Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör 2

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

9702 Szabó Gábor 2008-08-24 19:12:40

Nekem 165/65 van rajta, simán ráment. Kb 15ezret mentem eddig vele, nincs rendellenes kopás, negatív tapasztalat.

9701 (Törölt felhasználó) 2008-08-24 15:47:25

mégvalami: 4T felnire fel lehet erőszakolni 165-ös gumit, vagy 155 a plafon?

9700 (Törölt felhasználó) 2008-08-24 15:02:52  Előzmény:Tóth Balázs: 48539

óh, megfelelő díjazás ellenében tudnál juttatni nekem ilyen csavarokat? És meg valami, a bekötés az hogy van? Melyik csövet hova?

9699 Korponai Tamás 2008-08-23 22:17:59

Valakinek van kapcsolási/tervrajza hátsó ledes lámpáról Trabantra??

9698 Marton Tamás 2008-08-23 21:26:32

Hali!

Tudna valaki megoldást arra, hogy ne lógjon a kormány a 4T-mben?
Néztem, hogy egyetlen 1 merevítési pont van a kormányrúdnál, mégpedig a gyújtáskapcsolóban lévő persely, ami szerintem műanyag és azért kopott ki a 18 év alatt. Ki milyen megoldást talált ki erre? Lehet hozzá kapni perselyt, vagy csináltassak fémből? Nagyon idegesítő, hogy lóg az egész, a kormánynál kb. 1cm horizontális kilengést lehet mérni. Na meg szerintem a kormányműnek sem tesz jót, hogy "feszegeti" a rúd a kilengésből adódóan.

Ötlet?

9697 Őry Gábor 2008-08-23 19:25:00  Előzmény:Venczli Miklós: 48534

Ja! Akkor már egyszerűbb barkácsolni valami termosztátos levegőszabályozást, egy távhőmérővel kombinálva. Valahol olvastam is ilyen megoldást.

9696 Őry Gábor 2008-08-23 19:21:33  Előzmény:: 48530

Nem rég írt valaki ilyesmit, és nála dugattyúgyűrű-törés volt. Nézd meg a kompresziót is, és külön-külön az egyes hengereket is.

9695 Tóth Balázs 2008-08-23 18:28:57  Előzmény:: 48531

belül a kárpit alatt nem látsz folyást? Befelé szokott ereszteni a főfékhenger...
ha nem, akkor próbálj légteleníteni, az lehet a baj!
A lada ffhengerhez csináltam átalakító csavarokat, külső menet, amit becsavarsz-lada, belső menet-trabi, és már kész is!

9694  gecső 2008-08-23 10:46:14

Kössz Tibke az informáciokat olyan kérdésem lenne még hogy ez az ahz típusú váltó milyen évjáratú autókban volt benne és hogy ez 5 ös váltó-e ? előre is köszi

9693  Spityu 2008-08-22 23:36:34  Előzmény:Katona Zoltán: 48535

Pontosan.

Egyébiránt "egyedi hengert" kerestem és akkor bukkantam rá. Ha egy tömbből állnék neki csinálni, valószínűleg azért tenném, hogy 82-es dugóátmérőjű legyen

9692 (Törölt felhasználó) 2008-08-22 19:06:08

helo vki tudna nekem linkelni 28hb-2 karbikról képeket olyan számozosat, amin rajta van mi micsodaköszi!

9691 Katona Zoltán 2008-08-22 16:27:39  Előzmény: Spityu: 48533

Milyen felesleges dolog a jót megvariálni, túlbonyolítani!

9690 Venczli Miklós 2008-08-22 13:37:04  Előzmény: Spityu: 48533

durva
ahogy látom a 2T wartburg hengerfeje van középen megrövidítve...
nem rossz megoldás, bár nekem sosem volt bajom a 2T motor hűtésével szóval felesleges, vízhűtésnél több a meghibásodási lehetőség

9689  Spityu 2008-08-22 13:19:20

Sziasztok!

Egy kis érdekesség: [url=http://www-user.tu-chemnitz.de/~andrf/wakue.html]vízhűtéses 2T blokk[/url]

9688 (Törölt felhasználó) 2008-08-22 12:34:53  Előzmény:Fluck Dávid: 48522

Szia!!!
Nekem a 4t warbim csinálta ugyanezt a zakatolást.A váltóházon levő leghátsó furatok szakadtak ki a váltóból.Váltó ki, másik váltó be,kinyomócsapágyat nem cseréltem(minek?)összeraktam,hát a huncut kinyomócsapágy úgy vísít mint az állat.Holnap kezdhetem előlröl.De a zakatolás megszünt

[i](Módosította ladajani 2008.08.22. 14:36-kor)[/i]
[i](Módosította ladajani 2008.08.22. 14:37-kor)[/i]

9687 (Törölt felhasználó) 2008-08-22 12:18:12  Előzmény:Tóth Balázs: 48528

fékolaj nem fogy és nem is látszik folyás sehol, én is arra gondolok hogy kuka a főfékhenger. eléggé örülök hogy most tettél lada főfékhengert, mert elmesélheted nekem hogy csináltad esztergált közbetétem már van, csak a zsiga főfékhengert kéne megvennem. hogy kell a fékcsöveket bekötni? nem más a menete a ladának?

9686 (Törölt felhasználó) 2008-08-22 10:57:10

Hello!

Köv. a diagnózis(2T): füstöl elég szépen, magas fordulaton hörög meg fullad, alapjárat nincs.
Karbi? vagy lehet vezérlötárcsa is? gyújtás most lett beállítva, semmi baja.
Elöre is köszi!!!

9685 Tóth Balázs 2008-08-22 08:31:50  Előzmény:Fluck Dávid: 48522

1.Tekerd egy picit kifelé az alapjárati érzékelőt, mert túlmelegedésnél zár és leállítja a kocsit.
2.A magyar k.szerkezet és k.tárcsa teszi....

9684 Tóth Balázs 2008-08-22 08:28:50  Előzmény:: 48520

befelé ereszt a főfékhengered, ha nincs olajfolt a kocsi alatt...Csere! Én most tettem bele ladáét.

9683 Támba Csaba 2008-08-22 07:02:36  Előzmény:Huszta Tibor: 48526

Csúszós úton erősebb fékezésnél nagy rá az esély, hogy kidobja a kocsi a hátulját.

9682 Huszta Tibor 2008-08-22 06:53:44  Előzmény:: 48520

Nekem ugyanez volt a probléma, és a fékerőszabályzó eresztett. Nagy nehezen átgumiztuk, de lelégteleníteni egy örökkévalóság volt. Nézz alá, van-e olajfolt?

Egyáltalán, mi van akkor, ha nincs benne a szabályzó?

Tib

9681 Szarvas László 2008-08-21 21:37:35  Előzmény:Huszta Tibor: 48513

Ha fékerőszabályozó kiváltásán gondolkodnék,első próbálkozásom az lenne,hogy a 4T waresz főfékhengerét tenném be.Miért?
Az első fékkör az első tengelyt, a második fékkör az első és hátsó tengelyt fékezi.Így lehetséges,hogy fékerőszabályozó se kell. Ez csak egy ötlet,de jobbnak tartom,mint a teljesen különálló fékköröket.De az is lehet,hogy nagyon rosszul gondolom.""

9680 Kacsándi Szabolcs 2008-08-21 20:15:54  Előzmény:: 48520

Főfék elereszti a nyomást.Javítani nehézkes és lehet nem is lesz jó,kisipari semmit se ér.

9679 Varga Tibor 2008-08-21 19:17:04  Előzmény: gecső: 48512

AHZ kódú. Ibizákban, Polokban, Inca-ban volt.

9678 Fluck Dávid 2008-08-21 18:00:01

Van egy kis problémám. Pontosabban kettő.

1. A mai nagy melegben a rakparton araszoltam. Arra lettem figyelmes, hogy (ismét)
többször leáll az autó. (Mintha az alapjárat lenne, mert ujraindításra azonnal indul)

2. Ugyanezen az úton hazafelé induláskor (kuplung felengedés után/közben) elkezd rázni, remegni, zakatolni a kaszni, a motor, minden.
(Jim szerint kuplung vagy motortartó bak)


Van valakinek valami ötlete??
Nagyon remélem nem kuplung, mert arra nemrég költöttem 40e Ft-ot. Jó drágán csinálták, viszont a puhasága verhetetlen.... De ha csak eddig volt jó, akkor balhét csapok nem kicsit!!!!

9677 jocking _ 2008-08-21 11:23:19  Előzmény:: 48520

Vagy levegős a rendszer, vagy ereszti valahol a folyadékot. De a kettő nem zárja ki egymást.

9676 (Törölt felhasználó) 2008-08-21 10:46:16

sziasztok. fék gondom van 4t-vel. mostanában cseréltem az összes fékbetétet, fékpofát, megnéztem a munkahengereket, működnek. le is légtelenítettem, tehát (elvileg) nem levegős. ha benyomom a pedált elsőre kemény, de ha nyomva tartom érezni hogy nagyon lassan megy befelé. kb. fél-egy percig nyomvatartva teljesen be lehet nyomni. mi ez? főfékhenger?

9675 Támba Csaba 2008-08-20 18:31:02  Előzmény:Katona Zoltán: 48518

Most pont erre jártam, de halványlila gőzöm sincs

9674 Katona Zoltán 2008-08-20 16:11:59

A dobozos Barkas alváza megegyezik a platóséval?

Tsaby, te szoktad vágni ezeket (ha erre jársz)

9673   2008-08-20 10:25:35  Előzmény:: 48515

[url]http://mihalyfimuhely.uw.hu/[/url]

9672 (Törölt felhasználó) 2008-08-20 10:09:51

Én még nem találkoztam olyan dugóval amin ilyesmi lenne. Szerintem szedd le. Valakinek nincs egy eladó zsirzója. Már kiszáradt a trabim ráférne egy jó kenés.

9671 (Törölt felhasználó) 2008-08-20 10:04:55

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni a következő dologban:
Szereztem 2T Trabihoz gyári, új dugattyúkat, gyűrűvel, csapszeggel, stb második túlméretben (72,50). A dugattyún valami szürkés színű bevonat található, ami néhol vastagabb és porhanyósabb, de a legtöbb helyen leszedhetetlen. Van valakinek tippje, hogy ez mi lehet? Mondtak már olyat is, hogy ez valami konzerváló izé... Le kell szeni, vagy .....?
Tudtok ajánlani olyan főtengelyest, aki tényleg jól dolgozik?
Kösi: Endre

9670 Madocsai Gergely 2008-08-19 20:42:26  Előzmény:Huszta Tibor: 48513

Én gondoltam arra, h fogok egy 2T ffh-t (fontos!) és bekötöm az egészet rendes, 2T módon, azaz: első, és hátsó fékkörökre osztwa.
Ekkor - elméletileg - nem kellene a szabályozó, de - hiába a nagyobb munkahenger, jobb hatáswonal - sajna a tárcsafék sokkal gyengébb a dobnál(??????), ezért így is szar lesz - Jim kolléga állítása szerint.

Csak azért írtam ezt le, mert engem is rettentően érdekelne egy ilyen +oldás, ahol nem kell nomásszabi, uis nem ártana némi fékhatás a kocsira...

9669 Huszta Tibor 2008-08-19 11:59:51

Van-e valakinek arra ötlete, hogy 4T-ből hogy lehet kiváltani a fékerőszabályzót?

Tib

9668  gecső 2008-08-19 10:16:49

Szevasztok
Szerintetek trabantba melyik vw váltó a legjobb gyorsulásra?

9667 Léber Balázs 2008-08-19 10:07:48

Sziasztok!

Téma volt már többször is a ködlámpa.
Kaptam 1 pár lengyel ködlámpát (tudjátok az a szögletes sárga üveges műanyag rácsos) eredeti dobozában csavarostul...
Tapasztalata vele vkinek, érdemes ezt felszerelni Trabira, vagy jobban mutat a papírdobozban és tegyem fel vaterára?

Ködlámpa bekötés: Ne világíthasson egyszerre a távolságival.
Ezt mégis hogyan?
Odaáig ok hogy a helyzetjelző kapcsolójával van sorbakötve a kapcsoló meg a relé, de így a probléma még nem oldódik meg.
Vagy csak leszedem műszakira? ;-)

Ja! Fényszóróba 100/140W-os H4-est próbált már vki relé nélkül?
Meddig bírta a kapcsoló?

Üdv:
LBalázs

9666 (Törölt felhasználó) 2008-08-19 05:36:25

Sziasztok,
Ugye a lada vízhő és üzemanyag szint jelzőjének jó a gyári trabant műszer bekötése is? 4T-ről van szó.

Tomi

9665 Sipos Tamás 2008-08-18 19:02:21  Előzmény: hks: 48508

[justify]OK, köszönöm. Akkor feleslegesen nem töltöm be a maradékot.[/justify]

9664  hks 2008-08-18 18:35:29  Előzmény:Sipos Tamás: 48507

ha 2t akkor oldalt van egy csavar ha kiveszed és megjelenik az olaj akkor jó. általában 1.5 litert teszek bele több nem kell.

9663 Sipos Tamás 2008-08-18 17:39:28

[justify]A hétvégén lecseréltem az olajat a váltóban (Trabant hajtóműolaj). A kezelési útmutató egyszer 1,3 másszor 1,5 litert ír feltöltési mennyiségként. Kb. 1,5 liternyit öntöttem be, de szerintem befogadná még a flakonban maradt fél litert is. Mit tegyek, beöntsem, vagy hagyjam így?[/justify]

9662 Sövényházi József 2008-08-18 17:27:07  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 48504

nekem először csak hülyeségeket jelzett vissza, akkor kiderült hogy a test csúszott le a motortérbe az gyújtás elosztónál, aztán meg folyton kisültek a biztijeim és nem volt index, és ma jöttem rá hogy a rádió antennekábele a műszerfal mögött valamihez hozzáért, attól volt gond, nézd át a vezetékeket "tüzetesen" azt ajánlom

9661 Venczli Miklós 2008-08-18 16:55:10  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 48504

indexed működik mikor a kijelző nem jó? mert ezek egy biztosítékon vannak, méghozzá a hetediken...vagy jobbról a 3-on, lehet h nem érintkezik rendesen a biztosíték...én csak ennyit tudok

9660 Kacsándi Szabolcs 2008-08-18 14:07:31

Egy kis segítség kellene azoktól akik jártasak a 4T műszeregységének elektronikájában.Olyan probléma jelentkezett hogy semmilyen visszajelzés nem világít a műszerfalon.Mitől lehet ez?Néha felvillan,de semmi egyéb.Mi az amit érdemes megnézni vagy átnézni?Kicsit idegesítő hogy az olajnyomás meg vízhőfok sem jelez,a többi még nem is lenne lényeges.Van esetleg valami csatlakozó ami nem érintkezhet?Légyszíves írjátok meg ha van ötletetek!Kösz

9659 Venczli Miklós 2008-08-18 08:49:41  Előzmény:Madarász Viktor: 48502

Igen a felfogató csavarok ugyanott vannak, csak egy kis téglalap alakú részt kell majd kivágnod, ahol csatlakoznak a vezetékek a steckerbe...
az áruk igazából bontó függő, valahol 1-2 ezerért megkapod, valahol sokkal többet kérnek érte... sztem először érdeklődj több bontóban...vagy, sokan 2T-sítik a 4T-jüket, ha jó állapotú a 2T lámpatested, akkor nagy a valószínűsége, h talán 1-1-ben el tudod cserélni

9658 Madarász Viktor 2008-08-18 06:08:18

Sziasztok!
2T Trabantomon szeretném kicserélni a hátsó lámpákat 4T lámpákra.
A kérdésem az lenne, hogy a két lámpatípus (mármint a 2T-é és a 4T)azonos felfogatású-e?Tehát ha megveszem a két komplett hátsó 4T lámpát akkor kicsavarom a gyári lámpák 2-2 csavarját és a 4T-t pedig ugyanúgy felcsavarom?Vagy esetleg más a felfogatás, netán fúrni kell?
Ja és kb. mennyibe kerülhet (naggyából) 2db komplett 4t lámpa a bontóban?
A segítséget előre is köszönöm!

9657 (Törölt felhasználó) 2008-08-18 05:25:05  Előzmény:Szarvas László: 48500

Helo! Szerencsére megoldodott, 1 biztositék cserével. Azért köszi!!!

9656 Szarvas László 2008-08-17 20:40:44  Előzmény:: 48495

Igen. A + sarun állandó a feszültség.Valszeg a gomba adta meg magát./ Ha jó a gomba,hiába teszed rá az akksira a két sarut, nem világít a féklámpa./

9655 (Törölt felhasználó) 2008-08-17 09:53:52

Halli mindenkinek. Hycomatos trabim kuplungos módban olyat csinál hogy a munkahengerrel elen kell dolgoznom, a pedál fölkeményedik, és nem nyit a kuplung. Multkor kinyitottam a hidraulika olajtartáját és jó nagy nyomás szökkent kii belőle ilyet régebben nem csinált. Ja és a probléma random szerüen merül fel. Tárcsa és kinyomó teljesen új, biztos hogy nem a mechanikus alkatrészekkel van gond, a gyári cuccokkal is csinálta. Ha valakinek ötlete tanács vagy akármi amivel segíthet kérem irja le. Vagy ide vagy a nagyd32@citromail.hu címre. Kösszi szépen. Aki találkozón van annak jó party-t!!!

9654 (Törölt felhasználó) 2008-08-17 09:53:44  Előzmény:Berend Miklós: 48497

Berend!
36-os villás, meg 1 kis kalapács---->már lent is van.

9653 Berend Miklós 2008-08-16 22:06:43

Keresek egy olyan agylehúzót amelyet a kerékcsavarokra kell rögzíteni és a fékdobbal együtt húzza le az agyat. Üdv.