Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

3452 Pénzes Péter 2007-06-09 23:23:55  Előzmény:Rell Miklós: 42295

Azért had szóljak közbe
Egy csuszó kábelsarunak nevetséges érték a 40A, azt simán bírnia kell (persze ha nincs fellazulva). Gyenge pont a relé érintkezői, ezek ha tönkremennek elkezdenek melegedni és a hővezetés miatt a vezetékeken látszik meg.
Mondjuk az a legjobb ha a relé nem működik, roszabb eset amikor besül az érintkező azt folyamatosan zárva marad. Füttősüni hamar le tudja húzni az akksit nem kis kelemetlenséget okozva.

3451 Rell Miklós 2007-06-09 22:56:56

Azért megy tönkre a relé vagy a hozzávezető kábelek, mert nagy áram folyik rajta, és nem bírja. Gyárilag a kábelsaruk felütése nem túl tökéletes, a relé tudtommal 30A-es, de itt ennél nagyobb áram folyik, ha hinni lehet a gyárilag megadott adatoknak akkor kb 40A, és... szerintem ezek a csúszós kábelsaruk nem igazán ekkora áramra vannak kitalálva. Szóval ha a relét kicserélitek, működés közben nem árt végigtapogatni a vezetéket és a sarukat, hogy nem melegedik-e nagyon. Ja, és lehet, hogy az is hozzájárul a tönkremenetelhez, hogy a melegedő saruról leég a szigetelés, utána meg hozzáér a testhez és egy szép kis zárlat lesz, mivel pedig ez a kör nincs biztosítva, így valaminek égnie kell (de ezt csak úgy tippelem, bár szerintem eléggé könnyen elképzelhető). Szóval aki ezt a részt rendbe akarja tenni, ügyeljen a jó csatlakozásokra, és a jó szigetelésre!
Fogyasztásváltozást szerintem csak akkor okozhat, ha a kocsi rövid távokon van használva, mert ez csak gyorsítja a szivató kikapcsolását, tehát a hosszú távokra használt autóknál nemigen lesz különbség.
Az induláshoz nem hiszem hogy számítana, mert ez a kör csak az olajnyomás meglétekor kapcsol be, tehát járó motornál.


[i](Módosította Grisa 2007.06.10. 01:16-kor)[/i]

3450  Ruspy 2007-06-09 21:45:28

Nekem egy ideje nem működik a relé, ami az akksi mellett van, lehet, hogy azért nem indul pöcre a kocsi?!

Gondolom mindenkép jó ha működik az a relé... nekem leégett a kábel róla, ha kicserélem, elő jöhet újra a bibi, vagy a relé okozza az ilyesmi hibát?

3449 Tolnai Péter 2007-06-09 21:14:59  Előzmény:Molnár Attila: 42292

Akkor a fekete füstel kapcsolatban nem aggódom,inkább a hűtős dolog lessz érdekes számomra.

3448 Molnár Attila 2007-06-09 20:58:50  Előzmény:Tolnai Péter: 42290

Fekete füst indítás után nekem is jön, de nem tudom ez baj-e.
A kocsi jól megy, erő megvan, nem eszik sokat, zöldkártyán állítás nélkül hozta az értékeket, olajat nem fogyaszt, így engem nem zavar (kicsit retros feeling - mint a 2T-ben)
[i](Módosította tarjani 2007.06.09. 23:02-kor)[/i]

3447 jocking . 2007-06-09 20:27:11  Előzmény:Rell Miklós: 42288

Azért majd így is kíváncsi leszek a fogyasztásra, mert a Lajoskomáromi "gyorrszervíz" óta hosszú távon 6,4 , helyijáratban 7 lityit eszik.

3446 Tolnai Péter 2007-06-09 20:18:45

Sziasztok!Ismét hozzátok fordulok segítségért.Ma Trabantunk felforralta hűtővizet,és amikor odaértem hogy segítsek muteromnak a kocsit elvontatni akkor vettem észre hogy a hűtőnél felül a műanyagcsonk el van törve ilyet se láttam még.Előzetesem annyit tudtam kideríteni hogy rendesen rotyogtatta vizét.Lehetséges hogy ezmiatt a repedés miatt folyt el a víz illetve forrt fel?Mert amikor muterom felnyitotta motorháztetőt akkor a hűtővíz hirtelen eltűnt a kiegyenlítő tartályból.Remélem meg lehet javítani a repedést,mert úgy tudom a műanyagosok ilyen hibát orvosolni tudnak!Ha megcsinálja a műanyagos a hűtőt és feltöltöm a rendszert és akkor sem lessz tökéletes akkor a gombát vagy a termosztátot nézzem meg?Segítségeteket előre is köszönöm.Illetve még egy dolog.Indítás után legyen szó hideg-meleg motorról amikor gázfröccsöt adok neki akkor a kipufogóból fekete füst jön ez normális jelenség?
[i](Módosította Piet 2007.06.09. 22:32-kor)[/i]

3445 jocking . 2007-06-09 20:11:51  Előzmény:Rell Miklós: 42288

Hogyhogy? Mi ez, típushiba?

3444 Rell Miklós 2007-06-09 20:09:04  Előzmény:jocking .: 42287

nem volt nehéz dolgom, mert szerintem a 4t-k 90%-a így jár előbb-utóbb...

3443 jocking . 2007-06-09 20:02:11  Előzmény:Rell Miklós: 42285

Hali!

Grisa, nem tudom, emléxel-e rá, de volt szó az én trabim szívatójának a problémájáról is nem olyan régen.
Akkor azt tanácsoltad, hogy nézzem meg, műxik-e a szívató melegítőlapja + a fűtősün. Nem sokkal ezután csináltam kontrollámpát, megnéztem, műxik-e. Jelentem: nem működÖTT.
Eddig nem igazán foglalkoztam vele, de mivel a hétvégén szétdötöttük a kábelezést riasztóbeszerelés miatt, itt volt az alkalom, hogy visszakövessem, mi is a bibi.
A probléma akövetkező VOLT( ): Visszakövettem a vezetékeket a termosztáttól + a szívatófűtéstől, és a 2 vezeték egy relében találkozott az akksi mellett. NA, itt volt a bibi. A cucc csak VOLT relé, mert már egy összeolvadt maszlag lógott csak ott. Gyors csere, és láss csodát, működik a szívatófűtés!!!

Mindezzel csak azt akartam mondani, hogy a meglátásod a fűtéssel kapcsolatban helyes volt, úgyhogy szeretném megköszönni a rávezetést és a segítséget.

3442 Sánta János 2007-06-09 17:09:13  Előzmény:Tóth Ákos: 42283

Nekem is sokszor volt ilyen rángatós problémám karbi gyujtáselosztó de ebböl kifojólag volt bajom a gyujtással kapcsolódó dolgok testelésével is. Azthiszem a trafót leszorító lemez nem érintkezett rendesen! De szerintem érdemes megpucolni minden csatlakozót a motortérbe mert tud fejfájást okozni egy kis oxidálódás.

3441 Rell Miklós 2007-06-09 15:40:05  Előzmény:Szaniszló Ferenc: 42277

Be (vagyis a tekercs felé) a 12V húzza, ki meg a karburátorban a szívóerő (azaz a depresszió ahogy itt valaki oly szépen leírta). Ha a működés bővebb leírása érdekel, az megtalálható itt a cikkek közt.

3440 Rell Miklós 2007-06-09 15:37:17  Előzmény:Tóth Balázs: 42281

miért "kukába vele"? Hát attól hogy mozog ki-be, még simán lehet jó! És darabja 3000Ft fölött van, úgyhogy ha valaki a kukát célozná meg egy jóval, akkor előtte gondoljon rám, és inkább nekem adja!

3439 Tóth Ákos 2007-06-09 15:34:06

Help emberek!
Ma mennem kéne/kell igen meszire a wareszommal.140km futóval.4napja volt egy dugulásom.elvittem a szerelőhöz kitakarította.ezután úgy tünt mint ha jó lenne de mégsem,megint egy "leheletnyit de megtorpan a kocsi a motor gyorsulása nem egyenletes,mint ha valami megfogná???rá vagyis tegnap vettem új rotort meg gyújtáselosztót hát ha( mondta a szerelő hogy igen kopott érdemes lenne lecserélni),de még mindig csinálja.azt mondta hogy kaját kap(de sztem még mindig itt lehet valahol a gond),vezérlés jó alapjárat van max fordulat is van.Azt mondta nyugottan induljak el vele mert nem fog cserben hagyni de nem nyugatott meg.
Nem lehet hogy a motor elektronika vagy mi szaraxik?el tud az romlani?
Annyira idegesítő hogy hébe hóba meg meg rándul a kocsi.lehet valamelyik khajtás nem tudom. Aki autószerelő reagáljon rá léci. THX

HELP ME!

3438 Tóth Balázs 2007-06-09 14:15:10  Előzmény:Nagy Dávid: 42272

...általában amikor már a 2.zöld led világít csak(!)...akkor kapcsol a venti...

3437 Tóth Balázs 2007-06-09 14:12:33  Előzmény:Tóth Szasza: 42275

a "pozitív"...
megy rá egy vezeték, ami a "+"-ot adja és az húza be....Mágnesszelep!!!
kukába vele!
[i](Módosította Retroo 2007.06.09. 16:13-kor)[/i]

3436 Pénzes Péter 2007-06-09 12:03:11  Előzmény:Tóth Szasza: 42275

Hi!

Digijetről van szó? mé abba van szabályzás?
Egyébként megoldható, csak valaki mondja meg mire jó a digijet elektronika 21-es számú kivezetése! többit már tudom

3435 Pénzes Péter 2007-06-09 12:00:03  Előzmény:Szaniszló Ferenc: 42277

Ha egy kérdésed van egyszer tedd fel
Egyébként teljesen jó ha ki be járkál. Amit te hiányolsz az ott van csak nem látszik mivel szintelen szagtalan... úgy nevezik depresszió

3434 Támba Csaba 2007-06-09 11:30:54  Előzmény:: 42276

A nevét már leírtad, az ára pedig boltonként változó, cirka 1500-2000 pénz/db
[i](Módosította Tsaby 2007.06.09. 13:31-kor)[/i]

3433 Szaniszló Ferenc 2007-06-09 11:20:56

Hali
1 olyan kérdésem lenne, h az alapjárati szelepet mi húzza ki?
Me van egy zsír újj, de az mozog ki be, akadály nélkül.

3432 (Törölt felhasználó) 2007-06-09 11:01:12

Hello!
Olyan kérdésem lenne, hogy a sima hátsó oldalsó ablakhoz való profilguminak mi a neve és nagyjából mennyibe kerül két ablakra?

3431 Tóth Szasza 2007-06-09 09:06:49

Valaki nemtud injektor kompjuterböl szabályzást kivetetni?

3430 Tóth Szasza 2007-06-09 09:06:21  Előzmény:Nagy Dávid: 42272

Nem,nekem pl elég ritkán kapcsol be a ventillátor,max 35fokba 40-50km után,vagy ha nagyon taposom neki!A második led asszem kb 75...84fok

3429 Polgár Tibor 2007-06-09 08:56:45  Előzmény:Nagy Dávid: 42272

Nem együtt kapcsolnak, de olyan hőfoknál szokott elindulni a venti. Az, hogy az elindulásakor a ledek mit mutatnak, lehet a hőgomba hibája is.

3428 Nagy Dávid 2007-06-09 08:32:35  Előzmény: Ruspy: 42270

Én úgy tudom, hogy amikor a második zöld kapcsol be akkor vele együtt a venti is bekapcsol.

3427 Nagy Dávid 2007-06-09 08:31:57  Előzmény:jocking .: 42269

Hát sajnos van gond vele, dögivel. Most gyújtök egy kicsit, utána viszem egy teljes átvizsgálásra, mert ez így nem okés, hogy hetente kiderül valami guanc...

3426  Ruspy 2007-06-08 20:57:50

Nekem is ki kéne takaríttatni a porlasztót... csak nemrég vettem rá benzinszűrőt. Ki tudja meddig ment e nélkül...
Ja lenne egy kérdésem: A hűtőventi mikor szokott bekapcsolni? Nekem a sárga és egy zöld led világít. Ilyenkor már be kellene neki? Ez kb. hány foknak felel meg?

3425 jocking . 2007-06-08 18:23:49  Előzmény:Nagy Dávid: 42267

Fúúú, neked aztán van gondod a trabival rendesen...
A promlémádról meg: fogalmam sincs, mi lehet, de gyanítom, hogy a porlasztóba lesz vmi...

3424 Tóth Szasza 2007-06-08 15:36:35

és akkor megy fel az injektor az autóra

3423 Nagy Dávid 2007-06-08 15:28:37

Sziasztok!
Megint gondom van. Amikor visszaesik alapjáratra a fordulatszám, benzinszag dől be a kocsiba. Nagyon durva. Nem tudom mitől. Nézegettem, de sehol sem találtam olyan helyet, ahol folyhatna a nafta.
Sztetek mi lehet?

3422 Tóth Balázs 2007-06-08 06:50:53

...szerintem karbi vagy automata "szívató"..
kevés vagy sok a benya...

3421  Ruspy 2007-06-08 06:45:55

Nem vagy bunkó.... ismerem az automata szivatót , használom is.. mindegy, hogy milyen meleg a motor... így indul.

3420 Rell Miklós 2007-06-07 22:31:47  Előzmény: Ruspy: 42263

hmmm... Nem akarok bunkó lenni, de... tudod egyáltalán, hogyan kell elindítani 4t-t? Ott szabály, hogy hidegen egyet rátaposni, és utána indítani, melegen simán, nagyon melegen meg gázpedálkinyomás közben...
Ha bunkó voltam, bocsi...

Vagy ezen felül van ez?

3419  Ruspy 2007-06-07 22:00:25

Volt egy régi önindítóm, csak kattogott, érintkezéshiba volt, mindent meghúztam ment egy darabig... után a kattogott még kétszer és csere, mert bedöglött... vettem egy bontottat, azzal még nem volt gond, most is megy...
úgy értettem, hogy nem indul pöcre, hogy indításnál, be kell nyomnom egy kis ideig a gázpedált és csak akkor indul, egyébként nem nagyon akar...

3418 Tóth Ákos 2007-06-07 18:13:13  Előzmény:Sánta János: 42261

öninditó felújításra szorul,feltehetőleg nem tud behúzni.

3417 Sánta János 2007-06-07 18:05:45  Előzmény: Ruspy: 42259

Indításra reker az önindtó és úgy nem indul, vagy nem teker csak kattan egyet?

3416 jocking . 2007-06-07 17:55:16  Előzmény: Ruspy: 42259

[i]"Mi lehet ilyenkor a bibi?"[/i]

Szerintem bármi, ami a mocitető alatt van, főleg a gyújtás vagy a porlasztó.

3415  Ruspy 2007-06-07 16:32:18

Lenne egy kérdésem (4t trabi): Nem indul az autó pöccre... miért? Mi lehet ilyenkor a bibi?

3414 Tóth Ákos 2007-06-07 16:30:03  Előzmény:Sánta János: 42255

Ezért jó ha nem népautód van!Mostanság ritkán látni szép trabit ill.wareszt országúton szóval mindent bele.
Engem is fikáznak sokan hogy minek költök a wareszra(bátyám ugat kinek egy 1,6-os LADA NIVA-ja van, ami kb minden 5000km-nél szervizelést igényel).

Majd meglátják ha kész lesz hogy miért !

3413 Tóth Ákos 2007-06-07 16:24:12  Előzmény:Tóth Balázs: 42254

És aki wartyogót vesz
csak vicc volt

Én is így járok el, hellyel közzel.5gang gt váltó belerak-va, majd remélem max 2hét múlva benne lesz(Hála Tibke-nek).Ezután haza gurul. Amit lehet leszedni róla(szélvédők meg ilyenek,de a kaszni nem lesz levéve az alvázról,sztem kár baljódni vele,lehet így is minőségi munkát csinálni.Egy alapos lakatolás következik.Ezután minőségi festés+alvázvédelem, +műanyag sárvédőívek, vonóhorog beszerelése utólag.
Amit igényel a gép az csere.
Végül a precíz összepakolás na ez az ami elbátortalanít.

Ja és ez a rengetek papírmunka hogy robbantamám fel az egész okmányirodát.
Mivel hogy tudjatok róla, én úgy jártam pár napja hogy át akartam íratni a gépet mikor megvettem, de közölték velem hogy nem lehet átíratni, mivel nincs rajta műszaki és így a kedves kolegína nem tud tovább menni a kis számítógépes rendszerében(nem voltam egy kicsit pipa ááh),szóval mennyek vissza majd akkor ha már van rajta műszaki(+színátíratás,vonóhóróg......
na de egyszer majd ha kész lesz.Tuti megfogok jelenni előszeretettel találkozókon vele.De ez nem most lesz.
Még jó hogy van két gépem

3412  Ruspy 2007-06-07 16:08:01

Hát igen a miénk legalább ki van fizetve....

3411 Sánta János 2007-06-07 15:42:34  Előzmény:Tóth Balázs: 42254

Igen csak az e4mbernek nincs mindig azonnal pénze ezeket megcsinálni!
Én 130000- ért vettem a trabit 2 éve és azóta szép apránként eköltöttem már 600000 ft ot rá és még most egy százassal odébb lessz a vége a festésnél! Sokan hülyének néznek de nekik általában szuzukilyuk van részletre és a kutya se nézi meg azt!

3410 Tóth Balázs 2007-06-07 13:12:39

Néhány javaslat annak, aki Trabantot vesz hobbiból...:
1.az utolsó csavarig mindent szedjen szét
2.lakatolás,koorózióvédelem,
3.minden mozgó alkatrészt kicserélni
4.minden egyebet takarítani-amit szükséges cserélni
5.fényezés
6.precíz összepakolás

...mindezt csak azért, mert utólag szarabb rájönni, hogy mindent ki kellett volna cserélni...

3409 Nagy Dávid 2007-06-07 12:48:58  Előzmény:Támba Csaba: 42251

OFF

Az ideges és türelmetlen ember bemegy a játékboldba és így szól:
Jónapot, kérek egy türelemjátékot. DE QRVA GYORSAN ÁM!!!

/OFF

3408 Nagy Dávid 2007-06-07 12:47:01  Előzmény: Ruspy: 42250

Te 30e-ért vetted, én 10e-ért...
Én is gondoltam, hogy kell rá költeni, de nagyon sok gond van...
Már én is kb. 80e-nél járok, de korántsincs vége...

3407 Támba Csaba 2007-06-07 12:45:00  Előzmény:Nagy Dávid: 42249

"Istenem adj nekem türelmet... DE AZONNAL!!!"

3406  Ruspy 2007-06-07 12:40:44

Jaja.. én is azt várom, nekem eddig 130.000 plusszba van a kocsi, nekem is 3 hónapos... de már én is közeledek a végéhez, már csak a lengéscsillapító felújítás szükséges, és két gyári trabant felni kéne rá.

ui: én 30.000-ért vettem és nem is csodálkoztam amikor jöttek a gondok... lassacskán minden tökéletes lesz rajta...
[i](Módosította ruspy 2007.06.07. 14:42-kor)[/i]

3405 Nagy Dávid 2007-06-07 12:38:03  Előzmény:Támba Csaba: 42248

Remélem mihamarabb eljön az idő.

3404 Támba Csaba 2007-06-07 12:36:18  Előzmény:Nagy Dávid: 42247

Ne edd magad
Mindig így van ha használt kocsit vesz az ember. Költeni kell rá és ki is kell ismerni és megszűnnek a problémák rendszeres és lelkiismeretes szervizelés mellett. Egy idő után már az fog zavarni ha nem lesz mit bütykölni rajta

3403 Nagy Dávid 2007-06-07 12:23:46  Előzmény:Varga Tibor: 42246

Igen most az lesz. De már agyon stresszelem magamat a kocsi miatt... Minden megpusztul rajta. 3 hónapja van meg, de már qrva sokat ráköltöttem...
[i](Módosította bigdee888 2007.06.07. 14:24-kor)[/i]