dolog tanulsága: A zöld az mindenhol a szabad jelzés szine, szval nincs gond. Akkor para ha pirosba megy. Piros az tilos

5126 Pénzes Péter 2007-09-02 19:50:05  Előzmény:Pongrácz Zoltán: 43967

Olcsó utángyári kuplungszerkeet az ilyen, cseréld ki valami normális márkára. Tuti van jó minőség mivel a VWken is ez a kuplung van. Ára alapján rá fogsz ismerni, de megér annyit
Legéscsillapítókból jó a felújított is.

5125 Rell Miklós 2007-09-02 19:35:07  Előzmény:Pongrácz Zoltán: 43967

Kuplunggal már sokat rágódtunk itt a fórumon, a gondot valószínűleg a magyar utángyártott kuplung okozhatja. Majd a többiek biztos megmondják, milyen szerkezetet és tárcsát vegyél, nálam most valami olasz van, mikor nagyon meleg akkor ez is keményedik kicsit, de sztem kb 1000szer jobb mint előtte a magyarral. Előtte nekem is produkálta azt a rángatást főleg induláskor. Nagyon zavaró volt, mindenféle futómű-hibákra gyanakodtunk, aztán megoldódott a kuplungcserével. Olyan nekem is volt, hogy "elment a hajtás", mert az ember a keménységet azzal próbálja ellensúlyozni, hogy úgy állítja, hogy épphogycsak fogjon, így meg megcsúszik és elkopik a kuplung. Nálam is a végén telejsen el volt kopva, kinyomni meg csak úgy sikerült, hogy a torpedólemez is kirepedt, rángatva indult, de ha nyomtam neki akkor megcsúszott... A fémes darálásról foglamam sincs, de inkább nem merek tippelni...

5124  jjordaki 2007-09-02 18:53:36

Hali a vízhőfokjelző 2.lede hogy ne égjen! Nekem új gomba van a Hűtőben 85 C-os és a hegyre felfele sem megy be a 2. zöldbe!!!:-):-)

5123 Pongrácz Zoltán 2007-09-02 18:35:07

Sziasztok.

Remélem, jó helyen próbálkozom. 4t trabim van és a következő problémám merült fel. A kuplunggal illetve hajtással van olyan gondom, hogy: egyrészt nagyon kemény. Hidegen (induláskor) viszonylag elfogadhatóan működik, bár ezzel is vannak fenntartásaim, de mikor az autó eléri az üzemi hőfokot és a motor és a váltó is elkezd átmelegedni, a kuplung annyira felkeményedik, hogy alig lehet benyomni. Bowden csere volt, kuplung szerkezet, tárcsa, kinyomócsapágy 2 hónap alatt kétszer. A helyzet mit sem javult, sőt most már melegen, a kuplung csúsztatásakor az autó erősen elkezdett rázkódni is. És kemény, mint a vídia. A másik probléma lehet, hogy ezzel kapcsolatos. Ha kicsit jobban erőltetem a kocsit (pl: hegyi utakon kell közlekedni), egy idő után, valószínűleg a túlmelegedéstől elszáll a hajtás. Menet közben egyszer csak nem megy át az erő a kerekekre. A motor nem áll le, szabályosan működik, de mikor sebességben van és a kuplung fel van engedve (hogy menjen) csak valami fémes darálást hallani. Negyed óra pihi és újra megy a szekér. Megjegyzem ezt a kuplung cseréje óta csinálja. Lehetséges az, hogy valami ott kapcsol szét, esetleg a megnövekedett hőtől? Vagy lehet, hogy a kuplung a váltó miatt kemény és a váltót kellen cserélni? (Váltóolajat kétszer cseréltem egy év alatt úgy hogy kb. 8000 km-t tettem a kocsiba.) Már gondolkodtam ezen is. A szerelők, akiknél eddig voltam, nem tudtak segíteni. Olvasgatom a fórumokat, de hasonlóval még nem találkoztam. Szóval ha valakinek van ötlete...
És még egy kérdés és aztán nem szaporítom a szót. Lengéscsillapítót érdemes-e felújítatni, vagy jobb, ha egyből újat vesz az ember. A lindor műhelyt ajánlották, ők olcsóbbak, mint ha újat vennék és egyben az ültetést is meg tudnák oldani. Csak azt nem tudom, érdemes-e. Ha van erről tapasztalat vagy tudtok jobbat ajánlani, azt is szívesen várom.
Kösz előre is.

5122 Molnár György 2007-09-02 14:56:09

Nekem a második zöld led eddig (amióta nálam van az ótó) 2 x gyulladt ki.
1x amikor eldobta magát a termosztát,
2x amikor 4 személyel 2. ban fel a badacsonyi hegyekbe mentünk, jó meredek úton. Felértünk, és kigyulladt a második led, majd vagy 10 percig ment a venti a motorral hogy hűljön.
Sztem minden tökéletes autó így kéne működjön

5121 Rell Miklós 2007-09-02 12:22:50  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 43964

Én nem tudom ám, hogy a 2. led mit jelent, de ahogy itt eddig láttam mindenkinek mást jelez, meg láttam már olyanokat is, ahol összevissza jelzett (régen voltam egy céges Trabival, ott mint a karácsonyfa úgy villogott minden a különböző fogyasztók ki-bekapcsolásának hatására).

5120 Szedlacsek Ottó 2007-09-02 12:05:46  Előzmény:Rell Miklós: 43958

Hi,
Nekem is valamiért felmelegszik a 2. zöldig a motorom, de a ventillátor nem kapcsol be, már termosztát sincs benne. Vizet nem eszik, olaj sem vizes, motor jár. 80 fölött folyamatosan a 2. zöld led világít, de a fűtéssel le tudom csökkenteni a hőfokot. Engem is érdekel honna ered a hiba.

5119 Bogár Balázs 2007-09-01 19:56:53  Előzmény:Venczli Miklós: 43962

neeem az az akksi kuka..volt nálam pót akku

5118 Venczli Miklós 2007-09-01 17:17:43  Előzmény:Bogár Balázs: 43961

milyen akksit azt is tölteni kellett egy éjszaka

5117 Bogár Balázs 2007-09-01 10:24:49  Előzmény:Venczli Miklós: 43959

ugye ugye.....de én inkább nem is szólok én is akksit cseréltem Alsóörsön

5116 Szegedi Árpád 2007-09-01 09:56:16  Előzmény:Venczli Miklós: 43959

Az a sok szem,túl sokat világít!

5115 Venczli Miklós 2007-09-01 09:23:39

kösz srácok!!

az Akksi volt a ludas feltöltöttem este...most pöccre indul

5114 Rell Miklós 2007-08-31 21:20:55  Előzmény:Széplaki Lajos: 43954

Hmmm... Olyan nagyon határozottan nem merném kijelenteni, de szerintem a 4T Trabi-Waresz üzemi hőfoka 80 és 100 fok közt van, és ott akár a terhelés függvényében is változhat... (ha jól emlékszem 82 fokon kapcsol ki a szivatófűtés, 84 fokon nyit a termosztát és 95-89 fokig működik a ventillátor - de lehet, rosszul emlékszek...) Vagy ez olyan összevissza ugrálás amit tapasztalsz? Mert akkor viszont kontakthibát keresnék. (csatlakozósaruk jól megszorulnak-e, jól vannak-e felütve a vezetékre (megnyomorgatás fogóval), meg ilyenek...) Esetleg a kombiműszer tápellátását is érdemes lenne megnézni, hogy ott nincs-e kontakthiba akár a 12V-os, akár a test oldalon... Más nekem nem jut eszembe... A műszert nem feltételezném hogy rossz, bár nem ismerem ezeket...

[i](Módosította Grisa 2007.08.31. 23:33-kor)[/i]

5113 Grõb Gyula 2007-08-31 19:26:51  Előzmény:Venczli Miklós: 43953

Szvsz, 90%, hogy szénkefe lesz a ludas. De lehet, hogy tévedek.

5112 Rell Miklós 2007-08-31 18:54:43  Előzmény:Venczli Miklós: 43953

Hát szerintem akkor inkább a generátor körül keresd a hibát, mert ha 12-ből csak 5 marad, az kevés, úgy nem is fog beindulni... Már csak azért sem, mert hiába tekeri, a gyújtás sem lesz jó. Találkoztam egy olyan kocsival, ami 12V-os volt, de 6V-os önindító volt benne, azt még csak eltekerte az 5V is, de a gyújtás miatt már nem indult be.
Akksi ellenőrzésekor jól jön egy savsűrűség-mérő Többet árul el mint egy sima műszer...

[i](Módosította Grisa 2007.08.31. 20:55-kor)[/i]

5111 Pénzes Péter 2007-08-31 18:02:39  Előzmény:Venczli Miklós: 43953

Ne is méregess tovább, 5volt qrva kevés.

5110 Széplaki Lajos 2007-08-31 17:55:57

Nem rég ota van meg (3 hete) de valószinü hogy 4T w hoz valo mert abbol lett kiszerelve hogy mennyire müködött azt nem tudom.De érdekes mert ingadozik mindenfele egyszer 80c aztán felmegy szépen 100cutána 90c meg mikor hogy vegyes használatnál persze.A ventilátor meg rendesen üzemel.Ezt nem értem amugy makulátlan a műszer müködése ezt kivéve.Elvileg ennek bekéne állni valahol középen és kész meg se szabadna mozdulnia mint más autónál. Erre mondjatok nekem valamit

5109 Venczli Miklós 2007-08-31 17:30:13  Előzmény:Rell Miklós: 43952

az akksira rámértem...indítózáskor 5-re esik le...(mondjuk mikor jó volt az önindító...akkor 8-9ig szokott...szal nem tom )
a többit fogalmam sincs, h hogyan kell

5108 Rell Miklós 2007-08-31 17:18:49  Előzmény:Venczli Miklós: 43951

Én elsőre rámérnék az akksira hogy indítózáskor mekkora feszültség van rajta, azután mérnék egy feszültségesést a főkábeleken (úgy, hogy lehetőleg a csatik feszültségesését is belemérjem)...

5107 Venczli Miklós 2007-08-31 17:12:46

Hi!!


egy röpke gondom van az önindítóval!!
szóval:
nem volt jó, már alsóörsön is úgy kellett belökni
itthon kicseréltem...nem volt jó az sem...
nem tettem be a helyére...csak rákötöttem mindent... akkor hajt rendesen, és a behúzótekercs is müxik...amint beteszem a helyére...semmi...csak egy kattanás (jó az akksi)

ez miért van?

5106 Rell Miklós 2007-08-31 16:29:55  Előzmény:Széplaki Lajos: 43947

Egy hülye kérdés, lehet hogy tényleg nagyon melléfogok, csak egy kóbor ötlet. Szóval mindigis ezt csinálta, vagy csak úgy elkezdte csinálni? Nem lehet véletlenül, hogy nem odavaló KMGY műszered van? Mert valahol mintha olvastam volna, hogy abból is volt 2T-s, 4T-s. És tudtommal ezeknek a hőfokmérője nem egyforma. Igaz, akkor a fordulatszámmérőd is mást mutatna...

5105 Biacsics Gábor 2007-08-31 15:24:34  Előzmény:Pénzes Péter: 43946

Az menni fog.A lényeg h ez elektronikát nem kell reszelni,és maradhat a régi órám.

5104 Pénzes Péter 2007-08-31 12:58:03  Előzmény:Széplaki Lajos: 43947

Az a baj, h sokat mutat Hogy miért az bármi lehet, valamit elköthettél, esteleg kontakthiba illetve zárlat. Meg ugye a műszer is lehet hibás.
Annyit tudok javasolni, hogy mérni, mérni, mérni...
[i](Módosította Penzi 2007.08.31. 15:08-kor)[/i]

5103 Széplaki Lajos 2007-08-31 12:43:35

Sziasztok.
Nekem is lenne egy kérdésem műszerrel kapcsolatban.
KMGY müszer van a kocsimban de olyan irreális értékeket mutat a hőfokra, üzemmelegen 100-110 fok a viz ö szerinte.A jeladót kicseréltem nem javult.
Mi lehet a baj szerintetek?
4T W