Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

998 Kiszter István Balázs 2006-11-17 20:33:11  Előzmény:Varga Tibor: 33789

gyújtótekercs. Tök vicces, hogy milyen erőgépnek érzem most, hogy már 2 henger megy!!!Viszont, ha van tipp mit lehet az erősebb odalépés ill. kb 80 felett fellépő motorcirip ellen tenni azt megírhatnád(tok)! köszi

997 (Törölt felhasználó) 2006-11-17 20:01:51

Köszi a gyors és széleskörű választ.
Üdv: OverLord - AHD162

996 Prokop Gábor 2006-11-17 19:55:39  Előzmény:: 33804

Valszeg megégett/szétesett/eltört a fényváltókapcsolód, kiment a refi biztosíték (a fénykürt emlékeim szerint a gyújtásbiztiről megy), kontaktos a biztosítéktábla, szétcsúszott a kormánykapcsoló csatija, vagy annak egyik kábele.

995 (Törölt felhasználó) 2006-11-17 19:37:53

Szijasztok!

Kis segítséget és/vagy tanácsot szeretnék kérni Tőletek.
Egy 4T tarbi boldog tulaja vagyok. Olyan probléma merült fel, hogy ha felkapcsolom a reflektort, akkor nem a refi kapcsol be, hanem a tompítottról átvált helyzetjelzőre. A fénykürt az megy, minden gond nélkül. Mi lehet a gubanc?

Ha vakakinek van ötlete, legyen szíves írja meg.


Köszönettel: OverLord - AHD162

994 Varga Tibor 2006-11-17 19:27:15  Előzmény: BoncidaiMáté: 33794

a motornak nem sok köze van a futóműhöz. de tudsz bele tenni gyári ültetőrugót, mert van ami belemegy, de az elég karcsú lesz.(wartburg rugó belemegy,előre a waresz hátsó és hátra a waresz első, és wareszba meg belemegy a régi merci és egy ford ültetőrugó) de jobban jársz ha vagy rugókováccsal összenyomatod, vagy pedig vágsz a gyári rugóból....

Tibke

993 Venczli Miklós 2006-11-17 19:00:05  Előzmény:Szegedi Árpád: 33801

simán befestették kasztni színűre az üveget amúgy sztem duroval oldották meg ugyis volt sok belőle


(Módosította Miki601 2006.11.17. 20:00-kor)

992 Szegedi Árpád 2006-11-17 18:45:04  Előzmény:Venczli Miklós: 33800

Szerintem se...Azt még jó volna tudni,az ablak mivel lett "betömve",duroplast,lemez vagy mi lehetett...

Árpi jómunkásember!

991 Venczli Miklós 2006-11-17 18:38:30  Előzmény:Szegedi Árpád: 33799

szerintem M.O-ra nem is hoztak be...

990 Szegedi Árpád 2006-11-17 18:33:20  Előzmény:Venczli Miklós: 33798

Ki kell nyomozni!Kezdjünk hozzá!

Árpi jómunkásember!

989 Venczli Miklós 2006-11-17 18:30:32  Előzmény:Szegedi Árpád: 33797

sztem, sajnos sosem tudjuk meg a részleteit

988 Szegedi Árpád 2006-11-17 18:28:37  Előzmény:Venczli Miklós: 33796

És biztos volt valami burkolat a tetőn,ami megvédte a karcolástól.Sok doboz belefér!Vajon miért nem gyártották tovább?Manapság egyre több gyártó csinál ilyen kisáruszállítót személyautóból,a Trabinál meg milyen régen tudtak "VAN"-t csinálni!

Árpi jómunkásember!

987 Venczli Miklós 2006-11-17 18:22:38  Előzmény:Szegedi Árpád: 33795

Szerintem biztos volt
olvastam róla valamit németül, nem mindent értettem, de olyanokat írtak,h ötvözte a régi, és a modern technikákat stb. kényelmesen vitte a 100km/h -s tempót stb...kicsit furcsa, hisz abban is csak a 19kw-os moci volt...

986 Szegedi Árpád 2006-11-17 18:19:06  Előzmény:Venczli Miklós: 33793

Szia koma!Micsoda szuper fotód van neked!Jópofa gép,a pótkerék elhelyezése különösen tetszik! Vajon volt valami válaszfal az ülés és a "raktér" között?

Árpi jómunkásember!

985  BoncidaiMáté 2006-11-17 18:09:13

Hello!Visszatérve megin az ültetés témához...nem lehet valahol kapni , mivel a 4t motorja polo esetleg valami polo ültetörugot hozzá???mert csak ha tuti nem akkor vágom meg a rugot!


Üdv!

....

984 Venczli Miklós 2006-11-17 18:09:04  Előzmény:Brecska Richárd: 33792

hát igen, jó régi is, 66-tól 74-ig gyártották...


saját képek

983 Brecska Richárd 2006-11-17 18:06:19

Érdekes nem is tudtam ennek a járműnek a létezéséről. Ráadásul jó régi is.

Trabant 1990, kivel szállni élvezet!

982 Szegedi Árpád 2006-11-17 17:17:17  Előzmény:Szegedi Árpád: 33790

Erről tudtok valamit?Látott már valaki ilyet?Létezett a furgon Trabi?

Árpi jómunkásember!

981 Szegedi Árpád 2006-11-17 17:15:53



Árpi jómunkásember!

980 Varga Tibor 2006-11-17 00:14:29  Előzmény:Kiszter István Balázs: 33787

meséld el mi volt a hiba. ráérünk.

Tibke

979 Támba Csaba 2006-11-16 22:28:46  Előzmény:Kiszter István Balázs: 33787

Na végre!

Most már tudok majd aludni...

Tsaby 601S

978 Kiszter István Balázs 2006-11-16 21:53:32

Örömmel értesítek mindenkit, hogy már 2 hengerrel járok!

977 Varga Tibor 2006-11-16 15:26:41  Előzmény:Kovács Péter: 33785

érdekes dolog ez a gyertyakérdés, én mindig is sokak által lehordott isolatorral jártam, télen nyáron 260as hőértékkel. soha semmi bajom nem volt, igaz kb félévente cseréltem a gyertyát, ami kb 15 ezres futásteljesítményt jelent. ez magasabb a gyári hőértéknél(ami 225), mégse volt sose gondom. tehát ha jó a gyújtásrendszer, nem lehet gond télen se.(igaz sose jártam nagyon rövid utakra,mindig legalább 10-15km-t, ami fontos,és kidobtam a megszakítós cuccot) volt bent nekem egyszer eredeti német isolator,145-ös, nem is volt vele gond, baromi nagy szikrát adott, de hamar elégett.

Tibke

(Módosította Tibke 2006.11.16. 16:28-kor)

976 Kovács Péter 2006-11-16 13:21:21  Előzmény:Varga Tibor: 33784

Na ezt a gyertyahőértéket is akartam kérdezni, hogy télen, meg nyáron milyen való bele, de megválaszolásra került fel nem tett kérdésem.
A motorban kb 10e km van, tavasszal lett felújítva. Ez a gyertya dolog ígéretesen hangzik.
THX!

A Pajtimmal szeretjük a kommunista szekereket...

975 Varga Tibor 2006-11-16 12:19:45  Előzmény:Kovács Péter: 33783

tegyél bele 175-ös gyertyát!
nagyon nem tud mi bepárásodni, lehet hogy nagyon kopott már valamelyik hengered, és azért csinálja


Tibke

974 Kovács Péter 2006-11-16 11:29:51  Előzmény:Varga Tibor: 33782

Már variálgattam a trafókat, volt már benne asszem vagy két másik, de még azért megpróbálom.
Érdekes hogy nyáron nem csinálja, csak ilyen t*kony időben.
Ja azt elfelejtettem, hogy csillaggarázsban áll. Emiatt tippelnék vmi bepárásodós-rövidrezárós témára is.
Azért köszi!

A Pajtimmal szeretjük a kommunista szekereket...

973 Varga Tibor 2006-11-16 11:17:26  Előzmény:Kovács Péter: 33781

én azt mondom cseréld ki elektronikus gyújtásra. azzal nem lesz ilyen gondod többet sztem. de elsőnek cseréld ki a trafót, hátha...

Tibke

972 Kovács Péter 2006-11-16 11:01:11

Halihó!

Nekem olyan problémám van, hogy a kicsikém nagyon tudja, hogy kezd tél lenni. Eszébe jutott, h Ő tavaly télen is 1hengerezett. Most újból elkezdte. 2T-ről van szó, mexakítós. Reggel indításkor előfordul, h be-be dadog a külső henger (a gyújtás felőli), pedig a tavalyi eseményakből tavulva direkt csak fél szívatóval indítok. A gyújtás pöpecül be van lőve, 1:40 keverék.
Múlt pénteken kb 1 hét állás után bendítom, mondom megtankolom, mert szomjas. Relative könnyen beindult, aztán beköpte a gyertyát. A 3.-at tettem bele mire normálisan elindult.
Adjatok vmi tanácsot, mit csináljak.
Köszke

A Pajtimmal szeretjük a kommunista szekereket...

971 Kiszter István Balázs 2006-11-16 09:49:37  Előzmény:Rell Miklós: 33775

köszi, kipróbálom!


970 Scor Atis 2006-11-16 08:18:36

Természetesen a meglévő részek használatával gondolkodtam. A tető és az ablak keretek sajna több trabi szét vagdosása árán készülhetnének el, a szent cél érdekében ez talán bocsánatos bün...

üvegszáll? esetleg a csomagtér fedél készülhetne abból, de az is csak annyi módósitásokat igényelne az igazihoz képest hogy tökéletesen kifeküdjön. Egyébként annyra hasonlítana a limo csomagtérfedeléhez,(ami sztem gyönyörü) hogy első látásra ne is lehessen észrevenni a módositást.

Scoratis

969 Scor Atis 2006-11-16 08:00:08

Hát nagyon szerettem volna egy képet feltenni róla, de ezt én nem tudom megoldani. Ezen a szinten nem vágom a számitástechnikát sajnos.

Scoratis

968 Rell Miklós 2006-11-16 07:54:13  Előzmény:Scor Atis: 33776

Csak hát rajzolni könnyű, ezért rendelkezésre álló elemekből építve érdemes gondolkodni sztem (mint Tsabi), mert sima, sík lemezekből megcsinálva nem az igazi... Íveket, meg domborulatokat kikalapálni meg nem olyan egyszerű, úgy hogy szép, szimmetrikus legyen... Vagy talán üvegszálban kéne gondolkodni?

retro

967 Scor Atis 2006-11-16 07:27:16

Szia Grisa.

Ezen a coupe-sításon már én is gondolkodta, sőt néhány rajzot készitettem is. De olyan megoldást gondoltam, hogy a csomagtérfedél zár felöli része is lejjebb kerüljön, úgy hogy a tetö vonalát kövesse a csomi fedél. Jobban hangsullyosodna a hátsó lámpák fecskefarok szerepe, mert természetesen a lámpák, és a sárvédők maradnának. Szerintem őrült jól nézne ki.

Scoratis

966 Rell Miklós 2006-11-16 05:48:00  Előzmény:Kiszter István Balázs: 33774

Tóld egy kicsit előrébb az első üléseket, úgy rögtön lecsapódik az ülőlap is, és máris egy tökéletesen sík egybecsomagteret kapsz! Feltételezem, hogy kombiról van szó...

retro

965 Kiszter István Balázs 2006-11-15 22:54:10

Na felismertük a hibát: az egyik gyújtótekercs krepált be. Holnap reggel első dolgom venni egyet. Egész nap találkozós képeket meg videókat bámulok és alig várom, hogy én is ott lehessek szilveszterkor. Ma próbálgattam a hátsó ülés lehajtását és sikerűlt is, de csak úgy hogy az ülőlapot felhajtom. Van olyan kép ahol valahogy megoldották azt, hogy az ülőlap is eltűnik valahogy nem tudja valaki hogyan kell? Jó lenne ágyat csinálni hátúlra (gumimatrac) csak pont annyi hely kéne amennyit elfoglal az ülőlap.

964 Szegedi Árpád 2006-11-15 21:23:27  Előzmény:Támba Csaba: 33768

Akkor megnyugodtam! Már kezdtem érezni a szúrást a mellkasomban!

Árpi jómunkásember!

963 Rell Miklós 2006-11-15 21:20:12  Előzmény:Támba Csaba: 33771

Akkor most már csak azt kell kitalálnom, honnan is szerzek!

retro

962 Támba Csaba 2006-11-15 21:15:36  Előzmény:Rell Miklós: 33769

Bizony jó!

A fémtiszta felületen korrózióvédő hatású, és mivel vezeti az áramot a kezelés után hegeszthető a a felület. Festés előtt alapozás alá előalapozásnak is megfelel.

Én pl. ezzel fújtam le a küszöböket és a hattyúnyakat is belülről, mielőtt össze lett állítva a gép. Így garantáltan csak a hegesztési pontokon lett belülről védelem nélkül a fém, aztán kapott egy alapozóréteget üregelőpisztollyal, majd száradás után ki lett fújva spec. viaszos üregvédővel.
Jöhet a rozsda, de jópár évig nem haraphat bele, pláne ha évente újrakezelem

Tsaby 601S

961 Rell Miklós 2006-11-15 21:15:22

Egy coupe-t kéne valahogy okosan összeszabni! Zwickauban láttam egy olyan limót, aminek a b és c oszlopai rövidítve voltak, így lejtett kicsit hátra a teteje... Abban már nem vagyok biztos, hogy a c oszlop nem volt-e döntve is kicsit... De az biztos, hogy az "a" oszlop a tető-saroknál egyszerűen csak meg volt görbítve... :roleyes: Mit mondjak? nem volt a legszerencsésebb sztem...

retro

960 Rell Miklós 2006-11-15 21:09:34  Előzmény:Támba Csaba: 33765

Jó dolog az a horganyspray? Vagy csak ideiglenesen az alapozásig?
Jobb lehet, mint egy sima felniezüst?

retro

959 Támba Csaba 2006-11-15 21:07:09  Előzmény:Szegedi Árpád: 33766

A szívedhez kaptál ugye?

Nos így egyszerűbb és garantáltan gyári kinézetű.

Amelyik kasznikból én kivágtam, azokat még aznap bezúzták a vastelepen úgyhogy így legalább továbbél belőlük valami

Tsaby 601S

958 Támba Csaba 2006-11-15 21:04:31  Előzmény:Kiszter István Balázs: 33760

Szicsu koma árul egy komplett szettet a Vaterán

Tsaby 601S

957 Szegedi Árpád 2006-11-15 21:04:10  Előzmény:Támba Csaba: 33765

2db Trabit kell szétvágni hozzá?!Máshogy nem lehet legyártani az oszlopokat?Vagy így egyszerübb?

Árpi jómunkásember!

956 Támba Csaba 2006-11-15 20:54:05  Előzmény:Rell Miklós: 33759

Nos igen jól gondolod!

2 kasznit kell szétnyesni 2 oszlopért ahogy nekem is.

Így jön össze egy-egy balos és jobbos belső "B" oszlopfélből 1 db szimmetrikus oszlop aminek ott vigyorog a közepén a háromszög.

Még nekem sincs behegesztve, egyelőre az utastér és a motortér van munka alatt. Kitisztítás drótkoronggal fémtisztára, egyedi átalakítások, majd lefújás horganysray-vel.

Tsaby 601S

955 Szegedi Árpád 2006-11-15 20:52:50  Előzmény:Kiszter István Balázs: 33760

A Klubelnök Fórumában vannak infók a zöldkártyáról és a katalizátorról.

Árpi jómunkásember!

954 Szegedi Árpád 2006-11-15 20:47:17  Előzmény:Rell Miklós: 33761

Jól néz ki így a Trabi! A galériában van kép egy olyan Trabiról,aminek a neve Bestelwagen vagy Lieferwagen,"zárt kombi",hasonló mint amit Grisa csinált,teljesen befalazott oldal ablakú.Valóban létezett ilyen Trabi áruszállító?Van valami infótok róla?

Árpi jómunkásember!

953 Rell Miklós 2006-11-15 20:36:59  Előzmény:Kiszter István Balázs: 33760

Á, szerintem az valószínűbb, hogy az előző tulajnak meggyűlt a baja az elektronikával, és a bontóból szerzett bele egy megszakítósat, az eredetit meg jó messzire eldobta!
A kata jó kérdés... Ha kicsit utánanézel itt az oldalon, már vagy 80000-en kérdezték, és egyértelmű válasz nincs. Az biztos, hogy van egy időpont (amit pontosan nem nyomok fejből, de erre is találsz infót az oldalon), ami előtt ha tied volt a kocsi, akkor nem kell (most még legalábbis). Ha azután vetted, akkor a szabály szerint meg kell felelnie a kocsinak az új előírásoknak, amik olyanok, hogy kata nélkül az nemigen fog menni. (bár egyesek esküsznek olyan trükkökre, hogy 1:100-as keverék, meg ilyenek, de én az ilyesmit még a zk idejére sem kockáztatnám...
Csakhogy ezt a szabályt nem mindenhol ismerik, és nem mindenhol alkalmazzák. Mert néhol a zk-s vizsgáztatónak is van esze, és tudja, hogy ennek semmi értelme, így inkább szemet húny. A kata beszerezhetősége pedig: Én egyszer már láttam ilyet, de abból már nem lehetett újat szerezni.
Az ára állítólag 30000 körül van, de szerintem sehol nem kapni... Persze, ha tévedek, javítsatok ki!

retro

952 Rell Miklós 2006-11-15 20:28:03

Persze, tudom, képszerkesztővel más, mint a valóságban... Nem is azért mutogatom... csak az elképzelésemet osztom meg! Egyébként, ha körülnézel az avatarok közt, ott is szerepel egy ilyen, azt még én töltöttem fel már vagy egy éve, ha nem régebben, ott az öreg 2t-nk képe van így átszerkesztve! Azt is ide bököm:


retro

951 Kiszter István Balázs 2006-11-15 20:27:43

Üdn! van egy olyan sejtésem, hogy az a r...... autókereskedő kiszedte a jeladómat. Drága egy olyan? És még mindíg az a kérdésem, hogy kell-e a zöldkártyához katalizátor, mert az nem két fillér gondolom?

950 Rell Miklós 2006-11-15 20:11:21

Na, szóval itt vannak:





Elismerem, a második kicsit béna... De talán ha a hátsó oszlop első íve is ki lenne igazítva úgy, mint az elsőnél, akkor jobb lenne...

Ennél a hátsó üveget osztó oszlopok a limó c oszlopából lehetnének. Vagyis 4 limó c oszlop kéne, azaz 2 autót kéne szétvágni hozzá!
az oszlopok első ívének származása egyértelmű, a hátsóhoz tartozik némi magyarázat: Ez is ugyanannak a részletnek a kivágásával nyerhető, mint az előző, csak az alja kerül felülre, a teteje meg le, és így pont összejön! Sztem...
És így akkor a háromszög- benyomás sem lenne rajta (ami a b oszloban van). Persze az a háromszög nekem pont tetszik!

retro

Uhh... Ezek a képek valahogy nem lettek jók... Átszerkesztettem, hogy jó legyen!
(Módosította Grisa 2006.11.15. 21:16-kor)

949 Rell Miklós 2006-11-15 19:49:54  Előzmény:Támba Csaba: 33735

Tsaby írta:
...


Na bakker, ezt hogyogy vcsak most vettem észre? Pedig mindig mindent visszaolvasok! És pont ez maradt ki?

Le a kalappal előtted!

Mondjuk én nem pont így gondoltam, de mindjárt beszúrok pár hevenyészett rajzot az elképzeléseimről. Persze, nem azért, hogy kritizáljalak, sőt! Mindenki úgy csinálja, ahogy neki tetszik, és én csak az elképzelés szintjén voltam, annyit azonban már foglalkoztam vele, hogy tudom, hogy a limóüveg hátul nem olyan meredek, mint a kombié!
Na, szóval 80000 gratula, és mindjárt lököm a képeket az én elképzelésemről (ahogy a limóüveg is jó lenne)!

retro