Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

1048 Varga Tibor 2006-11-26 16:33:56  Előzmény:Venczli Miklós: 33843

AZ angel eyes az már a körhelyzetjelzős, drágább lámpa. a sima az egyszerűeb golf síküveges lámpa, azt kész(golf I-II)
Zwickauban is amúgy a sima golf lámpát lehet kapni, azt is faragni kell, nem passzol a trabiba egy-az egyben.

Tibke

1047 Hordós Márton 2006-11-26 16:03:40  Előzmény:Brecska Richárd: 33855

Szia!

Kétütem vagy négyütem?
Mert a kétütemnek egy részének igen a másik részének nem volt az mert nagyapámék akkor vettek trabantot nekik 90-es januári gyártmányú volt nekik nem volt benne. De akkor vettek nagyapának a testvérék is nekik is 90-es januári évjáratú nekik volt benne. Az lehet hogy nagyapáméknak limuzinuk volt a tesvérének meg kombija de kitudja.
Ennyit tudtam segíteni.
Üdv.:MAroko

Maroko
(Módosította maroko 2006.11.26. 17:05-kor)

1046 Brecska Richárd 2006-11-26 14:59:22

Heló!
Szeretném megtudni hogy 1990-es januári trabinak kötelező tartozéka volt-e
az akkumulátor fedél? Előre is köszi!

Trabant 1990, kivel szállni élvezet!

1045 Várvizi András 2006-11-26 14:06:53

Köszönöm szépen mindannyiotoknak a válaszokat!
A generátort sztem megnézetem villamosság-szakemberrel, az alapjárati-rendszert pedig átvizsgáltatom különöstekintettel az alapjárati-mágnesszelepet.
Köszönöm még1x!

Üdv!!!

1044 Rell Miklós 2006-11-26 13:55:33

Ja, generátor-fesszabályzó körül előfordulhat hiba, de ismerve kicsit ezt a szerkezetet, csak azért, mert alapjáraton halványan pislákol, nem nyúlnék hozzá, mert lehet, hogy utána még rosszabb lesz... Egyébként vígaszképpen mondom, hogy példul a 6V-os dinamós Trabinál teljesen normális, hogy alapjáraton kigyullad a töltésellenőrző.

Ha kupplungkinyomásra leáll a motor (de egyébként rendben van a karburátor, és alapjárati gondjaid ezen felül nincsenek), az azt jelenti, hogy a mágnesszelep nem kapcsol vissza elég gyorsan. Merthogy ugye iylenkor az történik, hogy motorfékezel, és ezért a mágnesszelep zárva van. Kinyomod a kupplungot, és a gázhoz nem nyúlsz, tehát elkezd esni a fordulatszám, ahogy elérte az alapjárati elektronika által meghatározott értéket, az visszakapcsolja a szelepet, hogy legyen alapjáratod. Na, ha ilyenkor ez a visszakapcsolás valamiért nem elég gyors, akkor leáll a motor. Ezért lehet (prokee cikkéből olvasottakból kikövetkeztetve), hogy másik kocsikon a kupplungra is raknak egy kapcsolót, ami az alapjárati elektronikának jelez... De a Trabinál enélkül is működnie kéne, a hiba tehát szerintem az alapjárati elektronika, vagy az alapjárati szelep körül lehet. Az elektronikának nálam annyi baja volt (és sejtésem szerint ez előbb-utóbb az összesnél kijön), hogy a beleforrasztott kontaktok körül kitört az ón, magyarul kontakthibás lett az egész. Az összes lába! Kicsit gányolás szétszedni (ki van nyomva sziloplaszttal az egész), de ha sikerül, akkor van esélyed rá, hogy meg tudod újra forrasztani rendesen. Ennek a kitöréses kontakthibának a jele még egyébként, ha nincs határozott meleg alapjárat, és a motortérben hallgatózva alapjáraton csattogva kapcsolgat ok nélkül az alapjárati szelep.

retro

1043 Babecz Tamás 2006-11-26 12:31:59  Előzmény:Várvizi András: 33850

Helló

Szerintem valami nem igazán stimmel a karbiddal, alapjárati mégnesszelepre gondolok, de sok más egyébb is lehet. Egy átlagos autószerelő nem fogja tudni beállítani neked a karbidat(nem az tudásukat kérdőjelezem meg). Alapjáratot én télen egy kicsit nagyobbat adok a gépnek a világitás fűtés stb miatt. És az sem természetes, hogy világit a tőltés lámpád, ahogy az Miki irta lehet alacsony alapjárat, de problémás generátor is lehet.

jó barkácsolást és trabantozást
Üdv


ABV-514 ACA-963

1042 Venczli Miklós 2006-11-26 10:32:05  Előzmény:Várvizi András: 33850

hát erre majd válaszolnak a 4T-sek de sztem nem kéne világítania...

1041 Várvizi András 2006-11-26 10:27:46

Kösz Miki a választ.

Alaposan utánajártam a témának a Trabant-Wartburg oldal dokumentumaiból, cikkeiből, stb, és pár dolgot "össze kellett kombinálnom", hogy majd megfelelően legyen beállítva az alapjárat.
Ugyanis az üzemmeleg motor alapfordulata 850 +/- 50 fordulat/perc körül kell lenni. Viszont azt is olvastam, hogy ha nagyfogyasztót használunk (pl: fényszóró, ködfény, hátsóablak fűtés), akkor az alapfordulat lejjebb esik, ami természetes. Így úgy gondolom, hogy az alapjáratot működő fényszóróval kéne beállítani, mert ellenkező esetben fogyasztókat használva máris alacsony lenne a fordulatszám. Jól elmélkedem?
Még annyit, hogy természetes-e az, hogy alapjáraton használva az 1.1-et látni valamennyire az akksi-lámpa piros fényét?
Üdv!


(Módosította varvizia 2006.11.26. 11:28-kor)

1040 Venczli Miklós 2006-11-26 10:17:21  Előzmény:Várvizi András: 33848

bár 1.1-es hez nem igazán értek...de valószínűleg alacsony az alapjáratod
amúgy a mocid 8 szelepes

1039 Várvizi András 2006-11-26 08:08:32

Még pár kérdést feltennék nektek (szintén Trabi 1.1-ről van szó):
- Többször előfordul, hogy menet közben mikor benyomom a kuplungot, felgyullad az akksi-lámpa, majd az olajnyomás-lámpa és leáll a motor. Üzemmeleg állapotban is! Az autószerelő azt mondta, hogy a karbi el van tömődve az alapjárati fúvókánál. Ő kipucolta, és már újratankolás előtt is leállt a motor. Ha valóban dugulás okozná a problémát, akkor állóhelyzetben alapjáraton nem "kéne" leállnia?! A baj talán, hogy alacsony lenne az alapjárati fordulatszám?
- Amikor alapjáraton jár az autó, akkor valamennyire látni lehet az akksi-lámpa piros fényét. A fordulatszámot növelve már nem látni. Alapfordulatra visszaállva ismét látni valamennyire. Ez természetes jelenség?

Kösz előre is a segítséget!

Üdv!!!


(Módosította varvizia 2006.11.26. 09:09-kor)

1038 Várvizi András 2006-11-26 07:46:41

Helló! Az 1.1-es Trabi motorjáról elég sok mindent olvastam, viszont egy valamiről egyszer sem. Így ezt most Tőletek szeretném megkérdezni: hány szelepes a Trabant 1.1 motorja?
A választ előre is kösz!
Üdv!

1037 Prokop Gábor 2006-11-25 20:47:07  Előzmény:Prokop Gábor: 33845

Persze, franc tudja, lehet, hogy ez is csak Urban Legend, de akkor b*szott régi, emlékeim szerint valami korabeli Autó-Motorban olvastam.

1036 Prokop Gábor 2006-11-25 20:45:43  Előzmény:Rell Miklós: 33844

Én is úgy tudom, hogy a pálya ihlette az emblémát. Jellegzetes a középső, omega-alakú kettős kanyar, meg úgy általában a Sachsenring egy kanyargós pálya. Ezt örökítették meg, persze az egyszerűség kedvéért lett "S" kanyarrá stilizálva - hülyén nézett volna ki az embléma SACHSENRINGPÁLYAALAKÚ betűvel a közepén

1035 Rell Miklós 2006-11-25 20:33:33

A Trabant emblémájában az "S" betű nem azért van, mert a Sachsenring is olyan formájú. Hanem a Sachsenringet (~Szász kör) szimbolizálja. Az "S" a Sachsen szó kezdőbetűje, és ez egy körbe (ring) van foglalva. Ennyi. Ezért nem érdemes keresni az "S"-kanyart.

A lámpa miatt meg keressetek vissza a barkács topicban, ott már egyszer körbe lett rágva a téma. Egyébként tényleg a Golfok lámpáját szokták beszerelni, sokféle kivitel létezik, kinek milyen az ízlése... Kiveséztük már a felszerelés módját is. Egyébként meg az e-bay-en mindig látni kimondottan Trabihoz gyártott ilyen lámpákat (már eleve Trabis dobozban is vannak), és Zwickauban is szokott lenni. Persze, lehet, hogy ezek is csak átcsomagolt Golfcuccok némi felárral.

retro

1034 Venczli Miklós 2006-11-25 20:24:36  Előzmény:Kiszter István Balázs: 33842

aha, sztem arról beszélsz, h hol lehet kapni? sztem tuning üzletekben, golf-hoz való angel eyes lámpát kérjél

1033 Kiszter István Balázs 2006-11-25 19:45:32

Halihó! Megtudná valaki mondani hol lehet kapni olyan első lámpát illetve a foncsúrrészét ami modern kinézetű és függőleges csíkok(törések) vannak benne?Lehet, hogy ez a kristálylámpa?
(Módosította filpo 2006.11.25. 21:08-kor)

1032 Venczli Miklós 2006-11-25 19:35:42  Előzmény:Rell Miklós: 33840

mert elvileg van benne "elrejtve" egy trabi jel vagy egy trabis S betű ,ami lényegében Sachsenringes S betű


(Módosította Miki601 2006.11.25. 20:36-kor)

1031 Rell Miklós 2006-11-24 01:10:49  Előzmény:Varga Tibor: 33839

Miért kéne megtalálni?

retro

1030 Varga Tibor 2006-11-23 20:23:01  Előzmény:Prokop Gábor: 33838

sose tudtam megtalálni a Trabant jelet benne

Tibke

1029 Prokop Gábor 2006-11-23 19:13:19  Előzmény:Kiszter István Balázs: 33837



1028 Kiszter István Balázs 2006-11-23 19:01:12

Google Eart-ön tök jól látszik a Sachsenring

1027 Mátyus Ádám 2006-11-23 12:14:42  Előzmény:Kiszter István Balázs: 33835

Szia!
Nekem a mostani favoritom olajban a Repsol 2T Soccer olaj. Igaz, hogy 1800ft literje, de mivel szintetikus szerintem jót tesz a mocinak, és ha autózok 70-80al akkor nem vágják mögöttem a füstöt. Én 1:40es keveréssel használom. Remélem tudtam segíteni.

1026 Kiszter István Balázs 2006-11-23 11:23:16

és te/ti milyen keverék arányt használsz?

1025 Varga Tibor 2006-11-21 22:59:19  Előzmény:Kiszter István Balázs: 33832

az hogy robogóolaj abszolult nem hátrány.

Tibke

1024 Rell Miklós 2006-11-21 22:49:20  Előzmény:Kiszter István Balázs: 33832

Én nem tudom, de hát szerintem az a lényeg, hogy kétütemű, és hasonló fordulatszámtartományban dolgozó géphez való...
Boltban még nem láttam, de hát felénk nincs is nagyon kínálat, csak kutaknál van 2t olaj, ott meg a már ismertek...

retro

1023 Kiszter István Balázs 2006-11-21 22:28:30

És az nem baj, hogy ez elvileg robogóhoz van? És az ára a boltban drágább? Köszi a válaszokat!

1022 Rell Miklós 2006-11-21 21:35:23

Nem reklámozni akarok, de nekem EZ vált be. Persze nem próbáltam olyan hűdesokfélét (arol2t, sprint2t, shell2t, stihl2t), de azok közül ez messze a legjobb sztem. Nem csörög a motor amióta ezt használom... (Az a bizonyos izzó koxtól öngyulladó egyenetlen égéses csörgés maradt el, ami előtte főleg akkor jelentkezett, amikor meleg motornak odaléptem, vagy hegy jött. Úgyhogy lehet valami a motortisztító hatásában.) Nem tudom, hogy lehet-e benne valami (itt egyben kérdezném a nagymenőket, hogy lehetséges-e ez), de azóta mintha jobban fűtene a motor. Mármint az utastérbe... Lehetséges, hogy a belülről eltávolított ráégett kox annyira hőszigetelt volna előtte, hogy most, hogy már elvileg nincs rajta, javult a hőátadás, és így a fűtésem is?

retro

1021 Varga Tibor 2006-11-21 20:09:32  Előzmény:Kiszter István Balázs: 33829

Nos persze a minél drágább. a legjobb persze a full szintetikus. de ami nekem a legjobban tetszett eddig(árában) az az OMW kék falkonos 2T olaja, rész szintetikus, és 1100 ft körül van a kúton literje. meg a castrol TT, de ez neten 1500, boltban már 2000-2200.

Tibke

1020 Kiszter István Balázs 2006-11-21 19:31:41

És szerintetek, melyik olaj a tuti?

1019 Varga Tibor 2006-11-20 23:22:34  Előzmény:Kiszter István Balázs: 33827

attól függ milyen olajat tettél hozzá. de én nem hinném, sose volt ilyen tapasztalatom hogy roszabb lenne az a benzin.

Tibke

1018 Kiszter István Balázs 2006-11-20 22:33:57

az létezik,hogy az omv benzin(+olaj) gagyibb, mint a shell és rosszabbul is megy tőle a trabim?

1017  Spityu 2006-11-20 10:53:48  Előzmény:Kovács Péter: 33825

Ez olyasmi, mint ha nekihúznám szintén 80-nál a szivatót -> olyan mintha motorfékezne, belefullad a benzinbe. Nézd meg talán a gyújtást (a gyertyákat is), hogy nem kontaktos -e, ha az jó, akkor meg szvsz porlasztóval lesz valami gond. Ez utóbbi valószínüségét növeli, hogy bizonyos fordulaton nem jó.

1016 Kovács Péter 2006-11-20 09:26:15

Üdv!

7végén találkoztam idegesítő problémával: pengetek, mint állat Nyíregyre, vagy 80-al és érzem, hogy néha kihagyogat a gyújtásom. Olyan, mintha egyik hengerem néha unalmában nem volna hajlandó 1x-1x működni. De ha gyorsítok, akkor mintha rendben menne. Ja és mikor kihagyogat az látszik az átfolyásmérőn, mer" felmegy 2LED-ről 3-ra...
Bár a beköpködős időszak óta még nem nyúltam bele a gépbe - időhiány végett.

A Pajtimmal szeretjük a kommunista szekereket...

1015  Spityu 2006-11-19 21:00:23

Sziasztok!

A hétvégén találtam otthon, őslelet M14-225 és 260-as Isolator gyertyákat, higítózást követően gyakorlatilag, teljesen olyanok, mint az újak, nincsenek elégve, ja és "Made in GDR" felirat tündököl rajta Egy katalógus alapján 70-es évek végiek. Télen nagyon jók lesznek, 5km-es utakhoz főleg!
Ilyenek, csak 225-ösben:



Továbbá kicsit utánaolvasgattam és találtam egy egész jó forrást ezekről...
KLIKK





Bocsi, de bele kellett nyúlnom, mert széttólt a hosszú link mindent... Meg se próbáljátok már a linkelés gombját használni?
(Módosította Grisa 2006.11.19. 22:40-kor)

Szorri én próbáltam, és itt valahogy nem akart összejönni, a kód részt is szövegnek vette, html referencia alapján sem jöttem rá
(Módosította Spityu 2006.11.20. 08:55-kor)

1014  BoncidaiMáté 2006-11-19 14:35:19

A bjtuning oldalán csak nekem nem jelenik meg az árlista és az egyéb menüpont???



Üdv!

....

1013  BoncidaiMáté 2006-11-19 14:27:29

köszi!

....

1012 Prokop Gábor 2006-11-19 10:16:58  Előzmény:Gyapjas Gergely: 33820

(Teljesen megvezet, hogy ezt az avatart használod. Én Sheriffhez kötöm. Most is olvasom, hogy nyíregyházi felújító, meg miegymás, mondom, hogy a rákba került Érdről Nyregyházára )

1011 Gyapjas Gergely 2006-11-18 21:10:45  Előzmény:Rell Miklós: 33819

Mind a kettőt mert fúrnak is. Meg csinálnak 2t versenymotorokat is. Amúgy 2t motorokat/ robogó, enduró, krossz/ és kisgépfőtenygelyeket is csinálnak meg hengereket is perselyeznek. Azt mondta kb 2 hét múlva mehetek érte de telefonálnak.


(Módosította strabi 2006.11.18. 22:12-kor)

1010 Rell Miklós 2006-11-18 20:49:05  Előzmény:Gyapjas Gergely: 33818

És az ár mennyi? És hogyan csinálják? odaviszed a motort, és megcsinálják, vagy csak külön a főtengelyt, vagy hogy? És mennyi idő?

retro

1009 Gyapjas Gergely 2006-11-18 20:10:33

helló!

Na ma voltam a nyíregyházi főtengelyesnél. Nem volt készen nekik trabihoz csak wartburghoz.Amit vittem azt csinálja meg. Cseredarabanak csak olyat fogadnak el ami gyári és nincs besülve. Rendesek voltak mert szombaton nem dolghoznak csak hétköznap, de előzetes telefonos egyeztetés után ma fogadtak. Árba nem olcsó! De a amit láttam az meggyőzött. Két hét múlva a kiderül hogy milyen lesz. De eddigi tapasztalatok alalpján csak ajánlani tudom.

1008 Venczli Miklós 2006-11-18 19:31:35  Előzmény: BoncidaiMáté: 33815

ültető rugót tuti nem kapsz, max olyant, amit már más összenyomatott rugókováccsal, amúgy ez a legjobb módja a spirálos ültetésének...igen, jó a 4T hátsójába, mert ugyan az a két futómű
előre nem jó egyik sem!

1007  BoncidaiMáté 2006-11-18 16:49:27

És esetleg elöre???


Üdv!

....

1006  BoncidaiMáté 2006-11-18 16:48:20

Hello!
Újabb kérdés: a 2T trabihoz ami hátul már spirál rugos ahoz árulnak ültetörugot. és az lenne a kérdés h az jo-e a 4T hátsojába..??

....

1005 Orbán János 2006-11-18 16:30:07

Köszi. Holnap megnézem

Jana

1004 Bernáth Zoltán 2006-11-18 16:19:19  Előzmény:Orbán János: 33812

Biztos el van dugulva a tanksapkán lévő szellőző furat.Így vakuum keletkezik,melynek hatására nem tud lefolyni a benzin a karburátorhoz.

SIR

1003 Orbán János 2006-11-18 16:01:03

Szevasztok!
2T Trabantom csak akkor indul ha leveszenm és visszateszem a tanksapkát. Élt már át valaki hasonlót és mi lehet az oka. Zárható van rajta, de eddig ilyen baja nem volt.
előre is köszi

Jana

1002  Zombie 2006-11-18 13:12:50  Előzmény:Rell Miklós: 33770

Lipták csaba csinál valami hasonlót 16 cm-t akar levenni aaz oszlopkból


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1001  BoncidaiMáté 2006-11-18 09:41:35

Köszi!
Utána nézek a dolgoknak!


Üdv!

....

1000 Kiszter István Balázs 2006-11-17 21:56:35

Már megint KÖSZI!

999 Támba Csaba 2006-11-17 20:45:17  Előzmény:Kiszter István Balázs: 33807

2T Trabinál ez szinte mindennapos jelenség
Már eleve a konstrukció olyan, hogy hajlamos rá.

Okozhatja:

- kikopott motor;

- Szegény üzemanyag-levegő keverék (rosszul beállított és/vagy kopott, fals-levegőt szívó karbi, kifúvó hengerfejtömítés);

- Dús keverék (bármily furcsa is lehet többek között ugyanúgy túlmelegedést okoz mint a szegény keverék és ettől is ciripelhet);

- Elkokszosodott hengerfejek;

- Hibás gyújtásbeállítás;

- eltömődött levegőszűrő

- Eldugult, vagy kifúvó kipufogórendszer;

- kenéshiány - kevés az olaj a benzinben;

- elkopott gyertyák;

- hiányos hűtés miatti túlmelegedés (csúszik az ékszíj, vagy vastagon olajmocskosak a hengerek és a hengerfejek

- stb, stb...

Tsaby 601S