viszont kérdezek.
Szakszavakat nagyon nem tudok, úgyhogy ne röhögjetek ki nagyon.
Kormánymű.
Van ugye a kerekeknél az a két kiálló kar, amire az egésznek a mozgatórúdjai csatlakoznak. Na, jól sejtem-e, hogy az nem jó ha egyik oldalra kitekert helyzetben az egyik ilyen "kar" a mozgatórúdjával egy egyenest alkot? Mert én ennek tudom be egy elég régi problémámat. Sejtettem, hogy vlaami ilyesmi lehet, de ma jó alaposan megnéztem és tényleg. Amit tapasztalok: Ha jól alászedem a kormányt akkor egy darabig szépen megy, majd egy pont után olyan mintha rugó ellenében tekerném, nem is tudom igazán kitekerni koppig (mondjuk a tapasztalataim után nem is akarom)... Előremenetben legalábbis.
Ha hátra megyek, akkor gondolom a hajtás miatt ez a "rugó ellenében tekerés" érzése drasztikusan csökken, és elég könnyen koppig tudom tekerni. De ekkor már egy vonalban van a "kar" a "mozgatórúd"-dal. És itt jön szerintem az én bajom. Ezután ugyanis nem tudom visszatekerni a kormányt. Ami mondjuk érthető is, hiszen a "rúd" és a "kar" közti csukló nem fordulni akar, hanem tólni, vagy rosszabb esetben (ilyet még nem láttam, de ezekszerint akár ez is előfordulhatott) a csukló átfordulhat, és így a két kereket ellentétes irányba akarná mozgatni, gondolom ilyenkor az átfordult csukló oldali kerék féltengelycsuklója akadályozza meg a teljes kifordulást. Ilyenkor az szokott segíteni, hogy előremenetbe kapcsolok, és elindulok. Ilyenkor helyreáll a rend és vissza tudom tekerni a kormányt.
Ennek így most eléggé olyan íze van, mintha valami el tudna mozdulni a felfüggesztés körül, de ahogy én néztem, ilyesmiről nincs szó, max a rugalmas elemek (silentek, meg ilyesmik) amennyit engednek annyi a mozgás.
Szóval a kérdések: Jól sejtem-e, hogy ennyire nem volna szabad tudni "alácsapni" a kormányt? Van-e a kormányműnek valami szélsőhelyzet-ütközője valahol, amin esetleg tudnék állítani? Vagy a kerékösszetartás csavarjaival kell annyit egyik oldalra menni, hogy egyik irányba se fordulhasson ilyen elő? Vagy mit csináljak?