Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

898 Prokop Gábor 2006-11-06 18:35:05  Előzmény:Bella György: 33706

A gyártása legális.
Te is gyárthatsz 21cm pengehosszúságú kést, annak lesz baja, aki ezt illegális dologra használja (pl. belek kiontása, szemek kivakarása, ilyesmi)

897 Bella György 2006-11-06 18:18:57

ezek a cégek legálisan gyártanak ijet müködik lehet ijen hol lehet ennek utánna nézni?

896 Babecz Tamás 2006-11-05 09:48:28  Előzmény: Spityu: 33700

Hali

a kipufógó tuningos cégek mér forgalmaznak ilyen illetve hasonló szelepeket, csak ott a dobok kikerülése a cél.

ABV-514 ACA-963

895  Zombie 2006-11-04 21:16:56  Előzmény:Prokop Gábor: 33703

a másik meg az, hogy az olyan dieselek, (meg benzinesek, is) amik anniyra füstölnek, hogy a menetszél ellenére kormos a hátuljuk??
ezekkel mivan? manapság a 2T-k is már csak hobbiembereknél van, mint pl nálunk(nálatok, elkerült tőlem a 2t )


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

894 Prokop Gábor 2006-11-04 21:12:40  Előzmény: Spityu: 33700

- az elgondolás nagyon frappáns, sokaknak eszébe jutott már. Viszont mindenki fel is adta, miután kicsit belegondolt, ui. annyi buktatója van. Nem is akarok ebbe belemenni, itt is 1000x volt már téma.
- viszont nagyon valószínűtlen, hogy valóban mérni kezdenék az út szélén a 2T-ket. Egyszerűen nevetségesen kevés autót tudnának megmérni, nem érné meg kiállni. Mondjuk egy munkanapon 10-et. Ezért meg nem fognak embereket kizavarni az út szélére méregdrága műszerekkel.

893  Zombie 2006-11-04 21:07:40  Előzmény: Spityu: 33700

ötletnek semmi képp sem rossz, csak valamilyen szinten rejtettnek is kéne lenni
mert csak alánéz a rendőr azt szevasz
de amúgy ráakarnak menni a korszerütlen 4T-kreis, az tuti, hogy én majd tetetek katalizátosr a sajátomra


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

892 Bella György 2006-11-04 20:45:33

kösszi a fáradozást

891  Spityu 2006-11-04 19:37:18

Erre kínál(hat) megoldást az ötletem: egy elágazást betenni aminek egyik kimenetére menne a katalizátor bemenete, a másikra pedig egy sima cső, ami a katalizátort követően lenne bevezetve a fő-csőbe, ami után már nem jön semmi(a hangtompító katalizátor elött lenne a rendszerben). Az elágázásnál útvonalválasztás történne, egyszerre csak az egyiken menne át gáz. Az átkapcsolás elektromos lenne az egyszerű és gyors kezelés érdekében (bár nem tudom mennyibe kerülne ez...) Szóval a lényeg: alapból ki van iktatva a cső segítségével a katalizátor, de ha megállítanak egy kapcsoló segítségével "aktiválható" a katalizátor

Hangsúlyozom, ez csak csak egy elképzelés, méretek, számadatok nélkül...

890 Varga Tibor 2006-11-04 18:35:28  Előzmény:Bella György: 33698

természetesen. sőt, javalott így tenni. csak ha útszélén belebotlasz egy ellenőrzésbe ahol Co-t akarnak mérni(állítólag egyre több ilyen lesz) akkor jön a soron kívüli zöldkártya.

Tibke

889 Bella György 2006-11-04 18:21:25

Helló Akérdésem az lenne hogy a katalizátort lehetne e ugy kiméélni hogy csak a zöld kártya idejére fel rakni utána othon levenni a kocsirol?

888 Támba Csaba 2006-11-03 21:24:26  Előzmény:Gyapjas Gergely: 33696

Ebben az ügyben mint mondottam csak tipp szintjén vagyok...a Melkus képeket viszont megnéztem az a tipp már ugrott

Tsaby 601S

887 Gyapjas Gergely 2006-11-03 20:10:14  Előzmény:Támba Csaba: 33695

Majd próbálok róla képet felrakni!
Vagy majd megnézed személyesen megszakérted!


(Módosította strabi 2006.11.03. 21:12-kor)

886 Támba Csaba 2006-11-03 20:07:51  Előzmény:Gyapjas Gergely: 33687

Van még tippem, de tényleg csak tippek:

Melkus, NSU Prinz (ez esetben VDO gyártmány)...

Tsaby 601S

885  Zombie 2006-11-03 19:53:14  Előzmény:Támba Csaba: 33692

ilyen van a barkasunkban, csak fehér a mutatója
mükszik is
nem zsír új


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

884 Rell Miklós 2006-11-02 20:11:00  Előzmény:Támba Csaba: 33692

Egyszer valaki írhatna egy cikket ezekről a kombiműszerekről! Történelem, változatok, működés, miben volt...

retro

883 Támba Csaba 2006-11-02 19:53:39

No szóval. Kombiműszer krómszegéllyel, piros mutatókkal, 4 visszajelző foglalattal.
Visszajelző színek balról jobbra:

zöld-sárga-vörös-kék

Még "szűz"





Tsaby 601S

882 Támba Csaba 2006-11-02 19:49:30

Mindjárt felrakom a valószínűsíthető "szomszédját"

Tsaby 601S

881 Támba Csaba 2006-11-02 19:43:39  Előzmény:Gyapjas Gergely: 33689

Talán De Luxe verzió...de ebben már nem vagyok biztos...

De ha eladó érdekel

Tsaby 601S

880 Gyapjas Gergely 2006-11-02 19:15:47  Előzmény:Támba Csaba: 33688

Köszi!
De van benne napi számláló is. Azokba már volt?

879 Támba Csaba 2006-11-02 19:10:10  Előzmény:Gyapjas Gergely: 33687

Ha jól emlékszem az első szériás, "egyenes", vagy "lapos" műszerfalasnak nevezett Wartburg 353-asban volt ilyen.

Tsaby 601S

878 Gyapjas Gergely 2006-11-02 17:59:52

Hellóztok!
Segítségre lenne szükségem. Szert tettem egy vadonatúj kilométer órára ami 140-ig van skálázva és olyan betűstílussal van skálázva mint a 2t trabi, és krómkeretes.
Mibe való gyárilag?

877 Rell Miklós 2006-11-02 17:24:51

Hasonlóan "baráti áron" volt itt valaki, aki egy szakival csináltatott magának egyedileg ilyet! Valahol Pesten van egy szaki, aki hajlandó ilyesmire... HA türelmes vagy, és ki bírod várni, előbb-utóbb elkészül, kipróbálom, és akkor megírom a cikket a régi, mutatós Barkas/Wartburg kombinált műszer átalakítását, hogy 4t Trabiba/Wareszbe jó legyen. Persze, ha az az óra a fordulatszámmérő miatt kellett volna, akkor ez nem megoldás neked... Ha órákra vadászol, akkor még nagyon halkan javaslom a Conradban kaphatókat. Így kép alapján nagyon hasonlít a kerete a Trabiéra. Csak hát helyet kell nekik vágni valahova... De nekik aztán mindenhez van órájuk!

retro

876 (Törölt felhasználó) 2006-11-02 12:58:35  Előzmény:Támba Csaba: 33684

akkor azthiszem lemondok róla, hacsak nem találok vmi barátibb áron

875 Támba Csaba 2006-11-02 10:51:58  Előzmény:Varga Tibor: 33683

Ha vannak konkrét elérhetőségek akkor engem is érdekelne a dolog!

Tsaby 601S

874 Varga Tibor 2006-11-02 09:08:49  Előzmény:: 33682

Már nem gyártják elméletileg, de az ember bizonyos darabszám körül hajlandó újra legyártani pár darabot.(az index wartburg fórumosai egyeztettek vele) Amúgy az új ára 20 ezer ft körül van....

Tibke

873 (Törölt felhasználó) 2006-11-02 08:40:12

sziasztok!
azt szeretném megkérdezni hogy a 4t trabihoz hol lehet szerezni azt a magyar gyártmányú fordulatszámmérős óracsoportot és hogy ez mennyibe fájna.
előre is köszi!

872 (Törölt felhasználó) 2006-11-01 20:24:37

Sziasztok.Szeretném megkérdezni hogy van e Komáromban trabis üzlet és ha igen akkor hol.A választ előre köszönöm

871 (Törölt felhasználó) 2006-10-29 15:45:03

Köszi srácok a segitséget katalizátor ügyben.
ha meglesz a TRABI irok

870 Szabó Antal 2006-10-29 09:07:54

Hali!
Az átíráshoz nem kel katalizátor csak ha már a te neveden van és úgy viszed zöldkártyára, érdemes az előző gazdival elvitetni ha nem sok idő van a lejártáig! De kis szerencsével még az okmányirodába sem tudják mi az ábra.
Volt rá példa a megszabott határidő után vett trabira simán 0-ás osztályba irták.

100%2T

869  Zombie 2006-10-29 08:44:30  Előzmény:: 33675

elméletileg kell!
mégpedig asszem 2005. 06. 01 utániaknak már kell...
de hogy honnan, és mennyiért azt senki se tudja..

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

868 Brecska Richárd 2006-10-27 18:33:58  Előzmény:Prokop Gábor: 33676

Akkor én tisztellek téged a legjobban!

Trabant 1990, kivel szállni élvezet!

867 Prokop Gábor 2006-10-27 18:06:16  Előzmény:Brecska Richárd: 33671

Bevallom neked, én. De Apukám sokat segített

866 (Törölt felhasználó) 2006-10-27 17:59:21

Hali

Srácok kérdésem lenne ha trabantot szeretnék venni az átírásnál kell e katalizátort szereltetni a gépre ill kelle egyáltalán rá
előre is köszi

865 Bernáth Zoltán 2006-10-27 17:31:27  Előzmény:Rell Miklós: 33672

Hali!

Az én tapasztalataim továbbra sem jók a Sithl olajjal szemben.A Trabantba már lassan egy éve nem használom,a rossz tapasztalataim miatt.Mivel maradt még itthon bőven belőle,úgy gondoltam ne menjen kárba.Bekevertem a Babettának.A dolog vége az lett,hogy a Babi is kifeküdt tőle.....

SIR

864  Spityu 2006-10-27 16:56:22

Nem egészen ingyér... egy kis gyomorgörcs is jár vele meg kockázat
Summa summarum maradok a 95-nél, valami jobbfajta direkt 2T olajjal 1:40-be, ill. kipróbálok valamilyen ólompótlót.

863 Rell Miklós 2006-10-27 16:06:34

Sthil olaj? Ez érdekes, mert valaki ajánlotta nekem, vettem, használtam és nem is állt meg a motorom, de az illető, aki ajánlotta, fél év után azt mondta, hogy inkább mégse teszi bele, mert többen szidták... És neki be is állt. Én nem hallom meg (vagy nem akarom meghallani), de egy szaki szerint a mienkének is elég csapágyas hangja van már, lehet, hogy ettől...

Pedig a logika szerint jónak kéne lennie, hiszen ha jó 8000-10000fordulatra - amin azok a kis motorok járnak, amikhez eredetileg használják ezt az olajat - akkor jónak kéne lennie arra a max 4000 fordulatra is (na jó, 5000)... Persze erre azt mondják, hogy ez nem igaz, mert csak rövid ideig kell ott maradnia a magas fordulaton, és alacsonyon meg sokáig kéne, és ezért nem jó. De szerintem ez sem logikus, mert pont ez a Sthil olaj sokkal sűrűbb, mint az egyéb 2t olajok, amikkel találkoztam, és - mivel lassabban folyik el - így tovább is marad a fémen. Jó, tudom, hogy ez a vélemény nem jelent semmit, mert egy olaj kenőképességei nem ennyin múlanak, és korrektül megmondani csak egy jól felszerelt kémiai labor tudná 1 éves kutatómunka után...
Mindenesetrwe én azóta nem használom, de mindenki tegyen saját belátása szerint...
Annyit még hozzáteszek, hogy ennek a Sthil olajnak a színe szerintem kísértetiesen hasonlít az általam nemrég vásárolt Castrol 2t-olajéra! De az állaga már nem annyira... Az sokkal hígabb volt... Persze ez még nem azt jelenti, hogy nem származhatnak ugyanonnan...
Nagyon javaslom egyébként ezt a Castrol Scooter olajat! Bár még nem régóta használom, de az első tanknyi után gyakorlatilag abbahagyta a motor csörgést! Ez az olaj ugyanis olyan adalékokat tartalmaz, amik kitisztítják a kokszot a motorból (és állításuk szerint a kipuffból is, bár ezt azért kétlem).

Ja, ha ingyér tudsz szerezni sthil olajat, akkor nekem jöhet! (de csak a fűkaszába!)

retro

862 Brecska Richárd 2006-10-27 15:47:52

Heló!
Valaki nem tudná nekem megválaszolni hogy ki volt az a zseniális elme aki megtervezte a trabant 601-est? Pusztán kíváncsiság miatt.

Trabant 1990, kivel szállni élvezet!

861  Spityu 2006-10-27 11:10:56

Na megtaláltam: http://www.edirectory.co.uk/pf/880/mia/d/lead+substitute+250ml/pid/2799789
és itt rendelni is lehet: www.aka2000.hu
Köszi!

860  Spityu 2006-10-27 10:42:10

Utángyártott alatt gondolom felújítottat értesz Amúgy egyik ismerős anno rengeteg Barkast újított fel, fél év garanciával, egyszerűen nem bírnak többet! Nem lehet ugyebár egyben köszörülni a tengót, szét kell szedni, elemenként, össze kell rakni, és általában az a végeredmény, hogy nem lesz jó a derékszög mármint a Trabiénál, de asszem a többi keletnémet is ilyen. Na ebből a szemszögből megintcsak inkább motorkerékpár a Trabesz
Most úgy néz ki lehet lesz egy gyári új 2T főtengely bibibi Amit 1 év alatt megesz a vizes benzin

859 Varga Tibor 2006-10-27 10:35:13  Előzmény: Spityu: 33667

Én régen használtam olómpótlót rendszeresen, és előbb semmiképpen nem álltak be a motorjaim mint amikre alattam hitelesítve voltak. Én azt hiszem valami wynss, vagy hasonló löttyöt használtam, ezt lehetett kapni a mol kúton, rózsaszín lötty. A zutángyártott főtengellyel nem mész el annyit hogy a golyóscsapágyak megszólaljanak, előbb beáll a hajtókar.

Tibke

858  Spityu 2006-10-27 10:27:47

Hát... amit olvastam ólomhelyettesítőkről leginkább szelepkímélés miatt ajánlják (mondván ki használ manapság kétüteműt...), egy helyen azt is olvastam, hogy ne használja kétütemű motorhoz, ez nyilván valami marketingduma. Azért gondoltam hogy kipróbálom, mert a két kritikus pont a hajtókarok csapágyazása felül, alul, a főtengelyé nem annyira (azzal még ezreket el lehet menni ha csörög).

Konkrét márkát, típust esetleg tudsz mondani, amit használ valaki?

857 Varga Tibor 2006-10-27 10:15:49  Előzmény: Spityu: 33665

a 3.5 év elég jónak mondható. Ólompótlót használhatsz nyugodtan, ártani ne mártasz vele, és jobb lesz a kenése. A mennyit az rajta van a flakonon. Stihl olaj is jó sokak szerint, pár ismerősöm azzal jár.

Tibke

856  Spityu 2006-10-27 10:11:33

Sziasztok!
2T Traguáromban megszorult a motor, kb. 3,5 évet bírt ezekkel a sz.r benzinekkel. Ez a második motor volt benne. Kérdésem az lenne, hogy az 1:40-be kevert benzin mellé használjak-e ólompótlót, ha igen milyet és mennyit? Valamint a benzinkúton kapható 2T olaj helyett (nem Arol...) megfelel-e a Stihl olaj, esetleg jobb-e, mert az ingyér van.
Köszi a válaszokat!

855 Varga Tibor 2006-10-26 19:43:21  Előzmény:Prokop Gábor: 33663

halo, ez 2T trabantra vonatkozott. 4T-n 15 a reális ár. de 9es csillagvillásom van, de hozhacc

Tibke

854 Prokop Gábor 2006-10-26 16:36:51  Előzmény:Varga Tibor: 33640

Tibke írta:

kuplungozásra a reális összeg általában 8-10 ezer ft. 8ért megcsinálom neked akár a házad előtt is


Na akkor az életben többet nem fogok bele, nekem ennyit megér, legközelebb hozzád viszem
9-es csillagvillást én viszem, arra adsz engedményt ?

853 Kovács Péter 2006-10-26 13:46:10  Előzmény:Babecz Tamás: 33661

Nálam detto. Vagy 8e km-rel ezelőtt váltót kellett cserélnem ("83->"88-> futóművestől)a mesés negyedikem miatt (Hol volt, hol nem volt). Na mondom, ha má" szét van szedve tárcsát is cserélek. Egyébként is volt már pici csikorgó hangja holtponton ( ez a szegecsek miatt volt ) Úgy is tettem, vettem egy zsír új kuplungtárcsát, otthon néztem, mintha egy kicsit vékony lett volna. De látszott hogy új (bár nemtom mér" fekete rajta a ferrodor). Aztán összeraktam a cucct, és csúszott. Mondjuk jó nehezen tuszkoltam rá a mocit a váltóra. Kellett neki, vagy 5e km, hogy nagyjából normálisan fogjon. Csak ne akarjak kapartatni, mert akkor még slip van......

A Pajtimmal szeretjük a kommunista szekereket...

852 Babecz Tamás 2006-10-26 11:23:36  Előzmény:Rell Miklós: 33653

HALI

Hsonló dolog fordult már elő velem is, váltó csere után(gyári váltó) csúszott a kuplungom és minden indulásnál rángatott egy kicsit az autó, Nem cseréltunk ki semmilyen kuplung alkatrész, azt mondta a szerelőm, hogy elmegy ez még pár ezer km-t, ( elég kopott volt a tárcsám). A vége az lendkerék szabályozás és tárcsa , csapágy csere lett . A szerelő indoklása: ha nem bolygatjuk meg akkor elment volna még pár ezret biztos

Cső


ABV-514 ACA-963

851 Rell Miklós 2006-10-26 10:53:19  Előzmény:: 33659

Azért ha a kuplungra olaj folyik, arra hiába rántom meg a vállam, attól még nem fog menni a kocsi...

retro

850 (Törölt felhasználó) 2006-10-26 09:12:12

Az én trabim okádja az olajat mindenhol és mindenfelé, > rá se ránts, barátom!

1.1 Devil Edition

849 Rell Miklós 2006-10-25 22:17:35  Előzmény:Varga Tibor: 33656

én valahol a motor mögött az indítómotor vonalában levő csőcsatlakozások környékét láttam olajosnak... Ott, ahova a legnehezebb hozzáférni! Mert miért is ne pont onnan jönne...

retro