Igen, ez visszatérő. Itt egy kis idézet a trabantklub.hu-ról:
"...a Wartburg 1.3 és a Trabant 1.1 motorja egy tőről fakad. A hengerűrtartalom eltérését a furat/löket módosítása adja. Honnan ered mégis a tévhit az 1.3 Trabantról ?
A sztorik kezdőpontjában általában egy motorgenerál, vagy legalább egy hengerfejtömítés-csere áll. Ilyenkor a család kedvenc szerelője, aki inaskorában mindig menekült, ha Trabantot kellett szerelni, nagy kegyesen elvállalja a munkát, mégiscsak odahordtunk pár tízezret a családi Opel Vectra szervízére...
Persze Mesterünk bevágódik a legközelebbi autósboltba (vagy a tulajt küldi oda). Keleti autó terén az egyetlen magyar autóalkatrész-nagyker, aki kiszállít a Start Autó, így a keresés általában náluk köt ki.
Itt jön a probléma... Tartanak ugyanis jóképességű, olcsó, magyar tömítéseket. Létezik tömítésszett hengerfejtömítés nélkül, illetve hengerfejtömítés, mindkettő külön Trabanthoz és Wartburghoz. [b]Pedig a kettő egy és ugyanaz.[/b]
Akkor mi is történt ? Egyszerű: ügyes magyar tömítésgyártó eldöntötte, betömi a piaci rést, és tömítéseket gyárt 4T Trabihoz és Wartburghoz. Viszont valószínűleg sosem látott előtte ilyen autót, ezért kinyitott egy tömítéskatalógust, kiválasztott belőle egy 1100 ccm-es és egy 1300 ccm-es Volkswagen motort, lemásolta a tömítéseket, aztán árusítani kezdte.
Nagy hibát követett el. Valószínűleg nem tudta, hogy a 4T Trabant motorját nem 1100ccm-es VW-ról klónozták, hanem 1050-esről!
Ott tartottunk ugye, hogy Mesterünk kezében a hengerfejtömítés, amire a gyártó ráírta: Trabant 1.1. Persze borzalmasan nem passzol, majdnem fél centivel kisebb a tűzgyűrű átmérője, mint a dugattyúé, ez bizony sosem fog rajta átcsúszni. (Nem mellesleg a szelepfedéltömítés sem stimmel, gumi helyett parafa!) Mester ötödik söre után már felfújta az arcát, visszaviszi/visszaküldi a boltba a mintával együtt, ahol bután néznek ("Soha nem volt még ilyen problémánk, becsszóra!").
Hosszas keresgélés után találnak egy tömítést, ami passzol, hát nem rá van írva, hogy Wartburg 1.3 ???
User/Mester visszaballag, előkapja a morfondírt. Szinte természetes, hogy ilyenkor a szervíz végére minden szóba jöhető eshetőséget kizárnak, csak egy marad:
B*sszus, nekem 1.3-as Trabantom van, valószínűleg nem maradt már a gyárban 1.1-es, és átszaladtak a Wartburggyárba 1.3-asért!..."
Erről van itten szó.
Az 1.1-es Trabiba ugyanaz a tömítés való, mint az 1.3-as Wareszba. Úgyhogy gyári 1.3-as Trabantról szó sem lehet.
[i](Módosította jocking 2007.06.01. 21:24-kor)[/i]